💠 تجلی صدای کوبه درب بهشت!
اینکه در روایت داریم کوبه در بهشت صدای یا علی میدهد، نه اینکه یکبار صدا کند یا علی و تمام بشود، نه اینطور نیست، بلکه یعنی همه آنجا با یاعلی مشغول میشوند، با اسم علی علیه السلام، با خود ایشان، و با تجلیات ایشان و هر گاه این کوبه درب بهشت زده می شود یک تجلیات خاصی که ذره ای از آن را اهل زمین طاقت ندارند بر آن ها از امیر المؤمنین علیه السلام ظهور می کند که فقط باید رفت و دید و چشید...
که حالا ما یک چیز کلی میگوییم اما فَلاَ تَعْلَمُ نَفْسٌ ما اُخْفِیَ لَهُم مِن قُرَّةٍ اَعْیُنٍ... خدا میداند چه چیزی است آن تجلی ها... همه که با این صدا مشغول علی علی می شوند، و با تجلیات او در هر طبقه بهشت مشغول فیض می گردند، این زبان حال است؛ خداوند میفرماید: این همه در دنیا علی علی می گفتم بخاطر این بود... شما که علی نمیدانستید چیه... علی علی میگفتم حالا ببینید چه مزه ی شیرینی دارد....
و اینکه در روایت از حضرت علی ع دارد و من یمت یرنی، غیر از تفاسیری که تا کنون شنیدید میخواهم بگویم، بابا شما را مشغول نکنند به عذاب های آخرت و نعمت های بهشت و .... این روایت یعنی بهشت میخواهی بیایی پیش منِ علی... باقی همه اش حرف است.... رها کن، چه لذتی از رفتن محضر حضرت علی علیه السلام بالاتر... که خود خدا هم در آن بالاتر با صورت او دارد عشق بازی میکند تو دیگر چه میگویی...
✍ نقل از یکی از اولیاء گمنام الهی
🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون:
@tebolhayate_sabeqon
💠 خر مقدس! تقابل عقل وجهل مذهبی!
ابن ملجم لعنت الله علیه، قبل از اینکه ضربت را بر فرق مبارک حضرت علی علیه السلام بزند جمله ای گفت،
بانگ زد؛ ان الحکم الا لله
یعنی حکم مال خداست... و بعد شمشیر آغشته با زهر را بر فرق مبارک حضرت علی علیه السلام زد.
این یعنی اوج کج فهمی از دین!
این است که برخی بزرگان فرموده اند:
«کم عبادت کن، اما خوب دین را بفهم.»
این حماقت ابن ملجم پر عبادتِ کم فهم، اینگونه جلوه کرد و عبادات زیادش فقط کج فهمی او را زیاد کرد.
اسلام همیشه ضربه خورده از این خر مقدس ها و تقابلی در این میان است که برای فهم بیشتر آن شما را دعوت میکنم به خواندن مطلبی از استاد محمدی (حفظه الله) که بسیار عالی است و میفرمود:
آگاهانه مهذب شو، مهذب شدن جاهلانه فایدهای ندارد. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود این جاهل های مقدس مآب کمر مرا شکستند... جاهلانی که پیشانی همگی آنها از شدت سجدهها پینه بسته بود. خوارج اینگونه بودند، از بس سجدههای طولانی داشتند، از بس شبها عبادت میکردند و گریه میکردند. در نیمه شبی، جناب کمیل به همراه حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام از جایی عبور میکردند. شخصی در دل شب با سوز و گدازی خاص قرآن میخواند. کمیل گفت که یا امیرالمؤمنین! این شخص عجب حالی دارد! مولا فرمود عجله نکن. در یکی از جنگها، مولا بر نعش یکی از دشمنان که به درک واصل شده بود رسیدند و فرمودند که ای کمیل! ببین، این همان شخص است که آن شب، آنگونه با صدای بلند قرآن میخواند و گریه میکرد! چرا اینگونه شد؟ چون جاهل بود...
اهلبیت علیهم السلام را جهل شهید کرد... خواص دشمنان اهلبیت واقعا به دنبال حکومت و دنیا با اهلبیت دشمنی کردند ولی مردم عوام، قربةً إلی الله با اهلبیت جنگیدند... نمیدانستند! آن ملعون در کربلا فریاد میزد که ای لشکریان خدا! بشارت باد بر شما بهشت! سوار اسبهایتان شوید و بروید و سر حسین را ببرید! اینها حقیقتاً نمیدانستند! وضو گرفتند و این کار را کردند! اینکه در روایت داریم که هرکس با هر چیزی که در دستش بود، با سنگ یا عصا بر جسم مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام میزد، به قصد کسب ثواب میزد... اینها فهیم نبودند، عاقل نبودند...
این جمله را میگویم و به والله پای آن میایستم، «خدا را عاقلانه عبادت کنید، نیازی نیست عاشقانه عبادت کنید!» عاقلانه زندگی کنید، عاقلانه نماز بخوانید، عاقلانه روزه بگیرید و ذکر بگویید. در زندگی روزمرهتان عقل حاکم باشد، در زندگیهای ما عقل نیست!! در رفتارهای ما عقل نیست! در محل کار ما عقل نیست! اگر خدا در قیامت گفت چرا عاشقانه زندگی و عبادت نکردید و شما را عتاب کرد مرا به عنوان مقصر معرفی کنید! من همه را به گردن میگیرم! اگر اشتباه گفته باشم (که نگفتهام!) میگویم خدایا همهی اینها به بهشت بروند و من به جهنم! «اگر عاقلانه عبادت کنید عاشق میشوید». محال امر است کسی بدون عقل عاشق بشود... اصلا چیزی به شما بگویم، در این سخن هیچ خلل و خدشهای وارد نیست: بین عقل و عشق هیچ فاصلهای نیست! عقل همان عشق است و عشق همان عقل است. اگر در کتب عرفای بزرگمان میبینیم که دعوایی بین عقل و عشق به راه انداختهاند، منظور آنها عقل مشوب به وهم است. به او میگویند خیال یا وهم. او عقل ساقط و نازل است. همیشه خیال با عشق دعوا دارد چون عشق عقل است و عقل و خیال همواره با هم سر ناسازگاری دارند؛ «أَوَّلَ مَا خَلَقَ اللَهُ الْعَقْلُ». اول مخلوق خدا عقل است؛ «أَوَّلَ مَا خَلَقَ اللَهُ الْمَحَبَّة». این روایت است! من که از خودم نمیگویم! در روایات ما به عشق خیلی کم اشاره شده است و از عبارت عشق در قرآن و در روایات ما استفاده نشده مگر در مواردی خاص مثل تعبیراتی که امیرالمؤمنین درباره کربلا بیان فرمودهاند. به جای عشق، از حب و محبت استفاده شده و محبت همان عشق است اما یک لطافت ویژهای دارد...
#ج_الف
🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون:
@tebolhayate_sabeqon
مهندسی رفتار 2.mp3
17.31M
🔻#مهندسی_رفتار
👈«جلسه #دوم»
💠 جامعه احکامی و جامعه اخلاقی
❇️ شفاعت در اثر شباهت است
🔸 کتابخوان ساختن نه کتابخانه، مُصلِّیٖ ساختن نه مُصلیٰ
🔹 السنخیه دلیل الانضمام
🔸 در اثر شباهت شفاعت می شویم
🔹 همسَر نه همپَر، مانع شفاعت است
🔸 جامعه احکامی صِرف از علل شکست حکومت های شیعی
🔹۴ عللی که اوجب می کند شفاعت نبی را، از مهمترین ها حُسن خلق
🔸 پدری بی اخلاق و فرزند فراری از دین
🔹 ارواح جنود مجنده اند
🔸 نماز برای تمرکز در کارهای زندگی
🔹 نماز عامل رسیدن به ریشه و عمق
🔸 ۱۳ سال کار روی عقیده و اخلاق در مکه نه احکام!
🔹 شوخی بسیار جالب حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)
🔊 سامان (جواد) ابوالقاضی
#هیئت_سائلین_اباصالح_المهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ #ماه_رمضان
🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون:
@tebolhayate_sabeqon
❤️ درد اصیل آدمی و دلآرام او
«در آدمى عشقى و دردى و خارخارى و تقاضايى هست كه اگر صد هزار عالم ملك او شود كه نياسايد و آرام نيابد.
اين خلق به تفصيل در هر پيشه اى و صنعتى و منصبى و تحصيل نجوم و طب و غير ذلك مى كنند و هيچ آرام نمى گيرند، زيرا آنچه مقصودست به دست نيامده است. آخر معشوق را دلارام مى گويند؛ يعنى كه دل به وى آرام گيرد، پس به غير چون آرام و قرار گيرد؟؟؟!!!
اين جمله خوشى ها و مقصودها چون نردبانى است و چون پاى هاى نردبان جاى اقامت و باش نيست از بهر گذشتن است. خنك او را كه زودتر بيدار و واقف گردد تا راه دراز برو كوته شود و درين پايه هاى نردبان عمر خود را ضايع نكند.»[مولانا، فیه ما فیه، ص 79]
لذا استاد عزیز حاج آقا ادبی حفظه الله روزی در کلاس تفسیر میفرمود؛
«زمین و آسمان را زیر و رو کنید، هر چه کنید آرام نمی شوید.
دلارام یکی است، دو تا نمی شود.
دل آرام فقط خداست. باید به توحید رسید تا آرام شد.»
این خیلی مهم است که درک کنیم که در هر نمازی که میخوانیم باید دیدار با معشوقه خود یعنی حضرت رب العالمین تازه شود و در آن دلآرامی خدا را حس کنیم... این است که مرحوم آیت الله سید علی قاضی (ره) میفرمود؛ «تمام درد و غم های دنیای من تا قبل از تکبیر الاحرام نماز است و تا الله اکبر نماز را می گویم تمام درد و ناراحتی های من به یکیاره از بین می رود. این است که خدا دلارام اهل الله است.» رزقنا الله و ایاکم اجمعین.
✍ سامان (جواد) ابوالقاضی
🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون:
@tebolhayate_sabeqon
💠 دردم ز یارست و درمان نیز هم!
کشتی ماه مبارک رمضان
پس از یک ماه جوش و خروش
عطش و گرسنگی
عشق و مستی
سرانجام
در ساحل فطرت لنگر انداخت...
این ساحل و شهر فطرت
پر است از جواهر...
اللهم اهل الکبریاء...
ساحلی که منتهی به شهری بزرگ می شود که اهل آن با همه جا فرق می کنند...
مرام این قوم این است که
اهل کبریا و عظمت...
اهل جود و جبروت...
اهل عفو و رحمت...
اهل تقوا و مغرفت...
و.... هستند...
این اهل، خانواده آل کساء هستند...
خوش به حالت که اکنون به این فطرت رسیدی و وارد این اهل شده ای...
چه سعادتی بالاتر از اینکه به فطرتت رسیدی...
"سر بِنِه آنجا که باده خورده ای"...
مصداق همین است...
هیچ جا خونه خود آدم نمیشه...
مصداق همین عید فطر است...
خانه فطرت مسکن نزولی و صعودی ماست...
و رمضان ماه ریختن گرد اغیار از رخ پاک جام ساقی است...تا مِی او در آن برق بزند و مستی او در کام و جان فرق بزند و بشکافد ... فطرت یعنی شکافتن... ان شاء الله این دانه توحید در وجود همه ما بشکفد و پر ثمر گردد ...
۳۰ شب افطار کردیم...اما فقط شکم را شکفتیم و دل را نشکفتیم....
از فاطر السماوات و الارض میخواهیم که ان شاء الله این همه سحر بیدار بودن، سِحر نشکفتن ما را باطل کند تا در روز عید فطر بالاخره بشکافیم...
در عید فطر باز شدن ها باید اتفاق بیفتد...باید منبسط شویم...
از تمام بستگی ها...
بستگی به دنیا..
بستگی به رفیق...
بستگی به نفس...
بستگی به گناه...
بستگی به مال...
بستگی به آبرو...
بستگی به شهوت...
بستگی به قدرت...
و...
وقتی همه این پنبه ها را زدی و باز کردی... و همه را صاف و پهن کردی...
یک چیز میماند... و آن همه چیز ماست... بیخود فقط جمعش کرده بودی و از هر لایه اش (مظاهرش) چیزی درست کرده بودی و خود را به آن ها مشغول کرده بودی و از اصل آن غافل...
الان که همه گره ها باز شد، خوب که نگاه کنی میفهمی زلف یار را به هم گره زده بودی و الا هیچ مشکلی نبود...
میفهمی: دردم ز یار است و درمان نیز هم....
و باز هم میفهمی:
زلف آشفته یار موجب جمعیت ماست...
و بعد میگویی؛
چون چنین است، پس آشفته ترش باید کرد...
یافاطر السماوات و الارض...
بحق فاطمه اتصل بی الی فطرتی
و هی حبه...
✍ سامان(جواد) ابوالقاضی
عید فطر رمضان سال ۱۳۹۹
🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون:
@tebolhayate_sabeqon
مهندسی رفتار 3.mp3
21.58M
🔻#مهندسی_رفتار
👈«جلسه #سوم»
💠 سنگین وزن ترین در میزان اعمال
❇️ چهار شناسنامه برای هر انسان!
🔸 تحلیل کمتر شنیده شده از فضای کاشت، داشت، برداشت، در رجب و شعبان و رمضان تا رسیدن به جشن فطر و معنای فطرت!
🔹 در میزان اعمال؛ حسن خلق در احوال و صلوات در اذکار سنگین تر است
🔸 اثر ذوب کردن خطاها با خوش اخلاقی
🔹 چهار شناسنامه هر انسان؛ جسمی، عقلی،EQ، SQ
🔸 تفاوت شاکله شخصیتی زمخت یاور چلویی و شاکله لطیف آقای شریعتی مجری سمت خدا !
🔹حسن خلق و غیرت مانع مرگ ناگهانی
🔸 غیرت بی جا زن خوب را بد می کند!
🔹 تحلیل زدن زن در قرآن!
🔸 سخا و خوش اخلاقی مرد را زیبا می کند!
🔊 سامان (جواد) ابوالقاضی
#هیئت_سائلین_اباصالح_المهدی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ #عید_فطر
🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون:
@tebolhayate_sabeqon
🔹 حفظ ادب و حیاء در نماز بسیار مهم است و قطعاً آثار نماز را بیشتر می کند و اگرچه قبل از هر چیز یقین و حیاء در مقابل حق این اقتضا را دارد.🌹🙏🌷
🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون:
@tebolhayate_sabeqon