eitaa logo
روی خط سلامت
722 دنبال‌کننده
664 عکس
291 ویدیو
32 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی Teb114.ir ایتا eitaa.com/teb114_ir تلگرام t.me/teb114_ir سروش Sapp.ir/teb114_ir بله ble.im/teb114_ir بالونت balo.me/teb114_ir ارتباط با ادمین: @teb114_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭐️ #پیشنهاد_خوشمزه | غذاهای توصیه شده در احادیث معصومین علیهم‌السلام ❇️ خبیص (حلوا با شیره)؛ داود رقّى گويد: روزى خبیص درست كرده و آن را خدمت امام صادق عليه السّلام بردم. حضرت مشغول صرف غذا بودند. خبیص را نزد ايشان نهادم. امام عليه السّلام آن را لقمه لقمه كردند و به ياران خويش دادند و شنيدم كه فرمودند: هر كه به مؤمنى شيرينى دهد خداوند تلخى روز رستاخيز را از او به دور دارد. ❇️ کوکب (نوعی فرنی با سویق)؛ امام صادق علیه‌السلام  به وليد بن صبیح فرمودند: در زمستان چه غذايى براى خانوادهٔ خود  تهيه میکنی؟ گفتم: گوشت، حضرت فرمودند: اگر گوشت نبود؟ گفتم: روغن، فرمود: چرا كوكب تهیه نمیکنی؟ چرا كه همهٔ اجزائش براى بدن مقوی‌تر از چیز های دیگر است ... 📥 متن کامل این دو غذای مقوّی را در لینک زیر ببینید: teb114.ir/sweets-foods05
#بهداشت_جسم جلسه‌ی سوم 🔸 ضرورت مراجعه به طبیب 🔸 قضا و قدر الهی 🔸 جامعیت علم اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔸 ماجرای بیماری حضرت موسی علیه‌السلام و حکمت پروردگار #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان 🔸 متن کامل این سخنرانی(به همراه صوت) در لینک زیر: 🔸 teb114.ir/body-health03
behdasht e jesm-ep03.mp3
9.13M
🔉 بشنوید | #بهداشت_جسم 🔹 جلسه‌ی سوم 🔸 ضرورت مراجعه به طبیب 🔸 قضا و قدر الهی 🔸 جامعیت علم اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔸 ماجرای بیماری حضرت موسی علیه‌السلام و حکمت پروردگار #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان teb114.ir/body-health03
جلسه‌ی سوم 🔹 مراجعه به طبیب/ انحصار طبابت غلط است؛ یکی از مطالبی که اهلبیت علیهم‌السلام و انبیای قبل از آن‌ها، روی آن تأکید دارند، مراجعۀ به متخصص است. طبیب البته نه منحصر به پزشک امروزی، وقتی می‌گوییم متخصص یعنی کسی که مسلط به مبانی پزشکی است. حالا امروزه به کسانی محدودش کردند که مدرک دارند. اما آنچه که ما  در مبانی دینی می‌گوییم، منحصر به این نیست و قدیم یعنی حدود ۱۰۰-۱۵۰ سال پیش، دیگر این مدارک نبود؛ اما طبیب وجود داشت. زمان اهلبیت علیهم‌السلام طبیب یعنی افراد متخصص وجود داشتند. گرچه امروز این طبیب‌هایی که الآن تابلو دارند نمونه و بخشی از این افراد هستند که بالاخره آمدند و ضابطه‌مندش کردند. خودِ این ضابطه‌کردن خوب است اما باید توجه بکنیم که انحصارش صحیح نیست. ما متخصص می‌خواهیم. عقل ما می‌گوید هرکس متخصص است، از تخصصش استفاده بکند. حالا اگر کسی مریض شد آیا می‌شود بگوید من پیش پزشک نمی‌روم؟! این را داریم عرض می‌کنیم که عقل انسان می‌گوید نزد پزشک برو و معالجه بکن. 🔹 نسخه‌ی طبیب، نعمت الهی است؛ در زمان پیامبر اسلام مردی مجروح شده بود. آن‌وقت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «ادْعُوا لَهُ الطَّبِیبَ» یک طبیب برایش بیاورید. یک کسی گفت که آیا طبیب سودی هم برایش دارد، آن هم در کنار پیامبری که حضور دارند؟ پیامبر فرمودند: «نعم، ما أنزل الله من داء إلا أنزل له شفاء» خدای متعال هر دردی که فرستاده کنارش شفای آن را قرار داده است. باز در حدیث دیگری از امام هشتم علیه‌السلام است که فرمودند: «أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَمْ یَبْتَلِ الْعَبْدَ الْمُؤْمِنَ بِبَلَاءٍ حَتَّى جَعَلَ لَهُ دَوَاءً یُعَالِجُ بِهِ» هیچ دردی را خدا قرار نداده مگر اینکه در کنارش دارویی گذاشته که با آن معالجه بشود. بعد فرمودند: «وَ لِکُلِّ صِنْفٍ مِنَ الدَّاءِ صِنْفٌ مِنَ الدَّوَاءِ وَ تَدْبِیرٌ وَ نَعْتٌ» هر دسته‌ای از بلاها دارای یک صنف و گروه دارو است. یعنی متناسب با آن درد، خدا دارو قرار داده و در کنار آن تدبیر و نعمت فرمودند. نعمت همان نسخۀ پزشک را می‌گویند. یعنی باید یک تدبیری هم بشود، یک نسخه‌ای هم نوشته بشود؛ یعنی همان تشخیصی که بالاخره متخصص می‌دهد و با تخصصش کار را پیش می‌برد و معالجه می‌کند.
جلسه سوم 🔹 ارتباط قضا و قدر با سلامتی؛ قضا و قدر با سلامتی و با بیماری چه ارتباطی دارد؟ سؤال این است که اگر خداوند مقدر کرده باشد قبل از شب قدر که من امشب مثلاً مریض باشم یا فردا مریض باشم. اگر بروم معالجه بکنم، آیا نارضایتی از قضا و قدر دارم؟ یعنی می‌خواهم بر خلاف ارادۀ خدا این کار را بکنم، آیا این است؟ سؤال بعدی این است که حالا ما ناراضی نباشیم یا باشیم؟ حالا این را از آن بگذریم. اصلاً اگر تقدیر الهی باشد که من مریض باشم آیا معالجۀ من اثری دارد؟ خب قطعاً دیگر من نباید خوب بشوم. وقتی خداوند در طول سال مقدر کرده و اندازه‌گیری کرده که مثلاً فلان شب و روز من مریض باشم. این اندازۀ الهی می‌شود، او حاکم بر ارادۀ من است. من حالا هرچه تصمیم بگیرم خودم را از بیماری دربیاورم، خب نمی‌شود که، ارادۀ الهی حاکم است. این را چرا بگوییم؟ اگر به این‌ها معتقد باشیم، آن‌وقت دیگر دنبال معالجه نمی‌رویم. می‌گوییم خب هرچه خدا تقدیر کرده همان است. 🔹 تقدیر الهی وابسته به تصمیم شخص است؛ جواب این است که تقدیر الهی با همان تصمیماتی که ما می‌گیریم اندازه‌گیری می‌شود. مثلاً خداوند وقتی شب قدر می‌خواهد بگوید که من امشب و فردا مریض می‌شوم، این اندازه‌گیری را محدودش می‌کند به اینکه آیا من می‌روم معالجه بکنم یا نمی‌کنم. یعنی تقدیر الهی وابستۀ به حرکت من می‌شود. اگر من حرکت می‌کنم و می‌روم معالجه می‌کنم مثلاً تقدیر الهی این است که من یک شبانه‌روز مریض باشم؛ اما اگر تقدیر الهی عکس این بود یعنی خدا در علمش می‌دانست که من نمی‌روم معالجه بکنم و تنبلی می‌کنم، این یک روز بیماری من ۳ روز می‌شود، یک هفته می‌شود. یعنی من نباید بگویم؛ چون تقدیر الهی این است که ۳روز باشد، پس نمی‌روم معالجه کنم. به عکس است، تقدیر الهی می‌گوید چون شما نمی‌روی معالجه بکنی ۳ روز است و اگر بروی معالجه کنی یک روز است. تقدیر الهی این است و تابع تصمیم شما است. مثلاً خدای متعال می‌داند که شما دارو می‌خورید، تقدیر می‌کند که بیماری‌تان با این دارویی که می‌خورید یک روزه است. یک بار دیگر می‌داند که شما دارو نمی‌خورید و لجبازی می‌کنید خداوند هم تقدیر می‌کند که شما یک هفته مریض باشید. پس تقدیر الهی جبرآور نیست که به‌زور بر ما حاکم باشد؛ بلکه تقدیر معلول حرکت ما است. او نگاه می‌کند ما چه می‌کنیم. مثل پدری است که بچه‌اش را از خانه بیرون کرده است. حالا می‌گویید چه موقع بچه را راهش می‌دهید؟ پدر می‌گوید من تابع توبۀ بچه هستم، منتظرم ببینم او چه می‌کند. اگر او زود توبه کند، همین امشب توبه کند راهش می‌دهم و می‌گویم داخل بیا. اگر توبه نکند و بخواهد لجبازی‌اش را ادامه بدهد، می‌گویم نه. فردا شب، پس‌فردا شب یک‌وقت می‌بینی یک هفته لجبازی می‌کند. هر وقت او برگردد من راهش می‌دهم. پس از پدر نباید سؤال بکنیم؛ بلکه باید از بچه سؤال بکنیم که چه موقع می‌خواهی تصمیم بگیری خوب شوی؟
جلسه سوم 🔹 معالجه، جزئی از قضا و قدر؛ حالا اگر یک کسی آمد خبر داد و گفت این آقا فلان روز مریض می‌شود، دو روز هم بیماری‌اش طول می‌کشد. این معنایش این نیست که این آقا مجبور است دو روز مریض باشد، نخیر. با تمام اختیاراتی که دارد و تلاشی که می‌کند، پیش پزشک می‌رود و یکی از چیزهایی هم که باید بگوییم بحث دعا است؛ یعنی خدای متعال می‌داند که این آقا دعا هم می‌کند. یعنی آن‌ها را هم ضمیمه‌اش می‌کند می‌گوید هم پیش پزشک می‌رود، هم دعا می‌کند، هم دیگران در حقش دعا می‌کنند، هم مثلاً صدقه می‌دهد. همۀ این‌ها با هم جمع می‌شود و مجموع این‌ها اثر می‌گذارد در اینکه این مثلاً بیماری‌اش ۲ روز طول بکشد. این‌ها را یادمان باشد که معالجه جزو تقدیرات الهی است؛ در حالی‌که معالجه با اختیار من و شما است. 🔹 تعویذ، بخشی از معالجه؛ یک کسی از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله سؤال کرد: «أَ رَأَیْتَ رُقًى نَسْتَرْقِیهَا»؛ گفت یک‌سری تعویذهایی هست. تعویذ همین دعاهایی است که روی کاغذ می‌نویسند و  به دست یا به بازو یا زیر لباس‌ها می‌بندند. گفت یک‌سری دعاهایی هم ما تعویذ می‌کنیم زیر لباس‌هایمان می‌گذاریم و سؤال کرد نظر مبارکتان چیست، «وَ دَوَاءً نَتَدَاوَى بِهِ» یک‌سری داروهای گیاهی است که ما با آن خودمان را مداوا می‌کنیم؟ و هم‌چنین یک مقدار هم پرهیز می‌کنیم. وقتی مریض می‌شویم از یک‌سری چیزهایی که برایمان ضرر دارد پرهیز می‌کنیم و استفاده نمی‌کنیم. سه تا چیز را گفت، هم استفاده از دارو، هم استفاده از دعا و هم پرهیز را گفت. سؤالش این است: «هَلْ یَرُدُّ مِنْ قَضَاءِ اللَّهِ شَیْئاً» آیا این کارهایی که ما می‌کنیم تقدیر الهی را رد می‌کند؟ یعنی اگر تقدیر این بوده که مثلاً یک ماه ما مریض باشیم این تقدیر را برمی‌دارد؟ پیامبر فرمودند که خود این کارهایی که می‌کنید این‌ها جزو قدر است؛ یعنی بنا نبود که یک ماه شما مریض باشی. چون این سه تا کار را می‌کنی، اصلاً از اول مریضی‌ات مقدرش مثلاً دو روز است نه اینکه بگویید مقدر یک ماه بود و چون شما این کار را کردی یک ماه، دو روز شد. پس تقدیر الهی نه جبر است که بگوییم از خدا هرچه اراده کرد به زور جلو می‌رود و نه اینکه بگویید ارادۀ من و شما و حرکت ما بی اثر است، این هم نیست. همین اراده‌هایی که پروردگار به ما داده، این‌ها را از قبل خدا می‌داند که ما با این اراده‌مان چه می‌کنیم. لذا پیامبر فرمودند: «قَالَ هِیَ مِنْ أَقْدَارِ اللَّهِ تَعَالَى»؛ فرمودند این کارهایی که می‌کنید، همان دعایی که می‌گذارید، دارویی که می‌خورید، پرهیزی که می‌کنید را فرمودند این‌ها از تقدیرات الهی است. خود این‌ها هم مقدر الهی است. 🔹 شفا به شرط مداوا؛ یک داستانی هم دارد که امام صادق علیه‌السلام می‌‌فرمایند: یکی از انبیاء مریض شد و گفت من معالجه نمی‌کنم. خدای متعال خطاب کرد و به او وحی کرد، فرمود: «لَا أَشْفِیکَ حَتَّى تَتَدَاوَى فَإِنَّ الشِّفَاءَ مِنِّی» فرمود: من هم شفایت نمی‌دهم تا بروی مداوا بکنی؛ چون شفا از من است، من هم راه عاقلانه‌اش را همین گذاشتم. باید بروی دارو بخوری، گاهی پرهیز بکنی، پیش پزشک بروی و همین کارهای متعارف را انجام بدهی. بله، درد که می‌گوییم از خدا است؛ ولی باز آن هم گاهی انسان‌ها دردی را به یک کسی وارد می‌کنند. حالا این را که خدای متعال جلویش را که نمی‌گیرد. وقتی یک کسی مثلاً سمی را می‌آورد و در آبی می‌گذارد و به من می‌دهد، می‌خورم. خب این باعث می‌شود که من مریض می‌شوم دیگر. این را نباید بگوییم خدا درد را داد، خدا اثر را گذاشته است؛ اما چه کسی مسبب این است؟ یک شخصی، انسان است، آن اثر است؛ لذا آن ضامن من است، مسئول هم است. پس اثر را خدا گذاشته، اثر دارو را هم باز خدا گذاشته است. حالا دارو را من وارد نیستم و می‌آیم از شما سؤال می‌کنم می‌گویم من برای بیماری‌ام چه‌کار بکنم؟ شما می‌فرمایید که برو فلان دارو را بخور خوب می‌شوی. باز شما که در آن اثر را نگذاشتید، شما فقط راهنمایی‌ام می‌کنید، می‌گویید این دارو را استفاده کن. من هم می‌گویم چشم، می‌روم استفاده می‌کنم و خوب می‌شوم. پس هم درد، هم معالجه، همۀ این‌ها را اگر بخواهید به یک نحوی به خدا وصل بکنید، درست است؛ اما انکار نکنید.
جلسه سوم 🔹 حکمت خداوند؛ حضرت موسی علیه‌السلام مریض شدند. اطرافیان آمدند و نگاه کردند، مریضی را شناختند. فهمیدند که موسی علیه‌السلام چه بیماری پیدا کرده است. به او گفتند: «لَو تَداوَیتَ» ای‌کاش با فلان دارو و فلان دارو مداوا می‌کردی. داروهایش را گفتند. حضرت موسی علیه‌السلام گفت من این کار را نخواهم کرد و آن خدایی که بیماری را به من داده، خودش هم معالجه‌ام بکند. بیماری حضرت موسی علیه‌السلام طول کشید. دومرتبه رفقایش پیشش آمدند و گفتند جناب موسی ما تجربه داریم، همین بیماری را هم ماها پیدا کردیم، رفتیم دارو خوردیم و خوب شدیم، شما هم بخور. مجدداً گفت نه من مداوا نمی‌کنم. به حضرت موسی علیه‌السلام خطاب شد: «و عِزَّتی و جَلالی، لا أبرَأتُکَ حَتّى تَتَداوى بِما ذَکَروهُ لَکَ» به عزت و جلالم قسم، مداوایت نمی‌کنم تا به همان چیزی که مردم گفتند بروی و خودت را معالجه کنی. خب حضرت موسی علیه‌السلام دوستانش را صدا زد و گفت: همان داروهایی که گفتید را بیاورید تا من استفاده کنم و آن‌ها هم آوردند، خورد و خوب شد. بعد که خوب شد حضرت موسی علیه‌السلام ته دلش کمی دلگیر شد که خدایا من می‌خواستم به ارادۀ تو جلو بروم؛ اما بالأخره ما را پیش اصحابمان کوچک کردی و نظر آن‌ها حاکم شد و من می‌خواستم نظر تو باشد. ببینید خدای متعال چه فرمود! این عبارت خیلی زیبا است. خداوند فرمود: «أرَدتَ أن تُبطِلَ حِکمَتی بِتَوَکُّلِکَ عَلَیَّ» تو قصد داشتی به واسطۀ توکلی که به من کردی، حکمت من را از بین ببری، همین. گفتید توکل به خدا؛ اما می‌خواهید حکمت من را از بین ببری. حکمت من یعنی مصلحت این است مریض که شدی از طریق معالجه خوب شوی و بروی دارو بخوری. کار عاقلانه را ترک کردی و می‌گویی خدا! خب خداوند هم عقل را به تو داده و می‌گوید این کار را بکن. آن‌وقت کار عاقلانه را انجام نمی‌دهی و می‌خواهی خدا معالجه‌ات کند! 🔹 اگر راه حل طبیعی وجود نداشت؛ برای حضرت ابراهیم علیه‌السلام یک تصمیمی داشتند تا او را در آتش بسوزانند. راهکار طبیعی نداشت که بالأخره رفقایش بیایند و نجاتش بدهند. دیگر بحث وصل به ارادۀ الهی بود. خدا می‌خواست نجاتش می‌داد، نمی‌خواست دیگر سوخته می‌شد.
ayat-prevent-treatment-with-hot-springs.mp3
1.56M
🔉 بشنوید | نهی از درمان با چشمه‌های آب گرم ❇️ امام صادق عليه السلام فرمودند: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم، از درمان با چشمه هاى آب گرم، نهى فرموده است و آنها چشمه‌هايى از آب گرم در كوهستان‌هاست كه بوى گوگرد دارد. ❇️ امام صادق عليه السلام فرمودند: پدرم خوش نداشت به آب تلخ و آب گوگرددار، درمان كند؛ او مى‌فرمود: نوح، آن هنگام كه توفان به پا شده بود، آب‌ها را فراخواند و همه‌ی آنها به او پاسخ دادند، مگر آب‌هاى تلخ و آب هاى گوگرددار. پس اين آب‌ها را نفرين كرد. teb114.ir/ayat-prevent-treatment-with-hot-springs #حجت_الاسلام_آیت #دانشنامه_احادیث_پزشکی #کتاب_صوتی 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبهای ماتم آمد، آقا سرت سلامت بوی #محرم آمد، آقا سرت سلامت آورده مادرم باز، پیراهن عزا را شبهای ماتم آمد، آقا سرت سلامت یک دستمال گریه، امشب تو مرحمت کن اشکی چو زمزم آمد، آقا سرت سلامت ما گریه سر گرفتیم، با روضه خوانی تو بزمی فراهم آمد، آقا سرت سلامت چشم انتظار اذنت، ماندیم تا بسوزیم گفتی که خواهم آمد، آقا سرت سلامت #آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج #صلی‌الله‌علیک‌یااباعبدالله‌الحسین
📹 ببینید | اختلال در ادرار (قطره قطره آمدن) 🔹 علل اختلال در ادرار 🔹 راه‌های پیشگیری 🔹 راه‌های درمان 🔹 خوراکی‌های نافع 🔸 از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است، ... سنجد باعث ایمنی از بواسیر و قطره‌قطره آمدن ادرار می‌شود. 📥 درمان‌های اصلی و جایگزین برای اختلالات ادرار در لینک زیر: ➡️ teb114.ir/tabriziyan-book3-ep54 #دراسةفی‌الطب‌الرسول‌المصطفی #آیت_الله_تبریزیان #جلد۳ #علاج_الخاص #جلسه۵۴
😋 #نوش_جان #انار ، یک میوۀ بهشتی 🔸 امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: انار شیرین و ترش بمک؛ چرا که انسان را نیرو می‌دهد و خون را زنده می‌سازد. 🔸 انار خون را صاف می‌کند، گشاینده‌ی رگهای بدن و ملیّن شکم و تقویت‌کنندۀ کبد است. 🔹 در پزشکی نوین خوردن انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند توصیه‌شده است. در همین زمینه امام رضا علیه‌السلام انار را میوه‌ای می‌دانند که برای آوردن فرزندانی سالم توصیه می‌کنند و می‌فرماید که انار فرزند را زیبا می‌گرداند. 📥 دیگر خواص این میوه بهشتی در لینک زیر: teb114.ir/pomegranate
#بهداشت_جسم جلسه‌ی چهارم 🔸 طبیب از اسامی خداوند 🔸 معالج یا طبیب؟ 🔸 شفا از طبیب یا از خداوند؟! 🔸 ضامن بودن طبیب #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان 🔸 متن کامل این سخنرانی(به همراه صوت) در لینک زیر: 🔸 teb114.ir/body-health04
behdasht e jesm-ep04.mp3
9.22M
🔉 بشنوید | #بهداشت_جسم 🔹 جلسه‌ی چهارم 🔸 طبیب از اسامی خداوند 🔸 معالج یا طبیب؟ 🔸 شفا از طبیب یا از خداوند؟! 🔸 ضامن بودن طبیب #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان teb114.ir/body-health04
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انجوی نژاد:ما در سال ۲۰۵۰ جزء پیرترین و کم جمعیت ترین کشور منطقه می شویم 🔻 روزانه ۱۴۰۰ #سقط_جنین داریم 🔻اگر ما ۲۰ درصد کسانی که سقط جنین می کنند را راضی کنیم که این کار را نکنند، جمعیت به حالت متعادل می رسد. 💬سيد علي موسوي - کانال #فارس_پلاس: t.me/joinchat/AAAAAD-0eOhwnRi51xzBzA
✍🏻 نامه حکیم دکتر روازاده درباره اقدامات تفرقه افکن علیه اتحاد و همدلی بزرگان طب ایرانی اسلامی 🔅 بسم الله الرحمن الرحیم همه در یک قایق نشسته ایم 🍃 سالیانی است که ای گسترده علیه بزرگان در جریان است. علاوه بر مافیای مخوف صهیونیستی، بخشی خود را صاحب اختیار نظام سلامت و درمان کشور می‌دانند و شاخه‌های دیگر درمان از جمله روش ایرانی و اسلامی را سرکوب می‌کنند و آن را متعلق به قرون وسطی توصیف می کنند. ولی بخش دیگر از تخریب‌گران و هجمه سازان متاسفانه متعلق به خانواده ایرانی و اسلامی هستند که یا جاهلانه و یا با خود بزرگ بینی با رویکردی تفرقه افکنانه تیشه بر ریشه اعتبار ، آبرو و اتحاد میان بزرگان حکما و دوستداران این شاخه از طب می زنند. 🍃 اولاً باید خاطرنشان کرد که در حوزه طب ایرانی و اسلامی کسی صاحب اختیار، رئیس یا همه کاره این پهنه وسیع علمی نیست و این حوزه، قلمرو پرشوکت و عظیمی است که شخصیت‌های بزرگی در آن با کوشش و تلاش و عدم منیت و غرور، درخت تناوری را برای نسل های آینده به بار آورده اند. 🍃 پر واضح است که در عصر حاضر بر تارک که حوزه های علمیه متولی اصلی آن هستند تنها نام آیت الله دامت برکاته بعنوان پدر و احیا کننده این طب می درخشد و همین گونه متولیان طب ایرانی اسلامی، محافل علمی و دانشگاهی هستند که در این حوزه نیز حکمای خوشنام و متبحری چون حکیم به آن اعتبار بخشیده‌اند. 🍃 ثانیاً طب ایرانی و طب اسلامی دو بال اصلی نظام سلامت و بهداشت و هر یک مکمل آن دیگری هستند که رهبر معظم انقلاب نیز دغدغه تقویت آن را دارند واقعیت آن است که اختلافات داخلی و کدورت هایی که به تفرقه می انجامد تنها منافع گروه‌های مافیایی و انحصارگر در حوزه نظام سلامت و درمان کشور را تامین می کند منافع مردم در همراهی و همدلی بزرگان طب اسلامی و حکمای طب ایرانی اسلامی است و این اتحاد و همراهی به کوری چشم بدخواهان ایجاد شده و استوار تر خواهد شد. 🍃 در آخر به و که آگاهانه و تعمداً علیه بزرگان طب اسلامی و ایرانی سم پاشی و سیاه‌نمایی می‌کنند، هشدار داده می‌شود، بیش از این به نام حمایت از بزرگان، چهره طب اسلامی و ایرانی را مخدوش نسازند و صد البته حتی در صورت چنین شیطنت هایی اتحاد میان حکما و بزرگان، ملجا و فرصتی را برای سوء استفاده دیگران فراهم نخواهد کرد. ✍🏻 حکیم دکتر حسین 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
👌اطلاعیه آیت الله تبریزیان درباره اقدامات تفرقه افکن علیه اتحاد و همدلی بزرگان طب ایرانی اسلامی 💠أَلا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ💠 باسمه تعالی 🔸 این رویه ی چهارصد ساله ی بدخواهان ملت ایران و امت مسلمان جهان است که با نیرنگ های بدیع جنبش های آزادی خواه و رهایی بخش در ایران و ممالک اسلامی را به انحراف کشیده و تلاش می کنند تا حرکت امت اسلامی به سمت تنها در حد یک رویا باقی بماند. 🔹 از آغاز قرن اخیر شاهد بودیم که چطور عمّال در داخل و خارج با ابزار زر و زور و تزویر انحصارگری در مکاتب درمانی را به سیاست رایج کشورها تبدیل کردند و هرکجا هر صدای رسایی که عاشقانه کمر به مجاهدت و خدمت در راه اعتلای سلامت جامعه اسلامی بسته را با روش های کثیفی چون ترور شخصیتی، حذف فیزیکی و نفوذ در مراکز تصمیم سازی سرکوب می کنند. 🔸 مجاهدت های همه ی دلسوزان حوزه سلامت که هم راستا با منویات و دغدغه قلبی مقام عظمای ولایت (حفظه الله) گام بر میدارند، بالاخص تلاش های حکمای بزرگ طب ایرانی و اسلامی چون حکیم دکتر و حکیم در مبارزه با نابود سازی و سفره ی این ملت رنج کشیده و شکستن خودتحریمی بزرگ، در مراجعه به مکاتب طبی که دامن ارتقای عمومی جامعه ی آینده ساز حضرت حجت (عج) را گرفته است، جای تقدیر داشته و از درگاه ایزد منان سلامتی و توفیق روز افزون این بزرگواران را خواستارم. 🔹 در پی فتنه انگیزی های رسانه ای اخیر که موجب شده برخی فرصت طلبان و بداندیشان ملت شریف ایران و امت مسلمان به انتشار شایعات و اکاذیب پیرامون ارتباط فعالان دست بزنند ذکر چند نکته را جهت تنویر افکار عمومی ضروری می دانم. ▪️اولاً به عنوان گنجینه ای تمام عیار از تعالیم اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم، متعلق به شخص یا اشخاصی خاص نبوده و ودیعه ای است الهی به امت اخر الزمان. ▪️ثانیاً مهاجرت ها، سفرها و حذرها و تلاش های بسیاری در طول چهل سال صورت گرفته تا این علم الهی و جریان انتشار آن در جامعه ی اسلامی از دستبرد دشمنان اسلام و ایران دور بماند و در این راه جان ها به لب آمد و طعنه های بر سینه ها نشست تا از کیان علمی اهل بیت (ع) حراست و حفاظت شود. لذا به عنوان کمترین ِخادمان اهل بیت علیهم السلام و امت شریف مسلمان، از ملت شریف ایران استدعا دارم در حفظ این امانت الهی کوشا باشند و نگذارند دست های نامحرمان سیمای علوم اسلامی ناب را مخدوش و این تعالیم راستین را تحریف کنند و ان شالله به توفیق الهی در این راه تا پای جان در کنار رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای _ متّع الله المسلمین بطول بقائه الشریف _ و ملت شریف ایران، خواهیم ماند. ▪️ثالثاً کوردلان و بدخواهانی که بر طبل تفرقه میان دلسوزان سلامت مردم می کوبند را به توبه و تقوی الهی دعوت می کنیم و هشدار می دهیم که با اراده ی الهی مبنی بر پیروزی بر تمام اندیشه های باطل، در نیافتند که این فتنه انگیزی ها جز خاری در دنیا و آخرت نصیبی برایشان نخواهد داشت. والسلام علی من اتبع الهدی ✍ الاحقر عباس 🗓 هشتم محرم الحرام 1441 🇮🇷 مشهد مقدس 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻لزوم آموزش تغذیه، طب و #سبک_زندگی_اسلامی🔺 👌 توصیه اکید حجة الاسلام #پناهیان به مؤمنان 😔 طرف 40 ساله مسجد می رود، هنوز اجابت مزاج بلد نیست! 🗓 12شهریور 98
🚰تاثیر کلمات بر روی #آب 🔸 آب به ما می‌گوید كه نگاه عمیق‌تری به خودمان بیندازیم، زمانی كه با آیینه آب به تماشای خود می‌نشینیم، این پیام به‌طور شگفت‌آوری خود را شفاف و درخشان می‌کند. 🔹 می‌دانیم كه زندگی بشر مستقیماً به كیفیت آبی كه در اطراف ما یا درون بدن است ارتباط دارد. 🔸 تصاویر و اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله، بازتابی از فعالیت "ماسارو ایموتو"، محقق خلاق و رؤیاپرداز ژاپنی است.  📚 ادامه مطلب در؛ http://teb114.ir/water/
📹 ببینید | تقویت میل جنسی 🔹 توان 🔹 قوام 🔹 دوام 🔹 میل 🔸 امام صادق علیه‌السلام فرمودند؛ در اُشنان (شوینده دست و صورت)، سُعد قرار دهید، زیرا این دهان را خوش‌بو می‌کند و باعث تقویت کردن قوای جنسی می‌شود. 📥 روشهای عمومی تقویت جنسی در لینک زیر: ➡️ teb114.ir/tabriziyan-book3-ep55 #دراسةفی‌الطب‌الرسول‌المصطفی #آیت_الله_تبریزیان #جلد۳ #علاج_الخاص #جلسه۵۵
#بهداشت_جسم جلسه‌ی پنجم 🔹 در این گفتار، به ۱۴ نکته از موارد تقوای پزشکی اشاره شده است: 🔸 احساس مسئولیت پزشک 🔸 عادل بودن 🔸 خیرخواه بودن 🔸 معالجهٔ هم‌جنس 🔸 توکل کردن پزشک به خدا در هنگام معالجه 🔸 امید دادن به بیمار و ... #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان 🔸 متن کامل این سخنرانی(به همراه صوت) در لینک زیر: 🔸 teb114.ir/body-health05
behdasht e jesm-ep05.mp3
10.85M
🔉 بشنوید | #بهداشت_جسم 🔹 جلسه‌ی پنجم 🔹 در این گفتار، به ۱۴ نکته از موارد تقوای پزشکی اشاره شده است: 🔸 احساس مسئولیت پزشک 🔸 عادل بودن 🔸 خیرخواه بودن 🔸 معالجهٔ هم‌جنس 🔸 توکل کردن پزشک به خدا در هنگام معالجه 🔸 امید دادن به بیمار و ... #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان teb114.ir/body-health05
ayat-shorten-the-nails-and-mustache.mp3
1.15M
🔉 بشنوید | کوتاه کردن سبیل و ناخن ❇️ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند: هر كس در هر جمعه، قدرى از سبيل و ناخن‌هاى خود را بگيرد، خداوند به (بدن) او شفايى نهد و دردى از او برون برد.   ❇️ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند: كوتاه كردن ناخن‌ها، مانع (بروز) درد بزرگ مى‌شود و روزى را سرشار مى‌سازد. 💻 teb114.ir/ayat-shorten-the-nails-and-mustache 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📹 تدریس | میوه‌ها 🔸 در روایات ۱۲۰ نوع میوه معرفی‌شده است که بهترینِ آن‌ها، انار معرفی‌شده است و به دلیلِ فوایدی است که دارد. 🔸 از ۱۲۰ نوع میوه، ۴۰ نوع آن میوه‌هایی است که هم داخلش وهم خارجش خورده می‌شود. ۴۰ نوع آن‌ها میوه‌هایی‌ست که فقط داخلش خورده می‌شود و ۴۰ نوع میوه‌هایی است که فقط خارجش خورده می‌شود. 📥 آغاز مطلب در مورد میوه‌ها، در لینک زیر: teb114.ir/kazemzadeh-ep35 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir