eitaa logo
ترور رسانه
1.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
605 ویدیو
41 فایل
راهبردها و اقدامات #آمریکا در مواجهه با ایران💠 همراه با ✅ تاریخ معاصر ✅اطلاعاتی از اقدامات سازمانهای امنیتی مدیر @Konjnevis 📘جهت خرید #کتاب : @Adminketabb 💥لینک کانال کتاب های سیاسی تاریخی: https://eitaa.com/joinchat/562167825C0712bdfc96
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: منــزل ویلایــے و بزرگ سرگئــے، آنقدر اتاق داشت ڪه بتواند یڪے از اتاق ها را در اختیار بگیــرد و مطالعاتـش را ادامـه دهد. ڪتاب هاے اهدایــے جــرج جـرداق را گذاشته بود تو قفسـه و منتظـر فرصتــے بود تا آن ها را بخواند. ولعــے ڪه براے خوانــدن ڪتاب ها داشت، سبب نمےشد تا ے خطــے با ارزش را در اولویت مطالعاتـش قرار ندهـد. ڪاغذهاے پاپیــروس مصرے و پوستــے را ڪه خوانده بـود، در ڪشوے میز ڪارش قرار داد و باقــے اوراق را گذاشـت روے میـز و عینڪش را به چشم زد تا قبـل از نهار، بخش هایــے از آن ها را بخواند. بعداز ظــهر استراحتـے ڪند و دوباره تا پاســي از شب بے وقفـه بخوانـد تا فرصـت ها را از دسـت ندهـد و قبـل از بازگشتـن به ، مطالعاتش را درباره علــے به پایـان برساند. دست خط این بخـش از ڪتاب، عربــے و بسیار خوانا نوشتـه شده بود ڪه حدود سے صفحه اے مےشد و تاریـخ آن، مربوط به اواسـط قـرن هشتم بود. شروع ڪرد به خوانـدن: بسم الله الرحمن الرحیم. از بنده ے خـدا زیــد بــن وهــب، ڪاتب درب امیــر عبدالرحمن حاڪم قرطابـه در ، تحریـر مےشود بخشــے از تاریــخ اسلام و وقایع آن، تا به نص صریح ، پند و باشد براے آیندگان. و اما بعد، علــت ڪتابت این مرقومـه؛ روزے امیـر عبدالرحمـن مــرا فــرا خواند و برگ هایے از دست نوشته ے عمــروعــاص و مردڪے از اهالــے را بـه مـن داد و فرمـود تا آن ها را بخوانم و سره از ناسـره باز ستانـم و خود نیز مرقومه ای بر آن ڪتابت ڪنم و حقایقـے را ڪه از آن دوران مے دانم، بر این نوشـته ها بیفزایــم. ✨ ... 🌙@chaharrah_majazi
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: علــي پس از جنــگ صفیـن، با دشمنانــے مواجه شد ڪه در ڪمین ڪرده بودند تا حڪومت او را سرنگون ڪنند، اما علــے تا پیش از جنگ با آنان، حاضر نشـد حقوقشـان را از بیت المال قطع ڪند. بدیهــے است ڪه چنین روشــے، هر چند و روش پیامبـــــر اســلام باشد، نمے تواند رویه ی حاڪمان پس از او باشد؛ زیــرا اگر حاڪم مخالفان را ، تبعید نڪند یا در زندان ها نسازد، قادر نخواهد بـود حڪومتش را دوام بخشد. امیر عبدالرحمــن نیز امروز به لطف خدا و با درایتــے ڪه از خان بنے امیه به ارث برده، همه ے معترضیــن و مخالفان خود را به زنــدان افڪندخ ه یا به رسانده و حڪومت خود را به بیش از ۲۰ سال ساختــه است. من ڪه مورخم و از تاریـــخ عبرت ها مےگیرم، بهتر مےدانم ڪه راز شڪست علــے و ڪوتاهــے عهــد حکومتش، در دادن بیش از اندازه به مـــــــردم است. اگر او این منـش و روش را نداشت، مے توانست در ڪمتر از یڪ هفتــه بر سپــاه شام در صفین غلبه ڪند، مےتوانست پس از مسأله ے قرآن بر نیــزه ڪردن معاویــه، تعدادے از مخالفانش را بڪشد و پیروز میــدان باشد، مے توانست با ڪشتن با دستگیرے تعدادے از سران خوارج، فتنه ے آن ها را از بیــن ببرد و ڪار را به جنگ نڪشاند و خود نیز قربانــي این جنگ خونین نشود؛ اما علــے با این ڪه از دست امتش استخــوان در گلو داشت، حاضــر نشد با و ، آن ها را ڪند. ڪدام خلیفه و رهبر حڪومتــي است ڪه از دست امتش آرزوے مرگ ڪند ولــے حاضر به استفاده از سلاح و سرکپڪوب آنان نباشد؟! علــے در جایــے فریــاد مےزند: آیا دینــے نیست ڪه شما را گرد آورد؟ آیا غیرتــے نیست ڪه شما را براے جنگ با دشمن ڪند؟ شگفت آور نیســت ڪه معاویــه انسان هاے جفاڪار و پست را مےخواند و آن ها بدون چشمداشتــے، از او پیروے مےڪنند و من شما را براے یارے حق مےخوانم ولــے از اطراف من پراڪنده مے شوید و به تفرقــه و اختلاف روے می آورید، از دستــورات من پیروے نمےڪنید و دل به هواے نفس داده اید. اکنون داشتنــے ترین چیزی ڪه آرزو مےڪنم، مـــــرگ است. اما معاویــه و حاڪمـان پس از او، هرگز مــرگ را براے خود آرزو نڪردند، بلڪه با تازیانــه ے مرگ، مردم را نواختند. علـــے نبــود ڪه براے خود ڪاخ بسازد، اقوام و بستگــان و دوستــان خود را بر سایرین ترجیــح دهــد تا پشتوانه ے حڪومتش باشند. او حتــے مــدح و ستایــش علاقــه منـدان و اطرافیانش را بر نمے تابید و ثناگوے خود را به جاے اینڪه در ڪنار خود بنشاند و به او اهمیت بدهـد یا در پسـت و مقامــے بگمارد، سرزنش مے ڪـرد. ✨ ... ⚜@chaharrah_majazi
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: نخسـت درود مي فرستم بر حاڪم عادل و دادگر بنےامیه، امیـر عبدالرحمـن و بر اجداد او معاویـه و ابوسفیـان و لعـن و نفریـن می فرستم بر عمـروعـاص ملعـون ڪه دست نوشته هایش، سراسر دروغ و نیرنـگ اسـت. او ڪسے است ڪه در دوران خلیفه ے سوم، عليه خلیفــه به مبــارزه برخاسـت و مـردم را بر ضـد او شوراند و بعد هم به خون خواهــے او قیــام ڪرد و خود را چــون ڪسے نشان داد ڪه براے گرفتن انتقــام خون عثمـان، به جهـاد برخاستـه است. هر چند او براے گرفتن حڪمرانــے مصـر، در ڪنار معاویــه قرار گرفت و به او ڪمڪ هاے زیادے رساند، اما این دلیـل نمےشود ڪه چهره ي سیــاه او را در تاریـخ سفیـد ڪنیم. من شڪے ندارم ڪه علــے در قتل عثمان نقشــے نداشت، اما برخــے از یارانش ڪه از صحابـــه ے رسول الله هم بودنـد، بر خلیفـه مے ورزیدند و با او راه ستیــز و دشمنــے در پیش گرفتند؛ ڪه ابوذر غفارے و عمــار یاسـر، دو تـن از آنان بودند ڪه قصــد داشتند اے بزرگ را عليه خلیفه راهبرے ڪنند ڪه عثمان با درایــت، چشم فتنــه را ڪور ڪرد و ابـوذر را به تبعيــد فرستاد تا در آنجا مــرد و فراموش شد. او مـرد گستاخــے بود ڪه بارها علیه خلیفه ے مسلمین سخــن راند و حتــے گستاخــے را به جایــے رساند ڪه در مسجــد در مقابــل دیدگان صدها تن از جا برخاست و رو به عثمان گفت: تو بدعــت گذار بدے در دیــن خدا بودے! ثروت ها اندوختــے، ڪاخ ها ساختـے، بستگان و خاندانـت را در مصـدر مهـم تریـن ڪارها گماردے. دستان و یــاران لایــق پیامبــر را از خـود و از حڪومت دور ساختــے و آن ها را با تهمـت و افتـرا منزوے نمودے و آن ها را خارجــے شان خواندے و لایــق خلافــت نیستــے و ... اراجیفــے از این دست ڪه خلیفه نیز او را به سزاے رسانـد. هر چند عـده اے از جملــه علــے بر خلیفه خرده گرفتند ڪه ابوذر از صحابــه ے بزرگ رسول الله بود و چرا به دلــیل از حؤومت، او را نواختـے و تبعیـدش ساختــے، و عثمان استدلال مےڪرد ڪه صحابــه و از بودن، امتیازے نیســـت؛ همــان گونه ڪه پسر نوح از دیـن پدر بیرون رفت و به سزاے اعمالش رسید و ابوذر، همان راهــے را رفت ڪه پسر نوح رفت. درود بر خلیفـه اے ڪه از دین برگشتگـان و مخالفان حڪومت دینــے، نمےڪرد؛ حتــے اگر از صحابه ے رسول خــدا باشند. معاویــه نیز با همیــن روش با معترضیـن و مخالفانـش برخورد مےڪرد ڪه اگر چنین نبود، حڪومتش آن همه به درازا نمےڪشید. اما علــے رویه اے خلاف عثمان و معاویه داشت و مخالفانش را آنان مےدانست؛ لذا حڪومتش بیش از ۵ سال دوام نیاورد و همان مخالفـــان، او را از میــان برداشتند. ⚜@chaharrah_majazi
ترور رسانه
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_شصت_و_هف
یکی از پیام های قدیس امشب این است : انتقاد حق است حتی اگر حسن خان روحانی ناخوش شود حتی اگر دولتش متزلزل شود حتی اگر .... به شرطی که بخواهیم حکومت کنیم
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: در زندگــے علــے ڪـه جست و جـو ڪنیم، بسیــارے از ایــن مـوارد را خواهیــم دیـد ڪه مـن به یڪے از آن ها اشاره مےڪنم و در مےگذرم. در میدان صفیـن، هنگامــے ڪه براے بـاران خویـش سخـن مےگفت، مردے از اصحـاب از جـا برخاسـت و با گفتـارے به و ستایش علــے پرداخت، اما او آن مـرد را سرزنش ڪرد و گفت: بے گمان از پسـت تریــن حالـت هاے زمامداران جامعـه در نگـاه مـردم، ایـن است ڪـه بدیـن گمان متهـم شوند ڪه دوستدار ستایشند و مدیریت و ڪشوردارے شان بر بنا یافتـه است. به راستــے ڪه من خوش ندارم ڪه این پندار در ذهنتان راه یابـد ڪه به چاپلوســے گراییده ام و شنیــدن ثناے خویش را دوست دارم. من با سپـاس از خداوند، چنین نیستم؛ اما اگر چنیـن نیز بـودم، آن را به عنوان خاڪساری در برابر خداوند سبحان وا مے نهادم. آرے چه بســا ڪه مردمان پس از درگیرے پیروزمندانـه، از ستایـش، شیریـن ڪام شوند. ولــے مـن از شما مےخواهم ڪه اگر احیانا توانستــه ام در پیشگاه خـدا و شما، بخشــے از حقوقـے را ڪه به دیگران دارم بپردازم و از عهده ے وظایف واجبـــے ڪه ناگریـــز از انجام دادن آنم، برآیم، مرا با مــدح و ثنــــاے نیڪــــو نستانید و بدان سان ڪه رسم سخــن گفتن با تاریــــخ است، با من سخــن مگویید و آنچنــان ڪه از زورمندان دژخوے پروا مےڪنند، از من مےگیرید. و با تــرس با مــن نیامیزید و چنیـن مپنداریـد ڪه اگر با من سخن حقــے گفته شود، مرا گـران مےآید. وقتــے ڪـه عثمــان به قتـــل رسید، اقبال علـــے گشوده شد؛ زیرا بسیارے از صحابـــه و بزرگان و مردم به او روے آوردند تا با او بیعت ڪننـد. اما علـــے در ڪمال ناباورے، تڪیه زدن بر تخت را نپذیرفـت. بزرگانــے چون طلحـــه و زبیـــر و عمـار و مالـڪ اشتــر به نزدش رفتند تا شاید او را قانع ڪند ڪه خلافت را بپذیرد؛ به او گفتند: اے علــــــے! ما امـــروز ڪسے را بدین امر از تو تر با سابقـــه تر، و به رســول الله نزدیڪ تر نمے یابیم. ✨ ... ⚜@chaharrah_majazi
#زهیر_بن_قین_بجلی در حال تجارت و از مکه در حال سفر بود ،نسبتی با علویان هم نداشت قسم یاد کرده بود که دیگر #شمشیر به دست نگیرد کراهت داشت که با کاروان حسین بن علی یکجا اطراق کند اما امام حسین در یک لحظه #موتور_فکری او را روشن کرد @chaharrah_majazi
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: تــو انســانے هستــے ڪه در درون ڪعبه به دنیا آمدے، در دامـــــان پیامبر بزرگ شدے، اولین ڪســے هستــے ڪه اسـلام آوردے و دوش به دوش. پیامبــر در تمــام جنــگ ها با رشــادت جنگیدے. بر ڪســے پوشیــده نیسـت ڪه خلافت، حق توسـت و تو سال ها این حــق را جستجو نڪردے و حال جز تو بر ڪسے این خلعت نیست. اما علـــے در جواب آن ها گفت: مرا به حال خــود واگذارید؛ زیرا من باشم، بهتر از آن است ڪه باشم. بار دیگر اصـرار ڪردند ڪه تو مورد قبول ما هستے، اجازه بده تا با تو بیعت ڪنیم. باز علـے نپذیرفت و پاسخ داد: مرا به امر شما نیازے نیست. من با شما هستم. هر ڪس را ڪه انتخاب ڪردید، من بر او رضایت مےدهم. اما در نهایت با اصرار زیاد مردمــے ڪه چند روز در مقابل منزلش اجتماع ڪرده بودند، خلافت را پذیرفت و گفت: خواست شما را اجابــت مےڪنم به شرطــے ڪه بر طبق قرآن، سنت پیامبر و آن چه خودم تشخیص مےدهم، رفتار ڪنم. پس در مسجـــد جمع شوید؛ زیرا بیعــت من، مخفیانــه نیست و جز با رضایــت مسلمانان، آن هم در ملا عام و جماعت مردم، نخواهد بود. در مسجــد از منبر بالا رفت رو به جمعیتــے انبوه نظر انداخت ڪه چون شالوده هایــے از سرب ريخته شده، تمام صحن مسجــد و محوطه ے اطراف آن را پر ڪرده بودند. همه ے نفس ها در سینه حبــس بود. علــے با صداے محڪم و بلند گفت: آنچه مے گویم به عهده مے گیرم و به آن پایبندم. ڪسـے ڪه عبرت ها براے او آشڪار شود و از عذاب آن پند گیرد. تقوا و خویشتن دارے، او را از سقــوط در شبهات نگه مےدارد. آگـــــــــاه باشید! تیره روزے ها و آزمایش ها همانند زمان بعثت پیامبــــر بار دیگر به شما روے آورده. سوگند به خدایــے ڪه پیامبر را به حق مبعوث ڪرد، آزمایش مےشوید چون دانـــــه اے که در ریزند، یا غذایــے ڪه در دیگ گذارند، به هم خواهید ریخت و زیر و رو خواهید شد تا آن ڪه پایین به بالا و بالا به پایین رود. آنان ڪه سابقه اے در اســلام داشتند و تاڪنون منزوے بودند، بر سر ڪار مےآیند و آن ها ڪه به ناحق پیشــے گرفتند عقب زده خواهند شد. به خدا سوگنـــــد ڪلمه اے از حـــــق را نپوشاندم. هیچ گاه دروغــــے نگفته ام. از روز نخســــت به این مقام و چنین روزے داده شده بودم. آگـــاه باشید ڪه همانا گناهان، چون مرڪب هاے بد رفتارند ڪه سواران خود را عنان رهاشده در آتش دوزخ مےاندازند! آگاه باشیــد همانا تقوے، چونان مرڪب هاے فرمانبردارے است ڪه سواران خود را عنان بردست وارد بهشـت جاویــدان مےڪنند! حق و باطـــل همیشه در پیڪارند و براے هر ڪدام، طرفدارانـــے است. اگر باطل پیروز شود، جاے شگفتــے نیست؛ از دیر باز چنین بوده و اگر طرفداران حق اندڪند، چه بسا روزے فراوان گردند و پیروز شوند. ✨ ... این است که هر باید بخواند❗️ 🍃@chaharrah_majazi
⚫️🔴پیام یکی از رفقای حاضر در صحنه حادثه 🍂تروریستی اهواز #وصــــف_حاݪ #رفــــیــــــڨ http://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
ســــــلام✋ تــــوجه📢 امشب رأس ساعت ۲:۰۰ اینترنت ادمین خاموش میشه و برنده بررسی میشه و بعد از اون نتایج رو اعلام می کنیم.😌 تلاش کن نفرذاول بشی ،👈،،، یه ویــــــژه هم براتــون دارم😃 به زودے جدیـــــدے توے راه داریم😍 با ما همراه باشید.🌹 لطفا لفت ندید که از برنامه های جدید جامیمونید😊☺️😘
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: اے مــــردم! مـن یڪــے از افــراد شما هستـم؛ نفع من نفـع شما و ضـرر مــن ضــرر شماست. مــن شما را به راه و روش پیامبــر تان به پیش مے بـــرم و حڪمــــے را در میان شما اجرا مےڪنـم ڪه بدان مأمورم. آگــــــاه باشیــــــــد! در گذشتــه هر زمینـــے ڪه به ڪســے به تیـول داده شده باشد یا هر مالــے را از مــال خــدا بخشیده باشند، به بیــت المال باز مےگردانم. هیــــچ چیزے را نمےڪند. اگر ببینم ڪه زنــان با آن مال ها ازدواج ڪرده اند و ڪنیزڪان به مالڪيــت در آمده اند و در شهــــرها پخش گردیــده اند، همه را بر مےگردانم. اے مــــــــردم! آیا اگر از افــرادے از شما ڪه دنیــا آنان را در خود ڪرده زمین و املاڪـــے تصاحـــب ڪـرده اند، نهـــرهایے شڪافتـه اند، چار پایانــے در زیر ڪنیزڪانـــے در بردارند، چیزهایــے را ڪه در آن ها غوطــه ورند از آنــان بگیـرم به حقــــوق حقه ے خودشــان باز گردانم، فردا نمي گویید پســـر ابے طالب ما را از حقـــوق خود محــروم ڪرد؟ باشیــد! ڪسانـــے از مهاجریـــن و انصـــار از اصحاب رسول خــدا ڪه به خاطر همنشینــے با پیامبر، خود را برتر از دیگران مےداند، باید برترے اش را فرداے قیامــــت در پیشگاه خدا مطــرح ڪند و اجر و ثوابش به عهده ے خداســت. بدانید هرڪس ڪه دعــطوت خدا و رسولش را اجابت ڪرد و به دیــن ما وارد شد، مستوجب برخوردارے از حقـــوق و حــدود اســلام است. شما همگــــے بنده ے خــدا هستید، مال هم مال خداست؛ لذا دارایــے ها به تساوے در میان شما تقسیم مےشود. هیچ ڪس در مورد مال، به دیگران برترے ندارد و برترے هرڪس در نزد خدا، اوست. علــــے تصمیم خود را عملـــے ساخت؛ تمام اراضــے و املاڪــے را ڪه عثمان تیول برخــے از اعضاے خانــواده و دوستان و بستگانش ڪرده بود، مصــادره نمود. به جستجو پرداخت تا هر درهم و دینارے را ڪه در راء خلاف و در غیر راه مستحقانش بذل شده بود گرفت و به بیت المال بازگردانید. بسیارے از حاڪمان را ڪه ثروتــے اندوخته بودند و ڪاخ ها بنا ڪرده بودند، از حڪومت عزل ڪرد. به طلحــه و زبیر ڪه به امیــد گرفتن اماراتــے با علـــے بیعت ڪرده بودند بهایــــے نداد و آن ها جنگ جمـــل را در بصـــره به راه انداختند. ✨ ... لینک قسمت اول رمــان قدیـــس👇 https://eitaa.com/chaharrah_majazi/2955 🍃@chaharrah_majazi
ممنون از انرژی های که بهمون می دید😍 #نظرات_شما 🌹
ممنون از نقد هایی که بهمون دارید😍 شما هم موافقید؟ نظرات به این آی دی👇 @konjnevis به نظرتون کی برنده ی امشب ماست؟🍃
🔴 خلاصه‌ای از زمان پیدایش گروه: اواسط سال 1375 علت پیدایش: مقابله با جمهوری اسلامی و خوزستان عقاید: مبارزه مسلحانه تا فارس ها (غیرعرب ها) و عربستان (استان های خوزستان، بوشهروهرمزگان وجزایرخلیج فارس!)  اهداف: براندازی جمهوری اسلامی ايران از طریق قیام مسلحانه وابستگی: بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود رهبر معنوی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک رهبر نظامی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک حمایت معنوی: طاهر آل نعمه در کانادا، موسوی در حزب النهضه و ابوبشار، محمود احمد، رئیس جبهه دموکراتیک خلق عرب در انگلیس و کشورهای هلند، دانمارک و سوئد و سازمان سيا حمايت مادی و تسليحاتی: براساس اسناد منتشره ویکی لیکس حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و ضمن توضیح در مورد چگونگی گذاری های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان می نمایند. مکان استقرار:دانمارک، سوئد و هلند محدوده فعالیت:فعاليت نظامی در منطقه ايران و فعاليت با راه اندازی سایت احوازنا وضعیت گروه: نیمه فعال منبع:شرق نیوز @chaharrah_majazi
••|💚|•• وقتے این جملـــه را درڪ مےڪنے ڪه براے خدایــت به اندازه ے "خــــــدا" #قــدرت تصور ڪنے نه ڪمتــــر ! با ما همراه شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
🔅 🔅🔅 🔅💠🔅 🔅💠💠🔅 🔅💠💠💠🔅 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: به عقیــده ے من، اشتبـاه علـــے این بود ڪه حاضــر نشد از موقعیــت به وجــود آمده و از ڪرسیپــے خلافت، به زندگــے خود و فرزندانش سروسامان بدهد. او مےتوانست مانند بنے امیه، حڪومت را در خانـدان خـود ڪند تا بعد، همه ے پسرانـش و پسـران پسرانـش به قتــل برسند و در ڪسوت خلافــت، در عمــارت هاے مجلل خود زندگــے ڪنند؛ ڪارے ڪه بعد از علــے، معاویــه و خانــدان بنـے امیــه انجــام دادند. اشتبــاه علــے این بود ڪه مدیریــت جامعـه را از قدرتمنــدان و ثروتمنــدان گرفـت. او دوسـت نداشـت در جامعــه گروهــے غنــے و گروهــے فقیــر باشند. گرایـــش علـــے به طبقــات فقیــر و پاییــن جامعــه بـود و اگر خلفاے بعد از علــے نیز چون او به فڪر عدالــت و قسـط و برابرے بودند، هرگز گرایش حڪومت هایشان دوام نمے یافت و موروثــے نمـےشد و هرگــز نمےتوانستند ده ها سال زمــام قــدرت را به دسـت بگیرند؛ علـــے چنین نڪـرد و حڪومتش پایدار نگردید و در نهایـت، دنیایــے ڪه مےتوانست براے او و خاندانش پر زرق و برق و پر از تجملات و خوشــے باشد، به تلخــے به پایـــان رسید و این، براے حاڪمانــے ڪه پیروے از رأے و نظــر مردم مےڪنند، درس عبرتــے است ڪه چون بنـے امیه باشند ڪه در ظاهر از مردم و مردم دارے و دین و خدا دم مے زنند، اما در باطن ڪار خود را انجام مےدهند. حاڪمان باید خواص جامعه و دوستان و همفڪران خود را نرانند و به آن ها قدرت و فرمانــدارے دهند تا آشـوب ها در نگیـرد و پایه هاے حڪومت را متزلـزل نڪند. والســلام. *** ڪشیش سرش را از روے اوراق بلند ڪرد، عینڪش را برداشت و فڪر ڪرد مورخ خوش خط دربار بنےامیه، به حقایقــے اشاره ڪرده ڪه ذم شبیــه مــدح است. به زیر ســؤال بــردن روش هاے مردم دارے علــے، در واقع به چالــش ڪشیدن عقیده و مرامــے بود ڪه قرن ها پس از علــے، به عنــوان و حقـــوق شهروندے در جهان امروز مطـرح است. تفڪرات مــورخ بنے امیه، اما تفڪرے است ڪه هنوز منسوخ نشده است و در میان بسیارے از رهبـران جهان ڪاربرد دارد؛ حڪومت شوروے سابــق، یڪے از مصادیــق این نـوع تفڪر بوـد ڪه شعــار حقــوق مردم، برابرے و بــرادے سر لوحــه ے تبلیغات خــود قـرار داده بــود، اما در عمـل، هر صداے آزادے خـواه را ساڪت مے ڪردند. 🔷@chaharrah_majazi
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: ڪشیش فڪر مےڪــرد که شیوه ے برخورد علــے با مــردم - حتـے مــردم نل سپــاس - شبیــه ے حضطرت عیســے است ڪه بر دشمنــان خود نیز با بردبارے رفتار مےڪرد. ڪشیش دلـش مےخواست بداند علــے در آغاز حڪومتش با چه مشکلات و موانعــے رو به رو بوده است، اما نوشتــه هاے مورخ بنے امیه اے، هیــچ اشاره اے به رویدادها نداشت و صرفا تحلیــل و دیدگاه او بـود. نگاهــے به ساعــت دیوارے انداخت. هنوز شــوق مطالعــه در وجــودش فروڪش نڪرده بــود. اوراق بعدے، دست نوشته هاے مــردے به نام حسیــن بود ڪه در قــرن ۱۵ میلادے نوشته شده بود. حجــم زیادے نداشت و مےشد آن را نیز خواند. دوباره عینڪش را به چشــم زد و شروع به خواندن اوراقــے ڪرد ڪه خط بسیار بدے داشـت. من حسیــن هستــم؛ از شیعیــان عراق ڪه در جوانــے به اســارت دولت عثمانــے در آمدم. پس از طــے دوران اسارت، در قسطنطنیه ماندم. مذهبم را ڪردم و در ڪتابخانه ے سلطانـــے، مشغول به ڪار شدم تا حال ڪه 69 سال دارم و عجبم از روزگار ڪه چه بازے هایے دارد. هنگام فهرست نویســے متون عربــے، همین ڪتاب قدیمــے و باارزش را دیدم و با و خواندم. چند بار سعــے ڪردم آن را به سرقت ببرم ڪه میسر نشد. شایــد ڪسے روزے این ڪار را بڪند. این حاشیــه را بر این متــون مےنویسم تا از حقانیــت و بزرگــے مردے دفـاع ڪنم ڪه قرن ها بردن جـــــرم تلقــے مےشد. من در میـــان ڪتب معتبــر و قدیمــے ڪه در ڪتابخانه در اختیــارم است، هر آنچه را درباره ے علــے و اهل بیت او نوشته شـده بود خوانده ام و حڪایات و داستان هاے زیادے درباره علــے آموختــه ام ڪه قصــد دارم تعدادے از آن ها را در این جا مڪتوب ڪنم تا منش و سیره ے علــے، سرلوحــه ے راه و روش زندگـــــے دیگران قرار گیرد. مے گویند هنگامے ڪه علــے به سوے صفین عازم بود، در میان راه به شهرے به نام «انبار» رسید. مردم این شهرڪ، دوستدار امام بودند؛ در پشت سر ایشان شروع ڪردند و به دویدن و دست تڪان دادن و هورا ڪشیدن و بدین وسیله شادي خود را ابــزار مےڪردند. علــے از آن ها پرسید: این ڪــارها براے چیست؟ گفتند: این ها رســم ماسـت؛ رسمــے ڪه در مورد ا انجام مےدهیم. هم چنین براے شما آذوقــه و براے چهار پایانتان علوفه ے زیادے آورده ایم. ✨ ... لینک قسمت اول رمــان قدیـــس👇 https://eitaa.com/chaharrah_majazi/2955 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نتایج مسابقه ساعت ۲مشخص میشود و بعد از بررسی اعلام میگردد 🔷@chaharrah_majazi
این جمله را میتوانید با خواندن رمان درک کنید...! 🔻⚫️🔻⚫️🔻⚫️🔻⚫️🔻⚫️🔻⚫️ هرشیعه مطالعه قدیس👇 http://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
😇 💞عاشقــــانــہ اے براے ثــارالله💞 📸نفــــر اول👈 شرڪت ڪننده شماره ۱۱ از با ۱۵/۴k بازدید👁 📸نفــــر دوم👈 شرڪت ڪننده شماره ۳۰ از با ۱۰/۸k بازدید👁 📸نفــــر سوم👈 شرڪت ڪننده شماره ۱۲ از با ۳۲۱۴ بازدید👁 📸نفــــر چهارم👈 شرڪت ڪننده شماره ۲۸ از با ۲۸۱۲ بازدید👁 به این عزیـــزان عرض مے ڪنیم و براے همه شما دوستان آروزے موفقیـت داریم. از حضورتون و مشارکتتون در این مسابقه بسیار متشکریم🌹🌷 وجــود شما باعث دلگرمی ماست❤️ از همه مهربونیا و لطفتون و پیام های تشکر قدردانی میکنیم💐 منتظر های بعدی باشید😃 @chaharrah_majazi
🔅 🔅🔅 🔅💠🔅 🔅💠💠🔅 🔅💠💠💠🔅 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: علـــے فرمود: این ڪــارها و این رســم ها هیــچ سودے براے مـن و شمـا ندارد، زیرا مـن مانند امیــران نیستم ڪـه از و تڪریـــم ها خشنــود شوم و شایسته ڪـه شما خود را به زحمـت بیندازید. در مــورد آذوقــــه هم حاضــــــر نیستم چیزے از روزے شما را بخـــورم، مگر آن ڪه آن را بگیرید. آن ها گفتند: یا امیـــر المؤمنیــن قبــول است؛ به شرط آن ڪه آن را خود ما تعییـــن ڪنیم. امام فرمودند: خیـــر! در این صــورت شما قیمـــت درستـــے بر آن نخواهید گذاشت. آن ها پرسیدند: چه عیبـــــــے دارد؟! ما مےخواهیــــم آن را به شمـا هدیــه بدهیــم. مگر هدیـــه دادن است ڪه ما را از آن بــــاز مےدارے؟ امام پاســخ دادند: هدیــــــه دادن نیست، اما هدیــه گرفتن من عنوان امیــــر از شما مردم نیازمند ڪـار شایسته اے نیست. آنـــان گفتند: ما قصــد داریــم با ایــن ڪـار، ڪرامت و توانگـــرے خــود را نیــز امــام گفت: چـه مے گوییـــد ڪه ما از شما توانگرتریــم! در روایتـــے خوانــدم ڪـه مـردے به نام علاء بن زیاد حارثــے به امیــر مومنــان عرض ڪرد: یا علــــــــے! از دست بـرادرم عــــاص گلایـــه دارم. حضــرت فرمـــود: چه ڪـار ڪـرده است؟ گفت: عبایــے پوشیده و از دنیا ڪناره گیرے نموده است. حضرت فرمـــود: از او بخواهیـــد به نــزد مــن آیـد. وقتــے عـــــــاص به خدمـــــت امــام رسید، امــام خطــــاب به او فرمــود: شیطـــــان تو را فریــــب داده است! چــرا به زن و فرزنــدت رحـــم نمےڪنــــے؟ گمان مےڪنـــے خداونـــد دوست ندارد از نعمت هایـــش برخوردار شوے؟! در حالــــے ڪه خداونــد نعمت هایش در روے زمیـــن را براے مؤمنانـــش قرار داده است. عاص گفت: یا اميــر المؤمنیـــن! اگر چنیــن است، چرا خــود از لبــاس هاے و زبــــر و غذاهاے استفاده مےڪنید؟ ✨ ... 🔷@chaharrah_majazi
نگاهی به عزاداری برای امام حسین در از برهمن های حسینی چه میدانید؟ 👇به نکات ناب بیاید http://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8
با عرض پوزش امشب رمان دیرتر در کانال قرار می گیرد🌹 ببخشید از اونایی که پیام دادند و پیگیر رمان شدند ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جایزه ی برندگان دوم تا چهارم تحویل داده شد💐🌷 نفر اول هم به زودی پست میشود ❤️
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: امام پاسخ داد: من مانند تو نیستم. خداوند بر حاکمان واجب کرده که در شیوه ی زندگی، خود را در ردیف ترین افراد جامعه قرار دهند از مشکلات فقیران و تنگ دستان غافل نشوند. علی چنان داشت؛ حتی دشمنانش، کسانی چون معاویه هم می دانستند که علی چگونه انسانی است و هرگز نمی توانستند بر روی چشم بپوشند. می گویند روزی مردی از اهالی کوفه، سوار بر شتری به دمشق آمد. مردی دمشقی به او آویخت که این شتر، شتر من است که آن را گم کرده بودم. باید شترم را به من باز گرداندی. بین آن دو شدت گرفت. مرد دمشقی او را به نزد معاویه برد تا قضاوت کند. او بیش از ۵۰ تن را نیز به عنوان شاهد با خود آورد تا شهادت بدهند که شتر مال اوست. معاویه با دیدن شهادت آن همه شاهد علیه مرد کوفی رأی داد و امر کرد که مرد کوفی شتر را به مرد دمشقی بازگرداند. مرد کوفی از مرد دمشقی پرسید: شتر تو، نر بود یا ماده؟ مرد دمشقی گفت: ماده مرد کوفی رو به معاویه گفت: اما شتر من است، نه یک شتر . معاویه به حرف مرد کوفی توجهی نکرد و گفت: هر چه بوده رأی ما صادر شده و پس گرفته نمی شود. چون آن ها از محضرش خارج شدند، معاویه رو به اطرافیانش گفت: می بینید که ما قصد داریم با چه کسانی بجنگیم؟! حتی اگر یکصد هزار سپاهی را به سوی علی گسیل کنیم، یکی از آن ها بين شتر نر و ماده را نمی داند. شاید بد نباشد در همین زمینه، حکایت دیگری نقل کنم: می گویند در هنگام جنگ صفین، امام به میان دو لشکر آمد و با صدای بلند معاویه را صدا زد. معاویه به اطرافیانش گفت: بپرسید با من چه کار دارد؟ علی فرمود: می خواهم خود را آشکار سازد تا جمله ای به او بگویم. معاویه در حالی که عمروعاص در کنارش بود، به میدان آمد و پیشاپیش لشکریان خود ایستاد. امام علی رو به او گفت: این مردم برای چه در برابر من و تو با هم بجنگند و یکدیگر را ؟ اکنون تو خود به جنگ من آی تا هر کس دیگری را کشت، از آن او باشد. معاویه خطاب به عمروعاص گفت: نظر تو راجع به این پیشنهاد علی چیست؟ ‌🍃@chaharrah_majazi
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: عمروعاص جواب داد: به راستی که پیشنهاد ای است و این را هم بدان که اگر این پیشنهاد را نپذیری، تا دنیا باقی است این و عار برای تو و خاندانت ثبت خواهد شد. معاویه گفت: ای عمروعاص، کسی مانند من با این حرف ها گول نمی خورد و مغرور نمی شود و خودش را به کشتن نمی دهد. به خدا سوگند هیچ مردی نیست که با علی به برخیزد، جز آن که زمین خونش را بیاشامد. معاویه این را گفت و به سرعت خود را به صف لشکریانش رساند. حکایتی هم خواندم از ای که بین علی و ابوذر وجود داشت. می گویند در زمان خلافت عثمان، چون او بیت المال را حیف و میل می کرد و آن را به اقوام خویش می بخشید، ابوذر از هر فرصتی برای از عملکرد او استفاده می کرد. او روزی به حالت انتقاد از مردمی که در کنارش بودند، پرسید: اسلامی می تواند را به عنوان برای خود بردارد و هر وقت که توانست آن را پس بدهد؟ مردی به نام کعب الاحبار که یهودی زاده بود، گفت: بله، هیچ اشکالی ندارد. ابوذر با عصبانیت گفت: ای یهودی زاده! آیا تو دین را به ما یاد می دهی؟ عثمان او را فرا خواند و گفت: اعتراض های تو به من و یاران من بیش از شده و از این به بعد حق ماندن در مدینه را نداری و باید به شام بروی. به این صورت ابوذر به شام که تحت فرمانروایی معاویه بود، تبعید شد. او در شام نیز از روش انتقادی خود دست بر نداشت و افشاگری و ایستادن در برابر و را روش و سیره و سفارش پیامبر اسلام می دانست و از آن، به امر معروف و نهی از منکر یاد می کرد که در قرآن بدان سفارش شده است. تا این که معاویه از عثمان خواست تا او را به مدینه باز گرداند. در مدینه باز ابوذر به کار خود ادامه داد تا این که یک روز در جمع عثمان و یارانش، خطاب به او گفت: تو باید بیت المال را در راه درست هزینه می کردی و به دست بندگان خدا می رساندی، اما من از رسول خدا شنیدم که فرمود هرگاه دودمان عاص، به سی نفر برسد، خدا را از آن خود می دانند و بندگان خدا را خود می شمارند. عثمان از حاضرین، صحت گفته ی ابوذر را پرسید، آن ها گفتند ما چنین مطلبی را نشنیده ایم، اما ابوذر گفت: من نمی گویم؛ می خواهی باور کن و میخواهی نکن. عثمان کسی را به سراغ على فرستاد. وقتی علی وارد شد، عثمان مسأله را با او در میان گذاشت و گفت: آیا تو چنین مطلبی را از قول پیامبر شنیده ای؟ ✨ ... 🍃@chaharrah_majazi
آیا اسلامی می تواند را به عنوان برای خود بردارد و هر وقت که توانست آن را پس بدهد؟☝️🤔☝️ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بدون درنگ بخوانید👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8