eitaa logo
کانال تولید محتوای غدیر
290 دنبال‌کننده
8هزار عکس
5هزار ویدیو
857 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طرح و برنامه
هدایت شده از طرح و برنامه
هدایت شده از طرح و برنامه
هدایت شده از طرح و برنامه
‏عکس از شما
‏عکس از شما
‏عکس از شما
‏عکس از شما
‏عکس از شما
هدایت شده از طرح و برنامه
هدایت شده از طرح و برنامه
مباهله صحنه اثبات حقانییت اهلبیت عصمت و طهارت (ع) است / رئیس ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت رئیس ستادمرکزی گرامیداشت دهه امامت و ولایت با تأکید بر اینکه باید مباهله را به عنوان یک حقیقت زنده، جاری و تاثیرگذار در زندگی امروز و به عنوان قدرت نرم اسلام بشناسیم ، گفت : مباهله قطعا سندی پرافتخار و محکم برای سرمایه گذاری برای ساخت آینده است . به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر ، هفتمین همایش بزرگ مباهله ، امروز یکشنبه دوم مرداد ماه با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر ، دانشگاه امام حسبن (ع) همراه اول ، سازمان اوقاف ، صداوسیما در دانشگاه افسری امام حسین(ع) برگزارشد . در ابتدای مراسم ، سردار نعمان غلامی، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در جمع دانشجویان افسری این دانشگاه، گفت: مباهله صحنه اثبات حقانیت اهل بیت(ع) است، صحنه به میدان آوردن همه ظرفیت اسلام برای دفاع از حقانیت اسلام و شما سربازان پذیرفته‌اید برای دفاع از دین امتداد مسیر مباهله باشید . وی افزود : همانطور که در مقطع انقلاب سربازان در جبهه‌های رویارویی این تداوم را ایجاد کردند، برگزاری این مراسم در اینجا یعنی ما دست از مباهله و دفاع از اسلام و عاشورا برنمی‌داریم . در ادامه این مراسم حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر به بیان مختصری از ویژگی‌های واقعه مباهله پرداخت و گفت : روز مباهله اگر چه یک رویداد تاریخی است و به آن می‌توان مثل سایر رویدادهای تاریخی نگاه کرد ، اما دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاص و نورانی است که ما در سال‌های قبل به آن توجه نکرده‌ایم . وی ادامه داد : مباهله مانند محرم، عاشورا و عید غدیر دارای درس‌ها و حقیقت‌های بزرگی است که می‌تواند سرمایه راه ما باشد. مباهله؛ قدرت نرم اسلام و سندی برای ساخت آینده است دکتر ظریف‌منش تصریح کرد : می‌توانیم مباهله را تجزیه تحلیل کنیم؛ زمینه‌ها، بازیگران و پیام آن را بررسی کنیم و درس بگیریم و می‌توانیم به پیامدهای آن در طول تاریخ نگاه کنیم و آن را به عنوان رویدادی محدود با افراد محدود در نظر نگیریم بلکه آن را در طول تاریخ بررسی کنیم و می‌توانیم مباهله را به عنوان یک حقیقت زنده ، جاری و تاثیرگذار در امروز خودمان و به عنوان قدرت نرم اسلام بشناسیم و به عنوان سندی برای سرمایه‌گذاری برای ساخت آینده به آن نگاه کنیم . رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه امامت و ولایت در ادامه چند ویژگی خاص مباهله را برشمرد و گفت: مباهله حقیقتی است که دارای سند قرآنی است، روایات متعددی در مورد آن داریم، مورد اتفاق همه فرق اسلامی است و جزئیات آن در تاریخ بیان شده است. به همین دلیل که نه تنها یک معجزه است بلکه می‌تواند رمز وحدت و مؤیدی بر احادیث و روایات دیگر برای تبیین مصادیق روشن اهل بیت(ع) باشد و حقانیت ما در برابر سایر ادیان را نشان دهد و از آنجایی که یک خانواده الگو را معرفی می‌کند، اتفاقی خاص و ویژه است. دکتر ظریف منش با اشاره به اینکه در آیه مباهله حضرت علی(ع) به عنوان جان پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی همه زنان در طول تاریخ بشریت معرفی شده است، گفت: آیه مباهله سندی برای اثبات حقانیت شیعه و افضلیت امیرالمومنین است و می‌تواند ما را در جهان اسلام و جهان بشریت به عنوان دارنده یک سرمایه بی‌نظیر برای بیان حیات طیبّه انسانی و نشان دادن افق‌های روشن فراروی بشریت با توسل به این بزرگواران نشان دهد . مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با ابراز تأسف از اینکه در گذشته کار جدی در خصوص معرفی مباهله در مجامع حوزوی و دانشگاهی انجام نشده و مردم ما برکات مباهله و چگونگی استفاده از آن به عنوان دلیل مستحکمی برای افزایش معرفت، ارتقای محبت و زمینه‌سازی اطاعت بیشتر از اهل بیت(ع) آشنایی ندارند، گفت: چند سالی است که بنیاد بین‌المللی غدیر در کنار برنامه‌های دهه امامت و ولایت همایش تبیینی مباهله را نیز برگزار می‌‌کند که امسال هفتمین دوره این همایش است که در دانشگاه افسری امام حسین(ع) برگزار می‌شود و ۳۰ همایش دیگر نیز در سایر نقاط کشور در حال برگزاری است .
🔊فراخوان دوازدهمین همایش علمی سیره علوی با رویکرد جهاد تبیین و شعار سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با همکاری بنیاد بین المللی غدیر برگزار می کند . 🔶 محورهای همایش : 🖊الف) جهاد تبیین در آینه سیره علوی _ سیره عملی علی (ع) در جهاد تبیین _ الزامات جهاد تبیین در نهج البلاغه و سیره علوی _ بصیرت ، دشمن شناسی و استکبار ستیزی _جهاد تبیین و تربیت اسلامی _ جهاد تبیین و تربیت شهروندی _ جهاد تبیین و تربیت سیاسی _ جهاد تبیین و حجاب و عفاف _ جهاد تبیین و وظایف اقشار مختلف جامعه _ جهاد یبیین، ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی _ ظرفیت ها و قابلیت های موجود در راستای تحقق اهداف و الزامات جهاد تبیین _ آسیب شناسی و موانع اجرای جهادتبیین _ سایر موارد (با محوریت جهادتبیین با استناد به سیره و گفتار علوی 🖌ب) شعار سال ۱۴۰۱ _ تولید دانش بنیان و اشتعال آفرین در سیره و گفتارعلوی _ راهکارهای مقابله با موانع تولید _مبارزه با فساداقتصادی در حکومت علوی _ الگوهای بهبود فضای کسب و کار درسیره علوی _ کارآفرینی و اشتغالزایی در سیره علوی _ کنترل بازار و نظارت و بازرسی _ مبانی و الزامات اخلاق تجاری درسیره علوی _ مبارزه با گرانفروشی و احتکار با استناد به سیره و گفتار علوی _ الگوی توسعه اقتصادی پایدار با استناد به سیره و گفتار علوی _ سایر موارد (با محوریت شعارسال با استناد به سیره و گفتارعلوی) 🔶 مهلت ارسال آثار : ۱۴۰۱/۷/۱ زمان برگزاری همایش : ۱۴۰۱/۸/۱۷ 🔷 ارسال مقالات از طریق سایت همایش : https://khorramabad.iau.ir/sirehal و پست الکترونیک : Sirehalavi12@yahoo.com و یا به آدرس دبیرخانه : خرم آباد کیلومتر۵ جاده تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی واحدخرم آباد ، ساختمان شهید توکل مصطفی زاده ، طبقه سوم تلفن تماس ۰۶۶۳۳۱۲۰۶۳۰ ارسال نمایند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌸ذکر یا اَرْحَمَ الرّاحِمین💯 مرتبه🌸 🌹سلام بر شما همراهان عزیز 🍀امروز سه شنبه ☀️ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ شمسی 🌙 ۲۶ ذی الحجه ۱۴۴۳ قمری 🌲 26 ژوئیه 2022 میلادی 🍀حدیث روز : 🌷 رسول اکرم (ص) فرمودند : 👌 هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد ، آنان را در دين دانا مى كند ، كوچكترها بزرگترهايشان را احترام مى نمايند ، مدارا در زندگى و ميانه روى در خرج كردن را روزيشان مى نمايد و به عيوبشان آگاهشان مى سازد ، تا آنها را برطرف كنند . 📗 نهج الفصاحه ، ح ۱۴۷ ✳️ بنیاد بین المللی غدیر
هدایت شده از طرح و برنامه
💚 امام رضا علیه السلام فرمودند : ✋🏻هرگاه ماه محرم فرا می‌رسید، پدرم (موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام) دیگر خندان دیده نمی‌شد و غم و افسردگی بر او غلبه می‌یافت تا آن که ده روز از محرم می‌گذشت، روز دهم محرم که می‌شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود . 📖الامالی، شیخ صدوق، ص۱۹۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌸ذکریا ذَاالْجَلالِ وَالْاِکْرام💯مرتبه🌸 🌺 سلام بر شما عزاداران سیدالشهدا 🌼 امروز یک شنبه علوی ☀️۹ مرداد ۱۴۰۱ شمسی 🌙دوم محرم ۱۴۴۴ قمری 🌲31 ژوئیه 2022 میلادی ✅ حدیث روز : ❇️ پیامبر اکرم(ص) فرمودند : 🔹 براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود . 📘جامع احادیث الشیعه ، ج ۱۲، ص ۵۵۶ 🌤الّلهُـمَّ‌عَجِّـلْ‌لِوَلِیِّڪَـ الْفَـرَج🌤 ✳️ بنیاد بین المللی غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎙️ استاد رائفی پور* 👌برید فقط نوکری اهل‌بیت رو بکنید ✳️ بنیاد بین المللی غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ علت تغییر قبله از بیت المقدس به کعبه ☀️ بنیاد بین المللی غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌸 ذکر یاقاضی الحاجات💯 مرتبه🌸 🌹سلام بر شما عزاداران سیدالشهدا 🌺 امروز دوشنبه ☀️ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ شمسی 🌙۳ محرم ۱۴۴۴ قمری 🌲 1 اوت 2022 میلادی ✅ حدیث روز : ❇️ پیامبر اکرم (ص) فرمودند : 🔹 ان الحسین باب من اءبواب الجنة بى گمان حسین درى از درهاى بهشت است . 📓 احقاق الحق 9/202 ✳️ بنیاد بین المللی غدیر
✍️سوال : چرا امام زمان (علیه السلام)، قائم آل محمد ناميده می شود؟ ✅پاسخ : ابوحمزه ثمالى مى گويد از حضرت امام محمد باقر (ع) پرسيدم : اى فرزند رسول خدا ! مگر شما ائمه، همه قائم به حق نيستيد؟ حضرت فرمود: بلی. عرض كردم: پس چرا فقط امام دوازهم، قائم ناميده شده است؟ حضرت فرمود: هنگامى كه جدم حسين بن على (عليه السلام) به شهادت رسيد، فرشتگان آسمان به درگاه خداوند متعال ناليدند و گريستند و عرض كردند: پروردگارا! آيا كسى را كه برگزيده ترين خلق تو را به قتل رسانده است به حال خود وامى گذارى؟ خداوند متعال به آنها وحى فرستاد: آرام گيريد! به عزت و جلالم سوگند! از آنها انتقام خواهد كشيد، هر چند بعد از گذشت زمانى باشد.آنگاه پرده حجاب را كنار زده و فرزندان حسين (عليه السلام) را كه وارثان امامت بودند، به آنها نشان داد. ملائكه از ديدن اين صحنه بسيار مسرور شدند. يكى از آنها در حال قيام نماز مى خواند. حق تعالى فرمود: "به وسيله اين قائم از آنها انتقام خواهم گرفت." 📚 علل الشرايع، باب۱۲۹، ح ۱ 📖 بحار الانوار، ج۵۱، ص ۲۸
کیمیای کربلا و مغناطیس آزادگی (یادداشت روز)  1- از شرق تا غرب عالم، هر جا از عوام و خواص نظرسنجی کنید که بالاترین ارزش‌ها کدام است، بی‌تردید «اختیار و آزادی»، از پرتکرارترین پاسخ‌ها خواهد بود؛ فارغ از این که مراد آنها، «آزادی از چه و برای چه» باشد. در عین حال، آنها که عمیق‌تر و انسانی‌تر درباره آزادی و اختیار سخن گفته‌اند، تصریح کرده‌اند که آزادی بدون مسئولیت‌پذیری، نه تنها ارزشمند نیست بلکه مصیبت است. آزمون حقیقی، و مرز واقعی بدویت و مدنیت را باید در همین‌جا جست‌وجو کرد: بدمستی و کام جویی و افسارگسیختگی به نام آزادی، یا احساس مسئولیت و در اختیار گرفتن تمنا‌ها و دلخواه‌ها. 2- انبیا و اولیای الهی، در میدان مجاهدت، طعنه و توهین و تهمت و آزار فراوان به جان خریدند اما پا پس نکشیدند. خداوند اراده کرده بود بندگانش، گوهر وجود را به دست خویش بتراشند و بسازند. آزمون حضرت ابراهیم‌(ع)، تا میانه آتش بود و آزمون حضرت موسی‌(ع) تا کرانه دریا. حضرت ابراهیم‌(ع) تا پای آتش رفت؛ آتشی چنان شعله‌ور که اطرافیان نمرود، مجبور شدند ابراهیم را با منجنیق به درون آتش پرتاب کنند. اما وقتی ابراهیم‌(ع) استقامت و اخلاص نشان داد، آتش به اذن الهی بر او سرد و سلامت شد. حضرت موسی‌(ع) و قوم او نیز، تا لب دریای نیل و محاصره لشکر فرعون آزموده شدند و پس از آن، دریا به اذن الهی شکافته شد و پس از نجات یاران موسی، فرعون و لشکرش غرق شدند. 3- اما قله تمدن‌‌سازی، ماجرای کربلاست که خداوند با آراستن آن در اوج تقابل خیر و شرّ، حجت را بر همه آنها که در دامنه قدم می‌زنند، تمام کرده است. کسی نمی‌تواند بگوید که عوام و خواص معاصر امام حسین علیه‌السلام، اختیار و آزادی داشتند و او نداشت. او هم می‌توانست مانند خیلی‌های دیگر، مسیر کنار آمدن با دربار یزید را انتخاب کند. اما چنین نکرد، چون خدا و پیامبر و مومنان، ابا داشتند: «أَلا وَ إِن الدعِی بْنَ الدعِی قَدْ رَکزَ بَینَ اثْنَتَینِ: بَینَ السلهًِْ وَالذلهًْ، وَ هَیهاتَ مِنا الذلهًْ، یأْبَی الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِیهًْ وَ نُفُوسٌ أَبِیهًْ؛ آگاه باشید که زنازاده‌‏ فرزند زنازاده، مرا بین دو چیز مخیّر کرده است: شمشیر و ذلت. و ذلت و خواری هرگز؛ زیرا خداوند و رسول او و مؤمنان ودامن‏‌‌های پاک و افراد با حمیت و نفوس با غیرت، آن را نمی‌‌‏پسندند». 4- امام، هنگام عزیمت به سمت عراق، وقتی زنهار از روی خیرخواهی برادرش، محمد حنفیه را شنید، فرمان رسول خدا(ص) را بازگو کرد: «يا حسين اُخرُج الى العراق فإن الله قد شاء ان يراك قتيلا.  اى حسين به سوى عراق خارج شو که خدا خواسته، تو را كشته ببيند. (و درباره زنان) انّ الله قد شاء ان يراهنّ سبايا. خداوند مى‌خواهد آنها را اسير ببيند». خبر، متواتر بود. پیامبر اعظم(ص)، نیم قرن پیشتر، خبر را هنگام تولد حسین‌(ع) به مادرش فاطمه(س) داده بود. دو دهه پیش از ماجرای کربلا نیز، هنگامی که سپاه امیر حق در مسیر نبرد صفین به کربلا رسیدند، امیر مومنان‌(ع) خاک کربلا را بویید و‌گریست و فرمود «واهاً لک ایتها التربهًْ ... چه خوشبویی ‌ای خاک! از تو قومی محشور می‌شوند که بی‌حساب وارد بهشت می‌شوند. این‌جا بارانداز سواران و قربانگاه عاشقان شهیدی است که هیچ‌کس از گذشتگان بر آنها سبقت نگرفته و هیچ‌کس از آیندگان به مرتبت آنها نمی‌رسد». آن روز، حسین‌(ع) در رکاب پدر بود. 5- تا پیش از ماجرای کربلا، ترس از محاصره و تحریم و تهدید، آخر دنیا بود. نقطه بن‌بست، و آخر خطی که طاغوت‌ها و مستکبران با نمایش آن، صاحبان حق را وادار به تسلیم می‌کردند. اما آن روز در کربلا ورق برگشت. امام در آغاز محاصره به حرّ بن یزید ریاحی فرمود: «لَيْسَ شَأْنى شَأنُ مَنْ يَخافُ الْمَوْتَ، ما أَهْوَنَ الْمَوْتِ عَلى سَبيلِ نَيْلِ الْعِزِّ وَاِحْياءِ الْحَقِّ، لَيْسَ الْمَوْتُ في سَبيلِ الْعِزِّ اِلاّ حَياهًًْ خالِدَهًًْ وَلَيْسَتِ الْحَياهًُْ مَعَ الذُّلِّ اِلاَّالْمَوْتَ الَّذى لاحَياهًَْ مَعَهُ، اَفَبِالْمَوْتِ تُخَوِّفُنى... وَهَلْ تَقْدِرُونَ عَلى أَكْثَرِ مِنْ قَتْلى؟! مَرْحَباً بِالْقَتْلِ فيسَبيلِ الله ِ، وَلكِنَّكُمْ لاتَقْدِروُنَ عَلى هَدْمِ مَجْدى وَمَحْوِ عِزّى وَشَرَفى. شأن و جايگاه من، جايگاه كسى كه از مرگ بترسد نيست. مرگ در راه عزّت و زنده کردن حقّ، چقدر پيش من آسان است. مرگ در راه عزّت، چيزى جز حيات جاودانه نيست و زندگى با ذلّت، جز مرگ و نيستى كه هيچ حياتى همراه ندارد، نيست. آيا مرا با مرگ می‌ترسانيد. آيا بيش از كشتن من می‌توانيد؟ آفرين به مرگ در راه خدا، ولى شما نمى‌توانيد شكوه مرا نابود كنيد و عزّت و شرافتم را از بين ببريد». روز عاشورا هم، از شهادت به مثابه پل پیروزی و رستگاری یاد کرد و به یاران خویش فرمود «صَبرًا بَنِي الكِرامِ، فَمَا المَوتُ إلاّ قَنطَرَهًْ تَعبُرُ بِكُم عَنِ ال
بُؤسِ والضَّرّاءِ إلَى الجِنانِ الواسِعَهًِْ والنَّعيمِ الدّائِمَةِ، فَأَيُّكُم يَكرَهُ أن يَنتَقِلَ مِن سِجنٍ إلى قَصرٍ.. صبور باشید، ‌ای فرزندان کرامت که مرگ نيست مگر پلی که شما را از سختی و زیان به نعمت دائمی و وسعت بهشت عبور می‌دهد. كدام يك از شما ناخوش مى‌دارد كه از زندان به قصر درآيد؟». 6- استاد شهید مطهری درباره حماسه حسینی می‌گوید:  «امام حسین‌(ع) یک روح بزرگ و مقدس است. اساسا روح که بزرگ شد، تن به زحمت می‌افتد و روح که کوچک شد، تن آسایش پیدا می‌کند... روح کوچک دنبال پست و مقام می‌رود ولو با گرو گذاشتن ناموس باشد. روح کوچک تن به هر ذلت و بدبختی می‌دهد... روح وقتی که بزرگ شد، خواه‌ناخواه باید در روز عاشورا سیصد زخم به بدنش وارد شود. آن تنی که در زیر سم اسب‌ها لگدمال می‌شود، جریمه یک روحیه بزرگ را می‌دهد، جریمه یک حماسه را می‌دهد، جریمه حق‌پرستی را می‌دهد، جریمه روح شهید را می‌دهد». این کلام برآمده غیرت و مروّت، از حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) است که فرمود: «لايَحِلُّ لِعَينٍ مُؤمِنَهًٍْ تَرَى اللهَ يُعصى فَتَطرِفَ حَتّى تَغَيِّرَهُ. بر چشم هیچ مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى‌شود و چشم خود را فرو بندد، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد». با همین باور هم بود که در مسير عزیمت به كربلا نهیب زد: «أَلا تَرَوْنَ أَنَّ اَلْحَقَّ لاَ يُعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ اَلْبَاطِلَ لاَ يُتَنَاهَى عَنْهُ لِيَرْغَبَ اَلْمُؤْمِنُ فِي لِقَاءِ اَللهِ مُحِقّاً فَإِنِّي لاَ أَرَى اَلْمَوْتَ إِلاَّ سَعَادَهًًْ وَ لاَ اَلْحَيَاهًَْ مَعَ اَلظَّالِمِينَ إِلاَّ بَرَماً. آيا نمى‌بينيد كه به حق عمل نمى‌شود و از باطل نهى نمى‌شود؟ به‌راستى كه مؤمن بايد به [مرگ و ] ديدار خدا روى آورد. پس من مرگ را  جز سعادت، و زندگى با ستمگران را جز رنج و ملال نمى‌بينم». 7- سوزاندن آتش، قانون خداست؛ به جوش آمدن آب در صد درجه، و یخ بستن آن در صفر درجه هم. جاذبه هم، قانون تخلف‌ناپذیر خداست. همان پروردگاری که اراده کرد حسین‌(ع) را کُشته ببیند، محبت او را مغناطیس جذب دل‌های مومنان قرار داد؛ چنان که پيامبر اعظم(ص) فرمود «إنّ لِقَتلِ الحُسينِ حَرارَهًْ في‌ قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً. برای شهادت حسین، حرارتی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد نمی‌شود». بنابراین، انگار همین دیروز و تازه به تازه بوده - و نه 1384 سال قبل - که سرور آزادگان فرمود: «من کان باذلا فینا مهجته و موطنا علی لقاءالله نفسه فلیرحل معنا». گوش بده! هنوز این ندا تازه است که چون حضرت تصميم گرفت به سوى عراق برود، مقابل جمعيت ايستاد و فرمود: «سپاس خدا را و همان خواهد شد كه خدا مى‌خواهد و تغییر و نیرویی نيست مگر به اراده خدا، درود و سلام خدا بر پيامبر او باد. مرگ بر فرزندان آدم، چونان گردنبند بر گردن دختران جوان، نقش بسته است، چقدر شيفته ديدار گذشتگان خود هستم؛ چونان اشتياق يعقوب به يوسف. براى من قتلگاهى اختيار شده كه آن را خواهم ديد، گويى مى‌بينم كه گرگ‌هاى بيابان، بند‌هاى پيكرم را ميان نواويس و كربلا، پاره پاره۹ مى‌كنند. از روزى كه با قلم [الهى] نگاشته شده، گريزى نيست. خشنودى خدا، خشنودى ما اهل‌بيت است. ما بر آزمون او، شكيبایی مى‌ورزيم و او پاداش شكيبايان را به كمال به ما خواهد داد... مَن كانَ فينا باذِلاً مُهجَتَهُ ومُوَطِّنًا عَلى لقاءِاللهِ نَفسَهُ فَليَرحَل معنا، فَإِنّي راحِلٌ مُصبِحًا إن‌شاءَالله. هر كه در راه ما خون مى‌دهد و آماده ديدار خداست، پس با ما حرکت کند كه من به خواست خدا، صبح، به راه خواهم افتاد». 8- آدرس این مغناطیس و جاذبه نیرومند را از آن نوجوان اردبیلی بپرسید که راه رئیس‌جمهور را با ‌گریه بست و گفت: «دستور بدهید دیگر دیگر روضه حضرت قاسم را نخوانند! چرا که نمی‌گذارند عازم جبهه شوم و می‌گویند تو سیزده ساله‌ای!». مرحمت بالازاده می‌گفت و می‌گریست، تا توانست دل آقای رئیس‌جمهور را به دست آورد و عازم میدان جنگ و شهادت شود. و در مدار همان مغناطیس پرقدرت بود که حاج قاسم سلیمانی خطاب به فرعون آمریکایی گفت: «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم. بپرس؛ ما حوادث سختی را پشت‌سر گذاشته‌‌ایم. بیا! ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه‌ امکانات شما. این جنگ را شما شروع می‌‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌‌کنیم». او و همرزمانش بودند که هیبت و هیمنه استکبار را در غرب آسیا نابود کردند. و همرزم او، جناب سیدحسن نصرالله(حفظه‌الله) است که گفت: «نَحنُ سَوفَ نَبقی هُنا وسَوفَ یَبقی نِدائُنا أن یَفهَمَهُ الإِمِرِکیّون. أمِرِکیّیون لا یَعرِفون ماذا یَعنی لبّیکَ یا حُسَین. لَبّیکَ یا حُسَین یَعنی أنَّکَ تَکونُ حاضِراً فی المَعرَکَه وَلو کُنتَ وَحدَه وَلو تَرَکَکَ النّاس وَاتَّهَمَکَ النّاس وَخَذَلَکَ النّاس... ما اینجا خواهیم ماند و ندای ما خواهد ماند که آمریکایی‌ها آن
را بفهمند. آمریکایی‌ها نمی‌دانند لبیک یا حسین یعنی چه؟ لبیک یا حسین یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی، هرچند تنها باشی و هر چند مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم کرده باشند و تو را بی‌یاور گذاشته باشند. لبیک یا حسین، یعنی تو و مال تو و زن و فرزندانت در این معرکه جنگ باشید. لبیک یا حسین، یعنی مادر فرزندش را به میدان جنگ بفرستد و هنگامی که فرزندش شهید شد و سرش بریده شد و به سوی مادرش ‌انداخته شد، مادرش آن را به خانه برده، خاک و خون را از آن پاک کرده، به او بگوید: از تو راضی هستم؛ خداوند روسفیدت کند، همان‌طور که مرا برای روز قیامت و نزد فاطمه زهرا روسفید کردی. این است معنای لبیک یا حسین. لبیک یا حسین، یعنی مادر و خواهر و زنی می‌آید تا شوهر یا برادر یا فرزندش را لباس رزم بپوشاند و او را راهی میدان جنگ کند. لبیک یا حسین یعنی زینب(س)، جواز مرگ و شهادت را به برادرش حسین تقدیم کند؛ این یعنی لبیک یا حسین». محمد ایمانی
✨امام خامنه ای(مدظله) "نوکری امام حسین و اهل‌بیت (ع) به معنی واقعی کلمه این است که انسان بتواند افکار، خطّ مشی و جهت‌ گیریهای آنها را در جامعه روزبه‌روز گسترش بدهد... 🎞‌ تهیه شده توسط معصومه فریادرس بانوی طلبه حوزه علمیه معصومیه نهاوند 🏴 محرم 🏴 سخن‌مقام‌‌معظم‌رهبری 🏴 عکس‌نوشته 💠 بنیاد بین المللی غدیر