زیارت امام زين العابدين و امام محمد باقر و امام جعفر صادق عليهم السلام در
«روز سه شنبه»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا خُزَّانَ عِلْمِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا تَرَاجِمَةَ وَحْيِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا أَئِمَّةَ الْهُدَى السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا أَعْلاَمَ التُّقَى السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلاَدَ رَسُولِ اللَّهِ
أَنَا عَارِفٌ بِحَقِّكُمْ مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ مُعَادٍ لِأَعْدَائِكُمْ مُوَالٍ لِأَوْلِيَائِكُمْ بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَوَالَى آخِرَهُمْ كَمَا تَوَالَيْتُ أَوَّلَهُمْ وَ أَبْرَأُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ وَ أَكْفُرُ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ اللاَّتِ وَ الْعُزَّى
صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ يَا مَوَالِيَّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَ سُلاَلَةَ الْوَصِيِّينَ
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا صَادِقاً مُصَدَّقاً فِي الْقَوْلِ وَ الْفِعْلِ
يَا مَوَالِيَّ هَذَا يَوْمُكُمْ وَ هُوَ يَوْمُ الثُّلاَثَاءِ وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ
وَ مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكُمْ وَ آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ»
1.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 پای درس بزرگان
* اگر شما از گناهان خود خسته شوید
خدا از بخشیدن شما خسته نمیشود ...
2.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 #شهدا سنگ نشانند
🌷 که ره گم نشود ...
3.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی دامظلّه
* معنای حضور قلب در نماز
222.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⤴️ شرح در کلیپ
* پیشرفت یعنی
کویر تحویل بگیری و فقط در عرض ۳ سال
بزرگترین دهکده تفریحی و گردشگری رو در دل کویر تحویل بدی!
این دقیقاً همون چیزیه که شهید آیةالله رئیسی تحویل گرفت
و بعد از ۳ سال تحویل دولت فعلی داد.
💠 با «قرآن کریم» نورانی شویم
سوره مبارکه آل عمران آیه ۲۷
تُولِجُ اللَّيْلَ فِي الْنَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الَمَيَّتَ مِنَ الْحَيِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ
(خداوندا) تو شب را به روز و روز را به شب درآورى
و زنده را از مرده و مرده را از زنده بيرون آورى
و هر كه را خواهى بى شمار روزى مىدهى.
🖇 «مبارزهای که نیروهای مذهبی در این مقطع از تاریخ #مشروطیت، برای کنترل #استبداد انجام میدهد و بسیجی که با توجه به پایگاه مردمی خود در شهرهای مختلف ایجاد میکند، از برجستهترین فرازهای مبارزات نیروهای مذهبی در طول تاریخ حیات اجتماعی خود است؛ ولی نکتهای که از آن غافل شدند، عدم رضایت #منورالفکران به این اقدام از اقدام و به تفسیر و توجیهی است که آنان از مشروطه میکنند... کسانی که به توجیه دینی منورالفکری پرداختند، از این نکته غافل شدند که تلاشهای برای توجیه شرعی شعارها و آرمانها منورالفکران، فایدهای جز پوشش دادن به آنها جهت نفوذ در میان نیروهای مذهبی و دامن زدن به پریشانی فرهنگی و آشفتگی فکری اجتماع ندارد. یعنی در هنگام بسط #التقاط، نه تنها زمینهی شناخت دوست و دشمن از بین برود، بلکه راه برای شناخت خود نیز باقی نماند و منورالفکران در این شرایط فکری و فرهنگی با استفاده از پوششهای موجود ابتدا به حذف حریفان آگاه و از آن پس به قتل رقیبان غافل پرداختند.»
📚 حجتالاسلام حمید پارسانیا؛
حدیث پیمانه، ص ۲۸۲
#یادداشت | #حافظه_تاریخی
🔰سازوكارهای اجتماعی خاطره و فراموشی تاریخی
بررسی کارکرد حافظه تاریخی در جامعه
✍🏻 دکتر ناصر فکوهی
استاد دانشگاه تهران
📍«ناصر فكوهی، معتقد است حافظههای تاریخی كه امروز از آنها صحبت میشود، عموما حافظههای ملی هستند. وی میگوید به دلیل وجود انقلابهای بزرگ اجتماعی و حوادث و رویدادهای بسیار گسترده تاریخی و فشارهای ممتدی كه از درون و برون به این جامعه وارد شده، میزان ضربهها (تروماها) بسیار زیاد بوده و به همین دلیل نیز این حافظه در عین حال كه شكل گرفته است شكل بسیار متكثر، پاره پاره و پرگسست است.
فكوهی معتقد است نمیتوان با قاطعیت از ضعیف یا قوی بودن حافظه تاریخی ایرانی صحبت كرد و باید اذعان كرد كه ما بیشتر میتوانیم از پیچیدگی و ضربهپذیری آن صحبت كنیم تا از ثبات و استحكامش. این امر وظیفه همه ما را بیشتر میكند، زیرا برای تداوم هستی یك جامعه بدون شك نیاز به نظامهای خاطره و حافظه تاریخی و جمعی وجود دارد تا در عین تكثر بتوان وحدت را ایجاد كرد...»
مطالعه کامل یادداشت در وبسایت فکرت