#کارگاه_نویسندگی
انواع #پیرنگ
۴. خرده پیرنگ: نویسنده با عناصر و ویژگیهای شاهپیرنگ داستان را آغاز میکند اما در ادامه به ساختار پایبند نیست و ویژگیهای شاهپیرنگ را تغییر میدهد یا میکاهد. مثلا در خرده پیرنگ، ما معمولاً داستانی با پایان باز و قهرمانهای متعدد داریم.
#تمرین_دهم
نمونههای از خرده پیرنگ را در فیلمهایی که دیدهاید پیدا کنید. با توجه به اینکه این داستانها پایان باز دارند، آیا میتوانید پایان آن را حدس بزنید؟
📌 در صورت تمایل میتوانید طرحهایتان را جهت بررسی و راهنمایی، برای ادمین ارسال کنید.
#لذت_نوشتن
#تلاوتی_از_جنس_آرامش
ارتباط با ادمین:
@telavat_aramesh
میگن خدا انقدر بخشنده هست که اگه رحمت خدا رو تو یه کفه ترازو بگذاریم و همه گناهان عالم رو تو یه کفه دیگه، بازم کفه رحمت خدا سنگینتره. خدایی که انقدر رحیمه، برای چهارتا دونه مو بیرون گذاشتن آدم ها رو مجازات میکنه؟!
نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید در:
http://instagram.com/telavat.a
ارتباط با ادمین:
@telavat_aramesh
#نکات_ویرایشی
#فاصله_گذاری
1 - برای جداسازی حروف چسبان کلمهای از نیمفاصله استفاده میکنیم.
مثال: میآیم، نمیبینند، خواندهاید، پاکاند، اسلامیمان
2 - در ترکیب اسم و حرف از نیمفاصله استفاده میکنیم.
مثال: آنها، اینها، کتابها، بیدلیل، جستوجو، گفتوگو
3 - کلمات مرکب را با نیمفاصله مینویسیم.
مثال: خوشرو، دیندار، راستگو
4 - در ترکیباتی مانند یازده تومان، 25 تومان، کوچه 22، سی سال و… فاصلهی کامل میآید.
5 - اما اگر آنها با «ی» ترکیب شوند و صفت بسازند، با نیمفاصله میآیند.
مثال: 25تومانی، پنجاهتومانی، 15اینچی، 11کیلوگرمی
@telavate_aramesh
"#فرشته_ها_هم_عاشق_می_شوند" حکایت خوشآوای #عاشقی دهها #فرشته صبوری است که در هجوم هیچ هیاهویی گم و بیاثر نمیشود و تا همیشه زیباترین نشانِ ارزشهای #زن نجیب و شریف ایرانزمین را به همگان یادآوری میکند و از دلاور زنان استواری میگوید که لطیف و #فرشتهوار #عاشق میشوند و در راه #عشق، ایستاده جان نثار میکنند.
#تلاوتی_از_جنس_آرامش
@telavate_aramesh
#کارگاه_نویسندگی
جذابیتهای ساختاری داستان
۱. جذابیت طولی:
یکی از مهمترین جنبههای جذابیت داستان، تغییر معنادار شخصیت اصلی، در طول وقایع داستانی است.
شخصیت اصلی باید در طول داستان دچار تغییر شود که این تغییر میتواند رشد، یا افول باشد. وقایع داستانی نباید بیهدف طراحی شوند بلکه باید در خدمت داستان بوده و بستری برای تغییر شخصیت اصلی باشند.
#تمرین_یازدهم
بررسی کنید که نوع تغییر شخصیت داستانی شما چیست؟ آیا وقایع داستانی به روند این تغییر کمک کردهاند یا خیر؟
📌 در صورت تمایل میتوانید طرحهایتان را جهت بررسی و راهنمایی، برای ادمین ارسال کنید.
#لذت_نوشتن
#تلاوتی_از_جنس_آرامش
ارتباط با ادمین:
@telavat_aramesh
واقعاً خندهداره که زن باید خودش رو بپوشونه که یه وقت یه مرد به گناه نیفته! این منطقیه که زن رو تجسم گناه میدونین و مرد رو تجسم شهوت؟! این توهین به انسانیت زن و مرد نیست؟!
با این دیدگاه مخالفید یا موافق؟ دلایلتان را در صفحه اینستاگرام انتشارات برای ما بیان کنید:
http://instagram.com/telavat.a
ارتباط با ادمین:
@telavat_aramesh
#کارگاه_نویسندگی
جذابیتهای ساختاری داستان
۲. جذابیت عرضی:
جذابیت عرضی داستان، مجموعه اتفاقات و تنشهای مجازی (تنشها باید اندازه مشخص داشته و در حد کشش داستان باشند) هستند که در کنار اتفاقات و سیر اصلی داستان طراحی میشوند تا جذابیتهای لحظهای داستان از بین نرود و داستات را دچار یکنواختی نکند.
#تمرین_دوازدهم
یکی از رمانها یا داستانهای بلند شاخص را انتخاب کرده و اتفاقات و وقایع آن را از منظر نوع جذابیت داستانی تحلیل کنید.
📌 در صورت تمایل میتوانید طرحهایتان را جهت بررسی و راهنمایی، برای ادمین ارسال کنید.
#لذت_نوشتن
#تلاوتی_از_جنس_آرامش
ارتباط با ادمین:
@telavat_aramesh