Gt176Siavash1.mp3
10.72M
🎵🎵 گلهای تازه
برنامه شماره ۱۷۶
تصنیف #خاکستر
شعر از: صفای اصفهانی
خواننده: محمدرضا شجریان
آهنگساز: فرهاد فخرالدینی
eitaa.com/tdejakam
♻️ حکایتی از اخلاص فوقالعاده شیخعباس قمی
امشب شب درگذشت عالم و پژوهشگر بزرگ شیعی، مرحوم شیخ عباس قمی مشهور به «محدث قمی» است. آیتالله «سیدموسی شبیری زنجانی» حکایتی درباره ایشان گفته است که به نقل از شماره اخیر «نشریه حرم» در اینجا میآورم:
من اين قضيه را از آقاى واله، از منبریهاى متّقى مشهد، شنيدم. او مىگفت: بعضى از كتابفروشها با مرحوم حاج ميرزاعلى محدّثزاده [فرزند مرحوم شیخعباس قمی] قرار گذاشته بودند كه بعضى از نواقص مفاتيح را تكميل كنند. (در ذهنم هست كه آقاى واله، کتاب «مفاتيحالجنان» را میگفت، ولى از شخص ديگرى شنيدم كه کتاب «منتهىالآمال» را گفت.)
براى مثال اگر شعرى نوشته شده، ولى اسم شاعرش ذكر نشده است، اسم شاعر ذكر شود يا اگر در جايى گفته: «براى اين مطلب به اقبال رجوع شود»، همانجا دعا نقل شود تا نيازى به مراجعه نباشد؛ چون همۀ اشخاص به اين كتابها دسترسى ندارند. آقاى حاج ميرزاعلى هم قبول كرد.
حاج ميرزاعلى شب، خوابِ پدرش را مىبيند. مرحوم شيخعباس قمی به وى مىگويد: اين كار را نكن؛ من عمداً اين كار را كردهام. اينكه من اسم آن شاعر را ذكر نكردم و فقط به نقل شعر بسنده كردم، بدانجهت بود كه شعرش خوب بود، ولى شاعر، درويش و صوفى يا منحرف بود. خوب بودن شعر، مصحّح اين نيست كه از شاعر ترويج كنم؛ لذا عمداً نخواستم اسم شاعر مطرح شود. علت نقل نکردن كامل آن دعاها هم اين است كه صاحبان كتب دعا، برگردن ما حق دارند و بايد حقوق آنها محفوظ بماند. من حس كردم اگر اين كتاب منتشر شود، ممكن است آن كتب ادعيه به انزوا كشيده شود و كمكم منسوخ شوند. لذا عمداً اين كار را كردم تا اگر كسى دسترسى داشت، به آن كتب مراجعه كند.
آقای شبیری زنجانی میافزاید: علت اينكه كتابهاى مرحوم شيخعباس قمی شيوع پيدا كرده است، اخلاص ايشان و مراعات كردن اين نكات است. رضوانالله علیه.
eitaa.com/tdejakam
✳️ درستتر اینه که بگیم وقتی نمیتونند امنیت رو برای مردان و سرقت مسلحانه علنی از آنان تأمین کنند، امنیت زنان و دختران را میتوانند تأمین کنند؟
eitaa.com/tdejakam
✳️ ثواب فرستادن کسی به کربلا
از امام صادق «علیهالسلام» پرسیدند: ثواب و اجر کسی که خودش به خاطر جهتی نمیتواند به زیارت برود ولی دیگری را تجهیز میکند و به زیارت میفرستد، چیست؟
حضرت فرمودند: در مقابل هر یک درهمی که خرج کرده، خداوند متعال به اندازه کوه احد به وی حسنه میدهد و چند برابر هزینهای که برای او متحمل شده، برایش باقی میگذارد و نیز بلاهایی که نازل شده را از او دور میکند و نیز مال و دارایی او را از گزند حفظ میکند.
#جعفر_بن_محمد «ع»
#کامل_الزیارات
#ابن_قولویه_قمی
جلد ۱، صفحهٔ ۱۲۹.
@Ab_o_Atash
eitaa.com/tdejakam
♻️ زائران حسین حق شفاعت دارند
امام صادق «عليهالسلام»:
[در روز قيامت] منادی ندا میدهد: زائران قبر حسين «عليهالسلام» كجايند؟ در اين هنگام، مردمان فراوانی برمیخيزند. پس به آنها گفته میشود: دست هر كه را دوست داريد بگيريد و به بهشت ببريد.
#جعفر_بن_محمد «ص»
#كامل_الزيارات
#ابن_قولویه_قمی
صفحه ۱۶۷.
@Ab_o_Atash
eitaa.com/tdejakam
♻️ الگو و اسطورهای به نام علامه امینی
نام «غدیر» در روزگار ما با نام علامه «شیخ عبدالحسین امینی» گره خورده است. مردی که با کار فشرده چهلساله اثری سترگ را در آثار مکتوب شیعه و اسلام و حتی جهان برجای گذاشت. اینکه میگوییم جهان، به هیچ وجه مبالغه و اغراق نیست. کسی که برای نگارش فقط همین یک اثر(و نه دهها جلد آثار مهم دیگرش)، ده هزار جلد کتاب را به قول خودش از بای بسمالله تا تای تمّت خوانده و به صدهزار جلد کتاب هم «مراجعه مکرر» داشته است، حتماً کاری «جهانی» کرده و اگر امروز بود باید نام او را فقط برای همین یک رفتارش در رکوردهای گینس ثبت میکردند.
این یادداشت درباره کتاب گرانسنگ و یازده جلدی «الغدیر» و شخص علامه امینی «رضوان الله تعالی علیه» نیست؛ بلکه درباره دو نکتهای است که از این یادآوری به دست میآید:
۱. علامه امینی برای نگارش فقط همین یک اثر ماندگارش درباره واقعه غدیر، همانطور که گفته شد چهل سال تمام، ده هزار جلد کتاب را بدقت و کامل مطالعه کرده و به یکصد هزار جلد کتاب هم مراجعه مکرر داشته است؛ ما برای غدیر و برای زنده نگهداشتن این واقعه بزرگ تاریخ آفرینش و تاریخ اسلام چه کردهایم و چه قدمی برداشتهایم و برای این قدمِ احتمالی چقدر هزینه و وقت گذاشتهایم؟ اگر هم قدمی برداشتهایم آن را با کار سترگ این مرد بزرگ خدا مقایسه کنیم.
۲. اگر سؤال فوق از تکتک من و شمایی است که نام شیعه و محب مولا را بر خود گذاشتهایم، اعم از نویسنده و سخنران و کارگردان و نقاش و آهنگساز و رماننویس و معمار و شاعر و مترجم و معلم و سرمایهگذار و...، اما پرسش دوم تنها از نویسندگان و پژوهشگران و اهالی کتاب است و منحصر به غدیر و امیرالمؤمنین «علیهالسلام» هم نمیشود. شما چقدر برای نگارش و تحقیق –هر موضوع و کتابی- مانند علامه امینی عمل کردهاید که برای نوشتن یک کتاب، اینهمه زحمت بکشید و مطالعه کنید و شهرها و کشورهای مختلف دنیا را از شرق و غرب طی کنید و در کتابخانههای آنجاها بست بنشینید و نسخههای نایاب را استنساخ کنید، تا اثری ماندگار خلق کنید؟ آیا نگارش کتاب –هر کتابی و در هر موضوعی- با استفاده از دادههای درست و غلط گوگل و تمام کردن کار در عرض یکی دوماه، شقالقمری محسوب میشود؟ آیا فکر نمیکنید که جامعه قلم بهدست ما به نوعی «تنپروری فکری» دچار شدهاند که مانع بهتر و ماندگارتر شدن و تأثیرگذاری و نفوذ اثر است؟
علامه امینی هم به دلیل انتخاب سوژه ناب و بدیعش برای نگارش و هم برای شیوه و زحمت فوقالعاده و طاقتفرسایی که برای نگارش «الغدیر» کشیده است، شخصیتی اسطورهای و الگویی بسیار ارزشمند برای همه نسل اهل رسانه امروز ما باید مطرح باشد. بگذریم از اینکه شیوه ورود او به موضوع هم ارزش الگوبرداری فراوانی دارد: اینکه در اثبات یک گزاره و رد همه گزارههای غلط دیگر یازده جلد کتاب بنویسی و در آن همه ارجاعاتت از منابع مخالفانت باشد و نیز در تمام این هزاران صفحه کتاب، یک کلمه و یک تعبیر و یک جمله توهین و بیادبی و دشنام به مخالفانت نباشد و در عین حال یک کلمه از اصل و حق و عدل، عدول نکنی و کوتاه نیایی.
#تقی_دژاکام
#نشریه_حرم
شماره ۶۵۴
یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
@tdejakam
eitaa.com/tdejakam
✔️باخت بزرگ اپوزیسیون
علیرضا کریمی
🔸۱. آنچه از اواخر شهریور ۱۴۰۱ در کشور شروع شد، صفآرایی تمامعیار اپوزیسیون و حامیانش در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران بود، برای خودشان روشن است که در عمل شکست خوردهاند اما ابعاد این شکست چیست؟
🔹۲. سوزاندن شبکهها، از خبرنگار گرفته تا دانشجو، شکست توهمسازی مجازی، ناتوانی در همراهسازی اکثریت در کف خیابان و قلیل ماندن، سوختن شبکه سلبریتیها و ... برخی از ابعاد شکست آنهاست اما مهمترین نیست.
🔸۳. اپوزیسیون با تمام توان بهمیدان آمد، سعودی اینترنشنال خود را درید و بیبیسی فارسی چهره وسطباز را کنار گذاشت، همه و همه اثر نداشت و یک اتفاق بسیار مهم افتاد.
🔹۴. اتفاق مهم آن بود که چهرهای که ضدانقلاب در سالهای متمادی قصد داشت برای خود برسازد تنها در چهل و چند روز چون برف در آفتاب تموز آب شد و به فنا رفت.
🔸۵. چهرهای که اپوزیسیون دوست داشت از خود ارایه دهد، چهرهای دموکرات، روادار، حامی اکثریت و احترامنهنده به اقلیت بود که منافع ایران برایش مهم است و ملیگراست. اما در عمل چه از خود نشان داد؟
🔹۶. اولا نشان داد که هیچ احترامی برای خواست مردم قایل نیست و هر صدای مخالفی را سرکوب میکند. نشان داد مذهبی بودن از نظرش جرم است آن هم در ایرانی که هنوز اکثریت علقههای مذهبی دارند.
🔸۷. ثانیا نشان داد که رواداریش در حد عدم تحمل چادر و عمامه است و خشونتهایی از خود بروز داد که کمتر کسی دیده بود. نخبهاش فحاش از آب درآمد و فحش سلاحش!
🔹۸. ثالثا نشان داد نهتنها ملیگرا نیست بلکه تجزیهطلبان را بهرسمیت میشناسد. منافع ملی برایش شوخی است چون منفعتی فراتر از تمامیت ارضی نیست.
🔸۹. رابعا اثبات کرد که دروغگوست و پشت هم دروغهایش اثبات شد، نشان داد توهم میکارد و اباطیل درو میکند. واقعیت را تا حد فضای مجازی فروکاست.
🔹۱۰. خامسا ثابت کرد که به خارج از ایران وابسته است و استقلال کشور را به منفعت خویش میفروشد. ریشه در جامعه ایرانی ندارد، ریشهاش در جامعه بینالمللی مدعای غرب است.
🔸۱۱. سادسا زندگی را بر مردم سخت کرد، آرامششان را گرفت، مغازههایشان را بهزور تعطیل کرد و مخالف را تهدید کرد. نیامده به قدرت، زهر در کام مردمان ریخت.
🔹۱۲. سابعا، از همه مهمتر نشان داد که امنیت مردم برایش مهم نیست، حتی با داعش همنوا شد و فاجعه شیراز را توجیه کرد. نیامده پای تروریسم به کشور گشود.
🔸۱۳. خیالتان تخت، اکثریت جامعه ایران دیگر لنگه دمپایی پاره هم دست این جماعت نخواهد داد، چه رسد به حکومت!
جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ در شبکه بی بی سی:
🔸من معتقدم معترضین ایرانی با حملاتی که به پایگاه های سپاه و بسیج انجام دادن حسابی مسلح شدن و اماده تغییر فاز جدید در اقدام علیه جمهوری اسلامی هستند 😂😂
🔹رعنا رحیم پور مجری بی بی سی فارسی دستپاچه شده و میگه: اقای بولتون هیچ داده میدانی از این ادعای شما وجود نداره و اعتراضات کاملا مسالمت امیز و فاقد وجه مسلحانه است
🔸بولتون دوباره میگه: نه اینطور نیست در کردستان و بلوچستان معترضین بخوبی مسلح شدند و امریکا و متحدینش هم باید از این تحرکات حمایت کند!
🔹مجری بی بی سی:اقای بولتون این ادعا که معترضین مسلح هستند ادعای خود جمهوری اسلامی است و ادعای شما درست نیست
🔸بولتون: ببینین من دوباره به شما تاکید میکنم من تصاویر و مستنداتی دارم که نیروهای کرد و بلوچ در عراق و پاکستان در حال اموزش دیدن برای اقدام در ایران هستند!
🔹مجری بی بی سی:اقای بولتون خیلی ممنون!
@makahufat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در حالیکه ما تعداد ماخها را میشماریم، از دیمونا صدای آخ میآید!
🔹پنتاگون موشک فراصوت ایران را فتوشاپ میداند اوکراین شاهد است که هنوز جای فتوشاپ قبلی درد میکند!
جوانان ایرانی طیالارض را از متافیزیک وارد دنیای ماده کردهاند، شیطان بزرگ هنوز بر آدم خاکی سجده نمیکند. تا #موشک_هایپرسونیک ما به اسرائیل برسد، یک پیام بازرگانی میبینیم.
🔹 در حالیکه ما تعداد ماخها را میشماریم، از دیمونا صدای آخ میآید. در جنگ هیبریدی گاهی پاسخ دستگاه ضدتبلیغی دشمن را باید با موشک داد، تا خفقان بگیرند.
🔹بنی اسرائیل میدانند که عصای موسی در دل تاریخ چه سر و صدایی بهپا کرده، اما امروز چوب بیصدای خدا همان موشک فراصوتی است که در دستان ماست.
🔹ایلان ماسک که جای خود دارد، بایدنِ حواسپرت هم توجیه است که هایپرسونیکِ رادارگریز گاهی از استارلینکِ فیلترگریز پیام را سریعتر منتقل میکند.
گاهی لازم میشود زمین بازی را از کف خیابان به هوا ببریم. هشدار! چهارتا جوان فریبخورده را میشود، اما موشکهای چموش و بازیگوش ایرانی را شاید نتوان به آسانی سر به راه کرد.
🔹 دامداران غرب آسیا بدانند موسیقی فراصوت، شیر گاوهای شیخنشین را زیاد نه، بلکه خشک میکند.
🔹آنها که به پترو دلار مینازند بدانند #بازدارندگی_مایهی_برازندگی است.
✍زهرا محسنیفر
.
.
گزیده ی خبرها در همه پیامرسانها👇
@gozideyekhabarha
https://eitaa.com/gozideyekhabarha
🔻یک اعدام و چند نکته
حسین شمسیان
🔸محسن شکاری اغتشاشگری که به چنگ قانون گرفتار شده بود، صبح امروز اعدام شد.
🔹درباره این اقدام قوه قضاییه- که واکنش های متفاوتی بدنبال داشت- چند نکته عرض میکنم:
🔸۱- اقدام قوه، کاملا قانونی و در مقابل اقدام شخص معدوم، مصداق بارز محاربه بود. برخی که می کوشند آن را به زخمی کردن و وارد کردن خراش و... تقلیل دهند، یا قصد فهمیدن ندارند و همسو با جبهه دشمن حرف می زنند یا از قانون بی اطلاعند.
🔹۲- سلاح کشیدن در جامعه و ایجاد رعب و وحشت، به تنهایی و بدون نیاز به هیچ جرم دیگری، مصداق محاربه است و قانون به آن تصریح دارد
🔸۳- اینکه برخی، اقدام محسن شکاری را «ترساندن ماموران» می دانند و نه ترساندن مردم! نشانه بی سوادی و جهل به مبانی قانون است، حتی اگر استاد دانشگاه و وکیل دادگستری باشند! و اگر بی سوادی در کار نباشد، اغراض و اهداف دیگری را باید در نظر گرفت. اینها چیزهایی است که یک دانشجوی سال های اول کارشناسی حقوق در درسهایش می خواند.
🔹۴-- در جرم محاربه، قتل و زخم و .... ملاک نیست. ملاک ارعاب یعنی ترساندن و ترسیدن مردم و ایجاد ناامنی در محیط است که در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی به روشنی ذکر شده :
🔸«محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد»
🔹ماده به توضیح بیشتری نیاز ندارد بخصوص این قسمت آخر یعنی به نحوی که موجب نا امنی در محیط گردد» کدام عاقلی است که معتقد نباشد قمه عریان در دست یک جنایتکار، موجب ترسیدن مردم و ایجاد ناامنی می شود!؟ اگر کسی معتقد است که حمله فرد قمه به دست، موجب رعب نمی شود و به «انگیزه سازی» برای جنایتکاران مشغولند، خوب است یک شب آنها و خانواده اشان را با چند قمه بدست وحشی مواجه کنند، اگر نترسیدند و قالب تهی نکردند، می شود انگیزه دیگری برای جانی در نظر گرفت! اما حقیقت این است که این اقدام جانی در هر شرایطی موجب رعب و وحشت مردم می شود و در این نمیتوان شکی داشت.
🔹۵- بعضی ها به سرعت صدور و اجرای این حکم ایراد میگیرند و آن را دلیلی بر ناعادلانه بودن آن می دانند. حال آنکه تاخیر و تعجیل در رسیدگی قانونی معنایی ندارد، مهم رعایت آیین دادرسی و انطباق حکم با موازین قانونی است که در این فقره، از اقرار صریح متهم و بازسازی صحنه جرم تا شهادت شهود و تصاویر و.... جایی برای انکار باقی نگذاشته و از قضا باید از سرعت عمل و حقیقت جویی دستگاه قضایی تشکر کرد و انتظار داشت در همه پرونده ها چنین باشد.
🔸۶-فراموش نکنید، عمده کسانیکه الان هیاهو راه انداخته اند، همانهایی هستند که در ماجرای قتل عمد توسط نوید افکاری و اقرار صریحش، هشتگ نه به اعدام راه انداخته بودند!گویی باهر حق طلبی و عدالت خواهی مخالفند!
🔹۷- و در آخر، افزون بر تصریح قانون، مطالبه عمومی مردم برای برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت، پشتوانه اقدام موثر و به موقع قوه قضاییه است.
@makahufat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ منتظر باشید خرمقدسهای خشکمغز شروع کنند به اعتراض که «به چه حقی گروه کر دختران جلوی آیتالله خامنهای شعر و آواز خواندند؟»
@tdejakam