1_1202722648.mp3
3.07M
🔳 #شهادت_امام_حسن_مجتبی(ع)
🌴دل محزونه داره میخونه
🌴به یاد مادر چشام بارونه
🎤 #نریمان_پناهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 مگر نمیگفتیم وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد؟!
این هم #حکم_جهاد
#جهاد_تبیینی
هدایت شده از منبر اینترنتی
تفسیر صوتی و کوتاه آیات ۱ تا ۴ سوره مبارکه لیل با استفاده از ۵ تفسیر معتبر
✅ هدف قسم خوردن به شب و روز
✅ جفت بودن منحصر در انسانها نیست
✅ دو نوع تلاش ما؛ بجا و نابجا
🔵 دکتر محمد لطفیزاده / منبر اینترنتی
👇👇👇👇
امیرالمؤمنین امام علي (ع)می فرمایند :
هر كسي كه سخنش افزايش يافت، اشتباهات او نیز فزوني خواهد يافت
و هر كس خطايش افزايش يافت، حیايش كم ميگردد :
و هركس حیايش كم شد، تقوايش كم ميشود
و كسي كه تقوايش كم شود، دلش ميمیرد :
و هر كس قلبش مُ رد، به دوزخ وارد خواهد شد. :
نهج البلاغه، حكمت 943
رهبر دلها:
ارزش فداكارى جانبازها هم، ارزش بسيار والايى است. آنها هم پيش خدا
خيلى ارزش دارند. البته بايد جانبازهاى عزيز توجه داشته باشند كه آن لطف و فيض الهى را براى خودشان، نگه
دارند. شهدا اين امتياز را دارند كه از پل گذشتند و مسئله ى آنها تمام شد. اما جانبازها در اين دنيا هستند و با
مسائل اين دنيا سروكار دارند؛ بايد خودشان را خيلى مراقبت كنند. بايد خودشان را خيلى حفظ كنند. در اين صورت
انشاءاللَّه جانبازان جزو برجستگانِ پيش خداى متعال هستند.
📣 *توجه* 📣 *توجه*
به اطلاع بزرگواران محترم گروه می رساند که :
🌴 *متن و شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه دوازده روز متوالی بارگذاری میگردد.*
↩️ و در بخش اول شرح این نامه توضیحات بسیار قابل تأمل بیان شده است، که مطالعه آن برای درک بهتر ادامه شرح ضرورت دارد.
🍃🌴🍃🌴🍃
و با توجه به اینکه هدف از ایجاد این گروه آشنایی و درک بهتر کتب پرمحتوا و غریب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.
لذا تقاضامندیم حداقل روزی ده دقیقه برای مطالعه متن و شرح هایی که بارگذاری می شود برنامه داشته باشید.
🤲 *انشاءالله مورد شفاعت مولای غریب مان آقا امیرالمؤمنین علیه السلام قرار گیریم.*
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 ختم نهج البلاغه در ۲۴۰ روز
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه و مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔷 سهم روز شصتم
📣 نهج البلاغه نامه ۵۳ بند ۸
📔 صحیفه سجادیه دعای بیست و یکم بند ۱۱ تا ۱۳
🌸 هر روز نهج البلاغه صحیفه سجادیه به همراه صوت و متن و شرح آنها در گروه بارگذاری می شود.
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
🌷هدف گروه، ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی است.
🌷افرادی که جدیداً عضو گروه شدند می توانند با عضویت در کانال خادمین در ایتا، صوت و متن حکمت ها و نامه ها و خطبه های نهج البلاغه و صوت و متن و شرح صحیفه سجادیه رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را پیگیری نمایند.
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
گروه خادمین(۱) در واتساپ👇👇
https://chat.whatsapp.com/IwAJCISW1CXFkcagaU2wxa
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
گروه خادمین(۲) در واتساپ👇👇
https://chat.whatsapp.com/CV0JxoWxoag3aD4gHaYvga
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
گروه خادمین(۳) در واتساپ👇👇
https://chat.whatsapp.com/BG86RZQPKs86humXPw0XLT
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
گروه خادمین(۴) در واتساپ👇👇
https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
گروه خادمین(۵) در واتساپ 👇👇
https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
خادمین امیرالمومنین(ع)(۷)👇
https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
کانال خادمین در ایتا 👇👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌷 نهج البلاغه و صحیفه سجادیه
👇👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از خادمین امیرالمومنین(ع)
1_813014456.m4a
4.54M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم هفتادمین روز
✍ نامه ۵۳ بند ۸
📣 صوت نهج البلاغه
📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 سهم هفتادمین روز
📚 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🌷 ادامه نامه ۵۳ بند ۸
✍ نامه به مالک اشتر
8⃣شناخت اقشار گوناگون اجتماعی
♦️ای مالك بدان مردم از گروههای گوناگونی می باشند كه اصلاح هر يك جز با ديگری امكان ندارد، و هيچ يك از گروهها از گروه ديگر بی نياز نيست. از آن قشرها، لشكريان خدا، و نويسندگان عمومی و خصوصی، قضات دادگستر، كارگزاران عدل و نظم اجتماعی ، جزيه دهندگان، پرداخت كنندگان ماليات، تجّار و بازرگانان، صاحبان صنعت و پيشه وران، و نيز طبقه پايين جامعه، يعنی نيازمندان و مستمندان می باشند، كه برای هر يك خداوند سهمی مقرّر داشته، و مقدار واجب آن را در قرآن يا سنّت پيامبر (صلّی اللّه عليه و آله و سلّم) تعيين كرده كه پيمانی از طرف خداست و نگهداری آن بر ما لازم است. پس سپاهيان به فرمان خدا، پناهگاه استوار رعيّت، و زينت و وقار زمامداران، شكوه دين، و راههای تحقّق امنيّت كشورند. امور مردم جز با سپاهيان استوار نگردد، و پايداری سپاهيان جز به خراج و ماليات رعيّت انجام نميشود كه با آن برای جهاد با دشمن تقويت گردند، و برای اصلاح امور خويش به آن تكيّه كنند، و نيازمنديهای خود را برطرف سازند.سپس سپاهيان و مردم، جز با گروه سوم نمی توانند پايدار باشند، و آن قضات، و كارگزاران دولت، و نويسندگان حكومتند، كه قراردادها و معاملات را استوار می كنند، و آنچه به سود مسلمانان است فراهم می آورند، و در كارهای عمومی و خصوصی مورد اعتمادند. و گروههای ياد شده بدون بازرگانان، و صاحبان صنايع نمی توانند دوام بياورند، زيرا آنان وسائل زندگی را فراهم می آورند، و در بازارها عرضه می كنند، و بسياری از وسايل زندگی را با دست می سازند كه از توان ديگران خارج است. قشر ديگر، طبقه پايين از نيازمندان و مستمندانند كه بايد به آنها بخشش و ياری كرد. برای تمام اقشار گوناگون ياد شده، در پيشگاه خدا گشايشی است، و همه آنان به مقداری كه امورشان اصلاح شود بر زمامدار، حقّی مشخصّ دارند، و زمامدار از انجام آنچه خدا بر او واجب كرده است نميتواند موفّق باشد جز آن كه تلاش فراوان نمايد، و از خدا ياری بطلبد، و خود را برای انجام حق آماده سازد، و در همه كارها، آسان باشد يا دشوار، شكيبایی ورزد.
📜🌹🕊
📜🌿🌹
📜📜📜📜
صحیفه دعای بیست و یکم از بند ۱۱ تا ۱۳.m4a
4.96M
🌸بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔸سهم روز شصتم
📔 دعای بیست و یکم از بند ۱۱ تا ۱۳
📣 صوت صحیفه سجادیه
🌸 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔸 سهمِ روز شصتم
📙 ادامه دعای بیست و یکم صحیفه سجادیه بند ۱۱ تا ۱۳
[۱۱] وَ اجْعَلْ تَقْوَاک مِنَ الدُّنْیا زَادِی، وَ إِلَی رَحْمَتِک رِحْلَتِی، وَ فِی مَرْضَاتِک مَدْخَلِی، وَ اجْعَلْ فِی جَنَّتِک مَثْوَای، وَ هَبْ لِی قُوَّةً أَحْتَمِلُ بِهَا جَمِیعَ مَرْضَاتِک، وَ اجْعَلْ فِرَارِی إِلَیک، وَ رَغْبَتِی فِیمَا عِنْدَک، وَ أَلْبِسْ قَلْبِی الْوَحْشَةَ مِنْ شِرَارِ خَلْقِک، وَ هَبْ لِی الْأُنْسَ بِک وَ بِأَوْلِیائِک وَ أَهْلِ طَاعَتِک.
🍀 (پروردگارا) تقوا و پرهیزگاری، در این دنیا را توشه من گردان و سفرم را به سوی رحمتت و ورود مرا به منزل خوشنودی ات قرار بده و جایگاهم را در بهشت خود مقرر فرما، و به من قدرت و نیرویی ببخش که به وسیله آن همه خوشنودی تو را به دست آورم و فرارم را به سوی خود و رغبت و تمایلم را به آنچه نزد توست قرار بده ، و ترس از مخلوقات بد و شرورت را، در قلبم بیفکن و انس و الفت با خودت و دوستانت و بندگانت فرمان بردارت را به من عطا کن.
[۱۲] وَ لَا تَجْعَلْ لِفَاجِرٍ وَ لَا کافِرٍ عَلَی مِنَّةً، وَ لَا لَهُ عِنْدِی یداً، وَ لَا بیإِلَیهِمْ حَاجَةً، بَلِ اجْعَلْ سُکونَ قَلْبِی وَ أُنْسَ نَفْسِی وَ اسْتِغْنَائِی وَ کفَایتِی بِک وَ بِخِیارِ خَلْقِک.
🍀 (پروردگارا) چنان کن که هیچ گناهکار و کافری بر من منت نداشته باشد و برای آنان نزد من، نعمت و بهره ای نباشد و مرا به آنان محتاج مکن، بلکه آرامش دل و الفت جان و بی نیازی و کفایت مرا، به خود و برگزیدگان خلقت واگذار کن.
[۱۳] اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْنِی لَهُمْ قَرِیناً، وَ اجْعَلْنِی لَهُمْ نَصِیراً، وَ امْنُنْ عَلَی بِشَوْقٍ إِلَیک، وَ بِالْعَمَلِ لَک بِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَی، «إِنَّک عَلی کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ»، وَ ذَلِک عَلَیک یسِیرٌ.
🍀 پروردگارا! بر محمد و خاندانش درود بفرست و مرا همدم و همنشین ایشان گردان و چنان کن که یاور آنان باشم و با شوق و اشتیاق به سوی خود و انجام هر آنچه میپسندی، بر من منت بگذار زیرا تو بر هر کاری توانایی و این کار برای تو آسان است.
🌹🌱🍃🌷🍃🌱🌹
مولا علی مدد
👈 *ادامه شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
🟥 *بخش ۴ :*
📜 عهدنامه مالک اشتر ⬅️ *طبقات مختلف اجتماع*
⚠️ *اقشار مختلف اجتماعى:*
📜 امام(عليه السلام) در اين بخش از عهدنامه خود به يکى از مهم ترين بحث هاى سياسى و اجتماعى مى پردازد و مردمى را که در يک جامعه زندگى مى کنند به هفت طبقه يا هفت قشر و جمعيت و گروه تقسيم مى فرمايد.
🔰 انسان به طور طبيعى اجتماعى آفريده شده (مدنى بالطبع) زيرا از يک سو نيازهاى بشر به قدرى متنوع و زياد است که هيچ کس به تنهايى نمى تواند از عهده تأمين آنها برآيد.
🔰 افزون بر اين هيچ انسانى قانع به زندگى يکنواخت نيست، بلکه جامعه بشرى دائما به سوى تحول و تکامل پيش مى رود و اين پيشرفت، تنوع نيازهاى او را افزون تر مى کند.
🔰 و براى حل مشکلات باید گروهى مأمور حفظ نظم باشند، عده اى به کشاورزى و دامدارى ، جمعيّتى به تعليم و تربيت فرزندان و جمعى طبيب شوند و...
↩️ بر اين اساس امام(عليه السلام) جامعه را به هفت طبقه که در واقع هفت عمود خيمه زندگانى اجتماعى بشر است تقسيم فرموده،
📜 مى فرمايد: «(اى مالک) بدان مردم يک کشور از گروه هاى متعددى تشکيل يافته اند که هر يک جز به وسيله ديگرى اصلاح و تکميل نمى شود و هيچ کدام از ديگرى بى نياز نيست.
🔶گروهى لشکريان خداوند هستند (که امنيّت و نظم جامعه را تأمين و از آسيب دشمنان حفظ مى کنند).
🔶گروه ديگرى نويسندگان عمومى و خصوصى هستند (که برنامه آنها نگه داشتن حساب هاى مالى دولت، تنظيم بودجه، ثبت اسناد و تعليم و تربيت مردم است).
🔶جمع ديگرى قضات عدل و دادگسترند (که به فصل خصومت و احقاق حقوق مى پردازند).
🔶عدّه ديگرى عاملان انصاف و مدارا (و کارگزاران حکومت) هستند.
🔶و قشرى ديگر اهل جزيه و خراج از غير مسلمانان هستند که در پناه حکومت اسلامى زندگى مى کنند (و در برابر حفظ جان و مالشان به حکومت اسلامى مالياتى مى پردازند).
🔶و گروهى از مسلمانان (زمين هاى خراجى را کشاورزى مى کنند و خراج آن را مى پردازند).
🔶جمع ديگرى تاجران و صنعت گران اند.
🔶و گروه ديگر طبقه پايين اجتماع از نيازمندان و محرومان (و از کار افتادگان و پيران ناتوان و کهن سال هستند که قادر بر انجام هيچ کارى نيستند)»;
↩️📜 آن گاه امام اشاره اى اجمالى به وظايف و حقوق آنها کرده و به دنبال آن به شرح مبسوطى درباره ويژگى ها و صفات و وظايف و حقوق هر يک از اين طبقات مى پردازد.
*🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤*
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
مولا علی مدد
👈 *ادامه شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
🟥 در ادامه *بخش ۴ :*
📜 عهدنامه مالک اشتر ⬅️ *طبقات مختلف اجتماع*
❇️ *در اشاره اجمالى مى فرمايد:*
📜 «و خداوند براى هرکدام از اين گروه ها سهمى مقرر داشته و در کتاب خود يا سنّت پيغمبر(صلى الله عليه وآله) وظيفه جداگانه اى تعيين کرده که به صورت عهدى از سوى او در نزد ما محفوظ است»;
↩️🟡 روشن است منظور از جنود الله سربازانى هستند که از مرزهاى کشور اسلام در مقابل هجوم بيگانگان نگهدارى مى کنند.
↩️🟢 اما گروه بعدی که امام از آنها به کتّاب عامه و خاصه ياد کرده است.
کتّاب خاصه نويسندگانى هستند که از خاصان والى و زمامدارند و صاحب اسرار و امضا کننده قراردادهاى مهم و پيمان هاى صلح و مانند آن و کتاب عامه تمام کارمندانى را شامل مى شود که حساب و کتاب درآمدها و هزينه هاى دولت را در دست دارند، بدهى ها را مى پردازند، مطالبات را جمع آورى مى کنند و ممکن است در عصر ما شامل مراکز آموزش و پرورش نوجوانان و جوانان را نيز شامل شود.
↩️🟠 اما قضات عدل تمام دستگاه دادگسترى اسلام را فرا مى گيرد که در رأس آن قضات اند.
🟠 عُمّال انصاف و رفق، اشاره به فرمانداران و بخشدارانى است که براى اداره شهرها و بخش هاى مختلف کشور اسلام تعيين مى شوند و اضافه آن به انصاف و رفق اشاره به اين است که بايد از ميان کسانى انتخاب شوند که واجد اين دو صفت برجسته اند;
🟠 هم اهل انصاف باشند و حق را به حق دار برسانند و هم با مردم با محبّت و رفق و مدارا رفتار کنند.
↩️🔷 اما اهل جزيه و خراج اشاره به دو گروه از شهروندان کشور اسلام است; اهل جزيه غير مسلمانانِ اهل کتاب اند که در پناه حکومت اسلامى زندگى مى کنند و هر ساله ماليات سرانه اى که غالباً مبلغ اندکى است مى پردازند و حکومت اسلام مدافع حقوق آنها و حافظ جان و مال و ناموس آنهاست.
🟢↩️ 🟢گروه دوم کشاورزانى هستند که اراضى متعلق به جامعه اسلامى را (به نام اراضى خراجيه) در اختيار دارند و کشاورزى و باغدارى مى کنند و هر سال مبلغى به عنوان خراج که در واقع مال الاجاره آن اراضى است مى پردازند.
↩️💠 اما تجار و اهل صناعات که به عنوان قشر مهم ديگرى از آنها ياد شده قسمت مهمى از جامعه اسلامى را در آن روز و مخصوصاً امروز تشکيل مى دهند که امام در ادامه اين عهدنامه توصيه هاى متعددى درباره آنها دارد.
🔲 آخرين گروه که به عنوان طبقه پايين از آنها ياد شده افراد پير و ناتوان و از کار افتاده و نيازمندند که امام در ادامه اين عهدنامه درباره رسيدگى به وضع آنان بسيار تأکيد فرموده و از هيچ گروهى از گروه هاى هفت گانه به آن صورت ياد نکرده است.
*🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤*
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *ادامه شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه*
📝 *حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان*
💎 *فراز 11 از دعای 21 ( توشهی تقوا در دنیا )*
💠 *از دنیا، تقوایت را توشهام و سفرم را به سوی رحمتت و ورودم را در خشنودیات و جایم را در بهشتت، قرار ده؛ و مرا قدرتی بخش که همۀ بار خشنودیات را به دوش جان، حمل کنم؛ گریزم را به سویت و میلم را در آنچه نزد توست، قرار ده؛ و لباس وحشت از بندگان بدت را بر دلم بپوشان و انس گرفتن به خودت و عاشقانت و اهل طاعتت را به من ارزانی دار.*
✳️ *شرح فراز 11 از دعای 21*
✴️ *ميل و شادابى و نورانيّت قلب، در ترس از خدا*
🌴 *قرب بنده به پروردگار مانند نزديكى آهن به آتش است* كه هر اندازه آهن به مركز شعله آتش نزديكتر شود، آثار و ويژگىهاى آتش، بيشتر در آهن آشكار مىشود. تا جايى كه آهن در اثر نزديكى به آتش، آن چنان سرخ و تفتيده مىشود كه همه ويژگىهاى آتش را از خود بروز مىدهد.
🌴 حرارت و گرما و سوزش و نور و روشنايى در قلب بنده خدا در اثر قرب به حق همچنين است؛ همان طور كه زمين به نور پروردگارش منور گرديد.
*و زمين به نور پروردگارش روشن مىشود.* ⬇️
📚 زمر، ۶۹
✳️ و يا در زيارت جامعه كبيره خطاب به ائمه اطهار (عليهم السلام) آمده است: ⬇️
*و زمين به نور شما (اهل بيت) روشنايى يافته است.*
🔰 بنده در اثر نزديك شدن به حضرت حق، اسما و صفات و آثار پروردگار در او نمايان شده، به گونهاى كه در همه صفات كمالى، ظهورى در آفريدگانش مىشود و همه اعضا و جوارح از جمله قلب كه جايگاه خوف و رجاست هم آينه نماى حق مىشود و خوف از او هم سبب خوف ديگر موجودات مىگردد.
💠 حضرت صادق (عليه السلام) به نقل از نوشته تورات فرمود:⬇️
💠 *اى فرزند آدم! خود را براى بندگى من مهيا نما. در اين صورت قلب تو را بىنياز خواهم كرد و تو را به سوى خواستههايت واگذار نخواهم كرد و بر من واجب خواهد بود كه حاجت تو را به جا آورم. و قلب تو را مملو از خوف و ترس از خود مىكنم و اگر براى بندگى من خود را آماده نسازى، قلب تو را مشغول به دنيا خواهم كرد. سپس حاجت تو را بجا نخواهم آورد و تو به خواستههايت واگذار خواهم كرد.*
🌴 *اولياى خدا چنان غرق صفات جمال و جلال او و محو مشاهده ذات پاك او مىباشند كه غير او را به دست فراموشى مىسپارند،*
در غم و ترس و وحشت؛ تصوّر نيستى و نابودى و حمله دشمن يا ضرر موجودى خطرناك؛ انديشه انتقام يا فرار همه ذهن و وجود آدمى را فرا مىگيرد. كسى كه غير خدا در دل او نمىگنجد و به غير او نمىانديشد، چگونه ممكن است كه اندوه و ترس و پناهندگى به بيگانه داشته باشد.
🔰 *مقصود از غمها و ترسها* ⬇️⬇️
🛑 *امور مادى و دنيوى* مىباشد وگرنه دوستان خدا كه وجودشان پر از شوق و اشتياق خوفناكى است به خاطر ترس از انجام ندادن تكاليف و مسئوليتها و آنچه از موفقيتها كه از دست آنان مىرود و اين *ترس اشتياقى جنبه معنوى دارد كه مايه تكامل و رشد وجود انسان است.*
⭕برخلاف *ترسهاى مادى كه مايه سقوط و گمراهى است.*
🌴💎 اميرمؤمنان (عليه السلام) در *خطبه همّام كه حالات اولياى خدا را در آن به عالىترين وجه ترسيم كرده؛* مىفرمايد:
🔻🔻🔻
✳️ *آنان را در بلا و سختى و آسايش و راحت حالتى يكسان است، و اگر خداوند براى اقامتشان در دنيا زمان معينى را مقرر نكرده بود از شوق به ثواب و بيم از عذاب به اندازه چشم به هم زدنى روحشان در بدنشان قرار نمىگرفت ...دلهايشان محزون، همگان از آزارشان در امان، بدنهايشان لاغر، نيازهايشان سبك، ونفوسشان با عفت است.*
📚 نهج البلاغه، ۱۸۴
🔰 *سوز اشتياق كه همراه با درد و واهمه است، دواى اميد رسيدن به محبوب است* كه هر عارفى را از لذتها و شيرينىها دور مىسازد و سختىها و اضطرابها او را آماده مىكند.
💠 امام صادق (عليه السلام) در باب *شوق و حب خداوند؛* مشتاق را چنين توصيف مىفرمايد:
🔻
🔰 *مشتاق* كسى است كه🔻🔻🔻
🌴 *اشتهاى غذا نداشته و از آشاميدنىهاى لذيذ بهره نبرده.هرگز خواب راحت نداشته و با كسى انس به گرمى پيدا نكرده و خانهاى براى خود اختيار ننموده و در ميان آبادىها سكونت نگرفته، پوشاك نرم و لطيف در برنگرفته، بريك حال قرار ندارد، شب و روز سرگرم عبادت است. تمام اميدها و هدف او رسيدن به مطلوب شوق اوست و در همه حال با زبان شوق از دل آرزومند مناجات مىكند.*
🌴💎🌴💎🌴💎
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ ادامه شرح دعای بیست و یکم صحیفه سجادیه
📝 حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان
✳️ فراز 12 از دعای 21 ( درخواست آرامش دل )
💠 و به سود هیچ بدکار و کافری بر من رافت و نعمت قرار مده و روی نیازم را به سوی آنان مکن؛ بلکه آرامش دل و انس جان و بینیازیام و انجام گرفتن کارم را برعهدۀ خودت و برگزیدگان از بندگانت قرار ده.
✴️ شرح فراز ۱۲ از دعای ۲۱
💎 منّت نداشتن فاجر و كافر بر مؤمن
✅ بندگان شايسته خداوند، به اعتبار مرتبه عبوديت، نزد خدا مراتب گوناگون دارند؛ زيرا هر بندهاى از بندگان درستكار به اعتبار اسمى كه در او غلبه ظهورى دارد، مرتبه و مقام ويژه آن اسم را پيدا مىكند. بنابراين كسى كه عبداللّه است با كسى كه عبدالرحمن و عبدالرزاق است از نظر مرتبه فرق دارد.
💠 خداوند درباره حضرت ابراهيم (عليه السلام) مىفرمايد: ⬇️
🔸و اين گونه فرمانروايى و مالكيّت و ربوبيّت خود را بر آسمانها و زمين به ابراهيم نشان مىدهيم تا از يقينكنندگان شود.
📚 انعام، ۷۵
💠 و درباره حضرت موسى (عليه السلام) مىفرمايد:⬇️
💎زمانى كه موسى به ميعادگاه ما آمد، و پروردگارش با وى سخن گفت، عرض كرد: پروردگارا! جمال با كمال ذات بىنهايتت را [به قلب من] بنماى تا تو را [به رؤيت ويژه باطنى] بنگرم.
📚 اعراف، ۱۴۳
🌴 ولى در شأن پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) مىفرمايد: ⬇️
در حالى كه در افق اعلا بود.* سپس نزديك رفت و نزديكتر شد،* پس [فاصلهاش با پيامبر] به اندازه فاصله دو كمان گشت يا نزديكتر شد.* آن گاه به بندهاش آنچه را بايد وحى مىكرد، وحى كرد.
📚 نجم، ۱۰ - ۷
✅ در آيه فوق اضافه عبد به ضمير «هاء» كه مقام احديّت است، اشاره به مقام عبد محض دارد كه بسيار بلند مرتبه است. بر اين پايه، بنده هر اندازه از مراتب بندگى و ربوبيّت ظهورى حق برخوردار باشد. به همان اندازه از مقام صلح، صفا، اصلاح و صلاح بهره مىگيرد و نقش بيشترى نسبت به هدايت مردم و مظاهر لطف الهى برعهده دارد و اگر اين مراتب تا حد ناسوتى و پست مادى برسد؛ انسان در جايگاه حيوانات قرار مىگيرد و مقام او در پايينترين درجه وجود از شأنيّت و صلاحيّت بيرون مىشود كه خداوند در حق چنين موجوداتى مىفرمايد: ⬇️⬇️
💎 آنان مانند چهارپايانند بلكه گمراهترند؛ اينانند كه بىخبر و غافل [ازمعارف و آيات خداى] اند.
📚 اعراف، ۱۷۹
🔰 اينان همان كافران و منافقان هستند كه درهاى هدايت و سعادت را به سوى خود بستهاند و تنها از راه شكم و شهوت و مال اندوزى اتلاف عمر مىكنند.
🔰خداوند منان از جمله منتهايى كه بر سر ما مسلمانان گذاشته است اين كه پيامبر راهنمايى براى هدايت ما برگزيده است:⬇️
🍀 يقيناً خدا بر مؤمنان منّت نهاد كه در ميان آنان پيامبرى از خودشان برانگيخت كه آيات او را بر آنان مىخواند و [از آلودگىهاى فكرى و روحى] پاكشان مىكند، و كتاب و حكمت به آنان مىآموزد، و به راستى كه آنان پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند.
📚 آل عمران، ۱۶۴
✅ منّت از منّ به معناى سنگى است كه براى وزن كردن اجناس به كار مىبرند.
✅ اعطاى هر نعمت سنگين و گران بهايى را منت مىگويند. بنابراين بخشيدن نعمت بزرگ، نيكوست. ولى بزرگ جلوه دادن نعمت كوچك، ناپسند است. يعنى كسى كه كار كوچكى را با سخن بزرگ كند و به رخ ديگران بكشد بسيار نكوهيده است.
✅پروردگار ما بر مؤمنان نعمت سنگينى گذارده و در عمل، شخص بزرگوارى را مسؤول هدايت مردم قرار داده است. و سپاسگزار و قدردان اين نعمت بزرگ تنها مؤمنان هستند هر چند هدف از رسالت، عموم بشر است.
🔰يكى از منّتهايى كه در كنار رسالت دين بر مسلمانان قرار گرفته است اين است كه خداوند قهار هيچ گونه سلطه و بهرهاى از كفار و منافقان بر جان و مال و ناموس مؤمنان قرار نداده است؛ حتى راهى كه به برترى و امتياز دهى برسد، را هم بسته است و همه كافران و منافقان اهل كتاب و ذمّيان بايد تحت نظر حكومت اسلامى باشند؛ زيرا خداوند شرافت و عزّت و مغفرت و نجات و پاداش را در ايمان و اخلاص و تقوا و ولايت و دين محورى مقرر فرموده است.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ ادامه شرح دعای بیست و یکم صحیفه سجادیه
📝 حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان
✳️ فراز 12 از دعای 21 ( درخواست آرامش دل )
💠 و به سود هیچ بدکار و کافری بر من رافت و نعمت قرار مده و روی نیازم را به سوی آنان مکن؛ بلکه آرامش دل و انس جان و بینیازیام و انجام گرفتن کارم را برعهدۀ خودت و برگزیدگان از بندگانت قرار ده.
✴️ ادامه شرح فراز ۱۲ از دعای ۲۱
✅در سوره نساء چند آيه در مورد برترى مطلق مؤمنان بر كفار و منافقان آمده است كه ملاك اصلى آنها عزت و احترام داشتن مؤمن است.
💎 به ويژه خداوند در غلبه جنگى با معجزات و امدادهاى غيبى بسيار منت بزرگى بر مسلمانان گذاشته است، از جمله براى منكوب كردن كفار مىفرمايد:⬇️⬇️
🍀آنان كه همواره حوادثى را براى شما انتظار مىبرند، اگر از سوى خدا برايتان فتح و پيروزى رسد، مىگويند: مگر ما با شما [در ميدان جنگ] نبوديم؟[پس سهم ما را از غنايم جنگى بپردازيد.] و اگر براى كافران بهرهاى اندك [از غلبه و پيروزى] باشد، به آنان مىگويند: آيا [ما كه در ميان ارتش اسلام بوديم] بر شما چيره و مسلّط نبوديم؟ [ولى ديديد كه ازضربه زدن به شما خوددارى كرديم] و شما را [ازآسيب و زيان مؤمنان] مانع مىشديم [پس سهم غنيمت ما را بدهيد.] خدا روز قيامت
ميان شما داورى مىكند؛ و خدا هرگز هيچ راه سلطهاى به سود كافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است.
📚 نساء، ۱۴۱
🔹يا درباره منافقان مىفرمايد:
⬇️⬇️
🍀 منافقان ميان كفر و ايمان متحيّر و سرگردانند، نه [با تمام وجود] با مؤمنانند و نا با كافران. و هر كه را خدا [به كيفر اعمال زشتش] گمراه كند، هرگز براى او راهى [به سوى هدايت] نخواهى يافت.
📚 نساء، ۱۴۳
✅به هر حال بايد كارى كرد كه كفّار از سلطه بر مؤمنان براى هميشه مأيوس باشند.
✅يعنى هر گونه طرح و عهدنامه و رفت و آمد و قراردادى كه راه نفوذ كفار را بر مسلمانان و اهل ايمان باز كند حرام است، حتى در بناى ساختمان و معاملات بايد برترى مسلمانان مشهود باشد. پس اهل اسلام بايد در تمام جهات اقتصادى و فرهنگى و نظامى و سياسى از استقلال كامل برخوردار باشند تا عزت ملى همواره حفظ گردد و نبايد با خودباختگى و احساس ضعف و زبونى و القائات شيطانى و هياهوى دشمنان، عزت اسلام را به باطل فروخت و زيان دنيا و آخرت را خريد.
🔰مرزى كه بين كفر و ايمان است به مانند مرزهاى خاكى و جغرافيايى نيست تا آن را با جنگ يا صلح كم و زياد نمود، بلكه اين مرز در قلب آدمى بر پايه تكوين و فطرت بنا نهاده شده است.
🔰 پس به اين خاطر درست گفتهاند كه: نجاست كافر، ذاتى است تا حد و مرز روشنى در بين مردم با ايمان و اهل كفر وجود داشته باشد. اگر مسلمانان جهان از همه ابعاد از كافران تبرى ودورى مىجستند، هرگز سلطه، آنان بر مناطق مسلمان نشين ميسر نمىشد، ولى غافل از اين كه آميزش دولتها و روابط ملتها سبب نفوذ ناپاكان در حريم مسلمانان شده است و بسيارى از ارزشهاى معنوى و عزت و حرمت ميهنى و پاكى دانش و تغذيه و معاشرت، به آتش كفر و فتنه نابوده شده است.
🔰 پيامبر عزيز اسلام (صلى الله عليه و آله) به چنين مسألهاى بسيارى حسّاس بود كه منّتى از مشركان بر سر مسلمانان نباشد، حتى در جنگها كمترين كمكى كه تأييد كفر و شرك باشد درخواست ننمود و ذمّه و امان را از كسانى كه پشتيبان و همزيست آنان باشند، برداشتند.
🔸رسول اللّه (صلى الله عليه و آله) فرمود:⬇️
🍃 ما از مشرك كمك نمىگيريم ... ما در برابر مشركان از مشركان يارى نمىجوييم.
🔸و نيز فرمود:⬇️⬇️
🍃 از روشنايى آتش مشركان، بهره نگيريد.
🔹در تفسير جمله فوق، ابن اثير در ماده ضوء آورده است:
💎«يعنى آنان را به مشاوره و همفكرى نخوانيد و نظرات آنان را اهميت ندهيد؛ زيرا رأى و نظر مانند روشنايى نور در سرگردانى و گمراهى است.
🔰 بنابراين مقصود حضرت رسول اكرم (صلى الله عليه و آله) برائت از مشركين و نرفتن زير بار پرچم كفار است. كه به نوعى نهى از منكر و تبرّى از هر گونه تسلط عقيدتى و ملكى و مالى و جانى و ناموسى كفّار بر مسلمانان است؛ تا مرز حق و باطل مشخص بماند؛ زيرا كه مسلمانان با هر گونه اعتماد و ارتباط و علاقمندى و سكونت با اهل كفر و باطل از ذمه اهل اسلام خارج مىشوند، و در آخرت هم با آنان محشور مىشوند.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H
💠🔸🔹🔸💠
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🛑 علت اختلال در سه شبکه اجتماعی جهان!
رویترز:
🔹هکر ۱۳ ساله چینی به نام سون جیسو باعث توقف خدمات فیسبوک و واتس اپ و اینستاگرام شده است
🔹ارزش سهام شرکت فیس بوک به دلیل اخلال در شبکه جهانی اینستاگرام و واتس آپ سقوط کرد.
🔹طبق اطلاعات سرویس NetBlocks، قطعی یک ساعته فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ تا الان بیش از ۱۶۰ میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤شهادت پیامبر اعظم، معراج وصال اوست با حضرت دوست ...
امشب آسمانیان، همچون اهالی زمین،
در یادبود غم از دست دادن پیامبر بزرگ اسلام ﷺ و امام حسن مجتبی(ع)اشک بارند…
شهادت پیامبر مهربانی ﷺ
و امام حسن مجتبی (ع) بر همه
مسلمانان تسلیت باد.
🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷
https://eitaa.com/tofirmo