eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️‏در برخورد با طالب‌زاده بیش از همه معنویت و تکلیف‌گراییش ادم را جذب میکرد‌ چیزی که بازی، ریا و خودنمایی نبود. او هم مثل خیلی از هم‌نسلیهایش زندگی معمول دوره رژیم شاه را کرده بود، تا ته ینگه دنیا رفته بود، در حوزه تخصصیش هم رشد حرفه‌ای کرده بود ولی انقلاب او را بیدار کرده بود. 🔺️غرب را بالا اورده بود و همه تجربه و زندگیش را وقف انقلاب و اسلام و مردم کرده بود. هیچ وقت نمایش بازی نکرد، معنویتش در عبادت فردی و احساس تکلیف فراگیر و فعالیت همیشگی و رحمت به ادمها و تواضع حتی نسبت به خیلی پایینترها از خودش بروز می‌یافت نه در ادا و اطوار و مذهبی‌نمایی. 🔺️او از همان ابتدا هم با تبدیل شدن به قله و هم به صورت اگاهانه به تربیت نیرو میپرداخت. باوجود سرشلوغی و سختی پیدا کردن و بیماریش برای ادمها وقت میگذاشت حتی تا اصلاح چیزهای کوچک در کار مستند اولیها. پشت خیلی از حزب‌اللهیهای نسل سه و چهار ایستاده بود بدون انکه خود را نمایش دهد. 🔺️شجاع بود، در موضوعات مختلف ورود میکرد، از جنگ تا بوسنی، امریکا و... حاضر بود. به ژورنالیسم تحقیقی میپرداخت و نتایج تحقیقاتش را ارائه میکرد، در هژمونی رسانه‌ای و تخریبها مغلوب نمیشد و خلاف مسیر رودخانه شنا میکرد. البته همه کارهایش به یک اندازه دقیق یا ورای نقد نبود اما شجاعانه بود. 🔺️کار واقعی میکرد در برابر دهها سازمان بی‌خاصیت دیپلماسی، دیپلماسی فرهنگی، رسانه‌ای، علمی و... روی نقاط اصلی دعوا بی‌محابا دست میگذاشت و تمرکز میکرد تا به نتیجه برسد. افق نو، عمار، راز، عصر و... نمونه‌هایی از این جدیت بود. برای طراحی هر برنامه ساعتها وقت میگذاشت و مشاوره میکرد. 🔺️حتی برای تربیت نیرو حاضر میشد به خیلی کارها تن دهد از دبیری جشنواره عمار تا دبیری مجمع فعالان بین‌الملل تا نقش‌آفرینی فعال سیاسی تا مشاوره به بچه‌های رسانه‌ای تا کمک به راه‌اندازی افق، تا نادر شو و.... او حاضر بود. ‏ 🔺️جامعیت داشت. تک چشمی نبود. هم فرهنگ برایش مهم بود هم اقتصاد هم اجتماع هم سیاست هم امنیت هم دوست هم دشمن و البته آدمهای مختلفی که دراین فضا بودند. اساسا مدل کارش را از مستند به برنامه گفتگومحور تغییر دادتا بتواند جبهه گسترده را پوشش دهد. هر ادم جدی به او معرفی میشد روی هوا میقاپید. ‏ابتکار و خلاقیت داشت. کار روتین نمیکرد. هم در ضدحمله به دشمن و مفسدین و غربگراها و محافظ ‌کارها جدی بود، اما در حاشیه‌ها نمی‌ماند به متن برمیگشت و بالاتر از صدحمله، آفند مبتکرانه میکرد. افق نو و استراتژی اوردن و تجمیع بدنه معترض و مستضعف در غرب و امریکا یک نمونه بود. 🔺️‏وقتی همه برای اوباما دل ضعفه میرفتند او از دو سال پیش برنامه برای برهم زدن نظم انتخابات امریکا داشت. در زمانه‌ای که حتی مخالفین نظم مستقر مثل مایکل مور غلاف میکردند، او میخواست خط سوم را در امریکا احیا کند که یکی از برنامه‌هایش اوردن یکی از کاندیدهای مستقل به ایران بود که نشد. 🔺️‏رصد دقیق داشت به داخل و خارج. ازاینها بود که نخوانده و ندیده و نشنیده نداشت. تحجر نداشت و از فهم هرچیز جدید استقبال میکرد و با ارتباطات گسترده از رصدهای دیگران بهره میبرد. اینگونه عقب نمیماند. با پیش‌زمینه و شناخت عمیق هم منفعل و واکنشی نمیشد و جاهایی که خیلیها نبودند او حاضر بود. 🔺️‏هم حامی نظام بود، هم انقلابیِ به دنبال اصلاح و تغییر و عدالت. باوجود انکه مصایقه‌های متعدد در حقش شده بود، از نظام دفاع میکرد اما این دفاع با ماستمالی و ماله‌کشی و توجیه نبود. از کارهای انتقادی و عدالتخواهانه حمایت میکرد هم در خروجیهایش مثل راز و عصر می‌امد هم پشت صحنه کمک میکرد. 🔺️خیلی ایده‌ها و کارها داشت که به سد دیوان‌سالاری برخورد اما او پشت هیچ سدی نمیماند‌. هر تهدیدی را به فرصت تبدیل میکرد. افق نو را که در تهران نگذاشتند عمل شود به بیروت برد، کارهایی که در عمل نمیگذاشتند به رسانه، چیزهایی که در دراخل نمیشد در خار ج و بالعکس و خلاصه راهی پیدا میکرد. 🔺️‏برای عمار مشفقانه و همراهانه وقت میگذاشت. بچه‌ها و جلیلی ازاد بودند و او دخالتی که کار را برهم بزند نمیکرد، اما حضورش هم نمادین نبود و کمک و نظارت واقعی میکرد. به‌ویژه بخش نقد درون‌گفتمانی را از صفر تا صد میدید و برایش مهمترین بود. پابه‌پای بچه‌ها در هر جلسه و کوی و برزنی می‌امد. 🔺️‏مریض بود، هم قلب هم ماجرای معروف بیولوژیک هم شیمیایی و جانبازی و... اما از پا نمی‌افتاد. یکبار در افق بودیم چند بار بین طبقات برای ارتباط با خارج جابجا شد ولی به روی تیم نیاورد. بچه‌ها که رفتند خسته و با لبخند گفت رعایت سن‌وسال ما را نمیکنند ولی باز که صدایش کردند با لبخند رفت. ✍ @teribon_ir
🔺️‌‏ما عشق و امید و انسانیت و معنویت را دیدیم، ابتکار و فعالیت و خلاقیت و اگاهی همیشگی را لمس کردیم. دیدیم میتوان دردهه هفتم زندگی هم انقلابی و شجاع و تغییرگرا بود، میتوان برای تازه‌کارها پدری کرد، میتوان بی‌ذره‌ای عقب‌نشینی از مواضع برای همه آغوش باز داشت، میتوان تا لحظه اخر رشد کرد. 🔺️‏بزرگداشت او بسیار مهم است او همراه و پدر چند نسل از انقلابیها درفصاهای مختلف به ویزه در فرهنگ و خاصتا مستند است. همه مستقیم و غیرمستقیم مدیون او هستند. نباید اینگونه مظلومانه کار تمام شود. او خاطره‌اهای ما را ساخته، او جهتهای خیلیها را اصلاح کرده، او به خیلیها امید داده و.. 🔺️‏البته تداوم راه او مهمتر است. خیلیها باید احساس مسیولیت کنند. جای او هرگز پر نمیشود اما خیلیها باید به میدان بیایند. میدان تبیین، میدان درگیری با استکبار، میدان پدافند همیشگی و افند پیش‌دستانه، میدان نیروسازی، میدان مطالبه‌گری، میدان استقلال، میدان عمل، میدان کار واقعی و.. @teribon_ir
🔻سالگرد اولین بیانیه انقلابی امام خمینی (قدس سره )/بخش اول 🔆 ١۵ اردیبهشت سال روز صدور اولین امام خمینی (قدس سره)است. بیانیه ای پرشور و البته عمیق که دنیای سکوت آن روزگار را شکست و نوری شد در و استبداد. ❇️بسم الله الرحمن الرحیم‌ 🔹قال الله تعالی: قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی‌ وَ فُرادی‌. 🔸خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه‌هایی است که خدای عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. 🔹این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلّت رسانده و از جلوه‌های گوناگون عالم طبیعت رهانده‌. خلیل‌آسا درِ علم الیقین زن /ندای لا احبّ الآفلین زن‌ 🔸قیام للَّه است که را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صَعْق و صَحْو کشاند. قیام برای خداست که خاتم النبیین- صلی الله علیه و آله- را یک تنه بر تمام عادات و غلبه داد و بت‌ها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قابَ قوسیْن او ادنی رساند. 🔹خودخواهی و برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. 🔸قیام برای منافع شخصی است که را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت‌پرست پشت میزنشین شدند. 🔹قیام برای شخص است که یک نفر [رضاخان]را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می‌کند که حَرْث و نسل آن‌ها را دستخوش شهوات خود کند. قیام برای نفع شخصی است که الآن هم چند نفر کودک خیابان‌گرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. 🔸قیام برای نفس اماره است که را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزه‌گرد بی‌شرف کرده و نَفَس از هیچ کس در نمی‌آید. 🔹قیام برای نفس است که را از سر زن‌های عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخنی نمی‌گوید. 🔸قیام برای نفع‌های شخصی است که که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه‌ها را که از مغز خشک رضا خان بی‌شرف تراوش کرده، تعقیب می‌کنند و در میان توده پخش می‌کنند. 🔹قیام برای خود است که مجال به بعضی از این داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه می‌خواهد بگوید و کسی نفس نکشد. 🔸هان ای روحانیین اسلامی!ای علمای ربانی!ای دانشمندان دین‌دار!ای گویندگان آیین دوست!ای دین‌داران خداخواه!ای خداخواهان حق‌پرست!ای حق‌پرستان شرافتمند!ای شرافتمندان وطن‌خواه!ای وطن‌خواهان باناموس!موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع‌های شخصی کرده تا به همه سعادت‌های دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. 🔹انّ للَّه فی ایّام دهرکم نفحاتٌ الا فتعرّضوا لها ؛ امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوت‌ران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ @marghoomat
🔻اولین بیانیه انقلابی امام خمینی ( قدس سره) بخش دوم 🔹همه دیدید کتاب‌های یک نفر تبریزی بی‌سر و پا [کسروی] را که تمام آیین شماها را دست‌خوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به و - روحی له الفداء- آن همه جسارت‌ها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. 🔸امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه و است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمع‌آوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همه آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا می‌گرفتید که اگر در یک گوشه مملکت به دین جسارتی می‌شد، همه یک‌دل و جهت از تمام کشور قیام می‌کردند. 🔹خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه (ده) زندگی کند، از مراکز حساس آن‌ها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند. 🔸شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره‌سران بی‌دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بی‌دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه‌زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضا خان روزگارتان سخت‌تر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللهِ ١١ شهر جمادی الاولی ‭١٣۶٣ ١۵ ارديبهشت١٣٢٣ سید روح الله خمینی @marghoomat
⭕ دال مرکزی گفتمان روح الله... 🔺اساسا تفاوت امام با باقی علما در چه بود؟ آیا قرآن جدیدی را قرائت می کرد؟ آیا روایات تازه ای را رونمایی می کرد؟ آیا دین و آموزه های وحیانی را در حوزه های علمیه ای فرا گرفت که دیگران فرا نگرفتند؟ آیا اساتیدی را درک کرد که دیگران درک نکردند؟ وجه تمایز اصلی امام چه بود؟! 🔺 پیام 15 شهریور 1323 امام معرفی کننده دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی و خط امام است. انقلابی که خط مبارزه، محور گفتمانی و روح حاکم بر فضای تنفسی خود را در این پیام جست و جو می کند. پیامی که با آیه ای راهبردی آغاز می شود؛ قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی‌ وَ فُرادی‌. 🔺امام دال مرکزی و محل نزاع را دقیقا همین جا تعریف کرده است. قیام لله. امام در نگاه عرفانی و سیاسی خود، دعوای اصیل گفتمانی خود را حول مفهوم قیام لله صورت بندی کرده. امام عامل ذلت و نکبت، ارتقا و ارتجاع، آقایی و بندگی، رذالت و شرافت و... را در قیام لله رد یابی می کند. 🔺امام تاریخ را از دریچه قیام لله می بیند. امام تحلیل شرایط سیاسی و اجتماعی روز را از مجرای قیام لله می نگرد. قیام لله ای که می تواند تبدیل شود به قیام برای نفس، قیام برای شخص، قیام برای منافع شخصی و باندی و جناحی، قیام برای کسب شهرت و ثروت و... 🔺امام تفاوتش اساسا در همین نکته است که او چه شخصا و چه جمعا در پی آن بود که قیام لله را اولا در مقابل قاعدین زمان به رخ شان بکشد و الگویی تاریخی را به یاد آنان بیاورد و ثانیا در مقابل قیام های فیک و تصنعی، قیام حقیقی و توحیدی را بازخوانی و صورت بندی کند. 🔺 در قیام الله، شکست، راحت طلبی، عافیت طلبی، محافظه‌کاری، عزلت نشینی و.. معنایی ندارد. در قیام لله، تو در صف مقابله با اسلام سلطنتی، اسلام مرفهین بی درد، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام زراندوزان، اسلام اشرافیت، اسلام سرمایداری ریش دار و تسبیح بدست، اسلام زر و زور و تزویر، اسلام خدعه و نیرنگ، اسلام دغل بازان سجاده بدست، اسلام فرصت طلبان، اسلام دلدادگان غرب و شرق و اسلام حجره نشین و... هستی. 🔺 در قیام لله، تو از عاشورا درس مذاکره نخواهی گرفت، تو از قیام حسینی صرفا مشغولیت به اشک و ناله و محزون بودن از گودی قتلگاه را فهم نخواهی کرد، تو از قیام مهدوی و ظهور و... صرفا چراغانی کردن و العجل العجل گفتن را تلمذ نمیکنی، تو از ماجرای کوچه و سیلی و... تنها مظلومیت زهرا را نمی بینی بلکه مجاهدت و روشنگری و کوهی در برابر بادهای گذرا را خواهی دید و.... 🔺 در قیام لله، اگر معیار تکلیف باشد که هست، تو خود به دنبال تشخیص و تحلیل هستی نه آنکه تورا به تشخیص و تحلیل برسانند، تو قرار هست قائم به قیام لله باشی و از این رو باید اسیر انگاره های ارتجاعی و محافظه کارانه نشوی و با عقلانیت توحیدی و انقلابی بتوانی اولا خود و ثانیا دیگری را همراه کنی، تا مصداق مثنی و فرادا باشی. 🔺 از ابعاد قیام لله صفحات و ساعات طولانی می‌توان نوشت و سخنوری کرد. در پیج و تاب امورات زمانه، نباید دال مرکزی گفتمان روح الله را فراموش کرد که اگر فراموش کردیم و عامل به قیام برای نفس بودیم، با دست خود انقلاب خمینی را به قتلگاهی هولناک روانه کرده ایم. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قیام کنید برای خدا 🎙 : 💬 همه چیز از اینجا شروع می‌شود که انسان برای خدا نهضت کند و از خواب بیدار شود. @teribon_ir
35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴امام جمعه ای که مسئولیت های متعددی دارد و نمی‌تواند گوش شنوای مردم باشد نباید امام جمعه باشد 🎙حجت الاسلام سید حسین مومنی: ▫️امام جماعتی که نمی‌تواند سه وعده در مسجد حضور پیدا کند؛ نباید این مقام را عهده دار شود ▫️امام جمعه یعنی امام یک شهر در همه شئون؛ و مردم باید بتوانند به راحتی با او ملاقات کنند. ▫️بنده که خود مدرس حوزه هستم؛ نمی توانم با ائمه جمعه ملاقات کنم چه رسد به مردم… @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرزند و نور چشم انقلاب و خاری در چشم دشمنان است و این جایگاه رفیع، به جهت اطاعت از ولایت و حضور در میدان های گوناگون، برای سپاه حاصل گردیده است. اما جهت گیری سیاسی بخشی از مدیران این نهاد انقلابی، مورد اعتراض پاسداران و امت حزب الله بوده است، مانند دفاع از برخی از افراد و لیست ها در انتخابات. از طرفی به خاطر حساسیت جایگاه این نهاد، جبهه انقلاب کمتر به اصلاح این روند ها همت می گمارند. ❌عدم ورود سپاه در فضای حزبی و قبیله ای، همیشه مورد تاکید امامت انقلاب بوده و حتی مشهور است که رهبر معظم انقلاب، در جلسه انتصاب سردار سلامی، مطلبی قریب به این مضمون فرموده اند: درباره ممنوعیت ورود در انتخابات، به قبلی ها توصیه کردم عملی نشد، با شما شرط می کنم که ورود نکنید... @teribon_ir
🔴 یا غیراسلامی؟ بخش اول 🔹آیا جامعه ما، جامعه دینی است؟ ملاک و معیار جامعه دینی چیست؟ آیا کثرت مراسمات و مناسک دینی و کثرت شرکت‌کنندگان در این مراسمات، ملاک دقیقی است برای قضاوت درباره اسلامی بودن جامعه؟ ملاک‌های اصلی چیست؟ پاسخ دقیق به سوالات فوق، بسیار ضروری است. 🔸چون سیاستگذاری و برنامه ریزی برای جامعه بستگی به پاسخ این سوالات دارد. دو دسته با نگاه آماری و چشمی به این مراسمات، دچار خطای محاسباتی شده و همین خطای محاسباتی، مبنای تحلیل‌های جامعه‌شناسی آنان قرار گرفته و دستگاه‌ها و مسئولین، بر مبنای همین نگاه‌ها، برای کشور نسخه می‌پیچند و سالهای سال به نتیجه نرسیده‌اند. 🔹هر دو دسته، ملاک و معیار قضاوت‌شان، کمیت و کثرت مراسمات مذهبی یا غیرمذهبی و شرکت‌کنندگان است. یک دسته، تا تجمعی ۱۰۰ نفره یا ۱۰۰۰ نفره یا بیشتر در خلاف مذهب شکل بگیرد به نظرشان، جامعه از دست رفته و جامعه غیردینی شده؛ لذا بر همین اساس که جامعه غیردینی است نسخه‌های سکولار می‌پیچند. 🔸در مقابل، دسته‌ای دیگر، به استناد کثرت برنامه‌های عزاداری محرم و سایر مناسبت‌ها، احیای شب‌های قدر و اعتکاف مساجد و کثرت هیئات مذهبی و کثرت نامگذاری‌های اسامی مذهبی بر فرزندان و سایر مناسک، مدعی اند جامعه ما یک جامعه اسلامی است‌. برهمین اساس دچار این اختلال در محاسبات می‌شوند. 🔹یک طرف، عده ای با یک ترانه از مانکن و فیلم رقص در مدارس، دچار توهم سقوط قطعی فرهنگ می‌شوند و در مقابل یک عده با نماهنگ و مراسمات احیای شب‌های قدر فکر می‌کنند، جامعه یک جامعه دینی است و اسلام همین است که در حال اجراست. اما آیا واقعاً این‌ها ملاک اصلی است؟ 🔸بنده نمی‌گویم رعایت ظواهر و مناسک دینی، ملاک نیست. بلکه معتقدم ملاک اصلی و اساسی نیست! اگر این ظواهر ملاک بود امروز برخی کشورها را -مثل عربستان سعودی - باید دینی ترین جامعه دانست! پس ملاک های اصلی را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. باید دید نظرات متفکرین اسلام در این زمینه چیست؟ 🔹در یک نظام دینی، حاکمیت دین نه فقط در ظاهر و مناسک و بر زبان‌ها و بر عباداتِ فردی که باید در تمام قلمرو زندگی انسان‌ و امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار باشد و خودش را نشان بدهد. جامعه اسلامی به معنای واقعی، جامعه ای است که تعالیم دین بر روابط فردی، خانوادگی ، اجتماعی و روابط بین المللی آن حاکم باشد و چنین جامعه ای، خواهد بود . 🔸جامعه توحیدی از منظر اسلام و متفکرانی چون امام(ره)، شهیدان بهشتی و مطهری و آیت الله خامنه ای(نه جامعه توحیدی که سازمان التقاطی منافقین از آن دم می‌زد و منشاء آن مارکسیسم و سوسیالیسم بود). منظور از توحید فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست! بلکه باید در جامعه و حکومت و سبک زندگی مردم دیده شود. 🔹جامعه توحیدی، یعنی نفی طواغیت حاکم بر جامعه. مصداق این طاغوت ها می تواند آداب و رسوم غلط، قوانین غیرالهی، نظم اجتماعی غلط، فاصله های طبقاتی و غیره باشد. در جامعه توحیدی، طبقات اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. اینگونه نیست که جامعه، طبقه طبقه باشد و برخی طبقات، دارا و غنی و برخی دیگر فقیر و نادار باشند. 🔸اگر توحید در جامعه ای برقرار باشد یعنی همه بنده خدا هستند و هیچکسی عبد و مرئوس دیگری نیست! یعنی عدالت؛ هیچ کسی برده و نوکر دیگری نیست، یعنی آزادی؛ یعنی همه در یک صف، بنده و مطیع خدا هستند. اینگونه نیست که طبقه یا طبقاتی به منابع ثروت و درآمدها دسترسی داشته باشند و طبقاتی نداشته باشند. 🔹باید خیلی صریح گفت که ملاک و معیار اصلی سنجشِ اسلامی بودن جامعه، این موارد است. شهید بهشتی می گوید: «بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن را بر سر جامعه ای پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است.» 🔸این متفکر و اندیشمند بزرگ معاصر ما می گوید: «پوست‌کنده و صریح می‌گویم که انقلاب اسلامی ما با روند و مناسبات اقتصادی موجود در جامعه ما در معرض خطر و آسیب قطعی است، چرا؟ برای اینکه در این بعدش اسلامی نشده است. مردان و زنان و جوانان و نوجوانان انقلابی ما امروز با چشم خودشان می‌بینند که نزدیک به ۱۵ ماه از پیروزی انقلاب می‌گذرد، ولی هنوز در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه‌ها و خیلی گرسنه‌ها با هم در جامعه دیده می‌شوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست.» پس ملاک و معیار اصلی اینهاست.. ادامه دارد... @teribon_ir
🔴 یا غیراسلامی؟ بخش دوم 🔺جدی ترین مانع اسلامی شدنِ جامعه چیست؟ 🔹جدی ترین مانعِ اسلامی شدنِ جامعه، طواغیت و مترفین هستند و برای تحقق این جامعه، باید با طواغیت و مترفین مبارزه کرد. اولین و جدی ترین دشمن پیامبران هم همین مترفین بوده اند. « وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ ». (سوره سبأ – آیه 34) و ما هیچ رسول بیم دهنده‌ای در دیاری نفرستادیم جز آنکه ثروتمندان عیّاش آن دیار (به رسولان) گفتند: ما به آنچه شما را به رسالت آن فرستاده‌اند کافریم. 🔸اگر دین فقط برای لقلقه‌زبان و خلوتِ دل انسان و خلوت خانه ها و معابد بود، مترفین مخالفت نمی کردند! دین برای تنظیم روابط انسان ها با همدیگر، با خانواده، با طبیعت و با خداست. مهم تر از مسائل فردی، روابط اجتماعی برابر و عادلانه است. اگر عدالت برقرار شود آن وقت کاخ ها سر به هوا نمی گذارد و عده ای معدود و محدود نمی توانند سرنوشت جامعه را بدست گیرند. 🔹مترفین چه کسانی اند؟ کسانی که بر سرنوشت جامعه و برگذران زندگی مردم نقش ویژه دارند. بازار دست اینهاست. مسکن دست اینهاست. جریان مال که مثل خون باید در جامعه بچرخد فقط دست اینهاست. «مال» باید بین عموم مردم بچرخد تا جامعه سرپا بماند! اینها همان ابربدهکاران بانکی اند؛ همانان که با پول، بر سرنوشت جامعه حاکم شده و حاکمان را انتخاب می کنند. مناصب سیاسی را اینها مشخص می کنند. برای مناصب آدم معرفی می کنند؛ در بالا آمدن خیلی از قانونگذاران (با پولپاشی و هزینه هنگفت تبلیغات انتخاباتی آنها) بسیار مؤثرند؛ نمایندگان بعد از انتخاب، به نفع آنان در مجلس قانونگذاری می کنند و ... . 🔸رهبر انقلاب مرحله جامعه اسلامی را، بعد از مرحله تشکیل دولت اسلامی می داند. (انقلاب، نظام، دولت، جامعه و امت). از منظر ایشان ما هنوز در مرحله سوم یعنی مانده ایم. دولت یعنی همه ساختارهای اجرایی، تقنینی، قضایی، اقتصادی و غیره بعلاوه کارگزاران در همه این دستگاه‌ها. 🔹مانع جدی اصلاح ساختارها و عرصه مدیریت جامعه، ذی نفعان و کسانی اند که دچار تعارض منافع هستند. تنها کسانی می توانند ساختارهای مختلف جامعه را اصلاح نمایند که خود از مترفین نباشند. 🔹پس می توان به کثرت مجامع و برگزاری مناسک خوشبین و امیدوار بود اما بدانیم اینها ظواهر است. باطن، مغز و مُخ دین، توحید و عدالت است. نشانه های زوال و سقوط که همان فاصله طبقاتی سبک زندگی مردم است را باید جدی گرفت. وقتی طبقه ای، مترفی و اشرافی در جامعه شکل بگیرد سرریز این اشرافیت را باید در مسائل اخلاقی آنان دید و دین داری در این طبقات بسیار لاغر است. در مقابل هم وقتی طبقاتی دچار فقر شوند، رگه های دین داری و توحید تضعیف می شود. @teribon_ir
هدایت شده از محسن قنبریان
🔹 همیشه بازنده/ برنده! آیا مشکل فقط این است که دولت برای مردم توضیح نداده است؟!! که هشتگ جهاد تبیین به دولت می دهید! این هم از آن فروکاستن هایی است که حل همه مشکلات را با رفتن آن و آمدن این ساده می کردید!!! وقتی ساختار سالم و بی عوارضی برای رساندن یارانه پنهان به خود مردم ایجاد نمیشود، بقاء و حذف ارز۴۲۰۰ و هر یارانه دیگر به مردم سیلی می زند! طبقه همیشه بازنده، عامه مردمی هستند که بین تبعیضِ رانت و فقرِ تورم گزینه سومی ندارند! و طبقه همیشه برنده، اقلیتی هستند که از رانت یا تورم جیب خود را پر می کنند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان نکردن حرام است.. 💬 اسلام جاهایی عدم بیان رو ممنوع کرده، یعنی مسأله فقط این نیست که بیان کردن مجاز است، بلکه بالاتر از این، بیان نکردن حرام است. 💬 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین، اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد که راه رو عوضی برن، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به انحراف از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن واجبه، امر به معروف و نهی از منکر کردن لازمه، نصحیت الائمه المسلمین لازمه و افشای حقایق برای مردم. @teribon_ir
افکار عمومی پاسخ قانع کننده‌ای برای افزایش قیمت‌ها دریافت نکرده‌ / آقای رئیسی! از تصمیمات شوک آور و بدون اقناع پرهیز کنید. مردم تحمل این همه گرانی را ندارند؛ کشور دچار آشوب و ناآرامی های اجتماعی می شود. بسمه تعالی «حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید.» فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم, ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران سلام‌علیکم. 🔺از تصمیمات اقتصادی شوک آور و بدون اقناع مردم پرهیز کنید! همان‌گونه که جنابعالی در بیان و عمل شعار دولت مردمی را برای خود برگزیده اید، مردم اصلی‌ترین جایگاه را در نظام اسلامی دارند. ضمن اینکه باید یادآور شد دولت سیزدهم نمی‌تواند هیچ طرح و تصمیم بزرگی را بدون مشارکت مردم به درستی اتخاذ کرده و به نتیجه برساند؛ اگر معتقدیم هدف از همه‌ی اصلاحات اقتصادی، برقراری عدالت‌اجتماعی و اصلاح امور مردم است؛ لازم است که در مورد این اصلاحات به درستی با مردم صحبت شده و مردم در مورد مسائل اقناع شوند. بی‌تردید در صورت تبیین صحیح، مردم نه تنها به مانعی در مقابل تحولات تبدیل نمی‌شوند بلکه به کمک شما خواهند آمد. 🔺متاسفانه در چند ماه اخیر افزایش قیمت‌های متعدد در کالاهای عمومی اتفاق افتاده که افکار عمومی پاسخ قانع کننده‌ای برای این افزایش قیمت‌ها دریافت نکرده‌است. مشخصا این جمله که «این تکلیف قانونی است که در بودجه نوشته شده است!» پاسخی قانع کننده برای عموم مردم نیست و صرفا توجیهی در سطح ادبیات مسئولین جمهوری اسلامی تلقی می‌شود. از سوی دیگر می‌دانیم در برخی موارد به دلیل میزان تورم افسارگسیخته در چندسال اخیر، افزایش قیمت‌ها اجتناب ناپذیر است؛ اما! نه برخوردهای پلیسی و تعزیراتی برای کنترل قیمت‌ها راه به جایی می‌برد و نه پنهان‌کاری و عدم توجه به اقناع افکار عمومی چاره‌ساز است؛ پس چاره‌ی کار صداقت و همراه کردن مردم است. جناب آقای رئیس‌جمهور! 🔺حتماً مشاوران و دستیاران محترم جنابعالی بهم ریختگی اوضاع قیمت برخی کالاها را در چند هفتهٔ اخیر به شما منتقل کرده‌اند، اما جهت اطلاع عرض می‌کنیم که قیمت انواع نان صنعتی، ماکارانی و سایر کالاهایی که از سهمیه آرد صنف و صنعت استفاده می‌کنند به دلیل افزایش چند برابری و دفعی قیمت آردِ آنها به مقدار قابل توجه‌ای افزایش یافته‌است. این افزایش چند برابری به صورت دفعی، شوک جدی به صاحبان صنوف گسترده و صنایعی که تا دیروز از سهمیه آرد یارانه‌ای استفاده می‌کردند، وارد نموده. مسلماً صنوفی که آرد و نان صنعتی بخش اصلی هزینه‌های آنها را تشکیل می‌دهد، دچار چالش جدی افزایش قیمت و کاهش فروش خواهند شد. تاسف بار این‌است که این تصمیم بدون هیچ اطلاع‌رسانی از جزئیات اجرایی و انگیزه‌های مدنظر قبل از اجرا صورت گرفته است! حتی با وجود اجرای این تصمیم نیز هنوز هیچ اطلاع رسانی صحیحی از سوی وزارت جهاد کشاورزی که ظاهراً تصمیم گیرندهٔ اصلی این کار است برای مردم صورت نگرفته‌است! 🔺ما به عنوان جریان دانشجویی به خوبی می‌دانیم که دولت سیزدهم به دلیل بیش از هشت سال کم کاریِ دولت گذشته، با چالش‌های اساسی در عرصه اقتصاد مواجه است! خصوصا موضوعات تعیین تکلیف نشده‌ای مانند تخصیص ارز ترجیحی و افزایش شدید نیاز ارزی کشور برای تأمین کالاهای اساسی، از سوی دیگر یارانه زیادی که دولت برای پایین نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی پرداخت می‌کند منجر به قاچاق گسترده و هدررفت منابع کشور می‌شود و بیم کمبود جدی این کالاها در کشور احساس می‌شود اما... @teribon_ir
جناب آقای دکتر رئیسی؛ 🔺متاسفانه تبعات عدم اطلاع رسانی درست دولت در مورد اصلاح یارانه‌ها و خصوصا یارانه ارز ترجیحی باعث شده، درکنار به هم ریختن بازار کالاهای مرتبط با آرد، بازار روغن و قند و شکر نیز به هم ریخته و به یکباره این کالاها کمیاب یا نایاب شده که سیگنالی بسیار نگران کننده‌ در درون خود دارد! بارها کارشناسان، دلسوزان و جریان دانشجویی به شما اعلام کردند که در مورد اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی، دولت با تدبیر و عقلانیت تصمیم بگیرد. زیرا اقلام باقیمانده‌ای که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند، حساس‌ترین کالاهای موجود در سبد زندگی مردم به حساب آمده و مردم تحمل گران شدن یکبارهٔ همگی آنها را ندارند! بی برنامگی دولت محترم در این مورد باعث گردید مجلس شورای اسلامی نیز تصمیم صحیح را در این مورد اتخاذ نکند! و با این وجود اختیار این اقدام بزرگ را به دولت واگذار نمود. جناب آقای رئیسی! 🔺بسیج دانشجویی به عنوان چشم بیدار مردم با عنایت به شبکهٔ گسترده خود در کشور به جد به شما اعلام می‌دارد که جامعه آمادگی لازم برای این میزان افزایش قیمت‌های یکباره با این سطح از بی‌برنامگی در اجرا را ندارد! دلسوزانه به شما اعلام می‌داریم که بهم ریختگی بازارها در چند هفتهٔ اخیر و خصوصا تصمیم شوک‌آور وزارت جهاد کشاورزی در مورد افزایش چند برابری قیمت آرد صنف و صنعت، می‌تواند تبعات و ناآرامی‌های اجتماعی به دنبال خود داشته باشد خصوصا امروز که رسانه‌های ضد انقلاب و ضدمردمی در کمین نشسته‌اند تا کشور را به آشوب بکشند و از ثمرهٔ آشوب‌ها کشور و مردم مستضعف را بیشتر تحت فشار تحریم‌ها قرار دهند. لازم است که دولت محترم در حوزه تصمیم گیری و اطلاع رسانی با هماهنگی و قدرت بسیار بیشتری وارد عمل شده و از تصمیمات شوک‌آور و بدون اقناع افکار عمومی پرهیز کند. رئیس جمهور محترم! 🔺اینک که کشور در آستانه‌ی تصمیمات سخت قرار دارد، علاوه بر شجاعت و عقلانیت در تصمیم گیری؛ جهاد تبیین برای مردم نیز ضرورتی انکارناپذیر است. بسیج دانشجویی و جریان انقلابی در صورت تصمیم‌گیری صحیح و اقناع افکار عمومی برای تکمیل تلاش دولت در تبیین اقدامات اصلاحی به نفع عموم مردم در کنار دولت خواهند ماند. همچنین انتظار می‌رود جنابعالی به عنوان شخص اول دستگاه اجرایی کشور با مردم پیرامون مسائل ذکر شده گفتگو کنید. والسلام علی من اتبع الهدی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور @teribon_ir
هدایت شده از یزد قهرمان
⭕روایت جنایت 🔺️فراخوان جمع آوری روایت جنایات گروهک‌های تروریستی کومله، دموکرات، منافقین و... 🔻اگر از اطرافیانتون کسی رو می شناسید که خاطره ای از جنایات این گروهک ها دارند، ازشون بخواین این خاطره رو براتون تعریف کنند و با گوشی ازشون فیلم بگیرید و برای ما ارسال کنید. ☎️راه ارتباطی ما: ۰۹۱۳۵۱۹۶۱۴۶ @yazde_ghahraman
🚨 این حجم از هجمه فقط یک تحلیل قانع کننده دارد! علت اینکه اینطور عجیب و غریب همه  توان جهان را پای کار زدن ایران آورده اند و تمام سلبریتی های مطرح جهانی که قطعا نام ایران را هم تا به حال نشنیده اند هم با تماس آن قدرت ها، هشتگ ضد ایرانی زده اند بنظرم یک چیز است و بس : خبر فوت رهبر ج.ا.ا که احتمالا فریب دستگاه امنیتی ما بوده که در قالب یک خبر جدی به آنها داده شده و آبروی نیویورک تایمز هم در این ماجرا رفت. همین یک شرف ما را بس که همه توان کفر اینطور در مقابل ما به میدان آمده و صد حیف که حاج قاسم های رسانه و فرهنگ نداریم! همین که توان گستره غرب برای خراب کاری و آنارشی و نداشتن انسجام و رهبری علیه ایران به وضوح دیده شد هم برای همه مبارک باشد... توهم اینکه یک ساختار منسجم با چند شورشگر خیابانی و اغتشاش از بین می رود را فقط کودکان باور می کنند. علیرضا کمیلی ✅ @teribon
چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟ چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دارد بود. رفتم  پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور» کم کم  یکی دو نفر دیگر هم با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!» چند ثانیه همه شان سکوت کردند:) طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد. لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق» چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و... چه اتفاقی افتاده بود؟ خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند، احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراهی کنند، ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند. لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند:) و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند. نظریه «مارپیچ سکوت» همین است، یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا در این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون جماعت برانداز که سواد و منطق درست و حسابی ندارد، فقط توهم اش زیاد است و اتفاقا باید همین توهم اش را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع. این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند... امیرحسین ثابتی ✅ @teribon
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
ایام قبل از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را یادتان هست که اصولگرایان هر روز سخنرانی و مصاحبه می کردند و ائتلاف و حزب جدید راه می انداختند؟ یادتان هست برای کسب رای از این مسجد به آن مسجد و از این دانشگاه به آن دانشگاه می رفتند؟ در 30 روز گذشته که کشور دچار التهاب شد، چند نفرشان در مساجد و دانشگاه ها حاضر شدند تا با همان مردم حرف بزنند؟ چند نفرشان اصلا در دسترس هستند؟ چند نفرشان اصلا اگر هم در دسترس باشند، از خودشان تحلیل دارند که به مخاطب منتقل کنند؟ چند نفرشان اصلا قدرت اقناع دارند و بلدند با مردم حرف بزنند؟ بگذارید نام ببرم. در انتخابات های اخیر «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» میدان داری کرد و گفت به هر لیست و فردی که ما می گوییم رای بدهید. هرکسی هم غیر این عمل کند وحدت شکن، خائن، بی بصیرت و... است. شد آنچه شد و هر آنچه که این آقایان دیکته کردند را بخشی از مردم نوشتند و بخش زیادی از مردم هم اصلا در انتخابات شرکت نکردند و در هر صورت آنچه این جریان دوست داشت به وقوع پیوست. حالا سوال اینجاست که چند نفر از آقایانی که برای جبهه انقلاب پشت پرده تصمیم می گرفتند و لیست می بستند و نامزد معرفی می کردند الان وسط میدان هستند؟ این روزها از آقایان حداد عادل، باهنر، بادامچیان، چمران، متکی، سروری، پیرهادی، رسولی و... نامی شنیده اید؟ سخنرانی خاصی دیده اید که بتوانند نه عامه مردم بلکه فقط نیروهای اصولگرا را قانع کنند؟ یادداشت خاصی دیده اید که دست به دست بچرخد و پاسخ سوالی را بدهد؟ طبیعتا خیر. بلکه بار این روزها هم بر دوش نیروهای کف میدان است. چه آن هایی که در سنگر خیابان با اوباش جنگیدند و جانباز و شهید شدند و چه آنهایی که مشغول جنگ در کارزار رسانه هستند. اما از سال دیگر همین ایام اسامی نامبرده با تعداد کثیر دیگری از چهره های مشابه، هر روز در مساجد، دانشگاه ها و سایر محافل رویت خواهند شد. چرا؟ چون باز هم زمان انتخابات فراخواهد رسید و مجبور به حضور در برابر مردم هستند. این ایام، زمان استراحت آقایان است! مزاحم شان نشوید و سال بعد هم هر چه گفتند را چشم بسته اطاعت کنید تا این دور باطل اصولگرا- اصلاح طلب بچرخد. متاسفانه برخی چهره های گفتمانی و روحانیون ما هم به سواری دادن به اینها عادت کرده اند و شب انتخابات تسلیم بازی آنها خواهند شد. باور ندارید؟ یک سال دیگر صبر کنید... عضو کانال شوید: 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
⭕ باز هم همان همیشگی ها 🔺عیار آدمی در بحران ها و بزنگاه ها مشخص می شود، در بزنگاه های تاریخی است که ریزش ها و رویش ها رخ می دهد، خواص امتحان پس می دهند و سره از ناسره نمایان می شود. افراد، گروه ها، جریانات، ائتلاف ها و مدعیان انقلابی گری را در بزنگاه ها بسنجید؛ آیا حاضرند به میدان آمده و هزینه بدهند؟ آیا حاضرند فحش بخورند و در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی هزینه و فایده نکنند؟ آیا امروز را به فردای انتخاباتی خود می فروشند یا ابوذر گونه و عمار وار و مالک اشتر مآبانه با قلم شمشیر می زنند و با بیان خود پرده نفاق را می درند؟! 🔸فتنه 88 یک معیار بوده و است؛ خواص چه کردند؟ چه کسانی در لباس اصولگرایی بذر تردید را کاشتند؟ چه افرادی با سکوت خود در فتنه، صدای این عمار ولی را درآوردند؟ چگونه فراموش کنیم اصحاب تردید و ساکتین فتنه، پازل فتنه گران را تکمیل کردند؟! اصولگرایانی که تا خود 9دی سکوت پیشه کردند و با سکوت خود و حتی بعضاً با تکرار اباطیل فتنه گران نظام را هشت ماه به لبه پرتگاه بردند. فتنه 88 سنگ محک بسیاری از مدعیان بود. 🔸برجام؛ بزنگاهی تاریخی و ماندگار. باز هم همراهی و سکوت و گیجی مدعیان بصیرت و ولایتمداری! به راستی اگر نبود تأییدات، سکوت، خوش رقصی، حمایت ها و تبریک های خائنانه ژنرال ها و برخی بزرگان به اصطلاح جبهه انقلاب، آیا برجام تصویب می شد؟ هر طرف می روی باز به خواص می رسی، خواصی که باز با تردید افکنی خود صحنه را غبار آلود کردند و برجام نافرجام را بر نظام و ملت تحمیل کردند و خسارت محضی را چونان دسته گلی به آیندگان هدیه دادند. 🔸 همین جریان باز در ماجرای تصویب لوایح استعماری fatf فعال است. جریان تردید. جریانی که نقش خود را باز هم خوب ایفا کرد. این بزنگاه ام گذشت و روسیاهی اش ماند برای کسانی که با مواضع دوپهلوشان باعث تصویب این لوایح در مجلس شدند که البته در نهایت با روشنگری های مردم و بخشی از نیروهای انقلابی در مجمع تشخیص بخشی از آن رد و بخشی دیگر مسکوت ماند. هیچ وقت یادم نمی رود بارها با بسیاری از اصولگرایان خودم هم کلام شدند و ساعتها از معایب این لوایح گفتم، جواب چه بود؟ چاره ای نیست و کشور قفل شده است و قس علی هذا... 🔸 و اما در فتنه و ماجرای اخیر؛ یکی دیگر از بزنگاه های حساس تاریخی که بر اساس آن می توان عملکرد بسیاری از مدعیان اصولگرایی را ارزیابی و تحلیل کرد. کما فی السابق در این فتنه ام خبری از بزرگان و فهول اصولگرایی نیست، همان ها که خود را مساوی با رهبری و نظام و انقلاب و.... می دانند و هرکس علیه شان سخنی بگوید متهم به خیانت و وحدت شکنی و بی بصیرتی می شود. جماعتی که وقتی صحبت از پشت میز رفتن است همه حاضرند و وقتی صحبت از روی مین رفتن است همه غایبند و نظاره گر. 🔸 حزب الله؛ جریان مستقل انقلابی که در تمامی این صحنه ها یک تنه و مظلومانه پای انقلاب و مواضع اصولی خود ایستاده است. برای حزب الله اصولگرا و اصلاح طلب تفاوتی ندارد. برای حزب الله فتنه خط قرمز است؛ چه ساکتینش قالیباف و لاریجانی و رضایی باشند و چه عاملینش موسوی و کروبی و هاشمی. برای حزب الله برجام سندی مغایر با منافع ملی و اصول انقلاب است؛ چه حامیانش باهنر و صفار و ولایتی باشند و چه ظریف و عراقچی و تخت روانچی. 🔸 حزب الله هزینه می دهد. در هنگامه نطق خود، دو دوتا چهارتا نمی کند. خدا، شهدا و منافع ملی را در نظر می گیرد. مسجد به مسجد، دانشگاه به دانشگاه می رود و از صحنه می گوید و روایت می کند و شمشیر می زند. در تمامی این فتنه ها جماعت مستحکم و ثابتی را می بینیم که همیشه پای کارند و تذبذبی در رفتار و اندیشه آنان نمی بینی و مصداق کالجبل الراسخ اند. باز هم همان همیشگی ها. این روزها بازم باید به این عماران پای کار جریان حق خداقوت گفت؛ کسانی که در تمامی مقاطع بحرانی نظام از فتنه 88 و برجام تا آبان 98 و فتنه اخیر امتحان خود را خوب پس دادند؛ از رسایی و ثابتی و شهبازی تا جمشیدی و خضریان و کوشکی و.... با همه اشتباهات و نقدهایی که به هر کدام از بچه های انقلاب وارد است اما یک تار موی اینان شرف دارد به تک‌تک کسانی که به هنگامه نیاز نظام اسلامی باید آنان را در پستوهای قدرت و ثروت و عافیت پیدا کرد و نه میدان نبرد. @marghoomat
باز هم همان همیشگی ها... @marghoomat
⭕ باز هم همان همیشگی ها 🔺عیار آدمی در بحران ها و بزنگاه ها مشخص می شود، در بزنگاه های تاریخی است که ریزش ها و رویش ها رخ می دهد، خواص امتحان پس می دهند و سره از ناسره نمایان می شود. افراد، گروه ها، جریانات، ائتلاف ها و مدعیان انقلابی گری را در بزنگاه ها بسنجید؛ آیا حاضرند به میدان آمده و هزینه بدهند؟ آیا حاضرند فحش بخورند و در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی هزینه و فایده نکنند؟ آیا امروز را به فردای انتخاباتی خود می فروشند یا ابوذر گونه و عمار وار و مالک اشتر مآبانه با قلم شمشیر می زنند و با بیان خود پرده نفاق را می درند؟! 🔸فتنه 88 یک معیار بوده و است؛ خواص چه کردند؟ چه کسانی در لباس اصولگرایی بذر تردید را کاشتند؟ چه افرادی با سکوت خود در فتنه، صدای این عمار ولی را درآوردند؟ چگونه فراموش کنیم اصحاب تردید و ساکتین فتنه، پازل فتنه گران را تکمیل کردند؟! اصولگرایانی که تا خود 9دی سکوت پیشه کردند و با سکوت خود و حتی بعضاً با تکرار اباطیل فتنه گران نظام را هشت ماه به لبه پرتگاه بردند. فتنه 88 سنگ محک بسیاری از مدعیان بود. 🔸برجام؛ بزنگاهی تاریخی و ماندگار. باز هم همراهی و سکوت و گیجی مدعیان بصیرت و ولایتمداری! به راستی اگر نبود تأییدات، سکوت، خوش رقصی، حمایت ها و تبریک های خائنانه ژنرال ها و برخی بزرگان به اصطلاح جبهه انقلاب، آیا برجام تصویب می شد؟ هر طرف می روی باز به خواص می رسی، خواصی که باز با تردید افکنی خود صحنه را غبار آلود کردند و برجام نافرجام را بر نظام و ملت تحمیل کردند و خسارت محضی را چونان دسته گلی به آیندگان هدیه دادند. 🔸 همین جریان باز در ماجرای تصویب لوایح استعماری fatf فعال است. جریان تردید. جریانی که نقش خود را باز هم خوب ایفا کرد. این بزنگاه ام گذشت و روسیاهی اش ماند برای کسانی که با مواضع دوپهلوشان باعث تصویب این لوایح در مجلس شدند که البته در نهایت با روشنگری های مردم و بخشی از نیروهای انقلابی در مجمع تشخیص بخشی از آن رد و بخشی دیگر مسکوت ماند. هیچ وقت یادم نمی رود بارها با بسیاری از اصولگرایان خودم هم کلام شدند و ساعتها از معایب این لوایح گفتم، جواب چه بود؟ چاره ای نیست و کشور قفل شده است و قس علی هذا... 🔸 و اما در فتنه و ماجرای اخیر؛ یکی دیگر از بزنگاه های حساس تاریخی که بر اساس آن می توان عملکرد بسیاری از مدعیان اصولگرایی را ارزیابی و تحلیل کرد. کما فی السابق در این فتنه ام خبری از بزرگان و فهول اصولگرایی نیست، همان ها که خود را مساوی با رهبری و نظام و انقلاب و.... می دانند و هرکس علیه شان سخنی بگوید متهم به خیانت و وحدت شکنی و بی بصیرتی می شود. جماعتی که وقتی صحبت از پشت میز رفتن است همه حاضرند و وقتی صحبت از روی مین رفتن است همه غایبند و نظاره گر. 🔸 حزب الله؛ جریان مستقل انقلابی که در تمامی این صحنه ها یک تنه و مظلومانه پای انقلاب و مواضع اصولی خود ایستاده است. برای حزب الله اصولگرا و اصلاح طلب تفاوتی ندارد. برای حزب الله فتنه خط قرمز است؛ چه ساکتینش قالیباف و لاریجانی و رضایی باشند و چه عاملینش موسوی و کروبی و هاشمی. برای حزب الله برجام سندی مغایر با منافع ملی و اصول انقلاب است؛ چه حامیانش باهنر و صفار و ولایتی باشند و چه ظریف و عراقچی و تخت روانچی. 🔸 حزب الله هزینه می دهد. در هنگامه نطق خود، دو دوتا چهارتا نمی کند. خدا، شهدا و منافع ملی را در نظر می گیرد. مسجد به مسجد، دانشگاه به دانشگاه می رود و از صحنه می گوید و روایت می کند و شمشیر می زند. در تمامی این فتنه ها جماعت مستحکم و ثابتی را می بینیم که همیشه پای کارند و تذبذبی در رفتار و اندیشه آنان نمی بینی و مصداق کالجبل الراسخ اند. باز هم همان همیشگی ها. این روزها بازم باید به این عماران پای کار جریان حق خداقوت گفت؛ کسانی که در تمامی مقاطع بحرانی نظام از فتنه 88 و برجام تا آبان 98 و فتنه اخیر امتحان خود را خوب پس دادند؛ از رسایی و ثابتی و شهبازی تا جمشیدی و خضریان و کوشکی و حاج حسین شریعتمداری و.... با همه اشتباهات و نقدهایی که به هر کدام از بچه های انقلاب وارد است اما یک تار موی اینان شرف دارد به تک‌تک کسانی که به هنگامه نیاز نظام اسلامی باید آنان را در پستوهای قدرت و ثروت و عافیت پیدا کرد و نه میدان نبرد. @marghoomat
هدایت شده از حافظ‌هـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شهادت در خیابان‌های شیراز* کشاورز بود و زحمت‌کش. درس طلبگی میخواند و شیخ محمد صدایش می‌کردیم. همیشه لبخند به روی لب داشت. روی باغ خودش کار میکرد. وضع مالی‌اش خوب بود. اما ساده زندگی کردن را بیشتر دوست داشت و مالش را وقف امور خیریه می‌کرد. از نوجوانی وارد بسیج شد. به بسیج خیلی علاقه داشت. بیشتر وقتش را یا در باغش می‌گذراند یا در فعالیت‌های بسیج و اردوهای جهادی. پل دختر، سراوان، سیل شیراز و هر جایی که نیاز به کمک بود، پیدایش می‌شد. فرقی نمی‌کرد سیل باشد یا زلزله یا شرایط عادی. دو ماه پیش افتاد توی استخر ۱۵ متری باغش و نزدیک بود غرق بشود. می‌گفت:« در دلم توسل کردم به سیدالشهدا و گفتم آقا من را نجات بده. من می‌خواهم در راه شما شهید بشوم!» چند نفر رسیدند و نجاتش دادند. چندین بار سوریه رفت. تک‌تیرانداز بود. برای ۱۳ آذر هم بلیط سوریه داشت اما دو روز قبل از شهادتش به همسرش گفته بود:« من همین چند روز شهید می‌شوم و کار به سوریه نمی‌کشد.» حتی جای دفنش را به دوستانش نشان داده بود و گفته بود:« یا به سرم ضربه می‌خورد یا به قلبم!» همیشه پنج‌شنبه‌ها برای گشت بسیج می‌رفت کمک. توی اغتشاشات اخیر هم یگان امنیت بسیج بود. سه‌شنبه شب رفتند معالی آباد. خودش و دوستانش ۱۵ نفری می‌شدند. اغتشاش‌گران با شلوغ کاری به کناری کشاندن‌شان. نزدیک یک ساختمان مسکونی و با سنگ و آجر و کوکتل مولوتوف بهشان حمله کردند. همه مجروح شدند و شیخ محمد به سرش ضربه خورد و شهید شد. پ.ن: فیلم توسط خود شهید و با صدای ایشان ضبط شده است. مصاحبه تلفنی ثریاگودرزی با خانم فاطمه مویدی (دختر خاله شهید) 26 آبان 1401 @hafezeh_shz
🔴 شهدا اهل وحدتند، اما با شما نه! 🔻شهدا نقطه وفاقند، شهدا منشا وحدت هستند، شهدا را سیاسی و جناحی نکنید و... این سخنان و کلمات گوهر بار! پیرامون شهدا را بارها شنیده ایم. ▪️کما فی السابق این روزها ام این جملات را می شنویم. جملاتی که هر موقع شهید، خونش روشنگر و تمییز دهنده حق و باطل می شود به گوش می رسد. فرقی نمی کند، از اول انقلاب این جماعت همین روضه را خوانده اند. از ترور شهدای هسته ای که ماهیت ضد بشری و ضد پیشرفت ایران قوی را برای مردم نمایان کرد و ماجرای تشییع شهدای دسته بسته غواص در اوج مذاکرات هسته ای که با خود پیام مقاومت آوردند تا قصه پُر غصه ترور حاج قاسم که خط بطلانی بود بر خط سازش و بستن با کدخدا و امروز هم شهدای امنیت از آرمان علی وردی و روح الله عجمی آن تا محمد زارع مویدی و شهدای مظلوم شاهچراغ. حرف یکی است. شهید را خنثی روایت کنید و حرفی از چرایی شهادت و آرمان هایش و ظلم ظالمان و پشتوانه هایشان نزنید. ♦️متاسفانه باید گفت امروز در جامعه ما، وفاق و اتحاد ترجمان خنثی بودن، بی موضع بودن، بی تفاوت بودن، اثربخش نبودن، در تاریخ ماندن و انفعال است. شهید به هیچ عنوان نقطه اتحاد نیست، شهید نقطه افتراق است. شهید نقطه جدایی و افتراق با همه کسانیست که در جبهه مستکبرین ایفای نقش می‌کنند. شهید نقطه جدایی سالکان الی الله و مقربین درگاه شیطان است. شهید خونش فریاد می زند. شهید احیاگر است. احیاگر چشم های خواب زده و زبان های دوخته شده. از شهید ترور و امنیت و حرم و دفاع مقدس تا شهید سلامت و علم؛ هر کدام روایتی دارند. روایت مظلومیت، شجاعت، اقتدار، پيشرفت و... 🔸شهید یعنی خط جدایی اسلام ناب از اسلام آمریکایی. مرز مبارزه با متحجرین لایشعر و مرفهین بی درد و علمای بی موضع و جاهلان متنسک و عالمان متهتک. شهادت یعنی در مسیر مبارزه با تمام مظاهر فساد جانت را فدا کنی. وقتی مظاهری که شهدا برای آن جانفدا شدند هنوز به قوت خود اما به اشکال دیگری پا بر جا هستند، چگونه میتوان شهدا را نقطه اشتراک شمرد؟ شهید اساسا شهید شد که نقطه افتراق معلوم شود. افتراق با مزورین، منافقین، معاندین، مستکبرین، متذبذیین و مستحمرین. 🔸مگر می شود شهید با ظالمین، عاملین، ساکتین و نظاره گران هتک کنندگان حیثیت و شرف اسلام و ایران اشتراک و وحدتی داشته باشد؟ وحدت با کسانی که به اسم آزادی، آزادی را لگدمال کردند و امنیت را هدف قرار دادند؟ وحدت با کسانی که زندگی را بهانه کردند و صدها زندگی را به پایان رساندند؟ وحدت با کسانی که دیدند و شنیدند که عده ای شنیع ترین الفاظ و مطالبات، برخلاف تمامی اصول اسلامی و وطنی بر زبانشان جاری شد و دم بر نیاوردند؟ همانها که در زیارت وارث فرمود:«فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً ظَلَمَتْكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ» 🔸شهدا اهل وحدتند اما نه به سبک قبایل سیاسی و کیسه دوزان از آرای ملت. وحدت سر اصول را می پذیرند و نه وحدت حول غنائم. وحدت حول شاخص و نه اشخاص. وحدت حول اهداف و نه احزاب. وحدت واقعی و نه تصنعی. وحدتی اصولی و نه زوری. وحدتی تکلیف مدارانه و نه منفعت مدارانه. وحدتی گفتمانی و دینی و نه سلیقه ای و سقیفه ای. وحدتی عاقلانه و نه سفیهانه. وحدتی صادقانه و نه سالوس مابانه. 🔸اولین راه مسخ و تحریف یک اصل مترقی و متعالی، این است که آن را تبدیل به مفهومی کلی، انتزاعی و مبهم کنی. شهدا با هیچ شخص و جناحی اتحادی کور و بی هدف ندارند. بهترین راه حبس شهدا در تاریخ، دقیقا همین جمله است: شهدا نقطه وفاق همه احزاب و جناح ها و گروه ها و جریانات هستند. شهدا در خط مقدم مبارزه با ظلم و استکبار فدا شدند. ظلم و خودگنده پنداری(استکبار) داخلی و خارجی ندارد. 🔸حضرت امیر چه زیبا فرمود: زیادی وفاق و اتحاد، نشان از نفاق دارد.كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ. شهدا برای تحقق حکومت عدل و اسلام به مثابه مکتب(نه صرفا مذهب) قیام کردند و جان دادند. شهدا زنده اند و نفس می‌کشند. نشانه موجود زنده اثرگذاری است. بل احیا عند ربهم یرزقون. 🔸همانطوری که جریان غربگرا و کدخداپرست و همیشه نق زن حق ندارد از شهدا حرف بزند، به همان مقدار، تمام کسانی که عمریست از قیام و مبارزه و جهاد و هزینه دادن بر حذرند و استاد توجیه و محافظه کاری و مصلحت سنجی و سکوت و قعود هستند، حق ندارند دهان کثیف خود را آغشته به نام مقدس شهدا کنند.حق ندارند از شهدا دم بزنند و اهمال کاری ها و کوتاهی های خود را به اسم شهدا رفو کنند. @marghoomat