eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
تریبون مستضعفین
⭕ از مهر مصرفی «چپ» تا قهر معرفتی «راست» فایل کامل مصاحبه... http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از مِهر مصرفی «چپ» تا قهر معرفتی «راست» 🔹 گفتگو با صفحه اندیشه روزنامه قدس درباره لایه ها و ابعاد معنایی ، ریشه های الهیاتی و مضامین استدلالی در زمینه تقدس این جنگ، مخالفان این مفهوم و بستر تاریخی اجتماعی طرح و طرد این مفهوم 🔸امام (ره) به ما تذکر میدهد جنگ حق و باطل، انتزاعی و بریده از اختصاصات و تعیّنات تاریخی و اجتماعی نیست و جنگ حق و باطلی که بی تفاوت به جنگ فقر و غنا باشد، نبر حق و باطل نیست. جنگ حق و باطل یک حیث انتزاعی و ذهنی دارد که در جای خودش مهم است و یک حیث کاملا انضمامی دارد. توجه به این بعد آن کاری است که پیام قطعنامه دارد انجام می‌دهد. 🔹 وقتی امام از تقدس جنگ فقر و غنا صحبت می‌کند باید بدانیم از ایده‌ای حرف زده می‌شود که به کلی فراموش یا مسکوت گذاشته شده و یا توسط گروههای مختلف اجتماعی و سیاسی تحویل گرفته نشده است. در تمامی این سالها که وضعیت ما از لحاظ نابرابری در حال تشدید شدن و به بن بست رسیدن بوده است، این ایده تماماً کنار گذاشته شده و زمانی که مسئله ما جنگ فقر و غنا بوده، ایده جنگ فقر و غنا را کنار گذاشتیم. 🔸این فراموشی به خاطر سه غیر عمده بود: 1️⃣یکی از اینها جریان چپ یعنی چپ مارکسیستی و سوسیالیستی ایرانی است که ادامه چپ جهانی است که اساساً نگاه مقدس به جنگ فقر و غنا ندارد و آن را یک جنگ مادی می‌داند. 2️⃣در برابر آن، نگاه راست لیبرال و سرمایه‌داری است که نسل‌های مختلف آن تفاوت هایی دارند. اما اجمالا این جنگ برایش یک مسئله حل نشده است و ایده تنازع بقا را و تکامل تک خطی منتهی به تنازع بقا را طرح می‌کند. 3️⃣مهمتر از اینها، در فضای عمومی مذهبی و حوزه های علمیه، ایده جنگ فقر و غنا خلاف آمد عادت است؛ یک بخشی از اندیشه امام است که از طرف فضای مذهبی و الهیاتی ما بایکوت می‌شود و حوزه علمیه به معنای آحاد فضای عمومی حوزه از امام نمی‌پذیرد که جنگ فقر و غنا یک جنگ مقدس باشد و اعتقاد دارد که جنگ حق و باطل یک جنگ صرفا عقیدتی است نه یک جنگ اجتماعی. 🔹نگاه انتزاعی و ذهنی به فرهنگ در سیاست‌گذاری و نهادسازی ما رایج است که ممکن است با غرب مشکل داشته باشد، ولی در نهایت به سرمایه داری سرویس می‌دهد و فرهنگ را یک امر ذهنی می‌داند که ارتباطی با این جنگ ندارد. به عنوان مثال سیاست‌گذاری در دهه ۷۰ و ۹۰ را در نظر بگیرید؛ رشد سرمایه‌داری در این دو سه دهه آیا تاثیری در سیاست‌گذاری فرهنگی و کارکرد نهادهای فرهنگی و تعریف از فرهنگ دارد؟ 🔸اندیشه اسلامی معاصر بخشی در دیالکتیک انتقادی نسبت به مارکسیست تولید شده است. آن‌ها می‌گفتند اقتصاد زیربناست، ولی اینجا می‌گویند اقتصاد هیچ جایی نیست و شما خط سیر اندیشه اسلامی را که نگاه کنید، آیا می‌توانید در این چند دهه که در وضعیت عدالت عقب‌مانده شده ایم و نمره خوبی نداریم و تعابیری که رهبری به کار می‌برند، آیا این یک متغیر معنادار در خط سیر اندیشه اسلامی بوده است؟ هرگز. برایش مهم نبوده است. 🔹در معنای قدسی بودن در نگاه الهیاتی اصیل ما در نگاه وحیانی امیرالمومنین یک نسبتی بین جنگ فقر و غنا و تقدس جامعه وجود دارد. مقدس بودن جامعه به این نیست که همه اهل عبادت و نماز باشند، هر چند می‌تواند از نشانه‌ها باشد، اما جوهره تقدس جامعه، حق اعتراض است، جوهره تقدس جامعه جنگ فقر و غنا ست، بی توجهی مستمر به این بعد اجتماعی دین در طول سالیان و به خصوص در طول. ۲۰۰-۳۰۰ اخیر در اثر تجدد تشدید شده و امام خمینی این موضوع را تذکر می‌دهد. بنابراین در این نگاه، جنگ فقر و غنا شرط موحد بودن است و حتما مقدس است. 🔸سال ۶۷ که این حرف زده میشود، دو برخورد با آن می‌شود. یکی قهر معرفتی است که فضای عمومی در واقع سیاسی جریان موسوم به جامعه روحانیت با این نگاه قهر می‌کند. از سوی دیگر مِهر جریان چپ به این سخنان نیز یک مِهر کاملا مصرفی و برای مصرف انتخاباتی است. 💠 متن کامل در فایل پیوستی... http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ نسبت پست و مدرک و سابقه کار در مجلس ♦ رییس کمیسیون ‎، آقای تالارپشتی مدرکش ‎ است. آقای حاجی بابایی با مدرک ‎ رییس کمیسیون ‎ است. آقای عیسی زاده، رییس کمیسیون ‎ مدرک مدیریت ‎ دانشگاه امام حسین دارد. ♦آقای رضایی کوچی، که در ماجرای ۶۵ میلیاردی در زمان شهرداری آقای قالیباف متهم‌ به دریافت رشوه شده، رییس کمیسیون ‎ مجلس امید بود و الآن رییس کمیسیون عمران مجلس انقلابی است آنهم با مدرک ‎. ازین مثالها یکی دو تا نیست. احتمالا رشته صنایع و سابقه کار رییس جدید دیوان محاسبات در مجلس ازین قاعده خیلی استثنا نیست. ♦ این مجلس و مجلسِ به نام خداوند رنگین کمان فرقی با هم ندارد. ساختار کنونی انتخابات به شکلی است که مجلس از انعقاد نطفه و بسته شدن لیست‌ها بر اساس رانت و رابطه و کیف کشی و نزدیکی به باندها شکل می‌گیرد. ریاست کمیسیون‌ها و پست‌ها و انتصابات هم همانست. فکری برای تحول ساختار انتخابات کنیم. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قصه پرغصه هفت تپه 🔻شرکت توسعه نیشکر دارای ۲۴ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۸ هزار کارگر و کارمند در اواخر سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد. 🔸در روند واگذاری این شرکت ۴ ابهام اساسی وجود دارد که تا امروز شفافسازی در این موارد صورت نگرفته است و سوالات بی پاسخ مانده اند! 🔻این ۴ ابهام چیست؟! http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️گواهی جنجالی 🔺۴ ابهام درسابقه کاری بذرپاش 🔹بذرپاش و مجلس یازدهم پاسخگو باشند. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️دو فوریت نمایندگان به طرح فسادزای قیر رایگان! 🔹 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه (یکم مرداد 99) پارلمان جزئیات کلیات طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال 1399 کل کشور(تخصیص قیر رایگان) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بررسی قرار دادند. وکلای ملت نهایتا پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان طرح مزبور، با اکثریت آراء کلیات این طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تصویب رساندند. 🔹متاسفانه مجلس یازدهم در همین ابتدای کار علی رغم شعارهای مبارزه با فساد و بستن گلوگاه های فساد، با تصویب طرح دو فوریتی تخصیص قیر رایگان عملا زمینه های ایجاد رانت و فساد را در توزیع و چرخه قیر در کشور را فراهم کرد. طرحی که به دلیل مشکلات فراوان حتی در مجلس ضعیف و ناکارآمد دهم نیز از بودجه سال 99 حذف گردید. 🔹قیر رایگان یا همان قیر تهاتری به جای دادن پول پیمانکاران، مساله ای است که سال های گذشته اجرا شد اما به دلیل ایجاد مفاسد گوناگون متوقف شد و اکنون بیم آن می رود با مصوبه مجلس یازدهم مجددا چرخه تولید فساد به تبع این طرح به کار بیفتد. 🔹رانت، قاچاق، فساد در واگذاری و توزیع، اختلال در بورس و کاهش کیفیت قیر و از دست رفتن فرصت رقابت از جمله مواردی است که با اجرای این طرح در شبکه تولید مواد اولیه، پیمانکاران، کارفرمایان و شهرداری ها و دهیارهای ایجاد خواهد شد. فروش حواله های رایگان قیر در بازار سیاه و همچنین قاچاق قیر به خارج از کشور از جمله عوارض این طرح است. 🔹طرحی که در گذشته با مخالفت مرکز پژوهش های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و نهادهای نظارتی چون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات مواجه شده است چگونه آن هم با دوفوریت و بدون کمترین کار کارشناسی در مجلس یازدهم کلیات آن به تصویب می رسد؟! 🔹از طرفی گزارش تفریغ بودجه سالانه کل کشور نشان می دهد که مقدار قابل توجهی از قیرهای تخصیص داده شده، در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار نگرفته است. به نظر می رسد یکی از دلایل اصرار بعضی نمایندگان فعلی و سابق ادوار مجلس برای اجرایی شدن این طرح نفوذ و دخالت نمایندگان در توزیع حواله های رایگان و کسب محبوبیت در حوزه انتخاباتی خود است. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️کاش مشکل از مهر و سربرگ بود کاش مشکل فقط مهر و سربرگ و ماجرای استفاده یا عدم استفاده از ‎ بود. گیرم معاون پژوهشکده با ترم ۳ کارشناسی شدن هم با ظاهر قانونی حل شد. بالاخره افکار عمومی نمی‌پرسد دانشجوی کارشناسی با کدام سوابق در ۲۲ سالگی می‌تواند مشاور شهردار تهران شود؟ ‏ اصلا همه چیز قانونی. دانشجوی دکتری بیکار که در ۲۷ سالگی آرزویش داشتن پراید است نمی‌پرسد چجوری کسی در همین سن بدون رزومه مرتبط مدیرعامل سایپا شد؟ در ۲۹ سالگی معاون رییس جمهور شدن را هم به حساب نخبگی می‌زند؟ در ۳۰ سالگی قائم مقام یکی از بزرگترین کارتل‌های اقتصادی کشور به اسم بنیاد تعاون سپاه شدن چطور؟ در سی و چند سالگی معاون یکی دیگر از کارتل‌های بزرگ زیر نظر رهبری به نام ستاد اجرای فرمان امام شدن هم بخاطر تجربه موفق کاری در همان آموزش پژوهشکده است؟ آیا مشکل فقط کاغذ بازی و رسمی کردن سابقه کار و ظاهر قانونی ساختن است؟ اصولگراها مشکل‌شان همین است. ‏همه چیز را همینقدر سطحی می‌بینند. با انتشار یک برگ پرینت فکر می‌کنند سوالات را پاسخ داده‌اند. حواس‌شان نیست نمک روی زخم است. هیچوقت نه عمق نارضایتی جامعه‌ که مثل انبار بنزین شده را می‌فهمند نه حجم نارضایتی توده‌ای که بخاطر فساد و پارتی بازی رایج در کشور در آستانه انفجار است. ‏اگر می‌فهمیدند در چنین اوضاعی از کشور حداقل برای حفظ ظاهر هم که شده جوانی که حتی بین بخش زیادی از حزب اللهی‌ها نماد ترقی با آسانسور است را اصلا گزینه می‌کردند؟ آنهم در یکی از مهمترین گلوگاه‌هایی که کارش مبارزه با رانت و فساد است؟ اسمش را هم بگذارند ‎؟ دورببن مخفی است؟ ‏ پراید در ذهن مردم نماد مرگ و میر، فساد صنعت خودروسازی و ناامنی است. اگر می‌خواهید به تولید داخل و اقتصاد مقاومتی و خودکفایی بزرگترین ضربه را بزنید، در تبلیغات، ‎ را نماد ایستادن روی پای خودمان بکنید. خود بخود تکلیف مردم با همه آن واژه‌های پیش گفته روشن می‌شود. ‏جوانگرایی بازی، با مسئول دفترها و کیف کش‌ها و نمادهای آسانسوری،در حکم تولید ملی بازی با پراید است. اگر موفق شوید اینها را بعنوان نماد جوانگرایی جا بزنید تا چندسال دیگر واژه‌هایی چون میدان دادن به جوان‌ها چنان به لجن کشیده میشوند که تا چند قرن دیگر کسی نتواند اسم‌شان را بیاورد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از دی‌بی‌سی فارسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بخش خبری دی‌بی‌سی فارسی🔺 🔰 ۵ مرداد ۱۳۹۹ | 26 ژوئیه 2020🔰 گفت و گو با دکتر سریع الکلام استاد دانشگاه از تهران و الیاس احتشام رئیس اندیشکده بین المللی فرهنگ و انسان شناسی از تگزاس 🆔 @DBCpersian 🆔 @DBCpersian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقای حاج علی‌اکبری به دنبال اجرای سیاست‌های چه کسی است؟ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفتگوی ویژه خبری در خصوص ترییون جریان انقلابی در نماز جمعه (خصوصا آقای رحیم پور ازغدی) تعبیر ساختارشکنی را بکار برد! در حالی که امام خامنه ای در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۴ در دیدار با دانشجویان سراسر کشور بر حضور امثال استاد رحیم‌پور ازغدی در تریبون نماز جمعه تاکید داشتند. سوال اساسی این جاست که آقای حاج علی اکبری قرار است سیاست‌های چه کسی را در این جایگاه پیگیری کند؟ کدام بخش از سخنان رحیم پور ازغدی ساختارشکنانه است؟ کدام ساختار با حضور امثال رحیم پور ازغدی شکسته می‌شود؟ چه کسانی از حضور چنین چهره‌هایی در نماز جمعه هراس دارند؟ کدام قاعده زیر سئوال می رود اگر صدای انقلاب از تریبون انقلاب به گوش برسد؟ دلیل تفاوت دیدگاه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با امام خامنه‌ای چیست؟ http://Eitaa.com/teribon_ir
Gomnam-Haftegi960720[03].mp3
6.83M
⭕️نوایی تقدیم به کوخ نشین ها، پابرهنه ها کپرنشین ها و کارتن خواب های تمامی تاریخ 🔺خطیب: حسین بن علی (ع) 🔺شاعر:محمد علی مودب 🔺مداح:میثم مطیعی http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ عید قربان، عیدِ نفیِ آقازادگی 🔹عید قربان، بر خلاف آنچه بعضی پنداشته‌اند، اتفاقاً یکی از سیاسی‌ترین اعیاد اسلام است و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جامعه دینی را به رخ می‌کشد. شاخصه‌ای که اتفاقاً در جامعه امروز ایران هم محل بحث است. 🔹ابراهیم پس از آن که از فرزندش می‌گذرد و عملاً ثابت می‌کند دستور خدا را بر رابطه پدر_فرزندی ترجیح می‌دهد، به مقام امامت می‌رسد، «وَ إِذِ ابْتَلی إِبراهیمَ ربّه بِکلماتٍ فأتمهنّ قالَ إِنّی جاعِلُک لِلنّاسِ إِماماً » جالب اینجاست که ابراهیم می‌پرسد حالا که به این مقام رسیدم این اعتبار و جایگاه از طریق ژن به خانواده و بازماندگانم هم می‌رسد؟ «قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي »؟ و پاسخ می‌رسد که «قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ» یعنی: خیر، با آقازادگی نمی‌شود ادعای سروری کرد و اگر فرزند ابراهیم هم باشی و از موازین عدالت فاصله بگیری، حق نداری از اعتبار خانوادگی خرج کنی و در جایگاه تمشیت امور جامعه قرار بگیری. عید قربان، عید نفی آقازادگی و تاکید بر مناسبات عادلانه در سازماندهی جامعه دینی است. 🔹با این تفصیل، اتفاقاً نسبت عید غدیر و قربان هم آشکار می‌شود و نام گذاری «دهه ولایت» معنا و ‌منطق روشن‌تری پیدا می‌کند. حکومت و جایگاه سرپرستی و رهبری جامعه، مبتنی بر عهدی ملکوتی است و به علی علیه السلام که عادل‌ترین شخصیت امت است، «اختصاص» دارد که او هم ابراهیم دیگری است چرا که ده فرزندش یکی پس از دیگری به قربانگاه می‌روند و عملاً اثبات می‌کنند که در انجام رسالت الهی از مسموم و‌مقتول شدن ابایی ندارند. 🔹فرزندان رسول خدا از حضرت زهرا سلام الله علیها تا امام حسن عسکری علیه السلام به شهادت رسیدند تا خدا به فرشتگانش فخر کند که ببینید عهد مرا چه ظلم ستیزان فداکاری به دوش گرفتند. عید قربان عید امامت است و عید غدیر عید قربانی شدن و فداکاری برای اهداف مکتب. ✍️ 🌹 اعیاد بر همه عدالتخواهان مبارک http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رهبرانقلاب،امروز: اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم نیز حتما شکست خواهد خورد. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ مسئله غدیر برای امام علی"ع" حکومت و قدرت نبود بلکه برقراری عدالت بود 🔺علامه امینی از منابع اهل سنت ولایت امیرالمومنین (ع) را اثبات می کند و این منابع بهترین وحدت نظری است، بنابراین ما در منابع نظری با برادران اهل سنت کاملاً به وحدت می رسیم. 🔺غدیر سند وحدت است نه منشأ اختلاف. در منابع اهل سنت صحبت از تمسک به ولایت است و این تمسک به معنی علاقه نیست بلکه تمسک یعنی و اقتدا. 🔹مسئله غدیر برای امام علی (ع) مسئله دنیا و حکومت، و ثروت نبوده، بلکه نگاه ایشان برقراری و نجات مردم است. ✍ @teribon
⭕️ مسئله غدیر برای امام علی"ع" حکومت و قدرت نبود بلکه برقراری عدالت بود 🔺علامه امینی از منابع اهل سنت ولایت امیرالمومنین (ع) را اثبات می کند و این منابع بهترین وحدت نظری است، بنابراین ما در منابع نظری با برادران اهل سنت کاملاً به وحدت می رسیم. 🔺غدیر سند وحدت است نه منشأ اختلاف. در منابع اهل سنت صحبت از تمسک به ولایت است و این تمسک به معنی علاقه نیست بلکه تمسک یعنی و اقتدا. 🔹مسئله غدیر برای امام علی (ع) مسئله دنیا و حکومت، و ثروت نبوده، بلکه نگاه ایشان برقراری و نجات مردم است. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اختلاف‌کردن بر سر «خیانت به اسلام» است 🎙 : 🔹 یکی جزوه می‌دهد لعن می‌کند یک کسی را؛ یکی جزوه می‌دهد تعریف می‌کند از کسی! هر دویش خلاف است. هر دویش امروز غلط است. دست بردارید از نادانی! 🔹 این تفرقه امروز خیانت به اسلام است، با هر اسمی که باشد. امروز سر ولایت امیرالمومنین اختلاف کردن خیانت به اسلام است. 🔹 با اعمال شما مبادا اسلام دفن بشود. اگر دلسوز به اسلام و ملت هستید، دست از تفرق بردارید، اگر دلسوز به کشورتان هستید، دست از این تفرقات بردارید. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امیرالمومنین(ع): من اسبِ تندروی جنگجو نمی‌خواهم؛ چون نه از میدان جنگ فرار می‌کنم و نه... 🔹روایتی از یک گفت‌وگو در میدان جنگ درباره ترور امام علی(ع) http://Eitaa.com/teribon_ir