🔴 برداشت جامعه چیست؟
🔹آقای مهدی فضائلی سخنگوی غیررسمی و توئیتری دفتر رهبری در پاسخ به این سوال که آیا رهبری درباره اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری مسئولان با زن و فرزند تابعیت مضاعف(با هدف استفاده از محمدجواد ظریف در معاونت راهبردی دولت)، نظری داده اند یا خیر، توئیتی منتشر کرده اند.
🔸مضمون این توئیت این است که رهبری با اصلاح قانون برای تابعیت های قهری(یعنی تابعیت هایی که بخاطر مأموریت یا تحصیل ایجاد شده) موافقند و برای تابعیت های غیرقهری مخالفند(یعنی تابعیت های ارادی خود شخص و خانواده). حالا اینکه تابعیت فرزندان ظریف، قهری است یا غیرقهری مسئله دیگری است.
🔹اما نکته مهم تر در توئیت آقای فاضلی این مسئله بود که البته اصلاح یا عدم اصلاح قانون از وظایف و اختیارات مجلس و دولت است. واقعیت این است که نه تنها افکار عمومی، بلکه جو غالب حاکم بر نمایندگان مجلس هم درک صحیحی از این مسئله ندارند که ممکن است رهبر انقلاب یک نظری داشته باشد و مجلس یا برخی نمایندگان یا برخی کارشناسان نظر دیگری داشته باشند.
🔸سالهای سال، اصولگرایان و اصلاح طلبان سعی کرده اند با این اهرم که رهبری با مسئله ای موافقت کرده یا مخالفت کرده یا نظری داده، سعی کرده اند مخالفین خود را سرکوب کنند. یکبار در رأی به ریاست مجلس، یکبار ریاست جمهوری، یکبار دربحث رأی به لیست وزرای پیشنهادی و غیره.
🔹فکر می کنید درباره همین قانون چه اتفاقی می افتد؟ آن قانون که می شد با اجرای آن،جلوی نفوذ یا انتصابِ برخی جاسوسان یا کسانی که خانواده هایشان در آمریکا و اروپا اقامت و تابعیت و اموال و دارایی دارند را گرفت، توسط مجلس به گونه ای تغییر داده می شود که شبیه شیرِ بی سر و بی دم و بی یال خواهد شد. چرا؟ چون می ترسند هرگونه مخالفتی در مجلس با اصلاح این قانون، مخالفت با رهبر انقلاب قلمداد شود و سپس برچسب ضدرهبری بخورند و تمام!
🔸این واقعیت امروز ماست. متأسفانه اصلاح طلب و اصولگرا فرقی در سوءاستفاده از این مسئله ندارند.
🔻اما تأثیر منفی و تبعاتی این مدل استنادها هم دارد و آن هم این نکته که رهبر انقلاب در تمام ریز و درشت مسائل دخالت می کنند و مسئولیت همه چیز با ایشان است! متأسفانه آقایان اصولگرا و اصلاح طلب با این کارها و سوءاستفاده ها بیشترین ضربه را به جایگاه رهبری در افکار عمومی زده اند.
🔹چه بخواهیم چه نخواهیم این برداشت در جامعه و بین مردم نهادینه می شود و دولت ها و مجالس و مسئولان دیگر از پاسخگویی فرار می کنند و هر تصمیمی را به پای رهبری می نویسند. حال آنکه رهبری در همین مسئله، پاسخ دولت مبنی بر انتصاب ظریف را ندادند و مجدداً به سراغ اصلاح قانون رفتند و ایشان هم گفتند که با اصلاح قانون برای تابعیت های قهری موافقند نه تابعیت های غیرقهری! ولی این مسئله در افکار عمومی قابل تفکیک نیست!
✍️داود مدرسیان
https://eitaa.com/tasrih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این قسمت از قهوه تلخ ، امروزه قابل لمس است ...
این جماعت همیشه وزیر و وکیل و رئیس از فرقه های #اصلاح_طالبان و #وصولگرایان ، اندک انقلابی هایِ قرص و محکم ، که در راه آرمان و اصول انقلابی اسلامی ، استقامت میکنند را به بهانه ضدیت با #وفاق خودساخته اشان ، با لفاظی های مختلف سرکوب و منکوب میکنند...
و از اینها بدتر کانال دارهای پروژه بگیر وقیح شان هستند که این انقلابی ها را با ادبیات لمپنی و چاله میدانی لجن مال میکنن...
قابل توجه آقایان علما و فقها و اساتید معزز اقتصاد اسلامی
مردم (عرف) پول هایشان را به بانک #امانت می دهند. هر چند ممکن است گفته شود هنگام باز کردن حساب در بانک امضا کرده اند که #قرض_الحسنه است!
اما توجه داشته باشید که در جامعه امروز بدون حساب بانکی مردم از زندگی ساقط می شوند و بسیاری از حقوقشان (مثل یارانه و ...) را نمی توانند دریافت کنند. همان یارانه را هم که دولت به حسابشان می ریزد باز هم بانک با عنوان قرض الحسنه در نظر می گیرد و با این سپرده های مردم #خلق_پول می کند.
وقتی پول های مردم به صورت امانت نزد بانک است بانک شرعا حق #تصرف در آن را ندارد. چطور این اجازه به بانک ها داده شده که از پولی که نزد آنها #سپرده (امانت) گذاشته شده کسب سود کنند و در آن دخل و تصرف کنند؟
اساسا عبارت "#سپرده_قرض_الحسنه" یک عبارت غلط و متناقض است. کجای فقه ما چنین عقدی داریم؟ چطور ممکن است یک عقد هم #ودیعه باشد هم قرض؟ چطور چنین چیزی را فقه شیعه #امضا کرده است؟
والله اعلم
✍️حسین عباسی فر
https://eitaa.com/tasrih
18.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️طریقت در قرآن،همان ولایت امیرالمومنین علی علیهالسلام است
از کانال شعله طور حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی اصفهانی@m_h_esfahani
https://eitaa.com/tasrih
آتشبس شد آقاسید.
حالا مردان بیروت بر ویرانههای خانهشان قلیانی چاق کردهاند و دور یک پیت حلبی پر از آتش نشستهاند به کامگرفتن و مرور خاطره و آه. مردم به خانههاشان برگشتند؛ زنان به آغوش محبوبهایشان؛ کودکان به مدرسهها. روی دیوارهای آبادی، همهجا با اسپری رنگ، رسمالخط کثیف عبری نقش بسته. بدوبیراه است شاید. ویرانه بر ویرانه. آوار بر آوار. رد خون روی زمین. عروسک دخترکان گمشده. پسربچهها، مَرد برگشتهاند. کمی که بگذرد، زندگی به حالت قبل، شبیهتر میشود. بوی باروت که برود، بوی قهوه عربی باز در شهر میپیچد. بوی تنباکو هم. صدای جولیا باز از ضبط ماشین جوانها بلند خواهد شد. همه چیز به جای خودش بازخواهد گشت. همه چیز، جز شما. جز شما، که دیگر هرگز در این شهر نخواهید بود. و آن زخم عمیق نشسته بر پیشانی ضاحیه، آن گودال بزرگ، هرگز پر نخواهد شد. هرگز. شهر که آرام شود، تازه جای خالی شما در سوز زمستان بیروت، تیر خواهد کشید. تلوزیونها که باز روشن شوند، دیگر شما در قاب، رجز نمیخوانید. خانهها که باز ساختهشوند، قبل از چیدن اثاث، تصویر شما بهدیوارها کوبیده خواهد شد. و رسمالخط کثیف عبری که از شهر پاک شود، جوانان «قطعا سننتصر» بر جای آن خواهند نوشت. آتشبس شد آقاسید. همه برگشتهاند. شما چرا نمیآیید؟
✍مهدی مولایی
صورت برزخی علاقه به دنیا
دوستی در نجف داشتیم که خیلی فوق العاده و خوب بود به نام آشیخ عبدالله، ایشان میگفت: من شنیدم که یکی از بزرگان به نجف آمده است و باطن اشخاص را میبیند و صریحاً میگوید. من منزل او رفتم و دیدم شلوغ است. خیلی میآیند و میروند. یک مقداری نشستیم تا خلوت شد. بعد آن بزرگ گفت: آشیخ کاری داشتی؟ عرض کردم: بله. گفت: چه کار داری؟ گفتم: من مریضم دکتر آمدم، مرضم را نمیدانم چیست. دوایم را هم نمیدانم چیست. بفرمائید مرضم چیست و چه کار کنم؟ فکری کرد و گفت: بله مریضی. مریضی تو دو چیز است. یکی صورت برزخی تو زن است؛ یکی هم اینکه دو تا شاخ بسیار بزرگی داری. این مرض تو است. گفتم: دوای آن چیست؟ گفت: دوای آن این است که علاقه¬ای که به زن داری برای خدا داشته باش، از باب اینکه اهل و عیال تو هستند به آنها رحم بکن، نه فقط برای نفست او را بخواهی؛ بلکه برای اینکه یک بندهای است از بندههای خدا که تحت اختیار توست. این را رحمش کن، تفضل به او بکن. آقایی به او نفروش، نخواه بر او مسلط باشی. با او مدارا کن. محبت و علاقه¬ای هم که داری، محبت و علاقه جنسی نباشد. از باب اینکه بنده خداست، مخلوق خداست، دست پرورده حق است او را دوست داشته باش. این راه درمان آن مرض است؛ گفتم: این شاخ ها چیست؟ گفت: دو تا قالی بسیار عالی در خانه¬ات داری، علاقه ات به اینها خیلی زیاد است. گفتم: خداحافظ پا شدم رفتم حرم امیرالمؤمنین گفتم: یا علی! من چندین سال است اینجا هستم. آقا! سزاوار است منِ پیرمرد بمیرم و با این دو تا عیب بروم؟ صورت برزخی من زن باشد؟ و این دو تا شاخ را هم داشته باشم؟ و گریه و التماس کردم و به خانه آمدم.
مدتی بعد باز محضر آن ولی خدا رفتم نگاهی کرد و گفت: آشیخ عبدالله خوش آمدی. صورت برزخی ات هنوز مرد مرد نشده، نیمه مردی. شاخ هایت هم یک مقداری کوچک شده است. گفتم: خوب، حالا که اثر کرده است، دنبال آن را میگیرم. رفتم و چسبیدم به حرم و دامن علی را گرفتم، گفتم: یا علی! دست من و دامن تو یک نظر لطف به من بکنی کار تمام است. و باز گریه و التماس کردم. هفته بعد که رفتم گفت: دیگر مرد حسابی شده¬ایی هیچ اثری از آن حالت نیست.
من از او سوال کردم. شیخ حالا که باطنا مرد شدی علاقه ات به خانواده ات چطور شده است؟ گفت: خدا شاهد است چندین برابر شده است. حالا به دو جهت به او علاقه دارم، هم برای اعمال خودم هم اینکه بنده خداست. در بند من است لذا او را احترام میکنم. چون میدانم او اسیر من است، چه چیزی به او بگویم آقا. خداوند این نیرو و قدرت را به من داده است که به او نداده است، میباید با او بسازم. لذا هم علاقه او به من بیشتر شده است و هم علاقه من به او بیشتر شده است.
شیخ عبد الله میگفت آن ولی خدا در مورد شاخ هایم گفت: شاخ هایت کوچک شده ولی یک کمیدیگر هست.
میگفت به خانه رفتم و با خودم گفتم: من باید ریشه این شاخ¬ها را بسوزانم. یک حاج ابراهیم بود که قالی فروش بود. گفت: میروم حاج ابراهیم را میآورم قالیها را ببیند و قالیها را میفروشم و پولش را به فقرا میدهم، و ریشه این شاخ ها را میسوزانم. گفت: تند تند لباسهایم را پوشیدم تا به بازار بروم، وسط بازار آن ولی خدا به من رسید، و گفت: آشیخ عبدالله کجا؟ گفتم: حاج آقا جایی کار دارم. گفت: نه بگو کجا؟ گفتم: میخواهم ریشه این شاخ ها را بسوزانم. گفت: چه کار میخواهی بکنی. گفتم: میخواهم بروم فرشها را بفروشم و پولش را به فقرا بدهم. گفت: نه، این فرشها مایه آبروی تو است، هر کس آبرویی دارد. زن و بچه ات آبرو دارند. وضعیت خانه و زندگی¬ات باید طبق شأن تو باشد. بگذار اینها باشد. اما دل از آنها بکن و به آنها دل نبند. نه اینکه نداشته باشی، داشته باش اما دلت را به آن نبند. دلت را ببر جای دیگر آقا. به خدا و اهل بيت عليهم السلام بسپار.
میگفت: برگشتیم آمدیم و شاخ هایم هم از بین رفت و حالا هم آن قالیها تو اطاقها افتاده، چند تا قالی دیگر هم اضافه شده اما من هیچ علاقه¬ای به آنها ندارم آقا. منظور اینکه واقع مطلب این است و روایات هم همین را میگوید که: انسان به این دنیا دل نبندد، نه اینکه دنیا را نداشته باشد! دنیا را داشته باش اما مورد علاقه و محبتت نباشد.
https://eitaa.com/naseri_ir کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره)
https://eitaa.com/tasrih
✍یووال نوح هراری/ نظریه پرداز معروف اسرائیل
🔹مراقب باشید!!! مرد 85 ساله ایرانی هرگز تن به شکست نمی دهد، ما وارد یک حلقه آتش تله و حقه ایرانیا گرفتار شدیم.....
🔹[آیت الله]خامنهای دستور اعزام مستشاران نظامی کشور خودش را به لبنان نداد، عراقی ها، افغان ها، تاجیک ها، آذری ها و پاکستانی ها به کمک لبنان نرفتن!! اما دارند ده ها هزار نیرو به سوریه با کمک نیروهای ویژه روسیه اعزام می کنند؟؟ نه! این تله است!
ما در تله افتادیم؛ من دو پیام به بنیامین نوشتم و گفتم آتش بس نکنید، حالا دارم خواهش می کنم جلوی دخالت مستقیم ترک ها به سوریه بگیرید.
اگر ترک ها وارد عمل شوند ایران با تمام قوای نظامی خود از طریق هوا و زمین سوریه جهنم خواهد کرد، سپس نبرد زمینی ما با ایران در بلندی جولان شروع می شود.
🔹آتش بس از سوی ما نباید نقض شود، اگر این اتفاق بی افتد، ایران دومین تله خودش را با موفقیت به ثمر رسانده، اروپا آمریکا مارو طرد خواهند کرد، صَدّام حُسین عبدالمجید تِکریتی فراموش کردی بنیامین؟؟؟
♦️اگر پدر جدتان هم نمیتواند وضعیت را درست کند بجای ناله کردن #استعفا داده و گور خودتونو گم کنین ، افراد دیگری هستند که میتوانند در این شرایط بد ادعایی کشور را مدیریت کنند.
همچون دوران شهید جمهور رئیسی که ویرانه ای با رشد اقتصادی کمتر از ۱ درصدِ زمان روحانی را تحویل گرفت و با نگاه به ظرفیتهای داخلی و تلاش شبانه روزی به ۴ درصد رساند .
#اصلاح_طالبان
⭕ هرجا پا میگذاریم دُم حضرت والاست!
🔺بارها شنیده و دیده ایم که برخی مسئولین و یا اطرافیانشان وقتی می ببینند که مورد انتقاد و سوال مردم و یا برخی منتقدان اعم از دانشجویان، خبرنگاران و نمایندگان مجلس و... قرار می گیرند، در پستو و درگوشی و خیلی خودمانی به آن طرف می گویند اینقدر به ما گیر نده و خلاصه دست از سر ما بردار! یا فردی را واسطه می کنند که این پیام را منتقل کند که به فلانی بگویید پایش را از روی دُم ما بردارد!
🔺این ادبیات و مواجه با منتقدین مسبوق به سابقه بوده است. در سالگرد شهادت شهید مدرس قرار داریم، عینا همین ماجرا یکبار بین فرمانفرما و مدرس پیش آمد. بخوانید: «در موردی که مدرّس نسبت به فرمانفرما انتقاد کرده و ایراد گرفته بود، فرمانفرما به وسیلهی یکی از دوستان مدرّس که با او نزدیک بوده، به مدرّس پیغام میدهد: خواهش میکنم حضرت آیتالله اینقدر پا روی دُم من نگذارند. مدرّس جواب میدهد: به فرمانفرما بگویید: حدود دُم حضرت والا باید معلوم شود زیرا من هرجا پا میگذارم دُم حضرت والاست.»
🔺این روزها و در دوران وفاق زیاد میشنویم که برخی مثل فرمانفرما دم بر می آورند و میگویند بس است انتقاد از دولت، چرا اینقدر برخی نمایندگان مجلس از دولت انتقاد می کنند! چرا هر روز صدای مطالبه دفاع از منافع ملی و نگه داشتن حرمت قانون در مجلس بلند است! چرا رسایی و ثابتی و صمصامی و منان رئیسی و... دست از سر کچل دولت بر نمیدارند! چرا هر روز حرف از بی تدبیری های سیاسی و اقتصادی دولت می زنند؟ خلاصه اینکه چرا پایشان را از روی دُم دولت برنمیدارند!
🔺پاسخ همان جوابی است که شهید مدرس به فرمانفرما داد. متاسفانه هر جا را مینگریم و پا میگذاریم دُم حضرت والای دولت است. هر جا را رصد میکنیم اثری از بی خردی در امر حکمرانی میبینیم، مگر میتوان نماینده مردم بود و افزایش قیمت های سرسام آور این روزهای بازار خودرو را محل توجه قرار نداد؟ مگر می توان وکیل ملت بود گرانی های عجیب کالاهای اساسی را ندید؟ مگر میشود وکیل المله و نه وکیل الدوله بود بودجه تورم زا و گرانی های در پیش بنزینی و معیشتی را ندید؟ مگر میشود مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون بود و تخلف آشکار دولت در انتصاب ظریف را ندیده گرفت؟ نماینده اگر صدای مردمش باشد اساسا نمیتواند این حجم از بی تدبیری و رانت های سیاسی از انتصاب داماد و پسر رئیس جمهور تا اعطای مسئولیت به عناصر مسأله دار سیاسی را ببیند و حرفی نزند!
🔺آری اگر 290 نماینده ای که همچون مدرس دین خویش را به دنیای فانی نمی فروختند و اسیر بازی های سیاسی نمی شدند را انتخاب میکردیم امروز شاهد دُم تکانی های اصحاب قدرت و ثروت در دولت نبودیم و کسی به خود جرأت نمیداد منافع ملی را خرج امیال حزبی و سیاسی اش کند! اگر به قول مدرس شهید آدم انتخاب میکردیم امروز شاهد زد و بندهای کثیف سیاسی دولت با مجلس در ماجرای رای به کليه کابینه پیشنهادی وزرا و رای به استعفای نماینده مربوطه جهت رسیدن به معاونت روستایی رئیس جمهور و رای به کلیات بودجه تورمزا دولت نبودیم! بروید آدم انتخاب کنید، همانی که مدرس گفت.
🔺 بخوانید خاطره ای از فرزند شهید مدرس: «یک روز وقتی پدرم از مجلس بازگشت، عدهای از مردم به خانه آمدند و با سر و صدای زیاد و اعتراض گفتند آقا این چه لایحهای بود که امروز تصویب شد؟! خلاف مصلحت است. آقا فرمود اگر بیست رأس الاغ و یک آدم را در مجلسی جمع کنند و از آنها بپرسند ناهار چه میخورید، چه جواب می دهند؟! همه گفتند جو؛ آقا فرمود: آن یک نفر هم مجبور است سکوت کند، این وکلایی که شما انتخاب کردید، شعورشان همین اندازه است، بروید آدم انتخاب کنید.»
✍علی ریاحی پور
#اصلاح_طالبان
#وصولگرایان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ابوموسی اشعری فریب نخورد؛ وانمود میکرد که فریب خورده ...
💠 یک مدل از زرنگی این است که آدم خودش را در موضوعات به احمق بودن بزند ...!
این روزهای مذاکره کنندگان کشور ما
#اصلاح_طالبان
https://eitaa.com/tasrih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جناب علامه مصباح یزدی : امام خمینی(رحمت الله علیه) یاد و نام حضرت زهراء سلام الله علیها را در جامعه احیا کرد؛ «او نام مادر را به یادمان آورد»
https://eitaa.com/tasrih