🔸️شعر گنبد طلایی
🌸از شهر خوب مشهد
🌱دور است خانهی ما
🌸ای کاش چون پرنده
🌱پر میگشودم آنجا
🌸پر میزدم به سوی
🌱آن گنبد طلایی
🌸یک شعر میسرودم
🌱از شوق روشنایی
🌸یک گوشه مینشستم
🌱در بین آن هیاهو
🌸آرام در پناهت
🌱چون برههای آهو
🌸از بند غصه و غم
🌱من را تو میرهاندی
🌸با مهر بر لبانم
🌱لبخند مینشاندی
#امام_رضا_ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از دستش ندید این سریال زیبا رو😍
📹 #شهرآجیلی 📹
💥 قسمت: 49 💥
49.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کارتون_نوستالژی
کارتون خاطره انگیز
«#جزیره_ناشناخته»
تقدیم نگاه زیبای شما 😍
قسمت« ۲ »
پارت ۱
41.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کارتون_نوستالژی
کارتون خاطره انگیز
«#جزیره_ناشناخته»
تقدیم نگاه زیبای شما 😍
قسمت« ۲ »
پارت ۲
kabotare-haram128.mp3
4.77M
🔸️ کبوتر حرم
#امام_رضا_ع
#چهارشنبههایامامرضایی💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امر به معروف و نهی از منکر گروهی در یکی از پارک های کرج
فقط و فقط حضور و تذکر لسانی👏
خدا قوت به این دوستان مؤمن
✅ به نظر حقیر این روش باید در تمام مناطق و محله ها، با محوریت مساجد انجام بشود.
___________________
در نهی از منکر گروهی خودم هم یک تجربه موفق دارم...☺️
سال ها قبل، برای تبلیغ در ماه رمضان، به یکی از روستاهای منطقه خوش آب و هوای طالقان رفته بودم.
ظهرها در کنار رودخانه، بعضی مسافرین می آمدند و روزه خواری علنی می کردند و موارد اندکی از شل حجابی هم وجود داشت.
با اهالی مسجد هماهنگ کردم.
با بعضی اهالی مسجد به صورت گروهی سراغشان می رفتیم...
خوش و بش می کردیم...
ضمن گوشزد کردن حرمت روزه خواری علنی، بهشون می گفتیم اهالی روستا از این کار واقعا ناراحت می شوند و پیشنهاد می کردیم به منازل ما بیایند و در منازل ما غذایشان را میل کنند...
بازخوردهای خیلی خوبی داشتیم.
پ.ن: یک پیشنهاد: به نظرم روحانی مسجد حتما به آن گروه همراه، آموزش های لازم را بدهد و افراد صبور و با سعه صدر، گروه را همراهی کنند.
یاعلی🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو بر ما ببخش...
🔸 مناجات امام خمینی(ره)
«خدایا تو ما را لیاقت بده که در این مهمانی که از ما کردی، به طور شایسته وارد بشیم...
خدایا این ایران رو تو تقویت کن»
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
شما دیگر چرا سید عزیز!؟
ریشه یابی و دلیل تمسخر عمامه و روحانیون در خاطرات مقام معظم رهبری
🔸 در ایران معمولا کسانی که به امور دینی اشتغال دارند، اعم از طلاب و اساتید و مبلغان، عمامه بر سر میگذارند.
🔸 عمامه، نماد وجود آن طایفه ای است که در دین تفقّه میکنند، دین را تبلیغ میکنند و در برابر مخالفان دین میایستند.
🔸 از همین روی، دست نشاندگان استعمار و مبلغان لائیسیسم [=شبیه به سکولاریسم] با عمامه جنگیده اند.
🔸 رضا شاه دستور داد عمامه ها را بردارند و کلاه پهلوی به سر بگذارند. پسرش از این تصمیمِ شکست خورده عقب نشینی کرد، اما دستگاه حاکمه نقشه کشید تا یک روحیه عمومی ایجاد کند و عمامه را مورد تحقیر و استهزا قرار دهد.
🔸 در کودکی وقتی کلاس دوم ابتدایی بودم، عمامه گذاشتم. علت این عمامه گذاریِ زود هنگام آن بود که در آن دوران، مردم عادت به پوشاندن سر داشتند. طبیعتاً پدر حاضر نبود ما کلاه پهلوی به سر بگذاریم؛ بنابراین چارهای جز عمامه نبود...
🔸 ما از زمان کودکی با پدیده مسخره کردن عمامه مواجه بودیم. آن قدر کلمات تمسخر آمیز شنیدیم که این پدیده در نظر ما عادی شده بود...
🔸 تمسخر عمامه و علمای دین در ایران به شیوه های مختلف رایج بود و به صورت یک روحیه عمومیِ جمعی درآمده بود... و حتی من هم از این روحیه عمومی در سلامت نماندم.
🔸 در محله ما شخص معممی به نام شیخ فائقی بود. او مردی فاضل بود که در مجالس، روضه میخواند...
🔸 او هر روزه سوار بر الاغش از جلوی خانه ما میگذشت و در کوچه ها با سرعت حرکت میکرد.
🔸 یک روز با دوستانم مشغول بازی والیبال بودم... هنگام بازی عمامه را بر می داشتم و به پوشیدن همان قبا (که آن هم جزء لباس های طلاب و روحانیون است) اکتفا میکردم.
🔸 در حین بازی متوجه شدیم که آقای فائقی سوار بر الاغ از دور با سرعت میآید. بچهها با هم قرار گذاشتند او را مسخره کنند. وقتی نزدیک شد، همگی _ از جمله خود من! _ فریاد زدند: «آشیخ... آشیخ!»
🔸 این کلمه به تنهایی حرف زشتی نیست، چون مخفف «آقا شیخ» است؛ اما وقتی دسته جمعی با خنده فریاد میشد، نشان از تمسخر داشت.
🔸 وقتی به ما نزدیک شد، سر الاغ را به سمت ما برگرداند و با عصبانیت به سمت ما آمد. بچهها گریختند و من برجا ایستادم. از الاغ پیاده شد و نزدیک من آمد. هم مرا و هم پدرم را میشناخت، و هم می دانست که من معمم هستم؛ لذا با لبخندی آمیخته به تعجب و گلایه و با نرمی و مهربانی گفت: شما دیگر چرا سید عزیز!؟
{برشی از خاطرات مقام معظم رهبری در کتاب خون دلی که لعل شد}
پ.ن: در تعجبم از افرادی مخصوصا برخی معممین! که تمسخرِ گاه گاه عمامه و عمامه به سر در ایرانِ امروز را _ که به مراتب کمتر از گذشته است _ به دلیل ج.ا.ا و انقلاب اسلامی می دانند.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری (۲۲اسفند۴۰۲): شبهه میکنم و رادیو را خاموش میکنم...
حساسیت و تدین رهبری را ببینید و بشنوید.
__________
رهبری در درس خارج:
«قرآن یک حرمتی دارد، یک قدسیتی دارد، این قدسیت باید محفوظ بماند... قرآن را اهل معنا و اهل حقیقت و اهل توحید بدون اینکه رو به قبله باشند، بدون اینکه با طهارت باشند، بدون اینکه دو زانو نشسته باشند، بدون اینکه تکیه نداده باشند، تلاوت نمی کنند. این به خاطر قداست قرآن است...
قرآن مقدس است. شیء مقدس را شما بیایید با یک آهنگ مثلا ابوعطا(۱) شروع کنید به خواندن و چَهچَه زدن، خلاف احترام قرآن است...» (۸۸/۱/۲۳)
پ.ن۱: رهبری معتقد است: «غناء از جمله چیزهایی است که زمینه گناه در آن زیاد است. یک مقدار بی توجهی بشود در لحن و در آهنگ، انسان را به گناه می کشاند. واقعا موسیقی این خصوصیت را دارد. اگرچه موسیقی حلال هم داریم، اما طبیعت این کار، آن چنان طبیعتی است که احتمال لغزش در آن زیاد است.»(۱۷/۳/۸۸). چه بسا به همین دلیل است که حتی در موارد مشکوک و شبهه ناک هم احتیاط می کند.
پ.ن۲: به نظر شما آیا مجالس مذهبی و مربوط به اهل بیت(ع) هم مقدس است؟
اگر بله، آیا رواج موسیقی در آن ها که این روز ها به اسم جذب و ... شاهدش هستیم مناسب است؟
✅ مسأله «ترویج موسیقی» را جدی بگیریم.
یاعلی🌹
_________________
(۱) ابوعطا در کنار آوازهای دشتی، بیات ترک و افشاری یکی از آوازهای دستگاه شور از دستکاه های موسیقی ایرانی است.
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
🔰 #تحلیل | سخنان رهبری به مثابه مانیفست حرکتِ دولت چهاردهم
📝 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم از چند جنبه حائز نکاتی راهبردی بود. سخنانی که از یکسو تکلیف برخی موضوعات مطرح در افکار عمومی را روشن ساخت و از سوی دیگر محورهای اصلی حرکت دولت چهاردهم را مشخص کرد.
«خط رهبری» در ادامه با نگاهی تحلیلی محورهای اصلیِ نکات مطرح شده از سوی حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار را بررسی میکند:
* یکم: ماجرای انتخاب وزرا و روایت صحیح از تعامل رهبری با رئیس جمهور
🔸 یکی از موضوعات مطرح در فضای افکار عمومی نحوهی تعامل دکتر پزشکیان با رهبر انقلاب در موضوع انتخاب وزرا بود. موضوعی که خصوصا با سخنان رئیس جمهور در مجلس دچار نوعی اعوجاج و برخی کژروایتها شده بود.
🔹 حضرت آیتالله خامنهای در سخنان خود اما #روایت صحیح این موضوع را با افکار عمومی در میان نهادند: «بنده تعدادی را که میشناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمیشناختم گفتم نظری ندارم.»
🔸 رهبر انقلاب در این فراز از سخنان خود حقیقت ماجرا را آنچنان که رخ داده بود برای افکار عمومی روایت کردند. براین اساس، هماهنگی مصداقی در گزینش افراد وزرای دولت چهاردهم، صرفا دربارهی برخی چهرههای محدود و مشخص بین رئیس جمهور و رهبری رخ داده است. مشخصا سه وزارتخانهی دفاع، خارجه و اطلاعات که با حوزهی مسئولیتهای رهبری از حیث قانون اساسی تلاقی کاری و عملی دارند و برخی مصادیق که قبلا برای مسئولیتی از رهبری حکم داشتهاند و... را میتوان در این چارچوب درنظر گرفت و چنانکه که رهبری معظم تأکید کردند این روند هماهنگیِ مصداقی دربارهی اکثریت #کابینه رخ نداده و در اینجا حضرت آیتالله خامنهای طبق سیرهی متداول خود که عدم ورود به مسائل اجرایی است رفتار کردهاند.
* دوم: تلقی مثبت نسبت به شکلگیری دولت جدید در کمترین زمان پس از شهادت شهید رئیسی
🔹 یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر انقلاب در این دیدار اصل شکلگیری دولت چهاردهم پس از حادثهی سخت و ناگوار شهادت شهید رئیسی و تسریع در روند انتخاب وزرا بود: «خدا را شکرگزاریم که بحمدالله دولت با همت رئیس جمهور محترم و با کمک ارزندهی مجلس شکل گرفت. این خیلی نعمت بزرگی است. در دولتهای گذشته گاهی تا نزدیک یک ماه یا بیشتر دولت نمیتوانست شکل بگیرد و همهی وزرا از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند.»
🔸 این موضوع از حیث ساختاری به معنای توان و #ساخت_مستحکم نظام اسلامی در حل مسئله و عبور از شرایط سخت است. با فاصلهی نسبتا کوتاهی از شهادت رئیس جمهور پیشین، دولت جدید شکل گرفت و این نشانه و نمادی از #کارآمدی نظام حکمرانی کشور است.
* سوم: ریلگذاریِ کلان برای حرکت دولت چهاردهم
🔹 اما بخش قابل توجهی از نکات مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب ناظر به چارچوب و خطوط اصلی حرکت دولت چهاردهم و اولویتهای اقدام و عملِ آن بود. حضرت آیتالله خامنهای در این زمینه دولتمردان را به «قدرشناسی فرصت خدمت» فراخواندند و محورهای رویکردی و برنامهای دولت چهاردهم را به این شرح تبیین کردند:
۱- شناسایی و بهرهبرداری از ظرفیتهای انسانی و طبیعی کشور
۲- انتخاب همکارانِ #جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه
۳- حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناس
۴- حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی
۵- تهیه #پیوست_عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت
۶- رعایت اولویتها در کارهای زیرساختی (از جمله موضوعاتی چون: انرژی هستهای و کارهای فوری از جمله گرانی و تورم)
۷- حکمرانی قانونمند در فضای مجازی؛ دستیابی به فناوری و لایههای زیرساختی هوش مصنوعی
۸- جدی گرفتن #تولید_ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی
۹- علاج پیری زودهنگام جمعیت کشور
۱۰- امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامهها
۱۱- رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسئولیت
🔸 رهبر انقلاب از ابتدای انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری کمک به موفقیتِ این دولت را بهعنوان راهبرد اعلام کرده و موردتأکید قرار دادند و رویدادهای بعدی نیز موید عملی شدن همین نگاه بوده است. اکنون و پس از شکلگیری دولت جدید، رئیس جمهور جدید و دولتمردان باید مطالبات مطرح شده از سوی رهبری را بهمثابهی چارچوب و مانیفست حرکت خود تلقی کنند و بدانند که تجربهی تاریخی نشان داده هر جا که قوا و دستگاههای مختلف حرکت خود را براساس جهتگیریها و اولویتهای مطرح شده از سوی رهبری تنظیم کردهاند موفق شده و آنجا که دچار انحراف و حواشی شدند مایهی درس و #عبرت آیندگان گشتند؛ تجربهی دولتها خصوصا در سالیان اخیر بهروشنی گواه این مدعاست!
محاسبه نفس آموزش بندگی 1.pdf
425.2K
وَ لْتَنظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ( ۱۸ حشر )
و هر انسانی باید به آنچه برای فردا آماده میکند توجه کند .
تا وقت باقی است به فکر اصلاح خود باشیم .
جلسه سوم خاتون.mp3
33.41M
جلسه سوم خاتون
👆👆👆
با موضوع «خودشناسی»
در سطح اول: جسم من
✅با تیتر: بررسی افکار به عنوان مقدمه آشتی درونی
جلسه ۴ خاتون.mp3
31.87M
جلسه چهارم خاتون
👆👆👆
با موضوع «خودشناسی»
در سطح اول: جسم من
✅با تیتر: بررسی افکار به عنوان مقدمه آشتی درونی
فصل ۱۶.mp3
17.16M
📘منازل_العشاق
قسمت شانزدهم
سرگذشت کاروان اسیران اهل بیت (علیهمالسلام) از کربلا تا کربلا.
─┅ঊ🍃♠️🍃ঊ┅─
توحید مفضل 16.mp3
20.22M
📗کتاب صوتی
پای درس امام صادق(ع)
ترجمه توحید_مفضل
قسمت 6⃣1⃣ پایان
08_Mostanade_Soti_Shonood_Aminikhaah.ir.mp3
16.08M
⭕️مستند صوتی شنود
✅جلسه هشتم
🛑 از کجا بفهمیم که این مستنذ زاییده ذهن نیست؟
🛑 چرا صوت ها سانسور می شود؟
🛑تواتر، راه اثبات تجربیات نزدیک به مرگ
فصل ۵.mp3
15.55M
📘روزبه
📝محمد محمودی
قسمت پنجم(پایان)
زندگینامه سلمان فارسی
05Lotfan Gusfand Nabashid.mp3
3.87M
کتاب صوتی
📘لطفا گوسفند نباشیم
📝محمود نامنی
قسمت پنجم