eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
80.6هزار عکس
86.1هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
📗📗 کتاب "آیه عصمت، مادر خلقت" تالیف حجت الاسلام حسین اسکندری شرحی بر اوصاف و سیره‌ی عملی حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) است . نویسنده در این کتاب سعی کرده با استفاده از آیات و روایات دسته بندی و نموداری متفاوت از حیات طیبه و سیره ی ریحانه النبی تنظیم و ارائه کند تا قطره ای گویا از زندگی کوتاه اما پربار آن حضرت به تصویر کشیده شود.
Part07_آیه عصمت،مادر خلقت.mp3
18.45M
" سیره و سنت فاطمه سلام الله علیها"
📗 📗 کتاب " ضیافت بلا" حاصل تنظیم متن دو دوره سخنرانی «حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری» پیرامون ارکان و مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین (ع) است که در سال ۱۳۷۷ ارائه شده است. کتاب در دو بخش سیر و سلوک متعارف و مقامات سلوکی در زیارت عاشورا تهیه و تنظیم شده است. از نظر استاد میرباقری «هدف از خلقت چیزی جز قرب و لقاء حضرت حق نیست، لذا شناخت راه وصول به این هدف بزرگ برای رسیدن به آن بسیار مهم و ضرورری است و برای رسیدن به این راه دو نوع مسیر پیش بینی و پیشنهاد شده است، راه نخست، راه بزرگان و علمای اخلاق و برخی کتاب های معرفت به استناد آیات و روایت است و راه دوم سلوک با شفاعت اولیای خدا و بلای آن هاست. اگر راه نخست را همچون عبادت در ایام عادی سال فرض کنیم، راه دوم به منزله شب قدر است و راهی کوتاه تر برای رسیدن به لقای پروردگار است، که دعاهایی مانند زیارت عاشورا این راه را هموارتر می کنند. این کتاب، تلاش دارد با نگاهی جدید به زیارت عاشورا، این دعا را راهی برای رسیدن به سلوک الی الله و نزدیک شدن به امامان معصوم(ع) معرفی کند.
مجموعه مستند "حدیث سرو" " زندگینامه و شرح حال و کرامات علماء و عرفاء" تولید صدا و سیما فصل اول قسمت های ۱ تا ۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Hadis sarv 5.mp3
16.29M
🎬 📗فصل اول: قسمت 5⃣ "جان آگاه" .................. *نظر آیت الله خویی درمورد آقای قاضی *خاطرات آیت الله سید عباس حسینی کاشانی | دقایق ۴:۴۹ و ۸:۱۱ *مصاحبه با مرحوم آیت الله کشمیری | دقیقه ۱۱:۵۲ *علت تمام غفلت ها غفلت از مرگ است.. *خاطره مرحوم آیت الله نجابت | دقیقه ۱۴:۴۴ *جمله آقای قاضی درباره نماز اول وقت *خاطره مرحوم میرزا علی غروی علیاری | دقیقه ۲۰:۲۶ *شوق آقای قاضی به زیارت کربلا *بخشی از وصیت نامه آقای قاضی درباره عزای سیدالشهداء *تمیزکردن کفش عزاداران سیدالشهدا توسط آقای قاضی
11- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
27.51M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه یازدهم/ بخش چالشها و قواعد ❗️ چالش اول: جانب پیوند اجتماعی(ولاء عرضی) بگیریم یا جانب حق و جلوگیری از انحراف! 🔅 مرور آیات ۷۷تا۹۴ طه ❓ توحید مهمتر است یا وحدت اجتماعی؟! • هارون در تزاحم دو امر موسی (توحید و وحدت)! • ولیّ با مفتی فرق دارد؛ باید مقام تحقق را لحاظ کند! منشور روحانیت امام در اینباره چه دارد؟ • اگر هارون بیش از تبیین (آیات ۹۰و۹۱) جلو می رفت، نه وحدت می ماند نه توحید برمی گشت! • انتظار ید بیضاء برای جمع دو ضرورت! • معنای دقیق فرمایش شهید مطهری: در منطق اهل حق، عدالت بر وحدت و حق بر جماعت تقدم دارد!خطبه۱۳۱ به ما می گوید ولاء عرضی و پیوند اجتماعی که شکست نه عدالت اجتماعی برقرار نه انحراف از حق تصحیح می شود • خطبه۱۶۸ قاعده ای می گوید که حق آسان گرفته شود(توخذ الحقوق مسمحه)
Part15_علی از زبان علی.mp3
6.01M
............ دوران جنگ صفین ............ *اعزام نماینده به شام *پاسخ معاویه به امام(ع) و ادعای خونخواهی عثمان *شروط معاویه برای بیعت *پاسخ امام به نماینده خود در شام 📗 از والدین محترم درخواست میگردد این فایل صوتی را در اختیار فرزندان نوجوان خود قرار داده و به آنها توصیه گردد که علاوه بر گوش دادن به آن، منن آنرا نیز پیاده نمایند. لازم است در صورت امکان برای تشویق این اقدام معنوی آنها هدیه ای در نظر گرفته شود. 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز.سهم روز شصتم ┄━━•●❥❈🍃🌼🍃❈❥●━━┄ 📜 : نامه به مالک اشتر (قسمت دوم) 4⃣ مردم گرایی، حق گرایی ♦️دوست داشتنی ترين چيزها در نزد تو در حق ميانه ترين و در عدل فراگيرترين و در جلب خشنودی مردم گسترده ترين باشد، كه همانا خشم عمومی مردم، خشنودی خواص (نزديكان) را از بين ميبرد، امّا خشم خواص را خشنودی همگان بی أثر می كند. خواصّ جامعه همواره بار سنگينی را بر حكومت تحميل می كنند زيرا در روزگار سختی ياريشان كمتر و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و درخواسته هايشان پافشارتر و در عطا و بخششها كم سپاس تر و به هنگام منع خواسته ها دير عذر پذيرتر و در برابر مشكلات كم استقامت تر می باشند. در صورتی كه ستونهای استوار دين و اجتماعات پرشور مسلمين و نيروهای ذخيره دفاعی عموم مردم می باشند پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد. 5⃣ ضرورت راز داری ♦️از رعيّت آنان را كه به دنبال عیوب دیگران بیشتر جستجو می کند از خود دور كن، زيرا مردم عيوبی دارند كه رهبر امّت در پنهان داشتن آن از همه سزاوارتر است، پس مبادا آنچه بر تو پنهان است آشكار گردانی و آنچه كه هويداست بپوشانی كه داوری در آنچه از تو پنهان است با خدای جهان می باشد، پس چندان كه می توانی زشتيها را بپوشان تا آن را كه دوست داری بر رعيّت پوشيده ماند خدا بر تو بپوشاند، گره هر كينه ای را در مردم بگشای و رشته هر نوع دشمنی را قطع كن و از آنچه كه در نظر روشن نيست كناره گير. در تصديق سخن چين شتاب مكن، زيرا سخن چين گرچه در لباس اندرز دهنده ظاهر می شود امّا خيانتكار است. 6⃣ جايگاه صحيح مشورت ♦️ بخيل را در مشورت كردن دخالت نده، كه تو را از نيكوكاری باز می دارد و از تنگدستی می ترساند. ترسو را در مشورت كردن دخالت نده كه در انجام كارها روحيّه تو را سست می كند. حريص را در مشورت كردن دخالت نده كه حرص را با ستمكاری در نظرت زينت می دهد. همانا بخل و ترس و حرص، غرائز گوناگونی هستند كه ريشه آنها بدگمانی به خدای بزرگ است. بدترين وزيران تو كسی است كه پيش از تو وزير بدكاران بوده و در گناهان آنان شركت داشته، پس مبادا چنين افرادی محرم راز تو باشند، زيرا كه آنان ياوران گناهكاران و ياری دهندگان ستمكارانند. تو بايد جانشينانی بهتر از آنان داشته باشی كه قدرت فكری امثال آنها را داشته امّا گناهان و كردار زشت آنها را نداشته باشند: كسانی كه ستمكاری را بر ستمی ياری نكرده و گناه كاری را در گناهی كمك نرسانده باشند. هزينه اين گونه از افراد بر تو سبكتر و ياريشان بهتر و مهربانيشان بيشتر و دوستی آنان با غير تو كمتر است. آنان را از خواص و دوستان نزديك و راز داران خود قرار ده سپس از ميان آنان افرادی را كه در حق گویی از همه صريح ترند و در آنچه را كه خدا برای دوستانش نمی پسندد تو را مدد كار نباشند انتخاب كن، چه خوشايند تو باشد يا نباشد. ┄━━•●❥❈🍃🌼🍃❈❥●━━┄
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(32).mp3
5.26M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز شصتم نامه ۵۳ از بند ۴تا بند ۶