فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سخنگوی دولت: سال ۹۲ دلار ۳ هزار تومان بود و آن را ۲۷ هزار تومان به این دولت تحویل دادند
ماجرای جملۀ «خداروشکر که دلار ۵ هزار تومان نشد» این بود که آقای رئیسی با کنایه گفته بود: «مردم را میترساندند و میگفتند اگر با کدخدا نبندیم دلار میشود ۵ هزار تومان، خوب شد ما نیامدیم که دلار بشود ۵ هزار تومان». درنهایت هم دیدید که دلار ۹ برابر شد.
✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری ببینید از «دختر کاپشن صورتی»
✅
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحقير رضاپهلوی در آنتن بی بی سی؛ کسی که از مادرش خرجی می گیرد می خواهد بر ما حکمرانی کند!
✅
#حدیث_روز
🌟حضرت محمد صلی الله علیه و آله
💎هرکس از مال خود برای کار خیر صرف نکند در هنگام اضطرار، اموال او توسط اشرار غصب میشود
📚 بحارالانوار، ج۹۶، ص۱۳۱
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸ماجرای عجیب امام کاظم علیه السلام و شطیطۀ نیشابوری🔸
شطیطه یک خانم نیشابوری است. اهالی نیشابور برای موسی بن جعفر علیه السلام وجوهاتشان که شامل سکههای طلا میشد را فرستادند. شطیطه چهار سکه درهم سیاه فرستاد با یک کلاف نخ. فردی که به نمایندگی از اهل نیشابور به مدینه رفته بود، وجوهات را تحویل امام داد.
حضرت نگاه به سکهها کرد، کیسه، کیسه، کیسه طلا. حضرت فرمود: من قبول نمیکنم، ما نیازی نداریم، اینها را به صاحبشان برگردانید. حضرت فرمود: دیگر چیزی نیست؟ مرد نیشابوری گفت نه. بار دیگر امام فرمود: خوب فکر کن. مرد نیشابوری گفت بله، یک زنی وقتی من میخواستم بیایم یک کلافی داد و چند تا درهم سیاه، چون قابل شما را نداشت؛ من رویم نشد بیاورم.
امام فرمود: همان را بیاور. حضرت سکه سیاه و کلاف را برداشت. بعد به او فرمود: بلند شو؛ رفتند یک مقداری پارچه آوردند، یک مقدار پول، گفت این را بده به آن خانم؛ بگو این پارچه از پنبهای بود که ملک اجدادی ماست و خواهرم حکیمه به دست خودش این پنبه را رشته و این پارچه را بافته. این را دادم برای کفنت. از وقتی که این پارچه به تو میرسد تا وقتی این پول را مصرف کنی در حیات هستی.
مقداری میماند برای خرج بقیه مقدمات کفن و دفن. به او سلام برسان و بگو روز رفتن تو ما میآییم، و من بر تو نماز میخوانم.
این فرد میگوید من برگشتم نیشابور. وقتی برگشتم همینهایی که پول طلا داده بودند، از امام موسی بن جعفر علیه السلام برگشته بودند و به عبدالله افطح رجوع کرده بودند. طبیعی بود که احساس میکردند پول شان هدر رفته اگر حضرت قبول کرده باشد.
وقتی پول را به ایشان دادم خوشحال شدند که پول شان به ایشان برگشته. رفتم سراغ شطیطه، پارچه و سکهها را به او دادم، سلام آقا را رساندم. [گفتم] درهمها را تحویل گرفتند و آقا دعا کرد.
من روزشماری میکردم ببینم این زن کی فوت میکند. روز نوزدهم شطیطه فوت کرد و من به علما گفتم حضرت مال هیچکس را قبول نکرد الا این زن. تجلیل عجیب و تشییع پرشکوهی از او شد و من میخواستم بدانم چه کسی بر او نماز میخواند.
علما به صف ایستاده بودند، همه به صف ایستاده بودند، یک دفعه دیدم موسی بن جعفر علیه السلام آنجا حاضر شد؛ تکبیر را گفت و نماز را خواند و اینها هم گفتند شاید یکی از علما برای یک شهر دیگر بوده، آمدند جلو به احترام او. هیچکس نفهمید کی بود. حضرت نماز را بر او خواند. وقتی نمازش تمام شد، به من یک نگاهی کرد یعنی یادت آمد من وعده دادم؟ عملی کردم. زبانم بند آمده بود که حرفی بزنم.
این دستگاه امام زمان است. سکۀ طلای آنها را نمیپذیرد اما کلاف آن زن را میپذیرد و شما میخواهید پذیرفته شوید. دستگاه پذیرش او دستگاه دقیقی است. ممکن است یک سرباز صفر شما را قبول کند، اما یک فرماندۀ بزرگتان را قبول نکند. ممکن است یک بیاسم و بیشهرت و بیعنوان و کفش بردار و آب بده و جاروکش و فرد بیقابلیتی را بپذیرد و خدمات او را قبول کند، اما یک معروفِ مشهورِ پر سابقۀ همه چیز تمام را قبول نکند.
🔸#عکس_نوشت ا #انتخابات
☑️ مردمسالاری دینی و ارتقای معرفتی جامعه
🖋دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی
✔️جنگ ما جنگ هستهای یا ایدئولوژیک نیست؛ بلکه جنگ فلسفهی تاریخ است. و به تبع این جنگ، جنگ فلسفهی تمدنی ایجاد میشود. فلسفهی تمدن یکی از کاربردی ترین مباحث است و ذهنی و انتزاعی نیست و میخواهد جایگاه تمدنی را تعریف کند تا به یک جایگاه تمدنی مطلوب برسد. اینجا عناصر متغیر مستقل را مطرح میکند که یکی از آنها بحث مردم، جایگاه مردم، مردمسالاری دینی و انتخابات است.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»