📸 حساس شو عزیز! 52 درصد مردم از تاریخ انتخابات خبر ندارند!
🔸روزنامه وطن امروز نوشت: نظرسنجی صداوسیما که اوایل بهمن انجام شده است میگوید 52 درصد شرکتکنندگان از زمان برگزاری انتخابات اطلاع نداشتند.
🔸11 روز تا برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است. نظرسنجیهای مختلفی پیرامون میزان مشارکت انجام شده است که دادهها و نتایج نزدیک و مشابهی را نشان میدهند
🔸 یکی از گزارههای قابل توجه در انتخابات «اطلاع از زمان انتخابات» است، این گزاره گویای میزان درگیر شدن مردم با موضوع انتخابات است. آخرین نظرسنجیهایی که دهه اول بهمنماه انجام شده است، نشان میدهد تقریبا نیمی از مردم هنوز با موضوع انتخابات درگیر نشدهاند و انتخابات برای آنها مساله نیست
🔸اگرچه تبلیغات محیطی هنوز آغاز نشده و این تبلیغات میتواند تاثیر جهشی در نگاه به فرآیند انتخابات در افکار عمومی ایجاد کند اما به نظر میرسد بخش عمده این عدم اطلاع به نوع عملکرد رسانهها و انفعال دستگاههای برگزارکننده بازمیگردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️در برنامه زنده تلویزیونی حرفهایی رو مطرح کرده که شنیدنی هست.
🔴چه جریانهایی از موفقیت معلی ناراحت هستند؟
🔹بعد از بالا رفتن نفوذ مادحین و هیئات انقلابی توسط حسینیه معلی، جریانهایی مانند انجمن حجتیه، جریانهای نزدیک به صادق شیرازی، بعضی از جریانهای غیرانقلابی هیئتی و بعضی از افراد درون جبهه انقلاب به دلیل حسادتها شروع به تخریب این برنامه کردند.
🔹این سطح از هجمه برای یک برنامه در حوزه معارفی عجیب و غریب است و جالب اینکه بیشتر امت مومن و انقلابی بیننده و طرفدار معلی هستند.
🔹از جمله اتفاقات بسیار بسیار مهمی که در معلی رخ داده است میتوان به بالا رفتن وحدت بین شیعه و سنی، معرفی آداب و رسوم ایرانی در عزا و شادی ائمه(ع)، خنده حلال خانوادههای مذهبی، ارائه تصویری شاد و عالی از مذهبیها ،معرفی استعدادهای مداحی، تکریم شیخ زکزاکی و....
ـــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛﷽
🔵فرمان رهبری به کسانی که در فضای مجازی حضور دارند و وظیفهی آنها درقبال #انتخابات
#رای_میدهم
#انتخابات_پرشور
#طوفان_الاقصی_غزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنگوی دولت: سال ۹۲ دلار ۳ هزار تومان بود و آن را ۲۷ هزار تومان به این دولت تحویل دادند
🔹ماجرای جملۀ «خداروشکر که دلار ۵ هزار تومان نشد» این بود که آقای رئیسی با کنایه گفته بود: «مردم را میترساندند و میگفتند اگر با کدخدا نبندیم دلار میشود ۵ هزار تومان، خوب شد ما نیامدیم که دلار بشود ۵ هزار تومان». درنهایت هم دیدید که دلار ۹ برابر شد.
🔴طبق اعلام منابع فلسطینی خبر شهادت این زوج که سه روز پیش ازدواج کردند صحت ندارد و زنده هستند
اخبار 2۰3۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خونمون جن داشت........
ولی ......
😂😂😂😂
ببینین
❌ قیمت مسکن آنقدر بالا رفت که خانه خریدن آرزو شد.
⁉️چرا؟ چون دولت قبل تولید مسکن را متوقف کرد.
حالا رشد تولید مسکن از منفی ۱۵ درصد سال۹۸ به مثبت ۳/۲درصد در سال جاری رسیده.
این اتفاق هم باعث توقف کامل افزایش ۱۰ برابری قیمت مسکن در سالهای قبل شده.
👈 و این نتیجه رأی دادن درست من و شماست
کنکاش بین المللی ۱۶۲
✍ ویژه نخبگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 پوشش پیرمرد معلول برای بمب گذاری
پیرمردی که وانمود میکند معلول است اما بمب گذارِ دولت اوکراین است
به خودروی یک مقام مسئول زاپوریژیا میرسد، سپس خود را بر زمین می افکند. بمب را جاسازی میکند و تمام ....
دو خوانش غزل ۲۶۹ حافظ.mp3
4.09M
غزل شمارهٔ ۲۶۹
دلا رفیق سفر بخت نیکخواهت بس
نسیم روضه شیراز پیک راهت بس
دگر ز منزل جانان سفر مکن درویش
که سیر معنوی و کنج خانقاهت بس
وگر کمین بگشاید غمی ز گوشه دل
حریم درگه پیر مغان پناهت بس
به صدر مصطبه بنشین و ساغری مینوش
که این قدر ز جهان کسب مال و جاهت بس
زیادتی مطلب کار بر خود آسان کن
که شیشه ای می لعل و بتی چو ماهت بس
فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس
هوای مسکن مألوف و عهد یار قدیم
ز رهروان سفرکرده عذرخواهت بس
به منت دگران خو مکن که در دو جهان
رضای ایزد و انعام پادشاهت بس
به هیچ ورد دگر نیست حاجت ای حافظ
دعای نیم شب و درس صبحگاهت بس
#استاد_آهی
#استاد_موسوی_گرمارودی
#حافظ_خوانی_و_ادبیات
حکمت-4-صبر-3.mp3
1.2M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت4 5⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹شرح #حکمت4
🔴 قسمت پنجم
🔷 6. ادب صبر(دوری ازجزع و فزع) :
🔻در مقابل صبر ،که ادب در فضای ایمان است بی ادبی شکل می گیرد تحت عنوان جزع و فزع. امام علی علیه السلام در نهج البلاغه به ما میفهماند که جزع باعث می شود که ثواب اعمال ما حبط شود و از بین برود. در حکمت ۱۴۴ می فرمایند: « تحمل کن! که هر مصیبتی به اندازه خودش صبر در مقابلش نازل می شود. کسی که از روی بی صبری در مصیبت ،بر روی ران خودش بکوبد (کنایه از اینکه جزع و فزع و بی تابی کند) عملش حبط و نابود می شود یعنی دیگر ثوابی از اعمالش ندارد».
🔻در حکمت ۱۸۹ امیرالمومنین می فرمایند: « کسی را که صبر نجات ندهد قطعاً جزع و فزع هلاک می کند»
در حکمت ۲۹۱ خطاب به اشعث که پسرش را از دست داده است ، صبر را عامل اجر در مصیبت و جزع را عامل وبال شدن مصیبت می داند. در حکمت ۲۹۱ می فرمایند: «آقای اشعث! اگر بر فقدان و مصیبت مرگ فرزندت محزون باشی خوب به خاطر اینکه پاره تن تو بوده است مستحق این ناراحتی هستی، اما اگر در این مصیبت صبر کنی خدا در هر مصیبتی یک جایگزینی قرار داده است. آقای اشعث! در مصیبت مرگ فرزند چه صبر کنی چه صبر نکنی چه جزع کنی چه جزع نکنی قدر الهی دیگر بر تو جاری شده است و به حکمت الهی فرزند تو از دنیا رفته است و بچه تو دیگر زنده نمی شود اما فرقش این است که اگر در این مصیبت صبر کنی اجر میبری و اگر جزع و فزع کنی برای آخرت وبال و وزر تو میشود».
🔻در نتیجه ما در ماجرای صبر ادب جزع نکردن را از امیرالمومنین یاد میگیریم . نتیجه چنین صبری از نگاه مولا امیرالمومنین قطعاً پیروزی است حضرت در نهج البلاغه می فرمایند:« هرگز انسان صبور از پیروزی محروم نمی شود ولو اینکه زمان رسیدن آن به پیروزی طولانی بشود و دوران صبر او طولانی شود». نمونه برجسته این نکته در زندگی خود مولا علی علیه السلام در نهج البلاغه است. صبر مولا در مسئله حکومت و غصب خلافت چنان عظیم بود که بالاخره امت خودشان سرشان به سنگ خورد و برگشتند در خانه مولا علی علیه السلام. خود مولا در حکمت ۲۲ می فرمایند: «ما حقی داریم اگر به ما بدهند که هیچ و الا اگر حق ما را ندهند برپشت شتران مینشینیم ولو اینکه سیر ما در شب تاریک ظلم خلافت بعد از پیامبر طولانی شود» یعنی ما مقاومت را ادامه میدهیم و مطمئن هستیم به پیروزی و ظفر میرسیم و تاریخ گواهی داد که صبر مولا بعد از ۲۵ سال خون دل خوردن به پیروزی تبدیل شد. خود حضرت وقتی می خواهند اوضاع روز بیعت مردم با خودشان را توصیف کنند در چند جای نهج البلاغه عبارات شگفتانگیزی را بیان میکنند یکی در خطبه ۲۲۹ است که حضرت در وصف روز بیعت مردم با خودشان می فرمایند:« دست مرا برای بیعت می گشودید و من می بستم شما آن را به سوی خود می کشیدید و من آن را می گرفتم سپس مانند شتران تشنه که به طرف آبشخور هجوم می آورند بر من هجوم آوردید تا آنکه بند کفشم پاره شد، عبا از دوشم افتاد و افراد ناتوان پایمال گردیدند آنچنان مردم در بیعت با من خشنود بودند که خردسالان شادمان ، پیران برای بیعت کردن لرزان به راه افتادند، بیماران بر دوش خویشان خود سوار و دخترکان جوان بی نقاب به صحنه آمدند».
↩️ ادامه دارد...
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌳شجره آشوب« قسمت شصت و نهم»
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻 مسلم است در حکومت امیرالمومنین فتنه بنی امیه، بزرگتر از فتنه های دیگر بود. اگر امام فرصت پیدا می کرد، قطعا با مواردی که گفته شد مبارزه و بدعت ها
را از بین می برد و به معنای واقعی کلمه، کتاب خدا را اجرا می نمود.
🔻5. امام حسن علیه السلام، هنگامی که معاویه پیشنهاد داد که حاضر است نیرو در اختیار امام قرار دهد تا حضرت با خوارج بجنگد، امام حسن به وی فرمود: «اگر بخواهم با احدی از اهل قبله بجنگم، ابتدا از تو شروع میکنم.»
🔻6. در صفحات پیشین گفتیم امام علی از جنگیدن با خوارج بعد از خودش، نهی فرمود. اما در خطبه ای از نهج البلاغه امام می فرماید: آگاه باشيد! پس از من مردى با گلوى گشاده، و شكمى بزرگ بر شما مسلّط خواهد شد، كه هر چه بيابد مىخورد، و تلاش مىكند آنچه ندارد به دست آورد او را بكشيد! ولى هرگز نمىتوانيد او را بكشيد. آگاه باشيد! به زودى معاويه شما را به بيزارى و بدگويى من وادار مىكند، بدگويى را به هنگام اجبار دشمن اجازه مىدهم كه مايه بلندى درجات من و نجات شماست، امّا هرگز در دل از من بيزارى نجوييد كه من بر فطرت توحيد تولّد يافتهام و در ايمان و هجرت از همه پيش قدمتر بودهام.
🔻ابن ابی الحدید می گوید شبیه ترین فرد به این سخنان نزد من، معاویه است؛ زیرا او بود که به کثرت خوردن و شکم پرستی وصف می شد.
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت هفتادم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻ابن ابی الحدید می گوید شبیه ترین فرد به این سخنان نزد من، معاویه است؛ زیرا او بود که به کثرت خوردن و شکم پرستی وصف می شد. هنگامی که می نشست،شکمش را روی ران هایش قرار می داد.
🔻 7. از امام باقر علیه السلام روایت شده است که: امام حسن، امام حسین، ابن عباس و عبدالله بن جعفر نزد امیرالمومنین آمدند و از ایشان تقاضای خمس کردند. امام به آن ها فرمود: این حق شما است، اما من هم اکنون مشغول نبرد با معاویه هستم. اگر می خواهید از حق خود صرف نظر کنید.
🔻8. هنگامی که امام از نهروان بر می گشت، عده ای از عمر و ابوبکر از حضرت سوال کردند. حضرت فرمود: از چیزی می پرسید که اولویت نیست ، در حالی که مصر سقوط کرده و محمد بن ابی بکر کشته شده و این مصیبت بزرگی است.
حضرت در ادامه این روایت خبر از امیدواری برای پیروزی بر بنی امیه داد و اظهار داشت این نامه در جواب سوالی است که مردم از او درباره خلفا پرسیده بودند.
🔻این گزارش نشان می دهد آن چیزی که برای امام اولویت داشته، نبرد با بنی امیه و غلبه بر این جبهه بوده نه اختلافات با خلفا
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
.
☑️ انقلاب اسلامی و چالش فهم مبانی
📚جلسه اول از سلسله نشستهای «بـنیـان قـانـون» با حضور حجتالاسلام دکتر باقرزاده برگزار شد.
🔻عناوین مهم این نشست:
🔸تفاوت داشتن مبانی مثل میوه ارگانیک و غیر ارگانیک است هر دو از نظر شکل و ظاهر یکی هستند اما ماهیت آنها متفاوت است و آثار و خواص آنها مختلف است.
🔹کسانی که اول انقلاب با امام خمینی از هواپیما پیاده شدند انقلابی بودنشان طبیعی بود اما فکر نمیکردند که درمبانی اینقدر با امام خمینی (ره) اختلاف داشته باشند.
✔️امام میگوید میزان رای ملت است، خرمشهر را خدا آزاد کرد، ما همه هیچیم همه چیز از اوست، همه چیز برای او باید باشد، فقط قانون خدا، ما برای اسلام قیام کردیم و از آن طرف هم میگوید میزان رأی ملت است مبانی اگر دستت نباشد گیج میشوی.
🔸ما در انقلاب اسلامی با بحران گفتمانی روبرو هستیم که از این بحران گفتمانی به التقاط خواهیم رسید به خروج از حاکمیت و معارضه با نظام ممکن است برسیم.
🔹ابهام و عدم شفافیت ناشی از نداشتن مبانی است ما جریانی داریم به اسم اصلاح طلبی این جریان هنوز نتوانسته است یک تعریف از اصلاح طلبی ارائه دهد.
➕فایل صوتی وگزارش متنی و تصویری این نشست به زودی منتشر خواهد شد.
🔸#یادداشت
☑️ تغییر در زاویه دید و همرهی خضر
✍️مجید رنگی، پژوهشگر هنر
✔️آیا تا کنون به حرفهایی که در طی روز میشنویم توجه کردهایم؟ ناخودآگاه انسان بهطور طبیعی تمام شنیدهها را در هاردی به حجم زندگی ذخیره میکند. نویسنده برای نوشتن به صندوقچه خاطرات یا همان زیست خود تکیه دارد آیا مراقب شنیدههای خود هستیم؟
✔️ «دهخدا»، «جمالزاده»، «جلال آلاحمد» و دیگران در زیست هنری خود هر یک سلوکی داشته و برای رسیدن هر نویسنده به این تجربه منحصربهفرد، خوب دیدن، خوب شنیدن، و خوب خواندن را یادآور شده اند.
✔️نویسندگان زبر دست روزمرگی را عامل جمود ذهن دانسته و گفتهاند نوشتن کاریکلماتور یکی از راههای طراوت بخشیدن به ذهن و خلاقیت است. مثلا؛ «سوراخهای درِ نمکدان برای این است که نمک خفه نشوند».
✔️خواندن آثار نوشته جات اساتیدی چون «پرویز شاپور»، «کیومرث صابری»، «عمران صلاحی» و «زرویی نصرآباد» و «منوچهر احترام» میتواند ذهن خلاق را از گزند انجماد مصون داشته و دایره کلمات و زاویه دید انسان را جلا بخشد.
✔️مصرفزدگی مولود عصر مدرن است و تو گویی نوشتن، با نگاهی اقلیمی، جغرافیایی و فرهنگی اصیل ایران زمین، انسان مصرفگرای عصر پسامدرن را به بشری پویا و کنشمند مبدل میسازد.
✔️میگویند نوشتن به روش تداعی آزاد میتواند آغازی شورانگیز در نگارش باشد. رقص قلم بر صحنه کاغذ؛ هر آنچه به ذهن نویسنده میرسد بدون اصلاح و سانسور روی کاغذ میآورد. روانی قلم و کشاندن پای ضمیر ناخودآگاه بر فرش قرمز هنر آسان نیست و ناخودآگاه به این راحتیها از پستوی تو در توی اقلیم جان بیرون نیامده و از سویی دیگر قلم تا بر دست خودآگاه است اثری خلق نمیشود.
✔️مطالعه، تفکر و اندیشهورزی، پاشنه آشیل نوشتن است و انسان مصرف زده امروز، بدون تفکر، همچون گویی در ذهنیت گرایی دکارتی به دور خود پیچیده و مات زده و بیدرد، خود را جرمی سنگین در منظومه «شمس العماره» میانگارد.