به نام خدا
دوفصلنامه علمی مطالعات فهم قرآن
با مدیر مسئولی و کادر علمی جدید
📜به اطلاع اساتید، دانشجویان و پژوهشگران محترم میرساند
🔰دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران
با مدیر مسئولی دکتر سیّد محسن موسوی(عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران؛ دانشکده الهیات و معارف اسلامی) و به سردبیری خانم دکتر زینب السّادات حسینی،
در نظر دارد «دوفصلنامه مطالعات فهم قرآن» را پس از سه شماره برای دریافت درجه علمی به وزارت علوم ارائه دهد.
📝از شما فرهیخته ارجمند خواستاریم که با مشارکت در این امر علمی و معنوی، ما را در ارتقای سطح علمی مجله یاریگر باشید.
📖دوفصلنامه علمی مطالعات فهم قرآن
🌐http://quraan.journals.umz.ac.ir/
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📌سلسله نشست های راهبردی نقش استادان معارف اسلامی در جهاد تبیین
📢📢* اولین نشست مجازی
نگاهی به ابعاد معنایی،اجتماعی و فرهنگی حجاب*
زمان برگزاری: سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
⏰ ۱۰ الی ۱۱:۳۰
📌سخنران:
حجتالاسلام والمسلمین علی سرلک
مخاطبان: كليه ي استادان سراسر کشور
به اساتید شرکت کننده گواهینامه معتبر ارائه خواهد شد.
برای حضور در این نشست مجازی از طریق لینک زیر اقدام فرمایید
https://room.nahad.ir/ch/markaz
DSC06220.JPG
2.84M
روز دوم مصاحبه دکتری گروه علوم قرآن و حدیث
10.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 همایش ملی «سالک الی الله»
تبیین سیره و اندیشه مرحوم آیت الله ناصری
💢 مهلت ارسال مقالات:
✅ چکیده: ۳۱ خرداد
✅ مقاله: ۳۱ مرداد
💢 زمان همایش: مهرماه ۱۴٠۲
💢 مکان قم و اصفهان
🔰 دبیرخانه همایش «سالک الی الله»
⬅️ كانال همایش در پیام رسانهای اجتماعی:
@hamayeshnaseri
🌐 سایت همایش:
www.hamayesh-naseri.ir
با نامحرم ارتباط نگیر
سعی کنید با نامحرم ارتباط نداشته باشید چه زن باشه چه مرد گفتن آقا مگر مرد هم نامحرم می شود علامه فرمود هرکس با خدا ارتباط ندارد نامحرم است.
علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه
@drnaghisanaei
شیخ زین العابدین بن مسلم بارفروشی مازندرانی حائری (۱۲۲۴-۱۳۰۹ق)
از مراجع تقلید شیعه قرن سیزدهم و چهاردهم قمری.
تحصیلات خود را در بارفروش آغاز کرد و در رجب ۱۲۵۰ق به کربلا و سپس در ۱۲۵۸ق به نجف اشرف سفر کرد
معروفترین اساتید ایشان حضرات آیات : سعید العلماء مازندرانی، صاحب جواهر و شیخ انصاری می باشند.
از ایشان به عنوان مرجع تقلید بسیاری از شیعیان در عراق و ایران و هند یاد شده است و رساله عملیه او بارها در آن زمان به چاپ رسیده است.
کثرت مقلدان وی به قدری بود که به گفتۀ فشارکی، ملقب به «کعبه» و «قبله» بود. سید محسن امین که در سال ۱۳۰۸ق به عراق رفته، هنگام برشمردن علمای بزرگ و مراجع تقلید، زین العابدین مازندرانی را مرجع بزرگ کربلا نام برده است.
شیخ عباس قمی در الکنی و الالقاب و فوائد الرضویه، شیخ آقا بزرگ تهرانی در طبقات اعلام الشیعه، تنکابنی در قصص العلماء، سید محسن امین در اعیان الشیعه، حرزالدین در معارف الرجال، معلم حبیب آبادی در مکارم الآثار،... او را با لقب «شیخ عابد ناسک» نام ستوده اند.
ایشان در ۱۶ ذیالقعده سال ۱۳۰۹ق درگذشت و در باب قاضی الحاجات حرم امام حسین به خاک سپرده شد.
#علماء_مازندران
۲۳ ذیالقعده روز زیارتی امام رضا علیه السلام:
علامه ی مجلسی می گوید :
زیارت حضرت رضا علیه السلام در روزهای مقدس اسلامی افضل است ؛ خصوصا روزهایی که اختصاص به آن حضرت دارد. مثل روز ولادت (11 ذی القعده)
روز شهادت آن حضرت (مطابق مشهور آخر ماه صفر)
سپس از کتاب اقبال مرحوم سید بن طاووس استحباب زیارت آن حضرت را در روز 23 ذی القعده (طبق روایتی روز شهادت آن حضرت) نیز نقل می کند و در پایان می نویسد : استحباب زیارت آن حضرت در ماه رجب گذشت
(بحار الانوار جلد 99 صفحات 43 و 44) .
مرحوم محدث قمی روز 25 ذی القعده را نیز به این موارد ضمیمه کرده است.
قال سیدبن طاووس فی الاقبال:
و رایت فی بعض تصانیف اصحابنا العجم رضوان الله علیهم، انه یستحب ان یزار مولانا الرضا علیه السلام یوم ثالث وعشیرین من ذی القعده، من قرب او بعید. ببعض زیارته المعروفه او بما یکون کالزیاره من الروایه بذلک.
صلوات خاصه حضرت:
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الاِْمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَْرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلوةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ: خدایا درود فرست بر على بن موسى الرضا آن امام پسندیده با تقواى پاک و حجت تو بر هر که روى زمین و هر که در زیر زمین است آن راستگوى شهید درودى بسیار و تام و تمام و پاکیزه و پیوسته و پى در پى و دنبال هم مانند بهترین درودى که مى فرستى بر یکى از دوستانت
زیارت مختصر امام رضا علیه السلام :
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِىَّ اللَّهِ وَابْنَ وَلِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْهُدى وَالْعُرْوَةَ الْوُثْقى وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّکَ مَضَیْتَ عَلى ما مَضى عَلَیْهِ آبآؤُکَ الطّاهِرُونَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلى هُدىً وَلَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ اِلى باطِلٍ وَاَنَّکَ نَصَحْتَ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ وَاَدَّیْتَ الاَْمانَةَ فَجَزاکَ اللَّهُ عَنِ الاِْسْلامِ وَاَهْلِهِ خَیْرَ الْجَزآءِ اَتَیْتُکَ بِاَبى وَ اُمّى زآئراً عارِفاً بِحَقِّکَ مُوالِیاً لاَِوْلِیآئِکَ مُعادِیاً لاَِعْدآئِکَ فَاشْفَعْ لى عِنْدَ رَبِّکَ
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ یَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّکَ الاِْمامُ الْهادى وَالْوَلِىُّ الْمُرْشِدُ اَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ مِنْ اَعْدآئِکَ وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ بِوِلایَتِکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ