👆🏿👆🏿👆🏿سلبریتی های نان خور روحانی به جان آیت الله رئیسی افتاده اند!!!
🔹فکر میکنید چرا؟
✍️ظاهرا در دولت روحاني لقمه چرب تری گیرشون می آمده است.
🌴آرمان جمهوری اسلامی در موضوع مطالبات مردمی
⚜️یا مالک!
برای کسانی که به تو نیاز دارند، #زمان معین کن که در آن فارغ از هر کاری به آنان پردازی!
برای دیدار با ایشان #مجلسعمومی بگذار، مجلسی که #همگان در آن بتوانند حاضر شوند و برای خدایی که آفریدگار توست، در برابرشان #فروتنی نمای،
و دستور دِه تا سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسپانان #مرخص شوند تا سخنگویشان #بیهراس و #بیلکنت زبان سخن خویش بگوید!
که من از رسول الله(صلی الله علیه و آله) بارها شنیدم که می گفت:
پاک و آراسته نیست امتی که در آن امت، زیردست نتواند #بدونلکنتزبان حق خود را از قوی دست بستاند!
نهجالبلاغه،نامه۵۳
رونوشت به #پاستور
✍️پ.ن: تجمع مخالفان واکسیناسیون اجباری مقابل دفتر رئیسجمهور یک مطالبه مردمی کاملا سالم بود، لطفا با برچسب اغتشاش و ورود نفوذی ها و ... سعی در تحریف حقایق نفرمایید! با تشکر ...
#واکسن_اجباری_ممنوع
🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸
🍃🌸
🌸
🔵 عطسه کردن
#در_کلام_امام_رضا_علیه_السلام
🔹عطسه کردن یک مکانیسم دفاعی طبیعی برای بدن است و مطابق روایات از ابتلا به بسیاری از بیماریها به ویژه امراض چشمی جلوگیری می کند.
در کتاب الفقه المنسوب للإمام الرضا علیهالسلام درباره علت اینکه گاهی بر انسان عطسه عارض می شود چنین آمده است : بدان که علّت عطسه آن است که خداوند ، چون بنده اى را نعمتى دهد و او سپاسگزارى بر آن را از یاد ببَرَد ، خداوند ، بادى بر او چیره مىسازد که در تن وى مىچرخد و سرانجام ، از سوراخ هاى بینى او بیرون مى آید و شخص ، خداوند را بر آن عطسه ، سپاس گوید و خدا ، این سپاس گفتن را سپاس آن نعمت قرار مى دهد . همچنین ، هیچ کس عطسه نمىکند ، مگر این که غذایش گوارا مىشود .
📚الفقه المنسوب للإمام الرضا علیهالسلام ، صفحه 391 ، بحار الأنوار ، جلد 76 ، صفحه 55 ، ح13
🌸
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃
مرحوم آیت الله مصباح یزدی :
هر کس حرفی بزنه
میگن این خلاف نظامه
تضعیف نظامه
کدوم نظام ؟
مگه نظام مساوی با دولت است ؟
#جریان_تحریف انتقاد به واکسن را انتقاد به نظام میدانند ‼️
و مخالفین واکسن اجباری رو ضد ولایت فقیه میخوانند
هدایت شده از شمارش معکوس ظهــ🌼ــور
⭕️ لیست فریب گونهای خیالی کرونا
✡ نام کرونا خیالی نسخه اومیکرون و nu در این لیست هست و این لیست 1 سال پيش به بیرون درز کرده منتظر بقیه اسم های کرونای خیالی باشید
☠ این لیست ،نام هاي کرونا های خیالی است که انتشار میدهند در رسانه که این فلان نام کرونا خطرناک تر و در برابر واکسن کرونا اثر ندارد و بریم سراغ دوز های بعدی و اسم رسانه ای کرونای خیالی
⚠️ آنها عوام را فریب میدهند که کرونا خطرناک شده ، اولا کرونایی وجود ندارد که بخواهد،خطرناک بشود و اگر کرونا یا هر بیماری خطرناک دیگری هم باشد حتما با واکسن ها (طبق اسناد) شیوع خواهند داد طوری که بعدا مردم مثلا ایدز خواهند گرفت و نخواهند دانست منشأ آن واکسنی بود که تزریق کرده اند و متاسفانه واکسن نزده ها را هم آلوده خواهند کرد
❌ دوما میگویند فلان نسخه کرونا آمده که مردم بترسند بروند واکسن بزنند اما غافل از آنکه واکسن دارد کشتار را بیشتر میکند
@shomareshmakooszohor
#مبانی_طب_اسلامی
#درمان_درد_تعارض_منافع
🌿نسبتها در کل عالم هستی، به قرار زیر است:
1. نسبت خدا با جهان هستی
2. نسبت خدا با ملائکه
3. نسبت خدا با شیطان
4. نسبت خدا با انسان (وبالعکس)
5. نسبت ملائکه با انسان
6. نسبت شیطان با انسان
7. نسبت انسان با انسانهای دیگر...
✨خداوند سبحان، جهان هستی را با یک امر آفرید.
زمان و مکان و رشد و کمال و تعالی تدریجی را در آن قرارداد.
و انسان را نقاط مختلف زمین خاکی آفرید و از روح خود در او دمید.
🍃این روح مرکب بود از:
1. روح حیوانی، (یعنی: غریزه)
2. روح الهی، (یعنی: فطرت)
غریزه و فطرت، در حالت عادی، در تعادل قراردارند... تا این که:
انسان، یکی را بر دیگری، ترجیح دهد:
اگر جانب فطرت را بگیرد، از ملائکه افضل میگردد و...
اگر جانب غریزه را ترجیح دهد، حیوان شده و شاید از حیوان پستتر گردد. (انسان مأمور است که بین فطرت و غریزهاش تعادل برقرار کند)
فطرت در انسان، او را به سمت نور و هدایت میکشاند و غریزه او را به سمت تاریکی و سیاهی و خاک بودن و گمراهی میکشاند...
فطرت، دریچهی ورود ملائکه
و...
غریزه، دروازهی ورود شیطان است.
🌿تابلویی از حالت تعارض منافع، ترسیم شد...
در ابداع نخستین: خداوند متعال، خواست و اراده کرد و امر فرمود ...
و این جهان هستی با «شدن» و «به وجود آمدن»، اطاعتِ امر کرد.
⚡️کن فیکون... (بدون هیچ تعارض و تقابلی)
🌼تبیین نسبتهای بعدی، در پُستهای بعدی...
☘️إن شاء الله
@tebbe_eslame
#مبانی_طب_اسلامی
✨الله تعالی شأنه:
وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ ﴿عنکبوت: ٦٩﴾
و کسانی که برای [به دست آوردن خشنودی] ما [با جان و مال] کوشیدند، بی تردید آنان را به راه های خود [راه رشد، سعادت، کمال، کرامت، بهشت و مقام قرب] راهنمایی می کنیم؛ و یقیناً خدا با نیکوکاران است.
⚡️در راه خدا و برای خدا و برای تعالی اسم خدا جهاد کنید!
❌نه برای جاه و مقام و پول و شهوت و شهرت
💫آنگاه با خدا خواهید بود و خدا هم با شما خواهد بود...
🍀که خدا با محسنین است.
@tebbe_eslame
💠 #دنیا💠
🌟پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند :
💎اَلدُّنيا دارُ بَلاءٍ وَ مَنزِلُ بُلغَةٍ وَ عَناءٍ قَد نَزَعَتْ عَنها نُفُوسُ السُّعَداءِ وَ انتَزَعَت بالْكُرهِ مِن أيدِى الأْشْقياءِ فَأَسعَدُ النّاسِ بِها أرغَبُهُم عَنها و أشقاهُم بِها أرغَبُهُم فيها؛
💎دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده اند و از دست بدبختان به زور گرفته مى شود پس خوشبخت ترين مردم، بى ميل ترين آنان به دنيا و بدبخت ترين مردم، مايل ترين آنان به دنياست.
📕اعلام الدّين فی صفات المومنین: ص 342
📕بحار الانوار (ط-بیروت) ج74 ص185
در سکوت شب نقش رویاهایت
را به تصویر بکش
ایمانداشته باش به خدایی
که نا امید نمیکند
و رحتمش بی پایان است...
شب بخیر 🌙
نقل شده است طبیب مخصوص هارون الرشید که مردى نصرانى [= مسیحی] و متخصص در طب بود به على بن الحسین بن واقد [ = یکی از دانشمندان اسلامی] گفت در کتاب آسمانى شما از علم طب و پزشکی چیزی ندارد؛ حال آنکه سعادت بشر را دو علم تامین مىکند یکى علم ادیان و دیگرى علم ابدان (طب).
وی در جوابش گفت: خداوند علم ابدان را در کتاب خود در نصف یک آیه خلاصه کرده است و آن جمله" کُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا" است. پیامبر ما نیز این معنا را در این سخن"معده خانه هر دردى است و پرهیز سرآمد هر دوایى است، و آنچه بدنت را بدان عادت دادهاى [ از عادات صحیح و مناسب] آن را از او دریغ مدار"، خلاصه کرده است. طبیب گفت: آرى، کتاب شما و پیغمبرتان با این دو جمله دستور دیگرى را براى جالینوس باقى نگذاشتند(مجمع البیان طبرسی؛ ج4، ص638؛ قرن 6)
الإمام عليّ عليه السلام ـ لَمّا سُئِلَ فَقيلَ : ـ إنَّ فِي القُرآنِ كُلَّ عِلمٍ إلاَّ الطِّبَّ؟ : أما إنَّ فِي القُرآنِ لاَيَةً تَجمَعُ الطِّبَّ كُلَّهُ: « وَكُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ » [ الأعراف : 31 . ] . [ الدعوات : ص 75 ح 174 ، بحار الأنوار : ج 62 ص 267 ح 42 . ]
امام على عليه السلام : ـ در پاسخ به اين پرسش كه [چرا ]در قرآن، هر دانشى جز دانش طب هست؟ ـ : هان! در قرآن ، آيه اى است كه همه طب را يك جا در خود ، گِردآورده است : «بخوريد و بياشاميد و اسراف نكنيد» .
امام صادق علیه السلام : :
كُلُّ داءٍ مِنَ التُّخَمَةِ ماخَلاَ الحُمّى، فَإنَّها تَرِدُ وُرُوداً؛
ريشه همه بيمارى ها و دردها پرخورى است، جز تب كردن كه گاهى بى سبب به انسان مى رسد.
كافى: ج۶، ص۲۶۹، ح۸
آنچه انسان را از مراجعه به طبيب بى...
الخصال عن الأصبغِ بنِ نُباتةَ : قالَ أميرُ المؤمنينَ عليُّ بنُ أبي طالبٍ عليه السلام للحَسَن ابنه عليه السلام : يا بُنَيَّ ، أ لا اُعَلِّمُكَ أربَعَ خِصالٍ تَستَغنِي بها عنِ الطِّبِّ ؟ فقالَ : بلى يا أميرَ المؤمنينَ، قالَ : لا تَجلِسْ على الطَّعامِ إلاّ و أنتَ جائعٌ، و لا تَقُمْ عنِ الطَّعامِ إلاّ و أنتَ تَشتَهِيهِ، و جَوِّدِ المَضغَ، و إذا نُمتَ فَاعرِضْ نَفسَكَ على الخَلاءِ، فإذا استَعمَلتَ هذا استَغنَيتَ عنِ الطِّبِّ .[الخصال : 229/67 .]
الخصال ـ به نقل از اصبغ بن نباته ـ : امام على عليه السلام در سفارشى به فرزند خود حسن عليه السلام فرمود: فرزندم! آيا چهار نكته به تو نياموزم كه با رعايت آنها از طبيب بى نياز شوى؟ عرض كرد : چرا ، اى امير مؤمنان . حضرت فرمود : تا گرسنه نشده اى بر سر سفره غذا منشين و هنوز اشتها دارى از سر سفره برخيز و غذا را خوب بجو و قبل از خوابيدن، قضاى حاجت كن . اگر اين نكات را رعايت كنى ، از مراجعه به طبيب بى نياز مى شوى .
قال الصادق عليه السلام: (در جواب طبیب هندی)
دَاوِي الْحَارَّ بِالْبَارِدِ وَ الْبَارِدَ بِالْحَارِّ وَ الرَّطْبَ بِالْيَابِسِ وَ الْيَابِسَ بِالرَّطْبِ وَ أَرُدُّ الْأَمْرَ كُلَّهُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَسْتَعْمِلُ مَا قَالَهُ رَسُولُهُ صلی علیه و آله وَ أَعْلَمُ أَنَّ الْمَعِدَةَ بَيْتُ الدَّاءِ وَ الْحِمْيَةَ هِيَ الدَّوَاءُ وَ أُعَوِّدُ الْبَدَنَ مَا اعْتَاد فَقَالَ الْهِنْدِيُّ وَ هَلِ الطِّبُّ إِلَّا هَذَا فَقَالَ الصَّادِقُ عليه السلام أَ فَتَرَانِي عَنْ كُتُبِ الطِّبِّ أَخَذْتُ قَالَ نَعَمْ قَالَ لَا وَ اللَّهِ مَا أَخَذْتُ إِلَّا عَنِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ.
امام صادق علیه السلام در جواب طبیب هندی که شما از طب چه جیزی میدانید؟فرمودند ما مداوا میکنیم گرمی را به سردی و سردی را به گرمی؛ رطوبت را به خشکی و خشکی را به رطوبت،وتمام امور را به خدای متعال میسپاریم وقانونی را به کارمیبندیم که رسول خدا(حضرت محمد صل الله علیه واله) فرمودند که بدانید وآگاه باشید که معده خانه تمام درد هاست و پرهیز بهترین دارواست و بدن را هم تا جایی که عادت پذیر است عادت میدهیم(تا مانند درخت بیابان گردد که تحمل بی آبی وگرمای شدید ویا سرماس شدید را دارد نه مانند درخت کنار رودخانه که ضعیف است متحمل بی آبی وگرما وسرمای شدید را ندارد.)طبیب هندی با تعجب گفت آیا طب غیر از این است (شما که کل طب را در پند کلمه خلاصه کردی پس شما از اساتید طب هستید) امام فرمودند آِا عقیده وباورت این است که این علوم را از کتب طب آموخته ام طبیب هندی گفت بله حتما همین است امام فرمودند خیر به خدا قسم این علوم را دریافت نکردم مگر از خداوند سبحان.
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام لِلْحَسَنِ أَ لَا أُعَلِّمُکَ أَرْبَعَ خِصَالٍ تَسْتَغْنِی بِهَا عَنِ الطِّبِّ قَالَ بَلَى قَالَ لَا تَجْلِسْ عَلَى الطَّعَامِ إِلَّا وَ أَنْتَ جَائِعٌ وَ لَا تَقُمْ عَنِ الطَّعَامِ إِلَّا وَ أَنْتَ تَشْتَهِیهِ وَ جَوِّدِ الْمَضْغَ وَ إِذَا نِمْتَ فَاعْرِضْ نَفْسَکَ عَلَى الْخَلَاءِ فَإِذَا اسْتَعْمَلْتَ هَذَا اسْتَغْنَیْتَ عَنِ الطِّبِّ وَ قَالَ إِنَّ فِی الْقُرْآنِ لَآیَةً تَجْمَعُ الطِّبَّ کُلَّهُ کُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا - بحار ج59 ص 267 ) چرا؟ چون معده خانه دردهاست ( وَ قَالَ : الْمَعِدَةُ بَیْتُ کُلِّ دَاءٍ وَ الْحِمْیَةُ رَأْسُ کُلِّ دَوَاءٍ وَ أَعْطِ کُلَّ نَفْسٍ مَا عَوَّدَتْهَا - بحار ج 59 ص 290 نیز وَ أَعْلَمُ أَنَّ الْمَعِدَةَ بَیْتُ الدَّاءِ وَ أَنَّ الْحِمْیَةَ هِیَ الدَّوَاءُ وَ أُعَوِّدُ الْبَدَنَ مَا اعْتَادَ فَقَالَ الْهِنْدِیُّ وَ هَلِ الطِّبُّ إِلَّا هَذَا( بحار ج 58 ص307) وَ رُوِیَ لَا تَأْکُلْ مَا قَدْ عَرَفْتَ مَضَرَّتَهُ وَ لَا تُؤْثِرْ هَوَاکَ عَلَى رَاحَةِ بَدَنِکَ وَ الْحِمْیَةُ هُوَ الِاقْتِصَادُ فِی کُلِّ شَیْءٍ وَ أَکْمَلُ الطِّبِّ الْأَزْمُ وَ هُوَ ضَمُّ الشَّفَتَیْنِ وَ الرِّفْقُ بِالْیَدَیْنِ وَ الدَّاءُ الدَّوِیُّ إِدْخَالُ الطَّعَامِ عَلَى الطَّعَامِ وَ اجْتَنِبِ الدَّوَاءَ مَا لَزِمَتْکَ الصِّحَّةُ فَإِذَا أَحْسَسْتَ بِحَرَکَةِ الدَّاءِ فَاحْسِمْهُ بِمَا یَرْدَعُهُ قَبْلَ اسْتِعْجَالِهِ - مستدرک الوسائل ج16 ص 453) ) ویکی از اسرار فلینظرالانسان الی طعامه ( عبس/24 ) همین است چراکه با میانه روی درخوردن بدن سالم و راست ودرست خواهدشد ( َ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ لَوِ اقْتَصَدَ النَّاسُ فِی المَطْعَمِ لَاسْتَقَامَتْ أَبْدَانُهُمْ بحار 59 ص 266)
عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ مَنْ ظَهَرَتْ صِحَّتُهُ عَلَى سُقْمِهِ فَشَرِبَ الدَّوَاءَ فَقَدْ أَعَانَ عَلَى نَفْسِهِ - بحار ج 59 ص 65 نیز: غررالحکم
11180- رب داء انقلب دواء 11181- ربما کان الداء شفاء 11182- ربما کان الدواء داء
دراین مورد بخصوص باید به زکام توجه کرد که امان ازجذام خوانده شده و در روزگارما افراد سریعا دنبال درمان سرماخوردگی ساده ای هستند که تحمل آن و کمی استراحت ورعایت نکات بهداشتی بهترازهرچیز دیگر است : 1) رُوِیَ عَنِ النَّبِیِّ ( صلی الله علیه و آله وسلم) أَنَّهُ قَالَ الزُّکَامُ جُنْدٌ مِنْ جُنُودِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ یَبْعَثُهُ عَلَى الدَّاءِ فَیُنْزِلُهُ إِنْزَالًا ؛ 2) عَنِ النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله وسلم ) قَالَ لَا تَکْرَهُوا أَرْبَعَةً فَإِنَّهَا لِأَرْبَعَةٍ الزُّکَامَ فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ الْجُذَامِ وَ لَا تَکْرَهُوا الدَّمَامِیلَ فَإِنَّهَا أَمَانٌ مِنَ الْبَرَصِ وَ لَا تَکْرَهُوا الرَّمَدَ فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ الْعَمَى وَ لَا تَکْرَهُوا السُّعَالَ فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ الْفَالِجِ ؛ 3) عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ شَکَوْتُ إِلَیْهِ الزُّکَامَ فَقَالَ صُنْعٌ مِنْ صُنْعِ اللَّهِ وَ جُنْدٌ مِنْ جُنْدِ اللَّهِ بَعَثَهُ اللَّهُ إِلَى عِلَّةٍ فِی بَدَنِکَ لِیَقْلَعَهَا فَإِذَا قَلَعَهَا فَعَلَیْکَ بِوَزْنِ دَانِقِ شُونِیزٍ وَ نِصْفِ دَانِقِ کُنْدُسٍ یُدَقُّ وَ یُنْفَخُ فِی الْأَنْفِ فَإِنَّهُ یَذْهَبُ بِالزُّکَامِ وَ إِنْ أَمْکَنَکَ أَنْ لَا تُعَالِجَهُ بِشَیْءٍ فَافْعَلْ فَإِنَّ فِیهِ مَنَافِعَ کَثِیرَةً - بحارج 59 ص137 ) الْقُطْبُ الرَّاوَنْدِیُّ فِی دَعَوَاتِهِ، وَ رُوِیَ اجْتَنِبِ الدَّاءَ مَا لَزِمَتْکَ الصِّحَّةُ فَإِذَا حَسَسْتَ بِحَرَکَةِ الدَّاءِ فَأَحْزِمْهُ بِمَا یَرْدَعُهُ قَبْلَ اسْتِعْجَالِهِ (مستدرک الوسائل ج2ص71 ) برخی نسبت به این موضوع اعتراض دارند که اگر بیماران سریعا به پزشک مراجعه نکند دچارمشکل می شود. حتی کسی می گفت اگر کسی خونریزی کند یا دستش بشکند هم باید منتظربماند؟ من به او گفتم : خیر، مراد حدیث بیماریهایی ساده ای چون سرماخوردگی ست که ماور بدن برای کسب اطمینان از آمدگی دربرابرحمله بیماری است نه بیماریهای وخیم وحاد
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله وسلم) دَاوُوا مَرْضَاکُمْ بِالصَّدَقَةِ (وسائل الشیعة ج2 ص 433)