45.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظریه ارجاع بدیهیات به علم حضوری
👤 حضرت استاد مهدی احمدخانبیگی
#معرفت_شناسی
#ابتکارات_علامه_مصباح_یزدی
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
🎙👈 گفتاری در زمینه چگونگیِ تدریسِ #سیوطی
💠 مدرس سیوطی اگر می خواهد کار تکراری برای خود و شاگردانش نداشته باشد باید نسبت به شاگردانش این پیشفرض را داشته باشد که آنها قواعد ادبی را در هدایه یا بدایه یا صمدیه خوانده اند و فهمیده اند تا دیگر مطالب و قواعد کتاب را با طول و تفصیل در تخته و تابلو پیاده و بیان نکند بلکه پیش از جلسه فردا، شاگردانش را ارجاع دهد به همان مطلب که در کتاب پیشین خواندند و درآغاز درس جدید اجمالا از آنها بپرسد و بخواهد گزارشی دهند تا مطالب یادآوری شود
💢 از آنجا که در سیوطی، محور الفیه است و این کتاب شرحی برای فهم الفیه می باشد؛ مراحل پیشنهادی برای تدریس این کتاب، به ترتیب از این قرار است ؛
1⃣ صحیح خواندن منظومه ابن مالک
2⃣ روان خوانی آن
3⃣ تجزیه و ترکیب آن
4⃣ نمایه زنی منظومه ابن مالک و متن سیوطی " در چاپ جدید از سیوطی این کار در متن شده است که این بند دارد چه می گوید و ناظر به چی هست "
5⃣ به درک مطلب رساندن شاگردان با برجسته سازی نکات سیوطی در ترجمه " فلان لغت به چه معناست و چه ترکیبی دارد، چه مثال شبیهی براش می شود زد و پرسش هایی که هر کسی با این منظومه برخورد کند براش پیش می آید"
6⃣ متن خوانی سیوطی به عنوان شرح و پاسخگو پرسش های مطرح، برای گره زدن مطالب متن سیوطی به منظومه ابن مالک به گونه ای که اگر شاگرد سیوطی را خواند آن نظم را بدون مراجعه به سیوطی بفهمد و توضیح دهد و تسلط بر سیوطی برایش به دست آید یعنی بتواند مطلب سیوطی را از دل نظم بیرون بکشد و برداشت کند
7⃣ ترغیب شاگردان برای حفظ نظم های کلیدی آن
✍ حضرت استاد محمد ابراهیم کفیل
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 @toaman
برخی از رویات درباره نگاه و آثار آن.mp3
30.76M
❓روایات، به نگاه و آثار آن چه دیدی دارند؟
🎙 حضرت استاد مجتبی وافی
📝 عنه عليه السلام : لَيسَ في البَدَنِ شيءٌ أقَلَّ شُكرا مِن العَينِ ، فلا تُعطوها سُؤلَها فتَشغَلَكُم عَن ذِكرِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ .[الخصال : 629 / 10.]
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : النَّظرَةُ بعدَ النَّظرَةِ تَزرَعُ في القَلبِ الشَّهوَةَ ، و كفى بها لِصاحِبِها فِتنَةً .[كتاب من لا يحضره الفقيه : 4 / 18 / 4970.]
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن غَضَّ طَرفَهُ أراحَ قَلبَهُ .[غرر الحكم : 9122.]
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قرآن ابهام مفهومی ندارد ...
📌بخشی از جلسه اول دوره «چگونه المیزان بخوانیم؟»
🎙 حضرت استاد سید محمد هاشمی
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
1_2961401424.mp3
6.43M
#پادکست_صوتی
🔷 قاضی؛ برترین و برجسته ترین فرد در نگاه حاکم اسلامی
📌 عهدنامه مالک اشتر
🎙 سین_حاء
#سیمای_قاضی_اسلامی
#بالاترین_منزلت
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
نگاهی_گذرا_به_قصه_نواندیشی_به_زبان_استاد_خسروپناه_در_تاریخ_۷_تیر_۱۴۰۱.mp3
6.87M
🧐 نگاهی گذرا به قصه بیمار، وابسته و آویزان به بیگانه نو اندیشی « دیگر اندیشان» ...
🎙 حضرت استاد عبدالحسین خسروپناه
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
آیا فقها دشمنان صف اول امام زمان اند ؟.mp3
14.08M
❓آیا فقها دشمنان صف اول امام زمان اند؟
🎙 حضرت استاد محمد شهبازیان
#کتاب_ره_افسانه
#روایات_جعلی
#حتما_گوش_دهید
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
کتاب_های_بنیادین_انقلاب_اسلامی_ایران_از_زبان_حضرت_آیه_الله_خمینی_قدس_سره.mp3
194.4K
☝️👈 امام خمینی قدس سره کتاب های بنیادین انقلاب اسلامی را چه می دانست؟
📚 چه شخصیتها و چه کتابهایی بر شما اثر داشته اند؟
امام: در فلسفه:اسفار ملاصدرا، در حدیث : اصول کافی، در فقه : جواهرالکلام (صحیفه ج5، ص271، دوم دی 1357)
🎙 حضرت استاد حسین بغدادی
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
1_3095236248.mp3
4.83M
🔹#پادکست_صوتی
💠 چه کار کنم که حالم خوب شه؟
🔸 مشکل ما دقیقا چیه؟
📌 دردتو اشتباه نگیر !
#ماه_رجب_آغاز_فصل_بندگی
#خاب_الوافدون_علی_غیرک
🎙 سین_حاء
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
آداب استماع صوت دروس.mp3
2.39M
🎶 برای بهره مندی بیشتر از استماع فایل صوتی دروس، چه آدابی را باید رعایت کرد؟
🎙 حضرت استاد علی فرحانی
#دانشجوی_شاکر
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
شرط کسب توفیقات علمی و معنوی .mp3
5.39M
⁉️ چرا با اینکه درس می خوانیم شاگرد اول نمی شویم ؟
❓ چرا به کار های اخلاقی گوناگون می پردازیم اما اثری نمی بینیم؟
✍ #مثال_زیبا حضرت استاد، در این صوت را از دست ندهید
🎙 حضرت استاد محمد حسن وکیلی
#راز_و_رمز_رسیدن_به_مقصود
#استقامت
#دانشجوی_شاکر
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #پادکست_تصویری
🌱 بزرگترین نعمت در عصر کنونی برای ما، نفس نظام مقدس جمهوری اسلامی است
#ایران_قوی
#به_داشته_هایمان_توجه_میکنیم
#ما_سپاسگزاریم
🎙 حضرت استاد سیفی مازندرانی
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2410151948Cbbf328ebc9