☕️دلیل #فقرآهن در خانمها #چای خوردن و #رب_گوچه و اختلالات خواب است .
👈🏻مصرف 4 عدد انجیر خشک در روز،
یک چهارم نیاز روزانه آهن بدن را تأمین می کند.
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
😍معرفی یک چای بسیار پرخاصیت😍
☕️ #چای_حس ☕️
☕️مناسب همه افراد و مزاج ها
☕️مناسب مصرف در همه فصول سال
☕️بسیار پر خاصیت و چربیسوز قوی و هضم کننده
☕️ خوشمزه،خوش طعم و خوش عطر
👌فقط کافیه یکبار امتحان کنید😋
👈🏻 توصیه اکید طبیب
⚖وزن: 100گرم
💰قیمت فعلی: ۳۳۰۰۰تومان
🛒 مشاوره وثبت سفارش:
👉 🆔 @sadat68m
@sadat68m
👈فروشگاه
https://eitaa.com/joinchat/2349662233C46c974232c
☸در #خونریزی_دستگاه_گوارش علاوه بر مصرف #قرص_خون
مصرف روزانه ده گرم #کندر آسیاب شده برای جلوگیری از خونریزی مفید است.
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
☸مصرف #انار حتی درکوتاه مدت میتواندرشد سلولهای چربی اطراف معده رامتوقف واین چربیهارا به سرعت آب کند.
👈🏻 انار خواص ضد سرطانی دارد.
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
▪️▫️▪️
☸بچه هایی که شیر #آغوز نخورند بیشتر از همه #مریض میشوند
و دیرتر خوب میشوند
👈🏻 لذا در روایت میفرمایند این شیر حق نوزاد است و اگر داده نشود #جفا شده.
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
👌ناهار خوردن موجب بیماری (و بالا رفتن وزن) میشود.
🔸به امام صادق سلام الله علیه از زیاد مبتلا شدن به بیماری ها و دردها و مشکل معده (عدم قدرت هضم غذا) شکایت کردم، امام صلوات الله علیه فرمودند:
صبحانه و شام بخور و میان این دو، چیزی نخور
زیرا در خوردن بین صبحانه و شام، فساد بدن است آیا نشنیده ای که خداوند میفرماید لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيها بُكْرَةً وَ عَشِيًّا .
📚الکافی، کلینی، ج6، ص288، ط اسلامیه
📚طب الأئمة علیهم السلام جلد۱ صفحه۵۹
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
👌در کار خیر، شتاب کنیم ...
🔸حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند :
هر گاه تصمیم به کار نیک گرفتی در انجام آن بشتاب، چرا که نمی دانی چه پیش خواهد آمد.
📚وسائل الشیعه، ج ۱، ص ۸۴.
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
🗒نـســخہی درمان #نفخ_معده
▫️هاضوم
▫️شربت امام رضا علیه السلام
▫️ داروی نفخ شکم طب اسلامی
▫️مصرف زیتون، برگ ترب، سبزی تره، عسل، لوبیا،
▫️حذف ریزهخواری
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
◾️◽️◾️
☸برای تسکین #درد_کف_پا از روغن کوهان شتر استفاده کنید.
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
👌مهمان نوازی و حسن معاشرت با مردم.....
🔸حضرت صادق علیه السّلام نقل میدکند که رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله فرموده است :
با فضیلت ترین شما خوش خلق ترین شما است که مردم با کمال آرامش در کنار آن ها قرار می گیرند
و با مردم و مردم با آن ها انس و الفت دارند
و منزل و خانه آن ها، محل آمد و شد مهمانان و مردم است.
📚الکافی ج۲ ص ۱۰۱
join🔜 @salamatemontazeran
🚫کپیبدونذکرمنـبـعجـایـزنـیــســـت
❤امام باقر سلاماللهعلیه:
هرکه ناخنها و سبیلش را هر جمعه بگیرد و هنگامش بگوید:
«بِسْمِ الله وَ بِالله وَ عَلَى سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُُ الله عَلَيْهِمْ» (با نام و یاد خدا و به پیروی از سنت محمد و آل محمد، صلواتاللهعلیهم)؛
ريزه و خردههاى ناخن و سبیلش نمیافتد مگر آنكه خداوند متعال، به تعداد آنها برایش ثواب آزاد كردن برده بنويسد؛ و به هيچ بيمارى جز آن بيمارى كه مقدّر است در آن از دنيا برود، مبتلا نمیشود.🌿
🆔 @setad_ehya_teb_eslami
😞آقایان علما! لطفاً در ابراز ارادت به پزشکی شیمیایی ، مسابقه نگذارید تا اینگونه مسائل واضح فقهی را چوب حراج نزنید!
نقد حجت الاسلام والمسلمین استاد حسن قاسمی بر مبانی وادله آیت الله فاضل در موضوع
وجوب واکسن
بسمه تعالی:
/جناب مستطاب آیت الله آقا جواد فاضل در مجلسی ضمن اقامه ادله ای، قائل به وجوب زدن واکسن ضد کرونا شدند بنده در ادله ای که آوردند فارغ از نتیجه ی آن اشکالات و ملاحظاتی دارم:
اولا؛ درابتدا بحث فرمودند؛ علاج (یعنی معالجه) نیاز بشر هست وخداوند دراین امور دخالتی نمیکنند بایدگفت این حرف درست هست لکن حکم شما صحیح نیست چون خداوند در کیفیت برطرف کردن نیاز دخالت میکند و این رادرنیاز به غذا و آب هم که ابتدایی ترین نیاز بشرهست میبینیم که چقدر احکام داریم درمعالجه نیزاینگونه هست خداوند دراصل اقدام آن، حرفی ندارد لکن درکیفیت آن نظر دارد بخصوص اگرتبعات منفی مالی یاجانی و داشته باشد
اما ثانیا ،برروایت اولی که مطرح نمودید برای حکم به وجوب زدن واکسن از حیث دلالت اشکال وارد است اینکه " لاباس "دلالت برجواز دارد نه وجوب وایضا فقره "وان مات " دلالت به جوازمعالجه درصورت احتمال خطر میکند نه بیشتراما اشکال اساسی اینست که ربطی به موضوع بحث ندارد از این جهت که بحث در خصوص واکسن زدن افرادی هست که سالم هستند تا مبتلا نشوند و یا دیگران را مبتلی نسازند اما مورد روایت معالجه شخص مریض هست که احتمال خطر برایش داده میشود بدیهی است که استدلال شما یک نوع * قیاس باطل میباشد در ادامه فرمودیدکه لازم نیست معالجه صددر صد باشد بعد فرمودید روایات صحیح داریم تا آنجا که میشود دنبال درمان نباشید اما نسبت به امراض واگیردار باید نگاه اجتماعی داشته باشیم خوب سوال این است آیا واکسن زدن تنها راه منحصره میباشد آیا همه راه های دیگر را بررسی کرده اند/
اما روایت دوم که بحث فصد و رگ زدن بود همان اشکال را دارد که درخصوص خود مریض میباشد/
اما تمسک به آیه شریفه ( ولاتلقوا.....) "سلمنا "که این آیه شامل ترک فعل هم بشود اشکال اساسی آنست که مراد از هلاکت چیست آیا عقاب اخروی هست یا ضرر دنیوی یا اعم و آیا هلاکت قطعی هست یا ظنی
وحتی احتمالی و آیا احتمال تا چه حد هست آیا عقلائی هست یا ضعیف و در نهایت اگرمکلف بین دوراهی گیر کند و هردو احتمال خطر داشته باشد کدام راه انتخابش واجب است و به چه ملاکی و اگر بین احتمال ضرر به خود و ضرربه دیگری متردد شود ایا حکم چیست ؟ میشود گفت لازم هست تحمل ضرر کند تا از دیگری دفع شود و لا یقل به احد/
به نظر اینگونه استدلال های فقهی اقناعی و در حد عرفی هست ونه اجتهادی بطوری که مستند فتوی شود با تشکر
(اقل الطلاب قاسمی حوزه تهران)
😔 متاسفانه آقایان بدلیل شیفتگی به پزشکی شیمیایی و پزشکان، مقدمات اولیه اجتهاد و تفقه را رعایت نمیکنند!