eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
244 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻▫️ تفسیر اجمالی ۴۳ نهج‌البلاغه ‮امام عليه السلام در اين گفتار پرمايۀ خود تعريف و تمجيدى از يكى از مجاهدان اسلام و مسلمانان راستين به نام «خبّاب بن الارتّ‌» دارد، اوصافى كه مى‌تواند براى همه الگو باشد و از آن پند و اندرز گيرند. آن حضرت عليه السلام به هنگام ذكر نام «خبّاب بن الارت» چنين فرمود: «خدا رحمت كند خباب بن الارت را او از روى رغبت اسلام آورد و براى اطاعت خداوند هجرت كرد، به زندگى ساده قناعت نمود، از خدا خشنود و در تمام دوران عمرش مجاهد بود»؛ (وَ قَالَ‌ عليه السلام: فِي ذِكْرِ خَبَّابِ‌ بْنِ‌ الْأَرَتِّ‌: يَرْحَمُ‌ اللَّهُ‌ خَبَّابَ‌ بْنَ‌ الْأَرَتِّ‌، فَلَقَدْ أَسْلَمَ‌ رَاغِباً، وَ هَاجَرَ طَائِعاً، وَ قَنِعَ‌ بِالْكَفَافِ‌، وَ رَضِىَ‌ عَنِ‌ اللَّهِ‌، وَ عَاشَ‌ مُجَاهِداً) . امام عليه السلام در اينجا پنج وصف مهم براى خبّاب به دنبال طلب رحمت الهى، براى او ذكر مى‌كند: نخست اسلام وى از روى عشق و علاقه و رغبت است نه از روى ترس و نه از روى طمع و نه به سبب تقليد كوركورانه. آرى او اسلام را به خوبى شناخت و به آن عشق ورزيد و مسلمان شد و بهترين دليل براى عشق و علاقۀ او به اسلام اين بود كه بارها مشركان او را شكنجه كردند كه دست از اسلام بر دارد، شكنجه‌ها را تحمل كرد و دست از دامان پيامبر نكشيد. وصف دوم اينكه او جزء مهاجران بود و مهاجرتش براى اطاعت خدا صورت گرفت. شايد هجرت بعضى از مكه به مدينه براى ترس از مشركان يا طمع در آيندۀ اسلام بود؛ ولى اين مرد مجاهد تنها به موجب اطاعت خداوند هجرت كرد و مى‌دانيم هجرت مهاجران فصل جديدى در تاريخ اسلام گشود، زيرا آنها با انصار مدينه دست به دست هم داده لشكر نيرومندى براى اسلام فراهم شد كه در سايۀ آن توانست در مبارزات خود با دشمنان پيروز گردد و حكومت اسلامى به كمك آنها تحقق يابد. جالب اين‌كه در حالات خبّاب نوشته‌اند كه او در ميدان بدر و تمام غزواتى كه بعد از آن صورت گرفت از پيغمبر صلى الله عليه و آله جدا نشد. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
: زندگی علیه‌السلام یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است. ▪️شهادت امام هادی(علیه السلام)تسلیت باد ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅انیمیشن جالب از سوء استفاده مدرنیته از زنان و مستضعفان. ❌قطار اقتصاد مدرن ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅دفاع از حقوق زنان و مقایسه قبل و بعد از انقلاب در شبکه "من و تو" ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه‌ای سوره مبارکه الفاتحة آیه ۷ «صِراطَ الَّذينَ أَنعَمتَ عَلَيهِم غَيرِ المَغضوبِ عَلَيهِم وَلَا الضّالّينَ» تبعیت از هدایت الهی معیار است نه از اکثریت مردم یكی از عیوب ما و جوامع ما در طول زمان این بوده است كه گاهی فرهنگ خود را متأثر میكردیم از فرهنگ بیگانگان. كسانی این را در میان جامعه‌ی ما و كشور ما بعمد ترویج كردند؛ ما را سوق دادند به سمت زندگی كسانی كه دل و جانشان خالی بود از نور معنویت؛ در سبك زندگی، در كیفیت پوشش، در كیفیت راه رفتن، در كیفیت معاشرتها و ارتباطات اجتماعی. اگر هم كسی به آنها اعتراض كرد، گفتند كه دنیا امروز اینجوری است. در حالی كه قرآن به ما می‌آموزد: «و ان تطع اكثر من فی الأرض یضلّوك عن سبیل الله ان یتّبعون الّا الظّنّ و ان هم الّا یخرصون». آنچه كه انسان جا دارد آن را فرا بگیرد و اگر لازم بود، از آن تقلید كند، عبارت است از طریق هدایت؛ «صراط الّذین انعمت علیهم»؛ از خدای متعال میخواهیم كه ما را هدایت كند به راه كسانی كه به نعمت الهی واصل و نائل شده‌اند؛ این است كه باید از آن تبعیت و پیروی كرد. اما اینكه حالا اكثریت مردم دنیا اینجور حرف میزنند، اینجور حركت میكنند، اینجور رفتار میكنند، ما باید عقل خودمان را، دین خودمان را، هدایت الهی را معیار قرار دهیم برای رد و قبول. امت مؤمن و مسلم آن امت و ملتی است كه معیار را از قرآن میگیرد، از هدایت الهی میگیرد؛ این میشود معیار. ۱۳۹۲/۰۴/۱۹ بیانات در محفل انس با قرآن ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
صعود چهل ساله.pdf
17.85M
💥کتاب بسیار مفید 🔰کتاب صعود چهل ساله عزیزان فایل پی دی اف کتاب صعود چهل ساله تقدیم می‌شود. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
صدا ۰۰۷.m4a
12.97M
🔰آشنایی اجمالی با یهودیت و مسیحیت 🔅جلسه سوم ✅ادوار تاریخی یهودیت۲ ▪️ابوالفضل نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
روایت پسرخاله فرح از دزدی ثروت ایران توسط خاندان پهلوی 🔹احمدعلی انصاری، پسرخاله فرح و مشاور سابق رضا پهلوی: ثروت شاه شامل چهار بخش بود که فقط در بخش سرمایه‌گذاری‌های خارجی بین ۲۰ تا ۲۲ میلیارد دلار بود. این منهای پول‌های نقد، املاک خارجی و صندوق‌های جواهرات بود. 🔹عدد اعلام شده ۳۵ میلیارد دلار توسط رسانه‌های غربی فقط مربوط به اموال نقدی خاندان پهلوی است که از کشور خارج کردند، ارقام بسیار بیشتر از این‌هاست. چون واقعا کسی به حساب‌های محرمانه آن‌ها دسترسی نداشت. 🔹نام کاخِ شاه در سوییس سوورتا بود و خود من چندبار در آن مهمان بودم اما در رابطه با زمین‌های اسپانیا که در بخش جنوبی اسپانیا (کوستادل‌سول) واقع شده است، باید بگویم تعداد این زمین‌ها بسیار زیاد بودند. یکی از این زمین‌ها روبروی جبل‌الطارق واقع شده بود. آن‌ها یک جزیره بزرگ و گران‌قیمت هم در سیشل داشتند که در اختیار شهرام پسر اشرف بود./فارس ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حکمت ۴۴ نهج‌البلاغه:ارزش آخرت گرایی(اخلاقی) وَ قَالَ (علیه السلام): طُوبَى لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ، وَ عَمِلَ لِلْحِسَابِ، وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ، وَ رَضِيَ عَنِ اللَّهِ. 📌شرح اجمالی حکمت 👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️تفسیر اجمالی ۴۴ نهج‌البلاغه ‮امام عليه السلام در اين گفتار پرمعناى خود به چهار جمله اشاره مى‌كند و آن را مايۀ خوشبختى انسان مى‌داند كه جملۀ سوم و چهارم آن با حكمت 43 مشترك است. در جملۀ اول و دوم مى‌فرمايد: «خوشا به حال كسى كه (پيوسته) به ياد معاد باشد و براى روز حساب عمل كند»؛ (طُوبَى لِمَنْ‌ ذَكَرَ الْمَعَادَ، وَ عَمِلَ‌ لِلْحِسَابِ‌) . هنگامى كه واژۀ معاد گفته مى‌شود دنيايى در برابر انسان مجسم مى‌گردد كه در آن موازين سنجش اعمال برپاست و نامه‌هاى اعمال به دست افراد است؛ گروهى (نيكوكاران) به دست راست و گروهى (بدكاران) به دست چپ؛ همان نامۀ عملى كه ««لاٰ يُغٰادِرُ صَغِيرَةً‌ وَ لاٰ كَبِيرَةً‌ إِلاّٰ أَحْصٰاهٰا»؛ هيچ عمل كوچك و بزرگى از صاحب آن سر نزده مگر اين‌كه در آن احصا شده است» همه از سرنوشت خود نگرانند و اضطراب بر همه حاكم است. تمام اعضاى بدن انسان در آن دادگاه بزرگ گواه بر اعمال او هستند و نيازى به گواهى فرشتگان ثبت اعمال نيست، هرچند آنها نيز گواهى مى‌دهند. آن‌كس كه چنين دادگاهى را باور داشته باشد و به ياد آن بيفتد به يقين به سراغ گناه و ظلم و فساد نمى‌رود، زيرا چنين ايمانى انگيزۀ عمل است؛ عملى پاك و خالى از هرگونه آلودگى و اگر لغزشى از او سر زند به زودى توبه مى‌كند و به سراغ جبران مى‌رود. ممكن نيست ايمان به چيزى در دل انسان راسخ باشد و عملى هماهنگ آن انجام ندهد. در حديثى از امام صادق عليه السلام در كتاب شريف كافى آمده است كه شخصى از او سؤال كرد «أَ لَا تُخْبِرُنِى عَنِ‌ الْإِيمَانِ‌ أَ قَوْلٌ‌ هُوَ وَ عَمَلٌ‌ أَمْ‌ قَوْلٌ‌ بِلَا عَمَلٍ‌؛ عرض كرد آيا به من خبر نمى‌دهى كه ايمان اعتقاد و عمل هر دو است يا فقط اعتقاد است» امام در پاسخ فرمود: «الْإِيمَانُ‌ عَمَلٌ‌ كُلُّهُ‌ وَ الْقَوْلُ‌ بَعْضُ‌ ذَلِكَ‌ الْعَمَلِ‌؛ تمام ايمان عمل است و ايمان بعضى از آن عمل است. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110