بسم الله الرحمن الرحیم
مسجد گوهرشاد در مجاورت سلطان خراسان قطعا باید پایتخت حجاب وعفاف بشود ...سلطان ما حضرت امام رئوف را به جهت همین حجاب وحیا با فیلم موهن «عنکبوت...» که موضوع اصلیش عفت عمومی بودهتک کردند که حجاب را بزنند ،حیا را بزنند ...!
فعالان حجاب وعفاف زیر پرچم امام رئوف جمع بشوند مشهد را بکنیم قرارگاه فرماندهی مطالبات این حوزه...!
توصیه می کنم فرماندهی این قرارگاه مردمی در مشهد ومسجد گوهرشاد باشد ...! آقای مروی بیا پای کار ...خادمیاران بیایند پای کار...! آستان قدس وفعالان مشهد بیایند پای کار...!
هرکس ادعای نوکری حضرت سلطان علی هشتم را دارد پای کار بیاید ..! چادر خاکی مادرپهلو شکسته مان را بر فراز گنبد مسجد گوهرشاد دوباره نشان جهانیان خواهیم داد...!
@the_second_step
💢 در حمایت از دادستان انقلابی مشهد
#بیانیه_۳
✅امشب به همراه گلچینی از خواهران فعال عفاف و حجاب و جناب آقای محدث،خسته از ناملایمتیها خودجوش و #آتش_به_اختیار برصدد شدیم،در جلسه تفسیر قرآن
امام جمعه محترم شرکت کرده و از مواضع دستگاه قضا حمایت کنیم،پس از نماز و اتمام برنامه ،بنا به دلایلی فقط حقیر و آقای محدث که خود قاضی بازنشسته می باشند ،با امام جمعه محترم چند دقیقه ای همکلام شدیم،
که چند جمله آن #قوت_قلب فراوانی داشت
اولا ایشان فرمودند،اگر شما هم امشب نمی آمدید،من در خطبه نماز جمعه از این اقدام دستگاه قضا حمایت میکردم و فقط یک نفر حامی عفاف و حجاب نیست ،ستاد امر به معروف ، دستگاه قضا و حتی من همه هستیم تا تشکلهای مردمی را حمایت کنیم،ثانیا با کسی که شیطنت رسانه ای کرده،برخورد خواهم کرد. شما بروید و برای راهپیمایی ۲۱ تیرماه خود را آماده کنید تا حضور پررنگ مردمی اتفاق افتد.
حمید آقاسی زاده
یک شهروند
۱۵ تیرماه ۱۴۰۱
ساعت ۲۳:۱۵
📌تشکلهای مردمی از مسئولین انقلابی حمایت مینمایند.
•❥🌺━┅┄┄
eitaa.com/gohar_sa
اگر مردم پای کار بیایند دهان کثیف شیطان وسپاه آگاه ونا آگاهش بسته خواهد شد...! بروید مردم مومن وانقلابی را آگاه کنید بیایند...!
مجموعه های خود جوش ومردمی پای کار بیایند در مسیر ایستگاه بزنید ،ما. فرهنگی بکنید،پرچم وپلاکارد مردمی تهیه بشود...!
شهرداری شاهرود را مطالبه کنید...!
۱۴۰۱٫۴٫۱۶
@the_second_step
🔴آزمونی برای ما
⏪بعد از اقدام معاون دادستان مشهد، طیف منتقد حجاب، علنی و جدی حرفشون رو فریاد زدن و با این کارشون به قانونشکنان و مروجان بیعفتی اعتماد به نفس دادن و پالس حمایتی فرستادن.
از فاضل میبدیِ عمامه به سر گرفته تا عباس عبدی روزنامهنگار و فائزه هاشمی و بقیه...
حالا که بعد از سالها بیعملی، یه مسئول در جمهوری اسلامی پرچم این مطالبه رو بلند کرده و احتمالا انواع فشارها رو هم به جون خریده، ما چقدر پای اعتقادمون ایستادهایم؟
چند تا امام جمعه این هفته از دادستانی مشهد حمایت میکنن؟
تو چند تا شهر راهپیمایی خودجوش در حمایت از این کار راه میافته؟
چند تا دانشجو و طلبه و مدیر و مسئول و... حاضرن با یه حمایت خشک و خالی به مطالبهگران و مجریان این قانون قوت قلب بدن؟
اگر حمایت کردیم، امید هست حرکتهای اصلاحی ولو اندک به نتیجهای برسه ولی اگر پرچم این مطالبه هم زمین بخوره، مطمئن باشید وضعیت از این هم وخیمتر خواهد شد!
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
حمایت از قضات انقلابی مشهد در برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی 👇🏻
https://farsnews.ir/my/c/155400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می آییم در بیست ویک تیر سالگرد به خاک وخون کشیده شدن مسجد گوهرشاد در راه حجاب وعفاف زن مسلمان ایرانی می آییم واز خون شهیدانمان دفاع می کنیم ...!
@the_second_step
10.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ممنون از ارسال کننده عزیز
@the_second_step
گام دوم
یک نکتهی دیگر این است که گفتیم هیئتهای اندیشهورز من اصرار دارم این کلمهی «اتاق فکر» را که فرنگی
جنگ روانی دشمن درجبهه حجاب.mp3
10.51M
جنگ روانی دشمن در جبهه کشف حجاب..
در چهل و سه سال گذشته همواره بحرانها،ناشی از ضعف مدیریت برخی مسوولین بوده است مردم هیچگاه صحنه را خالی نکرده اند...!
@the_second_step
تا می توانید برای پر شور شدن راهپیمایی حجاب وعفاف در بیست ویک تیر وقت بگذارید اگر فریاد اعتراض مردم به گوش همه دنیا برسد آن وقت خواهید دید که مشکل بی حجابی وبی عفتی تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد...!
گام دوم
تا می توانید برای پر شور شدن راهپیمایی حجاب وعفاف در بیست ویک تیر وقت بگذارید اگر فریاد اعتراض مردم
دوستانی که موافق هستند تا سرحد توان این پیام را منتقل نموده به گوش همه مردم برسانند
قانون در مورد حجاب چه می گوید؟
حکومت ها، برای نمود ظاهری بخشیدن به تفکرات دینی و باورهای مذهبی و یا تفکرات سیاسی شان، در شیوه و مدل پوشش افراد جامعه اعمال نظر می کنند. در حقیقت نوع عملکرد، برخورد و قوانین مصوب هر کشور، بازگو کننده سیاست، عقائد، تفکرات و خواسته های آن حکومت و کشور است.
دین رسمی در ایران از زمان صفویه تاکنون، دین اسلام است. از ایران به عنوان کشوری اسلامی، توقع می رود که مبانی و ملاک های اسلامی را در رأس دستورات و قانونگذاری های خود قراردهد و رویکردی دینی و اسلام مدارانه را در پیش گیرد.
از این رو آنچه در گفتار حاضر، بنابر حاکمیت اسلامی در ایران، مد نظر ماست پیگیری قوانینی است که به طور خاص، حجاب و عفاف را موضوع قرارداده اند.(1) باتوجه به این رویکرد و خواسته و در بررسی سوابق قانونی این موضوع، مسلماً از دوره رضاخانی که فرمان ننگین کشف حجاب(2) را در پرونده خود دارد، نمی توان توقع وضع قانون برای حفظ حجاب و حیاء و عفاف در جامعه را داشت. لذا اگر بخواهیم پیشینه قانونی شدن حجاب در کشور را مورد بررسی قراردهیم، تنها لازم است که بازه زمانی سال 1357تاکنون را پیگیری کنیم. مرور این قوانین و بررسی جرایم و مجازات های آنها، از اولین مراحل تاکنون، چیزی است که در این یادداشت مرحله به مرحله و گام به گام، به بررسی آن خواهیم پرداخت.
گام نخست؛ پیش از تصویب قانون
پانزده اسفند پنجاه و هفت، یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمانی که هنوز قانون اساسی تدوین نشده و به تصویب نرسیده بود، امام خمینی(ره) نسبت به وضعیت حضور زنان در ادارات دولتی انتقاد کرده و فرمودند: «وزارتخانه اسلامى نبايد در آن معصيت بشود. در وزارتخانه هاى اسلامى نبايد زن هاى لخت بيايند؛ زن ها بروند، اما باحجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما كار بكنند، لكن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» (خمینی، 1386ش. ج6، ص329) این در شرایطی است که امام(ره) در مصاحبه ای در تاریخ هفتم دی همان سال، در پاریس فرمودند: «زن هرگز با مرد فرقى ندارد. آرى در اسلام زن بايد حجاب داشته باشد، ولى لازم نيست كه چادر باشد. بلكه زن مى تواند هر لباسى را كه حجابش را به وجود آورد اختيار كند. ما نمى توانيم و اسلام نمى خواهد كه زن به عنوان يك شىء و يك عروسك در دست ما باشد. اسلام مى خواهد شخصيت زن را حفظ كند و از او انسانى جدى و كارآمد بسازد.»(خمینی، 1386ش. ج5، ص294) دقیقاً به خاطر پایداری بر سر همان اصول است که در تیر ماه 1359، طی پیامی در پاسخ استعلام در مورد تعرض عده اى از افراد ناآگاه و احياناً ضدانقلاب، به بانوان بى حجاب، اعلام داشتند: «ممكن است تعرض به زن ها در خيابان و كوچه و بازار، از ناحيه منحرفين و مخالفين انقلاب باشد. از اين جهت، كسى حق تعرض ندارد و اينگونه دخالت ها براى مسلمان ها حرام است، و بايد پليس و كميته ها از اينگونه جريانات جلوگيرى كنند.» (خمینی، 1386ش. ج12، ص502)
در پی این تذکرات مداوم و دستورات مکرر بود که کارمندان ادارات دولتی موظف به رعایت حجاب شدند و به مرور، این قانون نانوشته عمومیت یافت. تا جایی که در سال 1360، در بند 5 ماده 18 قانون بازداری نیروی انسانی مؤسسات دولتی و وزارتخانه های وابسته به دولت، بی حجابی به عنوان تخلف شناخته شد؛ و اماکن و فروشگاه ها و مراکز عمومی موظف به نصب تابلویی شدند که بر آن نوشته شده بود: «به دستور دادگاه مبارزه با منکرات، از پذیرفتن میهمانان و مشتریانی که رعایت ظواهر اسلامی را نمیکنند، معذوریم.»
گام دوم؛ قانون تعزیرات
تا سال 1362هیچ قانونی در مورد حجاب و عفاف به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید و اولين قانوني که در خصوص پوشش زنان، در کشور به تصويب رسيد، ماده ١٠٢ قانون تعزيرات مصوب سال ١٣٦٢بود. در این قانون آمده بود: «زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند، به تعزير تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهند شد.»
براساس این قانون، زنانی که در جمهوری اسلامی ایران هستند، اعم از ايراني و خارجي، مسلمان و غيرمسلمان، مکلف به رعايت حجاب شرعي در انظار عمومي و معابر شدند. تا جایی که دادستان عمومی تهران در بخشی از اطلاعیه خود می نویسد: «به تمام مسئولان در ادارات و سازمان های دولتی و شرکت ها و سایر واحدهای دولتی و خصوصی، اماکن عمومی از قبیل هتل ها، مسافرخانه ها، تالارها و باشگاه های برگزارکننده مجالس جشن عروسی، غذاخوری ها و سایر اماکن عمومی اعلام و ابلاغ می دارد، از تاریخ انتشار این اطلاعیه موظفند از ورود بانوانی که رعایت حجاب و پوشش صحیح اسلامی را نمی کنند، جلوگیری به عمل آورند.»
گام سوم؛ قانون رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان
در سال 1365، در مصوبه قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هايي كه استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع است يا عفت عمومي را جريحه دار ميكند؛ نکات جدیدی به چشم می خورد.
در ماده