eitaa logo
♦️تا ظهور مولا (عج)♦️
397 دنبال‌کننده
124.7هزار عکس
84.9هزار ویدیو
197 فایل
🤲🏻🌹کانال تحلیلی خبری ؛فقط در جهت ظهور و جهاد تبیین🌹🤲🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مذهبی صورتی یعنی چه؟ 🔹اولین بار اوایل سال گذشته بود که یکی از فعالان اینستاگرامی بحثی رو کلید زد با عنوان «» و با این عبارت انتقاد می‌کرد به بلاگرهایی که هم مجبه‌ان هم خودنمایی و تبرج می‌کنن. از نظر ایشون؛ دینداری صورتی یعنی دینی که منعطفه، یعنی دینی که می‌تونه مطابق با سلیقه‌ی تو کم و زیاد بشه، دینی که هرچی ازش بِکنی و دور بندازی؛ جیک‌شم در نمیاد. دینی که مهربونه و همه جوره باهات راه میاد.🧐 🔹مثلا از دین، هیئت و امام زاده رو نگه داری؛ حجاب و حیا رو بندازی دور. یا حجاب رو نگه داری و تبدیلش کنی به مد و حجاب‌استایل ولی «حریم محرم و نامحرم» رو بذاری زیر پات.☹️ 🔸ایشون می‌گفت؛👇 دینداری صورتی، یعنی اینکه از دین برای توجیه کارهای خودت استفاده کنی. دین رو به خدمت بگیری برای خودت. 🔹خب تا اینجا بحث، خیلی بحث قشنگی بود انصافا درست بود. 🍃👌 حالا هرچی اسمش رو بذاریم؛ دین‌داری صورتی، دین‌داری گزینشی، دین‌داری سلیقه‌ای و...🌱 ✅ بله! نمیشه یه دختری محجبه باشه ولی حیا رو ببوسه بذاره کنار و تصاویر اون‌چنانی از خودش توی پیجش بذاره. نمیشه یه پسری مذهبی باشه ولی رابطه‌ی گرم و راحتی با نامحرم داشته باشه و... کلا نمیشه دین رو گزینشی خواست.❌ در دایره‌ی وسیع‌تر مثلا نمیشه نماز بخونی و هیئت بری ولی سلامت جامعه‌ی اسلامی برات مهم نباشه. نمیشه هیئتی باشی ولی نماز نخونی، نمیشه نماز بخونی ولی نهی از منکر نکنی و...⛔️ 🔻تا اینکه دو ماه بعد عبارت «» از توییتر سر درآورد و اینقدر دست به دست چرخید تا اصطلاحا شد. تو همین دست به دست شدنه، کم‌کم مفهومی که نفر اول براش ساخته بود تغییر کرد و معنای مبهمِ جدیدی گرفت. هرکی می‌خواست یکی دیگه رو نقد کنه اولش می‌گفت تو یه مذهبی صورتی هستی و بعد حرفشو می‌زد. ⚠️ الان چی شده؟ الان این عبارت تبدیل شده به یه برچسب، به یه چوب. یعنی چی؟ یعنی الان توی فضای مجازی، هر مذهبی‌ای بخواد یه مذهبی دیگه رو ساکت کنه و تو سرش بزنه، میگی تو صورتی پس هیچی نگو! ⁉️ 🔹مثلا خانمه مذهبیه، اهل نماز و مسجد و روضه است؛ پوششش هم مانتوئه. خب مانتو نه خلاف شرعه نه خلاف عرف. حالا یه عده هستن در مواجهه با چنین شخصی سریع یه برچسب « صورتی» می‌چسبونن رو پیشونیش، میگن برو کنار تو مذهبی واقعی نیستی...📿 🔹مثلا یکی با ظاهر مذهبی سطل ماست میزنه رو سر بدحجابه. بقیه بهش میگن آقا نکن این رفتارت شرعی نیست؛ 🚫 یه عده هستن سریع برچسب مذهبی صورتی رو می‌چسبونن درِ دهن اونی که این نقد رو کرده میگن ساکت شو، تو اگه واقعا مذهبی هستی وقتی به یه محجبه فحش میدن بیا حرف بزن. بابا خب چه ربطی داره، الان موضوع صحبت من سطل ماسته‼️ 🔻یه دوستی میگه ویدیوهای کشف حجاب رو به اسم نهی از منکر اینقدر منتشر نکنین، خب اینکه حرف یه شخص نیست، حرف دینه، حرف شرعه🔻 ولی یه عده هستن با چوبِ مذهبی صورتی می‌زنن تو سر گوینده که ساکت! تو مذهبی واقعی نیستی، سکوت کن و هیچی نگو. 💠نتیجه؛ ۱. اگه مذهبی صورتی، یعنی برداشت گزینشی و دل‌بخواهی از دین، خیلی اصطلاح قشنگیه ولی اگه مذهبی صورتی یه برچسب و یه چوبه برای زدن توی سر بقیه؛ حواسمون باشه این یه فریبه. ۲. در مقام خواننده، در مواجهه با برچسب‌ها، حالا‌ هر برچسبی، دنبال استدلال باشیم. تا یکی گفت مذهبی صورتی، یا تندرو یا افراطی یا هرچی بررسی کنیم ببینیم آیا استدلالی هم کرده؟ دلیلی هم آورده یا نه؟
🔴 نه بابا؟ مگه نگفته بودید بیرون از ایران رو هوا میخرنتون؟ مگه نمیگفتید هرجا برید بهتر از ایرانه؟😂🤣 🔹 اینجا لگد پرانی هاتون رو کردید و اونطرف رفتید تو گونی! مثل اینکه کائنات باهاتون مشکل داره نمیخواد پیشرفت کنید، هرچند که واسه شما اسکلا پیشرفتی در کار نیست.😂
🔴 شما که میگفتید ما دیکتاتوریم، پس هرکاری دلمون بخواد میکنیم و درضمن شما که به قوانین ما اعتقادی نداشتید پس بهتره که سکوت کنید و فشار بخورید😂
حسین آزموده (۱۲۸۵-۱۳۷۷) دادستان ارتش (۱۳۳۲، بعد از کودتای ۲۸ مرداد) کسی دکتر مصدق را پس از کودتا دادگاهی و محکوم کرد.
آیشمن ایران محمد بلوری سپهبد حسین آزموده، دادستان نظامی تهران در رژیم گذشته مانند دیگر دژخیمان تاریخ گمان می کرد راز جنایاتش در شکنجه و اعدام بدون محاکمه زندانیان سیاسی و گم و گور کردن آزاداندیشان در پشت دیوارهای بلند سلول ها برای همیشه پنهان خواهد ماند اما در مصاحبه یی تاریخی که من به عنوان خبرنگار روزنامه کیهان در سال ۱۳۳۹ با وزیر دادگستری داشتم چه زود این راز فاش شد و افشای جنایاتش بهت و خشم افکار عمومی را برانگیخت. حدود ۵۰ سال پیش سردبیر روزنامه به من ماموریت داد به دیدن نورالدین الموتی (وزیر دادگستری زمان نخست وزیری دکتر علی امینی) بروم تا عکاس روزنامه از او عکس هایی برای آرشیو بگیرد. من هم به فکر افتادم که با استفاده از فرصت درباره سپهبد حسین آزموده از وزیر بپرسم. آن روزها سپهبد آزموده را مرتبا برای بازجویی به دادگستری احضار می کردند ولی درباره علت این احضارها چیزی بروز نمی دادند و خبرنگاران با سکوت مقامات روبرو می شدند. آن روز ظهر وقتی وارد اتاق وزیر دادگستری شدیم او داشت ناهار می خورد که برای گرفتن عکس دست از ناهارش کشید. گفتم: «آقای وزیر حرفی بزنید تا عکس تان با حالت باشد.» با لبخندی پرسید: «چه بگویم؟» من هم فرصت را مناسب دیدم و گفتم: «مثلادرباره احضار سپهبد آزموده به دادگستری بگویید.» وزیر با شنیدن نام آزموده بدون آنکه متوجه شود که مصاحبه یی را با من آغاز کرده با چهره یی برافروخته گفت: «آزموده را می گویی؟ این مرد بی رحم (آیشمن ایران) است. آدولف آیشمن (سرهنگ اس اس آلمان هیتلری)، میلیون ها یهودی را از سراسر اروپا به اردوگاه [آشویتس] فرستاده و آنها را در اتاق های گاز خفه کرده و سپس در کوره ها سوزانده اند، سپهبد آزموده هم پس از کودتای بیست و هشت مرداد چه جوانانی را پس از آزار و شکنجه به جوخه های اعدام سپرد؟ شبانه به بازداشتگاه لشکر زرهی۲ می رفت و هر شب دسته یی از زندانی های سیاسی را به بهانه یی از دیگر هم بندی هایش جدا می کرد، بعد به دستور او این جوان ها را شبانه با هواپیما به حوالی کویر می بردند و زنده زنده در دریاچه کویر قم می ریختند. بعد خانواده هایشان ما ه ها برای دیدن فرزندانشان از این زندان به آن زندان می رفتند. حرف های وزیر دادگستری چنان هیجان زده ام کرده بود که حتی به شنیده هایم شک می کردم تا اینکه همکار عکاسم در راه اطمینان داد آنچه شنیده ام درست است. در تحریریه با عجله این مطلب را نوشتم و به سردبیرمان دادم و از روزنامه رفتم بی آنکه مطمئن باشم چنین خبری چاپ می شود. چند ساعت بعد هنگامی که از خیابان می گذشتم دیدم ماموران امنیتی به دکه های مطبوعاتی هجوم برده اند و مشغول جمع آوری نسخه های روزنامه کیهان هستند. نگاهم که به روزنامه افتاد دیدم در بالای صفحه با تیتر درشتی از زبان وزیر دادگستری چاپ شده: «سپهبد آزموده آیشمن ایران» روزنامه کیهان توقیف شده بود و آن روز هر چند دقیقه یک بار گوینده رادیو ایران، اعلامیه دولت را می خواند که در آن عنوان شده بود: «روزنامه کیهان به دلیل چاپ یک مطلب خلاف واقع از جانب وزیر دادگستری تا اطلاع ثانوی توقیف می شود و دستور جمع آوری آن نیز از طرف دولت صادر شده است.» انتشار این خبر فضای شهر را ملتهب کرد و روز بعد دانشجویان با چسباندن تصاویری از صفحه اول کیهان روی پلاکاردهایی، تظاهرات گسترده یی در محوطه دانشگاه تهران به راه انداختند. ماموران درهای دانشگاه را بستند و مردم به حمایت از دانشجویان پشت درها اجتماع کردند و به حمایت از دانشجویان شعارهایی دادند. کیهان پس از دو روز توقیف در برابر فشار افکار عمومی اجازه انتشار گرفت.
در مدارس و دانشگاه های ما برای نسل جدید که از تاریخ بی خبر است را معرفی کرده اند؟
شبکه منوتو و ایران اینترنشنال بخش بسیار قوی مستندسازی با آرشیوهای تاریخی فراوان دارند. اما....
حدود ۳ ساعت است کامل دیدم وقت داشتید ببینید
♦️رگبار و رعد و برق در ۱۵ استان/ احتمال توفان شن در ۱۰ استان 🔹سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند./اقتصادآنلاین
♦️موافقت با درخواست پرسپولیس برای حضور تماشاگران 🔹باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ درخواست کرده مسابقه هفته سوم لیگ برتر این تیم با ذوب‌آهن با حضور تماشاگران برگزار شود. 🔹سازمان لیگ با این درخواست کاملا موافق است و امیدوار است که نهادهای مربوطه نیز مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی و مانند سایر ورزشگاه های کشور را صادر کنند./اقتصادآنلاین
📣 تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل اتاق بازرگانی ایران 🔺جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به حضور سلاح‌ورزی در جایگاه ریاست اتاق بازرگانی مقابل ساختمان این اتاق در تهران تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. 🔺دانشجویان در این تجمع همچنین با سر دادن شعارهایی و قرائت بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست کردند با توجه به جایگاه قانونی خود نسبت به عزل سلاح‌ورزی اقدام کند.
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای اعترافات اجباری صادق زیباکلام در زندان شاه چه بود؟ صادق زیباکلام درباره فیلمی که اخیرا از دوران جوانی‌اش منتشر شده توضیح داده که آن بخشی از سناریوی آزادی وی بوده تا به این شکل آزاد شود و می‌گوید دفاعی از آن ندارد. اما بخش مهم‌تر توضیحات زیباکلام آنجایی است که وی می‌گوید چرا حالا که اینکار را [پخش اعتراف در ازای آزادی] اپوزسيون فکل کراواتی انجام داده، عده‌ای از آن خوشحال‌اند؟