🔴 تقویم نجومی# اسلامی
🔰 پنج شنبه:#
◀️ ۲۶ مرداد #۱۴۰۲
◀️ ۳۰ محرم#۱۴۴۵
◀️ ۱۷ اوت ۲۰۲۳
روز پنجشنبه# طبق روایات# متعلق است به امام حسن# عسکری علیه# السلام. #سفارش شده تا# اعمال نیک وء خیر# خود را در این# روز به پیشگاه مقدس# ایشان هدیه #کنیم تا ثواب دوچندان# نصیبمان #گردد.
مسافرت # خوب است همراه باصدقه باشد.
🔰 طبق روایات،# اصلاح مو ( سر و صورت ) #در این روز از# ماه قمری باعث ایمنی از بلاها # می شود.
🔰 پنج شنبه# برای گرفتن ناخن،# روز خیلی خوبی# است و موجب# رفع درد چشم،# صحت جسم و# شفای درد است.#
پنجشنبه برای بریدن #و دوختن لباس نو روز خوبیست .#
ذکر پنجشنبه#
لا اله الا الله الملک الحق المبین#
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
#روزشمار_اربعین
#اربعیــــــــــن
▪️۲۰ روز تا اربعین سیدالشهدا علیهالسلام باقیست...
🏴 آقاجان... مولاجان... یا اباعبدالله علیه السلام
🏴 آقاجان به حق حضرت زینب سلام الله علیها، بانوی صبر و اسوه ی استقامت،
#اربعین امسال ما را هم دعوت بفرمایید...
🏴 آقاجان عنایت بفرمایید...
╭┅══▪️▪️▪️══┅╮
@eslamiteb_tabrizian
@tebeeslami_tabrizian
╰┅══▪️▪️▪️══┅╯
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
📌 ادامه مبحث #ســـــــــــر
💠 مغز، جایگاه روح
💢 در روایت آمده است:
العين نور مركبة أم الروح تبصر الاشياء من منظرها قال: العين شحمة وهو البياض والسواد والنظر للروح دليله أنك تنظر فيه فترى صورتك في وسط والانسان لا يرى صورته الا في ماء أو مرآة وما أشبه ذلك قال صباح فإذا عميت العين كيف صارت الروح قائمة والنظر ذاهب قال عليه السلام كالشمس طالعة يغشاها الظلام قال أين تذهب الروح قال عليه السلام: أين يذهب الضوء الطالع من الكوة إذا سدت الكوة قال أوضح لى ذلك قال الروح مسكنها في الدماغ وشعاع منبث في الجسد بمنزلة الشمس دايرتها في السماء وشعاعها منبسط في الارض فإذا غابت الدايرة فلا شمس وإذا قطع الراس فلا روح قالا فما بال الرجل يلتحى دون المرءة.
🔷از امام علیه السلام سوال شد: آیا چشم نور است و می بیند یا این که نور می بیند؟ امام علیه السلام فرمود: چشم پی است و سیاه و سفیدی است و دیدن برای روح است. (سوال کرد:) چه طور اگر انسان کور شود، اما روح وجود دارد باز دیدن اتفاق نمی افتد؟ امام علیه السلام می فرماید: آفتاب هست، اما تاریکی آن را می پوشاند (مانند کسوف). سوال شد: روح کجا می رود؟ امام علیه السلام می فرماید: اگر سوراخ بسته شود، نور کجا می رود؟ عرض می کند: برای من بیان کنید. امام علیه السلام فرمود: مسکن و خانه روح در مغز است و نور آن در تمامی بدن است، مانند آفتاب که گردی آن در آسمان است و نور آن روی زمین پراکنده است. وقتی آفتاب غروب کند، آفتابی در کار نیست و هنگامی که سر قطع شود، روح دیگر در اعضاء وجود ندارد.
📚 بحار الأنوار، ج ۶۱، ص ۲۵۰
🔴 مغز، جایگاه عقل
💢 در روایت می فرماید:
موضع العقل الدماغ، ألا ترى الرجل إذا كان قليل العقل قيل له: ما أخف دماغك.
⚜موضع عقل در مغز است و هنگامی که مرد، کم عقل باشد، گفته می شود مغز ندارد.
📚 بحار الأنوار، ج ۱۴، ص ۱۴۱
🔰 هم جان و هم عقل در مغز هستند. به همین جهت عرض کردیم که مغز حساس است.
💢 حضرت داوود علیه السلام از حضرت سلیمان سلام الله علیه می پرسد:
این موضع العقل منک.قال الدماغ.
📍عقل در کجای تو قرار دارد؟ حضرت فرمود: در مغز من است.
📚 بحار الأنوار، ج ۱۴، ص ۱۴۱
🔴 قلب و خواب، سلطان مغز
🔰 مانند نیروگاه برق که برای هر خانه یک سیمی وجود دارد، منشا همه عقل ها در بدن، یک موجودی است که از آن تغذیه می شود.
💢 در یک روایت می فرماید مغز تحت سلطه قلب است و وسیله قلب است:
الأجسام الإنسانية جعلت على مثال الملك فملك الجسد هو القلب والعمال العروق والأوصال والدماغ وبيت الملك قلبه وأرضه الجسد والأعوان يداه ورجلاه وشفتاه وعيناه ولسانه وأذناه وخزانته معدته وبطنه وحجابه صدره.
📍اجسام انسان ها، مانند یک مملکت است که پادشاه آن قلب است و بقیه، کارگرهای آن هستند، رگ ها و تکه های بدن و مغز.
📚 بحار الأنوار، ج ۶۲، ص ۳۰۹
💢 در روایت داریم:
ان النوم سلطان الدماغ وهو قوام الجسد.
⚜خواب، سلطان مغز است (یعنی بر مغز مسلط می شود) و قوام بدن به خواب است.
📚 بحار الأنوار، ج ۶۲، ص ۳۱۶
📌 ادامه دارد...
╭┅══▪️▪️▪️══┅╮
@eslamiteb_tabrizian
@tebeeslami_tabrizian
╰┅══▪️▪️▪️══┅╯
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
#فرزندآوری
💠 نسخه امام هادی (علیه السلام)
👈برای فرزند دار شدن
🏷 شخصی اومد خدمت امام هادی (ع) و
شکایتکرد ازاینکه صاحبفرزندنمیشه
حضرتفرمودند برای اینکه بچهدار بشی
یه انگشتر فیروزه تهیهکن و آیه شریفه:
▪️رَبِّ لاتَذَرْنىفَرْدا وَاَنْتَ خَيْرُالْوارِثين
َ رو حکاکی کن...
👈 راوی میگه به یک سال نکشید
که خدا به من فرزندیعطا کرد.
📚 حلیة المتقین _ علامه مجلسی
╭┅══▪️▪️▪️══┅╮
@eslamiteb_tabrizian
@tebeeslami_tabrizian
╰┅══▪️▪️▪️══┅╯
🔴 تقویم نجومی اسلامی
🔰 جمعه
◀️۲۷ مرداد #۱۴۰۲
◀️ ۱ صفر#۱۴۴۵
◀️۱۸ اوت # ۲۰۲۳
روز جمعه #طبق روایات #متعلق است# حجه ابن الحسن عسکری# عج سفارش شده #تا اعمال نیک# و خیر خود# را در این روز به #پیشگاه مقدس ایشان #هدیه کنیم تا ثواب دوچندان #نصیبمان گردد.#
مسافرت: #مسافرت خوب است.
طبق روایات #اصلاح سر و# صورت باعث# کوتاهی عمر #می شود.
جمعه برای گرفتن# ناخن، روز بسیار خوبیست و# مستحب نیز# هست. روزی را زیاد# ، فقر را برطرف ، عمر# را زیاد# و سلامتی آورد.#
جمعه# برای بریدن و دوختن#، لباس نو روز بسیار# مبارکیست و باعث# برکت در زندگی #و طول عمر میشود..#
ذکر روز# جمعه
اللهم# صل علی محمد و ال محمد# و عجل فرجهم #۱۰۰ مرتبه#
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
#روزشمار_اربعین
#اربعیــــــــــن
▪️۱۹ روز تا اربعین سیدالشهدا علیهالسلام باقیست...
▪️ یا صاحب الزمان... یا بقیه الله فی ارضه علیه السلام
▪️ آقاجان در این روز جمعه دعا بفرمایید تا ان شاءالله #اربعین امسال با مدد شما کربلایی بشویم،
و این سفر اربعین آمادگی ما برای دوران ظهور شما را به همراه داشته باشد.
🏴 آقاجان عنایت بفرمایید...
▪️ یا صاحب الزمان علیه السلام
╭┅══▪️▪️▪️══┅╮
@eslamiteb_tabrizian
@tebeeslami_tabrizian
╰┅══▪️▪️▪️══┅╯
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
🔷 #نـــــــــوره
⭕️ فواصل زمانی برای نوره کشیدن
🔰 اگر ملاک بلندی مو باشد، باید صبر کرد تا موها بلند شود؛ ولی روایات
برای نوره کشیدن زمان تعیین میکنند. زمان هایی که در روایات آمده است ۱۵ روز و ۲۱ روز و ۴۰ روز یک بار است.
💢 در روایت آمده است:
أُحِبُّ لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَطَّلِيَ فِي كُلِّ خَمْسَةَ عَشَرَ يَوْماً.
📍برای مومن دوست دارم که در هر پانزده روز یک بار نوره بکشد.
📚 الکافی، ج ۶، ص ۵۰۶
💢 السُّنَّةُ فِي النُّورَةِ فِي كُلِّ خَمْسَةَ عَشَرَ يَوْماً فَإِنْ أَتَتْ عَلَيْكَ عِشْرُونَ يَوْماً وَ لَيْسَ عِنْدَكَ فَاسْتَقْرِضْ عَلَى اللَّه.
🔷سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نوره کشیدن در هر پانزده روز است. پس اگر بیست روز بگذرد و پول برای تهیه نوره نداری، قرض کن که خداوند آن را میپردازد.
📚 الکافی، ج ۶، ص ۵۰۶
💢 السُّنَّةُ فِي النُّورَةِ فِي كُلِّ خَمْسَةَ عَشَرَ يَوْماً فَمَنْ أَتَتْ عَلَيْهِ إِحْدَى وَ عِشْرُونَ يَوْماً فليستدين [فَلْيَسْتَدِنْ] عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لْيَتَنَوَّرْ وَ مَنْ أَتَتْ عَلَيْهِ أَرْبَعُونَ يَوْماً وَ لَمْ يَتَنَوَّرْ فَلَيْسَ بِمُؤْمِنٍ وَ لَا مُسْلِمٍ وَ لَا كَرَامَة.
⚜سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، نوره کشیدن در هر پانزده روز است. پس کسی که بیست و یک روز نوره نکشید، قرض کند و نوره بکشد که خداوند قرض او را میپردازد و کسی که چهل روز نوره نکشد، مومن و مسلمان نیست و ارزشی ندارد.
📚 الخصال، ج ۲، ص ۵۰۳
🔰 این که فرموده است شخصی که چهل روز نوره نکشد، مسلمان و مومن نیست،
ظاهرا به جهت نقص اسلام و ایمان او است، زیرا که:
💢 در روایت آمده است:
النَّظَافَةُ مِنَ الْإِيمَان.
نظافت از ایمان است.
📚 طب النبی، ص ۲۱
🔰 بنابراین کسی که از نوره استفاده نکند، فاقد جزئی از ایمان است.
💢 مَنْ كانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَلَا يَتْرُكْ حَلْقَ عَانَتِهِ فَوْقَ الْأَرْبَعِينَ فَإِنْ لَمْ يَجِدْ فَلْيَسْتَقْرِضْ بَعْدَ الْأَرْبَعِينَ وَ لَا يُؤَخِّر.
📌کسی که به خداوند و روز آخرت ایمان دارد، تراشیدن موی شرمگاه خود را بیشتر از چهل روز ترک نکند، پس اگر پول نداشت، بعد از چهل روز قرض کند و به تاخیر نیندازد.
📚 الخصال، ج ۲، ص ۵۰۳
🔰 در تابستان از نوره بیشتر استفاده شود.
💢 در روایت آمده است:
طَلْيَةٌ فِي الصَّيْفِ خَيْرٌ مِنْ عَشْرٍ فِي الشِّتَاء.
⚜یک بار نوره کشیدن در تابستان، از ده بار نوره کشیدن در زمستان بهتر است.
📚 الکافی، ج ۶، ص ۵۰۶
🔰 علت آن سرعت کثیف شدن بدن، در تابستان است.
🔰 شستن بدن با مواد شوینده قوی کافی نیست، زیرا از روایات برداشت میشود که راه خلاصی از آلودگی ها، زدودن موهاست، زیرا موهای زائد
پناهگاه شیطان است و حتی با مواد شوینده هم نمیشود آن ها را خارج کرد.
◀️ از روایت استفاده می شود که حتی یک هفته یا سه روز یک بار از نوره استفاده کنید، زیرا نوره (طهور) به معنی پاک کننده و پاکیزه کننده
است. نوره استریل کننده بدن است و چیز دیگری جای نوره را نمی گیرد.
💢 در روایت آمده است:
دَخَلْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام الْحَمَّامَ فَقَالَ لِي يَا عَبْدَ الرَّحْمَنِ اطَّلِ فَقُلْتُ إِنَّمَا اطَّلَيْتُ مُنْذُ أَيَّامٍ فَقَالَ اطَّلِ فَإِنَّهَا طَهُورٌ.
💠به همراه امام صادق علیه السلام وارد حمام شدم. به من فرمود: ای عبدالرحمن! از نوره استفاده کن. عرض کردم: چند روز پیش نوره کشیدم. امام علیه السلام فرمود: نوره بکش، زیرا نوره طهور است.
📚 الکافی، ج ۶، ص ۵۰۵
⭕️ نکات فواصل زمانی برای نوره کشیدن
✅ از دو روایت اول استفاده می شود که سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و
ائمه علیهم السلام، نوره کشیدن در هر پانزده روز یک بار است.
✅ بیست روز و بیست و یک روز، برای مجوز قرض گرفتن است و ارتباطی به نوره کشیدن ندارد.
✅ یعنی بعد از پانزده روز، پنج روز برای تهیه نوره فرصت هست که با
سپری شدن آن، باید قرض گرفته شود و خداوند آن ِدین را می پردازد.
✅ روایت چهل روز، برای بالاترین حد نوره نکشیدن است. یعنی اگر چهل روز از نوره استفاده نشود، انسان کثیف و پر از آلودگی میشود و چنین
شخصی استحقاق اسم مومن و مسلمان را ندارد و ارزشی ندارد.
✅ تنهاصحبت از زدودن مو نیست، بلکه صحبت از استریل کردن و پاک و پاکیزه کردن بدن است.
✅ نوره علاوه بر برطرف کردن کثافات و آلودگی ها و قارچ های بدن، بدن
را پاک می کند.
✅ اگر در بدن موی زائدی هم نباشد، نوره مفید است.
✅ ماده مو از سوداست و استفاده از نوره، خروج مو و بلند شدن مو را تسریع می کند، به همین سبب ماده سودای اضافی از بدن خارج می شود.
╭┅══▪️▪️▪️══┅╮
@eslamiteb_tabrizian
@tebeeslami_tabrizian
╰┅══▪️▪️▪️══┅╯
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
#روزشمار_اربعین
#اربعیــــــــــن
▪️۱۸ روز تا اربعین سیدالشهدا علیهالسلام باقیست...
▪️ آقاجان... مولا جان
🏴 یا امام رضای عزیز
▪️آقاجان دوباره ضامن ما میشوید یا #امام_رئوف
▪️عجیب در سفر #اربعین خود گیریم
آقاجان خیلی کمکاری کردیم ولی ما را با غم عدم حضور در اربعین ادب نکنید
واسطه شوید پیش اباعبدالله علیهالسلام تا ما را ببخشند و دعوت کنند.
▪️ آقاجان عنایت بفرمایید...
همه ی مشتاقان کربلا را دعوت بفرمایید.
╭┅══▪️▪️▪️══┅╮
@eslamiteb_tabrizian
@tebeeslami_tabrizian
╰┅══▪️▪️▪️══┅╯
هدایت شده از مشاوره دینی نور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایتی زیبا درباره مشاجره همسران🌷
🌺🍀💐🌷🍀🌺
@moshavernoormalayer
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
#برخی_از_عوامل_ضعف_قلب
🔷 ضعف قلب میتواند به ضعف ماهیچههای قلب یا سست شدن دریچه میترال مربوط شود.
⭕️ علل ضعف قلب:
🔰 علت ضعف قلب در محرمات:
◀️ خوردن گوشت مردار
◀️ خوردن خون
◀️ خوردن خمر
◀️ غنا و آواز
◀️ زنا و ...
🔰 علت ضعف قلب در مکروهات:
◀️ حسد و نگاه کردن به اموال و مقام دیگران
◀️ زیاد خوردن و زیاد نوشیدن
◀️ شانه کردن مو در حالت ایستاده و ...
◀️ نرسیدن اکسیژن (رَوح) کافی به قلب مثل قرار گرفتن در هوای آلوده و …
❤️ بوی خوش و قلب
💢 در روایت آمده است:
الريح الطيبة تشد القلب وتزيد في الجماع.
⚜بوی خوش وعطر قلب را قوی می کند و عمل همبستر شدن را زیاد می کند.
📚 بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۱۴۰
💢 شموا النرجس... فإن في القلب حبة من الجنون والجذام والبرص وشمه يقلعها.
⚜گل نرگس را بو کنید، زیرا در قلب یک دانه ای از دیوانگی و جذام و پیسی است و بوییدن گل نرگس این دانه ها را می کند.
📚 بحارالانوار، ج ۶۲، ص ۲۹۹
╭┅══▪️▪️▪️══┅╮
@eslamiteb_tabrizian
@tebeeslami_tabrizian
╰┅══▪️▪️▪️══┅╯
تقویم #نجومی
یکشنبه #۲۹ مرداد سال۱۴۰۲ #شمسی و ۳ صفر #۱۴۴۵ هجری قمری# مصادف# با ۲۰ اوت # ۲۰۲۳ میلادی #
روز یکشنبه# طبق روایات# متعلق است به #حضرت علی علیه السلام #و فاطمه زهرا #سلام الله علیها. #سفارش شده# تا اعمال نیک و خیر خود# را در این روز به #پیشگاه مقدس #ایشان هدیه کنیم #تا ثواب دوچندان #نصیبمان گردد.#
صدقه #هنگام صبح #فراموش نشود.
مسافرت . #مسافرت همراه# باصدقه# باشد.
جابجایی# و نقل و انتقال #خوب است.
مباشرت امشب خوب است .
طبق روایات #، اصلاح مو #(سر و صورت) #در این روز #از ماه قمری ، خوب است# باعث طول عمر می شود.
یکشنبه# برای گرفتن# ناخن، روز مبارک #و مناسبی نیست# و طبق روایات# ممکن است موجب #بی برکتی #در زندگی گردد.#
یکشنبه# برای بریدن# و دوختن لباس #نو روز مناسبی #نیست.
یا #ذالجلال والاکرام # ۱۰۰ مرتبه
هفتم صفر از سالها پیش در میان بزرگان و علمای حوزه به عنوان روز شهادت قویتر بوده است و جنبه عزا و سوگواری در آن بیشتر است.
همچنین از شاگردان مرحوم شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه و ایت الله بروجردی نیز نقل میشود نظر این دو بزرگوار در خصوص سالروز شهادت امام حسن مجتبی روز هفتم ماه صفر بوده است و با تعطیلی دروس این روز را به عزاداری میپرداختند حوزه علمیه نجف هفتم ماه صفر را به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) تعطیل میباشد و مراسم سوگواری برگزار می کنند.
لازم به ذکر است که بنابر اسناد موجود، قول هفتم صفر از زمان امام کاظم «علیه السلام» رواج داشته و از سوی قاسم بن ابراهیم الرسّی «البرسی» ۱۶۹-۲۴۶ هجری قمری عنوان شده است.
بررسی سندیت هفتم صفر؛ اقوال تاریخی روز شهادت امام حسن (ع) و ولادت امام کاظم (ع)
هفتم صفر از سالها پیش در میان بزرگان و علمای حوزه به عنوان روز شهادت قویتر بوده است و جنبه عزا و سوگواری در آن بیشتر است تا جنبه شادی
اما هفتم ماه صفر در میان مراجع و علما به خصوص در شهر قم به عنوان روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) روز عزا و تعزیه است و علمای شیعه همواره به این موضوع ملتزم بوده اند. سابقه این موضوع در شهر قم از زمان حضرت آیت الله حائری یزدی است و هنوز هم علما و مراجع بر اساس همان سنت، روز هفتم صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) میدانند و مجلس عزاداری برپا مینمایند.
هفتم صفر از سالها پیش در میان بزرگان و علمای حوزه به عنوان روز شهادت قویتر بوده است و جنبه عزا و سوگواری در آن بیشتر است تا جنبه شادی و گرامیداشت ولادت امام موسی کاظم (ع) و این سیره همچنان تا امروز ادامه دارد.
همچنین از شاگردان مرحوم شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه و ایت الله بروجردی نیز نقل میشود نظر این دو بزرگوار در خصوص سالروز شهادت امام حسن مجتبی روز هفتم ماه صفر بوده است و با تعطیلی دروس این روز را به عزاداری میپرداختند حوزه علمیه نجف هفتم ماه صفر را به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) تعطیل میباشد و مراسم سوگواری برگزار می کنند.
لازم به ذکر است که بنابر اسناد موجود، قول هفتم صفر از زمان امام کاظم «علیه السلام» رواج داشته و از سوی قاسم بن ابراهیم الرسّی «البرسی» ۱۶۹-۲۴۶ هجری قمری عنوان شده است.
قبل از ورود به بحث لازم است که قاسم بن ابراهیم را از دیدگاه رجالییون معرفی کنیم:
نجاشی رجالی بزرگ در مورد قاسم بن ابراهیم اینگونه مینویسد: «قاسم پسر ابراهیم طباطبا پسر اسماعیل پسر ابراهیم پسر حسن مثنّی پسر امام مجتبی «علیه السلام» است. او صاحب کتاب (تثبیت الامامة) میباشد که از امام صادق «علیه السلام» با واسطه و از امام کاظم «علیه السلام» بدون واسطه روایت میکند».
ابوالحسن العمری در کتاب (المجدی فی انساب الطالبییّن) مینویسد: «کنیة او ابامحمّد فردی عفیف و زاهد بوده است و از سلاطین جور وقت دوری جسته و هدایا و مراحم آنان را اگر چه از طلا و نقره بوده، نپذیرفته است و مردم را به وصایت امام رضا «علیه السلام» دعوت میکرده و از سال ۲۲۰ هق تا ۲۴۶ هق که از دنیا رحلت نمود، درجبل الرسّ «کوهی در نزدیک حله» مخفی بوده است.
همچنین آقا بزرگ تهرانی از او تمجید بسیار نموده است و فرموده است: او سیدی شریف و از سادات بنی الحسن «علیه السلام» است.
از این روایت قاسم بن ابراهیم، بزرگانی از فقهاء همچون شهید اول، کفعمی، والد شیخ بهائی، شیخ بهائی در (توضیح المقاصد)، علامه مجلسی در (بحار الانوار)، شیخ عبدالله بحرانی در (عوالم العلوم)، شیخ محمد حسن نجفی در (جواهر الکلام)، شیخ جعفر کاشف الغطاء در (کشف الغطاء) و شیخ عباس قمی در (انوار البهیّه) «قدس سرهم» پس از قرن هفتم تا زمان حاضر تبعیت نمودهاند؛ که به برخی از این روایات اشاره میکنیم:
👇👇👇👇