کتاب پزشکی در عهد صفویه👆👆👆👆
دقت کنید که علوم بسیاری در رشته طب اون زمان بوده من جمله علم تشریح و...
این هم آخرین فایل امروز👆👆👆
تا هفته بعد
مقاله طب اسلامی
کار فرهنگستان علوم اسلامی
ارائه شده بع همایش علم و دین
مرکز تحقیقات ملی پزشکی ایران
حتما بخونید
جالبه
و علم ستارگان و علم طب آموخت زیرا انسان نمیتواند از علم طب بی نیاز باشد.
بنابراین اولین طبیب روی زمین حضرت آدم (ع) بود زیرا خداوند به او علم طب آموخت و تمام پیامبران الاهی طبیب بوده اند و عمدهی پیشرفت علم طب در زمان حضرت داوود (ع) و در زمان حضرت سلیمان بن داوود(ع) اتفاق افتاد زیرا در آن زمان اثر گیاهان و درمان با آن ها مطرح شد و گسترش پیدا کرد تا زمان حضرت لقمان(ع) که حکیم بود و بعد از آن حضرت عیسی (ع) که یک پزشک و طبیب متفاوت بود و مرده ها را زنده میکرد و بیماری های صعب العلاج را درمان میکرد.
قرآن میفرماید:
وَ تُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ بِإِذْني وَ إِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتى بِإِذْني[1]
یعنی و كور مادرزاد، و مبتلا به بيمارى پيسى را به فرمان من، شفا مىدادى و مردگان را (نيز) به فرمان من زنده مىكردى
بنابراین علم طب یک علم الاهی است و منشاء آن پیامبران الاهی هستند.
در جلسهی اول ثابت کردیم که پیامبر اسلام (ص) طبیب بود بلکه رسالت پیامبر(ص) در گام اول همان طب بوده است. پیامبر(ص) در مرحلهی اول طبیب بود و در مرحلهی دوم مبلغ احکام و مسائل اعتقادی بوده است زیرا در ابتداء مردم اعتقاد نداشتند و آثار شرک در آن ها مانده بود و ایمان پیدا نکرده بودند. زمانیکه گروه ها نزد پیامبر(ص) میآمدند از بیماری ها و مشکلات خود میپرسیدند زیرا برای آن اهمیت داشت و اعتقاد و احکام خیلی برای آن ها مهم نبود و از پیامبر(ص) در مورد بیماری های خود سوال میکردند. علاوه بر آن میخواهند بدانند ادعای پیامبر(ص) درست است یا خیر؟ و راه آن سوال کردن از بیماری ها بود. پیامبر(ص) برای بیماری نسخه ای میفرمود و آن ها استفاده میکردند و زمانیکه خوب میشدند ایمان و اعتقاد پیدا میکردند.
آن طور که از تاریخ و روایات بدست میآید کار اول پیامبر(ص) طبابت بود تا جائیکه تمام اطرافیان پیامبر(ص) طبیب میشدند. از یکی از زنان پیامبر(ص) سوال شد طب را از کجا آموختی؟ گفت گروه ها نزد پیامبر(ص) میآمدند و از بیماری های خود میپرسیدند و پیامبر(ص) برای آن ها نسخه میگفت.
کسی که به کتاب بنده مراجعه کند خواهد دید بیشتر روایات طبی از خود پیامبر(ص) است. به این نتیجه رسیدیم علم طب برای پیامبران و پیامبر ما (ص) است و یک علم الاهی است و یک علم بشری نیست و خداوند صاحب علم طب است و پیامبران الاهی از خداوند این علم را گرفتند.
بعد پیامبران صاحب این علم علماء هستند.
إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاء[2]
یعنی علماء وارث انبیاء هستند.
بنابراین علم طب مال علماء و حوزهی علمیه است و برای دانشگاه ها نیست مگر اینکه شاگرد علماء باشند.
امروز سوال میشود چرا شخص روحانی در علم طب دخالت میکند درحالیکه سوال این است که غیر روحانی و غیر علماء چرا در علم طب دخالت میکنند؟ مگر آن ها وارث انبیاء هستند؟ غیر عالم نباید وارد علم طب بشود.
گسترش بیماری ها به جهت دخالت بیجای بشر در علم طب است.
[1] سوره مائده، آیه110.
[2] الکافی، کلینی، ج1، ص32، ط اسلامیه
الله الرحمن الرحیم
موضوع: منشاء علم طب
صحبت راجع به طب اسلامی بود. جلسهی اول بحث از اصل اثبات وجود طب اسلامی بود که یک امر ضروری و بدیهی است و کتاب هایی راجع به طب اسلامی از زمان خود ائمه(ع) و از زمان خود امام رضا (ع) بوده است زیرا کتاب «رسالهی ذهبیه» برای خود امام رضا (ع) است و روایات کتاب «طب الائمه» اثر «ابن سابور» که تقریبا هزار و صد سال پیش نوشته شده است، به امام(ع) عرضه شده است و امام(ع) این کتاب را تایید کرده است و احیانا اصلاحات و تغییراتی در روایات آن انجام داده اند.
علاوه بر آن شیعه و اهل تسنن کتاب های متعددی به نام «طب النبی» دارند و قابل انکار نیست.
امروز بحث پیدایش علم طب است. آیا انسان میتواند مبتکر علم طب باشد یا اینکه علم طب از طریق وحی به ما رسیده است؟
از راه برهان عقلی و از راه نقل و اخبار و روایات، این مسئله را بررسی میکنیم. نیاز انسان به طب از روز آمدن به زمین مسلم است زیرا انسان از بهشت به زمین پست آمده است و این باعث بیماری و آسیب رسیدن به انسان است و حضرت آدم(ع) به جهت آمدن به زمین آسیب های جدی دیده بود و نیاز به علم طب داشت.
آیا انسان میتواند به صحرا و کوه ها برود و درمان خود را پیدا کند؟ حتی آیا انسان میتواند غذاهای خود را پیدا کند؟ کار آسانی نیست و حتما نیاز به وحی و راهنمایی الاهی دارد و امروزه اگر انسان در صحرائی راه خود را گم کند به نظر میرسد امکان نداشته باشد انسان غذای مفید خود را پیدا کند زیرا معلوم نیست کدام یک از گیاهان موجود مغذی و کدام یک سمی است، مگراینکه بیاموزد و شخص دیگری به او بگوید.
در مورد طب مسئله سخت تر است و انسان نمیتواند و نمیداند که آیا بیماری خود را میتواند درمان کند یا نه؟ اگر بداند که میتواند خود را درمان کند نمیداند با چه خود را درمان کند؟ انسان نمیداند از چه راهی باید بیماری درمان شود و باید از راه وحی به این دست پیدا کند.
فرض میکنیم که انسان میداند باید به وسیلهی گیاه خود را درمان کند، از کجا بفهمد با کدام گیاه باید درمان کند؟ با وجود هزاران بلکه میلیون ها گیاه بر روی زمین، انسان از کجا میتواند بفهمد کدام گیاه درمان تب و کدام گیاه درمان سرماخوردگی و کدام گیاه درمان آنفولانزا است؟ آیا معقول است که انسان در صحراء برای درمان بیماری تک تک گیاهان را امتحان کند؟ این قضیه قابل تصور نیست زیرا خیلی از گیاهان موجود سمی هستند و خیلی زود به گیاه سمی میرسد که او را میکشد یا بیماری او را تشدید میکند.
امروزه شخصی ام اس یا سرطان دارد، داخل مغازهی عطاری شود و ده سال بررسی کند، آیا میتواند درمان خود را بیابد؟ او میداند تمام گیاهان مصرف داروئی دارد ولی با این حال نمیتواند درمان بیماری خود را پیدا کند در غیر اینصورت ما الان سرطانی نداشتیم زیرا میرفتند درمان خود را پیدا میکردند. در طبیعت این مسئله سخت تر است زیرا گیاهان بیشماری وجود دارد.
اگر یک حکیمی بخواهد تجربه و امتحان کند و روی دیگران امتحان کند، این مسئله هم مشکلات زیادی دارد زیرا خیلی زود به گیاه سمی میرسد که باعث مرگ بیمار میشود و دیگران حاضر به ادامه نیستند. علاوه بر این گیاهان در زمین پخش هستند و در هند و یونان و رم قدیم و در کشورهای عربی مانند یمن و مصر و کشورهای آفریقایی یا ایران و چین پخش هستند و شخص حکیم چگونه بفهمد درمان بیماری، آن گیاه بخصوص در فلان کشور است؟
شاید کسی بگوید اشخاصی بیماران را همراه خود در کشورهای مختلف برده اند و گیاهان را روی آن ها امتحان کرده اند و نتیجه را به دست آورده اند. چگونه انسان با تک تک گیاهان آشنا بشود؟ اگر حکیم به گیاه مورد نظر برسد نمیداند کدام بخش گیاه مانند برگ و پوست و صمغ و ریشه و آب و افشره و اجزاء دیگر آن مفید است.
علاوه بر آن گیاهان در یک فصل نمیروید و هرکدام فصل خاصی دارد و حکیم باید تمام سال را در کشور صبر کند و تک تک گیاهان را امتحان کند تا به گیاه مورد نظر برسد و این احتمال خیلی ضعیف است.
علاوه بر این بیشتر داروها ترکیب از چند گیاه هستند و از کجا عقل بشر به این مسئله میرسد که گیاهان مناطق مختلف دنیا اگر با هم آمیخته شوند درمان فلان بیماری میشود؟
علاوه بر این درمان اختصاص به گیاهان ندارد و ممکن است درمان در تلخهی بعضی از حیوانات دریایی باشد. آیا انسان میتواند همهی تلخه و مراره ها و بیضه های حیوانات دریا را امتحان کرده است؟
علاوه بر آن تمام داروهای ترکیبی اندازههای معینی دارند و انسان چگونه میتواند به این اندازه ها دست پیدا کند؟
به نظر میرسد به دست آوردن دارو برای بیماری ها و ابتکار علم طب توسط بشر از محالات باشد.
نتیجه میگیریم علم طب فقط میتواند از راه وحی و آموزش پیامبران(ع) باشد. علاوه بر این روایاتی در این مورد وجود دارد.
در روایتی میفرماید خداوند حضرت آدم (ع) را از بهشت نازل کرد و به او علم همه چیز را مانند علم نجوم
دکتر جان
مشکل اینجاست که شما بنا بر صداقت دنیای غرب و علوم و آزمایشات و مقالاتی که از اون طرف میاد گذاشتید
همش می گید تجربه
منظور هم اینست که اونها تجربه کنن و تایید کنن
گنجینه هایی که خودمون داریم و سالها داشتیم متاسفانه به چشم بی ارزش بهش نگاه می کنیم
یه مشت اطلاعات و نتایج غلط رو که بین یه سری مقدمات درست تولید کردن رو به خورد ماها میدن
مقدمات درست رو که می بینیم فکر می کنیم نتایج هم درسته
در حالی که خیلی از نتایج درست نیست
خیلی شون دستکاری شده بر اساس منافع خودشون هست
قبول کنیم یا نه
غربیها و صهیونیستها دوست ندارن ما پیشرفت کنیم
دوست ندارن ما بفهمیم روایات اسلامی چه گنجهایی هستند
دوست ندارن سلامتی رو به تن مردم شیعه ببینن
قبول کنیم که اگه دشمن بخواد راه صلاح و سلامتی رو به دشمنش نشون بده خیلی مضحک هست
روایات بی سند ما در بدترین شرایط می ارزه به هزاران تجربه یهودیها
یه ترکیب از طب سنتی برای پاکسازی هوا بود
برای سرویس بهداشتی و منزل
حتی برای فضای اماکن درمانی هم خوب بود
به همون شیمیدانه گفتم اوایل آشنایی بود
بیا و اینو آزمایش کن
یه مقاله علمی براش بنویس
ترکیب رو که بش گفتم
مسخره کرد
گفت این که سادست
سریع چند تا فرمول گفت
و گفت اصلا نیاز به مقاله نداره
خیلی بدیهیه
گفتم
خارجیا همین چیزای ساده رو آزمایشات سنگین می کنن و وقت میذارن
بعدم ثبت میکنن
خلاصه هنوز که هنوزه رفته تحقیق رو انجام بده
اما خوشبختانه اصل حرفمو قبول کرد
یه نمونشو درست کرد توی خونه و سرویس خونشون گذاشته بود
و خیلی هم تعریف میکرد😃
ما روایات رو دسته بندی کردیم
شما که متعهد و معتقد هستید
نسخه ها رو با تجربه و امتحان به ثبت برسونید
اصلا به نام خودتون به ثبت برسونید
و الله قسم هیچوقت دست به این کار نخواهید زد
موقعش که برسه میگید اینکه بدیهی هست
اون که ساده است
اینکه آزمایش نمیخواد
آیا روایت حجامت سند نداره؟
یا سندش قوی نیست؟یا استادهاش دوره دیده نیستن و کیلویی حجامت می کنن؟؟
ایا حجامت رو طب سنتی قبول نداره؟
یا اثرات مثبت پزشکی حجامت در تمام دنیا تجربه نشده؟
یا حتی در پیشرفته ترین کشورهای اروپایی و شرق آسیا و حتی در خود اسرائیل انجام نمیش؟
پس چرا وزارت بهداشت ایران مخالف سر سخته حجامته؟
چرا مراکز حجامت پلمپ میشه؟
چرا حجامت گرها مجازات میشن؟
احسنت
جهت دهی تجربه اگر در دست امت اسلامی باشد قطعا نوع بهتری از طب به ارمغان خواهد آورد.
—------------
احسنت
—----
ولی متاسفانه دست ما نیست
تجربه دنیای امروز در دست کارتل های صهیونیستی هست که هر چی رو که دوست دارن و با هر جهتی که خودشون دوست دارن آزمایش می کنند و نتیجه بدست آمده هم همون نتیجه درخواستی خودشون هست و انقد روند آزمایشات رو پیچیده و به ظاهر علمی و سخت می کنند که هر کسی ببینه اصلا گمان نمی کنه که دست کاری شده باشه
اما در واقع دست کاری شده تا جیب اونها پر بشه و با همین شیوه هم یه عده انسان از دنیا خارج بشن و جای اونها و سهم اونها از زمین بیشتر بیشتر بشه.
و خودمون هم به این حد از خود باوری نرسیدیم و نیروهای ما فعلا تربیت شده دست غربیها هستند و ترجیح میدن تا ترجمه های غرب رو به راحتی بپذیرن تا اینکه خودشون با تلاش خودشون و معیارهای واقعا اسلامی بخوان تجربه کنن
الان یمن سوریه عراق افغانستان و.. درگیر فاجعه انسانی هستند
فاجعه ای که دنیای تجربه گرای غربی راه انداخته
یعنی توی این سالها به این نرسیدن که این مردم بیچاره، حق حیات دارن و مظلوم هستند
بله
همه می دونن
اما چرا هیچ کاری نمی کنن
چون دارن از قبل این فاجعه نون اساسی می خورن
بمبهای جدیدشون رو تجربه می کنن
داروهای جدیدشونو تجربه می کنن
در معنای مفاهیمی آزادی
عدالت
حق و باطل
علم و تجربه
و...
بین ما و اونها تفاوت زیادی هست
حتی اگه مسلم بشه که ما برحقیم بازم ما تروریستیم و باید خسارت بدیم
این رسم دنیای تجربه گرای امروز هست
در مورد طب اهل بیت هم همینه
حتی اگه تمام این روایت ها سند داشت
حتی اگه از نظر محتوا عالی بود
بازم یه گیری توش در میاوردن
سالها با قرآن می جنگند
در داخل هم تربیت شده های غرب که در واقع بچه ها و برادرهای خود ما هستند می جنگن
باور کن مشکل سند نیست
مشکل فقط طب اسلامی نیست
همون جور که مشکل موشک نیست
مشکل انرژی هسته ای نیست
مشکل اسلام هست و اهل بیت
اگه هزار بار تجربه کنن و هر بار به نتیجه مثبت برسن حاشا که قبول کنن و علنی رای به برتری علمی اسلام بدن
قل یا ایهاالکافرون
لا اعبد ما تعبدون
و...
لذا زیاد به پذیرش جهانی امیدوار نباشید🙏
همین طلابی که از نظر شما بی تجربه هستند
تا الان جان خیلی افراد رو با داروهای ساده نجات دادن
همینها شدن موی دماغ وزارت به اصطلاح بهداشت و سازمان جهانی باصطلاح بهداشت
همه به جنب و جوش افتادن که این مزاحم از کجا پیداشده
داشتن رکورد زنی می کردن برای اعمال جراحی و درامدهای نجومی
که سر و کله طب اسلامی و طلبه های بی تجربه پیدا شد
این طلبه ها تجربه کسب درآمد از بیماری مردم رو ندارن
الحمد لله
البته بنده هم موافق این نیستم که هر کس چند وقت کلاس رفت وارد طبابت بشه و نسخه بده
اما لا اقل بعد یه مدت و گذروندن دوره های سخت می تونن کمک زیادی به رواج سلامت داشته باشن
و حجم کار بیمارستانها رو کم کنن
و با درمانهای ساده و بی خطر جان بیمارها رو نجات بدن
و در موارد تخصصی تر به اساتید طب اسلامی ارجاع بدن
کاری که تا به حال جواب داده
کاش همه درمانها مثل درمانهای کیلویی طلاب بود
این همه عمل جراحی کیلویی رو که با هزینه های کلان که به اسم تخصص انجام میدن و در موارد زیادی هم نتیجه نمی گیرن رو کسی نمی بینه و نقد نمی کنه
این همه داروهای کیلویی که دکترها برای بیماریهای ساده میدن و تازه اگه بری پیش یه دکتر دیگه اصلا تجویز اون و آزمایش اون یکی رو قبول نداره رو هیچ کس نمی بینه
این همه آزمایشات و رادیولوژی و ام آر آی و.. که با هزینه های زیاد و موندن توی نوبتهای زیاد و با اثرات مخرب زیاد رو کسی نمی بینه
چه دنیای عجیبی
👇👇👇👇
یوهان آبل (JOHANN ABELE ) پزشک و محقق آلمان میگوید: مطالعات ما نشان میدهد که در آلمان میتوان ۷۵ درصد بیماریها را با شیوههای درمان طبیعی از جمله حجامت درمان کرد.
تا به امروز در قالب مصاحبههای تخصصی با بسیاری از پزشکان و بزرگان طب سنتی کشورمان به اثرات شگرف درمانی «حجامت» در خبرگزاری تسنیم پرداختهایم اما در ادامه اشارهای داریم به یکی از تحقیقاتی که درباره حجامت در کشور آلمان انجام شده است.
یوهان آبل (JOHANN ABELE ) پزشک و محقق آلمانی در کتاب خود با عنوان«حجامت شیوه درمان آزمون شده» که در سال 1997 چاپ شده، در مورد حجامت میگوید:
«اعتقاد راسخ دارم که نهتنها امروز بلکه برای همیشه، امر حجامت را در درمان بیماریها نباید نادیده گرفت؛ حجامت پدیدهای است که در خود تنظیمی کردن عملکرد بدن انسان دخالت دارد، امری که هرگز با روشهای دیگر نمیتوان آن را جایگزین کرد... مطالعات ما نشان میدهد که در آلمان میتوان 75 درصد بیماریها را با شیوههای درمان طبیعی از جمله حجامت درمان کرد.»
وی در کتاب خود از بیمارانی نام میبرد که تنها با یک بار حجامت بیماری چندین ساله آنها بهبود یافته است و میافزاید:
«جان کلام اینکه چگونه میتوان شیوه درمانی حجامت را به دلیل اینکه متعلق به دوران قرون وسطی است، نادیده گرفت و از کاربرد آن صرفنظر کرد؟ در صورتی که میتواند در کوتاهترین زمان ممکن، بدون ایجاد عوارض جانبی و هزینه گران و وقتگیر باعث بهبود بیماری در یک مرحله شود.»
وی ضمن مقایسه حجامت با سایر روشهای درمانی متذکر میشود:
«پزشکی که با اثرات و کاربرد بادکش و حجامت در درمان بیماریهای گوناگون آشناست، در برخورد با هر نوع بیماری بدون تردید، ابتدا در اندیشه انجام حجامت است و بعد درمانهای دیگر زیرا در شرایط امروزی و با تعدد مراجعات، عملاً ثابت شده که بادکش و حجامت آسانترین و سریعترین روش درمان است.»
تاکید بسیاری از محققان و پزشکان امروزی در کشورهای غربی بر حجامت و تایید اثرات درمانی و پیشگیری آن در حالی است که دین اسلام بیشترین تاکید را بر انجام حجامت برای حفظ تندرستی و شفای بسیاری از بیماران داشته است که در ادامه تنها به گوشهای از احادیث صحیحالسند درباره حجامت میپردازیم:
رسول اکرم (ص) در حدیث شب معراج میفرمایند: «وقتی به آسمان هفتم صعود کردم هیچ ملکی از من گذر نکرد مگر این که گفت: ای محمد حجامت کن و امتت را به حجامت و خوردن سیاهدانه و قُسط امر بفرما.»(بحار ج 62 ص 300 باب 89)
پیامبر اکرم(ص): «پنج چیز را از سنتهای پیامبران الهی معرفی کردهاند که عبارتند از : حیا، حلم، حجامت، مسواک و عطر زدن.» (کافی ج 6 ص 484)
امام علی (ع): «به درستی که حجامت بدن را سالم و عقل را نیرومند میگرداند.» (بحار ج 62 ص 114 و ج 10 ص 89)
امام رضا (ع): «رسول خدا فرمودند: اگر در چیزی شفا وجود داشته باشد پس در تیغ حجّام است یا در شربتی عسل.» (وسائل ج17ص 54)
پیامبر اکرم (ص): «جبرئیل چندان مرا به انجام حجامت دعوت کرد که پنداشتم گویی حجامت واجب است.» (بحارالانوار ج 62 ص126)
رسول اکرم (ص): «شفای امت من در سه چیز است: آیهای از کتاب خدا، جرعهای از شربت عسل و نیشتر حجامت.» (بحارالانوار ج92 ص176)
پیامبر اکرم (ص): «به درستیکه که حجامت شفاست.» (بحارالانوار ج 62 ص 135)
منبع:الودکتر
http://titreshahr.com/fa/news/48869/
ما روایات رو دسته بندی کردیم
شما که متعهد و معتقد هستید
نسخه ها رو با تجربه و امتحان به ثبت برسونید
اصلا به نام خودتون به ثبت برسونید
و الله قسم هیچوقت دست به این کار نخواهید زد
موقعش که برسه میگید اینکه بدیهی هست
اون که ساده است
اینکه آزمایش نمیخواد
الهی عظم البلاء:
یه ترکیب از طب سنتی برای پاکسازی هوا بود
برای سرویس بهداشتی و منزل
حتی برای فضای اماکن درمانی هم خوب بود
به همون شیمیدانه گفتم اوایل آشنایی بود
بیا و اینو آزمایش کن
یه مقاله علمی براش بنویس
ترکیب رو که بش گفتم
مسخره کرد
گفت این که سادست
سریع چند تا فرمول گفت
و گفت اصلا نیاز به مقاله نداره
خیلی بدیهیه
گفتم
خارجیا همین چیزای ساده رو آزمایشات سنگین می کنن و وقت میذارن
بعدم ثبت میکنن
خلاصه هنوز که هنوزه رفته تحقیق رو انجام بده
اما خوشبختانه اصل حرفمو قبول کرد
یه نمونشو درست کرد توی خونه و سرویس خونشون گذاشته بود
و خیلی هم تعریف میکرد😃
واقعا چرا باید سود آوری در درمان تا این اندازه دخیل باشه
که به مساله درمان به چشم تجارت نگاه کنن و به بیمار به عنوان مشتری و خریدار خدمت
به حدی که بیمار رو در بیمارستان پذیرش نکنن یا نگه دارن تا تصفیه کنن یا خدمت خوب ارائه نکنن
ما در اسلام و طب اسلامی این چنین چیزی نداریم که از بیماری مردم جیب خودمون رو پرکنیم
حتی در اسلام بحث موقوفات پزشکی مطرح بوده که بیمار کاملا رایگان درمان میشده و تا پایان نقاهت خدمات رایگان و حتی پول مخارجش رو هم دریافت میکرده
در کتاب اعترافات با سند هست
در طب سنتی و اسلامی داروها گران میوفته چون تولید انبوه ندارن
اما همین آقای تبریزیان که این همه تهمت بهش میزنن
ویزیت که کلا رایگان هست
داروها هم تا خد ممکن ارزان
برای اونها که ندارن داروی رایگان هم میدن
یا میگن هر وقت داشتی بیار
برای خود من این اتفاق افتاده
ولی هر جور باشه اصلا قابل قیاس با طب جدید نیست
یه عمل جراحی ساده چند ملیون آب می خوره
اگه بیمه نباشه نابوده
اما طب سنتی و اسلامی رو بیمه حمایت نمیکنه
قیمت تمام شده در طب اسلامی از طب سنتی هم ارزانتر میوفته و نتیجه دهی هم بیشتره
داروی اضافی و بی مورد هم داده نمیشه
یه سری از داروها هم که از مواد غدایی هست
که چون طب اسلامی به استفاده از مواد طبیعی اصرار داره
کمی گرون میوفته که قیمت رائج هست و چیزی تفاوت نداره
بلکه ارزانتر هم میدن از عطاریها و خاربار فروشیا
ینی جنس سالم و ارزانتر
طبابت طب اسلامی اکثرا در حسینیه ها و مساجد یا اماکن عمومی خاص هست
لذا باز هم از بار هزینه کم می کنه
در طب اسلامی تقریبا عمل جراحی خیلی کم و در مواقع اضطرار انجام میشه و معمولا اکثر اونچه در طب جدید با جراحی درمان میشه بدون نیاز به جراحی و با یک داروی ساده ارزان قیمت درمان میشه
برای نمونه به این قیمتها و به بیماریهایی دارو براش میدن نگاه کنید
و با قیمتها و درمانهای طب جدید در همین بیماریها مقایسه کنید
👇👇👇
نمایندگی تهیه دارو .کرمانشاه:
لیست قیمت داروها
✅آمادگی رحم 7000
✅ابن مسعود 7000
✅ابهل 8000
✅ابهل تزریقی 7000
✅استخوان ساز 7000
✅اسهال 5000
✅افتادگی رحم 7000
✅امام کاظم 4000
✅انفیه 8000
✅باه زنان 7000
✅بخور حضرت مریم
✅بخور چشم زخم 7000
✅بلغم زدا 9000
✅بلهضم 7000
✅بنفشه کنجدی 5000
✅بنفشه زیتونی. 5000
✅بواسیر7000
✅بوی بدن. 7000
✅پروستات 7000
✅پماد مفاصل 7000
✅پودر دندان 7000
✅پودر سداب 6000
✅پوستی مالیدنی 4000
✅پودرهای بلغم 5000
✅تباشیر 3000
✅تب بر 8000
✅تشنج 7000
✅تقویت عصب 7000
✅تقویت قلب9000
✅تقویت مو 9000
✅ثفا 16000
✅جامع افتیمون 5000
✅جامع امام رضا 4000
✅جامع انیسون 5000
✅جامع برگ چغندر 5000
✅جامع کاسنی 5000
✅جامع مرزنجوش 5000
✅جامع هسته سنجد 5000
✅جزر 9000
✅جمع کننده 7000
✅جوارش 7000
✅جشیش 6000
✅چسبندگی رحم 7000
✅حافظه 51000
✅حضرت رسول 11000
✅خولنجان 7000
✅خونساز 9000
✅درد رحم 7000
✅درد ریح 6000
✅رطوبت رحم 7000
✅روغن بسباسه 6000
✅روعن حنظل 6000
✅روغن گل سرخ 6000
✅روغن مرزنجوش 4000
✅روغن ایرسا 4000
✅روغن دارچین 4000
✅روغن زیتون وحشی 8000
✅رماتیسم 8000
✅زحیر 8000
✅زانو درد 11000
✅سداب سرکه 4000
✅سرد کننده 7000
✅سرمه اثمد 8000
✅سرمه کافوری 5000
✅سرمه عنابی4000
✅سرمه نشادر4000
✅سرگیجه 7000
✅سعال5000
✅سلعه 7000
✅سعد دهان 6000
✅سفید کننده دندان 6000
✅سماق رومی 7000
✅سنای مکی1000
✅سکسکه 7000
✅سنگ صفرا 6000
✅سنگ کلیه 6000
✅سواد 4000
✅سودابر 8000
✅شافیه 10000
✅شقاق 4000
✅شیر افزا 7000
✅صاف کننده خون 7000
✅صرع 8000
✅صفرابر 7000
✅طحال 7000
✅طریفل 8000
✅طبایع 8000
✅عقل 7000
✅فتق خوردنی 7000
✅فتق مالیدنی 7000
✅فشار خون 7000
✅فیبرم رحم 7000
✅فیجن 4000
✅قرص خون8000
✅قسط 3000
✅قطره انغوذه 6000
✅قطره مرزنجوش جامع 6000
✅قند بالا 8000
✅قند زرد 11000
✅کاسنی 9000
✅کاشم 7000
✅کرنب 9000
✅کاهنده اشتهاء 7000
✅کراویا 7000
✅کمون 5000
✅کور 7000
✅کیست انواع آن 5000
✅گردش خون 7000
✅لخته خون 7000
✅لکنت زبان 8000
✅لک سیاه 5000
✅لوزه 5000
✅مرکب یک 11000
✅مرکب دو 9000
✅مرکب سه9000
✅مرکب چهار16000
✅مرکب نه 11000
✅مرکب ده 8000
✅مرکب مفاصل 13000
✅محلول 6000
✅مسخن 11000
✅مفرح 7000
✅ملین 8000
✅موی زائد 5000
✅سویق گندم و جو
✅سویق گندم
✅سویق جو
✅سویق کودک
✅سویق کامل
✅سویق سیب
✅سویق چاق کننده
✅سویق سنجد
✅واریس 7000
✅واریکوسل 7000
✅ورم رحم 8000
✅ویار 7000
✅هاضم 7000
✅هوش 9000
✅نسیان 7000
✅نوره زرنیخ طلای 1800
✅نوره زرنیخ سبز 1000
✅عسل کاملا طبیعی 50000
✅انجیر کاملا طبیعی 1کیلو
✅روغن زیتون اصل 45000
✅سرکه طبیعی انگور 1/5لیتر 14000
✅شیره کشمش کوچک.30000
✅شیره کشمش بزرگ 40000
✅نمک دریا 5000
✅ژل رویال 10 گرمی با نیم کیلو عسل 130000
✅ژل رویال تزریقی 85000
✅مسواک ارک 3000
✅شانه چوبی 3000
✅برس چوبی 6000
✅روغن شحم اعلا 17000
✅سرمه دان برنجی 6000
✅کرم ابیض 55000
✅مرزنجوش هر بسته 600
✅زنیان هر بسته 1000
✅شکر سرخ نیم کیلوی 10000
✅پودر کاسنی بزرگ 12000
✅پودر کاسنی کوچک 7000
✅تخم شربتی هر بسته 3000
✅سیاه دانه هر بسته 3000
✅خاکشیر هر بسته 4000
✅قطره نفیس 11000
✅شامپو ژل رویال 20000
✅
لینک گروه داروخانه و سفارشات مرکز طب اسلامی غرب کشور
یه نسخه کامل برای یه بیماری که درمان بشه از صد تا ۵۰۰هست نهایتش
دیگه بیماری چی باشه که۵۰۰ خرجش بشه
ویزیت در همه جا رایگان هست
همین دارو هم کسی نداشته باشه رایگان هست تا حد ممکن
با این همه بگیر و ببند و محدودیتهایی که هست اینجوره اگه دست طب اسلامی رو در تولید ودارو باز بزارن کمی اونوقت ارزانتر از این هم درمیاد