eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
80.4هزار عکس
85.8هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 | عصبی از شکست ✏️ رهبر انقلاب: الان رژیم صهیونیستی بشدّت عصبی است، ناراحت است، لذا دارد این جنایات را انجام میدهد؛ بیمارستان را میزند، مریض را میزند، کودک را میزند، زن را میزند، چون شکست خورده... ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
حکمت ۱۳۶-mc.mp3
15.41M
📌 📒با موضوع: 📆 ۳ آذر ۱۴۰۲ 🎤 با سخنرانی: ❇️روزانه 15 دقیقه از کلام امیر لذت ببریم و دیگران را نیز دعوت کنیم تا در ثوابش شریک شویم .🌺
شرح حکمت ۵۰ قسمت ۲ راز جذب دلها.mp3
3.28M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 بخش دوم 🎙حجت الاسلام
💢 تحت هیچ شرایطی از بسیج غفلت نشود 🔹 من دست يكايک شما را می‌بوسم و می‌دانم كه اگر مسئولين نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. ✅ بار ديگر تأكيد می‌كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. 📙 قسمتی از پیام بسیار مهم حضرت امام خمینی رحمه‌الله به مناسبت هفته بسیج؛ ۱۳۶۷/۰۹/۰۲
29.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 سخنان حجت الاسلام مهدوی ارفع در مورد غزه 🤔 سه نوع نگاه درباره غزه وجود دارد... 🗓 آبان ۱۴۰۲ 📍 مسجد فائق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بشار اسد ماند انصارالله یمن ماند عراق ماند حزب الله لبنان ماند . . . . . حماس هم ماند این تصویر نوجوانان زیر ۱۹ سال فلسطینی است که امروز طبق توافق حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شدند. ببینید چگونه قهرمانانه با پرچم حماس در شهر دور پیروزی می زنند. آنها در سن کودکی توسط اسرائیل ربوده شدند ......
جواب کامل شبهه ↘️ 👈خداوند در آیات 31 و32 بقره می‌فرماید: «خدا نام‏‌های (موجودات هستى)، همه را به آدم آموخت، سپس آنها را بر فرشتگان عرضه كرد و فرمود: اگر راست مىگوئید از اسامى اینها مرا خبر دهید. فرشتگان در پاسخ گفتند: «خداوندا تو از هر خطا و نقص، پاك و منزهى، ما جز آنچه به ما آموخته ‏اى چیزى نمى‏‌دانیم، همانا تو دانا و حكیمى.» ⬅️خداوند براى اثبات لیاقت انسان به فرشتگان، هر دو گروه را مورد آزمایش قرار داد. ابتدا علومى را به آنان عرضه داشت و سپس از آنان باز خواست. قرآن درباره اینكه آن علوم چه بوده، سخنى نفرموده است، امّا نظر اكثر مفسّران بر آن است كه خداوند، جهان هستى و طبیعت را، در همان آغاز خلقت به انسان شناساند و نام‌هاى آنها را به او آموخت و این همان استعداد و توان شناخت اشیا است، كه در نهاد و فطرت ما انسان‌ها قرارداده شده است. از آنجا كه فرشتگان تصور میکردند به خاطر عبادات خود، بر انسان برترى دارند، لذا خداوند ابتدا آنان را مورد آزمایش قرار داد و فرمود: اگر در این ادعاى خود راست گوئید، پس نام آن حقایقى را كه به انسان آموختم به من خبر دهید. اما فرشتگان كه به خطاى خود در چنین ادعایى پى برده و فهمیدند كه عبادت و تسبیح، تنها معیار گزینش الهى نیست و خلیفه خداوند، باید از جایگاه و موقعیت علمى و معرفتى بالایى برخوردار باشد در پاسخ سؤال خداوند گفتند: خداوندا! تو از هر كار بى دلیل و حكمت، منزّه و مبرّایى. یقیناً در خلقت و خلافت نژاد انسان در زمین، مصلحتى بزرگ بوده كه تو بر اساس آن، آدم را آفریده و او را جانشین خود قرار داده‌‏اى.خداوندا، جز آنچه را تو به ما آموخته‏‌اى، ما چیزى نمى‌دانیم و سؤال ما از ناآگاهى ما به این مطلب بود كه بشر چنین امتیازى دارد و از چنین استعداد و قدرتى برخوردار است. خداوندا! این تو هستى كه بر همه چیز آگاهى و بر اساس حكمت و مصلحت عمل مى‏كنى. (بقره/31 و32) ⬅️⬅️از این دو آیه مى ‏آموزیم كه: * اولین معلّم بشر، خداوند است كه حقایق هستى را به او شناساند. شناختى كه علوم بشرى مدیون آن است. * انسان، استعداد و لیاقتِ درك همه علوم و كشف همه حقایق هستى را داراست. گرچه هنوز در ابتداى راه بوده و مجهولات بسیار دارد. * امتیاز و برترى انسان بر همه موجودات هستى از جمله فرشتگان، به علم و دانش و تعقل و تفكر اوست كه تحصیل آن از بزرگترین عبادت‌هاست. 👈* خلیفه الهى و حاكم اسلامى، بیش از عبادت و تسبیح، به علم و دانش نیازمند است، و لذا خداوند براى اثبات برترى انسان، علم او را مطرح کرد. * معلّم واقعى ما، خداوند است. استاد و كتاب، زمینه‏ های تعلیم و یادگیرى ما هستند. * عذرخواهى سریع از گفته نابجا، ادبى آسمانى است. فرشتگان همین‌كه دریافتند سخنى نادرست گفته ‏اند با گفتنِ «سُبْحَانَكَ» از كلام خود پوزش خواستند. * از گفتن «نمى‌‏دانم» خجالت نكشیم كه فرشتگان الهى بصراحت به جهل خود اقرار كرده و گفتند: «لاَعِلْمَ لَنا». * عذرخواهى و توبه مایه نجات است. فرشتگان كه عبادت و تسبیح خود را مایه برترى بر انسان مى‌پنداشتند، همینكه حقیقت بر آنان روشن شد، از كلام خود پوزش خواستند و خداوند پذیرفت. اما شیطان كه خلقت خود را از آتش، مایه برترى بر آدم خاكى مى‏‌شمرد، چون بر ادعاى باطل خود سرسختى و لجاجت کرد، از درگاه الهى رانده شد
▪️طلحه و زبیر از بزرگان اسلام بودند اما علیه امام زمان‌شان شمشیر کشیدند... ♦️۱۰ جمادی‌الاولی ٣٦ق؛سالروز آغاز جنگ جمل
✅ داستان کوتاه (190) 🌷 ناامیدی ممنوع! محمد بن شهاب زُهري فرماندار حکومت بنی امیه بود. هنگامی مردي را حد شرعی می زد که آن مرد در آن حال از دنیا رفت. به این جهت زهری دچار اختلال روانی شده و تعادل خود را از دست داد و سر به بیابان گذاشت و داخل غاري شد. مدتی در آن غار ماند و لب فرو بست و با هیچ کس سخن نمی گفت. در یکی از سال ها خاندانش او را به مکه آوردند تا شاید با دیدن مردم حرفی بزند. در آن سال امام سجاد (ع) در مکه بود، محمد بن شهاب خدمت حضرت رسید. امام (ع) از او پرسید: چه اتفاقی برایت افتاده؟ عرض کرد: در شهري فرماندار بودم، خون بیگناهی را ریختم، این گناه بزرگ مرا به این روز انداخته که مشاهده می فرمایید. حضـرت از گفتار او احساس کرد که او از آمرزش توسط خدا ناامیـده شده، و درمان این بیماري ایجاد امیدواري در روان اوست. لذا به همین منظور فرمود: من از گناه ناامیدي تو از رحمت الهی، بیشتر از ریختن خون یک بی گناه می ترسم. این سخن در روح او شعله امید افروخت و با این جمله ي کوتاه بیماري روحی اش درمان پذیرفت. آنگاه حضرت فرمود: دیه قتل را به وارث مقتول بده. بیا و برو پیش خانواده ات و به وظیفه دینی ات عمل کن. محمد بن شهاب عرض کرد: آقا مرا نجات دادي. واقعاً خدا بهتر می داند مقام امامت مردم را به چه کسی بسپارد. زهري به دسـتور امـام عمـل کرد و از این طریق، بهبود یـافت و به زنـدگی عـادي خود بازگشت. 📚 داستانهای بحارالانوار، ج 10، ص 133
✅ چه عاملی می تواند جلو فساد مسئولان را بگیرد؟ 🌷 آیت الله خامنه ای: زرهى است كه اگر انسان آن را پوشيد، تيرهاى زهرآگين فساد و گناه در او كارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت. حصنِ منيع انسان است. اينكه اين همه ما را به توصيه كرده اند، به خاطر همين است. بسيارى از خطاها و انحرافاتى كه مشاهده مى كنيد، ريشه ى فكرى ندارد؛ نه اينكه خيال كنيد يك ايدئولوژى است كه كسى را به اين نحوه عمل كردن وادار مى كند؛ نه، ريشه ى بسيارى از اين ها در نفسانيّات خودِ انسان است. يك جا پاى انسان مى لغزد و جلوگيرى نمى كند؛ اين لغزش ادامه پيدا مى كند و انسان درصدد توجيه برمى آيد و براى خودش ايدئولوژى مى سازد. انسان گاهى مبناى فكرى درست مى كند تا خطاى خود را اصلاح كند. جلوِ خطاها و لغزشهاى خود را از همه جا بگيريم و بهتر از همه جا، اوّلِ كار است و بهتر از اوّلِ كار، پيشگيرى است. اين، روح را در ما تقويت خواهد كرد. (17/ 09/ 1382) پند 80