اون آقایی که بنده دو سال در درس عمومیشون بودم
رفت و امدها و سبک زندگی و کارش رو دیدم حتی ادعای طب اسلامی هم نداشت چه برسه به انحصار و...
قصدشون خدمت بوده و بس
یه عده ای مطالب رو عمومی کردن
اسم طب اسلامی رو مطرح کردن و ماندگار شد
سلام
حبیب جان
کسی مدعی نیست فلان اقا از آسمان افتاده و برا اولین بار این روایات رو دیده
مثل خیلی علوم دیگه که خیلی ها زحمت میکشن و هر کس آجری در این بنا میگذاره طب اسلامی هم همینه
حتی خود اقای تبریزیان هم ادعا نداره که من بر اولین بار این روایات رو دیدم ..
اما نکته اینجاست که کسی به دید یک مکتب کامل طبی نگاه نکرده بوده اگرچه از همین نسخه ها گاها استفاده میشده و به اجتهاد خودشون تغییرات و کم و زیادهایی هم در نسخه ها انجام میدادن
اقای تبریزیان امدن از طریق همین روایات و منابع مبانی و زیرساختهایی استخراج کردن که قبلا نبود
نسخه های اهل بیت مسخص شد که اینها از کدام منبع امده
و نسخه هایی از اهل بیت که موحود بود
اما به صورت هدفمند و با اسم اهل بیت نبود و یا تا به حال ساخته نشده بودن چون نمیدونستن آیا واقعا جواب میده یا نه
اینها رو تدوین کردن
و تحت اسم طب اسلامی معرفی کردن
ایشون هم یک حلقه از حلقه های تکمیل کننده است و مدعی نیستن که همش من و لاغیر
ایراد هم زیاد وجود داره
اما کاری آغاز شده به صورت منسجم
و منظم
اگه به خودشون بود شاید اصلا علنی نمیکردن و من شاهد بودم که در زمینه علنی کردن برخی مطالب اکراه شدید داشتن
ایشون ادعای انحصار هم ندارن
همین الان خیلی افراد که هیچ ارتباطی با آقای تبریزیان نداشتن حتی از شاگردان جدا شده هم نیستن دارن به اسم طب اسلامی کار می کنن
من جمله اقای فراهانی
نن جمله
ای کاش نظام اسلامی از ظرفیت ایشون ولو اینکه اشکالاتی هم دارند
استفاده میکرد
حمایت میکرد
یا از ظرفیت دوستان طب سنتی درست استفاده میشد
نه اینکه همش تبعید و بستن و توهین و تمسخر و کوبیدن
اما به هر حال واقعیت این هست که قدرت دست طب غربی هست نه طب سنتی و نه اسلامی و نه هر طب دیگه
و روند تبعید و بستن و توهین و تمسخر برای هر طبی هست از طرف سردمداران طب غربی شیمیایی
لذا حداقل اینه که ما نقه اشتراکها رو پیدا کنیم تا لا اقل همدیگه رو نکوبیم حالا نقد و حاشیه زدن به کنار
بله عرض کردم
ایشون زحمت تدوین رو کشیدن
البته قبل از ایشون هم جسته و گریخته کارهایی شد
ولی نه مثل ایشون که همت کنن
دنبال استخراج قواعد از روایات باشند
این کار ایشون جای تقدیر داره هرچند ممکنه تو استنباط های ایشون نقد باشه
ولی اصل کارشون قابل تحسین هست
عنوان طب اسلامی رو خود حقیر سال ۹۱ قبل از ورود آقای تبریزیان به قم و قبل از شهرت ایشون
داعیه دار بودیم
و خودتون درجریان بودید
بهرحال دغدغه طب اسلامی رو خیلی ها داشتن و دارن
وایشون در ایجاد موج بسیار نقش داشتن
ی کاری که واقعا باید صورت بگیره
تقریب مذاهب طبی هست مثل تقریب مذاهب کلامی😁😁
یعنی بیایم به جای اینکه همدیگه رو بکوبیم
مثلا بگیم طب سنتی اخ و تف
طب جدید همش اخ و تف
طب اسلامی
اخ و تف
ببینیم چی میگیم
چقدر نقاط اشتراک داریم
و بر محور و میزان یک میزانی که محکمترین و معتمد ترین هست یعنی ثقلین
به یک نقطه اشتراک در مبانی برسیم
الجمع مهما امکن اولی من الطرح
برای رصد عالمانه حقیقت ابتدا باید ما به یک نقطه مشترک برسیم
بالاخره خواه ناخواه چندین تعبیر از طب اسلامی وجود داره و افرادی هم داعیه دار اینها هستند
اما با اینکه طب اسلامی هست همش و منبع همش روایات هست تفاوتهای فاحش و خاصی دیده می شه تا جایی که کار به تکفیر و اتهام بی سوادی و شیادی و سوء استفاده از اسم طب اسلامی کشیده شده
لذا به نظر حقیر ابتدا لازم هست که با همین مباحث
غبارهای تفرقه کنار زده بشه و به نقطه اشتراک برسیم ببینیم اصلا حرف شما چیه و حرف امثال آقای تبریزیان یا فراهانی یا بقیه چی هست
تا نقطه اشتراک پیدا نشه و مدام بخایم همدیگه رو نفی کنیم و ... کار نتیجه نخواهد داشت
اینکه ایا قطعی السند بودن در بحث طب ضروری هست یا نه؟
با وجود باز بودن راه تجربه میشه به سلامت و یا سقم حدیث پی برد یا نه؟
یعنی طب اسلامی رو طوری معرفی کرده
که آقا این منهج ما کاملترین و جامعترین منهج طبی هست و همین منهج مستقلا بدون نیاز به هیچ مکتب طبی ،کفایت میکنه حال آنکه خیلی اوقات هم از همون نسخه های طب سنتی استفاده میکنن و برای علائم شناسی مرض هم حرفی ندارن و به آزمایشات موجود طب جدید برای تشخیص مرض اکتفا میکنن که نشونه ضعف در علامت شناسی مرض هست .
دیدگاههای مختلف نظام مند و منسجم:
احتمال دیگر درباره مفهوم مکتب این است که مکتب؛ ویژه دیدگاههای مختلفی است که اجزا و عناصر آن با هم ارتباط نظاممند دارند و در منظومهای منسجم گرد آمدهاند. یکی از دانشوران در تعریف مکتب میآورد:
مکتب یعنی مجموعه افکار و آرای علمی منسجم و نظاممند که متعلق به یکی از صاحب نظران یا گروهی از همفکران است. مکتب در این معنای اصطلاحی، باید حاوی رأی و نظر خاصی باشد، وگرنه اطلاق مکتب به آن چندان صحیح و علمی نیست.
از نظر این دانشور انسجام و نظاممندی از یک سو، و اشتمال بر دیدگاه خاص در مقابل سایر دیدگاهها، دو ویژگی مکتب است.
بنابراین صرف انسجام و ارتباط درونی اجزا و عناصر و نظاممندی که امری درونی است، شرط لازم تکوّن مکتب است، ولی شرط کافی نیست، بلکه در صورتی که این انسجام به اختلاف در دیدگاه و نظر علمی و نتیجه (یعنی برون دادهای علمی) انجامید، مکتب پدید میآید.
اما در مورد نسخه های عقیلی و...
آقای عقیلی این نسخه رو از کجا آوردن؟
منبعشون چیه؟ خودشون این رو کشف کردن؟
این که نسخه داروی طریفل در روایات هست شکی نیست
مطمئنا ایمه از آقای عقیلی یاد نگرفتن
چون ایشون در سده دوازدهم هجری زندگی می کردن
و متاخر از اهل بیت هستن
مکتب در یک زمینه، مجموعه مبانی و اهداف در آن حوزه است. (مبانی) همان امور مسلمی است که در یک حوزه از سوی دین ارائه و به عنوان بستر و زیربنای نظام در آن زمینه تلقی شده است. (اهداف) غایاتی است که دین در هر زمینه برای انسان ترسیم کرده است. بنابراین (مکتب سیاسی اسلام) شامل (مبانی سیاسی اسلام) و (اهداف سیاسی اسلام) میباشد.
اختلاف نظر در امور برون علمی:
بعد ظاهری و آشکار علم، عبارت است از تعاریف و گزارههایی که در علم به اثبات آن پرداخته میشود، ولی اموری دیگر نیز در تکوین و یا تحولات یک رشته علمی مؤثرند که عبارتاند از: اهداف، مبانی، روشها و منابع.
آزمایش روی حیوانات بر اساس چه مبنایی هست
مگه حیوانات بنده های خدا نیستن
...
خیلی از واکسنها و داروها که برای نجات جان صهیونیستعای گردن کلفت اسنفاده می شود
مراحل مطالعاتی و آزمایشی خودش رو گاها یا روی افرادی که از کشورهای اسلامی و فقیر می دزدن آزمایش میکنن یا از طریق ارسال این دارو با کشورهای فقیر یا اسلامی با اسم بهداشت و...هیچ اسمی هم از آزمایش نیست و کلی آدم و کلی حیوان در همین تجربه ها و آزمایشها کشته میشن
بعد برا اینکه مورد غضب دنیا قرار نگیرن میگن داوطلبانه بوده
🚩#کتابهایی که خواندن آن برای هر جوان شیعه ضروری است:
3. #بحران_پزشکی_غرب_از_دیدگاه_اندیشمندان_غربی
تألیف و گردآورنده: #محمد_مهدی_قاسمی
انتشارت راه سبز
✅نخستین چاپ از جلد نخست کتاب «بحران پزشکی غرب از دیدگاه اندیشمندان غربی» از مجموعه «بحران سلامت در غرب» نوشته محمدمهدی قاسمی، در دو بخش اصلی، شامل 54 سرفصل
✅ عناوین نخستین بخش کتاب با عنوان «بحران بهداشت، دارو و درمان»
القای بیماری به جامعه
بحران غرب پزشک زده
مخاطران پزشکی مدرن
پزشکان تهدیدی برای سلامتی
بنیان های متزلزل تشریح حیوانات
فریبکاری در آرمون های بالینی داروها
فریبکاری در آزمایش داروها بر روی حیوانات
شرکت های داروسازی اعتراف می کنند
روند فزاینده تولد نوزادان ناقص الخلقه
قربانیان خفته
مافیای صنعت دارو
نسل کشی با نام علم
واکسن های سرطان زای میمون و واکسن فلج اطفال
معضل جهانی سلامت
تجارت سرطان
تجارت تبلیغات دارو
آنتی بیوتیک ها تهدیدی برای آینده
ظهور ابر میکروب ها
انگیزه صنایع دارویی سود یا سلامتی؟
شبیه سازی و گسست نظام اخلاقی
✅عناوین دومین بخش کتاب با عنوان «بحران تغذیه»
عوارض ناشناخته محصولات دستکاری شده ژنتیکی
فراورده های ترس
فردایی آمیخته با رعب و وحشت
سانسور خطرات غذاهای تغییر یافته ژنتیکی
زباله سمی به عنوان غذا
فلوراید،حکایت یک تبانی
صادرات درمان، واردات فلاکت
برهم زدن طبیعت
در حسرت نان سالم
🆔 @tebotaghzea
🌹کانال طب و تغذیه را به دوستان خود معرفی کنید:
👇👇 👇
https://telegram.me/tebotaghzea
هر چیز عقلایی لزوما وحیانی نیست
ازکجا میگید این مطلب رو
هر چه لازم بوده به دست ما برسه رسیده
بلد هم توی این مملکت دستای طب اسلامی رو بستن
حتی اجازه یه درمانگاه ساده برا غیر اورژانس ام ندارن چه برسد به اورژانس
ساز و کار و جایگاه قانونی هم براش تعریف نکردن و اجازه تعریف ندادن
اجازه تولید انبوه دارو هم ندادن
اجازه تربیت طبیب هم ندادن
همه چی داره زیر زمینی انجام میشه
لطفا کمی منصفانه فکر کنید
با این حال اگه همون اورژانس کاملا به مدت ده سال تحویل قطعی بشه متوجه تفاوتها خواهید شد
ما درمانهای اورژانسی زیادی داریم و داریم انجام میدیدم
مثلا در طب جدید برا بدنی که ضربه خورده و کبود شده چی داره یا حتی برا پیشگیری از کبودی
ما درمان عالی داریم
منتهی در همین حد هم جرات نمی کنن تحویل بدن
خیلی روایتها تا قبل از شهرت همین طب اسلامی داشت توسط وزارت بهداشت و طب جدید مصادره به مطلوب می شد
و کسی دنبال سند نبود
مدام یه حدیث بی سند رو به اسم حضرت رسول و ایمه مینوشتن روی در و دیوار
و به نفع خودشون استفاده می کردن
مثل همین مسواک که پرسیدم و دکتر جوابی ندادن
مسواک یک عمل اسلامیست
اما اسلام اداب و ابزارش رو هم معرفی کرده
غربیها برس پلاستیکی و خمیر حاوی فلوراید سمی رو با همین روایات به مردم عرضه کردن و مردم رو تشویق کردن
تا جایی که یه عده نا آگاه واقعا روزی ۵بار از این برس و خمیر سمی استفاده میکنن
پولش میره توی جیب شرکتای دارویی
بدنامیش برا پیامبر
چون تمام کسانی که از این برس و خمیر استفاده کردن دندانهاشون خراب شده
بعد میگن ببین حدیثش بی سند و جعلی بود یا پیامبر اشتباه کرد
بابا جان این اون نیست
اسم اون هست اما مسمی عوض شده
خیلی چیزا اینجوره
مث نمک
مث هویج
...
من یه شب رفتم بیمارستان
همراه بیمار بودم
معذرت میخام
سوند بیمار پاره شده بود
مواد عفونی و نجس ریخت روی زمین
رفتم
به اتاق پرستاری گفتم
خادم بیمارستان با یه تی خیس که رو زمین کشیدع میشد اومد داخل
همونطور یکی دو دور روی عفونتها تی کشید و بعد اصلا تی رو بلند نکرد
همونطوری دور زد و رفت
یعنی نجاست اندر نجاست
دریغ از اینکه خود این کار عامل بدترین بیماریهاست
این مال یکی از بیمارستانای معروف و درجه یک قم بود
اورژانس و کل بیمارستان ارزانی خودتون
ما یه اتاق معمولی غیر بهداشتی اما پاک داشته باشیم برای طبابت و درمان برامون کفایت میکنه
به امید خدا روزی خواهد رسید بیمارستانها و داروهای صهیونیستی از کشور شیعه جمع خواهد شد
شرطش اینه که کمی به اسلام ایمان بیاریم
چند تا سوال پرسیده بودم
جواب نگرفتم
مکتب چیست
شرایط و ویزگیهای مکتب چیست
چگونه ایجاد میشود
به دست افراد بشر؟
یا وحیانی؟
چه کسی صلاحیت ایجاد مکتب را دارد؟
آیا پیروی از مکاتب غیر دینی یا بشری یا... شرعا مجاز است؟
آیا تلفیق مکاتب بشری و دینی که بعض از این و بعض از ان باشد شرعا مجاز است؟تا چه حد و مرزی؟
ملاک صحت این مکتب چیست؟
وحی؟ تجربه اکادمیک؟ و..؟
بله
ارزیابی باید با یک رویکرد منطقی باشد
وجوه و احتمالات شما رو قبول دارم
پروسه علاج و نیز ارزیابی علاج باید با یک نظام منطقی باشد
البته وقتی میگم منطقی منظور دارم
این تلفیق هست
ما قائل به تلفیق نیستیم
مبانی طب فقط از ثقلین پذیرفته هست
هنوز متوجه منظور نشدید که اینطور میگید
قبلا هم برای دفع توهم مقدر تلفیق
مطالبی گفتم
ولی خب بحث جلوتر بره متوجه منظور از طب اسلامی با قرائت صحیح تر میشید ان شاالله
فعلا باید حوصله کنید
مدتی اورژانس بیمارستان را بدهند دست تبریزیان میفهمید که با این حرفها نمیشود مملکت را چرخاند.
روی این مبانی باید کار شود. هر چیز عقلایی میتواند اسلامی باشد و الزاما نیاز به وحی نیست. ضمن اینکه ما دسترسی قطعی به وحی نداریم .