2.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📕 احکام
⬅️ حکم تلاوت قرآن درباره بانوانی که عذر شرعی دارند.
«استفتائات آیةالله العظمی مکارم شیرازی»
16.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی دامظلّه
* شما را تا کِی زیر این باران نگه داریم ...
9.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⤴️ شرح در کلیپ
* آخه این چجور سپاسگزاری از خداست‼️
💠 با «قرآن کریم» نورانی شویم
سوره توبه آیه ۱۱۲
التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدونَ الآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
(ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ) ﺗﻮﺑﻪ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، حمد و ستایش کنندگان (خدا) ، ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺍﺭﺍﻥ ، ﺭﻛﻮﻉ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ ﻭ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺣﺪﻭﺩ ﻭ ﻣﻘﺮّﺭﺍﺕ ﺧﺪﺍﻳﻨﺪ
ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ (ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺧﺪﺍ) بشارت بدﻩ.
🖇 «عین القضات همدانی تعبیر مهمی درباره #حیات و #موت دارد. او میگوید: «آن عالم همه حیات در حیات است و این عالم همه موت در موت. تا از موت نگذری به حیات نرسی.»
#مصلی تهران صرفاً یک موقعیت جغرافیایی نیست. موقعیت اعلام آمادگی ملی برای حضور در معرکهای است که خصم ایران به واسطه #جنون_تکنولوژیک خود ما را از حضور در آن میترساند و بر حذر میدارد. حضور در این معرکه میتواند در تراژیکترین تصور نوعی اعلام آمادگی ما برای رویارویی با هولناکترین پیشامدها یعنی جنگ و قتال تلقی شود. اما آنچه که صهیونیستها از درک آن عمیقاً عاجزند، این است که ما دقیقاً از خلال همین رویارویی #زندگی را معنا میکنیم و موقعیت ایستادن در فراسوی مرگ میرسیم و خود را نیرومندتر میکنیم. امروز ما یک حیات دوباره پیدا خواهیم کرد...»
#مقاومت_برای_زندگی
✍🏻 محسن جبارنژاد
#یادداشت
🔰«ایدهای فراتر از مرزها»
چرا حمایت از فلسطین در هویت ایران تنیده است؟
✍🏻سجاد صفارهرندی
📍«در سپیدهدمان انقلاب اسلامی سیاست حمایت از فلسطین از اندیشه اسلامی نیرو میگرفت و عمدتا ذیل ایدههایی همچون امت و اخوت اسلامی توضیح داده میشد. بعدها در دهه هشتاد تبیین دیگری پا به میدان گذاشت که مساله را به مدد مفاهیمی چون "عمق استراتژیک" و "جنگیدن با دشمن بیرون از خانه" در نسبت با منافع ملی ایران موجه میساخت.»
🔸بدون هیچ تعریض و تشکیکی در آن دو منطق درست و اصولی، میخواهم بیفزایم که حمایت از فلسطینیان و لبنانیان و امثال آنها در برابر دشمن جنایتکارشان فراتر از منافع و مصالح ایران، در پیوند وثیق با ایده ایران است. به عبارت روشن، ایران اگر اسرائیل، این دشمن خدا و وهن انسان، را دشمن نمیداشت و فلسطین و لبنان را یاری نمیکرد، اساسا نمیتوانست و نمیتواند ایران باشد.
🔹ایران، فراتر از هویت قومی یا موقعیت جغرافیایی، یک ایده سیاسی است. ایده ایران متضمن طلب و تمنای "مطلق" در سیاست است. همین درک است که سیاست متعالی و درست را در ضمیر ایرانیان نهایتا چیزی مرتبط با حقیقت و قداست میسازد. باز همین درک است که ایران را در عین جهانگرا بودن (ایران هیچگاه موجودیتی در خود و خاصگرا نبوده است) از ایده استیلا و میل سلطه دور میسازد.
🔸خرد سیاسی ایرانی آنچنان که فیالمثل در شاهنامه حکیم طوس متجلی است، حتی جهانگیری و جهانگشایی خود را ذیل گستردن داد و برپا داشتن خیر عمومی میفهمد. ایران خانه خوبان و منزلگاه عدل و فضیلت و زیبایی است و نه صرفا دستگاه اقتداری برای حفاظت از منافع خصوصی شهروندان.
🔹اگر کشور ما درباره ظلمی که بر فلسطینیان میرود (که از حیث گستره، تداوم و شدت بی تردید در جهان معاصر بیمانند است) همچون برخی دیگر از کشورها ره عافیت میگزید، چگونه میتوانست حامل حظ و بهرهای از ایده ایران باشد؟ اگر ما نیز در نسبت با مساله فلسطین تن به زبونی داده بودیم، چگونه میتوانستیم خود را در آینه شاهنامه و خرد سیاسی و خوی پهلوانیاش باز شناسیم؟
💢پس انقلاب کبیر اسلامی که زمینه را برای اتخاذ این سیاست اصولی و اخلاقی فراهم کرد صرفا متضمن بازیابی اسلام در حیات عمومی ما نبود، بلکه به تعبیر دکتر سید جواد طاهایی، با انقلاب بهمن پنجاه و هفت ما در عین حال ایران را باز یافتیم.
#پادکست | #گفتگوی_علمی
☑️ اعتراضات دانشجویی آمریکا و انفعال جریان روشنفکری
👤دکتر حمید ملکزاده