#هیوا
خیلی اتفاقی تاریخ گوشیم رو بردم به دوسالِ بعد ...
دوسال بعد ولی توی همین روز و همین ساعت ...
به این فکر کردم که دوسال دیگه، یه روز و ساعتی مثل الان حالم چجوریه؟ اونی که دلم در به در دنبالشه کجای زندگیمه؟ تو خـاطره هام؟ تو سطل زبالهی ذهنم یا وسط زندگیم؟ دو سال از عمر من پای رویاش گذشته یا خودش؟ اینی که امـروز حسرتِ نداشتنش آتیش میزنه به خوشی هام، دو سال دیگه اصلا اسمش رو یادمه ؟
دوسال شاید به نظر خیلی کم باشه اما
وقتـی هنوز جوونی و میتونی روزای خـوب داشته باشی یه عُمــره؛ وقتی میتونی با رفقات اون دوسال رو خوش بگذرونی و کیف دنیا رو بکنی میشه یه عُمر ...
نباید روزای خــوب زندگی، بشه تلف آدمی که جز آرزوی داشتنش هیچی ازش نداریم و حتـی عشقمون رو باور نداره ...
پس بریز دور آدم هایی رو که فقط یه فضای بزرگ از قلبت رو احاطه کردن و زندگیت از حضورشون خالیه؛ شب ها به خـاطرش بالشتت خیسه و اون گرمه سرش با خوشی های خـودش؛ بریز دور آدمهایی رو که روزای خـوب جوونیت رو به اسمِ عشق
میدزدن ازت ...
بریز دور یه طرفه ها رو ...
#ماهور
گاهی لازم است یکجایی ، یک چیزها و اتفاقات و آدمهایی تمام شوند تا شاهدِ رخ دادنِ اتفاقات خوب و آمدنِ آدمهای خوبتر باشی. نخواه تمامِ فضا و زمان و مکان و آدمها همان باشد و مسیر همان باشد و دیدگاه و تفکرات و رفتارهای تو همان باشد و اتفاقات خوبتری بیفتد و همه چیز به طرز اغراقآمیزی بهتر شود! تو باید بپذیری که معجزهها و اتفاقات خوب، در نتیجهی پذیرش و تغییر، اتفاق میافتند و نمیتوانی در اتاقی بدون دریچه و پنجره و چراغ بنشینی و توقعِ نور داشته باشی!!!
گاهی باید بلند شد، از آسودگی و ثبات دل کند، از حاشیهی امن، بیرون زد، به استقبال ناشناختهها رفت و برای همه چیز آمادهبود و در نهایتِ به جان خریدنِ رنجها و تیرگیها و آسیبها، توقعِ معجزه و گشایش و نور داشت...
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ورود هیئتی از مقامات روسیه به تهران
🔹رسانههای روسیه از ورود یک هیئت روسی به ریاست معاونان نخستوزیر روسیه به تهران خبر دادند. طبق گزارشها این هیئت قرار است با رئیسجمهور ایران دیدار کند.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تروریست های تحریر الشام به روستای علوی نشین صفسفیه واقع در حومه شمال غربی طرطوس حمله کردند.
بسیاری از شهروندان از جمله زنان را مورد ضرب و شتم و ربودن قرار گرفته و اشیای قیمتی از خانه های آنها به سرقت رفته است.
16.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یادداشت_اختصاصی
🔰خطای بازگشت به نقطۀ صفر
🖇 علوم انسانیِ اسلامی انکارشدنی است..؟!
✍🏻 دکتر مهدی جمشیدی؛
هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
📍دربارۀ طرح علوم انسانیِ اسلامی، کسی نمیتواند با گفتن یک گزارۀ کلّی در نفی آن، حقیقتی را اثبات کند؛ بهخصوص از این جهت که چنین کسی پیش از این، در مقام دفاع از علوم انسانیِ اسلامی برآمده باشد و دلایلی که برای اثبات امکان و مطلوبیّت آن اقامه کرده باشد. اینک اگر او تغییر نظر داده، باید استدلالهای پیشین خودش را یکبهیک، ابطال کند و البته این تازه، آغاز راه است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔸باید گفت کسیکه در کوتاهمدّت و در ضمن یک گفتگوی سادۀ رسانهای، مسألهای اینچنین تعیینکننده را به بازی میگیرد و بهآسانی، به نفی و طرد آن میپردازد، کنشی معرفتی در پیش نگرفته است؛ چنانکه گویا باید بهجای دلیل، در جستجوی علّت بود.
🔹چرخش نظری، آنگاه وجاهت دارد و منطقی است که فرد، مجموعه استدلالهایی که گذشتۀ معرفتیاش بر آنها تکیه داشته را نقض کند و از طریق استدلالهای نو، پا به دورۀ جدیدی از حیات معرفتی خویش بگذارد. اگر اینچنین نباشد، نباید او را جدّی گرفت؛ چون نشان داده که تغییرش از سنخ تذبذب است.
🔸دستکم یک دهه است که دیگر نمیتوان امکان علوم انسانیِ اسلامی را انکار کرد؛ زیرا این گونه از علوم انسانی، متولّد و متعیّن شده است. اینک دیگر سخن بر سرِ امکان یا امتناع علوم انسانیِ اسلامی نیست؛ چونکه متنهای مهم و متقنی دربارۀ آن نگاشته شدهاند و در عمل، آشکار شده که علوم انسانیِ اسلامی، ممکن است.
🔹اگر در دهههای گذشته، بحث از این مسأله، ضروری و لازم بود، اما اینک میتوان منکران و مخالفان را به نوشتههایی که ذیل این انگاره قرار میگیرند ارجاع داد. این نوشتهها و متنها، گویای این حقیقت هستند که معرفتِ متمایز و مستقلی تولید شده که هر چند، علوم انسانی است، اما علوم انسانیِ تجدّدی نیست، بلکه ریشه در چشمانداز دینی دارد و باید آن را علوم انسانیِ اسلامی خواند.
🔸پس در عمل و عین، مشخص شده که اسلام میتواند در علوم انسانی، مدخلیّت و حضور داشته باشد و ساختار و منطق درونی و مقوّماتش را صورتبندی کند و نوع خاصی از علوم انسانی را بیافریند. قرارگرفتن در چنین مرحلهای، حاکی از پیشروی و تکامل معرفتی است و بر این اساس، دیگر نباید به مسألهها و پرسشهای سالهای آغازین دهۀ شصت بازگشت و بر طبل نشدن و امتناع کوبید.
🔹دورۀ تاریخی این مسأله، به سر رسیده و تأمّلات امروز، معطوف به مسألههای دیگری است. اگر کسی اراده کند که بیاعتنا به هستها و عینیّتهای معرفتی، به نقطههای آغازین و ابتدایی بازگردد و بازی رسانهای با بدیهیات را در پیش بگیرد، باید وی را از قلمرو معرفت عملی کنار نهاد و نادیدهاش انگاشت.
➕برای مطالعه ادامه یادداشت، اینجا کلیک کنید.
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یادداشت_اختصاصی
🔰پراگماتیسم ایدئولوژیک
🖇 سیر تحول جبهه النصره به تحریرالشام
✍🏻 دکتر محمد علی نیازی؛
دانشآموخته مذاهب کلامی دانشگاه ادیان و مذاهب
📍تطور اندیشهای هیأت تحریر الشام از وابستگی به القاعده تا پراگماتیسم سیاسی، نمونهای از تغییرات فکری است که برای بقا در بحرانهای پیچیده رخ میدهد. این گروه در طول زمان با انطباق با شرایط محلی و بینالمللی، تلاش کرده است تا مشروعیت خود را حفظ کند. بااینحال، آینده آن همچنان وابسته به توانایی مدیریت چالشهای داخلی و تعامل مؤثر با بازیگران منطقهای و جهانی است.