قال رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم):
«المِعدَة بیت کلِّ داءٍ، وَ الحَمِئَة رَاس کلِّ دَواءٍ»
«معده مرکز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب (از غذاهاى نامناسب و زیاد خوری) اساس و راس هر داروى شفابخش است»
(بحار الانوارار، ج 14و ارکانالاسلام،ص108)
در دریای مرویات معتبره غوص کنید و در انبوهی از ابواب روایی غور کنید، از «بای» بسمالله تا «تای» تمت کتاب شریف «الکافی» را شخم بزنید، «من لایحضر» و «تهذیب» شیخین را زیر و زبر کنید، «المحاسن» جناب برقی، «امالی» مفید و «قرب الاسناد» حمیری را واو به واو بکاوید، هرگز و هرگز نخواهید توانست حتی یک روایت معتبر، دال بر رجوع ائمه علیهم السلام و پیغمبر اکرم صلوات الله علیه به طبیب بیابید.
😔😓 به شیعیان ما بگویید گناه نکنند، در غیر این صورت ...
عَنِ الْمُفَضَّلِ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللهِ علیه السلام: يَا مُفَضَّلُ! إِيَّاكَ وَ الذُّنُوبَ، وَ حَذِّرْهَا شِيعَتَنَا. فَوَ اللهِ مَا هِيَ إِلَى أَحَدٍ أَسْرَعَ مِنْهَا إِلَيْكُمْ، إِنَّ أَحَدَكُمْ لَتُصِيبُهُ الْمَعَرَّةُ مِنَ السُّلْطَانِ، وَ مَا ذَاكَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ، وَ إِنَّهُ لَيُصِيبُهُ السُّقْمُ، وَ مَا ذَاكَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ، وَ إِنَّهُ لَيُحْبَسُ عَنْهُ الرِّزْقُ، وَ مَا هُوَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ، وَ إِنَّهُ لَيُشَدَّدُ عَلَيْهِ عِنْدَ الْمَوْتِ، وَ مَا هُوَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ.
مفضّل بن عمر از حضرت
صادق علیه السلام نقل می کند که فرمود:
اى مفضّل! تو را از تمام گناهان برحذر می دارم، و تو نیز شيعيان ما را از آن بر حذر بدار.
به خدا سوگند!
رسیدن آثار گناه برای هیچکس به سرعتی که به شما می رسد، نیست.
اگر آزار و اذیّتی از سلطان به يكى از شما رسيد، قطعاً به خاطر گناهی است كه انجام داده است.
اگر یکی از شما بيمار شد، حتماً به جهت گناهى است كه انجام داده است.
اگر رزق و روزى از کسی حبس شد، صرفاً به خاطر گناهى است كه از او صادر گرديده است.
اگر هنگام مرگ، کسی به سختی جان داد، فقط به خاطر گناهی است که مرتکب شده است.
📚(علل الشرایع، ج1، ص297)
بایکوت کامل عوارض واکسن و کشتار واکسن زده ها
#جهاد_تبیین_و_افشاگری
#فتنه_واکسن
#واکسن
🔰 حکم کسی که با وجود سلامتی غالب، واکسن میزند یا دارویی مصرف میکند و در اثر آن میمیرد یا دچار مشکلات تازه میشود چیست؟
عَنِ النَّوْفَلِیِّ عَنِ السَّکُونِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: مَنْ ظَهَرَتْ صِحَّتُهُ عَلَی سُقْمِهِ فَیُعَالِجُ نَفْسَهُ بِشَیْءٍ فَمَاتَ فَأَنَا إِلَی اللَّهِ مِنْهُ بَرِی ءٌ.
🔸 امام صادق علیهالسلام:
کسی که صحت و سلامتی او بر بیماری غلبه داشته باشد، پس با چیزی خودش را معالجه و چارهجویی کند و در نتیجه بمیرد، پس من به درگاه الهی از او بیزارم!
عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ بَکْرِ بْنِ صَالِحٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَی بْنَ جَعْفَرٍ وَ هُوَ یَقُولُ ادْفَعُوا مُعَالَجَةَ الْأَطِبَّاءِ مَا انْدَفَعَ الدَّاءُ عَنْکُمْ فَإِنَّهُ بِمَنْزِلَةِ الْبِنَاءِ قَلِیلُهُ یَجُرُّ إِلَی کَثِیرِهِ.
🔸 احمد بن محمد گوید: شنیدم امام کاظم علیهالسلام میفرمودند: تا زمانی که درد اجازه میدهد، معالجه اطباء را از خود دور نمائید، زیرا معالجه کردن مانند ساختمان سازی است که اندک آن به زیاد کشیده می شود!
عَنْ أَبِي بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ: لَا يَتَدَاوَى الْمُسْلِمُ حَتَّى يَغْلِبَ مَرَضُهُ صِحَّتِهِ
🔸 امیرالمؤمنین علیهالسلام:
فرد مسلمان مداوا نکند تا اینکه بیماری او بر صحت و سلامت او غالب گردد!
عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِی خَیْثَمَةَ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: مَنْ ظَهَرَتْ صِحَّتُهُ عَلَی سُقْمِهِ فَشَرِبَ الدَّوَاءَ فَقَدْ أَعَانَ عَلَی نَفْسِهِ
🔸 امام صادق علیهالسلام:
کسی که سلامتی او بر بیماری او غالب باشد و دواء بنوشد، قطعاً به زیان خود (و علیه جان خود) کمک نموده است!
عَنْ عُثْمَانَ الْأَحْوَلِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام یَقُولُ: لَیْسَ مِنْ دَوَاءٍ إِلَّا وَ هُوَ یُهَیِّجُ دَاءً وَ لَیْسَ شَیْ ءٌ فِی الْبَدَنِ أَنْفَعَ مِنْ إِمْسَاکِ الْیَدِ إِلَّا عَمَّا یُحْتَاجُ إِلَیْهِ
🔸 عثمان احول گوید:! شنیدم امام کاظم علیهالسلام میفرمود: هیچ دوائی نیست مگر اینکه دردی را بر میانگیزد و برای بدن چیزی نافع تر از دست نگه داشتن نیست، مگر آنچه به آن احتیاج می شود!
🔶 با توجه به روایات فوق و غیره، معالجه و درمان و چاره جویی کردن با دارو، قبل از ایجاد یا غلبه بیماری مورد نهی و مذمت شدید اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است و اگر کسی در نتیجه این معالجات و چاره جویی ها بمیرد، اهل بیت علیهم السلام به درگاه الهی از او بیزار و برئ هستند. نعوذ بِاللَّهِ منها!
🔶 شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام باید مواظب باشند که با تزریقات بی دلیل و مشکوک بر علیه سلامتی و جان خود کاری نکنند، که اگر نعوذ بالله اتفاقی افتاد، ائمه معصومین علیهم السلام از ما برئ و بیزار هستند.
#واکسن فتنه اکبر
#جهاد_تبیین
#جهاد_تبیین_و_افشاگری
سند کتاب «رساله ذهبیه» را مرحوم علامه عسکری تأیید کرده است
سند کتاب «رساله ذهبیه» را مرحوم علامه عسکری که از نوادر علم حدیث است، تأیید کرده است؛ طبیعتاً اگر قرار باشد ما بین رأی علامه عسکری و حجتالاسلام فاطمینیا یکی را انتخاب کنیم، علامه را برمیگزینیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اخیراً فایلی صوتی از حجتالاسلام فاطمینیا منتشر شده است که وی طی اظهاراتی با نامعتبر دانستن راوی کتاب «رساله ذهبیه» حضرت علیبن موسی الرضا(ع)، انتساب متن این کتاب به امام هشتم شیعیان را زیر سؤال برده است و چنین استدلال کرده که راوی این کتاب «محمدبن جعفر» است که مقبول رجال نیست.
در ادامه دکتر «رضا منتظر» از محققان و پژوهشگران حوزه طب سنتی که صاحب تألیفاتی از جمله «طب اسلامی گنجینه تندرستی» و «طب ایرانی در آینه تاریخ» است، به بررسی صحت و سقم اظهارات حجتالاسلام فاطمینیا پرداخته است:
در مورد سند و متن رساله ذهبیه، در سالهای اخیر شبهاتی مطرح شده که بنده توفیق داشتم در معیت حجتالاسلام رضا کیانی از اساتید رجالی حوزه در کتابی که چاپ شده است به آنها پاسخ گوییم؛ استاد کیانی شبهات مربوط به سند از جمله موردی را که حجتالاسلام فاطمینیا به آن اشاره کردند پاسخ گفتند و بنده شبهات مربوط به متن رساله از جمله وعدههای غذایی و فواصل انجام حجامت در افراد را تحقیق کرده به جواب رسیدم؛ هر یک از همکاران تمایل به مطالعه دارند، کتاب را رایگان در اختیارش میگذاریم.
سندکتاب «رساله ذهبیه» را مرحوم علامه عسکری که از نوادر علم حدیث است، تأیید کرده است؛ حدیثشناسی که رهبر انقلاب در موردش فرمود: «این عالم بزرگوار و سختکوش دهها سال از عمر بابرکت خود را در راه پژوهش در کلام و تاریخ و حدیث صرف کرد و محصول مبارک آن تألیفات و مقالاتی است که در گستره جهان اسلام با استقبال و تحسین روبهرو شده و در ترویج مکتب اهل بیت علیهمالسلام موفقیتهای ارزشمندی به دست آورده است؛ رحمت خدا بر آن دانشمند بلندهمت و پرتلاش و خستگیناپذیر».
طبیعتاً اگر قرار باشد ما بین رأی علامه عسکری و جناب فاطمینیا یکی را انتخاب کنیم، علامه را برمیگزینیم.
مرحوم علامه عسکری رساله ذهبیه را شرح کردهاند یعنی اصلاً کتابی با عنوان طب الرضا و طب الصادق دارند که طرح جلد آن را میتوانید در ذیل ملاحظه کنید؛ در این کتاب مراحل اینکه چگونه در مورد صحت سند رساله به یقین رسیدهاند، توضیح دادهاند.
بهخلاف فرمایش حجتالاسلام فاطمینیا، رساله فقط یک راوی ندارد؛ یکی از راویان آن نوفلی است که علامه عسکری وثاقت او را تأیید کرده است، عجیب است که حجتالاسلام فاطمینیا از این مسئله خبر ندارد.
راویای که حجتالاسلام فاطمینیا بهاشتباه او را "محمدبن جعفر" نام میبرد، هم نامش "ابنجمهور" است! این راوی هم با اینکه ثقه نیست اما چنین هم نیست که علمای رجال حدیثش را نپذیرفته باشند مثلاً شیخ کلینی مؤلف اصول کافی، یکی از کتب اربعه شیعه، بهدفعات از همین فرد روایت نقل کرده است؛ بین ثقه نبودن راوی و پذیرش یا عدمپذیرش روایت او در علم حدیث فاصله است و ظرایف زیادی وجود دارد که در کتاب مفصل بحث شده است.
از سوی دیگر، بیان عباراتی مانند اینکه "مأمون کوفت بخورد" یا "مگر امام بیکار بوده که برای مأمون کتاب بنویسد" که توسط حجتالاسلام فاطمینیا در این فایل صوتی بیان شده است، علمی نیست و از این عالم بزرگوار عجیب است؛ بهنظرم باید بیان این مطالب را بهحساب عصبانیتشان از چیزهایی که به ایشان گفتهاند، گذاشت.
اما در پاسخ به این بخش از اظهارات حجتالاسلام فاطمینیا باید گفت: امامان ما از هر فرصتی برای تبیین معارف و انتقال آن به شیعیان خود استفاده میکردند مثلاً دعای کمیل فقط برای کمیلبن زیاد نیست یا دعای ابوحمزه ثمالی فقط برای ابوحمزه گفته نشده بلکه از این فرصت استفاده کرده تا مطلبی ماندگار برای شیعیان بهجای گذارند.
در مورد رساله ذهبیه هم در تاریخ آمده که مأمون چند بار از امام رضا علیهالسلام خواست که آن را بنویسد و پیگیری کرد تا امام قبول کرد؛ طبیعتاً در چنین شرایطی امام رضا(ع) متنی را مینویسد که برای همه پیروان مفید باشد.
ما به متن خود رساله ذهبیه برای تأیید این مطلب استناد میکنیم؛ فراز پایانی این رساله این جملات است:
«وَ مَنْ عَمِلَ فِیمَا وَصَفْتُ فِی کِتَابِی هَذَا وَ دَبَّرَ بِهِ جَسَدَهُ أَمِنَ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى مِنْ کُلِّ دَاءٍ وَ صَحَّ جِسْمُهُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى یُعْطِی الْعَافِیَةَ لِمَنْ یَشَاءُ وَ یَمْنَحُهَا إِیَّاهُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ أَوَّلًا وَ آخِراً وَ ظَاهِراً وَ بَاطِنا»؛
«و هرکس که عمل کند به آنچه بیان کردم در این کتابم ایمن میشود بهاذن و اراده حق سبحانه و تعالى از جمیع مرضها و بدن او صحیح خواهد بود بهقدرت و قوت خداى تعالى پس بهدرستى که خداى تعالى عافیت میدهد هرکس را که میخواهد و میبخشد عافیت را به او و ستایش از براى پروردگار عالم است».
دقت کنید: هر کس به آن عمل کند؛ پس مخاطب این رساله فقط مأمون نیست.
اما سند دیگری برای اثبات موثق بودن بودن رساله ذهبیه بهخلاف سخنان حجتالاسلام فاطمینیا که مدعی هستند رساله فقط یک راوی دارد اینکه:
دکتر زینی شارح کتاب طبالرضا(ع) که توسط علامه عسکری نوشته شده است درباره سندیت این رساله میگوید:
«در کتابخانه آیتالله عسکری در سامره نسخه خطی این رساله بوده که از ابیمحمد حسنبن محمد نوفلی روایت شده است؛ این شخص، حسنبن فضلبن یعقوببن سعیدبن نوفلبن حرثبن عبدالمطلب است که نجاشی درباره او میگوید: شخصی عالم، جلیلالقدر و مورد اعتماد است که از حضرت رضا علیهالسلام نسخه رساله را، روایت کرده همچنین از ابیعبدالله و از ابوالحسن (موسی) الخ» (طبالرضا علیهالسلام، ص94 نوشته علامه عسکری).
افرادی که اندک سواد حدیثشناسی و رجالی دارند، میدانند علامه عسکری از بزرگترین حدیثشناسان معاصر ما و در تاریخ و حدیثشناسی بسیار متبحر بوده است.