13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«اگه دیدید مذاکره با داعشی ها جواب نداد به دکتر #ظریف بگید بره روی خاکریز دوتا توئیت دور بردِ قاره پیما بزنه تا کار رو دربیاره»
#اصلاح_طالبان
#ظریف_الممالک
#نفوذی
⚡سوریه، معاملهکردنی نیست.
🔸این روزها که باز هم سوریه، درگیر آشوب است، به یاد خاطره شهید سیدحسن نصرالله میافتم که نقل میکرد: در جلسهای که در اوایل بحران سوریه در تهران داشتیم، تقریبا همه مسئولان ایرانی، به این نتیجه رسیده بودند که بشار، رفتنی است، در حالیکه مقام معظم رهبری، معتقد بودند بشار باید بماند. سید حسن میگفت در آن جلسه، فقط من و حاجقاسم، به حرف آقا ایمان داشتیم و خود را برای ماندن بشار اسد، مهیا کردیم.
🔸افسوس که این روزها نه حاجقاسم هست و نه سیدحسن نصرالله. امیدواریم مسئولان سیاسی و نظامی، بتوانند آبرومندانه راه گذشتگان را در تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، ادامه دهند.
به نظر من مسئله، این است که آیا مسئولان، میتوانند منویات ایشان را عملیاتی کنند یا نه. و گرنه باید خیلی جاهل باشیم که گمان کنیم جمهوری اسلامی، به رفتن اسد، راضی است. این لطیفه همینقدر مضحک است که روزی گمان کنیم، آمریکا به نابودی اسرائیل راضی شده است!
🔸آخر، جمهوری اسلامی چگونه میتواند قید یکی از مهمترین و مطمئنترین شرکای خود را بزند، آنهم در زمانی که گزینه جایگزین، تروریستهای سلفی-تکفیریاند. حاشا و کلا.
شهداء؛ نه خون شان هدر رفت،نه جایشان پُر می شود!
✍🏻 حجتالاسلاممحسن قنبریان
دو باور هست👇🏻
1⃣ خون شهید هدر نمی رود!
خداوند باید همواره بشارتی در پشت سر آنان داشته باشد تا "يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ" (به سبب مؤمنانی که هنوز به آنها نپیوستهاند، همواره بشارت داده می شوند) صادق باشد.
⬅️ کسی نگوید خون حاج قاسم و مدافعان حرم چه شد؟!!
بفرض که حکومت اسد سقوط هم بکند، آن خون ها هدر نرفته؛ از قضا ثابت می شود برای اسد نبود برای حرم و مقاومت بود.
تفاوت داعش دیروز با مسلحین امروز، ای بسا تفاوت داعش با طالبان شود!
اینبار اغلب سوری اند، ناگزیر به رعایت حق شهروندان سوری از جمله شیعیان و حرم های مطهرند! (نگرانی از مقاومت مفروغ)
آن خون ها، پیروان بسیار ساخت؛ که شاهدیم.
2⃣ جای آنان پُر نمی شود!
آنچه در روایات برای "عالم" آمده را امام کاظم(ع) برای "مومن" هم فرمود: "اذا ماتَ الْمُؤْمِنُ... ثُلِمَ فی الْاسلامِ ثُلْمَةً لایَسُدّها شَیْءٌ..." (وقتی مومنی بمیرد در [دژ] اسلام شکافی پدیدار خواهد شد که هیچ چیز آن را ترمیم نمی کند).
⬅️ کسی نگوید شهید فرق می کند!
چون آن عالمی هم که روایات چنین تعبیری درباره اش داشت، کسی است که فرمود: باقون مابقی الدهر (در تمام روزگار باقی اند)!
عجیب که معصوم بفرماید: رخنه نبود مثل حاج قاسم و سید حسن، پُر نمی شود؛ اما ما بخواهیم با عرفان بازی، ثلمه فقدانشان را هیچ کنیم!
عرفان، واقع بینی است.
⬅️ از ایندو تقاطع بگیریم و درتعادل بایستیم!
بدون آنها هم می شود پیروز شد؛ اگر "من خلفهم" باشیم!
😳 در بعضی از کانال های شناخته شده از چند ساعت پیش یکمرتبه مواضع به طور عجیبی تغییر کرده.
اول اینکه تروریست ها رو با نام مردم سوریه یاد میکنند.
دوم اینکه، تکفیری ها رو مخالفین بشاراسد میدونن و اینکه تکفیری ها قول دادن با شیعیان و حرمین مطهر کاری نداشته باشن!!!
هیچ اثری از صهیونیست و آمریکا و ترکیه نمیبرن!!!
چی شده ؟ در این چند ساعت چه اتفاقی افتاد؟؟
خوش خیالی و گاهی حماقت بعضی کانال دارهای بظاهر انقلابی ، انسان رو به وحشت میندازه...
مراقب منابع خبری_تحلیلی خودمون باشیم
هدایت شده از 🚩 امــــاج - اخبار مقاومت جهان اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامی از دل تاریخ از #کوفه به #مقتدی_صدر در #کوفه :
على الجميع أخذ العبرة من هذه القصة، فالتاريخ يعيد نفسه
همه از این داستان درس می گیرند، اما تاریخ باز تکرار می شود
با صدای ملکوتی شهید راه #قدس سید حسن نصر الله :
لأنهم سلموا سلاحهم....
وما خرجوا للقتال....
ووثقوا بمن لا يمكن الوثوق بأمانه ولا بوعده...
اسلحه هایشان را تسلیم کردند...و برای #نبرد_آخر بیرون نرفتند...به کسی #اعتماد کردند که نمی شد به صداقت و قولش اعتماد کرد...
🚩 اماج
🔰@Amaj24
هدایت شده از بیداری ملت
12.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ رمز مقاومت در لحظات پایانی دوران غیبت!
( فتنههای سنگینی در پیش داریم! )
#کلیپ | #استاد_شجاعی
@ostad_shojae | montazer.ir
🔻مقاومت و تاریخ لرزان
[یکم]. دولت بشار اسد، از درون خویش، پوسیده بود و اگر حمایتهای ایران در یک دهۀ پیش در میان نبود، در همان برهه، برچیده شده بود. ایران به سبب اینکه زوال دولت اسد، موجب آسیبدیدن جبهۀ مقاومت میشد، به حمایت از تداوم قدرت وی برخاست و در این باره، موفق نیز شد. البته بیش از هر چیز، حس تکلیفِ شیعیِ ایران نسبت به پاسداری از حرم حضرت زینب - سلاماللهعلیها - در این معادلۀ سیاسی، مؤثّر بود. بههرحال، دولت اسد، ناتوان و درمانده بود و نمیتوانست بهتنهایی، بماند و دوام بیاورد. این دولت، نه بدنۀ اجتماعی و مردمیِ چندانی داشت و نه وجه ایدئولوژیک و اعتقادی. تنها امری که میتوانست مولّد قدرت برای وی باشد، همراهیاش با جبهۀ مقاومت بود؛ وگرنه از لحاظ درونی، عناصر اقتدار خویش را باخته بود. هرگز نمیتوان باور کرد که جریانهای سلفی و تکفیری، اینچنین آسان به قدرت دست یابند؛ مگر اینکه پیش از کنش آنها، دولت حاکم، تهی و تُنک شده باشد و نتواند بماند. کشش قدرت دولت اسد از لحاظ روانی و انگیزشی، به پایان رسیده بود و تاکنون نیز به واسطۀ قدرتهای بیرونی، پابرجا مانده بود. «سکولاریسم سیاسی» - که حاصلش مقاومتِ غیرایدئولوژیکِ نیمبند و خوشباوری نامؤمنانه نسبت به وعدههای سیاسیکارانه بود - و «تکثّر هویّتی» - که ریشه در فقدان نقطۀ مرکزی داشت - سوریه را اینچنین خاکسترنشین کرد.
[دوم]. خوانش غیرایمانی و ملّیاندیشانه و سیاسی از مقاومت، دوام و پایداری ندارد و چهبسا حتی در شرایط ساختگی و گلخانهای نیز از دست برود؛ چنانکه سقوط بشار، ناشی از تزلزل درونی قدرت او بود، نه قدرت مخالفانش. مخالفان، بدون جنگ و درگیری، وی را ساقط کردند و این یعنی در میدان مواجهه، پیروز نشدند، بلکه از ضعفهای درونی و داخلی او، بهره بردند. مقاومت، «دلیل» میطلبد و آن دلیل، باید ریشه در «ایمان دینی» داشته باشد تا شهادت، معنا یابد. دولت و ارتش سوریه، با چنین معانی و معارفی، بیگانه بودند و از این جهت، قدرت مقاومت نداشتند. دلیل مقاومت، یعنی درحالیکه ارتش سوریه، ناتوان و عاجز است، سپاه قدسِ ایران، وارد میدان میشود و در جغرافیایی دیگر، حماسۀ تاریخی میآفریند. این کنش تاریخی، برآمده از همان دلیل قدسی و معنایی و هویّتی است که در ایران و یمن و عراق و حزبالله لبنان و فلسطین به چشم میخورد، اما در دولت و ارتش سوریه، اثری از آن نبود. این فقدان، امروز در یک «صحنۀ بینبرد»، خویش را نمایان کرد. وقتی پای دلیل هویّتبخش و معناآفرین در میان نباشد، کاری از دولت و ارتش ساخته نخواهد بود و ساختارهای ظاهری، به تکانهای زوال خواهند یافت.
[سوم]. ایران یکی از اقمار سیاسی خویش را در جبهۀ مقاومت از دست داد، اما این وضع، حاصل شرایطی بود که در ارادۀ ایران نبود. ما همۀ شرایط را نمیسازیم و تعیین نمیکنیم و نمیتوانیم به یک دولت- ملّت دیگر، ارادۀ خویش را تحمیل نماییم. این امکانها و بضاعتهای طرف مقابل است که مسیر را بر همافزایی ما میگشاید. زنجیرهای از ضربههای سخت و کاری در ماههای اخیر شکل گرفته است که میخواهد ریشههای مقاومت را از خاک بیرون افکند. این یعنی نزاع تاریخی، به نقطۀ اوج خویش رسیده و جبهۀ مقابل، میخواهد داستان زوال خویش را به افسانه تبدیل کند. ما امکان تعیینکنندهای را از دست دادیم، اما همچنان امکانهای مهم دیگری را نیز در اختیار داریم و بازی، تمام نشده است. اینجا، نقطۀ پایان نیست و این داستان، صحنههای دیگری نیز خواهد داشت. بیش از همه، آنچه که اهمّیّت دارد این است که ایران، همچنان یک هستۀ سختِ الهامبخش و مولّد برای ایدئولوژی مقاومت است. ممکن است مقاومت در سراشیبی قرار گرفته باشد، اما پایان نیافته است. در این نزاع، هر دو طرف، گزند دیدهاند و نمیتوان گفت جبهۀ تجدّد، کامیاب شده است.
[چهارم]. شهدای مدافع حرم، هرگز ضرر نکردند؛ تکلیف دیروز، ایستادن بود و اما امروز، معادله تغییر کرده است. و مگر در دفاع مقدس نیز، شاهد چنین وضعی نبودیم و نحوۀ پایان جنگ، بسیاری را دچار تردید نکرد. آنان که از جنگ نهراسیدند و به میدان شتافتند، به سعادت ابدی دست یافتند. هیچ صلح و معاهده و عقبنشینیای در این جهان، اجر و فلاح آنها را در آن جهان، تضییع نخواهد کرد. مسألۀ خمینیِ کبیر و جنودِ عاشوراییاش، همواره تکلیف بوده و نه نتیجه. ما آموختهایم که مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه. آنانی مبتلا به خسران و تباهی هستند که در ذهنیّت جمعی، بذر تردید میپاشند و گمان میکنند که باید دربارۀ شهادت و شهدا، بر اساس محاسبات مادّی و معادلات دنیایی قضاوت کرد. سلسلۀ جنگهای میان جبهههای حق و باطل، تا ظهور ادامه خواهد یافت.
🖊مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/tasrih
🌕 آیا اینک، آخرالزمان است؟
🔺 با تحولات اخیر سوریه، که مهمترین سرزمین جغرافیای آخرالزمانی است، بازار تطبیق نشانهها داغ شده؛ تمایل رویکردهای واقعگرایانه به این است که همگان را از تطبیق نهی کنند، با این استدلال که حجتی برای این تطبیق نداریم و پیش از این هم عموم تطبیقها غلط از آب در آمده و این به بنیاد عقیده مهدویت آسیب میزند. این دغدغه درستی است. اما اگر درباره «نشانه» صحبت میکنیم، این نشانه نباید آنچنان مبهم باشد که بر هر واقعهای امکان تطبیق پیدا کند. در این حالت از «نشانه» بودن میافتد و علامت هدایت به هیچ سمتی نخواهد بود و اعتقاد شیعه بر این است که اهل بیت علیهمالسلام هم سخن لغو و بیفایده نگفتهاند.
طبعاً انبوه روایات آخرالزمانی با هدف ایجاد آمادگی و طلب ظهور و کمک به تشخیص صحنه غبارآلود آخرالزمان است. یا باید انبوه روایات را کنار بگذاریم و مدام بر طبل شک و تردید نسبت به تطبیقها بکوبیم که نتیجهاش دور انگاشتن ظهور است. و یا آنچنان که منطبق بر هدف صدور آنهاست با مواجههای علمی، مدلول آنها را به میدان بیاوریم، تا طلب ظهور منجی موعود به سردی و یأس بدل نشود. چه اینکه طبعاً یکی از غرضهای صدور این روایات زنده و گرم نگه داشتن اصل انتظار بوده و هر حرفی که ظهور را «بعید» نشان دهد، خلاف غرض اهل بیت است: انهم یرونه بعیداً و نراه قریباً
مواجهه با روایات هیجان انگیز ظهور، «مراقبه»ای علمی و عقیدتی میطلبد. مراقبهای که هم «نشانه» را هزل و بی فایده نکند و هم عقیده نزدیک بودن ظهور را گرم نگه دارد. فقه حدیث هم همین جا به کار میآید. اکنون همان لحظهای است که علما باید به میدان بیایند و درباره این احادیث سخن بگویند. شاید قرنها نوشتن و مباحثه در این باره بیش از همیشه برای این روزها بهکار آید.
✍️دکتر وحید یامین پور
https://eitaa.com/tasrih
⛔️ «دلایل اقتصادی سقوط بشار اسد»
🔻 شروع دومینوی شکست سوریه به 2005 باز میگردد زمانیکه برخی «اقتصادخوانهای سیاستندان» با بلاگری رسانهای بر طبل توهمِ «دولت بزرگ و پرخرج» کوبیدند تا سیاستهای «رفاه عمومی» سوریه را در هم بشکنند که امروز ثمره شوم آن بشود انهدام سرمایه اجتماعی دولت.
🔻 سوریه با همه نواقص اقتصادی که داشت اما چتر رفاهی عمومی را در حوزه خدمات عمومی مثل بهداشت و درمان، آموزش، بیمه و تأمین اجتماعی و نظام بازنشستگی فراهم کرده بود. حتی تسهیلات دهی خوبی برای حوزه کشاورزی و خودکفایی کالاهای اساسی خود به اجرا گذاشته بود تا اینکه عده ای مبتنی بر آموزههای جزوات اقتصادی خود، بدون توجه به هیچ کدام از سایر ابعاد سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی سوریه، با اهدافی مثل «کاهش مخارج دولت، چابکسازی دولت، توزیع عادلانه!! یارانه و ...» و دقیقا با همین واژگان، بشار اسد را به سمت حذف سیاستهای رفاه عمومی در سوریه بردند.
⛔️ حذف یارانهها شروع شد، سوخت و نان گران شد، حمایت دولت از تولید کالاهای اساسی غذایی و کشاورزی شدیدا کاهش پیدا کرد، سوریه به واردکننده بسیار از همین کالاها تبدیل شد. نظام بیمه عمومی عملا لغو شد و بیمارستانهای دولتی به سمت خصوصی شدن رفتند و هزینه درمان سر به فلک کشید.حتی حوزه آموزش هم به سمت خصوصی شدن پیش رفت تا جاییکه از مهدکودک تا دانشگاه را شامل میشد.
🔸 اما نه دولت چابک شد، نه بخش خصوصی توسعه یافت، نه درآمد سرانه رشد کرد، نه بهرهوری و توسعه به صرفه شد و نه هیچکدام از درهای آرمانشهر تَوَهمی آن اقتصادخوانهای مشاور بشار اسد باز شد.
⛔️ رسانههای دولتی سوریه هم با تریبون دادن به این جریان، ناخواسته سقوط را تسریع کردند.
📝 نتیجه: انهدام سرمایه اجتماعی اسد و شروع و توسعه ناامنی های گاه و بیگاه از شمال و جنوب سوریه.
⛔️ این عاقبت حتمی هر دولتی است که حکمرانی را به دست «اقتصادخوانهای سیاستندان» و بلاگرها بدهد.
🖊محمد طاهر رحیمی
📣پ.ن : بنظر شما این واژگان مثل «کاهش مخارج دولت، چابکسازی دولت، توزیع عادلانه!! یارانه و ...» در کشور خود ما ، چرا چندین ساله توسط دولتمردان و اقتصاد خوان های #اصلاح_طالبان و #وصولگرا دائماً در گوش ما خوانده میشود ؟؟؟آیا مشکوک نیست؟؟؟
https://eitaa.com/tasrih
موسم جنگ است نه انتخابات
این ایام هر بار پس از هر واقعه ای در منطقه، از ترور شخصیت ها گرفته تا شکست و پیروزی در میدان نبرد، وقتی فضای سیاسی و قلم عده ای از دوستان را مرور یا با نوشته ها روبرو میشویم، سطحی از نقد، تخریب و یا عقده گشایی انتخاباتی را می خوانیم. گویی دوستان هنوز در فضا رقابت انتخابات ریاست جمهوری هستند و نزاع جلیلی_قالیباف را با جنگ اسرائیل و مقاومت اشتباه گرفته اند! چه آنان که از بیروت متن در نقد جلیلی می نویسند! چه آنانی که کار بزرگ قالیباف را هیچ می خوانند. بس کنید. نزاع نکنید. فشل میشویم! وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ(و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است.) سوره انفال
سیاست و سیاست ورزی، صبر هممیخواهد. انتقام جویی و زبان کنایه روش سیاست ورز مسلمان نیست. از طرف دیگر چرا ادراک ما از وضعیت مهم منطقه و جهان اسلام تا این سطح باید حقیر باشد که وسط این نزاع بزرگ تمدنی با قلم خود اذهان را به موضوعات کوچک سوق دهیم.
مقصود و مخاطب من آن طرفدار و رای دهنده معمولی به شخصیت ها نیست. مقصودم افراد شاخص و جهت دهنده به افکار عمومی هستند. جنگ، به وحدت نیاز دارد. برخی از مطالب و مواضعتان مشمئزکننده است. مردم را فراری میدهد. بس کنید. بارها در خصوصی و خلوت با مزاح و جدیت عرض شد اما گویی اثر ندارد. بس کنید.
✍️علیرضا زادبر 1403/07/22
https://eitaa.com/tasrih
🔺 پادزهر سوریهسازی کشور چیست؟
✓ بی دلیل نبود که امام خمینی ره محکم روی مدل جمهوری اسلامی ایستادند و یک قدم عقب ننشستند.
جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.
مردم رکن یک نظام هستند و حکومتی ماندگار است که مردم خود را پایکار داشته باشد. باید مقابل مردمزدایی ایستاد.
یکی از مصادیق مردمزدایی محدود کردن نقش مردم، صرفا برای حضور در انتخابات آن هم با هزار و یک دخالت پدرخواندههاست!
✓ اینکه حضرت آقا سالیان سال است روی ترمیم اقتصاد کشور و افزایش تولید و بهبود وضعیت معیشت مردم تمرکز کردهاند هزار و یک دلیل دارد و یکی هم مربوط به اثبات کارآمدی نظام در این زمینه و دلگرم نگهداشتن مردم پای کار نظام است.
✓اینکه حضرت آقا دائما پمپاژ امیدواری به جامعه و جوانان میکنند و نقاط مثبت را در کنار اشاره به ضعفها و نارساییها پررنگ کرده و تکرار میکنند و مقابل ایجاد جو ناامیدی و یاس میایستند، بیدلیل نیست.
✓تاکید اکید به اسلام سیاسی و دخالت عموم مردم مخصوصاً قشر مومن در سیاست و مسائل، ایستادگی در مقابل تفکر جدایی دین از سیاست و پادزهر آن است.
"هیئتها نمیتوانند سکولار باشند"
✓ دعوت به نقشآفرینی، ورود به مسائل، ارائۀ تحلیل (هر چند غلط باشد) و لعن کسانی که میخواهند دانشجو سیاسی نباشد و رد بیتفاوتی و بیطرفی و تماشاگر بودن حوزههای علمیه و... نگاهی است عمیق به حکومتداری از منظر دین.
✓ تقابل با طرد جوانانی که روی مبانی انقلاب محکم ایستادهاند و نهی از استفاده از ادبیات سیاسی دشمن(افراطی و تندرو) در مورد آنان.
کانال واضحاتhttps://eitaa.com/rostampour_ir
✍️حجت الاسلام حجت رستم پور
https://eitaa.com/tasrih
🔺ما برای آنها اسلامی مناسب خودمان درست خواهیم کرد
هنری کیسینجر
سیر تکامل یک تروریست
همین هم اثر خون شهدای مقاومت هستش
اون چهره وهابی مسلک خون ریز که سر مخالفش رو میبره دیگه خریدار و جاذبه ای نداره
به دنیا هم نمیشه چنین چهره ای رو به عنوان اسلام واقعی غالب کرد
مجبور شدن لباس ریا تنش کنن
https://eitaa.com/tasrih