eitaa logo
روی خط سلامت
710 دنبال‌کننده
666 عکس
293 ویدیو
32 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی Teb114.ir ایتا eitaa.com/teb114_ir تلگرام t.me/teb114_ir سروش Sapp.ir/teb114_ir بله ble.im/teb114_ir بالونت balo.me/teb114_ir ارتباط با ادمین: @teb114_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
مروج استعفا داد‼️ دکتر رضا معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که در اوج فراگیری مشغول ترویج شیاف مدفوع و قرص خوراکی آن بود، بالاخره استعفا داد. ایشان مسئول مستقیم بهره‌کشی انسانی از ایرانیان مبتلا به کرونا در پروژه شکست خورده‌ی نیز بوده است. پروژه‌ای که با تجویز داروهای گران قیمتی مانند: که نه تنها در درمان کرونا موثر نبوده بلکه به علت عوارض خطرناک آن جان ده‌ها هزار نفر را به مخاطره انداخته است. http://fna.ir/f0s19v
⚡️ «واقع‌گرا» بودنِ معرفت، به‌معنای دینی‌بودنِ آن نیست. واقع‌گرایی باید از بستر «تعبد به وحی» عبور کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 ما باید مسائل جامعه را با روش‌های علمی حل کنیم، منتها علم چیست و روشش چیست؟ این روش‌ها چه نسبتی با واقعیت دارند؟ و چه نسبتی با علوم پیشینی دارند؟ همین چیزهایی که ما در بسیاری اوقات، بدیهی تلقی می‌کنیم، در دنیای علم، بدیهی تلقی نمی‌شود. همین که علم می‌خواهد نظریه‌پردازی کند، یک مفروضاتی دارد و همان‌ها محل بحث هستند که این مفروضات کجا اثبات شده‌اند؟ 🔹 فی‌المثل، طب سلولی، و طب سنتی، نسخه‌های مختلفی می‌دهند و همه هم ناظر به واقعیت هستند. آن کسی که می‌گوید انسان دارای مزاج و اخلاط اربعه است و تعادل مایعات را بر اساس اخلاط اربعه تعریف می‌کند و بیماری و سلامت را به مزاج و تعادل مزاج برمی‌گرداند، او می‌گوید و آن کسی هم که بیماری و سلامت را به رفتار سلولی بدن و ترشح غدد و اینها برمی‌گرداند، او هم می‌گوید ، هر دو هم نسخه می‌دهند. هر دو هم جواب می‌دهد. حال، کدام واقعی است؟ هم مدرن، معطوف به است، هم ، معطوف به است و هم ، معطوف به است و هیچ‌کدام نمی‌گویند ما خلاف واقع داریم حرف می‌زنیم. همه هم، در عمل جواب می‌دهند. 🔹 ما باید به دنبال کارآمدی در جهت خاص باشیم. ما می‌گوییم علوم «جهت‌دار» هستند؛ یعنی هم، مفروضات دارند و هم کارآمدی در جهت دارند. ما هم واقع‌گرا هستیم و می‌گوییم علم ما با واقعیت نسبت دارد اما اگر این نسبتِ به واقع، از بستر تعبد به وحی عبور کرد، حجیت دارد. کارآمدی تنهاملاکِ حجیت نیست. مگر هر چه کارآمدی داشت، حجیت دارد؟! این همه انواع مختلف خمری که، با مصارف مختلف، در غرب درست می‌کنند، آیا کارآمدی دارد؟ بله. آیا حجیت دینی هم دارد؟ خیر. "کارآمدی" که دلیلِ دینی بودن نیست! معرفت، بی‌نسبت به واقع نیست و الا کارآمد نمی‌شد؛ ولی نسبت با واقع، دینی بودن را تمام نمی‌کند. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
روی خط سلامت
مروج #شیاف_مدفوع استعفا داد‼️ دکتر رضا #ملک_زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که در اوج فراگ
⭕️ رضا ملک زاده از مجریان اصلی کنترل جمعیت در ایران بوده است. 🔸 ملک‌زاده بیش از چهار دهه است که در لایه‌های مدیریتی وزارت بهداشت حضور دارد و از مجریان طرح کنترل جمعیت و بستن لوله مردان و لغو کوپن فرزندان چهارم به بعد و.... است که دیروز برای فرافکنی، با قیافه حق به جانب استعفا داد. 🔸 ملک‌زاده یکی از دلایل استعفای خود را، رویکرد وزارت بهداشت به طب سنتی و داروهای گیاهی عنوان کرده. ❌ اما حقیقت این است که وی مسئول مستقیم بهره‌کشی انسانی از ایرانیان مبتلا به کرونا در پروژه شکست خورده‌ی سازمان جهانی بهداشت بوده است. پروژه‌ای که با تجویز داروهای گران قیمتی مانند: نه تنها در درمان کرونا موثر نبوده بلکه به علت عوارض خطرناک آن جان ده‌ها هزار نفر را به مخاطره انداخته است. 🔹 ملک‌زاده معرف روش استفاده از شیاف و کپسول خوراکی تولید شده از مدفوع انسانی است که در اوج بحران ، با افتخار این روش درمانی جدید را معرفی کرد! 💚 @teb114_ir
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: با استعفا «ملک‌زاده» پیگیری شکایات از او متوقف نمی‌شود @TasnimNews
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و‌ گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند. شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد. پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و‌ خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند. پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیب‌ها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت. پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد. این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی) این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و‌ همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم می‌سازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند. طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند. غلبه طبیعت گرایی و‌ تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و‌ تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد. نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد. ⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و‌ حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند. یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی) سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و‌ بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایت‌بار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد. مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد. 💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد. ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد. میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و‌ مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو‌ بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد. خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و‌ محتاجیم. ✍ عبدالحسین خسروپناه اول آذر ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لحظه حمله پلیس آلمان به خانه پزشکی که در لایو زنده شبکه یوتیوب در حال افشاگری درباره ماهیت کووید_۱۹ بود‼️ 🔺این پروفسور آلمانی معتقد است و عامل اصلی فوتی‌ بسیار بالا در بیمارستان‌هاست نه ... 👈 به نظر شما، دلیل آمار بالای تلفات کرونا در ایران چیست؟ 🔸 چرا از آگاه شدن مردم وحشت دارند؟ آیا با آگاهی مردم، کابوس پایان خواهد یافت؟ ❌ آزادی بیان به سبک غرب 💚 @teb114_ir
⚡️ فلسفه (حکمت) در طول وحی است، نه در عرض وحی. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «آیا برای حل معضلات علمی باید به دانشمند رجوع كرد؟ بله. آیا نیاز داریم به هوشمندی؟ بله. آیا نیاز داریم به محاسبات نظری؟ بله. آیا نیاز داریم به شهود؟ بله. ولی آیا‌‌ این‌ها مستقل از انبیاء هستند؟ هرگز. بلكه معیار صحتشان به تبع وحی تعریف می‌شود. گاهی کسانی، سه طبقهٔ مرجع و‌ موازی در کنار انبیاء تعریف می‌کنند: عرفا، فلاسفه و دانشمندان. ‌عرفا طبقهٔ مرجع در شهودند؛ فلاسفه طبقهٔ مرجع در علوم عقلی و علوم نظری هستند؛ و دانشمندان هم طبقهٔ مرجع در كارآمدی‌های علمی هستند. این نحوه طبقه‌بندی پذیرفتنی نیست. ما طبقه موازی در کنار انبیاء تعریف نمی‌كنیم.‌ این‌ها باید در طول انبیاء قرار بگیرند. در دستگاه حق، همه‌‌ این‌ها زیرمجموعه انبیا تعریف می‌شوند. البته آن دستگاه منطقی كه می‌خواهد صحت را كنترل كند باید حتماً منطقش به حجیت و به تبعیت از وحی برسد. معنای این حرف آن نیست كه همه علوم، نقلی بشود. علم دینی این نیست كه در آیات و روایات بگردیم و یك گزاره‌ای پیدا كنیم که در باب مسائل علوم باشد و بعد بگوییم این گزاره دینی است. معیار دینی بودن این است كه جریان فرهنگ دین و زبان دین در حوزه علوم وارد شود.» (۱۳‌۸۴) 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
⭕ اظهارات بسیار مهم ، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح‌دانشوری: 🔻 مدیریت در کشور در اختیار و زیر نظر ملک‌زاده بود، من نمی‌دانم چرا دکتر ملک‌زاده طلبکارانه صحبت می‌کنند. ❌ داروی سووداک را ملک‌زاده بدون مطالعات حیوانی و بدون اینکه در پروتکل وزارت بهداشت وجود داشته باشد وارد سیکل دارویی کشور کرد. 🔻 به‌عنوان یک مقام کشوری چه حقی دارید که شرکت دارویی می‌زنید و کار خود را انجام می‌دهید و به همه گیر می‌دهید که با دارو کار کنند؟ 🔴 داروی سووداک برای هپاتیت C است و اثر آن برای کرونا اثبات نشده است. انگلستان مطالعات حیوانی را روی آن شروع کرده اما اینجا بدون اینکه مطالعه حیوانی روی این دارو صورت گیرد، با مجوز دکتر ملک زاده بر روی بیماران ایرانی تست شد! اینها (دکتر جان‌بابایی معاونت درمان و دکتر ملک‌زاده) هر کاری خواستند با مردم انجام دادند... ❌ ارتباط نزدیکی با دارد و با انجام تحقیقات بر روی بیماران ایرانی، مقالات زیادی را در آنجا چاپ می‌کند. 🔻 باید گفت سالهاست که وزیر بهداشت در واقع دکتر ملک‌زاده است. تمام ساختار وزارت بهداشت دست دکتر ملک‌زاده است. با استعفای ایشان تغییری در تفکر وزارتخانه اتفاق نمی‌افتد چون تفکر دکتر ملک‌زاده هنوز در وزارت بهداشت وجود دارد. 🔻 چندین‌بار خواستیم با ایشان مناظره کنیم اما ایشان اصلا بقیه را آدم حساب نمی‌کند که بخواهد صحبت کند. همواره مغرورانه و نگاه از بالا دارد. 💚@teb114_ir
🎙سخنرانی کامل استاد مهدوی ارفع 🔺نسخه ی با کیفیت عالی 🔻 https://www.aparat.com/v/QT9gz 💡با موضوع : هراس کرونا، میراث کرونا 🖼 در همایش کرونا و نظم نوین جهانی ◻️ ٣٠ آبان ماه ١٣٩٩
🔺ضرورت ورود دستگاه قضایی به پرونده دکتر ⁉️ چقدر راحت می توان سیاست های کنترل جمعیت و عقیم سازی و انجام تست داروی پرخطر روی ۳۰۰۰ نفر از مردم را اجرا کرد و فقط با یک استعفا از ماجرا فرار کرد! ✉️ توئیت دکتر زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس 💚 @teb114_ir
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فرار «ملک‌زاده» از پاسخگویی عملکرد خود! tn.ai/2395637 @TasnimNews
آمده بود دیدن امام، امام از فرموده های رسول خدا صلی الله علیه وآله برایش میگفت؛ ...از اینکه هرکس یتیمی را نگهداری کند خدا حافظش خواهد بود؛ از اینکه هرکس یتیمی را نوازش کند، به تعداد موهای سر آن یتیم، قصرهای بهشتی نصیبش خواهد شد... سپس امام عسکری علیه السلام فرمود: اما یتیم تر از کودک پدر مرده، کسی است که از امامش دور افتاده باشد؛ نه راهی به محضر امامش دارد، نه احکام دینش را میداند... هدایت چنین کسی، ثوابش مثل بر دامن نشاندن یتیم است... کسی که او را هدایت کند، در بهشت همنشین ما خواهد بود. [أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِی انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ ، يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا يَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَيْهِ ، وَ لَا يَدْرِی كَيْفَ حُكْمُهُ فِيمَا يَبْتَلی بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِينِهِ . أَلَا فَمَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِيعَتِنَا ، الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا يَتِيمٌ فِي حَجْرِهِ ، أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِيعَتَنَا كَانَ مَعَنَا فِی الرَّفِيقِ الْأَعْلَى‏.] 📚تفسیر امام عسکری علیه السلام، ص338. 💚 @teb114_ir