eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
73.2هزار عکس
76.4هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ درس اخلاق آیت الله خوشوقت 🔆 آثار توبه 💠 س: گناهی را كه در كودكی انجام داده ام آیا آثارش را می بينم؟ 🔸ج: بله ديگر، اگر توبه نكنی می بينی، اگر در کودکی آن را زياد كرده باشی برايت عادی می شود و بعداً هم ادامه می دهی آثارش هم ظاهر می شود ولی اگر توبه كنی ديگر انجام ندهی آثار محو می شود. 💠 س: آيا ممكن است انسان گناهی انجام بدهد و كند ولی تا آخر عمر اثرات معنوی مثل عدم استجابت دعا و غیره باقی بماند؟ 🔸ج: نه، اگر راست می گوید توبه كرده است،‌ زمينه اجابت دعا را فراهم كرده است. 💠 س: برای اینکه آن تصاویری که از قبل در ذهن مانده است و گاهی تجسّمش می آید و اذیت می کند از بین برود چه کنیم؟ 🔸ج: تصاویر خوب جدید که بیاید آن ها می رود آن زیر قایم می شود و دیگر نمی آید. شما سعی کنید اعمال صالحه را به عنوان وظیفه انجام بدهید دیگر تصاویر این ها (اعمال صالحه) بر آن ها غالب می شود و فراموش می شوند. 💠 س: آیا کسی که زیادی انجام داده است بعد از توبه می تواند به مقامات بالا برسد؟ 🔸ج: چرا نمی تواند؟ او طبق وظیفه اش عمل کند. نمازهایی را که نخوانده است قضا کند، روزه هایی را که نگرفته است بگیرد. اگر مال مردم را خورده است پس بدهد، اگر خمس نداده است بدهد، این ها را عمل کند مثل آدمی است که تازه «وَلَدَتهُ اُمُّه». 💠 س: اگر گناه كبيره ای را چند سال قبل انجام داده باشيم و الآن توبه كرده باشيم ولی چند نفر از آن گناه مطلع باشند آيا خداوند اين گناه را بر ديگران پوشيده قرار می دهد؟ 🔸ج: اگر شما واقعاً توبه كرده ای و اعمالت در جامعه عوض شده است، ‌ديگران هم می فهمند و فكرشان برمی گردد. امّا اگر برنگردد معلوم می شود شما هنوز برنگشته ايد لذا ديگران از تو هنوز آن باور را دارند و الّا زود فراموش می شود. خدا از اذهان پاك می كند. 💠 س: شخصی كه بيش از صد بار گناهی را كه مغضوب خداست عالماً و عامداً انجام داده برای توبه و جبرانش موفق می شود؟ 🔸ج: ديگر بدتر از كافر كه نيست، توبه كند قبول است، اين همه بت پرست ها مسلمان شدند چطور شد؟ درِ توبه به روی همه باز است. اگر خدا می گفت توبه قبول نيست چكار می كرد؟ بيشتر مشكلات فراهم می شد، نكبت گناه اقتضا می كند كه خدا برای توبه دَر درست نكرده است. هر كسی می خواهد بيايد بت پرست، كافر، آزاد است خدا قبول می كند.
🔷 به آنها بپیوندید حتی سینه‌خیز روی برف رسول خدا صلوات الله علیه: 🔹هنگامی که پرچمهای سیاه را دیدید که از خراسان (ایران) می‌آیند، به سوی آنان بشتابید؛ گرچه با سُر خوردن روی برف‌ها. به درستی که میان آنان، خلیفه (و نائب) مهدی است. « اذا رایتم الرایات السود قد اقبلت من خراسان فاتوها و لو حبوا علی الثلج فان فیها خلیفة المهدی» کشف الغمة اربلی ج ۲ ص ۲۷۳؛ مسند احمد ج ۳ ص ۲۷۲؛ کنز العمال متقی هندی ج ۱۴ ص ۲۷۳ 🔹هدایتگر بودن پرچمهای سیاه خراسانی، یاوران آخرالزمانی انقلاب امام زمان علیه‌السلام، حرکت از سمت به سوی جهت یاری دین خدا امام محمد باقر علیه‌السلام: پرچمهای سیاهی از خراسان بیرون می‌آید و به جانب کوفه (عراق) به حرکت درمی‌آید. چون مهدی علیه‌السلام ظاهر شود، اینان کسی را برای بیعت نزد آن حضرت می‌فرستند. «تنزل الرایات السود حتی تخرج من خراسان الی الکوفة فاذا ظهر المهدی بعث الیه بالبیعة» الغیبة شیخ طوسی ص۴۵۲ ح۴۵۷ 🔹 صاحبان این انقلاب شیعی آخرالزمانی که در روایات به آنها، اهل فارس، قوم مشرق، اهل طالقان، خراسانی‌ها، قوم سلمان و... نیز گفته شده، ابتدا به همراه مردی از قم قیام میکنند و پس از عبور از وقایع و حوادثی، به رهبری سید خراسانی عزیز و فرماندهی شعیب_بن_صالح (فرمانده اصلی نظامی جبهه مقاومت)، جهت دفاع از عراق و مردم آن، وارد این کشور می‌شوند و بر سفیانی در جنگی سخت، غلبه میکنند. 🔹سپس فرستادگان خود را برای صحت سنجی حضور و ظهور امام و بیعت با ایشان، راهی میکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰روز. سهم روز صد و شصت و پنجم ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 5️⃣ راه و رسم زندگي پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) ♦️ پس به پيامبر پاکيزه و پاکت اقتدا کن که راه و رسم او الگويی است برای الگو طلبان و مايه فخر و بزرگی است برای کسی که خواهان بزرگواری باشد و محبوب ترين بنده نزد خدا کسی است که از پيامبرش پيروی کند و گام بر جايگاه قدم او نهد. پيامبر(صلی الله علیه و آله) از دنيا چندان نخورد که دهان را پر کند و به دنيا با گوشه چشم نگريست، دو پهلويش از تمام مردم فرو رفته تر و شکمش از همه خالی تر بود. دنيا را به او نشان دادند، امّا نپذيرفت و چون دانست خدا چيزی را دشمن می دارد آن را دشمن داشت، و چيزی را که خدا خوار شمرده، آن را خوار انگاشت و چيزی را که خدا کوچک شمرده ،کوچک و ناچيز می دانست. اگر در ما نباشد جز آن که آنچه را خدا و پيامبرش دشمن می دارند، دوست بداريم، يا آنچه را خدا و پيامبرش کوچک شمارند، بزرگ بداريم، برای نشان دادن دشمنی ما با خدا و سرپيچی از فرمان های او کافی بود!. و همانا پيامبر «که درود خدا بر او باد» بر روی زمين می نشست و غذا می خورد و چون برده، ساده می نشست و با دست خود کفش خود را وصله می زد و جامه خود را با دست خود می دوخت و بر الاغ برهنه می نشست و ديگری را پشت سر خويش سوار می کرد. پرده ای بر در خانه او آويخته بود که نقش و تصويرها در آن بود، به يکی از همسرانش فرمود، «اين پرده را از برابر چشمان من دور کن که هر گاه نگاهم به آن می افتد، به ياد دنيا و زينت های آن می افتم.» پيامبر(صلی الله علیه و آله) با دل از دنيا روی گرداند و يادش را از جان خود ريشه کن کرد و همواره دوست داشت تا جاذبه های دنيا از ديدگانش پنهان ماند و از آن لباس زيبايی تهيّه نکند و آن را قرارگاه دائمی خود نداند و اميدِ ماندن در دنيا نداشته باشد، پس ياد دنيا را از جان خويش بيرون کرد و دل از دنيا برکند و چشم از دنيا پوشاند و چنين است کسی که چيزی را دشمن دارد، خوش ندارد به آن بنگرد، يا نام آن نزد او بر زبان آورده شود. در زندگانی رسول خدا(صلی الله علیه و آله) برای تو نشانه هايی است که تو را به زشتی ها و عيب های دنيا راهنمايی کند، زيرا پيامبر(صلی الله علیه و آله) با نزديکان خود گرسنه به سر می برد و با آن که مقام و منزلت بزرگی داشت، زينت های دنيا از ديده او دور ماند. پس تفکّرکننده ای بايد با عقل خويش به درستی انديشه کند که آيا خدا محمد(صلی الله علیه و آله) را به داشتن اين صفت ها اکرام فرمود يا او را خوار کرد؟ اگر بگويد خوار کرد، دروغ گفته و بُهتانی بزرگ زده است، و اگر بگويد: او را اکرام کرد، پس بداند، خدا کسی را خوار شمرد که دنيا را برای او گستراند و از نزديک ترين مردم به خودش دور نگهداشت. پس پيروی کننده بايد از پيامبر(صلی الله علیه و آله) پيروی کند و به دنبال او راه رود و قدم بر جای قدم او بگذارد وگرنه از هلاکت ايمن نمی باشد، که همانا خداوند، محمّد(صلی الله علیه و آله) را نشانه قيامت و مژده دهنده بهشت و ترساننده از کيفر جهنّم قرار داد. او با شکمی گرسنه از دنيا رفت و با سلامت جسم و جان وارد آخرت شد و کاخ های مجلّل نساخت سنگی بر سنگی نگذاشت تا جهان را ترک گفت و دعوت پروردگارش را پذيرفت. وه! چه بزرگ است منّتی که خدا با بعثت پيامبر(صلی الله علیه و آله) بر ما نهاده، و چنين نعمت بزرگی به ما عطا فرموده. رهبر پيشتازی که بايد او را پيروی کنيم و پيشوايی که بايد راه او را تداوم بخشيم. به خدا سوگند! آن قدر اين پيراهن پشمين را وصله زدم، که از پينه کننده آن، شرمسارم. يکی به من گفت: «آيا آن را دور نمی افکنی؟». گفتم: از من دور شو، صبحگاهان رهروان شب ستايش می شوند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 165.mp3
7.54M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و شصت و پنجم خطبه ۱۶۰ بند ۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۸ قسمت ۳ رازداری و پیروزی.mp3
3.09M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 3️⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 3 ) 🔹 مراحل پیروزی 💠 حکمت ۴۸ : « الظَّفَرُ بِالْحَزْمِ، وَ الْحَزْمُ بِإِجَالَةِ الرَّأْيِ، وَ الرَّأْيُ بِتَحْصِينِ الْأَسْرَارِ »   🔰 در ادامه شرح حکمت ۴۸ ، به دو نکته اساسی دیگر باید بپردازیم : 🔸 ۱. نکته اول " حَزم " است. " حزم " یعنی دوراندیشی؛ عاقبت اندیشی . 🔻 در حکمت ۱۸۱ ، مولا علی (علیه السلام) ، ثمره و نتیجه دوراندیشی را رسیدن به سلامت می دانند ؛ « ثَمَرَةُ الْحَزْمِ السَّلَامَةُ » 🔸 ۲. نکته دوم درباره فکر و جَوَلانِ فکر است. 🔻 امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نهج البلاغه به ما می آموزند که تنها کسی که برای کارهایش هیچ نیازی به جَوَلان فکر و تفکّر ندارد ، خداوند متعال است؛ لذا در خطبه ۱۸۶ می فرماید : « وَاللّهُ مُقَدِّرٌ لَکُم لَا بِجَوْلِ فِكْرَة » ؛ " خداوند امور را برای شما تقدیر می کند ، بدون نیاز به جَولان فکر " 🔻 یا در خطبه اوّل نهج البلاغه می فرمایند : خدا آسمانها و زمین را خلق کرد، « بِلَا رَوِيَّةٍ أَجَالَهَا » ؛ بدون اینکه نیازی به جولان فکر داشته باشد . 🔻 مولا علی (علیه السلام) در حکمت ۸۶ ، ارزش تفکّر و رأی و نظر پخته را بیشتر از تلاش و تکاپوی جوان می دارند و می فرمایند : « رَأْيُ الشَّيْخِ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ جَلَدِ الْغُلَامِ » ؛ " نظر شیخ یعنی پیر با تجربه ،برای من محبوب تر است از تلاش جوان " 🔻 و در حکمت ۳۳۹ ، کسانی که صاحب قدرت هستند نظرشان را به صواب و درستی و نتیجه ، نزدیکتر می دانند و می فرمایند : « صَوَابُ الرَّأْي بِالدُّوَلِ » آن رأیی که معمولاً به کرسی می نشیند مال کسی است که قدرت دارد . خود این تشویق مؤمنین است به سمت اینکه قدرت را در دست بگیرند تا بتوانند دین و ایمان و ارزش ها را پیاده بکنند و ارزش های دینی را حاکم بکنند.  🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد...
سخنرانی حضرت آقا بتاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۲ .... دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. این امکانات گسترده‌ای که دشمن به کار گرفته، این رسانه‌ها، این ماهواره‌ها، این فضای مجازیِ عجیب و غریب، این تلویزیون‌های مزدورِ مأجور، همه‌ی اینها برای این است که این امید را در مردم بکُشند.»(۱۴) «محیط هرج و مرج و محیطی که در آن امید وجود نداشته باشد، ضد پیشرفت است. شما ببینید امروز دشمنان ما که از برخورد چهره‌به‌چهره با این ملت مأیوس‌اند و از طرق گوناگون میخواهند روی این ملت اثر بگذارند، از همین وسایل استفاده میکنند؛ یعنی سعی میکنند افق را تیره و تار نشان دهند؛ جوان را ناامید کنند.»،،، ناامیدی و یاس در جامعه و فضای مجازی ممنوع✌️✌️👌👌
🔘 ا ☑️ طه عبدالرحمن و طوفان الاقصی ✔️دکتر طه عبدالرحمن فیلسوف مشهور مغربی که شاید بتوان او را مهمترین چهره کنونی فلسفه در جهان عرب قلمداد کرد، پیرامون طوفان الاقصی تحلیلی ارائه کرده که برخی محورهای آن چنین است: ▪️طوفان الاقصی در جهان عرب نه تنها کنشگری توده مردم را تشدید کرد بلکه آن را در کانون اندیشه ورزی نخبگان نیز قرار داد. ▪️طوفان الاقصی احیاء و ولادت جدید تمدنی ما است که مسئولیت آن را مجاهدان فلسطینی عهده دار شدند. ▪️بقاء امت متوقف بر مقاومت است و خلاقیت و برنامه ریزی این عملیات یادآور جنگ احزاب بود. ▪️مقاومت نه یک امر سیاسی بلکه یک امر وجودی است و وجود هم ملتزم مقاومت که اکسیر حیات می‌باشد. ▪️بعد از شکست ۱۹۶۷همواره این سوال با من همراه بود که چرا ما با این انباشت تاریخی و عقلی شکست خوردیم؟ این پرسش من با عملیات طوفان الاقصی پاسخ یافت که با مقاومت ظرفیت های عقلانیت اسلامی شکوفا می‌شود.
پیرامون حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان.mp3
2.33M
🎧 حادثه تروریستی گلزاری شهدای کرمان ▫️بیانات آیت‌الله سید یدالله یزدان‌پناه پیرامون حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان؛ ✔️دشمن صهیونیستی چون در غزه کاری نتوانسته انجام دهد و عملا باید شکست را بپذیرد، دست به اقدامات کور می‌زند. ✔️طبق فرهنگ قرآن کریم، اکنون وقت استقامت است. آیه ۴۸ سوره طور اینچنین است که ای رسول ما بر حکم رب استقامت کن. ✔️این‌هایی که جنسشان خراب است، خدا به این‌ها مهلت می‌دهد و این حکم رب است. اما تو ای رسول خدا صبر کن، تو وظیفه‌ات را انجام بده. خدا دلشان را سیاه می‌کند که با خباثت تمام عمل کنند. این حکم رب است که ما باید استقامت بورزیم و بدانیم که این وقایع از منظر و مرآی حق بیرون نمی‌رود و کار را باید به خدا سپرد.
استاد قنبریان محفل 1402.10.13.mp3
10.37M
🔘 ا 🌕 چهاردهمین گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️ شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین اندیشه مقاومت با رویکرد جهادی حاج باحضور: 👤حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 این نزدن‌ها نشانه‌ی نمی‌توانیم‌ها نیست؛ نشانه‌ی تدبیر است. ▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانه‌‌ای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بی‌انصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست. 🎙حجت‌الاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت
سخنرانی حضرت آقا بتاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۲ .... دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. این امکانات گسترده‌ای که دشمن به کار گرفته، این رسانه‌ها، این ماهواره‌ها، این فضای مجازیِ عجیب و غریب، این تلویزیون‌های مزدورِ مأجور، همه‌ی اینها برای این است که این امید را در مردم بکُشند.»(۱۴) «محیط هرج و مرج و محیطی که در آن امید وجود نداشته باشد، ضد پیشرفت است. شما ببینید امروز دشمنان ما که از برخورد چهره‌به‌چهره با این ملت مأیوس‌اند و از طرق گوناگون میخواهند روی این ملت اثر بگذارند، از همین وسایل استفاده میکنند؛ یعنی سعی میکنند افق را تیره و تار نشان دهند؛ جوان را ناامید کنند.»،،، ناامیدی و یاس در جامعه و فضای مجازی ممنوع✌️✌️👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلند شو علمدار...🥀 احمقهایی مثل زیباکلام را ببرید این صحنه ها را ببینند که ذره ای از وضعیت غزه است تا بفهمند اگر سیاست حمایت از جبهه مقاومت نبود ناامنی سراسر این کشور را می گرفت... مثل غزه
۳ ژانویه،‏ ۱۹.۲۷​.aac
7.54M
🖌 تحلیل اولیه استاد مهدوی ارفع از حادثه تروریستی کرمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔻میزان هشیاری جوامع ⚠️ ۳ مرحله استعمار؛ کهنه _ نو _ فرانو ➕ توصیف استعمار نوع اول و دوم… 🔹حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🚨 خروش جهانیان؛ 🔅کسی روی کره زمین نماند مگر اینکه در برابر این حجم جنایات (رژیم صهونیستی) واکنش نشان داد! ➕ باید فرونشست این حجم غبار عاطفی، با تعقل انسان‌هایی که قلب دارند و خردورز‌ند همراه باشد… 🔹حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حکمت ۴_۲۱۱.mp3
18M
📌 📒با موضوع: 📆 ۱۴ دی ۱۴۰۲ 🎤 با سخنرانی: ❇️روزانه 15 دقیقه از کلام امیر لذت ببریم و دیگران را نیز دعوت کنیم تا در ثوابش شریک شویم. 🌺
02.10.10.2.mp3
20.06M
🔰 جلسه نهج البلاغه خوانی 👤 با حضور حجت‌الاسلام مهدوی ارفع 1️⃣1️⃣ "جلسه یازدهم" ادامه شرح حکمت چهارم نهج‌البلاغه و حکمت ۳۷۱ و نامه ۴۵ 🗓 یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ▫️الگوی انسانی 🔹بهترین الگو برای مردم حضرت صدیقه طاهره(س) 🔹حجت الاسلام مهدوی ارفع ♦️مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه ۱۴۰۲ 📅 شب سوم- سه شنبه ۸ آذر ماه ١۴٠۲
35.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ▫️جهاد تبیین. 🔹وظایف یک جهاد گر تبیین 🔹حجت الاسلام مهدوی ارفع ♦️مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه ۱۴۰۲ 📅 شب سوم- سه شنبه ۸ آذر ماه ١۴٠۲ ═✧❁🌸❁
دنیا، پیرزنی با صورت کبود در روز قیامت❗️😳👇 🔲 در روز قیامت دنیا را به شکل پیرزنی کبودروی، ارزق چشم، گراز دندان، کریه منظر و قبیح رخسار برای مردم مجسم می‌کنند و از اهل محشر می‌پرسند: ❓آیا این پیرزن را می‌شناسید؟ ❗️می‌گویند: نعوذباالله که ما او را بشناسیم! 🔶خطاب می‌رسد: این همان دنیایی است که به آن تفاخر می‌کردید، به واسطه آن با یکدیگر حسادت می‌ورزیدید، دشمنی می‌کردید، قطع صله‌رحم می‌کردید و بسیاری از گناهان دیگر را مرتکب می‌شدید. پس دنیا را به جهنم می‌افکنند در حالی که فریاد می‌زند: 🔸خداوندا! پس کجایند پیروان و دوستان من؟ 🔸خداوند بلندمرتبه می‌فرمایند: دوستان او را هم به خودش ملحق سازید. 📕معراج‌السعادة، ص ۳۳۹ / محجة‌البیضاء، ج ۶، ص ۱۰ 💢 واقعا ارزش داره به خاطر این دنیا به هم خیانت کنیم؟ 💢 ارزش داره خدا رو فدای این دنیای بی‌وفا کنیم؟ ✅ در بی‌وفایی دنیا همین بس که این دنیا قبلا در دست دیگران بوده است و به ما رسیده و به زودی هم از دست ما خارج می‌شود و به دیگران می‌رسد.
💠سوالات قبر چیست⁉️ ✅ دو ملک به نام نکیر و منکر در قبر از عقاید و اعمال کلی انسان، سوالاتی را مطرح می‌کنند که انسان باید بالاجبار به آن سوالات جواب دهد. ✍️امام سجاد (ع) در این باره میفرماید: 1️⃣ اولین سؤال آن دو فرشته این است که آیا خدا را پرستش می کردی یا مشرک بودی❔ 2️⃣ دوم این که از پیامبر و مکتب و دین و کتاب (قرآن) سؤال میشود؛ 3️⃣ سوم این که از رهبری و ولایت می پرسند که کدام رهبر (حق یا باطل) را تقویت و یا تضعیف می کردی❔ 4️⃣ چهارم این که از عمر می پرسند که در چه راهی مصرف کردی❔ 5️⃣ پنجم این که از مال و درآمدها می پرسند که از چه راهی به دست آوردی و در چه راهی مصرف نمودی❔ 💥بعد حضرت در ادامه می فرمایند: خودتان را برای پاسخ گویی به سؤالات شب اول قبر آماده نمایید. 📚بحار الأنوار، ج ۶، ۲۲۳٫