eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
73.2هزار عکس
76.4هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
063-aleemran-fa-ansarian.mp3
5.41M
سوره مبارکه منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
سوره مبارکه از کتاب تفسیر یک جلدی مبین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نامه ۵۳ بخش چهارم.mp3
12.82M
. 📌 📒با موضوع: بخش چهارم 📆 ۱۴ آبان ۱۴۰۳ 🎤 با سخنرانی: ❇️ روزانه ۱۵ دقیقه از "کلام امیرالمؤمنین" علیه السلام لذت ببریم و دیگران را نیز دعوت کنیم تا در ثوابش شریک شویم. 🌺
| 🔶 مقاومت برای زندگی با حضور: 👤حجت‌الاسلام محسن قنبریان 📅 ۴ آبان
مقاومت برای زندگی.mp3
30.7M
🔸 مقاومت برای زندگی حجت‌الاسلام قنبریان مقاومت، ضرورتی دینی و ایدئولوژیک 09:00 سرمایه داری و مسیحیت 11:00 تجزیه امت اسلام 15:00 صهیونیزم و تناسب‌سازی یهود 20:00 تشکیل اسرائیل در فلسطین 22:45 مشروعیت‌سازی برای اسرائیل 27:20 توسعه و تجارت بمثابه سلاح 36:00 متناسب سازی اسلام 41:20 صلح مصر و اردن در اسلو 45:00 شهربند غزه مقابل شهروند اسرائیل 45:40 چاره ای جز ۷اکتبر نماند 48:00 کریدور آی مک 49:00 توسعه جنوب خلیج فارس 51:20 خدمت ۷اکتبر به ایران 53:00 هم‌سرنوشتی ما و محور مقاومت 56:30
🔶شریعت و عقلانیت 🖇گستره فقه تا کجاست؟ 🎙مناظره استاد ابوالقاسم علیدوست و دکتر عبدالکریم سروش 🔹عبدالکریم سروش: فقه ما فقهی بریده از اخلاق است. قرن‌ها شیعه و سنی این فقه را مبنای عمل خود قرار می‌دادند. به‌صرف وجود نص و روایت، فتوا می‌دادند و گمان می‌کردند حتما عدالت در آن گنجانده شده است، اما در روزگار کنونی، دیگر نمی‌توان به انسان مدرن گفت که اسلام خوب است، چون احکام اجاره و رهنش یا مجازات‌هایش بر قوانین اروپا و آمریکا برتری دارد. با این اوصاف، چرا باید به‌دنبال بسط و گسترش دادن چنین فقهی بود؟ گستره شریعت را نه از راه مراجعه به خود دین، بلکه باید براساس انتظار انسان از دین مشخص کرد. 🔸ابوالقاسم علیدوست: هیچ‌گاه فقه و اخلاق با یکدیگر تضاد ندارند و اگر در جایی چنین ادعایی شود، یا آن گزاره اخلاقی نیست و یا دین درباره آن چنین حکمی نداده است. وقتی از بسط و گسترش فقه صحبت می‌کنیم، منظورمان هواپیماسازی اسلامی و... نیست. احکام رهن، اجاره و... نیز لزوما برای دعوت دیگران به اسلام نوشته نشده است. اگر به‌عنوان دو مسلمان با یکدیگر گفتگو می‌کنیم، انتظارمان از شریعت را آیات و روایات معتبری که بیانگر مقاصد و اهداف شریعت هستند، مشخص خواهند کرد. در کنار انتظار انسان از دین، انتظار خالق از مخلوق نیز اهمیت دارد. 🔸ابوالقاسم علیدوست: اگر گمان شود که مطلبی از دین با اخلاق ناسازگار است، یا آن گزاره اخلاقی نیست و یا دین درباره آن چنین حکمی نداده است. منظور از بسط و گسترش فقه، شیمی اسلامی و... نیست. احکام رهن، اجاره و... نیز لزوما برای دعوت به اسلام نوشته نشده‌اند. در کنار انتظار انسان از دین، انتظار خالق از مخلوق نیز اهمیت دارد. انتظار ما مسلمانان از دین را آیات و روایات معتبری که بیانگر اهداف شریعت هستند، مشخص می‌کنند. 🎥 مشاهده فایل تصویری: 🌐 https://azad.im/table/140
🔸ابتکار عمل چهل‌ساله ✍🏻محمدحسین تسخیری 🔹دیروز سالگرد آخرین کنش سیاسی-امنیتی مردم همچون یک ابتکار عمل بود. بعد از واقعه تسخیر سفارت، کنش‌های سیاسی-امنیتی توده مردم همواره مترصد دعوتی از سوی نیروهای رسمی بوده است. در دهه اخیر هم که دیگر کنش‌های مردمی، یکسره فرهنگی شد. این ابتکار عمل چهل سال است که دیگر تکرار نشده و امروز تقریبا نسل‌های مختلف هیچ خاطره و درکی از این ندارند که می‌توانند شروع‌کننده یک داستان سیاسی-امنیتی باشند نه دنباله‌روی آن. 🔸امروز وقتی ۱۳ آبان را اینطور روایت کنیم که یک عده شهروند معمولی، ۴۴۴ روز اتباع بزرگترین قدرت جهان را گروگان گرفتند، شاید حتی یک نفر در این ۸۰ میلیون، هوس نکند چنین کنشی را تکرار کند. منظورم تکرار واقعه تسخیر سفارت نیست که از قضا نسخه فیک کم نداشته، منظورم این است که در یک صحنه سیاسی-امنیتی (و نه صحنه‌های گرم و نرم فرهنگی)، بدون فراخوانی از سوی حاکمیت، کنشی را صورت دهد که دست حکومت را برتر از گذشته کند. 🔹ما در چند دهه‌ اخیر همیشه ذیل امکانات نظام (اعم از امکانات مادی یا امکانات تحلیلی آن) حرکت کرده‌ایم. این یعنی هر کنش توده‌ای یا باید با حمایت نظام انجام شود یا دست‌کم با تحلیل و دعوت از سوی نظام. تسخیر سفارت حاصل هیچ‌کدام از این دو حالت نبود و به امکانات نظام «اضافه» کرد. همچنان که ۷ آکتبر، نه تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران بود نه برای آن آماده شده بود. ولی وقوع آن توسط یحیی، جمهوری اسلامی ایران را احیا کرد. 🔸آن درک محافظه‌کاری که کنش‌های سیاسی-امنیتی را در طول این چهار دهه، تبدیل به منطقه ممنوعه کرده و این اعتماد به‌نفس را از توده مردم گرفته که به این حوزه و تصمیماتی که می‌توان در آن گرفت، فکر کنند، امروز مهم‌ترین مانع برای توسعه قدرت جمهوری اسلامی در جنگی است که موجودیت ما را هدف گرفته. 🔹باید به کارهایی فکر کرد که این ساختار محافظه‌کار و کرخت، یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد و یا حتی درست نیست که انجام دهد. ولی انجام آن توسط یک جمع مردمی، هم ممکن است هم موجه.
82.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 چرا فیلتر شدیم..؟ 👤علیرضا حدیدی؛ کارشناس ارشد مهندسی نرم‌افزار و استاد کامپیوتر 📍هنوز مهمترین مساله در حوزه فیلترینگ، عدم شفافیت چرایی و چگونگی آن برای اقشار مختلف جامعه است؛ این عدم شفافیت و واکنشی عمل‌کردن مسئولین، مردم را عصبانی می‌کند. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
| 🔰 ما و نوجوانی که نمی‌شناسیم؛ 🖇 جست‌وجو برای هویتی گم‌شده ✍🏻 رسول لطفی؛ سردبیر رسانه‌ فکرت 📍نوجوان امروزی با چالش‌های بزرگی روبه‌روست، چالش‌هایی که شاید پیشینیانش هرگز تجربه نکرده‌اند. در عصر تغییرات سریع، تحولات فرهنگی، فشار رسانه‌های اجتماعی و هجوم بی‌امان اطلاعات، «هویت» برای نوجوان ایرانی به مسیری پرپیچ و خم و مبهم تبدیل شده است. هویت او در جایی بین سنت‌ها و ارزش‌های دیرین و جاذبه‌های فرهنگ مدرن در نوسان است؛ در یک بلاتکلیفی وجودی به سر می‌برد و نمی‌داند کدام مسیر را انتخاب کند. جنبش نیت‌ها (NEET)، در این بستر، گواهی روشنی بر این بلاتکلیفی است!
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻: | 🔰 ما و نوجوانی که نمی‌شناسیم؛ 🖇 جست‌وجو برای هویتی گم‌شده ✍🏻 رسول لطفی؛ سردبیر رسانه‌ فکرت 📍نوجوان امروزی با چالش‌های بزرگی روبه‌روست، چالش‌هایی که شاید پیشینیانش هرگز تجربه نکرده‌اند. در عصر تغییرات سریع، تحولات فرهنگی، فشار رسانه‌های اجتماعی و هجوم بی‌امان اطلاعات، «هویت» برای نوجوان ایرانی به مسیری پرپیچ و خم و مبهم تبدیل شده است. هویت او در جایی بین سنت‌ها و ارزش‌های دیرین و جاذبه‌های فرهنگ مدرن در نوسان است؛ در یک بلاتکلیفی وجودی به سر می‌برد و نمی‌داند کدام مسیر را انتخاب کند. جنبش نیت‌ها (NEET)، در این بستر، گواهی روشنی بر این بلاتکلیفی است! 🔸نوجوان امروز، برخلاف نسل‌های گذشته، مرزهای فرهنگی و هویتی مشخصی ندارد. او هم در دل فرهنگی اصیل و بومی رشد می‌کند و هم در معرض بمباران بی‌پایان اطلاعات و مفاهیمی قرار دارد که هر کدام سعی در تعریف او و هویتش دارند. در دنیای امروز، نوجوانان در فضایی از تصاویر متضاد و روایت‌های متعارض رشد می‌کنند که می‌تواند آن‌ها را به شدت نسبت به هویت ملی، فرهنگی و حتی دینی‌شان دچار سردرگمی کند. در واقع، نوجوانی که درگیر انتخاب بین این ارزش‌ها و هویت‌ها است، به نوعی در میانه‌ی یک جنگ شناختی گسترده قرار گرفته است. 🔹درست است که پس از رخدادهای ۱۴۰۱، نگاه جامعه به نوجوانان جدی‌تر شد و جامعه با زوایای تازه‌ای از نقش این نسل آشنا گردید، اما همچنان در فهم هویت پیچیده و پویا‌ی آن‌ها دچار ابهامیم. فقدان یک شناخت دقیق از آن‌ها، نه تنها مانع از شکل‌گیری هویت واقعی‌شان می‌شود، بلکه موجب انزوای بیشتر و احساس بی‌تعلقی‌شان در جامعه می‌گردد. شناخت نوجوان امروزی تنها به معنای درک دغدغه‌ها و علاقه‌های او نیست؛ بلکه نیازمند هم‌دلی و فهمی عمیق‌تر از پیچیدگی‌های دنیای اوست. 🔸باید ببینیم چه عواملی در شکل‌گیری هویت او نقش دارند، چگونه با فشارها و توقعات اجتماعی کنار می‌آید و چگونه امید و آینده خود را ترسیم می‌کند. فهم درست از هویت او می‌تواند پایه‌های امید و باور به جامعه را در دل او شکل دهد. ما در این مسیر به مرحله‌ای رسیده‌ایم که لازم است نگاهی نو به هویت نوجوان داشته باشیم؛ نگاهی که فراتر از کلیشه‌های سنتی و مدرن باشد و به ما این امکان را بدهد که زوایای پنهان و عمیق‌تری از این مقوله را کشف کنیم. 🔹نوجوانان امروز در فضایی قرار دارند که تحت تأثیر دوگانه‌های قدیمی - روایت‌های فرهنگی و سنتی از یک سو و روایت‌های مدرن و جهانی از سوی دیگر - شکل گرفته‌اند. این دوگانه، غالباً به ما اجازه نمی‌دهد تا به درک واقعی و عمیقی از زندگی، احساسات و چالش‌های آنان برسیم. در امتداد پرونده « واکاوی امید اجتماعی» فکرت، ما به دنبال کشف روایت سومی از هویت نوجوان هستیم. روایتی که بتواند به ما بگوید چگونه نوجوان ایرانی می‌تواند در میانه‌ی این فشارها و تضادها، به امیدی پایدار و واقعی دست یابد. 🔸این روایت باید عمیق‌تر از الگوهای سنتی و مدرن باشد و در عوض، به ما کمک کند تا درک کنیم هویت نوجوان یک ساختار پویا و متغیر است که تحت تأثیر شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به‌روز می‌شود. می‌خواهیم از مرزهای کلیشه‌ای عبور کنیم و به یک فهم جامع و تازه از نوجوانان دست یابیم؛ فهمی که به ما این امکان را بدهد تا در کنار آن‌ها بایستیم، صدای آن‌ها را بشنویم و به آینده‌ای که خودشان برای خود می‌سازند، امیدوار باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عراقچی: کسی قدرت ایران را دست‌کم نگیرد، ارادۀ ما را آزمایش کنید نتیجه‌اش را خواهید دید 🔹مرتب پیغام می‌دهند که چرخۀ زدوخورد باید متوقف شود؛ چون می‌دانند طرفی که کم‌ می‌آورد ایران نیست. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همایش ملی روز مازندران در کجور 🔹همایش روز ملی مازندران و سالروز تاسیس نخستین حکومت علویان در ایران در روستای صالحان بخش کجور شهرستان نوشهر برگزار شد
49.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢طولانی ترین فراز از 🎤استاد سعید مسلم 📖سوره های مبارکه نازعات آیه ۴۱-۴۰ واعلی آیه ۲-۱ 🔸وأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَىٰ (٤٠) فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوَىٰ (٤١) 🔹و اما آن كس كه از مقام پروردگارش ترسان بود و خويشتن را از هوس‌ها بازداشت (۴۰) پس همانا بهشت جايگاه اوست (۴۱) 🔸سبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى (١) الَّذِي خَلَقَ فَسَوَّىٰ (٢) 🔹منزّه شمار نام پروردگار بلندمرتبه‌ات را! (۱) همان خداوندی که آفرید و منظم کرد، (۲) 📎 📎 📎
📖 حدیث روز 💢غنيمت شمردن عمر 🔻رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله: 🔸كنْ عَلى عُمرِكَ أشَحَّ مِنكَ عَلى دِرهَمِكَ ودينارِكَ. ✍️به عمر خود بخيل‌ تر باش تا به درهم و دينارت. 📚الأمالي الطوسي: ص۵۲۷. ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باصدای قاریان مشهور توجه:بیات نوا یعنی درجه ی چهارم از بیات شاهد قرار میگیرد