eitaa logo
مجمع طلاب و فضلای مرند و جلفا
267 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
127 فایل
ارتباط با ما @abbasiii
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مصباح دوستان
🔻دکتر شریعتی و علامه مصباح/ بخش اول 👈 علامه مصباح: حساسیتی به ایشان نداشتیم تا این که سخنان ایشان به عنوان جزوه اسلام شناسی منتشر شد// به اسم نقد تشیع صفوی نص قرآن را مسخره می کرد// جوی درست شده بود که علما هم نمی توانستند موضع بگیرند 🔹 من از مقطعی‌ که با ‌افکار ایشان آشنا شدم، تصورابتدائی‌ام این بود که ایشان یک فرد علاقمند به اسلام است که در خانواده‌ای مذهبی‌ بزرگ شده‌ است، مخصوصا اظهار علاقه‌ای که نسبت به پیشوایان اسلام مثل امیرالمؤمنین(ع) می‌کرد، این تصور‌ را‌ در من به وجود آورد که تنها مطالعات‌ ایشان در‌ مورد منابع اسلامی، ضعیف است و تعجب هم نمی‌کردم‌، چون ایشان از وقتی که به سن رشد رسیده و درصدد پژوهش بر آمده بود‌، به پاریس رفت و سال‌های زیادی در‌ آنجا‌ بود، ارتباطش هم با‌ اشخاصی‌ بود که خودش آنها را «معبودهای‌ من‌» می‌نامد و در عین حال، برخی از آنها خدا و اصل دین را قبول نداشتند‌، از جمله کسانی مثل سارتر و یا افراد دیگری‌ که ضد اسلام بودند‌. می‌دانید که ایشان سخت به آنها علاقمند‌ بود‌. 🔸در زمان شاه در ایران فعالیت اسلامی گسترده‌ای انجام نمی‌گرفت و این نوع تلاش‌ها، سخت تحت‌ کنترل‌ دستگاه بودند، از این‌رو امثال بنده توقع‌ این‌ رانداشتیم‌ که ایشان بینش‌ عمیقی‌ نسبت به اسلام داشته باشد‌ و حدس‌ می‌زدیم که این سخنان از کمی مطالعات باشد. از آنجا که ما حساسیت چندانی به یک‌ شخص‌ یاکتاب خاص نداشتیم، می‌گفتیم از این‌ جـور انحرافات‌، زیاد است‌، این‌ هم یکی! در همان موقع حتی‌ کسانی هم که به تدین شناخته شده بودند، برخی از حرف‌های انحرافی را می‌زدند، از جمله می‌بینید‌ که مـرحوم مهندس بازرگان در کتاب «راه طی‌ شده‌» در مورد‌ معاد‌ و مـوضوعات‌ دیـگر، حرف‌های نامناسبی زده‌ است‌ و یا دربارۀ نبوت و تاویل و تفسیر آن به «نبوغ»، و مسائلی از این دست که همۀ اینها سئوال برانگیز‌ بودند‌. البته کسان دیگری هم بودند، بنده ایشان را به عنوان‌ نمونه‌ عرض‌ کـردم‌. 🔹دکتر‌ شریعتی هم از این قـاعده، مـستثنی نبود، ما می‌گفتیم ایشان دانشگاهی است و مطالعات اسلامی‌اش عمق ندارد و لذا گاهی اشتباه هم می‌کند. انسان که نمی‌تواند بنشیند و ببیند که همه در حرف‌هایشان چه ایراداتی دارنـد و تـک‌تک جـواب بدهد. اما بعد از این‌که ایشان به حسینیه ارشاد رفـت و جـزو شخصیت‌های برجسته طیف مبارز شناخته شد، ما بیشتر احساس مسئولیت کردیم که اگر این صحبت‌ها در اثر کمبود اطلاعات‌ است‌، مناسب است که مـنابع بیشتری در اختیار ایشان گذاشته شود تا مطالعات بیشتری بکند و با اندیشمندان و اسلام‌شناسان شـاخص، ارتباطات بیشتری برقرار ساز د و اشتباهاتش رفع شود. 🔸من شخصا از مقطعی حساسیتم نسبت به ایشان زیاد‌ شد که جزوه‌های سخنرانی‌اش به نـام دروس اسلام‌شناسی منتشر می‌شدند و در هر جزوه‌ای یکی دو تا از سخنرانی‌های ایشان در این موضوع درج می‌شد. آن‌وقت‌ها چاپ هم آسان‌ نبود و این جزوات پلی‌کپی و از طریق‌ خود حسینیه ارشاد به طور نیمه رسمی منتشرمی‌شدند. انتشار آنها هم چندان علنی نبود، چون حرف‌های ایشان در بعضی موارد ضد دستگاه بود. 🔹بنده بعضی از این‌ جزوات را مطالعه کردم و‌ دیدم‌ در اینها اشکالات اساسی هست که اگر بماند و به رسمیت شناخته شود، خطرات بسیار بزرگی را ایجاد خواهد کرد. ایشان بر نکات سئوال ‌برانگیزی تاکید می‌کرد، از جمله این که اساسا نظر اسلام در باب حکومت‌، نظر‌ دموکراسی است و لذا بعضی از وقایع تاریخی صدر اسلام، مخصوصا بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) را به این صورت تفسیر می‌کند که اینها روش‌های دموکراتیک بوده‌اند! وقتی هم مواجه می‌شود با اعتقاد‌ شیعه‌ راجع به نصب‌ امیر المؤمنین(ع) و وصایت وولایت، دست به توجیه می‌زند تا به نوعی با نظریه دموکراسی سازگار شود و می‌گوید در مورد‌ امیر المؤمنین(ع)مسئله نصب نبود، بلکه کاندیداتوری بود! 🔸 سبک ایشان هم به گونه‌ای بود که حرف‌هایش را با طنزها و کنایه‌های نیشدار‌ و در مواردی تعابیری زننده که به خطر بیان جذابش، مورد توجه شنونده قرار می‌گرفت، توام‌ می‌کرد. مثلا ایشان در کتاب‌ تشیع‌ علوی و تشیع صفوی از خرافات رایج در دورۀ صفویه نام می‌برد، از جمله آن که مثلا جبرئیل برای سیدالشهدا(ع) لالائی می‌خواند و می‌گفت: «ان فی الجنه نهر من لبن لعلی و حسین و حسن»، این را مسخره می‌کند‌ و می‌گوید بسیار چندش‌آور است که در بهشت نهری از شیر باشد، در حالی که این نص صریح قرآن است که « أَنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ...» (محمد، 15) یعنی نه تنها یک نهر نیست که نهرهاست. ایشان این را مسخره‌ می‌کرد‌ که در واقع برمی‌گشت به مسخره کردن قرآن. اسمش بود که دارد تشیع صفوی را مسخره می‌کند، در حالی که نص صریح قرآن را مسخره می‌کرد! و نمونه‌های بسیار دیگری. ادامه دارد ..... @mesbahedustan
هدایت شده از مصباح دوستان
🔻دکتر شریعتی و علامه مصباح/ بخش دوم: 👈علامه مصباح: تخریب خاتمیت و وحی و امامت را ایشان فتح باب کرد// ریشه انحرافات گروهک هایی مانند فرقان از همین افراد سرچشمه می گیرد// دو جوان مؤمنی که تحت تأثیر سخنان شریعتی کارشان به اعدام ختم شد! علامه مصباح: 🔹ایشان اصل مسئله وحی، امامت‌ و خاتمیت‌ را تخریب می‌کرد. امروز اگر ملاحظه می‌کنید این مقوله‌ها را تکذیب و تخریب می‌کنند، ریشه‌اش را باید در آن دوران جستجو کرد. ایشان بود که این باب را فتح کرد و افتخاراتش برای‌ ایشان، ثبت‌ است. کسی که علنا در این عصر، مسخره کردن اسلام و نصوص‌ اسلامی و انکار قطعیات اسلام و تشیع را فـتح بـاب کـرد، ایشان بود. کس دیگری در کسوت یک اندیشمند اسلامی، جرئت‌ نمی‌کرد‌ این‌ حرف‌ها را بزند. ایشان به خاطر موقعیت و محبوبیتی که در میان جوان‌‌ها داشت‌، این‌ کار را کرد و ما هم دربرابرش مسامحه کردیم و این مسامحه تا آن جائی ادامه پیدا کرد که حتی‌ کسانی‌ هم که استاد اسلام‌شناسی حساب می‌شدند و او حتی لیاقت شاگردی آنها را هم نداشت‌، در‌ مقابل این جو نتوانستند حرفی بزنند و سکوت کردند و یا نهایتا گفتند اشتباهی رخداده، اما نباید‌ شخصیت‌ او مخدوش شود. 🔸ریشه انحرافات امـثال گروه فرقان، از همین افراد سرچشمه می‌گیرد که پرونده‌های اعترافات‌ آنها‌ موجود است. 🔹من به عنوان مثال، یکی از مواردی را که خودم از نزدیک‌ مشاهده‌ کردم‌، عرض می‌کنم. ما با یکی از شخصیت‌های حوزه ارتباط نزدیک و تقریبا هر روز رفت‌وآمد داشتیم. ایشان دو‌ سه‌ تا پسرداشت که بسیار بچه‌های دوست‌داشتنی و مؤدبی بودند. آنها دبیرستانی و سن‌شان نزدیک به هم بود‌. یادم‌ می‌آید که ایشان از بچه‌هایش بسیار تعریف می‌کرد و می‌گفت در نماز شان گریه می‌کنند و اهل عبادتند و چنین و چنان‌، و حتی‌ من که پدرشان هستم، این‌طور نیستم. چنین بچه‌هائی در اثر خـواندن کـتاب‌های اسلام‌شناسی وامثالهم ، مارکسیست و بالاخره در‌ جریانی‌، دو تن از آنها اعدام‌ شدند‌. حقیقتا بچه‌های بسیار‌ مؤدب‌ و مؤمن‌ و نمونه‌ای بودند که من به تقوای آنـها‌ حسرت‌ می‌خوردم و اینها شدند ضد انقلاب! و رفتند در خانه‌های تیمی مجاهدین و بالاخره هم در نـوجوانی و‌ جوانی‌ از بین رفتند. کم نبودند کسانی که تحت تاثیر سخنان این‌ شخص‌ و به خاطر گیرائی بیان او، به این‌ راه کشیده شدند و همه چـیزشان ‌را از دست دادند. اینها خطراتی بود که ما‌ احساس‌ می‌کردیم و دوستان می‌گفتند: «مهم نیست‌، حالا‌ یک اشتباهی‌ کرده! طوری نیست‌!». علاوه‌ بر این، شرایط اجتماعی‌ به گونه‌‌ای نبود که ما بتوانیم با قاطعیت بگوئیم به هرقیمتی که هست باید با اینها‌ مبارزه‌ کرد، چون به قول برخی از دوستان‌ موجب اختلاف در‌ صفوف‌ مبارزین‌ مـی‌شد، لذا تنها راهی که برای ما باقی ماند، این بود که در جلسات، حرف‌ها را نقد می‌کردیم و به رغم این‌که کسانی‌ اصرار می‌کردند که نظریاتت را بنویس، در‌ این‌ مورد‌ هیچ‌ چیزی ننوشتیم‌، فقط در سخنرانی‌ها‌ و بحث‌ها آرای‌ ایشان را نقد مـی‌کردیم، مطلقا هم نام نمی‌بردیم. البته کسانی که اهل مطالعه بودند، می‌فهمیدند منظورمان کیست. 👈 ادامه دارد ..... @mesbahedustan
هدایت شده از مصباح دوستان
🔻دکتر شریعتی و علامه مصباح/ بخش سوم: 👈 ماجرای مناظره شریعتی و علامه مصباح که برگزار نشد !// یکی از بزرگ‌ترین‌ انگیزه‌های به شهادت رساندن‌ آقای‌ مطهری، مخالفت ایشان با جریان شریعتی بود‌ علامه مصباح: 🔹بنده اوایل‌ معتقد‌ نبودم‌ که ایشان سوءنیت دارد و می‌گفتم از روی‌ کم‌اطلاعی‌ است‌ تا‌ این که پیشنهاد‌ شد‌ که با ایشان مذاکره و مناظره‌ای داشته باشیم. مرحوم آقای شیخ غلامرضا دانش آشتیانی که در حزب جمهوری شهید شد، از ابتدائی که به قم آمد، از دوستان بنده بود و با ایشان رفاقت و رفت‌وآمد خانوادگی داشتیم. یادم هست یک شب، بعد از نماز که از مدرسه فیضیه آمدیم بیرون، ایشان بحث همین آقا را مطرح کرد که: «نظر تو چیست؟» گفتم: «اجمالا ایشان دارد حرف‌هائی را می‌زند‌ که خطرناک است. » گفت: «چه پیش‌بینی‌ای می‌کنی؟» گفتم: «پیش‌بینی می‌کنم که حرف‌هایش خیلی رواج پیدا خواهد کرد.» گفت: «چطور؟» گفتم: « برای این‌که زبان دانشجو و نسل جوان را می‌داند، ژستش جوان ‌پسند است و جوان‌‌ها هم که اطلاعات‌ دینی عمیق‌ و کافی ندارند و نمی‌توانند تشخیص بدهند که کجای این حرف‌ها درست و کجا غلط است، به خصوص که بعضی از متدینین و حتی روحـانیین هم از ایشان حمایت می‌کنند‌.» آن‌ روزها بعضی‌ها، حتی از علما، از قم‌ بلند می‌شدند و می‌رفتند تهران پای سخنرانی ایشان ! طلبه‌‌ها هم که فراوان می‌رفتند. به آقای دانش گفتم: «به نظر من کارش می‌گیرد.» پرسید: «حالاچه باید کرد؟» گـفتم: «من‌ کاری‌ بلد نیستم. خیلی هنر‌ بکنم‌، شبهات را مـطرح می‌کنم و جوابش را می‌دهم.» گفت: «شما موافق نیستید بروید و با ایشان یک بحثی بکنید؟» شاید هم اول این‌جور نگفت و گفت: «اگر ایشان حاضر شود با یک کـسی بحث کند، به نظر‌ شما چطور است؟» گفتم: «فکر نمی‌کنم ایشان حاضر بود با کسی بحث کند.» گفت: «حالا اگر حاضر شد، به نظرشما خوب است با چه کسی بحث کند؟» گفتم: «اگر شخصیتی متوسط و معمولی باشد که ایشان حاضر‌ نیست با‌ او بحث کند، چون خودش را در جایگاهی می‌بیند که برای آنها ارزش قائل نیست، مگر اینکه با شخصیت بزرگ‌ و سرشناسی بحث کند که اگر حرفی را پذیرفت، کسر شأن خودش نـداند.» 🔸 ایشان باز اصرار‌ کرد که: «مثلا کی؟» گفتم: «مثلا آقای طباطبائی. واقعا اگر ایشان طـالب حقیقت باشد، آقای طباطبائی اهل منطق و ملایم ‌‌است‌، ولی من باور نمی‌کنم که حاضر شود.» گفت: «حـقیقت این است که من با‌ ایشان صحبت کرده‌ و گفته‌ام که شما اشتباهاتی دارید و حیف است که این‌طور باشد، چون منشاء اختلاف خواهد شد و ایشان هم گفته است من حاضرم در هر جا و با هـر کسی که لاز م باشد بیایم‌ و صحبت کنم.» گفتم: « آقای‌ دانش‌! این آدمی که من می‌شناسم، اهل آمدن به قـم و صحبت کردن با یک عالم نیست.» گفت: «آقا! به من قول داده.» من چه مـی‌توانستم بگویم؟ از یـکسو مـرحوم آقای دانش اصرار داشت که ایشان قول داده‌، و از سوی دیگر از نظرمن این احتمال، یک درصدش هم مـنجز بود، چون واقعا اگر ایشان می‌آمد و تحت تاثیر گفت‌وگوئی علمی قرار می‌گرفت، جلوی مفاسد زیادی گرفته می‌شد. گفت: «شما بیا برو پیش‌ آقای‌ طباطبائی و ایشان را راضی کن که تا او را بپذیرد و او بیاید قم و با هم بحث کنند.» گفتم: «چشم، ولی باور نمی‌کنم که او حاضر شود.» 🔹 خدا رحمتش کـند. آقای دانش آدم‌ بسیارخوش‌نیتی‌ بود و دنبال کار را می‌گرفت. به هرحال ایشان خیلی اصرار کرد و ما بلندشدیم و رفتیم خدمت آقای طباطبائی(ره)و عرض کردیم: «آقا! قضیه از این قراراست.» ایشان آقای دانش را می‌شناختند‌. گـفتم‌: «آقای دانش چنین پیشنهادی کرده‌اند و شما اجاز ه بفرمائید که دکتر شریعتی بیاید خدمت شما.» مرحوم آقای طباطبائی گفتند: «ایشان دست از حرف‌هایش برنخواهد داشت.» گفتم: «آقا! اگر طوری باشد که اقلا مفاسدش کمتر‌ شود‌، باز هم یک قدم مثبتی است.» ایشان خیلی‌ قـاطعانه گفتند‌: «ایشان اگر بـیاید و بـا مـن صحبت کند و بعد دست از حرف‌هایش بردارد، دیـگر شـریعتی نیست و اگر نخواهد دست بردارد، چه فایده‌ای دارد؟» بالاخره ما‌ اصرارکردیم‌ که آقا استخاره کنید. بنده خودم قرآن را به دستشان‌ دادم که اگر خوب آمد، ایشان را بپذیرند . ایشان هم با بزرگواری قرآن راگرفتند و آیه‌ای نزدیک به مضمون نفرین قوم ثمود آمد‌!
هدایت شده از مصباح دوستان
🔸ما‌ دیگر‌ جوابی نداشتیم. آمـدیم و بـا آقای دانش قرار گذاشتیم که نـتیجه مـلاقات‌ رابگوئیم. آقای دانش وقـتی ناامید شد، گفت: «خب! حـالا بـا خود شما جلسه می‌گذاریم.» گفتم: «آقای دانش! ایشان به قم‌ نمی‌آید.» گفت: «به من قول داده که هر جا و با هرکس‌ بگوئی‌ می‌آیم.» گفتم: «من که می‌دانم ایشان به قم نمی‌آید. من می‌آیم تهران. می‌خواستم اتمام حجتی باشد و گفتم‌: «جای‌ ثالثی‌ باشد، نه منزل ایشان باشد نه منزل ما. می‌نشینیم و دوستانه صحبت می‌کنیم.» گفت: «باشد‌! من‌ با‌ ایشان صحبت می‌کنم، یک روز صبحانه بیائید منزل ما. » درآن زمان آقای دانش تازه از خیابان‌ پیروزی رفته‌ بودند قیطریه. قرار شد صبح روز تولد حضرت زهرا(س) که عصر آن ایشان در حسینیه‌ ارشاد‌ سخنرانی‌ داشت، برویم منزل آقای دانش و بحث کنیم. 🔹یکی از دوستان ما هم که از شاگردان مدرسه‌ حقانی‌ بود، متوجه شده بود که چنین جلسه‌‌ای خواهد بود و خودش را رسانده بود به مـنزل‌ مـرحوم آقای‌ دانش! رفتیم و صبحانه خوردیم و منتظر ماندیم، اما کسی نیامد! آقای دانش سعی کرد تلفنی با ایشان تماس‌ بگیرد و موفق نشد. سرانجام نزدیکی‌های ظهر بود که پس از جستجوی ایشان در جاهای‌ مختلف‌، بالاخره‌ پیـدایش کردیم و گـفت: «من تب شدید دارم و نمی‌توانم از جایم بلند شوم!» البته عصر آن روز ایشان رفت‌ حسینیه‌ ارشاد و سه چهار ساعت! سخنرانی کرد. من به مـرحوم آقای دانش گفتم: «من که گفته‌ بودم ایشان نمی‌آید». 🔸 به ‌هرحال ما تا اینجا هم قصد این که مبارزه بکنیم و در بیفتیم، نداشتیم و یادم هم نمی‌آید که در‌ جلسه‌‌ای اسمی از ایشان برده باشم، ولی برای ابطال مطالبش سعی خودم را می‌کردم‌ و سکوت‌ اختیار نمی‌کردم. بر مبنای همان منطقی که آقای مطهری‌ در‌ آن اعلامیه‌شان بیان کردند که من سکوت نمی‌کنم که مشمول‌ این آیه واقع نشوم که: «اولئک یلعنهم اللّه و یلعنهم اللاعنون.» 🔹 پیش‌بینی می‌شد که این جریان منشاء‌ فتنه‌هائی‌ بشود و به احتمال قوی یکی از بزرگ‌ترین‌ انگیزه‌های به شهادت رساندن‌ آقای‌ مطهری، مخالفت ایشان با این جریان بود‌. @mesbahedustan
موسوی خویینی‌ها از سردمداران اصلاحات که با همدستی هاشمی و ‎خاتمی روحانی رو به مردم قالب کرد حالا نامه میزنه به ‎رهبر که چرا جلو روحانی رو نمیگیری، مردم به نظام بدبین شدند! معاویه غائله‌ی عثمان رو راه انداخت بعد به امیرالمومنین (ع) گفت؛ مگه نمیگفتی عدالت پس چرا قاتلین عثمان رو محاکمه نمیکنی!؟ @Bisimchimedia
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 پاسخ نامه سرگشاده به رهبر انقلاب 🔺 شهید حاج قاسم سلیمانی: بعضی ها بجای نامه سرگشاده نوشتن به استکبار و صهیونیست، نامه سرگشاده به ولی ایستاده در خط مقدم می‌نویسند! 🔰رهبر انقلاب: کسانی که همه امکانات مدیریت کشور دستشان بوده حالا ژست اپوزیسیون می‌گیرند؟ اینها باید پاسخ گو باشند! به کانال بصیرتی_معنوی 🇮🇷 صراط نور 🇮🇷 بپیوندید https://eitaa.com/serat_e_noor
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
⁉️چرا حال عبادت نداریم؟ ✅جواب این که چرا حال عبادت نداریم؟ چرا در نماز شبهایمان، در دعاهایمان بی‌حالیم؟ از کتاب "حریم وصال"آیت الله نجفی اصفهانی برایتان نقل می‌کنم: 🍃... (( و بدان که منشأ جمیع ،حبّ دنیاست. و مادامی‌که حبّ دنیا از قلب تو خارج نشود عبادت نخواهی شد و مقام خشیت وخضوع و برای تو حاصل نمی‌شود؛ 🍃پس ،ای خود را از چاه ضلالت و گمراهی بیرون آور و عمر گرانمایه را به دنیای دنیّه نفروش و خود را از به مقامات عالیه و درجات رفیعه محروم ننما. 🍃و بدان که اعمال تو، تو در عالم برزخ، بلکه در جمیع عوالِم آخرت با تو مأنوس و محشور خواهند بود. "و مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیراً یَرَه وَ مَن یَعمَل مثقال ذَرَّةٍ شَراً یَرَه" 🍃و آنچه که از مراتب ترقی و برای بنده حاصل می‌شود، همه در این عالَم است و در عالَم برزخ ترقی و هبوطی نخواهد بود. 🍃و اهل دنیا ،ترقیّات و لذّات معنویه را ترک کرده‌اند. و به لذّات فانیّه که در معنا دفع آلام است، پرداخته‌اند. 🍃"الدّنیا جیفَةٌ طالِبُها کلاب": دنیا است و آنهایی که دنبال آن هستند،سگها هستند. 🔻 کن در آیاتی که در مذمّت دنیا آورده شده است. ☀️"يُريدُ الْحَياةَ الدُّنْيا وَ زينَتَها نُوَفِّ إِلَيْهِمْ أَعْمالَهُمْ فيها وَ هُمْ فيها لا يُبْخَسُون"(هود-10) ☀️آنهایی که اراده می‌کنند زندگی دنیا و آن را ،ما اعمالشان را به ایشان می‌دهیم و کم نمی‌گذاریم.)) 👈🏻در همین دنیا فقط به ایشان داده می‌شود. ☀️"اولئکَ الذیّنَ لَیسَ لَهُم فی الاخِرة الّا النّار" ☀️ آنها در آخرت چیز دیگری ندارند. 🍃نشر مطالب، بلامانع است https://eitaa.com/daftaremarefat https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
حضور امام جمعه محترم و کادر حوزه علمیه و جمعی از طلاب حوزه علمیه مرند در منزل طلبه گرامی برادر جهانی به مناسبت معمم شدن ایشان ۹۹/۰۴/۰۹ @n_j_marand
🔸حضور امام جمعه محترم و کادر و اساتید حوزه علمیه مرند در منزل طلبه گرامی برادر نعمت زاده در شهر تبریز به مناسبت معمم شدن ایشان ۹۹/۰۴/۰۹ @n_j_marand
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما حتما همه جوانانی که میگن چیکار کنیم، این کلیپ را هر روز یک مرتبه ببینن. آنها که میگن توی این شرایط چیکار کنیم، دولت جوان حزب اللهی اینطور شکل خواهد گرفت این همان نقشه راهی است که آقا در تاریخ ۹۸/۳/۱ با جوانان مطرح کردند.
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
فرمان هشت ماده‌‌ای امام‌خامنه‌ای (حفظه‌الله‌) به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی .pdf
حجم: 2.82M
📣 فرمان هشت ماده‌ای امام خامنه‌ای در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی که در تاریخ 10 اردیبهشت 1380 خطاب به مسئولان نظام جمهوری اسلامی نوشته شده است. 🚨 از باب اهمیت امر مبارزه با مفاسد اقتصادی و بازخوانی آن در این ایام که دشمن روی مفاسد اقتصادی حساب ویژه‌ای باز کرده، نشر این فرمان بیش از پیش است. https://eitaa.com/daftaremarefat https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
🔰 سخن‌نگاشت | دستان آلوده به فساد مالی چاره‌ای جز قطع شدن ندارد 🔻رهبر انقلاب: فساد مالی مثل همین ویروس کرونا بشدت واگیردار و مسری است؛ یک مفسد، دیگران را هم به دلایل مختلفی به فساد سوق میدهد. در ویروس کرونا این دست آلوده را اگر صابون زدیم و شستیم مسئله تمام میشود، آنجا دیگر آن دست با صابون زدن و شستن تمام نمیشود، جز قطع شدن چاره‌ای ندارد. ۹۹/۴/۷ 🏷 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با همایش سراسری 💻 @khamenei_ir