eitaa logo
آموزش طب تاج نمک
84 دنبال‌کننده
936 عکس
848 ویدیو
75 فایل
گاهی یک نکته طب جان یک انسان را نجات می‌دهد. برای مهربانی طب را بیاموزیم و به دیگران یاد دهیم. آیدی مدیر @mohsen508
مشاهده در ایتا
دانلود
صوت جلسه اول خدای مهربان راه اجابت دعا https://eitaa.com/ejabatdoa
امام علی ـ (علیه‌السّلام) ـ می‌فرمایند: «خیار حضال النّساء شرارُ خصال الرّجال: الزَّهُو و الجُبنُ و البُخل فاذا کانت المراةُ مرهُوَّة لم تمکِّن من نفسها، و اذا کانت بخیلةً حفظت مالها و مال بعلها و اذا کانت جبانةً فوقت من کل شی یعرض علیها؛ بهترین صفات زنان، بدترین صفت مردان به شمار می‌روند: تکبر، بخل و ترس؛ هرگاه زنی متکبر باشد، بیگانه را به خود راه نمی‌دهد و اگر بخیل باشد، مال خود و همسرش را حفظ می‌کند و زنی که ترسو باشد، از چیزی که به آبروی او صدمه بزند می‌ترسد و فاصله می‌گیرد».
یک تکنیک بدون دارو نفس عمیق بکشید. در این تکنیک روزانه دو یا سه نوبت هر بار ۳۰ الی ۵۰ مرتبه با فشار ریه ها را پر از اکسیژن کنید. سپس بعد از چند ثانیه به آرامی بیرون دهید. در این تکنیک سوخت و ساز بدن انسان افزایش یافته و فرآیند چربی سوزی بهتر انجام می شود. البته تکنیک های اصلاح تغذیه، اصلاح معده، اصلاح کبد و کاهش اشتها هم در کنار این تکنیک لازم است. در کانال بمانید تا درباره این تکنیک ها گفتگو کنیم. اثر این تکنیک شگفت انگیز گزارش شده است. https://eitaa.com/teb508
امام صادق (علیه السلام) عَنِ اَلصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ لَوْ لاَ أَنَّ اَلذَّنْبَ خَيْرٌ لِلْمُؤْمِنِ مِنَ اَلْعُجْبِ مَا خَلَّى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بَيْنَ عَبْدِهِ اَلْمُؤْمِنِ وَ بَيْنَ ذَنْبٍ أَبَدا . امام صادق عليه السّلام از قول پدران بزرگوارش از قول رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود:اگر گناه براى مؤمن بهتر از عجب نبود،خداوند هرگز نمى گذاشت كه بندۀ مؤمنش گناه كند.
امام صادق (علیه السلام) وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِدَاوُدَ بَشِّرِ اَلْمُذْنِبِينَ وَ أَنْذِرِ اَلصِّدِّيقِينَ قَالَ كَيْفَ أُبَشِّرُ اَلْمُذْنِبِينَ وَ أُنْذِرُ اَلصِّدِّيقِينَ قَالَ يَا دَاوُدُ بَشِّرِ اَلْمُذْنِبِينَ أَنِّي أَقْبَلُ اَلتَّوْبَةَ وَ أَعْفُو عَنِ اَلذَّنْبِ وَ أَنْذِرِ اَلصِّدِّيقِينَ أَلاَّ يتعجبوا يُعْجَبُوا بِأَعْمَالِهِمْ فَإِنَّهُ لَيْسَ عَبْدٌ يتعجب يُعْجَبُ بِالْحَسَنَاتِ إِلاَّ هَلَكَ. امام صادق عليه السّلام فرمود:خداوند عزّ و جلّ به داود فرمود:به گناهكاران بشارت ده،و صدّيقان را بترسان،گفت:چگونه گنهكاران را بشارت دهم و صدّيقان را بترسانم؟ فرمود:اى داود گناهكاران را بشارت ده كه من توبه پذيرم و از گناه مى گذرم،و صدّيقان را از عجب در عملهايشان بترسان،زيرا هر بنده اى كه به كارهاى نيكش عجب بورزد نابود شود.
امام صادق (علیه السلام) عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمَّا بَشَّرَ إِبْرَاهِيمَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ بِالْخُلَّةِ أَوْحَى إِلَى جَبْرَئِيلَ يَا جَبْرَئِيلُ أَدْرِكْ إِبْرَاهِيمَ لاَ يَهْلِكْ. امام صادق عليه السّلام فرمود:هنگامى كه خداى عزّ و جلّ به ابراهيم عليه السّلام مژده دوستى با خودش را داد،به جبرئيل وحى فرمود:اى جبرئيل،مواظب ابراهيم باش كه به واسطۀ عجب هلاك نشود.
موضوع: خودپسندی امام صادق (علیه السلام) وَ مِنْ كِتَابٍ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بَيْنَا مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ جَالِسٌ إِذْ أَقْبَلَ إِبْلِيسُ وَ عَلَيْهِ بُرْنُسٌ ذُو أَلْوَانٍ فَلَمَّا دَنَا مِنْ مُوسَى خَلَعَ اَلْبُرْنُسَ وَ أَقْبَلَ إِلَى مُوسَى فَسَلَّمَ عَلَيْهِ فَقَالَ لَهُ مُوسَى مَنْ أَنْتَ فَقَالَ أَنَا إِبْلِيسُ قَالَ أَنْتَ فَلاَ قَرَّبَكَ اَللَّهُ قَالَ جِئْتُ لِأُسَلِّمَ عَلَيْكَ لِمَكَانِكَ مِنَ اَللَّهِ قَالَ مُوسَى فَمَا هَذَا اَلْبُرْنُسُ قَالَ بِهِ أَخْتَطِفُ قُلُوبَ بَنِي آدَمَ قَالَ مُوسَى فَأَخْبِرْنِي بِالذَّنْبِ اَلَّذِي إِذَا أَذْنَبَهُ اِبْنُ آدَمَ اِسْتَحْوَذْتَ عَلَيْهِ قَالَ إِذَا أَعْجَبَتْهُ نَفْسُهُ وَ اِسْتَكْثَرَ عَمَلَهُ وَ صَغُرَ فِي عَيْنِهِ ذَنْبُهُ. امام صادق عليه السّلام از قول رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود:روزى موسى بن عمران صلوات اللّٰه عليه در جايى نشسته بود،در اين هنگام شيطان در حالى كه كلاهى رنگين بر سر داشت نزد او آمد،چون نزديك موسى شد كلاه را برداشت،و به طرف موسى رفت و سلام كرد، موسى گفت:كيستى؟گفت:شيطان،گفت:تويى خدا تو را به خود نزديك نكند،گفت: آمده ام به جهت مقامى كه نزد خداوند دارى به تو سلام كنم،موسى گفت:اين كلاه چيست؟گفت:به وسيلۀ آن دلهاى مردم را جلب مى كنم،موسى گفت:به من بگو آن چه گناهى است كه اگر انسان مرتكب شود بر او مسلط مى شوى؟گفت:هنگامى كه گرفتار خودپسندى شود،و اعمالش را بسيار و گناهانش را در نظرش كوچك مى شمارد.
ویژگی های هشتگانه مؤمنان امام صادق علیه السلام یَنْبَغی لِلْمُؤْمِنِ اَنْ یَکونَ فیهِ ثَمانی خِصالٍ: وَقورا عِنْدَ الهَزاهِزِ ،صَبورا عِندَ البَلاءِ، شَکُورا عِنْدَ الرَّخاءِ، قانِعا بِما رَزَقَهُ اللّه، لایَظْلِمُ الاَعْداءِ، وَ لایَتَحامَلُ لِلاَْصْدِقاءِ، بَدَنُهُ مِنْهُ فی تَعَبٍ وَ النّاسُ مِنْهُ فی راحَةٍ در سختی ها با وقار، در گرفتاری صبور، در آسایش شاکر و به روزی خداوند قانع باشد، به دشمنان ستم نکند، از دوستان کینه و دشمنی به دل نگیرد، بدنش از او در رنج و مردم از او در آسایش باشند.
545.8K
🍎🍯درمان قوی و سریع کم خونی 🔹از استاد محمدی یکتا🔹 👌آیا می دونید کم خونی ریشه ی اکثر بیماریها هست ☘و با درمان کم خونی اکثر مشکلات برطرف میشه؟! هیأت حضرت رقیه سلام الله علیها وکانون تخصصی سلامت(تنها طبیب) https://eitaa.com/joinchat/3312779319Cd4f04fb5b6
کبد.pdf
398.6K
✅ قسمت دهم از پاورپوینت بسته ی جامع آموزشی 💠 موضوع: کبد ⬇️ پیگیری و دسترسی به فایلهای بعدی پاورپوینت 🍎 در تنها طبیب 🍎 .👇 https://eitaa.com/joinchat/3312779319Cd4f04fb5b6 هیأت حضرت رقیه سلام الله علیها و کانون تخصصی سلامت تنها طبیب
1_1134773826.pptx
41.87M
✅ قسمت اول از پاورپوینت بسته ی جامع آموزشی 💠 موضوع :مزاج شناسی ⬇️ پیگیری و دسترسی به فایلهای بعدی پاورپوینت 🍎در تنها طبیب 🍎 .👇 https://eitaa.com/joinchat/3312779319Cd4f04fb5b6 هیأت حضرت رقیه سلام الله علیها و کانون تخصصی سلامت تنها طبیب
مشکلات خون.pdf
338.6K
✅ قسمت چهاردهم از پاورپوینت بسته ی جامع آموزشی 💠 موضوع: خون ⬇️ پیگیری و دسترسی به فایلهای بعدی پاورپوینت 🍎 در تنها طبیب 🍎 .👇 https://eitaa.com/joinchat/3312779319Cd4f04fb5b6 هیأت حضرت رقیه سلام الله علیها و کانون تخصصی سلامت تنها طبیب
مفاصل .pptx
41.35M
✅ قسمت نوزدهم از پاورپوینت بسته ی جامع آموزشی 💠 موضوع: مفاصل ⬇️ پیگیری و دسترسی به فایلهای بعدی پاورپوینت 🍎 در تنها طبیب 🍎 .👇 https://eitaa.com/joinchat/3312779319Cd4f04fb5b6 هیأت حضرت رقیه سلام الله علیها و کانون تخصصی سلامت تنها طبیب
امام علی علیه السلام: في تَقلُّبِ الأحْوالِ عُلِمَ جواهِرُ الرِّجالِ، و الأيّامُ تُوضِحُ لكَ السَّرائرَ الكامِنَةَ؛ در دگرگونيهاى احوال و زمانه است كه گوهر مردان شناخته مى‏‌شود، و روزگار نيّت‏هاى پنهان را براى تو آشكار مى ‌سازد. بحار الأنوار: ج۷۷، ص۲۸۶، ح۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثواب و اجر پاسخگویی به شبهات طبرسی روایت را چنین نقل کرده است : وعنه علیه السلام قال : قال محمد بن علی الجواد علیهما السلام : من تکفل بأیتام آل محمد المنقطعین عن إمامهم المتحیرین فی جهلهم الأسارى فی أیدی شیاطینهم وفی أیدی النواصب من أعدائنا فاستنقذهم منهم وأخرجهم من حیرتهم وقهر الشیاطین برد وساوسهم وقهر الناصبین بحجج ربهم ودلائل أئمتهم لیحفظوا عهد الله على العباد بأفضل الموانع بأکثر من فضل السماء على الأرض والعرش والکرسی والحجب على السماء ، وفضلهم على العباد کفضل القمر لیله البدر على أخفى کوکب فی السماء . امام جواد علیه السّلام نقل است که فرموده: بدرستى هر که سرپرستى یتیمان آل محمّد- همانها که از امامشان دور افتاده و در حیرت جهل غوطه‏ ور و در دستان دشمنان ناصبى ما اسیرند- را بر عهده گیرد و ایشان را نجات داده و از سرگردانى برهاند، و شیاطین را با دفع وسوسه ‏هایشان مغلوب سازد، و بر ناصبیان [دشمنان اهل بیت علیهم السّلام‏] توسّط حجّتهاى پروردگار و دلائل امامانشان چیره شود، مقام و منزلتش نزد خداوند به بهترین وجهى بر شخص عابد برترى و فضیلت یابد، فضیلتى بمراتب بالاتر از فضل آسمان بر زمین و عرش و کرسى و پرده‏هاى آسمان، و برترى این جماعت بر گروه عابدان همچون فضیلتى است که ماه شب بدر بر کم‏سوترین ستاره آسمان دارد. ( طبق نرم افزار مکتبه اهل بیت علیهم السلام ، ج ۱ ص ۹ )
آیت‌الله وحید خراسانی با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی علیه السلام اظهارداشت: حضرت امیر می فرمایند هرکسی از شیعیان ما که عالم به علوم ما باشد و این سه کار را انجام دهد: یک اینکه خیری را به مردم یاد دهد، مورد بعد از قلبی قفل جهلی را باز کند و اینکه شبهه ای را که از سوی دشمنان به قلوب ایتام ما وارد شده، از بین ببرد و برطرف کند؛ در قیامت محشور می شود به طوری که خداوند تاجی بر سرش قرار می دهد که نور آن تاج، تمام محشر را منور می کند. همچنین خداوند حلّه ای بر قامت او می پوشاند در حالی که در مقابل یک رشته از آن حله، تمام دنیا و مافیها قابل اندازه نیست. آیت الله وحید خراسانی در ادامه حدیث افزود: منادی ندا می دهد هرکس که گرفتار شبهه ای در عقایدش بوده و شبهه بوسیله آن پاسخ¬گو رفع شده، فرد پاسخ¬گوی به شبهات می تواند همه آن افراد را در بین اهل محشر خوشه چین کرده و با خود به بهشت ببرد.
آیت الله وحید خراسانی با ذکر روایتی از رفتار حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ به شبهه زنی که یک سوال را چندین بار پرسید، اظهارداشت: که حضرت زهرا(س) در مورد عذرخواهی زن از پرسش مکرر فرمودند: به جای اینکه تو از من عذرخواهی کنی، من باید شکرگذار تو باشم. زیرا هر بار که تو سوال نمودی، خداوند به من تا عرش جواهر داد.
🔵 امام صادق علیه السلام فرمودند: ⚫️ علیکم بالزهراء، استغیثوا باسمها ونادوا مولاتکم فاطمة، وحینئذ تقضى حاجتکم، وتنالون مطلبکم. 🌕 بر شما باد به حضرت زهرا ، به اسم او استغاثه کنید و مولای خود فاطمه را صدا بزنید تا حاجت های شما برطرف شود و به مرادتان برسید. 📚 الأسرار الفاطمیة ص ۳۸ هیأت حضرت رقیه سلام الله علیها وکانون تخصصی سلامت(تنها طبیب) https://eitaa.com/joinchat/3312779319Cd4f04fb5b6
جلو چشم تر فاطمه کمتر بزنید . . . . عوض بوسه، نوک چکمه به اعضای حسین 😭😭😭😭😭
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🔸امام رضا علیه السلام: رحم الله عبداً احیا امرنا یتعلم علومنا و یعلمه الناس فإن الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا رحمت خدا بر بنده ای که امر ما اهلبیت را احیا کند. علوم ما را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد که اگر مردم محاسن( آثار، برکات، فوائد) کلام ما را می دانستند حتما می شدند 🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸 🌹إن احادیثنا یحیی القلوب همانا احادیث ما دلها را زنده می کند. 💎مسابقهٔ روایت خوانی💎 🌟دورهٔ آموزشی غیرحضوری🌟 📜با ارائه ی مدرک دانشگاهی📜 منابع دوره : 1_کتاب دائرة المعارف طب اسلامی (معالجات) 2_کتاب چهل منزل تا طبابت 3_صوت دورهٔ فشرده سطح 1 4_صوتهای طب و امام شناسی ✍جهت ثبت نام و دریافت منابع مطالعاتی به آیدی @tanhatabib18 مراجعه بفرمائید.
🌐اختتامیه سومین کنفرانس بین المللی طب ایرانی – اسلامی روز جمعه سوم تیرماه 1401 با حضور دست اندرکاران کنفرانس و علاقمندان برگزار شد و جوایز برگزیدگان اهدا شد. 💠از صبح روز جمعه سوم تیرماه، کارگاههایی توسط اساتید و پژوهشگران طب ایرانی – اسلامی و حوزه های مختلف درمانی برگزار شد که لیست این کلاس ها به شرح ذیل بودند: – گیاهان دارویی طب ایرانی و بیوشیمی توسط دکتر مهدی باغی - زن در کتاب ابن سینا پزشکی توسط استاد زهرا جعفری - گیاهان دارویی طب ایرانی و داروسازی توسط دکتر مهدی باغی - کاربرد تاثیر پروبیوتیک در رژیم غذایی سلامت محور توسط دکتر شهرام نوذری - کابرد تاثیر آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی سلامت محور توسط دکتر شهرام نوذری - درمان سرطان با جوش شیرین توسط دکتر مژگان حسینی - درمان بیش فعالی ADHD با رویکرد طب ایرانی – اسلامی توسط دکتر سپیده شیرزاد و استاد یاسین علیزاده - سته ضروریه توسط دکتر سیدرضا رضایی - کاربرد هئیت و نجوم در طب ایرانی – اسلامی دکتر محمد مهدی علوی - دکترین مکتب حیات بخش اسلام با محوریت طب اسلامی توسط استاد کریمی 💠این کارگاه ها علاوه بر ارائه حضوری به صورت آنلاین برای علاقمندان در اسکای روم و به صورت زنده پخش شد که صدها نفر از کشورهای مختلف از این ارائه های تخصصی بهره بردند و با بازخورد بسیار خوبی روبه رو شد. به کسانی که در این کلاس ها شرکت داشتند، مدرک رسمی و معتبر بین المللی توسط دبیرخانه همایش اهدا خواهد شد. 🔹در اختتامیه سومین کنفرانس طب ایرانی – اسلامی دکتر مهدی عباس طاهر؛ رئیس کنفرانس به ارائه گزارش از فرآیند آن پرداخت و عنوان کرد: 312 مقاله برای دبیرخانه ارسال شد و توسط 11 استاد برجسته مقالات داوری شد که 70 مقاله به خاطر اشکالات مختلف از دور خارج شدند و مقالات برتر نیز انتخاب و توسط اساتید ارائه شد. همچنین کارگاههای برگزار شده در 5 گروه طب اسلامی موضوعات تخصصی پزشکی، نوآوری های طب ایرانی – اسلامی مانند تربیت بدنی، هئیت و نجوم، روانشانسی و ... نیز توسط اساتید و حکما برای علاقمندان و مخاطبان به صورت حضوری و آنلاین ارائه شد. ♻️در انتها از برگزیدگان رشته ها و بخش های مختلف با لوح تقدیر و اهدای جوایز، تقدیر به عمل آمد. - اهدای حکم حکیم به دکتر سیدرضا رضایی - اهدا حکم حکیم به دکتر حسن یوسفی معروف به حکیم کرمانی - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به پروفسور فرح پور؛ پدر علم ژنتیک در ایران - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به پروفسور دمیرچی به عنوان مدرس نوآور برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به دکتر شهرام نوذری به عنوان مدرس برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به دکتر محمد اسماعیلی به عنوان مدرس نوآور برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به مهندس یوسف اسماعیل زاده به عنوان اسپانسر هلدینگ - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به داریوش سلطانی آزاد به عنوان مخترع برتر داروهای گیاهی - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به دکتر علی رمضانی به عنوان نوآور - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به آقای لاهیجی به عنوان بنیانگذار جشن عرق کوتکوتو - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به مهندس یاسین علیزاده برای پوستر برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به دکتر سپیده شیرزاد برای کارگاه خلاق برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به دکتر زهره سلیمی صفار به عنوان مدرس برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به مجید عطائیان برای ارائه مقاله برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به مژگان حسینی برای ارائه مقاله برتر - تقدیر و اهدای سردیس ابوعلی سینا به خانم دکتر فاطمه مدهنی برای مقاله برتر - تقدیر از صابره انواری به عنوان دبیر اجرایی - تقدیر از مهندس میلاد سعیدی به عنوان دبیر آی. تی - تقدیر از امیر جعفری به عنوان خبرنگار و دبیر سرویس خبری کنفرانس - تقدیر از سید محمدحسن حاجی محمدی به عنوان مجری - تقدیر از حسن لطفی نکو به عنوان مدیر هنری کنفرانس - تقدیر از سیدحمیدرضا عبدی به عنوان عکاس - تقدیر از محمد ابراهیمیان به عنوان صدا بردار •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🌐 ravazadeh.com ✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده ➡️ t.me/ravazadeh 📸 lnstagram.com/dr.ravazadeh.ir ✴️ eitaa.com/ravazadeh 🆔 splus.ir/ravazadeh Telegram (https://t.me/ravazadeh)دکتر روازاده صفحه رسمی حکیم | مرجع طب اسلامی ایرانی نظام پزشکی 58290 ⁉️ پرسش و پاسخ پزشکی: @faq_ravazadeh...
📌 آیا می دانید که کردن در ایجاد اختلال در و موثر است ↩️ ادامه مطلب : 👇👇👇
💠 هو الشافی 🔰 مقدمه: ❇️ هستند افرادی که رعایت کامل اصول تغذیه را در پیش گرفته اند و هدف آنها از انجام این مهم، رسیدن به سلامتی جسم و روح خود می باشد ولی متاسفانه به دلیل نا آگاهی یا کم بودن ایمان و اعتقادات مذهبی شان، به راحتی و بدون هیچ هراسی مرتکب گناه می شوند، غافل از آنکه با ارتکاب هر گناهی که توسط شرع مقدس انجام آن حرام می باشد، ❇️ آسیبی حتی در برخی موارد، به مراتب بیشتر از رعایت نکردن اصول تغذیه به جسم و روح خود وارد می نمایند و دچار بیماریهای مختلف می گردند. ❇️ از گناهان روز مره مانند دروغ، غیبت، تهمت، نگاه حرام به نامحرم، رعایت نکردن حجاب اسلامی و خوردن حق الناس گرفته تا گناهان دیگر که متاسفانه در جامعه امروزی ما بسیاری از افراد بدون هیچ شرم و حیائی، به صورت یک عادت روزانه مرتکب آنها می شوند، ❇️ همگی در ایجاد اخلاط فاسد و تغییراتی حتی ناگهانی در سیستم طبیعی بدن و  عدم تعادل آن موثر می باشند. ❇️ امام حسن علیه السلام دراهمیت اندیشه در غذای روح می فرمایند: 💠 عَجِبْتُ لِمَنْ یَتَفَکَّرُ فى مَأْکُولِه کَیْفَ لا یَتَفَکَّرُ فى مَعْقُولِهِ، فَیُجَنِّبُ بَطْنَهُ ما یُؤْذیهِ وَیُودِعُ صَدْرَهُ ما یُرْدِیهِ؛ «عجب دارم از آنها که به غذاى جسم خود مى‏ اندیشند، اما در غذاى‏ روح‏ دقت نمى‏ کنند، خوراک زیانبار را از شکم خود دور مى‏ دارند، اما قلب را با مطالب مهلک آکنده مى‏ کنند.»  [کلمه الامام حسن ج۷ص۳۹] ❇️ در طب اسلامی ایرانی در مبحث اعراض نفسانی در این زمینه مطالب ارزشمندی ارائه شده است که در این مقاله به کلیاتی از آن می پردازیم. 🔰 ساختار بدن و علت بیماری از منظر طب اسلامی ایرانی: ❇️ ساختار وجود آدمی دارای دو بخش است یکی بخش اخلاط و عناصر تشکیل دهنده بدن و یک بخش ساختار روانی و روحی که قطعاً تاثیر متقابلی بر روی هم دارند. ❇️ یکی از مراتبی که در پزشکی وجود دارد، طب جسمی یا طب ابدان است که در قالب عناصر و ارکان می باشد و آب، باد، خاک و آتش اخلاط تشکیل دهنده  جسم می داند و خلطهای بلغم، دم، سودا و صفرا مجتمع شده و اعضای بدن را بوجود می آورند و اعضاء به هم پیوسته شده و جسد را ایجاد می کنند. ❇️ به این جسد یا ساختار مادی، روح اضافه می شود. ساختار روح مثل جسد مادی نیست و این همان است که قران می فرماید: “ونفخت فیه من روحی” نفخ یعنی دمیدن، لذا چیزی خارج از کالبد بدن وارد آن می گردد که از جنس آن نیست و چیزی متمایز از ساختمان جسمی ماست. ❇️ به هر صورت وقتی این جسم با این روح برای یک مدت با یکدیگر ممتزج و آمیخته می شوند اینها تاثیر متقابلی بر روی هم دارند. ❇️ اعضای بدن افعالی را از خودشان صادر می کنند، که اگر این افعال بر روند طبیعی خودش صورت بگیرد، نشانه سلامت است و اگر بر روند طبیعی خودش صورت نگیرد، نشانه بیماری است. 🔰 مثلاً در یک جسم سالم و طبیعی اگر غذا خورده شود، بعد از یک تا دو ساعت، سر دل انسان سبک می شود و سنگینی معده به حالت سبکی تبدیل می شود و به اصطلاح سر دلمان سبک می شود و بعد از مدتی دفع صورت می گیرد ولی فردی که غذا می خورد و به شدت سردلش سنگین می شود و حالت تهوع پیدا می کند و تا 24 ساعت نمی تواند چیزی بخورد، می فهمد که افعال معده اش از روال طبیعی خارج شده است یا مثلاً نداشتن دید خوب، نشان از خارج شدن افعال چشم از روال طبیعی است و فراموشی، نشان از خارج شدن افعال مغز از روال طبیعی خود است. 🔰 به هر حال از روی افعال می توان متوجه بیماری شده لذا وقتی بیماری در سطح جسم رخ می دهد اختلالی در اخلاط است یعنی عدم انسجام در اخلاط می باشد به عبارتی دیگر یا اخلاط فاسد می شوند یا زیادتر و یا کمتر از معمول می شوند و یا در جای نامناسب قرار می گیرند و به طور کلی این اختلال خلطی مبنای ایجاد بیماری است. ⁉️ حال سوال اصلی این است که چرا و به چه مکانیزمی این اخلاط در بدن انسان به هم می ریزند؟ ❇️ عواملی خارجی یا داخلی وجود دارند که در ساختار اخلاط و مزاج ما دخالت می کنند و موجب نگهداری سلامت ما و یا موجب از بین رفتن سلامت ما می شوند که به آن اسباب ضروریه یا سته ضروریه یا اسباب سته می گویند یعنی غذا و نوشیدنیها، هوا، احتباس و دفع، خواب و بیداری، حرکت و سکون و نهایتاً اعراض نفسانی. 🔰 اعراض نفسانی مهمترین عامل بیماری: ❇️ اعراض نفسانی یعنی حالتهای روحی و روانی مثل غضب و خشم و سایر ویژگی های رفتاری و اعمال ویژه آدمی.
📌 شستن سر با گل ختمی شامپوی : ✅ از جمله فوائد آن رفع شوره، شپش و موخوره سر، نرم کننده بسیار قوی، افزایش روزی، ، پیشگیری از سردرد و … است. ✅ امام صادق علیه السلام : با ختمی پیشگیری از است و جدایی از فقر است و پاک کننده سر از شوره است.[ثواب الاعمال ۱۹] ✅ امام رضا علیه السلام : شستن سر با در روز جمعه از سنت است. روزی را سرازیر می کند، فقر را دور می کند و ها و را نیکو می کند و پیشگیری از سردرد است. [اصول سته عشر ۵۵] ✅ امام کاظم(ع)که می فرمایند: شستن سر با گل ختمی در روز جمعه از سنت است ومنافعی دارد،روزی را زیاد می کند،فقر را از بین می برد ،موها را نیکو می کند،پوست را زیبا میکند وایمنی از بیماری سودا است. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🌐 ravazadeh.com ✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده 🆔 sapp.ir/ravazadeh ➡️ @ravazadeh 📸 Instagram.com/dr.ravazadeh
🍃برای پاکسازی بدن حجامت، سیاهدانه و عسل را به خدمت بگیرید🍃 📍دکتر خاطره اکبری ماشک با اشاره به وضعیت زندگی امروزه مردم گفت: هجمه آلودگی های غذایی، هوا موجب شیوع انواع بیماری های سرطان شده است که روند رو به رشد این بیماریها نشان می دهد برای کاهش این عوارض باید تصفیه و سم زدایی از بدن صورت گیرد که در طب سنتی به آن اصلاح سته ضروریه گفته می شود از نگاه طب سنتی برای داشتن زندگی سالم، ضروری است که شش اصل مورد توجه قرار گیرد این شش اصل که در واقع بنیان بهداشت در طب سنتی را تشکیل می دهند عبارتند از : ۱- استفراغ ۲- اعراض نفسانی ۳- هوا ۴- حرکت و سکون ۵- خواب و بیداری ۶- خوردن و آشامیدن 📍دکتر اکبری افزود: در طب سنتی قبل از استفاده و تجویز دارو و انجام درمان باید اصلاح غذایی و سم زدایی از بدن صورت گیرد. اصلاح سبک زندگی یکی از بهترین راهکارهای رسیدن به سلامتی است استفراغ از ریشه فراغت و در طب سنتی به معنی آزاد و رها شدن بدن از دست مواد نامتعادل و غیرطبیعی است. به عبارت ساده استفراغ یعنی زدودن سموم و مواد زایدی که در هر یک از مراحل هضم و متابولیسم مواد غذایی ایجاد می گردد. 📍وی افزود: متأسفانه در سالهای اخیر آلودگی هوا به یک معضل جدی بویژه برای شهرنشینان تبدیل شده که به نظر می رسد از توان مدیریت افراد خارج است. آب نیز در معرض آلودگی میکروبی، ورود فاضلاب های انسانی و صنعتی، سختی به دلیل استفاده از آب چاه، آلودگی به سموم شیمیایی بویژه نیترات و غیره قرار دارد که از کیفیت این ماده حیاتی می کاهد. 📍در این بحث غذا خوراکی ها نیز که از منابع آبی این چنینی تهیه و تولید می شود دچار آلودگی و باقی مانده سموم و کودهای شیمیایی است و برخی نیز به دلایل مختلف صنعتی مواد مفید و مغذی آن جدا می شود مثل جدا کردن سبوس از گندم و برنج که به کاهش مواد مفید منجر می شود. 📍 اخیرا گزارشات مستندی از مراجعات افراد با ناراحتی هایی چون اسهال و استفراغ بدلیل خوردن میوه هایی که با آبهای آلوده آبیاری شده گزارش شده که نشان می دهد این روند در حال افزایش است. بنابراین عدم اطمینان از کیفیت مواد خوراکی وجود دارد و افراد در معرض انواع سموم هستند. باید به طور مرتب پاکسازی انجام شود تا حداقل آسیب به افراد جامعه برسد. در طب سنتی راهکارهایی وجوددارد که رژیم غذایی را تعدیل کنیم. 📍بطور مثال ما باقلا را در فریزر ذخیره کرده در زمستان استفاده می کنیم که اصولاً مغایر سلامتی است و با این کار سم وارد بدن می کنیم. یکی از راه های سم زدایی در بدن بهره گیری از حجامت عام است در صورتی که اکنون انگشت اتمام به سوی این راهکار اساسی نشانه رفته و این اصلاً صحیح نیست در رأس این اتمام زنی وزارت بهداشت قرار دارد که شاهدیم این روش را زیر سوال می برد در صورتی که روایتاز پیامبر داریم که نقل می کند که «از حجامت چیزی جز سم خارج نمی شود» اخیراً تحقیقاتی در دانشگاه آمل صورت گرفته که نشان می دهد افرادی که به اورژانس بر اثر مسمومیت با قرص برنج داشته اند. صرفاً با حجامت این مسمومیت از بدن خارج می شود و گرنه خواهند مرد. 📍همچنین تجربیات ارزشمندی از دوران جنگ تحمیلی وجود دارد افرادی که در معرض مواد شیمیایی و استنشاق گازهای شیمیایی قرار گرفته اند با حجامت عوارض به حداقل رسیده است. یکی از فرماندهان جنگ این روش را برای افرادش انجام داده است که ضایعات و عوارض گازهای شیمیایی را به حداقل رساند. این دو مورد مستند نشان می دهد حجامت از مهم ترین راهکارها برای خروج سم از بدن است. 📍دکتر اکبری، دومین راهکار را استفاده از سیاهدانه خواند و گفت: پیامبر می فرماید: «سیاهدانه دوای هر دردی است غیر مرگ» به عبارت ساده سیاهدانه فاضلاب بازکن عمومی بدن است. سیاهدانه تمام منافظ بدن که دچار انسداد می شود را باز کرده و مواد زائد و سمی را دفع می کند. بهره گیری از سیاهدانه به شکل ایده آلی در پاکسازی بدن مؤثر است. عسل نیز یکی از پاک کننده های بدن است پیامبر در خصوص عسل می فرماید: «اگر در چیزی شفا باشد همانا عسل و نیشتر حجامت است» 📕منبع:فصلنامه عسل درمانی شماره ۱۵ بهار۹۵ ⛔️نشر بدون ذکر منبع شرعاً جایز نمیباشد.⛔️ 🎯برگرفته از: ✅ www.ravazadeh.com 🌺کانال رسمی حکیم دکتر روازاده 🌿 https://telegram.me/joinchat/BgJv-jwUOa46bxEwOo1zCg
🔺فیل طب اسلامی 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح تغذیه» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز مفردات دارویی» و بس 😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «دعا درمانی» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز داروی مرکب» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح سبک زندگی» و بس 😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «پیشگیری» و بس 😭طب اسلامی یعنی «ورزش و تحرک» و بس باید گفت که :چون حقیقت ندیدند ره افسانه زدند! 🔸در نگاه طب اصیل اسلامی و جامع ،کسی حق ندارد بخشی از معارف اهل بیت علیهم السلام را نادیده بگیرید و یا تضعیف کند. 🔸طب اسلامی زمانی طب اسلامی هست که هیچ یک از اجزای آن توسط ما حذف نشود و با اختراع و بدعت گذاری من درآوردی، گرفتار طبی کاریکاتوری نشویم.
💎فیل طب اسلامی💎 🔸این حکایت رو شنید که پيل اندر خانه يي تاريک بود /عرضه را آورده بودندش هنود از براي ديدنش مردم بسي/ اندر آن ظلمت همي شد هر کسي ديدنش با چشم چون ممکن نبود/ اندر آن تاریکی اش کف می بسود 🔸هندوان براي نمايش، فيلي را در شهري آوردند که مردمانش هرگز چنين حيواني نديده بودند. فيل در خانه اي تاريک بود و مردمان بسياري براي ديدنش به تاريکي رفتند، چون ديدنش با چشم ممکن نبود، هر کس گوشه اي از حيوان را لمس مي کرد و هنگامي که از او درباره شکل فيل مي پرسيدند به فراخور درک خويش از فيل، چيزي مي گفت، آن که دستش به خرطوم حيوان رسيده بود گفت فيل همچون ناودان است و آنکه گوش فيل را لمس کرده بود حيوان را مثل بادبزن معرفي مي کرد، نفر سوم که در آن تاريکي دست بر پاي فيل سوده بود ،در پاسخ به شکل فيل، آن را به ستون مانند کرد و نفر ديگر نيز گفت فيل همچون تخت است چرا که او پشت فيل را لمس کرده بود. به همين ترتيب ديگر مردمان که وصف فيل را از اينان مي شنودند، در نهايت به سردرگمي و اختلاف مبتلا مي شدند، اختلاف ميان آنان تفاوتي اندک نبود بلکه اختلاف ميان شکل الف و دال بود! اگر هر يک از آنان که به ديدن فيل رفتند، شمعي در دست داشتند ديگر نظرشان چنين متفاوت نبود در کف هر کس اگر شمعي بدي/ اختلاف از گفتشان بيرون شدي 🔸کاری به نتیجه گیری بعدی ایشان نداریم که غلط است، ولی حکایت طب اسلامی مانند فیل مولوی هست. 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح تغذیه» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز مفردات دارویی» و بس 😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «دعا درمانی» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز داروی مرکب» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح سبک زندگی» و بس 😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «پیشگیری» و بس 😭طب اسلامی یعنی «ورزش و تحرک» و بس باید گفت که :چون حقیقت ندیدند ره افسانه زدند! 🔸در نگاه طب اصیل اسلامی و جامع ،کسی حق ندارد بخشی از معارف اهل بیت علیهم السلام را نادیده بگیرید و یا تضعیف کند. 🔸طب اسلامی زمانی طب اسلامی هست که هیچ یک از اجزای آن توسط ما حذف نشود و با اختراع و بدعت گذاری من درآوردی، گرفتار طبی کاریکاتوری نشویم. وقتی معصومین علیهم السلام از همه روش ها استفاده کرده‌اند و ما را توصیه به انجام آن داده اند دیگر ما حق نداریم برخورد تنگ نظرانه داشته باشیم و این حکمت زیبای تنوع و تکثر روش ها را پایمال کنیم. حتی برخی تاکید به استفاده از یک مفرده خاص یا دارو ، دعای خاص و...دارند و مابقی زیبایی های تنوع بهداشتی درمانی تمدنی طب جامع اسلامی را نادیده می‌گیرند! آیا چراغ در این اتاق تاریک اندیشی روشن خواهد شد؟
💎فیل طب اسلامی💎 🔸این حکایت رو شنید که پيل اندر خانه يي تاريک بود /عرضه را آورده بودندش هنود از براي ديدنش مردم بسي/ اندر آن ظلمت همي شد هر کسي ديدنش با چشم چون ممکن نبود/ اندر آن تاریکی اش کف می بسود 🔸هندوان براي نمايش، فيلي را در شهري آوردند که مردمانش هرگز چنين حيواني نديده بودند. فيل در خانه اي تاريک بود و مردمان بسياري براي ديدنش به تاريکي رفتند، چون ديدنش با چشم ممکن نبود، هر کس گوشه اي از حيوان را لمس مي کرد و هنگامي که از او درباره شکل فيل مي پرسيدند به فراخور درک خويش از فيل، چيزي مي گفت، آن که دستش به خرطوم حيوان رسيده بود گفت فيل همچون ناودان است و آنکه گوش فيل را لمس کرده بود حيوان را مثل بادبزن معرفي مي کرد، نفر سوم که در آن تاريکي دست بر پاي فيل سوده بود ،در پاسخ به شکل فيل، آن را به ستون مانند کرد و نفر ديگر نيز گفت فيل همچون تخت است چرا که او پشت فيل را لمس کرده بود. به همين ترتيب ديگر مردمان که وصف فيل را از اينان مي شنودند، در نهايت به سردرگمي و اختلاف مبتلا مي شدند، اختلاف ميان آنان تفاوتي اندک نبود بلکه اختلاف ميان شکل الف و دال بود! اگر هر يک از آنان که به ديدن فيل رفتند، شمعي در دست داشتند ديگر نظرشان چنين متفاوت نبود در کف هر کس اگر شمعي بدي/ اختلاف از گفتشان بيرون شدي 🔸کاری به نتیجه گیری بعدی ایشان نداریم که غلط است، ولی حکایت طب اسلامی مانند فیل مولوی هست. 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح تغذیه» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز مفردات دارویی» و بس 😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «دعا درمانی» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز داروی مرکب» و بس 😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح سبک زندگی» و بس 😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «پیشگیری» و بس 😭طب اسلامی یعنی «ورزش و تحرک» و بس باید گفت که :چون حقیقت ندیدند ره افسانه زدند! 🔸در نگاه طب اصیل اسلامی و جامع ،کسی حق ندارد بخشی از معارف اهل بیت علیهم السلام را نادیده بگیرید و یا تضعیف کند. 🔸طب اسلامی زمانی طب اسلامی هست که هیچ یک از اجزای آن توسط ما حذف نشود و با اختراع و بدعت گذاری من درآوردی، گرفتار طبی کاریکاتوری نشویم. وقتی معصومین علیهم السلام از همه روش ها استفاده کرده‌اند و ما را توصیه به انجام آن داده اند دیگر ما حق نداریم برخورد تنگ نظرانه داشته باشیم و این حکمت زیبای تنوع و تکثر روش ها را پایمال کنیم. حتی برخی تاکید به استفاده از یک مفرده خاص یا دارو ، دعای خاص و...دارند و مابقی زیبایی های تنوع بهداشتی درمانی تمدنی طب جامع اسلامی را نادیده می‌گیرند! آیا چراغ در این اتاق تاریک اندیشی روشن خواهد شد؟
درسهای استاد یکتا بسم الله الرحمن الرحیم ✅از منظر پیامبر‌ صلی الله علیه وآله، دوا در ۴ چیز است: 🔻حجامت 🔻حقنه 🔻قی 🔻نوره 🔵درمان از نگاه امام باقر علیه السلام: 💢سعوط 💢حقنه 💢حجامت 💢حمام 💢نوره ♈️مبنا در طب اهل بیت علیهم السلام پاکسازی است. ☢پنج روش درمان بسیاری از بیماریها (تنقیه، قی، نوره، حنا، روغن مالی) ✅افسردگی ✅بیماریهای سنگین ✅بند آمدن ادرار ✅سنگ کلیه ✅عفونت ✅ام اس ✅رماتیسم ✅کم خونی ✅انواع کیست ها ⏺مزایای تنقیه: ⚛داروی پاکسازی خون، کبد و روده ⚛روان شدن معده 🔆تنقیه (حقنه): تزریق مواد غذایی داخل روده که باعث شستشوی روده می شود. 🧡خواص تنقیه: ♻️بیماری داخل شکم را پاک می کند. ♻️بدن را تقویت می کند. ♻️خونساز است. ♻️برای افراد عصبانی مفید است. 💠زیاده روی در تنقیه: 🌀بزرگ شدن شکم 🌀تنبلی روده ✳️طریقه انجام تنقیه: یک مشت گل ختمی سفید+ یک مشت گل بنفشه در یک ظرف آب گرم به مدت ۶ الی ۷ساعت خیس بخورد یا در آب داغ به مدت نیم تا یک ساعت دم بکشد سپس با سرم یا سرنگ در روده تزریق شود. ♦️یبوست کودک: تنقیه دو قطره روغن زیتون داخل روده ♦️تب کودک: تنقیه ختمی داخل روده ❇️ضدعفونتها: 🔵ختمی 🔵بنفشه 🔸هفته ای یکبار تنقیه خوب است. 🔴خواص قی عمدی از دیدگاه امام باقر علیه السلام: ▪️بهتر از ۷۰دوا ▪️تخلیه تمام بیماریها از بدن 📙زمان قی عمدی صبح ناشتا بعد از تنقیه است. ✳️طریقه انجام قی عمدی: (۲لیوان آب ولرم+ ۲ق غذاخوری روغن زیتون بودار طبیعی) یا (۱لیوان آب+ ۲ق غذاخوری گلاب+ ۱ق چایخوری نمک) بعد از ۵دقیقه بمدت ۵دقیقه روی زمین آرام غلت بزند. سپس انگشت در حلق کرده و بالا بیاورد. 🌀آبگوشت پرچرب (دمبه) خورده سپس بعد از نیم ساعت قی عمدی کند. ♥️خوردن آبگوشت برای قی عمدی تاثیر بیشتری نسبت به خوردن مایعات دارد. 📗توصیه های اهل بیت علیهم السلام: 💎نخوردن دارو 💎خوردن آب جوش