هدایت شده از B Sh
🔰الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ
بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ
وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ_
( سوره توبه_۲۰)
✍ترجمه:
«آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند؛
و در راه خدا به مال و جانشان #جهاد_کردند ؛
آنها را نزد خدا مقام بلندتری است؛
و آنان بالخصوص رستگاران و #سعاد_تمندان_دو_عالمند.»
👮خادمین اداره آموزش وارزشیابی
آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
انتشار مدرک هویتی و تصویر عاملان اصلی حمله تروریستی شاهچراغ
اختصاصی تسنیم:
🔹مدرک هویتی «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» عامل اصلی حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز که عضو داعش بود، منتشر شد.
🔹در این مدرک که تصویر گذرنامه وی است، نشان داده میشود ابوعایشه تبعه تاجیکستانی است.
🔹همچنین تصویر هماهنگ کننده اصلی عملیات که تبعه آذربایجان است و از فرودگاه امام وارد کشور شده در کنار ابوعایشه منتشر شده است./تسنیم
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
🔸جداً، خیال می کنید بعد از جمهوری اسلامی، انتخاباتی برگزار می شود و ما و شما و سایر دوستان منتقد و معترضِ این روزها، سهمی در انتخاباتها خواهیم داشت و نماینده و وزیر و رئیس جمهور می شویم یا انتخاب می کنیم؟! عزیزان در خلوت خود کمی تامل و تفکر کنید. بعد از جمهوری اسلامی، ایرانی نمیماند که انتخابات برگزار شود! ایرانی چند تیکه و زیر چکمه های بیگانه و مستبدین سابق بجا می ماند!
🔹بنده هم منتقد جدی این ساختار سیاسی و سیاستها و رویکردها و عملکردها هستم. اما معتقدم اگر این ظرف جمهوری اسلامی شکست، هیچ محتوایی و هیچ آرمان و ارزشی نخواهد ماند! همین عدالتخواهی و آزادی خواهی که هزاران نفر این روزها آزادانه در فضای مجازی و حقیقی حرف می زنند با وجود همه مشکلات و محدودیت ها که گاهی پیش می آید ثمره این انقلاب و نظام است. اگر این نظام برود شک نکنید همین تحرکات تعطیل می شود! لذا تا پای جان، پای حفظ جمهوری اسلامی خواهیم ماند. شما هم نمانید، این نظام، میلیونها جانفدا دارد.
🔸ما هم منتقد این وضعیت کشور هستیم و انتقادات را هم خیلی صریح و بی پرده می گوئیم. همه باید اینگونه باشند. اما عزیزان؛ برادران و خواهران؛ شما را به خدا امروز ببینید که چه پرچمهایی مقابل جمهوری اسلامی بلند است؟ آیا نمیبینید همه ظالمان و اشرار عالم یک طرف ایستادهاند و #جنگ_احزاب علیه جمهوری اسلامی راه انداختهاند؟! آیا در این جنگ، بی طرف میمانید؟
🔹امروز نه سکوت مقابل تبعیض و فقر و ناکارآمدی و فسادها قابل توجیه و قابل دفاع است، نه سکوت مقابل آمریکا و انگلیس و اسرائیل و تجزیهطلبها، سلطنتطلبها، اشرار و اراذل خشن و فحاشیها و ...! یک دسته، مقابل تبعیض و خطاها و خیانتهای داخلی ساکتند و یک دسته مقابل اشرار و دشمنیهای خارجی ساکتند! هر دو غلط است.
@داوود مدرسیان
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
🔴 "حفظ نظام، مهمتر از حفظ جان امام عصر(عج) است"یعنی چه؟
🔻در پاسخ به آقای حسن آقامیری و خیلیها که این سوال را دارند، بخوانید و منتشر کنید:
🔹شما هم حتماً این تک جمله معروف را از #امام_خمینی(ره) شنیدهاند که میگویند: حفظ جمهوری اسلامی، از حفظ جان امام معصوم است. اما منظور چیست؟
🔸بیائید اول اصل گفته را بخوانیم: «امروز ما مواجه با همه قدرت ها هستیم و آنها درخارج و داخل دارند طرح ریزی میکنند؛برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست دهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.»
🔹رهبر انقلاب در تفسیر این نکته میگوید: «بعضی تصوّر می کنند که منظور از نظام که در اینجا گفته می شود صرفاً همین ساختار سیاسیِ موجود است که این را ما باید به هر قیمتی حفظ کنیم؛ [نه]، تنها این نیست، نظام فقط ساختار سیاسی نیست؛ نظام یعنی ساختار سیاسی با مجموعهی اهداف و آرمان هایی که در آن است. حفظ نظام، یعنی حفظ همهی ارزشهایی که نظام اسلامی خودش را متعهّد به آنها می داند؛ مثل عدالت، مثل پیشرفت، مثل معنویّت، مثل علم، مثل اخلاق، مثل مردمسالاری، مثل قانونگرایی، مثل آرمانگرایی.»
🔸هم در بیان خود امام(ره) و هم در توضیحات امام خامنهای، به صراحت آمده که منظور از نظام، یعنی نظام ارزشهای اسلامی و انسانی بعلاوه آن ساختار سیاسی که دنبال تحقق این ارزشهاست.
🔹زندگی همه حضرات ائمه علیهم السلام را که بخوانیم آیا غیر از این است که جان خود را برای تحقق این ارزشها فدا کردند؟ آیا حضرت امیرالمومنین(ع) جان خود را در راه تحقق #عدالت و اعتلای توحید فدا نکرد؟! آیا امام مظلوم حسن مجتبی(ع)، جان خود را در این راه تقدیم نکرد؟ آیا امام مظلومان، حضرت سیدالشهدا، آن کشتهی دشت کربلا، جان عزیز خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ستمگران تقدیم نکرد؟
🔻ممکن است دوستان بگویند: "چرا؛ ولی این جمهوری اسلامی، دنبال تحقق آن ارزشها نیست که جانمان را برای حفظ آن به خطر بیاندازیم." در پاسخ عرض میکنم:
1️⃣ اولاً نه امام، نه شهیدان بهشتی و مطهری و نه رهبر انقلاب و سایر بزرگان انقلاب، هیچ جا نگفتند این ساختار سیاسی و تقسیم قوا و کارگزاران، بی نقص و معصومند. ما امروز مشکلات عدیده در ساختارها و نهادها و سیاستها و رویکردها داریم. این ساختارها و سیاستها هم وحی منزل نیستند. بلکه بعضاً خود ضد آن آرمانها عمل میکنند. راهحل، حفظ این ساختارها به هر قیمتی نیست بلکه راهحل، اصلاح است.
2️⃣ ثانیاً؛ معتقدم چنانچه این ساختار سیاسی از بین برود نه تنها آرمانهای بزرگِ عدالت، آزادی، استقلال کشور، امنیت، جمهوریت و.. محقق نمیشود بلکه در نبود انقلاب و جمهوری اسلامی، هر حرکتی برای رسیدن به این آرمانها تا دهها و شاید صدها سال عقب می افتد!
🔻جداً؛ از این فازِ فانتزی خارج شده و واقعبینانه، فردای بعد از جمهوری اسلامی را تصور کنید:
🔹فردای بعد از جمهوری اسلامی، بلاتردید، ایران، زیر چکمههای ناتو و آمریکاییها و انگلیسیها خواهد رفت؛ چنددههزار و چندصدهزار افسر و سرباز بیگانه در ایران، مستشار میشوند؛ طبق ادعاهای رسمی خودشان و نظر تحلیلگران مختلف، ایران را به چندکشور کوچک تقسیم کرده تا برای همیشه از خطر ایران، راحت شوند.
🔸فردای بعد از جمهوری اسلامی؛ نه تنها مستضعفان داخلی برای همیشه به فراموشی سپرده خواهند شد، بلکه مستضعفان عالم بیپناه خواهند شد و عموم مستضعفان عالم در غزه، فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، عراق و... براحتی هرچه تمامتر نابود خواهند شد. براستی چه کسی دیگر مقابل مستکبران جهان میایستد؟ و کدام دولت و نظام سیاسی و ارتش، عدالتخواه بین المللی می شود تا از مستضعفان عالم دفاع کند؟
🔹فردای جمهوری اسلامی، چه مجاهدین خلق بر این کشور حاکم شود، چه تکفیریهای وهابی، چه سلطنتطلبان موروثی، چه کموله و پژاک؛ هر کدام در هر نقطه، دهها و صدها هزار نفر را قتل عام دسته جمعی خواهند کرد. اینها به صغیر و کبیر این ملت رحم نمیکنند. کما اینکه تجربه هم نشان داده زمانی که قدرت در دست ندارند چگونه جنایت می کنند وای به حال زمانیکه قدرت را به دست بگیرند!
🔹فردای بعد از جمهوری اسلامی و حاکم شدن اراذلی که این روزها به عمامه و مسجد و چادر رحم نمیکنند، باید به عهد رضاخان برگردیم و زنان و دخترانمان به زور کشف حجاب کنند و حق ندارند با روسری و چادر در خیابانها بچرخند و مجالس عزای سیدالشهدا تعطیل شده و همجنسبازان بر ما حاکم میشوند.
هدایت شده از H Abbasian
22.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا با آمریکا مذاکره نمیکنیم؟؟؟
ما چه مشکلی با آمریکا داریم؟؟؟
... بدون شرح!
❎تجربه تاریخی در عمامهپرانی
🔹تجربه عمامه قاپی، در ایران،به صد و اندی سال پیش برمی گردد.
🔸روز سیزدهم رجب 1327 قمری یک ساعت و نیم به غروب میدان توپخانه تهران،جمعیت سوت و کف می زدند و یک ریز فحش و دشنام می دادند.فاتحان تهران درحال رسیدن به فتح الفتوح خود بودند.نادر ترین حادثه سیاسی ،اجتماعی ایران در حال شکل گرفتن بود.شیخ فضل الله نوری با راهنمایی یکی از فاتحان وبا پای مجروح خود با صلابت وپرهیبت، راهی چوبه دار شد.کنار چهارپایه که رسید با خدا، مردم وروحانیت خواب آلوده سخن گفت:
«خدايا تو شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم... خدايا تو خودت شاهد باش که من براي اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. گفتند: قوطي سيگارش بود...»
🔸در ادامه به خدا گفت که مردم بشنوند:
«خدايا تو خودت شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم ميگويم که مؤسسين اين اساس لامذهبين هستند که مردم را فريب دادهاند... اين اساس مخالف اسلام است... محاکمه من و شما مردم بماند نزد پيغمبر خدا محمدبن عبدالله...»
🔶هنوز صحبت شیخ شهید،تمام نشده بود که يوسفخان ارمني به طرز خفت باري عمامه از سر شيخ برداشت و به طرف جمعيت پرتاب کرد.این اولین تجربه عمامه قاپی، در ایران بود. طولی نکشید که همه فهمیدند مشکل مشروطه،عمامه شیخ فضل الله نبود وعمامه قاپی شیخ، مقدمه ای برای کلاه پهلوی بود که با خون دل، بر سر شاهدان اهانت به شیخ فضلالله وملت ایران گذاشتند.
🔶حاج شيخ با همان صداي بلند و پر طنين، خطاب به روحانیت کنار آمده با مشروطه و خواب آلود، گفت: «اين عمامه را از سر من برداشتند از سر همه برخواهند داشت».
🔸درست، یک سال بعد از شهادت شیخ،سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور شد،سه سال بعد، ثقة الاسلام تبریزی به همراه هفت تن دیگر در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ قمری برابر با ۹ دیماه ۱۲۹۰ خورشیدی توسط روس ها بهدار کشیده شدند. این داستان به جایی رسید که نحوست روحانی، بخشی از ادبیات عمومی و فرهنگ عامه شد.(فاعتبروا یا اولی الابصار)
🔶آخرين جمله شيخ، حکايت از بيوفايي و جهالت مردم زمانه و در عین حال، گونهاي پيشبيني تکرار حوادث صدر اسلام در مشروطه و آينده آن بود.در آخرین کلام شیخ فرمود « هذه کوفه الصغيره» بود. پس ازآن، يفرم ارمني، طناب دار را در پایتخت جامعه شیعه و در مقابل چشمان مردم، بر گردن مرجع اول تهران افکند .
🔶شیخ فضلالله، مرجع اول تهران و محبوب مردم بود. یک شخصیت عادی نبود.این مسأله از نگاه بیگانگان، نیز دور نمانده است.ادوارد براون انگلیسی نیز، شیخ فضلالله را در اجتهاد «برتر از دیگران» میداند و در مورد مقام علمی وی مینویسد: «شیخ فضلالله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف بود ...
مجتهد سرشناس و عالمی متبحر که از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود».آل احمد درباره شهادت شیخ می نویسد: «من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمى مى دانم که به علامت استیلاى غربزدگى، پس از دویست سال کشمکش بر بام سراى این مملکت افراشته شد و اکنون در لواى این پرچم، ما شبیه به قومى از خود بیگانهایم» ✍️اکنون نیز عمامه قاپی، با آموزش بیگانگان برای گذاشتن کلاهی دیگر، بر سر مردم و مقدمه ای، برای حذف موانع غربی سازی جامعه ایران است.همه آنچه شیخ پای دار گفت را امروز باید شنید تا دوباره، گرفتار تلخی های آن روز نشویم.حادثه ها گفتگو ی خدا با ماست. حجت الاسلام قاسم روانبخش