⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه
(فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی)
🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی رودروایسی ندارد
🔹شما می پرسید که حسین بن علی(ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود و آیا ممکن بود؟ آری ممکن بود...
حکومتی که حاکمش علی (ع) مَصقَلَةَ بن هُوِیره را که از کارگزاران خودش بود، به جرم #قوم_و_خویش_بازی در حکومت، گوشمالی داد، حکومتی که با عَلابن زیاد یکی دیگر از مسئولین که خانه #اشرافی برای خود ساخت برخورد کرد. حکومتی که وقتی مُنذَر بن جارود #پارتی_بازی کرد، حضرت امیر او را کوبید. حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر(ع) او را پیش چشم مردم #تحقیر کرد. حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف حاکم بصره در مهمانی #سرمایه_دارها شرکت کرد و فقط در مهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت #توبیخ کرد. حکومتی که وقتی ابن عباس پسر عموی خود علی (ع) در حاکمیت خطا کرد، او را هم در هم کوبید و گفت: به خدا سوگند با شمشیری تو را خوهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم، به جهنم رفت.حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد چون سهم اضافی از #بیت_المال می خواست.حکومتی که ابوالاسود دوئلی را که از اصحاب درجه یک خود علی بن ابیطالب (ع) و آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد.
#حسن_رحیم_پور_ازغدی
ادامه دارد...
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ماجرای درگیری در روستای ابوالفضل اهواز از زبان موسوی امام جماعت و نماینده اهالی روستا
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا #زنگنه هیچوقت استیضاح نمیشود⁉️
🔹شگردهای زنگنه برای فرار از استیضاح
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹غزلی عاشورایی از حسین منزوی، با صدای مهدی رسولی
#مداحی_انقلابی
ای خون اصیلت به شتکها ز غدیران
افشانده شرفها به بلندای دلیران
جاری شده از کرب و بلا آمده و آنگاه
آمیخته با خون سیاووش در ایران
تو اختر سرخی که به انگیزهی تکثیر
ترکید بر آیینه خورشید ضمیران
ای جوهر سرداری سرهای بریده
وی اصل نمیرندگی نسل نمیران
خرگاه تو میسوخت در اندیشه تاریخ
هر بار که آتشزده شد بیشه شیران
آن شب چه شبی بود که دیدند کواکب
نظم تو پراکنده و اردوی تو ویران؟
و آن روز که با بیرقی از یک سر بی تن
تا شام شدی قافلهسالار اسیران
تا باغ شقایق بشوند و بشکوفند
باید که ز خون تو بنوشند کویران
تا اندکی از حق سخن را بگزارند
باید که به خونت بنگارند دبیران
حد تو رثا نیست عزای تو حماسه ست
ای کاسته شان تو از این معرکهگیران
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ما ملت گريه #سياسى هستيم
🔺ما ملتى هستيم که با همين اشکها سيل جريان مى دهیم و خرد مى کنیم سدهايى را که در مقابل اسلام ايستاده است
✅تریبون مستضعفین:
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
⭕️ ان شاءالله #تاسوعا پیش عباسم...
🔺 برشی از مستند #عابدان_کهنز و صحبت رفاقتی شهید «مصطفی صدرزاده» و شهید «مرتضی عطایی» برای شهادت و شفاعت.
🔸اﻳﻦ مستند را در سایت #عماریار ببینید.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه
(فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی)
🔺قسمت دوم:آبرویش را بریزید...
🔹حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل #سازش و سستی نباشد. حضرت امیر (ع) نکته مهمی فرموده اند که باید این تعبیر را مجریان همه حکومت ها ببینند:
«کسانی می توانند حکومت دینی واقعی تشکیل بدهند که اهل مداهنه و سازشکار و مصانعه و ریاکاری نباشند؛ کسانی که با صاحبان #قدرت_و_ثروت و با جناح های قوی و سرمایه دارها و با قدرت های داخلی و خارجی، معامله نکنند و نترسند؛ کسانی که #محافظه_کار نباشند»
🔹حکومتی که وقتی ابن حرمه _ناظر مالی اهواز_ #دزدی کرد، #رشوه گرفت و #اختلاس کرد، حضرت امیر او را به زندان اندخت و دستور داد او را به #انفرادی بردند(یعنی ملاقات ممنوع شد) و فرمود او را در #نماز_جمعه و جلوی چشم مردم، #شلاق بزنید نه اینکه مجازات مخفی کنید؛ بلکه آبرویش را بریزید.
حکومتی که امام حسین می خواست احیا کند حکومتی بود که خودش و مردم قبلا تجربه کرده بودند و در عاشورا به خاطر همان اصول کشته شد.
#حسن_رحیم_پور_ازغدی
ادامه دارد...
http://Eitaa.com/teribon_ir
nakhoda-beshno az ney-(www.matamdaran.ir) (Trimmed) (2).mp3
2.36M
⭕️ #مداحی_بوشهری آمیخته با مفاهیم ناب #قیام_عاشورا در خدمت آرمان های #عاشورا + صوت
#مبارزه #عدالتخواهی #آزادگی
اندر آنجا که حق سر به زیر است
اندر آنجا که باطل امیر است
اندر آنجا که دین و مروّت
پایمال و زبون و اسیر است
راستی زندگی ناگوار است
مرگ بالاترین افتخار است
اندرآنجا که از فرط بیداد
نیست مظلوم را تاب فریاد
اندرآنجا که ظالم به مستی
بر سر خلق می تازد آزاد
مُهر بر لب نهادن گناه است
خامُشی بدترین اشتباه است
این اساسِ مرام حسین است
روح و رمز قیام حسین است
یا که آزادگی یا شهادت
حاصلی از پیام حسین است
شیعه ی او هم این سان غیور است
تا ابد از زبونی به دور است
شیعه و تن به بیداد دادن؟!
شیعه و مُهر بر لب نهادن؟!
شیعه و خفتن وآرمیدن؟!
شیعه و در مَذَلَّت فتادن؟!
شیوه ی شیعه هرگز نه این است
شیعه نبود هرآن کس چنین است
مداح: ناخدا عبدالحمید دشتی فرد
شاعر: محمد حسین بهجتی (شفق)
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️امام خمینی(ره): #عاشورا قیام #عدالتخواهان،با عددی قلیل و ایمانی وعشقی بزرگ،در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگربود ودستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی است درهر روز و درهر سرزمین.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️فتح خون...
🔺گاه هست كه كس از «خويشتن» رسته، اما هنوز در بند «تن خويش» است ... تن هم كه مقهور دهر است. آنگاه از دهر می نالد كه :
یا دهر اف لك من خلیل
كم لك بالاشراق و الاصیل
من صاحب او طالب قتیل
و الدهر لا یقنع بالبدیل
و انما الامر الی الجلیل
و كل حی سالك السبیل
🔺این آوای #حسین است كه ازخیمه همسایه می آید، آنجا كه «جون» شمشیر او را برای پیكار فردا صیقل می دهد. شعر و شمشیر؟ عشق و پیكار؟ آری! شعر و شمشیر، عشق و پیكار، این حسین است، سر سلسله عشاق، كه عَلَم جنگ برداشته است تا خون خویش را همچون كهكشانی از نور بر آسمان دنیا بپاشد و راه قبله را به قبله جویان بنمایاند.
🔺آنجا كه قبله نیز در سیطره حرامیان خون ریز است، عشاق را جز این چاره ای نیست. شعر نیز ترنم موزون آن مستی و بیخودی است و شاعر تا از خویش نرهد، شعرش شعر نخواهد شد. شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است، پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیكار با هم جمع شود... كه كار عشق، یاران، لاجرم كربلایی است.
🔺پس دیگر سخن از منصور و بایزید و جنید و فلان و بهمان مگو كه عشاق حقیقی، تذكرة الاولیاء را بر خیابان های خرمشهر و آبادان و سوسنگرد و بر دشت های پرشقایق خوزستان و بر سفیدی برف های ارتفاعات بلند كردستان باخون می نویسند، با #خون.
✍ #شهید_سید_مرتضی_آوینی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عزاداری ضدآمریکایی مردم، عاشورای ۵۸ مقابل لانه جاسوسی با مداحی دانشجوی پیرو خط امام شهید مهدی رجب بیگی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺عدالتخواران در امنیت
🔺عدالتخواهان در فشار
🔹حجه الاسلام سیدمحمد #انجوی_نژاد شب تاسوعا، کانون رهپویان وصال شیراز:
🔹آقایان «دولت بین الاغنیا» راه انداخته اند. حتی وقتی می خواهند خیریه راه بیندازند، زمین ها را بین خودشان تقسیم می کنند. یک سفره ای است نشسته اند دورش چپ و راست و با هم می خورند. بنیاد مستضعفان باید توضیح دهد چرا زمین ها را به آنها داده است.
🔹مردم از تبعیض و رانت به استیصال می رسند. جوان وقتی می بیند برای یک موقعیتی تلاش می کند و فلان آقازاده یک شبه به آن جایگاه و مقام می رسد از خشم لبریز می شود.
🔸قانون «از کجا آوردی» چه شد؟ منافع چه کسانی در خطر افتاده بود که این قانون فراموش شد؟ چه شد یک عده یکباره صاحب میلیاردها شدند؟ آنها که قبل از انقلاب در یک بالا پشت بام میخوابیدند حالا چه طور صاحب میلیاردها ثروت اند؟ دولت موظف است از اینها مالیات بگیرد و حق مستضعفان را بازپس بگیرد.
🔹عدالت خواران به جان عدالتخواهان افتاده اند و مدام آنها را تحت فشار می گذارند که چرا از عدالت می گویید. جامعه بدون عدالت مردمش آرامش ندارند..
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد!
🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود...
دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست...
🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.»
🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است.
اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است!
بگذار این سال های حرام بگذرد!
✍🏻 #دکتر_علی_شریعتی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله جوادی آملی: نهضت جهانی سالار شهیدان علیه السلام
🔺این مطلب را #حسین_بن_علی نفرمود مخصوص من است، فرمود همه شما اینچنین هستید. فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). نفرمود من #بیعت نمی کنم، فرمود: هر کس #حسینی فکر می کند، با #ظالم کنار نمی آید؛ از همان اول #جهانی حرف زد. نفرمود که من بیعت نمی کنم! اگر می فرمود اَنَا لا اُبایِعُ، می گفتیم این مخصوص خود امام بود؛ بلکه فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). هر کس حسینی فکر می کند، الی یوم القیامه زیر بار #ستم نمی رود؛ این جهانی می شود. اگر می بینید #هند #عاشورا دارد، #شرق عاشورا دارد، #غرب عاشورا دارد؛ برای اینکه نفرمود این قیام من #عربی است یا #عجمی است یا #هاشمی است یا #علوی است، اینها نیست! فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَه
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب اسلامی هم به عاشورا ختم میشود اگر...
🎙 #رهبر_انقلاب، ۱۳۷۵/۳/۲۰:
💬 جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشهی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟!
💬 اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعهی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیهالسّلام رسیده بود.
💬 دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقهداران اسلام از امتیازات برخوردار شدند، که بهرهمندی مالی بیشتر از بیتالمال، یکی از آن امتیازات بود. در دوران خلیفهی سوم، وضعیت به گونهای شد که برجستگان صحابهی پیغمبر، جزو بزرگترین #سرمایهداران زمان خود محسوب میشدند!
✅ @teribon
قرائتی که #حسن_آقامیری از دین ارائه میدهد در همه طول تاریخ بوده و اتفاقا همیشه هم طرفدار داشته. حالا الان که آخرالزمان است و دینداری سخت شده هیچ، بابا یک زمان پیامبر خدا به مردمش گفته این یک روز را ماهی نگیرید، بعد انسان راحتطلب که حال یک روز کمتر خوردن نداشته زیر بار نرفته!
یعنی میخواهم بگویم نه این حرفها خیلی تازه و عجیب است و نه آن خیل طرفداران در بین توده مردم.
اما آن چیزی که برای من در این چند روز خیلی خندهدار بود، این بود که یکسری از دوستان جوری عوامالناس و مخاطب اینستاگرامی را بخاطر تمایل نشان دادن به آقامیری شماتت میکنند که انگار قشر فرهیخته و دانشجو و... دارد هر روز مطهری میخواند و مصباح مباحثه میکند و سرش بجای کانالهای فیکِ اسکرینبگیر در کتاب است و...
سطحی شدن توده مردم، نتیجه قهری سطحی شدن گروههای مرجع است. به قول «سفر به چزابه» ملاقلیپور، فرمانده که برود بنشیند توی سنگر، بقیه جمع میکنند برمیگردند شهرشان!
آقایانی که جماعت را رام و گوسفند و سر به زیر و بدون تحلیل و بله قربان گو خواستند، حالا چرا تعجب میکنند که حرفهای سطحی آقامیری انقدر راحت دست به دست میشود و از خیل شرکتکنندگان دورههای بصیرت و... یکی هم نمیتواند جوابش را بدهد؟ تازه اگر خودش مریدش نشده باشد!
آن روزی که طرح ولایت آیت الله مصباح را علیرغم تاکیدات چندباره و محرز حضرت آقا به حاشیه راندید چون تویش نمیتوانستید برای اردوگاه سیاسیتان یارگیری کنید باید فکر مشکل معرفتی دانشجوها را میکردید.
آن روزی که پسندیدید تاریخنگاری انقلاب بیفتد دست یک جوانک بیریش که زرتی به این و آن بهایی بودن و یهودی بودن ببندد باید به فکر مشکل فهم تاریخی جوانان میافتادید.
آن روزی که فهم و انتقاد جوانان حزب اللهی را سرکوب کردید و از چهارتا منبری و خطیب امضا جمع کردید تا کسی علیه لیستتان حرف نزند و هر بار از ترس لولو گفتید به این هلوها رای بدهید و متر و معیار و اصلح و... را بگذارید دم کوزه، باید به فکر مشکل تحلیل سیاسی ما رعیت میافتادید!
آن روزی که بجای ترویج کتاب و کتابخوانی، اهالی اردوهای بصیرت و دورههای آموزشیتان را اهل کانالهای فیک محرمانه و نیمه محرمانه و یه ذره محرمانه و بیا توی سایه و... کردید و پسندیدید بجای کتاب خواندن، اسکرین بخوانند باید فکر امروز را میکردید.
حالا حرفهای صد تا یه غاز آقامیری فشار آورده؟ باشد! خلع لباسش که کردید، خلع مودم و موبایلش هم بکنید!
کاری کردید که تحلیلهای غلط و استدلالهای سستی که میتوانست مثل میکروب ضعیف، حکم واکسن را داشته باشد حالا اینطور ترساندهتان
✍️ #محمد_رضا_شهبازی
✅ @teribon
🔺️از دوطرف بهجان اندیشه شیعی افتادهاند یکطرف بهاسم جلوگیری از انحراف بهدنبال مهار انقلابیگری است و نادانسته خط ضداهلبیتیِ اشاعره را بالای منبر در ذم عدل و عقل انهم بهاسم دفاع از ولایت تکرار میکند.
🔺️یکطرف روشنفکری دینی که اندیشه دینی را به مدرنیسم تطبیق میدهد یا اسلام رحمانی بیدافعه را برای جلب ممبر ترویج میکند.
🔺️تحجر و تجدد دوسر یک قیچی برای زدن اسلام ناب و تقویت اسلام سنتیند.
🔺️طرف مثلا استاد دانشگاه و حوزه است، با لباس روحانی بالای همان منبری که بهشتی و خامنهای چهل سال پیش به اسلام شیعی دعوت کردهاند، قیام و خطبههای حسینی را به خروج برای دفاع ازجامعه مدنی دربرابر دولت تفسیر کرده و جای روضه شعر درنفی استبداد خوانده، اینقدر بیسواد است که اَشِراََ و بَطِراََ و یستشعرون الخزی را غلط غلوط خوانده.
🔺️ دست بردارید از اینکه برداشتهای شخصی و گرایشهای گروهی و تعلقاتتان را بالای منبر بهاسم دین فریاد کنید و بنیانهای شیعی را تخریب کنید یا حرفی بزنید که این و آن را خوش آید!
🔺️این نتیجه بیتوجهی به مجتهدان دینشناس انقلابی و زمانشناس از جانب ما و سکوت خود انهاست که شجره طیبه اندیشه شیعی و نخل انقلاب موریانه زده! افاضل کنار نشسته و کمصلاحیتها میداندار شدهاند.
🔺️این روزها چقدر دل آدم برای امثال حماسه حسینی مطهری،عبرتهای عاشورا و عواموخواص اقا، بایدها و نبایدها و مبارزه پیروز بهشتی، حماسه و عرفان و عدالت اجتماعی در پرتو نهضت حسینی جوادی آملی، پس از پنجاه سال شهیدی، بهویژه حسین عقل سرخ رحیمپور و... تنگ میشود.
🔺️اندیشه دینی را از متحجران و متجددان کمسواد و مدعی نجات دهید!
✍ #محمد_صادق_شهبازی
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "عزای حسین با پول انگلیسی های حق کُش!
🔹 در مقابل #ظلم سكوت كردين و اونوقت به عزای حسين ع نشستين، شرم نمیکنید؟"
🔹ديالوگ ماندگار #رئیسعلی_دلواری در سریال دلیران تنگستان
🔺۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد رهبر انقلاب از طرح «سوالات فقهی کمیاب» در گزینشها
رهبر معظم انقلاب:
🔹️ «ما یک سابقهی نامطلوبی در امر گزینش از سالهای قبل در جاهای مختلف داشتهایم که معیارهای گزینش، معیارهای درستی نبوده؛ فرض کنید مثلاً راجع به فلان مسئلهی فقهیِ خیلی کمیاب که از یک فقیه هم آدم بپرسد، معلوم نیست حاضر باشد بتواند جواب بدهد، از یک جوانی بپرسند که اگر جواب نداد، رد بشود؛ این کارها را نکنید. یک گزینش درست و حسابیِ کاملاً خردمندانه و صحیح انجام بگیرد تا با گزینش وارد بشوند.» ۹۹/۰۶/۱۱
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رهبر انقلاب: بچهها اسم فلان بازیکن را میدانند اما رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی را نمیشناسند
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️در مورد #مزاج_گویی منبری ها و فالوئرهای میلیونی
🔹#شهید_مطهری در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به #مزاج_گویی تعبیر می نماید. شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت #نوح پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و #روحانیون منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند.
🔹به تعبیر #شهید_مطهری این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف #تبلیغ و #رسالت پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران #اصلاح نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق #مصلحت مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق #میل او.
🔹شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل #رسالت پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی #دلالی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود. خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای #شهادت مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند.
🔹 خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای #میلیونی منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه #تاریخ_دین نیست. البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است.
🔹 خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم #جذب و #جذب_حداکثری هست. اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن #نظام_فکری مخاطب و نزدیک کردن آن به #ایده_آل دینی است. اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا #بلسان_قومه» هم می گوید، تاکید بر استفاده از #ابزار و #روش_جذب متناسب با مخاطب می کند و نه #استحاله در محتوا.
🔹اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم #فکر، برنامه و تلاش و کار #بلند_مدت است، راه ساده تر را انتخاب می کنند. فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف #خاکستری جامعه دارد، تقلیل می دهند. این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم #دینی و #انقلابی مطرح نیست. مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند.
#میثم_ظهوریان
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️شهروند درجه صفر!
🔹وقتی از «شهروند درجه صفر» حرف می زنیم، یعنی شهروندی که هیچ حق و حقوقی ندارد و صرفا در برابر نظام موجود تکلیف دارد. شهروندی که براساس یک ساختار طبقاتی درجه صفر تلقی می شود، نه کسی از او خبری می گیرد، نه رسانه ای به دنبال احقاق حقوق آنها می رود، نه نماینده ای برای این طبقه عظیم اما بی پشتوانه فریادی می کشد و نه در دانشگاهی روی این شهروندان درجه صفر تحقیقی انجام می شود و نه حتی اگر خودکشی کنند یا در مرز کشته شوند نه هشتگی برای آنها داغ می شود و نه حقوق بشر به خطر میفتد.
🔹هرجوان ایرانی 2 سال از عمرش شهروند درجه صفر است، سربازانی که با تخصص ها و مدارک تحصیلی مختلف باید قید 2 سال از زندگی اشان را بزنند، آن هم نه در دفاع از کشور، بلکه برای امور کم ثمر و عموما بیهوده. عدم تناسب مهارت ها و تخصص های سربازان با امور محوله نه تنها موجب هدر رفت منابع انسانی و مالی کشور می شود، بلکه باعث احساس سرخوردگی در جوانان خواهد شد. چرا یک فوق لیسانس عمران که می تواند در ساخت پروژه های عمرانی نیروهای مسلح از تخصص خود استفاده کند، را باید مجبور کرد که محوطه را جارو بزند یا میز جناب رئیس را تمیز کند و حتی در برجک نگهبانی دهد، یا در خیابان های شهر مشغول اعمال قانون متخلفین رانندگی شود؟! پتانسیل عظیم جوانان با تخصص های مختلف 2 سال نه تنها نادیده انگاشته می شود بلکه سرکوب می شود و این شهروندان درجه صفر پس گذراندن دوره سربازی دور از بازار کار و تخصص خود افتاده و معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار خواهند شد و نتیجه سال ها تحصیل و تخصص به کجا ختم خواهد شد!
🔹تقریبا نیمی از جمعیت کشور بصورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر مساله سربازی می شوند، چرا هیچ رسانه، هیچ مرجع علمی و دانشگاهی پیرامون آسیب های وارده و تبعات این مدل سربازی تحقیقی یا گزارشی منتشر نکرده است؟ آیا تبعات این سربازی بر نرخ بیکاری، هدر رفت منابع انسانی و مالی، افسردگی و افزایش بزهکاری، تخریب بنیان های خانواده در جایی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است؟ حتی بالاتر تاثیرات سربازی غیرحرفه ای و آماتور در ایران بر امنیت و دفاع از کشور حقیقتا چقدر است و آیا با آموزش های اندک و غیرمتربط به سربازان در وضعیت های نامناسب می تواند تضمین کننده امنیت کشور باشد؟ چرا با شهروند درجه صفر قلمداد کردن سربازان، صورت مساله به این مهمی را اساسا پاک می کنیم؟
🔹امروز در ایران بیش از 3 میلیون نفر جوان به عنوان سرباز فراری وجود دارد، چرا خدمت و دفاع از کشور که می تواند افتخاری برای هر ایرانی باشد تبدیل به یک دوره سراسر رنج و عذاب شده که 3 میلیون نفر! باید از آن فرار کنند و تبعات احتمالی آن را به جان بخرند؟
🔹وقتی حداقلی ترین حقوق سربازان یعنی احترام و عزت نفس آنها توسط مافوق به بهانه تمرین و ساخته شدن برای زندگی دچار خدشه می شود، روشن است که جوانان یا از سربازی فرار می کنند یا متاسفانه آمار قابل توجهی از خودزنی، خودکشی، درگیری و افسردگی میان این شهروندان درجه صفر وجود دارد. دوره ای که بنا بود جوان ایرانی برای آینده کشور ساخته شود، تبدیل به کارخانه تولید خشم و نفرت از کشور و افسردگی و آسیب های روحی و جسمی شده است. با مدل فعلی سربازی عملا نیروهای مسلح در حال تربیت و پرورش نیروهای ضدنظام هستند، حال آنکه این 2 سال بهترین فرصت است برای اصلاح ذهنی جوانان نسبت به وضع موجود کشور که متاسفانه کاملا برعکس شده است.
🔹شهروندان درجه صفر حتی از حقوق قانونی و مصوب مجلس شورای اسلامی نیز برخوردار نیستند. در سال 86 لایحه در مجلس به تصویب رسید که براساس بند 49 و 50 قانون خدمت وظیفه ی عمومی باید حقوق دریافتی پرسنل وظیفه در حدود 60 تا 90 درصد پرسنل هم درجه کادر نیروهای نظامی باشد. اما پس 13 سال کماکان درب بر همان پاشنه می چرخد و کسی اینجا نگران خدش دار شدن قانون رسمی کشور نمی شود. و امروز حقوق سربازان حدود 10 درصد پرسنل کادر است که حتی به اندازه خرج و مخارج رفت و آمد به شهر و روستای آنها هم نمی شود.
🔹شهروندان درجه صفر جامعه اگر هر ظلمی هم در حقشان بشود نه جرات و نه اجازه اعتراض دارند، و فورا در درون دستگاه نظامی با آنها برخورد می شود و کسی حق ندارد عیوب ساختاری سربازی ذیل دستگاه های نظامی کشور را بیان کند. نهایتا اینکه مقامات تصمیم گیر نیروهای مسلح پس از سال ها حرکت بر این ریل و دیدن نتایج ناگوار آن قرار نیست تغییر و تحولی انجام دهند یا حداقل خودشان را در معرض سئوال و انتقاد افکار عمومی قرار دهند؟ آیا فایده های نسبی و ترسیمی از این وضعیت سربازی به هزینه های آن که ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد غلبه می کند؟
✍️ #حسین_رضایی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ #رهبر_انقلاب به کسانی که به #عدالتخواهان برچسب مارکسیستی میزنند!
🔺 معنای #عدالت، غیر از تفکرات مارکسیستی است
http://Eitaa.com/teribon_ir