33.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️تند خوانی تصویری قرآن کریم
♻️جزء (۱۱) یازدهم
🎤باصدای استاد معتز آقایی
✅ به همراه متن و ترجمه فارسی
🕰زمان:. ۳۱:۳۱ دقیقه
❎این جزء از آیه ۹۳ سوره توبه اغاز و تا آیه ۵ سوره هود و سوره یونس کامل را شامل می شود.
♻️ جزء یازدهم قرآن کریم را در دو پست جداگانه بصورت پی دی اف(pdf) و صوتی(mpt) در این کانال می توانید مشاهده نمایید
*┄┅═✧❁💠🇮🇷💠❁✧═┅┄*
🗞 کانال #تیتراول (روزنامه ها)📃
@titravval
quran-joz-11 (1).pdf
1.13M
✴️پی دی اف(pdf) جزء (۱۱) یازدهم
🔶پاورپوینت جزء ۱۱ بامتن و ترجمه فارسی
🔸این جزء از آیه ۹۳ سوره توبه آغاز و تا آیه ۵ سوره هود و سوره یونس کامل ادامه دارد
🔸جزء یازدهم را در دو پست جداگانه بصورت تصویری و صوتی(mpt) در این کانال می توانید مشاهده نمایید
*┄┅═✧❁💠🇮🇷💠❁✧═┅┄*
🗞 کانال #تیتراول (روزنامه ها)📃
@titravval
💠نکات کلیدی جزء يازدهم1⃣1⃣💠
1- با راستگویان و کسانی که ظاهر و باطنشان یکی است رفاقت و همراهی کنید. (توبه: 119)
2- در انفاق، کمیّت و مقدار مهم نیست، چه کم باشد چه زیاد، در نزد خدا اَجر دارد. (توبه: 121)
3- عده ای از مسلمانان باید دنبال جهاد علمی و فرهنگی باشند و معارف دین را یاد بگیرند. (توبه: 122)
4- از حدس و گمان و خیال پیروی نکنید که خیالبافی اصلاً به درد شناخت حقیقت نمی خورد.(یونس: 36)
5- هیچ فردی در مقابل اعمال دیگری مسئولیتی ندارد و هر کس پاسخگوی اعمال خودش است. (یونس: 41)
6- خدا به هیچ کس ظلم نمی کند و این مردم اند که به خودشان ستم می کنند. (یونس: 44)
7- قرآن، درمانی برای دردهای روحی تان و کتاب راهنما و رحمت ویژه خداست. (یونس: 57)
8- خداوند در مورد مردم لطف و بخشش دارد، ولی بیشتر آنها سپاسگزار نیستند. (یونس: 60)
9- بر دوستان خدا «در مواجهه با حوادث سخت» نه ترسی غلبه می کند و نه غُصّه می خورند. (یونس: 62)
*┅═✧❁☫🇮🇷☫❁✧═┅*
🗞 کانال #تیتراول(روزنامه ها)📃
@titravval
📍 هنرمند اصفهانی که اثرش در محل سخنرانی رهبر انقلاب نصب شده بود: خستگی هفتاد سالهام از بین رفت
🔹در میان سخنرانی رهبر انقلاب، قاب عکس پشت سرشان در تصویر خودنمایی میکرد که این تابلو اثر رضا بدرالسماء نگارگر اصفهانی است.
🔹او درباره حس و حالش با دیدن اثرش در سخنرانی رهبر انقلاب گفت: «زمانی که تصویر قابم را کنار ایشان دیدم، بسیار خوشحال شدم و خستگی ۷۰ سال کارم از بین رفت.»
🔹وی با تاکید بر اینکه هنر زبان پویا است و در این راستا میتوان از آن به بهترین نحو و خصوصاً در مسیر هنر ملی و ایرانیمان استفاده کنیم، گفت: «این اثر با تکنیک آبرنگ و ابعاد آن ۵۵ در ۷۵ بوده و قسمت نوشته آن نگارگری سنتی و پایین تابلو به سبک رئال است در واقع ترکیبی از رئال و سنت است. اینکه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ و هنر علاقهمند هستند نکتهای قابل توجه است و در این راستا شاهدیم که به هنرمندان توجه زیادی دارند و امید است در این مسیر توسعه پیدا کنیم.»/ ایمنا
20.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
، ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
"صدبار اگر توبه شکستی"
🎥 آهنگ «بازآ»
🎙آهنگساز و خواننده: شاهین اَسنا
📜 شاعر: ابوسعید ابوالخیر
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🧕حجاب؛ مقاومت زن در میدان های سیاسی و اجتماعی
✍ دکتر زهرا رشیدی
وقتی نگاه به «زن» نگاهی کالاگرایانه باشد و ساحت زن را با یک شکلات قیاس کرده و آن را در بیلبوردهای درون شهری و برون شهری قرار داده و کل کنشگری «شکلات» را در جلد و روی آن خلاصه می کنیم، نباید انتظار یک واکنش منطقی و معقول را از مخاطب داشته باشیم. وقتی «حجاب» را به یک معروف عرفی- دینی ذیل اراده جمعی مردم تبدیل نکرده و مخاطب را با فلسفه و ماهیت سیاسی- دینی آن آشنا نکرده ایم، مقصر اصلی خود ما هستیم .
روزنامه کیهان - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۲۳۵۴۰
ادامه و تکمیلی در پست بعدی بخوانید 👇👇
تیتر اول
🧕حجاب؛ مقاومت زن در میدان های سیاسی و اجتماعی ✍ دکتر زهرا رشیدی وقتی نگاه به «زن» نگاهی کالاگرایان
🧕حجاب؛ مقاومت زن در میدان های سیاسی و اجتماعی
✍ دکتر زهرا رشیدی
وقتی نگاه به «زن» نگاهی کالاگرایانه باشد و ساحت زن را با یک شکلات قیاس کرده و آن را در بیلبوردهای درون شهری و برون شهری قرار داده و کل کنشگری «شکلات» را در جلد و روی آن خلاصه می کنیم، نباید انتظار یک واکنش منطقی و معقول را از مخاطب داشته باشیم. وقتی «حجاب» را به یک معروف عرفی- دینی ذیل اراده جمعی مردم تبدیل نکرده و مخاطب را با فلسفه و ماهیت سیاسی- دینی آن آشنا نکرده ایم، مقصر اصلی خود ما هستیم .
وقتی اصل را در «تعرف الاشیاء باضدادها» قرار بدهیم، تبیین ما در مسئله حجاب باید جریان ساز و نقطه زن باشد. این یعنی باید در کنار تبیین، نگاه انسان گرایانه غرب به زن را نیز تشریح کرده و به چالش نقد بکشیم؛ تا مخاطب با عقل و استقلال فکری خود انتخاب صواب را انجام بدهد.
وقتی مخاطب دانست که غرب انسان را محوریت عالم فرض کرده و او را جای خدا می نشاند، و با نظارت انسان بر انسان چیزی حز سلب اراده و آزادی را برای او به ارمغان نیاورده است، می تواند مسئله را قیاس کرده و تصمیم بهتری بگیرد.
ما در این واقعه مشاهده می کنیم که «زن» به یک کالا، چه در جامعه و چه در رسانه تبدیل شده است، که با نگاهی به سینمای هالیوود و صنعت پورن نگاه غرب به ساحت مقدس زن را متوجه می شویم.
در همین راستا عقبه اندیشه ای اتاق فکر غرب را می توان در سینما و آثار نوشتاری به خوبی مشاهده کرد که آنها هر آنچه می اندیشند را در فرم هنر به عرصه ی اکران می آورند. پس مسئله این جاست که مخاطب ایرانی ما باید با چنین مسائلی در فرم و محتوای زیبا و مستدل آشنا شده و تببین بشود.
زن باید بداند که حجاب وی در عصر حاضر به یک امر سیاسی مبدل شده است و این پوشیدگی به منزله یک کنشگری در جامعه مردسالار غربی است! از این جهت که هرکجا مشاهده کردیم که حجاب سروصدای آقایان را در برداشته است، آن مذکرات با تفکرات مردسالارانه غربزده زن را تنها برای خود ذیل سلب حق انتخاب و زندگی آزادانه می خواهند. پس جامعه ای که ذیل این تفکر غربی ولو در ایران نیز باشد، یک هویت غربی دارد.
جنبش متوهم «زن، زندگی، آزادی» دقیقا نقطه متقابل نگاه غربی و اسلامی به مسئله زن و ساحت اجتماعی او بود؛ مردهای هوس باز و تهی مغزی که زن ها را عریان در دل خیابان می خواستند تا وسیله ای بشوند برای لذت جویی های حیوان مدارانه خود که ذیل تفکر آزادی تعریفش کرده و تنها شعار می دادند.
این جا مشخص می شود که حجاب با آن که جزئی از دستورات اسلام است، وقتی در ساحت جامعه و سیاست قرار می گیرد، می تواند تمامی شئونات دینی را تحت الشعاع خود قرار بدهد و اسلام نیز به تمامیت برای دفاع از مسئله حجاب به پا خیزد؛ چراکه اسلام به فرموده خمینی کبیر(ره) همه چیزش سیاست است، حتی عبادتش.
پس متوجه می شویم حجاب تا وقتی در منزل است امری شخصی ا ست، ولی وقتی در جامعه می آید به یک امر سیاسی - اجتماعی تبدیل می شود؛ و هویت اجتماعی زن نیز ذیل این امر و کنشگری سیاسی شکل می گیرد. یعنی من حجاب دارم، پس هستم.
حجاب این جا به منزله سیلی محکم بر دهان جامعه مردسالار است که من نمی خواهم ذیل تفکرات سلیقه ای زندگی کنم.
حجاب در این جا یعنی من تصمیم می گیرم که نحوه مواجهه جامعه با من چگونه باشد.
و نمایان است نگاه ما به حجاب در این جا صرفا چادر یا پوشیدگی نیست، هرآنچه در نگاه عرفی و دینی مصداق حجاب باشد، به مثابه یک امر سیاسی در جامعه می تواند تلقی بشود، و گاهی حضور در این فضا که یک مبارزه نیز محسوب می شود می تواند زنان ما را به سمت حجاب برتر نیز سوق بدهد
روزنامه کیهان -چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۲۳۵۴۰
روزنامه رسالت ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۱۰۸۲۸
نگاهی به فراگیرترین اخبار جامعه در سال 1402
سال 1402 در یک نگاه
آخرین روز های سال 1402 با همه امیدهای شورانگیز و رنج های جانکاهش در حال سپری شدن است، سالی که پر از اتفاقات ریز و درشت بود و ایرانی ها در این سال پر فراز و فرود حوادث تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشتند.آنچه در ادامه می خوانید، نگاهی است اجمالی به برجسته ترین رویدادهای جامعه در سالی که گذشت.
تیتر اول
روزنامه رسالت ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۱۰۸۲۸ نگاهی به فراگیرترین اخبار جامعه در سال 1402 سال 1402 در ی
✴️نگاهی به فراگیرترین اخبار جامعه در سال 1402
🔶سال 1402 در یک نگاه
1⃣تصویب کلیات لایحه «ارتقای امنیت زنان» در مجلس
یکی از شیرین ترین اتفاقات امسال برای زنان رخ داد و سرانجام کلیات لایحه ای که با تغییر عناوین متعدد به «ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار» نام گرفته، توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این طرح در طول 12 سال گذشته و دوره های مختلف مجلس، محل اختلاف میان دولت ها و قوه قضائیه بود اما در نشست علنی مجلس شورای اسلامی که 20فروردین ماه برگزار شد، کلیات این لایحه به رای گذاشته شد که طراحان آن می گویند با تمرکز بر بازدارندگی و پیشگیری، ارتقای امنیت روانی و جسمانی زنان در محیط خانه، کار و اجتماع، تهیه شده و یکی از مهم ترین اهدافش جرم انگاری برخی رسوم زن ستیزانه و «غلط» از جمله «خون بس» است.همچنین حمایت از «حریم خصوصی بانوان» در مقابل ضابطان قانونی، امکان استفاده از «اذن قاضی» برای خروج زنان از کشور، مجازات شوهری که همسر خود را از خانه اخراج یا مانع ورودش به خانه شود، جرم تلقی شدن «اجبار زن به ازدواج یا طلاق» توسط هر کسی از جمله «ولی، قیم و...» در این لایحه دنبال می شود. مسئله جلوگیری از ظلم به زن همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و بیش از400بار این موضوع درکلام ایشان مطرح شده است. از این رو توران ولی مراد، فعال حوزه زنان و خانواده می گوید، این لایحه و تصویب آن درواقع پاسخ به فرمایشات رهبری است که در دهه 70، 80 و 90 و حتی 1401 صراحتا خواستند جلوی ظلم به زن در خانواده گرفته شود و باید هرچه سریع تر برای تصویب نهایی در دستور کار مجلس قرار گیرد و زنان برای نخستین بار صاحب یک قانون حمایتی شوند.
روزنامه رسالت- دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۱۰۸۲۸