eitaa logo
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
77 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️سیر فرآیند، از خِرکِشی پزشکیان در جماران از قبل انتخابات تا رفتارهای رسانه ای وی قبل و بعد انتخابات تا امروز و انتصاباتش، نشان از تکرار سناریوی نخ نمای اصلاح طلبان از سال ۷۸ تا امروز دارد؛ در رسانه رهبر رهبر ...کن به رهبر انقلاب چَشم بگو اما کار خودت را بکن فردا هم هزینه ها را به گردن ایشان بیانداز
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
⚡️ آیت الله شاه آبادی (استاد عرفان امام خمینی): حاجات دنیوی را از امام زادگان واجب التعظیم و اولیای الهی بخواهید نه از اهل بیت (ع) 🔻مرحوم آیةالله حاج آقا نصرالله شاه آبادی: مرحوم والد می‌فرمودند حاجات دنیوی را از «اولیاء جزء» طلب كنید اولی است از اینکه این امور را از «ولیّ مطلق» بخواهید. مرحوم امام در كتاب تعلیقه بر شرح فصوص و مصباح الانس، نقل می‌كنند: 🔸قال شيخنا العارف الكامل (دام ظلّه العالى) إنّ التّمسّك و التّوكّل بالأولياء الجزء في الحاجات و خصوصاً الحاجات الدّنيويّة اولى من الوليّ المطلق. (تعليقات على شرح «فصوص الحكم» و «مصباح الأنس»، ص۱۳۴) 🔹مراد از «ولیّ مطلق» اهل بیت (ع) و مراد از «اولیاء جزء» امثال امامزادگان واجب التعظیم و عالمان دینند كه مقام معصومین را ندارند اما در درجات بالای كمالند. 👈 علت هم این است كه «ولیّ مطلق» مُطّلع بر جمیع مصالح و مفاسد است و لذا امری را كه خلاف مصلحت باشد، برآورده نمی‌كند. اما اگر همین امر را از «اولیاء جزء» بخواهیم، آنها از ولیّ مطلق حاجت ما را طلب می‌كنند و واسطه می‌شوند و به جهت آبرویی كه این اولیاء‌اللــه نزد اهل بیت (ع) دارند، همین تقاضای آنان از اهل بیت ممكن است در اصل حكمت و مصلحت دخیل باشد. 📚 حدیث نصر ، ص ۱۹۴ _ ۱۹۴. 🔰 @Sajedi_ir
📜 هدف از سختی‌های مبارزه چيست؟ خدای متعال در سورۀ آل‌عمران می‌فرمايد: «وَلِيعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ وَلِيعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا». برای اینکه مؤمنین و منافقین تفکیک شوند. یا می‌فرماید: «حَتَّى يمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيبِ». برای مثال، اگر جنگ صفين نبود، آيا صف خوارج از صف مؤمنين جدا می‌شد؟ ☑️ @mirbaqeri_ir
🔴 به نظر شما جناب باقری چه چیزی در گوش وزیر خارجه اردن گفته که اینگونه حیرت زده شده است؟! ➕خبرنگار از باقری پرسید چی در گوش وزیر اردن گفتی؟؟؟
🔸تفسیری متفاوت از دو مرحله مرگ حدیث عجیبی از امام حسن عسکری ع نقل شده است؛ از ایشان در مورد مرگ پرسیدند. ایشان فرمودند: «هُوَ التَّصْدِيقُ بِمَا لَا يَكُون»؛ یعنی مرگ تصدیق آن چیزی است که وجود نداشته است؛ من روی این حدیث خیلی فکر کردم از لحظه مرگ آدم می رود به سمت اینکه من این تن جسمانی نیستم؛ این را کم کم باور می کند؛ از زمان مرگ در این جهت حرکت میکند. در حالی که الان فکر می کنم من همین تن جسمانی هستم اگر آدم قبل از مرگ خودش در این جهت حرکت نکرده باشد، مرگ برایش سخت است. یک مرگ دیگر هم داریم که مرگ دوم است و آن در قیامت است؛ وقتی از برزخ به قیامت میرویم، آنجا هم «التَّصْدِيقُ بِمَا لَا يَكُون» است؛ آنجا می فهمیم ما هیچی نیستیم و همه چیز خداست، فقر محض را در می یابیم. قرآن در مورد قیامت می فرماید: ﴿الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ لِله﴾ ، ﴿يَوْمَ لا تَمْلِكُ نَفْسُ لِنَفْسٍ شَيْئاً وَ الْأَمْرُ يَوْمَئِذٍ لِلَّه ﴾، {مالِكِ يَوْمِ الدِّين} در قیامت مالک همه چیز خداست در این دنیا ما مالک دستمان هستیم؛ اما آنجا مالک دست خود هم نیستیم باید به این فهم و به این علم راسخ در همین دنیا برسیم؛ اگر رسیدیم، سلطنت ما از همین جا شروع می شود. 📚اخلاقیات- گفتارهای استاد جاودان - ص ۳۹ 🔹پ ن: با مطالعه این عبارات، این نکته به ذهنم خطور کرد که احوالات امام خمینی ره چقدر معطوف به مرگ دوم و قیامت بوده است. در بیان قدسی امام این معنای «هیچ بودن موجودات» و «هر چه هست اوست» خیلی پر رنگ است. سخنان معنوی امام خیلی فراتر از مرگ اول است که توجه بدهند از جسم به روح. و شاید این توجهات فراوان امام به مرتبه قیامت، شاهد و نشانه ای باشد از شهودات قیامت/عالم عقل توسط ایشان. این نوع شهود خیلی بالاتر از شهود برزخی/عالم مثال است و اوحدی از انسانها میتوانند به چنین مدارجی برسند. آن کس در آن عوالم بالاتر سیر میکند و مرگ دوم را تجربه کرده است، میتواند انقلاب روحی به این عظمت در انسانها پدید آورد و انسانها را از تمتع و توجه به تن آزاد کرده و به مراتب بالاتر از جمله درک مرتبه مرگ اول در همین دنیا برساند. آن جمله شهید آوینی ناظر به همین مطلب است که «هنر آنست که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبدأ و منشأ حیات آنانند که چنین مرده اند» ✍️کانال حکمت و حکومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باورتان میشود این سخنان، سخنان یک سیاستمدار باشد؟!😔 یک نفر در محله پیدا شده خانه به خانه دارد غصب میکند و زن و بچه و کوچک و بزرگ را به خاک و خون می کشد و هیچ کس در این شهر نیست که جلوی او را بگیرد. او به هیچ قانون و قاعده ای هم التزام ندارد. ما که اهل همین محل هستیم بلند شده ایم و با اتحاد با غیرتمندان این محل میخواهیم از خودمان و محله مان دفاع کنیم. در این شرایط سخت این محل، یکی از داخل خانه ما، بلند شده و میگوید: چرا مقاومت میکنید؟ چرا کاری میکنید که این غاصب خونریز بتواند شما رو به عنوان دشمن نشان بدهد؟!! او همواره نیاز به دشمن دارد شما دارید نیازش را تأمین میکنید! آقای خیلی ظریف! باید به شما جایزه «قلب و تحریف واقعیت» بدهند. وظیفه ما اهالی این محل، این است که خودمون آستین بالا بزنیم و این متجاوز را دفع کنیم حالا این متجاوز و هم دستهایش هر چه دلشان بخواهد ما را بنامند: تروریست، دشمن و.. ضمنا محض اطلاع شما، امروز در دید جهانیان دشمنی با اسرائیل «عزت و آبرو» و عادی سازی، صلح و دوستی با اسرائیل «خیانت و بی آبرویی» است. اگر شک دارید بروید به همان دانشگاه های آمریکا که در آنجا درس خوانده اید و از اساتید و دانشجویانش سوال کنید. 🔹تکمله: اساسا آقای ظریف صورت مسأله را درست بیان نکردند دشمن اسرائیل «اعراب» نبوده که بخواهد اسرائیل آن را با ایران جایگزین کند. دشمن اسرائیل «مقاومت» بوده و است. تفاوتی ندارد که این مقاومت از ناحیه چه قومیت و ملتی باشد. عرب، فارس، ترک، کرد و... پس به یک معنا جایگزینی اعراب و ایران اتفاق نیفتاده. ایران به خاطر مقاومتش وارد جرگه دشمنان اسرائیل شده است.
✳️ وصلهٔ نفس! 🔻 تراشهٔ کبریت را در جاظرفی انداخت و به طرف در رفت. از پشت چشمی نگاه کرد. «عباس است!» در را باز کرد. - چه عجب از این طرف‌ها؟! - برای مأموریتی آمدم به پایگاه. گفتم سری به تو بزنم. نگاهی به لباس پرواز او انداخت. - لباس را در بیاور. عباس بلند شد تا لباسش را درآورد. روح‌الدین نگاهی به او انداخت؛ وصله‌ای بر سر زانو! - هنوز همان اخلاق دانشجویی را داری؟ بابا دیگر برای خودت کسی هستی. عباس بابایی خم شد و وصلهٔ سر زانویش را نوازش کرد. - می‌دانی رفیق، این وصله را به نفسم زدم تا زیاد بلندپروازی نکند. 📚 از کتاب | زندگینامهٔ داستانی 📖 صفحات ۳۰ و ۳۱ پ.ن: پانزدهم مرداد سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀خم شد گذاشت روی زمین گوشواره را تا قدری التیام دهد گوش پاره را آتش گرفته گوشه ی دامان کوچکش آبی نبود چاره کند این شراره را 🎥گوشواره هایی که برای دفن از گوش شیرخوار فلسطینی باز می‌کنند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مرد چرا آرام نمی گیرد؟ مگر انتخابات تمام نشده؟ از خودم پرسیدم. 14 مرداد، جلسه با اساتید بود. دکتر کمی با تاخیر آمد و همین بهانه ی شوخی یکی از استادها شد که دکتر برای جبران باید بستنی بخرد! خنده فضا را پر کرد. دکتر با آن وقار و متانت همیشگی اش با لبخند پاسخ داد که بستنی هم می خریم. باز هم خنده. با دیدن این جمع و این خنده ها یک سوال توی سرم می چرخید: از مردی این چنین مهربان، منعطف و محترم چطور می شود در نظر برخی ها طالبان ساخت؟ جواب در بیشتر نظرات استادان بود: (جدای از بی تقوایی آن برچسب زننده ها)، رسانه! تقریبا استادی نبود که در صحبت هایش به ضعف در رسانه، ضعف در بیان نظرات و اهداف اشاره نکند. مهمی که رهبر این کشور سال ها پیش گفته بود و حالا، این انتخابات ضرورتش را به چشم همگان آورده بود. ما مردم حق داریم بدانیم چه کسی برایمان چه کار می کند؟ باید بدانیم و داشتن رسانه ای که این‌ را نشان دهد، حق ماست. انتخابات تمام شده،اما خیلی زود، کارهایش را از سر گرفته. این از سرگیری یک فرق دارد این بار. قرار نیست آفتابِ این دولت در سایه بماند. @electionstories
🔐 کلید کلماتِ حکمت آمیز ✍حضرت آیةالله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی ⚪️ @jazbeh_eshgh
39.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 «مقدس نماهای احمق!» ➕ مقدس نماهای احمق،بیشعور و واپسگرا ! اینها تعابیری‌است که امام(ره) برای بعضی از روحانیون و متدینینی بکار می‌بردند که هرگونه اصلاح اجتماعی و سیاسی را پیش از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حرام می‌دانند...