فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #نمک_طبیعی
🎥 دکتر حمید رضا ضیایی پاسخ میدهد؛ نمک، سَمِّ سفید یا #پادزهر بیماریها!
🔹 امام محمدباقر علیهالسلام:
🔸 اگر مردم میدانستند که در نمک چه خواصی هست؛ خود را جز با آن مداوا نمیکردند.
📚 بحارالانوار، جلد۶۶، صفحه۳۹۴
✅ برای درمان هر نوع بیماری باید غذاهای اصلی #نان،#نمک،#روغن و #آب را اصلاح کنیم.
هدایت شده از سهیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبرانقلاب: مدارک معادل دانشگاه برای حوزه، اشتباه بزرگی بود!
🔸 بازخوانی بخشی از بیانات سرنوشتساز و بسیار مهم حضرت امام خامنهای در رابطه با چگونگی ایفای نقش حوزههای علمیه در تولید علم در تاریخ سیزدهم اسفندماه ۱۳۹۷.
#سفیر_سلامت
#راهبر_سلامت
جویدن - ویراست سوم.pdf
443.1K
👌 جویدن؛ خشت اول سلامت
✅ مقالهای کاربردی با متنی روان جهت استفاده در تدریسها و فعالیتهای گوناگون تبلیغاتی و اطلاعرسانی.
#کرونا
#سفیر_سلامت
#راهبر_سلامت
هدایت شده از موسسه مصاف
📸 نذر سیب پیرزن مهربون یزدی
🔸حاج نصرت، پیرزن مهربون یزدی هر روز ۴۰۰ کیلو سیب رو برای بیماران و کادر درمان کرونا آبگیری میکند.
✅ @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طب میکروسکوپی و طب کل نگر
از منظر #پروفسور_مهدی_گلشنی
🔹 دکترای فیزیک ذرات بنیادی از برکلی آمریکا
🔸 بنیانگذار رشتهی فلسفه علم در دانشگاه شریف
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پلی فارماسی چیه و چرا آمار کشته های کرونایی به شدت بالا رفت؟!
آنوقت همین جماعت علیه طب سنتی ایرانی لجن پراکنی میکنند و مانع از درمان بیماران کرونایی توسط اطبا سنتی میشوند
روزی ۵۰۰ کشته دستاورد طب غربی در کشور ایران.....
🔴 بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat
⭕️ تعارض سخنان مردانی عضو ستاد کرونا با اظهارات مسئولین چینی در مورد طب سنتی
مردانی : چینی ها فهمیدند که طب سنتی برای کرونا هیچ فایده ای ندارد و آن را کنار گذاشتند
او گفته : اولین افرادی که در برابر بیماری کرونا از داروهای گیاهی و طب سنتی استفاده کردند خود چینی ها بودند و در اوایلی که کرونا آمده بود فکر می کردند که همین جوشانده ها و گیاهان دارویی چینی می تواند بیماری را کنترل کند اما بعد از مدتی فهمیدند که هیچ فایده ای ندارد و طب سنتی را کنار گذاشتند.
👈 و اما حقیقت مطلب (تیتر مطالب بهمراه لینک) :
1️⃣ دلیل پایینبودن مرگومیر کرونا در چین استفاده از درمانهای طب سنتی این کشور بوده است .
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/01/31/2246921
2️⃣ درمان ۹۲ درصد از بیماران مبتلا به کرونا با طب سنتی چینی
https://www.khabaronline.ir/news/1447137
3️⃣ چین و هند با استفاده از طب سنتی تا ۹۰درصد موفق به درمان کرونا شدند
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/08/01/2374646
4️⃣ بررسی تاثیر طب سنتی چین در مقابله با کرونا
https://www.isna.ir/news/99041108823
5️⃣ نتایج عجیب تاثیر طب سنتی چین در درمان کرونا!
http://tik.ir/fa/news/295025
💚 @teb114_ir
.
🔻ریاضی و منطقی :
هر چه #تست بیشتر تعداد #کرونا بیشتر
هر چه #کرونا بیشتر ترس از #کرونا بیشتر
هرچه #ترس بیشتر #مرگ بیشتر (تلقین)
هر چه #مرگ بیشتر فاصلهگذاری و تعطیلات بیشتر
هرچه فاصلهگذاری بیشتر سرعت تغییر زندگی و اجتماع بیشتر ادامه دارد...
#کرونا_هراسی برای تغییر سبک زندگی
💚 @teb114_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیاد چه کسی است؟!
🔸 تحلیلِ رئیس اندیشکده #قلب_سلیم از روند رو به رشد مرگ بیماران مبتلا به #کرونا در بیمارستانها.
#نفوذ
💚 @teb114_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف تلخ!
❌ معاون آموزش وزارت بهداشت: بنده اگر مبتلا بشوم ترجیح میدهم هیچ دارویی استفاده نکنم!
⭕️ دکتر بروید، دارو بخرید اما مصرف نکنید.!!! داروی کرونا عوارضاش بیشتر از اثربخشیاش است.
⭕️ خیانت بزرگ مقلدان سازمان جهانی بهداشت در مرگ و میر بیماران کرونایی
💚 @teb114_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️ فرضيههاي #متفاوتي ميتوانند از آزمون و #تجربه عبور کنند و اثبات شوند. لذا «تجربهپذیری» نميتواند تنهاشاخصۀ #معيار_صحت باشد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«#معيار_صحت تکشاخصهای نیست، بلکه سهشاخصهای است که اين سه شاخصه بايد در تمامي مراحل شكلگيري ادراك و فرآيند پيچيده آگاهي انسان حضور داشته باشد و در مجموع، هماهنگيِ اين سه شاخصه است كه ميتواند معيار صحّت باشد:
شاخصه اول، #تعبّد_به_وحي است. بر اساس اين شاخصه، زمينهها و مباني علوم بايد مستند به وحي و بر اساس اتكاء به علوم برتر الهي به دست آيد.
شاخصه دوم، گذر از بستر #عقلانيت است؛ يعني پيشفرضهاي توليد شده بايد از بستر عقلانيّت منسجم نيز عبور كند.
شاخصه سوم، كارآمدي عيني و #آزمونپذيري، بهمعناي پاسخگويي در_عينيت است.
بنابراين، معيار صحّت، فقط پاسخگويي و كارآمدي در عينيت نخواهد بود، بلكه در صورتي كه اين سه شاخصه، در تمام مراحل پيدايش علم با هم حضور داشته باشند، معرفت يا علم حاصل، معرفتي حق و ثابت و صحيح خواهد بود. به اين ترتيب نميتوان ادعا كرد دين در مرحله داوري دخالت نميكند، البته اگر داوري فقط به آزمونپذيري تعريف شود، ديگر مرتبط به دين نيست؛ اما اگر مرحله داوري تنها از طريق استناد به عينيت تمام نشود و مؤلفههاي ديگري همچون هماهنگي و انسجام، و نيز پيشفرضها و مفروضاتِ حاصل از حوزه معرفتهاي وحياني هم، در آن دخيل گردد، بايد براي هماهنگي در عينيت يك #معيار_ترکيبي ارائه داد.
اگر معيار صحّت، مرکب از «استناد به وحي، عبور از عقلانيّت منطقي و منسجم، و آزمونپذيري» باشد، كه در همه مراحل به شكل تركيبي اثرگذارند، در مرحله داوري نيز مانند ارزيابي ميزان انسجام عقلانيِ نظريه يا فرضيه، بايد ميزان استناد و هماهنگي نظريه با وحي نيز ارزيابي و اثبات گردد.
به عنوان مثال، رويكردهاي مختلفي در #طب وجود دارد كه همگي بهنسبتي آزمونپذيرند؛ يعني در مقامِ تجربه و آزمون، اثباتپذير، ابطالپذير يا پاسخگو هستند.
#طب_سلولي_مدرن و #طب_سنّتي_گياهي در تحليل سلامت انسانها متفاوت عمل ميكنند. توصيف اين دو رويكرد از بيماري نيز با يكديگر متفاوت هستند. در طب قديم، عواملي مانند مزاج، تراكم مزاجي، طبيعت سرد، گرم، خشك و تر مأكولات يا بحث تعادل مايعات بر اساس اخلاط اربعه، از مباحث بسيار مهمي است كه در تحليلهاي طب مدرن مورد استفاده نيست. بر اساس اين تحليلها، بيماري بر اساس علائمي تجربهپذير و گاهي علائم باليني و آزمايشگاهي تشخيص داده و درمان ميگردد. در طب جديد، علوم ديگري تعليم ميگردد و پس از فرضيهسازي، در مقام آزمون درمان صورت ميگيرد.
حال با فرض وجود تحليلهاي متفاوتِ اين دو شيوه، از "واقعيّات"، كداميك صحيح هستند؟ آيا تجربهپذيري و يا آزمونپذيري در فرضيات، باب فرضيات را محدود ميكند؟ آيا هميشه يك فرضيه از بوته آزمون بيرون آمده و اثبات ميشود يا آن كه فرضيههاي مختلف نيز از عهده يك آزمون برميآيند و ثابت ميشوند؟
اگر پذيرفته شود كه فرضيههاي متفاوتي ميتوانند از عهده آزمون خاصي برآيند و اثبات شدند، ديگر آزمونپذيري نمي تواند تنهاشاخصۀ معيار صحت باشد. به اين ترتيب، آزمونپذيري و حتي فراتر از آن، كارآمدي عيني نيز يكي از شاخصههاي حقّانيت است، اما علاوه بر اين، شاخصههاي ديگري همچون انسجام عقلاني و استناد ايماني نيز ميتواند وجود داشته باشد.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#فلسفه_روش
#اختیار_و_آگاهی
☑️ @mirbaqeri_ir
🐓 دُم خروس #مافیای_دارو، این بار بطور خیلی واضح بیرون زد‼️
⭕️ در کمال تعجب داروی #بی_اثر "رمدسیویر" در ایران تحت پوشش #بیمه قرار گرفت!
👈 خانم لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: خوشبختانه (!!!) داروی رمدسیویر هم تحت پوشش بیمه قرار گرفت. (خبرگزاری ایسنا)
❗️ جالب است که بدانید #رمدسیویر یکی از داروهای چهارگانهی #سازمان_جهانی_بهداشت است که در ایران و ۳۰ کشور جهان کارآزمایی بالینی بسیار وسیعی برای آن انجام شد و در نهایت خبر #بیاثر بودن آن در درمان بیماران مبتلا به #کرونا و رتبه اول ایران در این کارآزمایی و آزمایش آن روی مردم کشور جنجال آفرین شد.
🔸جای تعجب است که چگونه این داروی بیاثر نه تنها اجازه تجویز مجدد در کشور یافت، بلکه زیر پوشش و حمایت بیمهای قرار گرفت؟؟!!
❌ چه کسانی بر تجویز این داروها در پروتکلها حتی بعد از اعلام رسمی بیاثر بودن آن اصرار دارند؟!
⭕️ آیا وزارت بهداشت کشور ما به طور کامل تحت تسلط مافیای دارویی قرار گرفته است؟
💚 @teb114_ir
🔺تجویز آنتی بیوتیک برای کودکان زیر دو سال باعث میشود در طول زندگی مدام دچار بیماری شوند.
🔸 آلرژی غذایی، آسم، اگزما، تب یونجه و مشکلات چاقی و بیش فعالی از جمله بیماریهایی است که با این موضوع مرتبط هستند.
#خیانت_پزشکی
💚 @teb114_ir
مروج #شیاف_مدفوع استعفا داد‼️
دکتر رضا #ملک_زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که در اوج فراگیری #کرونا مشغول ترویج شیاف مدفوع و قرص خوراکی آن بود، بالاخره استعفا داد.
ایشان مسئول مستقیم بهرهکشی انسانی از ایرانیان مبتلا به کرونا در پروژه شکست خوردهی #سازمان_بهداشت_جهانی نیز بوده است.
پروژهای که با تجویز داروهای گران قیمتی مانند: #رمدسیویر که نه تنها در درمان کرونا موثر نبوده بلکه به علت عوارض خطرناک آن جان دهها هزار نفر را به مخاطره انداخته است.
http://fna.ir/f0s19v
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️ «واقعگرا» بودنِ معرفت، بهمعنای دینیبودنِ آن نیست. واقعگرایی باید از بستر «تعبد به وحی» عبور کند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹 ما باید مسائل جامعه را با روشهای علمی حل کنیم، منتها علم چیست و روشش چیست؟ این روشها چه نسبتی با واقعیت دارند؟ و چه نسبتی با علوم پیشینی دارند؟
همین چیزهایی که ما در بسیاری اوقات، بدیهی تلقی میکنیم، در دنیای علم، بدیهی تلقی نمیشود. همین که علم میخواهد نظریهپردازی کند، یک مفروضاتی دارد و همانها محل بحث هستند که این مفروضات کجا اثبات شدهاند؟
🔹 فیالمثل، طب سلولی، و طب سنتی، نسخههای مختلفی میدهند و همه هم ناظر به واقعیت هستند. آن کسی که میگوید انسان دارای مزاج و اخلاط اربعه است و تعادل مایعات را بر اساس اخلاط اربعه تعریف میکند و بیماری و سلامت را به مزاج و تعادل مزاج برمیگرداند، او میگوید #من_واقعگرا_هستم و آن کسی هم که بیماری و سلامت را به رفتار سلولی بدن و ترشح غدد و اینها برمیگرداند، او هم میگوید #من_واقعگرا_هستم، هر دو هم نسخه میدهند. هر دو هم جواب میدهد. حال، کدام واقعی است؟
هم #طب_سلولی مدرن، معطوف به #واقع است، هم #طب_سوزنی، معطوف به #واقع است و هم #طب_سنتی، معطوف به #واقع است و هیچکدام نمیگویند ما خلاف واقع داریم حرف میزنیم. همه هم، در عمل جواب میدهند.
🔹 ما باید به دنبال کارآمدی در جهت خاص باشیم. ما میگوییم علوم «جهتدار» هستند؛ یعنی هم، مفروضات دارند و هم کارآمدی در جهت دارند. ما هم واقعگرا هستیم و میگوییم علم ما با واقعیت نسبت دارد اما اگر این نسبتِ به واقع، از بستر تعبد به وحی عبور کرد، حجیت دارد.
کارآمدی تنهاملاکِ حجیت نیست. مگر هر چه کارآمدی داشت، حجیت دارد؟! این همه انواع مختلف خمری که، با مصارف مختلف، در غرب درست میکنند، آیا کارآمدی دارد؟ بله. آیا حجیت دینی هم دارد؟ خیر. "کارآمدی" که دلیلِ دینی بودن نیست!
معرفت، بینسبت به واقع نیست و الا کارآمد نمیشد؛ ولی نسبت با واقع، دینی بودن را تمام نمیکند.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#فلسفه_روش
#اختیار_و_آگاهی
☑️ @mirbaqeri_ir
روی خط سلامت
مروج #شیاف_مدفوع استعفا داد‼️ دکتر رضا #ملک_زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که در اوج فراگ
⭕️ رضا ملک زاده از مجریان اصلی کنترل جمعیت در ایران بوده است.
🔸 ملکزاده بیش از چهار دهه است که در لایههای مدیریتی وزارت بهداشت حضور دارد و از مجریان طرح کنترل جمعیت و بستن لوله مردان و لغو کوپن فرزندان چهارم به بعد و.... است که دیروز برای فرافکنی، با قیافه حق به جانب استعفا داد.
🔸 ملکزاده یکی از دلایل استعفای خود را، رویکرد وزارت بهداشت به طب سنتی و داروهای گیاهی عنوان کرده.
❌ اما حقیقت این است که وی مسئول مستقیم بهرهکشی انسانی از ایرانیان مبتلا به کرونا در پروژه شکست خوردهی سازمان جهانی بهداشت بوده است.
پروژهای که با تجویز داروهای گران قیمتی مانند: #رمدسیور نه تنها در درمان کرونا موثر نبوده بلکه به علت عوارض خطرناک آن جان دهها هزار نفر را به مخاطره انداخته است.
🔹 ملکزاده معرف روش استفاده از شیاف و کپسول خوراکی تولید شده از مدفوع انسانی است که در اوج بحران #کرونا، با افتخار این روش درمانی جدید را معرفی کرد!
#نفوذ
💚 @teb114_ir
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: با استعفا «ملکزاده» پیگیری شکایات از او متوقف نمیشود
@TasnimNews
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
بسم الله الرحمن الرحیم
⭕️ نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان
مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند.
شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد.
پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند.
پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیبها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت.
پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد.
این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی)
این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم میسازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند.
طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند.
غلبه طبیعت گرایی و تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد.
نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد.
⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند.
یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی)
سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایتبار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد.
مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد.
💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد.
ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد.
میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد.
خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و محتاجیم.
✍ عبدالحسین خسروپناه
اول آذر ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه حمله پلیس آلمان به خانه پزشکی که در لایو زنده شبکه یوتیوب در حال افشاگری درباره ماهیت کووید_۱۹ بود‼️
🔺این پروفسور آلمانی معتقد است #کورتیزون و #رمدسیور عامل اصلی فوتی بسیار بالا در بیمارستانهاست نه #کرونا...
👈 به نظر شما، دلیل آمار بالای تلفات کرونا در ایران چیست؟
🔸 چرا از آگاه شدن مردم وحشت دارند؟ آیا با آگاهی مردم، کابوس #کروناهراسی پایان خواهد یافت؟
❌ آزادی بیان به سبک غرب
#نظم_نوین_جهانی
💚 @teb114_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️ فلسفه (حکمت) در طول وحی است، نه در عرض وحی.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«آیا برای حل معضلات علمی باید به دانشمند رجوع كرد؟ بله.
آیا نیاز داریم به هوشمندی؟ بله.
آیا نیاز داریم به محاسبات نظری؟ بله.
آیا نیاز داریم به شهود؟ بله.
ولی آیا اینها مستقل از انبیاء هستند؟ هرگز.
بلكه معیار صحتشان به تبع وحی تعریف میشود.
گاهی کسانی، سه طبقهٔ مرجع و موازی در کنار انبیاء تعریف میکنند: عرفا، فلاسفه و دانشمندان. عرفا طبقهٔ مرجع در شهودند؛ فلاسفه طبقهٔ مرجع در علوم عقلی و علوم نظری هستند؛ و دانشمندان هم طبقهٔ مرجع در كارآمدیهای علمی هستند.
این نحوه طبقهبندی پذیرفتنی نیست. ما طبقه موازی در کنار انبیاء تعریف نمیكنیم. اینها باید در طول انبیاء قرار بگیرند. در دستگاه حق، همه اینها زیرمجموعه انبیا تعریف میشوند.
البته آن دستگاه منطقی كه میخواهد صحت را كنترل كند باید حتماً منطقش به حجیت و به تبعیت از وحی برسد. معنای این حرف آن نیست كه همه علوم، نقلی بشود. علم دینی این نیست كه در آیات و روایات بگردیم و یك گزارهای پیدا كنیم که در باب مسائل علوم باشد و بعد بگوییم این گزاره دینی است. معیار دینی بودن این است كه جریان فرهنگ دین و زبان دین در حوزه علوم وارد شود.» (۱۳۸۴)
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#حکمت_کاربردی
☑️ @mirbaqeri_ir
⭕ اظهارات بسیار مهم #دکتر_هاشمیان، فوقتخصص ICU بیمارستان مسیحدانشوری:
🔻 مدیریت #کرونا در کشور در اختیار و زیر نظر ملکزاده بود، من نمیدانم چرا دکتر ملکزاده طلبکارانه صحبت میکنند.
❌ داروی سووداک را ملکزاده بدون مطالعات حیوانی و بدون اینکه در پروتکل وزارت بهداشت وجود داشته باشد وارد سیکل دارویی کشور کرد.
🔻 بهعنوان یک مقام کشوری چه حقی دارید که شرکت دارویی میزنید و کار خود را انجام میدهید و به همه گیر میدهید که با دارو کار کنند؟
🔴 داروی سووداک برای هپاتیت C است و اثر آن برای کرونا اثبات نشده است. انگلستان مطالعات حیوانی را روی آن شروع کرده اما اینجا بدون اینکه مطالعه حیوانی روی این دارو صورت گیرد، با مجوز دکتر ملک زاده بر روی بیماران ایرانی تست شد! اینها (دکتر جانبابایی معاونت درمان و دکتر ملکزاده) هر کاری خواستند با مردم انجام دادند...
❌ #ملک_زاده ارتباط نزدیکی با #آمریکا دارد و با انجام تحقیقات بر روی بیماران ایرانی، مقالات زیادی را در آنجا چاپ میکند.
🔻 باید گفت سالهاست که وزیر بهداشت در واقع دکتر ملکزاده است. تمام ساختار وزارت بهداشت دست دکتر ملکزاده است. با استعفای ایشان تغییری در تفکر وزارتخانه اتفاق نمیافتد چون تفکر دکتر ملکزاده هنوز در وزارت بهداشت وجود دارد.
🔻 چندینبار خواستیم با ایشان مناظره کنیم اما ایشان اصلا بقیه را آدم حساب نمیکند که بخواهد صحبت کند. همواره مغرورانه و نگاه از بالا دارد.
#نفوذ
💚@teb114_ir
🎙سخنرانی کامل استاد مهدوی ارفع
🔺نسخه ی با کیفیت عالی 🔻
https://www.aparat.com/v/QT9gz
💡با موضوع : هراس کرونا، میراث کرونا
🖼 در همایش کرونا و نظم نوین جهانی
◻️ ٣٠ آبان ماه ١٣٩٩
#کروناهراسی
🔺ضرورت ورود دستگاه قضایی به پرونده دکتر #ملک_زاده
⁉️ چقدر راحت می توان سیاست های کنترل جمعیت و عقیم سازی و انجام تست داروی پرخطر #کرونا روی ۳۰۰۰ نفر از مردم را اجرا کرد و فقط با یک استعفا از ماجرا فرار کرد!
✉️ توئیت دکتر زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس
#نفوذ
#کروناهراسی
💚 @teb114_ir
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
آمده بود دیدن امام،
امام از فرموده های رسول خدا صلی الله علیه وآله برایش میگفت؛
...از اینکه هرکس یتیمی را نگهداری کند خدا حافظش خواهد بود؛
از اینکه هرکس یتیمی را نوازش کند،
به تعداد موهای سر آن یتیم، قصرهای بهشتی نصیبش خواهد شد...
سپس امام عسکری علیه السلام فرمود:
اما یتیم تر از کودک پدر مرده،
کسی است که از امامش دور افتاده باشد؛
نه راهی به محضر امامش دارد،
نه احکام دینش را میداند...
هدایت چنین کسی، ثوابش مثل بر دامن نشاندن یتیم است...
کسی که او را هدایت کند،
در بهشت همنشین ما خواهد بود.
[أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِی انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ ، يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا يَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَيْهِ ، وَ لَا يَدْرِی كَيْفَ حُكْمُهُ فِيمَا يَبْتَلی بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِينِهِ . أَلَا فَمَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِيعَتِنَا ، الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا يَتِيمٌ فِي حَجْرِهِ ، أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِيعَتَنَا كَانَ مَعَنَا فِی الرَّفِيقِ الْأَعْلَى.]
📚تفسیر امام عسکری علیه السلام، ص338.
💚 @teb114_ir