eitaa logo
طلاب بصیر
1هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
66 فایل
کانال سیاسی،اجتماعی،فرهنگی ومذهبی با هدف بصیرت آفرینی و بصیرت افزایی در جامعه،ادعا نداریم که بصیریم. ادمین کانال: @Drporjamshid ادرس کانال در ایتا: eitaa.com/tolabebasir https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647 instagram.com/tolabebasir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من فوتبالی نیستم ولی این بازی مخصوصا اینجاش خیلی حال داد.زیباترین گل بازی هم همین بود. کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
صد روز از حماسه هفت اکتبر گذشت! اسرائیل اسرا را نتوانست آزاد کند، حماس نابود نشد، غزه تسلیم نشد، و... به مناسبت روز صدم، هم منفجر شد:))) زنده باد تفکر مقاومت... کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آخوند دانمارکی دیده بودید؟! یا فقط شیرینی دانمارکی دیدی😅 کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
🔅مراسم شستشوی پای مادر🔅 ❇️همه ساله این رسم خوب و پسندیده در تمام مدارس اندونزی بر پا می شود و مادران به مدارس فرزندان خود آمده و پاهای خود را به دستان پر مهر بچه ها می سپارند و احترام و اوج سپاس را دریافت می کنند. بیشتر مادران در این مراسم احساساتی شده و گریه می کنند💕. کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور سردار حاجی زاده در عروسی خواهر شهید قربانخانی کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
مرز ما عشق است هر جا اوست آنجا خاک ما است سامرا، ، حلب، تهران () چه فرقی می کند؟ کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمایت عجیب مردم از روحانی حسن روحانی در مراسم سالگرد فوت آقای هاشمی رفسنجانی گفته که فرق ما با دولت رئیسی یک چیزه ؛حمایت مردم به احتمال زیاد شما هم با خواندن این جمله تعجب‌ کردیداگر متعجب نشدید پیشنهاد میکنم فیلم فوق را مشاهده کنید که میل و ارادت ملت ایران به ایشان را نشان میدهد معدنچیان آزادنمونه خروارند از حمایت مردمی ... کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رُكْنَ الْإِيمَانِ سمی که حتی پوست و استخوان و خون (علیه‌السلام) را مسموم کرد .. ✿شهادت جانسوز حضرت امام هادی (علیه‌السلام) تسلیت✿ کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکم عظمت الهی ببینیم شاید کوچکی خودمان را یاداور شویم کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آقای سخنگو اصلاح کنید ✍حمید رسایی: این موضع‌گیری سخنگوی محترم شورای نگهبان که بهانه‌ای برای متلک‌پرانی رسانه‌های بیگانه و جماعتی را در فضای مجازی فراهم کرده، غیر دقیق و قابل نقد است. علاوه بر غیرقانونی و غیرمنطقی بودن، حتی اجرایی شدن آن هم با موانعی مواجه است. آیا قرار است کشف حجاب‌ها کرده‌ها (که حد آن می‌تواند به کشف حجاب سر منحصر نشود) برای رأی دادن وارد مساجد شوند! با این نگاه سخنگو، شورای نگهبان چگونه می‌خواهد قوانین مرتبط با بی‌حجابی را که طبعا مواردی از آن به دلیل غیرشرعی و غیرقانونی بودن بی‌حجابی، سلب برخی خدمات عمومی است تأیید کند! موضع درست این است که کسی را به بهانه ‌کشف‌حجاب نمی‌توان از حق رأی محروم کرد ولی این حق در صورتی قابل تحقق و قابل استفاده است که فرد، قوانین کشور را رعایت کند. مثل بسیاری از حقوق دیگر که دست یافتن و تحقق آنها مترتب بر رعایت قوانین کشور است. 👈 کسی که گواهينامه دارد، حق رانندگی دارد، اما با رعایت ضوابط و در چارچوب قانون 👈 هر ایرانی حق آزادی بیان و اظهار نظر در امور کشور را دارد ولی در چارچوب قانون 👈 هر ایرانی حق کسب و کار، داد و ستد و تجارت دارد ولی در چارچوب قانون مضافا این که اگر کسی به سرنوشت کشورش علاقه‌مند باشد حتی اگر به حجاب اعتقاد نداشته باشد، برای تأثیر در این سرنوشت با رعایت قانون در انتخابات مشارکت می‌کند و اگر کشف حجاب‌ کننده‌ای علاقه‌ و اعتقادی به این‌ تعیین سرنوشت نداشته باشد، طبعا با این اظهارنظرها پای صندوق نخواهد آمد. کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
روزنامه‌هایی که برای ترور سردار سید رضی، جنایت‌های اسرائیل علیه کودکان غزه، قهرمانان یمن، جنایت تروریستی کرمان و برای هزاران موضوع مهمتر به طور کامل خفه هستند، اینگونه برای جاسوس خبرنگاران ضد دین و میهن، گزارش آزادی می‌زنند! کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
💥اصلاح طلبان اعلام موضع کنند ⭕️مناظره آقایان زیدآبادی و الهی راد درباره‌ اندیشه‌های سیاسی علامه‌مصباح حقیقت مهمی را آشکار کرد و آن اینکه بخشی از این جريان سیاسی اصلا ايمان به خدا و قرآن و اهل بیت ندارند!! 💥زیدآبادی می گوید مردم حق دارند در مقابل قانون خدا ،قانون وضع کنند! مطلبي که سالها پیش با ايما و اشاره می گفتند وحالا به صراحت بیان می کنند! ✍️آیا همه اصلاح طلبان با صحبت‌های زیدآبادی موافقند؟ آیا هدف اصلاح طلبان از تصرف مجلس، وضع قوانین ضد خداست؟ کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
طلاب بصیر
💥اصلاح طلبان اعلام موضع کنند ⭕️مناظره آقایان زیدآبادی و الهی راد درباره‌ اندیشه‌های سیاسی علامه‌مصب
نقدی بر تحریفات اخیر زیدآبادی پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی || بخش نخست @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آقای زیدآبادی در مناظره شنبه 1402.10.23-شبکه چهار برنامه شیوه با سه کلیدواژه «تطور»، «مقتضیات زمان و مکان» و «فقه المصلحة» به تحریف اندیشه سیاسی امام خمینی پرداخت. وی در این زمینه ادعا کرد: «آقای خمینی روند تطور داشت، تغییراتی در دیدگاهشان دادند که مشخصا از موقعی بود که گیرهای شرعی پیدا شد در کار حکومت. فقهای شورای نگهبان مشکل درست می‌کردند... انقدر گرفتاری شد که ایشان گفت اگر دو سوم نمایندگان به چیزی رای دادند تایید شورای نگهبان لازم نیست باشد آقای خمینی به افرادی که فقیه نیستند و موقعیت شرعی ندارند به رای اینها [اعتبار داد] بعد گفتند که سران قوا [یک چیزی تشکیل دهند] هرچه آنها مصلحت دیدند بعد هم دنبال این رفتند، نهایتا مصلحت را ، اگر مصلحت عمومی یا مصلحت حکومت بدهیم، ایشان اصالت را به مصلحت میدهد و شرع را در سایه این تفسیر میکند...» آقای زیدآبادی، که ظاهرا هیچ نوع مطالعات فقهی نداشته، با خلط چند مبحث به این تحریف پرداخته است. که در ادامه به تبیین این تحریفات خواهیم پرداخت: 1. احکام ثانوی (همچون نفی ضرر نفی حرج، نفی اختلال نظام و...) از احکام مسلم در نظام فقه شیعی و اسلامی است امام خمینی نیز در چارچوب همین فقاهت، اجازه تشخیص موضوع را به مجلس شورای اسلامی، به صورت محدود و موقت داده‌اند. به متن ذیل، که در پاسخ به نامه رئیس مجلس وقت صادر شده، توجه کنید: «آنچه در حفظ نظام جمهوری اسلامی دخالت دارد که فعل یا ترک آن موجب‏‎ ‎‏اختلال نظام می شود و آنچه ضرورت دارد که ترک آن یا فعل آن مستلزم فساد است و‏‎ ‎‏آنچه فعل یا ترک آن مستلزم حَرَج است پس از تشخیص موضوع به وسیله اکثریت‏‎ ‎‏وکلای مجلس شورای اسلامی، با تصریح به موقت بودن آن مادام که موضوع محقق‏‎ ‎‏است، و پس از رفع موضوع خود به خود لغو می شود، مجازند در تصویب و اجرای آن؛... ‏‏19 مهرماه 1360‏‏»(صحیفه امام، ج15، ص297) امام در این نامه تصریح می‌کنند که اولاً این اجازه صرفا از باب عروض عناوین ثانوی (همچون اختلال نظام و حرج و...) است ثانیا ورود مجلس صرفا از باب تشخیص موضوع و مصداق این عناوین ثانویه است، نه صدور حکم شرعی آنگونه که زیدآبادی تصور می‌کرد، ثالثا موقت است و با رفع موضوع، قانونِ مربوطه نیز خود به خود لغو می‌شود. حدود 6 سال بعد در همین چارچوب نامه تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را صادر می‌کنند. به این معنا که برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و شناخت مجرای حکم حکومتی مجمعی را تشکیل دادند اما این اقدام هیچ‌گاه به معنای تغییر چارچوب فقاهت ایشان یا عدول از فقه جواهری نبوده و نیست. نکته جالب توجه آن‌که مسئولین وقت(رئیس‌جمهور، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس مجلس و نخست وزیر و...) نیز که از امام درخواست تعجیل در تشکیل مجمع تشخیص مصلحت را داشتند و طی نامه‌ای این مطلوب را به امام عرضه داشتند، چیزی فراتر از این امور را نمی‌خواستند. یعنی مسئولین وقت هم صرفا به دنبال راهی برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و مجرای حکم حکومتی، و نه ابداع حکم شرعی یا مخالفت با احکام مسلم شرعی، بودند. در نامه مسئولین وقت به امام آمده است: «پس از تصویب نهایی، شورای نگهبان هم نظرات خود را در‏‎ ‎‏قالب احکام شرعی یا قانون اساسی اعلام می دارد که در مواردی مجلس نظر آنها را تأمین می نماید. و‏‎ ‎‏در مواردی از نظر مجلس قابل تأمین نیست، که در این صورت مجلس و شورای نگهبان نمی توانند‏‎ توافق کنند. و همین جاست که نیاز به دخالت ولایت فقیه و تشخیص موضوع حکم حکومتی پیش‏‎ ‎‏می آید. »(صحیفه امام، ج20، صص464-463) نکته تأسف‌انگیز آن‌که آقای زیدآبادی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که امام خمینی قدس سره الشریف در دوران حکومت از فقه سنتی و جواهری عدول کرد: «آقای خمینی میگوید اجتهاد مصطلح در حوزه‌ها دیگر جواب نمیدهد یک دوره‌ای گفت فقه جواهری و فقه شیخ انصاری بعد گفت آقا این اصلا جواب نمیدهد باید زمان و مکان را در احکام وارد کنیم. » این در حالی است که آن فقیه و مرجع بزرگوار تا روزهای پایانی عمر شریف خود التزام به فقه جواهری را علنا و صراحتا بیان می‌داشت. به‌طور مثال در «منشور روحانیت» که کم‌تر از چهار ماه مانده به ارتحال‌شان صادر شد، تصریح کردند: «اینجانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جایز نمی‌دانم.»(صحیفه امام، ج21، ص289) و ملاحظه عنصر مکان و زمان، که این طیف با تحریف ناجوانمردانه تفسیری سکولار از ان ارائه می‌کند، را جدا از فقه جواهری نمی‌دید: «اجتهاد به همان سبک صحیح است ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست،‏‎ ‎‏زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند.»(صحیفه امام،ج21،ص289) کانال طلاب بصیر https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647