eitaa logo
طلاب پاسخگو
1.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
219 فایل
🌼مدیر @seyyed_110 🌹پاسخگو شبهه @S_dastlan @Sarbazvelayat5 @Mhgholamalian ✅پاسخگو #احکام @Mhgholamalian @kiani_sulduz 🟣مشاور خانواده: @mhgholamalian @pasokhgo313 💢پاسخگو #بانوان @askbanoo @mousaviasl135 ☎️ پاسخگوی تلفنی 👈(096400)
مشاهده در ایتا
دانلود
طلاب پاسخگو
ماجرای ترور بیولوژیک نادر طالب زاده از زبان خودش شهادتت مبارک سپهبد فرهنگی بین المللی😭 https://eit
💥نمایی از نادر طالب زاده(ره) ✍محمدصادق شهبازی: 🔹‏در برخورد با طالب‌زاده بیش از همه معنویت و تکلیف‌گراییش ادم را جذب میکرد‌ چیزی که بازی، ریا و خودنمایی نبود. او هم مثل خیلی از هم‌نسلیهایش زندگی معمول دوره رژیم شاه را کرده بود، تا ته ینگه دنیا رفته بود، در حوزه تخصصیش هم رشد حرفه‌ای کرده بود ولی انقلاب او را بیدار کرده بود. 🔺️غرب را بالا اورده بود و همه تجربه و زندگیش را وقف انقلاب و اسلام و مردم کرده بود. هیچ وقت نمایش بازی نکرد، معنویتش در عبادت فردی و احساس تکلیف فراگیر و فعالیت همیشگی و رحمت به ادمها و تواضع حتی نسبت به خیلی پایینترها از خودش بروز می‌یافت نه در ادا و اطوار و مذهبی‌نمایی. 🔸او از همان ابتدا هم با تبدیل شدن به قله و هم به صورت اگاهانه به تربیت نیرو میپرداخت. باوجود سرشلوغی و سختی پیدا کردن و بیماریش برای ادمها وقت میگذاشت حتی تا اصلاح چیزهای کوچک در کار مستند اولیها. پشت خیلی از حزب‌اللهیهای نسل سه و چهار ایستاده بود بدون انکه خود را نمایش دهد. 🔺️شجاع بود، در موضوعات مختلف ورود میکرد، از جنگ تا بوسنی، امریکا و... حاضر بود. به ژورنالیسم تحقیقی میپرداخت و نتایج تحقیقاتش را ارائه میکرد، در هژمونی رسانه‌ای و تخریبها مغلوب نمیشد و خلاف مسیر رودخانه شنا میکرد. البته همه کارهایش به یک اندازه دقیق یا ورای نقد نبود اما شجاعانه بود. 🔹کار واقعی میکرد در برابر دهها سازمان بی‌خاصیت دیپلماسی، دیپلماسی فرهنگی، رسانه‌ای، علمی و... روی نقاط اصلی دعوا بی‌محابا دست میگذاشت و تمرکز میکرد تا به نتیجه برسد. افق نو، عمار، راز، عصر و... نمونه‌هایی از این جدیت بود. برای طراحی هر برنامه ساعتها وقت میگذاشت و مشاوره میکرد. 🔺️حتی برای تربیت نیرو حاضر میشد به خیلی کارها تن دهد از دبیری جشنواره عمار تا دبیری مجمع فعالان بین‌الملل تا نقش‌آفرینی فعال سیاسی تا مشاوره به بچه‌های رسانه‌ای تا کمک به راه‌اندازی افق، تا نادر شو و.... او حاضر بود. ‏ 🔸جامعیت داشت. تک چشمی نبود. هم فرهنگ برایش مهم بود هم اقتصاد هم اجتماع هم سیاست هم امنیت هم دوست هم دشمن و البته آدمهای مختلفی که دراین فضا بودند. اساسا مدل کارش را از مستند به برنامه گفتگومحور تغییر دادتا بتواند جبهه گسترده را پوشش دهد. هر ادم جدی به او معرفی میشد روی هوا میقاپید. ‏ابتکار و خلاقیت داشت. کار روتین نمیکرد. هم در ضدحمله به دشمن و مفسدین و غربگراها و محافظ ‌کارها جدی بود، اما در حاشیه‌ها نمی‌ماند به متن برمیگشت و بالاتر از صدحمله، آفند مبتکرانه میکرد. افق نو و استراتژی اوردن و تجمیع بدنه معترض و مستضعف در غرب و امریکا یک نمونه بود. 🔹‏وقتی همه برای اوباما دل ضعفه میرفتند او از دو سال پیش برنامه برای برهم زدن نظم انتخابات امریکا داشت. در زمانه‌ای که حتی مخالفین نظم مستقر مثل مایکل مور غلاف میکردند، او میخواست خط سوم را در امریکا احیا کند که یکی از برنامه‌هایش اوردن یکی از کاندیدهای مستقل به ایران بود که نشد. 🔺️‏رصد دقیق داشت به داخل و خارج. ازاینها بود که نخوانده و ندیده و نشنیده نداشت. تحجر نداشت و از فهم هرچیز جدید استقبال میکرد و با ارتباطات گسترده از رصدهای دیگران بهره میبرد. اینگونه عقب نمیماند. با پیش‌زمینه و شناخت عمیق هم منفعل و واکنشی نمیشد و جاهایی که خیلیها نبودند او حاضر بود. 🔸هم حامی نظام بود، هم انقلابیِ به دنبال اصلاح و تغییر و عدالت. باوجود انکه مصایقه‌های متعدد در حقش شده بود، از نظام دفاع میکرد اما این دفاع با ماستمالی و ماله‌کشی و توجیه نبود. از کارهای انتقادی و عدالتخواهانه حمایت میکرد هم در خروجیهایش مثل راز و عصر می‌امد هم پشت صحنه کمک میکرد. 🔺️خیلی ایده‌ها و کارها داشت که به سد دیوان‌سالاری برخورد اما او پشت هیچ سدی نمیماند‌. هر تهدیدی را به فرصت تبدیل میکرد. افق نو را که در تهران نگذاشتند عمل شود به بیروت برد، کارهایی که در عمل نمیگذاشتند به رسانه، چیزهایی که در دراخل نمیشد در خار ج و بالعکس و خلاصه راهی پیدا میکرد. 🔹‏برای عمار مشفقانه و همراهانه وقت میگذاشت. بچه‌ها و جلیلی ازاد بودند و او دخالتی که کار را برهم بزند نمیکرد، اما حضورش هم نمادین نبود و کمک و نظارت واقعی میکرد. به‌ویژه بخش نقد درون‌گفتمانی را از صفر تا صد میدید و برایش مهمترین بود. پابه‌پای بچه‌ها در هر جلسه و کوی و برزنی می‌امد. 🔺️‏مریض بود، هم قلب هم ماجرای معروف بیولوژیک هم شیمیایی و جانبازی و... اما از پا نمی‌افتاد. یکبار در افق بودیم چند بار بین طبقات برای ارتباط با خارج جابجا شد ولی به روی تیم نیاورد. بچه‌ها که رفتند خسته و با لبخند گفت رعایت سن‌وسال ما را نمیکنند ولی باز که صدایش کردند با لبخند رفت. 🔸‌‏ما عشق و امید و انسانیت و معنویت را دیدیم، ابتکار و فعالیت و خلاقیت و اگاهی همیشگی را لمس کردیم. دیدیم میتوان دردهه هفتم زندگی هم انقلابی و شجاع و تغییرگرا
طلاب پاسخگو
ماجرای ترور بیولوژیک نادر طالب زاده از زبان خودش شهادتت مبارک سپهبد فرهنگی بین المللی😭 https://eit
بود، میتوان برای تازه‌کارها پدری کرد، میتوان بی‌ذره‌ای عقب‌نشینی از مواضع برای همه آغوش باز داشت، میتوان تا لحظه اخر رشد کرد. 🔺️‏بزرگداشت او بسیار مهم است او همراه و پدر چند نسل از انقلابیها درفصاهای مختلف به ویزه در فرهنگ و خاصتا مستند است. همه مستقیم و غیرمستقیم مدیون او هستند. نباید اینگونه مظلومانه کار تمام شود. او خاطره‌اهای ما را ساخته، او جهتهای خیلیها را اصلاح کرده، او به خیلیها امید داده و.. 🔹‏البته تداوم راه او مهمتر است. خیلیها باید احساس مسیولیت کنند. جای او هرگز پر نمیشود اما خیلیها باید به میدان بیایند. میدان تبیین، میدان درگیری با استکبار، میدان پدافند همیشگی و افند پیش‌دستانه، میدان نیروسازی، میدان مطالبه‌گری، میدان استقلال، میدان عمل، میدان کار واقعی و... 🌷 @Tollabe_pasokhgoo 🌹 •┈┈••✾•✨⁦⁩☀️✨•✾••┈┈•
طلاب پاسخگو
💥انتقاد تند مسعود فراستی از حراج تهران ✍سید جواد نقوی: 🔹کلاس اول راهنمایی به پدرم گفتم سرمایه داری
امام على عليه السلام: الكريمُ يَزدَجِرُ عمّا يَفتَخِرُ بهِ اللئيمُ بزرگوار از آنچه فرومايه به آن افتخار مى كند، دورى مى نمايد 📚غررالحكم حدیث1771 سادیو مانه، ستاره فوتبال تیم ملی سنگاله که سالانه حدود میلیونها پوند درآمد داره. بعد از اینکه مردم تو یه عکس متوجه شدن موبایلش شکسته، تبدیل به سوژه خنده شد،خودش هم شوخیارو با خنده قبول میکرد.به یکی از شوخیا که کمی هم زشت بود ‏این جوابُ داد:چرا من ۱۰تا ماشین فراری،۲۰ساعت الماس و ۲جت بخوام؟ پولش رو دارم ولی چرا؟ چه کمکی به پیشرفت دنیا میکنه؟ من گرسنه‌ی نان بودم، من تو مزرعه های زیادی شخم زدم،پابرهنه تمرین کردم،مدرسه نرفتم.الان که میتونم دوست دارم به اونایی که زندگیشون سخته کمک کنم. ترجیح میدم مدرسه بسازم و به مردمی که کم دارن، لباس و غذا بدم. مدرسه و استادیوم ساختم.من و دوستام پوشاک،کفش و غذا ارائه میدیم. به هرفقیری که تو استان سنگاله 70یورو میدم تا وضعیت مالی خانوادشون بهتر بشه.‏ مجبور نیستم ماشین های لوکس رو به نمایش بذارم، خانه های لوکس داشتن مال من نیست، همینطور سفرها و پروازها. ترجیح میدم افراد نیازمند از من بگیرن. سادیو مانه تو محل تولدش بیمارستان هم ساخته 🌀 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌼🌸⸙჻ᭂ࿐
❓امام علی(ع) می‌فرماید: «در عبادت بی‌تفقه خیری نیست!»؛ معنای «تفقه در عبادت» چیست؟ ✅پاسخ کوتاه: امام علی(ع) در ارتباط با عبادتی که از روی شناخت نباشد می‌فرماید: «... وَ لَا خَیْرَ فِی‏ عِبَادَةٍ لَیْسَ‏ فِیهَا تَفَقُّهٌ ...»؛[1] تفقه به این معنا است که انسان بفهمد عبادتی که انجام می‌دهد چه معنایی دارد؛ شرایطش چیست، برای چه فردی تلاش می‌کند، هدف از این چیست و چه نتیجه‌ای از این عبادت می‌خواهد دریافت کند. به عبارت دیگر؛ در عبادت یعنی آن‌که انسان نسبت به اصل عبادت، معبودی که مورد عبادت قرار می‌گیرد، آثار و نتایج عبادت و ... شناخت و معرفت داشته باشد. و این امر از راه تفکر، مطالعه و حضور قلب به دست می‌آید؛ مثلاً اگر می‌خواند حضور قلب داشته باشد که در محضر چه کسی است و با چه کسی صحبت می‌کند؛ چرا نماز می‌خواند؟ و... اگر این‌گونه نباشد و فقط نماز ظاهری و شکلی اقامه کند که در آن آداب ظاهری و باطنی رعایت نشده باشد، این همان عبادتی است که ثمره معنوی ندارد و هیچ خیری در آن نیست. این‌جا است که قرآن می‌فرماید: «کافران نزد خانه خدا به عبادت برمی‌خیزند، اما عبادتشان تنها کف و سوت است»![2] «منافقان تنها با کسالت و افسردگی و تنها برای ریا به نماز برمی‌‌خیزند»![3] وای بر نمازگزاران سهل‌‌انگار ریاکار»![4] «آنان چون ایمان قلبی به خدا، پیامبر و نماز نداشته و انفاقشان نیز از روی کراهت و اجبار است، چنین انفاقی برای آنان پاداشی نخواهد داشت».[5] 🔓پاورقی: [1]. ابن شعبه حرانی، حسن بن علی، تحف العقول عن آل الرسول(ص)، محقق، غفاری، علی اکبر، ص 204، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1404ق. [2]. انفال، 35. [3]. نساء، 142. [4]. ماعون، 6-4. [5]. توبه، 54. ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨بخشی از هشدارهای چند ماه پیش حجت الاسلام سیدمحمدکاظم (استاد اقتصاد اسلامی حوزه و دانشگاه) درباره علت مخالفتش با طرح حذف ارز ترجیحی۴۲۰۰ 💥متن سخنان اساتید اقتصاد اسلامی در دیدار با خاندوزی(وزیر اقتصاد)👇 http://yun.ir/wzlilf ✍پ.ن: متاسفانه بخشی از بدنه دولت ، خصوصا اقای مسعود میرکاظمی(رییس برنامه و بودجه) و محسن رضایی(معاون اقتصادی رییس جمهور) و ساداتی نژاد (وزیر جهاد کشاورزی) با همکاری اقتصاددانهای نئولیبرال دانشگاه شریف راهکارهای غلط می دهند ، از جمله آنها همین آزاد سازی قیمت آرد به بهانه مبارزه با قاچاق و دادن یارانه مستقیم آرد به مردم است! البته خاندوزی و عبدالملکی(وزیر کار) کارهای مثبت و خوبی داشته اند در این چند ماه 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
❓چگونه انسان می تواند محبوب خداوند واقع شود؟ ✅پاسخ اجمالی: ◀️ "محبت" از ریشه "حب" به معنای دوستی است. محبت خداوند به بندگان به معنای متفاهم عرفی نیست؛ زیرا لازمه این معنای عرفی انفعال نفسانی است که خداوند از آن پاک و منزه است، بلکه حب خداوند به بندگان، ناشی از حب او به ذات خویش است. خداوند افعال خویش را دوست می دارد و چون مخلوقاتش، نتیجه فعل اویند، آنها را نیز دوست دارد. 👈 راه های رسیدن به محبت الاهی چنان که در قرآن کریم در اوصاف محبوبانش بیان کرده است راه هایی؛ مانند صبر، تقوا، توبه، احسان، پاکی، جهاد و مبارزه و ... است که انسان می تواند با پیمودن این راه ها و متصف شدن به این اوصاف، مورد محبت خدای متعال قرار گیرد. ☘️ در قرآن کریم گروهایی معرفی شده اند که مورد محبت خدایند و خداوند آنان را دوست دارد. در زیر برخی از آنان به عنوان نمونه بیان می شود. 1️⃣ صابران، "... والله یحب الصابرین"؛ خداوند استقامت کنندگان را دوست دارد. 2️⃣ پرهیزکاران، "... فان الله یحب المتقین"؛ خداوند پرهیزکاران را دوست دارد. 3️⃣ توکل کنندگان، "... ان الله یحب المتوکلین"؛خداوند متوکلان را دوست دارد. 4️⃣ توبه کنندگان و پاکان، "... ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین"؛ خداوند توبه کنندگان را دوست دارد و پاکان را (نیز) دوست دارد. 5️⃣ نیکوکاران، "... ان الله یحب المحسنین"؛خداوند، نیکوکاران را دوست دارد. 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈•
طلاب پاسخگو
❓مقصود از اسم اعظم چيست؟ ✍پاسخ کوتاه #آیت_الله_سبحانی: 🔻در احاديث اسلامى وارد شده كه در ميان اسما
❓معيار و ملاك شرک در عبادت چيست؟ ✅پاسخ : 🔹يكى از مراتب توحيد، توحيد در عبادت است يعنى عبادت و پرستش مخصوص خداست، و غير او شايسته پرستش نيست؛ چنانكه در نمازهاى يوميه همگى چنين مى گوييم: «إيّاكَ نَعْبُدُ» تنها تو را مى پرستيم. 🔸عبادت را مى توان به صورت هاى گوناگون تعريف كرد: الف) عبادت، خضوع و كرنشى است كه از اعتقاد به الوهيت معبود سرچشمه مى گيرد؛ چنانچه اگر گفتار يا رفتارى ناشى از اين اعتقاد نباشد، عبادت محسوب نمى شود. مؤيد اين معنا آياتى است كه به عبادت خداوند امر كرده و از عبادت غير خدا نهى مى كند «... يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللّهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ... ». ۱ «اى قوم من، (تنها) خداوند يگانه را پرستش كنيد، كه معبودى جز او براى شما نيست». ب) عبادت، خضوع و كرنش در مقابل موجودى است كه او را «ربّ» و صاحب خود مى دانيم، بسان صاحب هر باغى و مزرعه اى كه آن را پرورش مى دهد، يعنى عبادت معبود به دليل ربوبيّت او است. گواه اين تعريف، آياتى است كه دليل منحصر بودن عبادت به خداوند را، يگانه ربّ بودن او مى داند مانند: ۱. «... وَ قالَ الْمَسِيحُ يا بَنِي إِسْرائِيلَ اعْبُدُوا اللّهَ رَبِّي وَ رَبَّكُمْ... ». ۱ «مسيح گفت: اى بنى اسرائيل خداوند يگانه را كه پروردگار من و شما است پرستش كنيد». ۲. «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ». [۱] «اين (پيامبران بزرگ و پيروانشان) همه امت واحدى بودند و من پروردگار شما هستم، پس مرا پرستش كنيد». ۳. «إِنَّ اللّهَ رَبِّي وَ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ». [۲] «خداوند پروردگار من و پروردگار شما است، او را بپرستيد (نه من، و نه چيز ديگر) اين است راه راست». ج) عبادت، خضوع و خشوع در برابر كسى است كه او را اله عالم، يا موجودى كه امور هستى به او واگذار شده است مى دانيم، حال چه امور تكوينى مانند خلق، رزق، زنده كردن و ميراندن، و چه امور تشريعى مانند قانونگذارى، شفاعت و مغفرت. انسان موحّد معتقد است كليّه ى امور تكوينى و تشريعى به عنايت خداوند انجام مى گيرد و هيچ يك از اين امور به مخلوقات او واگذار نشده است و به همين دليل، خداوند را مى پرستد. 🔹امّا انسان مشرك معتقد است گرچه آلهه و رب‌ها مخلوق حق اند، امّا برخى يا تمام امور تكوينى و تشريعى، به آنها واگذار شده است، و بر اساس همين اعتقاد از ستاره‌ها و بت‌ها طلب باران، شفاعت، يارى رساندن و پيروزى در جنگ مى كند، چرا كه اين امور را تفويض شده به آنها مى پندارند. با توجه به تعاريف سه گانه ياد شده، معيار اساسى توحيد و شرك در عبادت آشكار مى شود. هر خصوعى كه ناشى از اعتقاد به الوهيت يا ربوبيّت و يا تفويض كارى به موجود مورد خضوع باشد، عبادت شمرده مى شود، حال چه اين اعتقاد، بر حق و صحيح باشد (اگر خداوند معبود باشد) و يا اعتقادى باطل و ناصواب باشد (اگر بت‌ها و غير خداوند معبود باشند) در هر دو صورت، خضوع او برگرفته از اعتقاد به الوهيت يا ربوبيّت يا تفويض است و چنين خضوعى عبادت آن موجود محسوب مى شود. 🔸امّا اگر خضوع انسان، بدون اين انديشه و اعتقاد باشد، اين خضوع عبادت نيست، بلكه تعظيم و بزرگداشت شمرده مى شود، و نه انسان خاضع مشرك است و نه عمل او شرك آميز. امّا اين تعظيم و احترام غير عبادى، گاهى جايز و حلال است مانند تعظيم انبيا و اولياى الهى و يا معلمان و مربيان، و گاهى حرام و غير مجاز است، مانند سجده كردن در مقابل انبيا و اولياى الهى؛ امّا حرمت اين كا ر، به دليل عبادت بودن آن نيست، بلكه به دليل ممنوعيت سجده كردن در برابر غير خداوند است و اين كه غير او، سزاوار سجده نيست. حال كه تفاوت بين تعظيم و عبادت روشن شد، به اين نتيجه مى رسيم كه اعمالى مانند بوسيدن قرآن مجيد، يا ضريح انبيا و چيزهايى كه به گونه اى به آنها مربوطاند، در صورتى كه همراه با اعتقاد به الوهيت و ربوبيّت يا تفويض نباشد، عبادت آنها محسوب نمى شود. ---------- [۱]: انبياء/ ۹۲. [۲]: آل عمران/ ۵۱. و آيات ديگرى نيز به همين مضمون وجود دارد مانند: آيات ۳ يونس، ۹۹ حجر، ۶۵ و ۳۶ مريم، ۶۴ زخرف. 📚اندیشه‌های جاوید: برگرفته از تفسیر موضوعی منشور جاوید ، جلد اول ، ص ۵۲ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
طلاب پاسخگو
🚨بخشی از هشدارهای چند ماه پیش حجت الاسلام سیدمحمدکاظم #رجایی(استاد اقتصاد اسلامی حوزه و دانشگاه) درب
💥شاید بهترین مثال برای وضعیت موجود: ارّه‌ای است که دولت قبل در شکم بیمار (عمدا یا سهوا) جا گذاشته است! نخواهی بیرون بیاوری چرک می‌کند و بیمار از دست می‌رود؛ بخواهی بیرون بکشی پاره می‌کند ولی امید به بهبودی هست؛ اعتراف عباس عبدی(اصلاحطلب) اعتراف مهمی است، ساده عبور نکنیم 🌹 @Tollabe_pasokhgoo ┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈
طلاب پاسخگو
♨️بخشی از آسیب پوسیدن لباس های چسبان و تنگ و تاثیرات غیراخلاقی آن👆 📝مطالعه #مقاله مهم ترین آسیب جنس
💥برخی از عادات ناپسند 🔸 امام صادق (علیه السلام) می ‌فرماید: كفش باریك و نوك دراز نپوشید، چرا كه آن، كفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید.[1] به فرموده امام صادق (علیه السلام): رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن لباس مردان نهی می ‌فرمود.[2] [1] . لا تَتَّخِذُوا الْمُلَسَّنَ، فَإِنَّهُ حِذَاءُ فِرْعَوْنَ وَ هُوَ أَوَّلُ مَنْ حَذَا الْمُلَسَّنَ (تحف العقول، ص105). [2] . كَانَ رَسُولُ اللَّهِ یزْجُرُ الرَّجُلَ یتَشَبَّهُ بِالنِّسَاءِ وَ ینْهَی الْمَرْأَةَ أَنْ تَتَشَبَّهَ بِالرِّجَالِ فِى لِبَاسِهَا (مكارم الاخلاق، ص118). 📚 مفاتیح الحیات، ، ص 178 و 179. 🌹 @Tollabe_pasokhgoo ~~~ •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈• ~~~
35.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥گزارش کوتاه از دیدنی "دکترین شوک" 🎞فیلم کامل در👇 🌐 https://www.aparat.com/v/NpVx0 این مستند نشان می دهد که چگونه شوک درمانی بازار آزاد پیشنهادی فریدمن، اقتصاد شیلی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین را به آشوب کشید @eqmoq2 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
طلاب پاسخگو
💥نمایی از نادر طالب زاده(ره) ✍محمدصادق شهبازی: 🔹‏در برخورد با طالب‌زاده بیش از همه معنویت و تکلیف‌
💎 قصه آقای طالب زادهآیت الله قائم مقامی: 🔹بسم الله الرحمن الرحیم مرگ برای مومن، تحفه ایست از جانب خداوند و وفود است بر حضرت جمال علی الاطلاق و انتقال است از سجن به قصر. این تحفه و وفود و انتقال بر روح شریف آقای طالب زاده که مومنی بود بی بدیل و آیتی بود از عقل و اخلاق و عشق و ادب مبارک باد. واقعیت این است که قصه آقای طالب زاده که به نوعی قصه انسان معاصر است، حکایتگر انسانی است که در جستجوی حقیقت و روشنایی و فضیلت و زیبایی، اولا مصداق این همه را عالم غرب باصطلاح مدرن می داند و به دنبال سیری کامل در آن و تجربه و ذوق مصادیق جعلی این امور، وقتی ندای آسمانی داعی الله بزرگ عصر یعنی خمینی کبیر رضوان الله علیه را می شنود، با شامه تیز عقلی و شهودی خود حس می کند که مصداق آنچه در جستجوی آن بوده، جای دیگری است و آن جای دیگر نه عالم شرق قدیم و معنویت گرایی های پست مدرن غربی بلکه عالم فی الواقع جدید ما قبل شرق و ما بعد غرب یعنی عالم نه شرقی نه غربی و عالم اسلام ناب محمدی علوی است که اکنون بصورت یک انقلاب و سپس یک نظام در جهان ظاهر شده و طالب زاده در حالیکه روشنفکران سابقا معنویت گرا و منتقد غرب و در واقع عاشق غرب ناله سر داده بودند که این آن چیزی نیست که ما می گفتیم و می خواستیم، با اجابت عقلی و قلبی این ندای آسمانی و هجرت به مقر و مرکز این حقیقت فرا مدرن یعنی ایران انقلابی و اسلامی، با شجاعت اعلام می کند که این همان چیزی است که من می خواستم و او در تمام مدت 43 سال عمر انقلاب بصورتی دم افزون بر این عقیده که در عصر ما یگانه مصداق عینی و تاویلی حقیقت و فضیلت و روشنایی، ایران و انقلاب مبارک اسلامی است، ایستادگی می کند و در آزمون های گوناگون و از جمله آزمون مصادره نابجای اموال خانوادگی خود که حاصل یک حکم قضایی اشتباه بوده، روسپید و سرافراز بیرون می آید و در مواجهه با این آزمون نه تنها با انقلاب و نظام اسلامی قهر نمی کند و دلسرد نمی شود بلکه در عین اعتقاد به خطا بودن آن حکم و پی گیری حقوقی برای رفع آن ، هر لحظه بر شوق و عشقش نسبت به انقلاب و نظام برآمده از آن، افزوده می شود. و اما اکنون که حاج نادر، این سردار بزرگ جبهه فرهنگی انقلاب و این حاج قاسم جنگ رسانه ای با شیطان به یاران شهیدش پیوسته و صداقت و اخلاص خود را در یاری دین و انقلاب دینی حتی برای کسانی که به خطا به او سوء ظن داشتند به اثبات رسانده، جا دارد که انقلاب نیز علاوه بر تشییع با شکوهی که انجام شد برای ایشان کاری کند و یکی از مهمترین کارها در این مقطع، اهتمام به جبران جفای وارد شده بر ایشان و خانواده محترم ایشان است که امیدواریم با عنایت و دستور ویژه رهبری حکیم و معظم انقلاب مد ظله در جهت اصلاح آن حکم کذایی و اعاده حیثیت و اموال به خانواده محترم طالب زاده اقدام گردد تا در صورت صلاحدید آنان، از مجرای منابع عودت داده شده، بنیادی به نام طالب زاده در جهت تحقق اهداف انقلابی و خیر این مجاهد پرآوازه تشکیل گردد. و سلام بر او روزی که به دنیا آمد و روزی که با سرافرازی این عالم را ترک گفت و روزی که از قبر زنده و برانگیخته خواهد شد. ✍سید محمد قائم مقامی 16 اردیبهشت 1401 splus.ir/smghaemmaghami 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
طلاب پاسخگو
💥شاید بهترین مثال برای وضعیت موجود: ارّه‌ای است که دولت قبل در شکم بیمار (عمدا یا سهوا) جا گذاشته اس
🔺کنایه جالب ثابثی به یک اصلاحطلب بی انصاف: وقتی قیمت ارز ۹ برابر و قیمت مسکن ۷ برابر شد، هیچ سوالی از روحانی نداشت و تا آخرین روز دولت قبل، مشغول مجیزگویی روحانی بود اما در چند ماه اخیر به یکباره سوالات مخالف به ذهنش رسیده است. هیچ چیز بدتر از فروختن قلم و شرف نیست ✍پ.ن: خاصیت اصلاحطلبا همینه که تا زمانی که در راس امور هستند گند میزنند و ماست مالی می کنند(۳۲سال دولت در دست اینا بود) و وقتی مردم باطن کثیف آنها را می شناسند و در انتخابات آنها را پس می زنند ، یکدفعه دغدغه مشکلات مردم رو پیدا می کنند! مردم رو چی فرض میکنن خدا عالمه! ✍پ.ن۲: بی انصافی یعنی حل معضل کرونا و... رو دستاورد نبینی برای دولت رییسی و اون وقت یک معضل اقتصادی که میراث دوران روحانیست رو تعمیم بدی به کل دولت جدید! 💠طلاب پاسخگو🔻 🔹 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌼🌼⸙჻ᭂ࿐
26.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مستندی کوتاه درباره طرح ولایت 🔹 همیشه آن کسانی که راه‏ را باز می‏کنند، مانع ‏ها را بر می‏ دارند و به پیش می ‏تازند، گروهی هستند که سلاح عمده‏ ی آن‏ها معرفت است. 🔶 در دورانی که شبهات بسیاری پیرامون مباحث گوناگون هستی شکل می گیرد، نیاز به آگاهی و مبانی استوار اندیشه ای امری ضروریست. 🔹 طرح ولایت با معرفت افزایی، آگاهی بخشی و پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، بستری است برای روشن بینی و باز کردن گره های ذهن. 🔸 بی تردید در مواجهه با علوم بشری و تفکر درباره ی مسائل مختلف، مجموعه ای از قضایا و شبهات مطرح می گردد. 🔷 برای رفع ابهامات ذهن و پاسخ به سوالات متعدد، نیاز به آگاهی و مبانی اندیشه ی قوی به ویژه در جوانان می باشد. 🔸 طرح ولایت در چهارچوب نظام مند با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به دانشجویان، به شبهات دینی و اعتقادی آنان پاسخ می دهد. ✅طلاب پاسخگو🔻 ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌸🌸⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عباس موزون در گفت‎وگوی تفصیلی با ایرنا: به تجاربی علاقه دارم که فرد بهشت و جهنم برزخی را نمی‎بیند مجری و تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی»: 🔹بنده به تجاربی علاقه دارم که فرد تجربه‌گر آن طرف تونل نمی‌رود. همان‎هایی که کف بیمارستان و خیابان را تجربه می‌کنند و نه بهشت برزخی می‎بینند و نه جهنم برزخی و نه نتیجه اعمال مورد علاقه من هستند. 🔸من سلیقه خودم را به برنامه تسری نمی‎دهم. بی رحمانه کناری می‎ایستم و هر چه از غربال پژوهش گذشت را پخش می‎کنم. 🔹امسال دو تجربه ای را درباره ایمان عبدالمالکی دیدیم که می تواند شناسنامه تجربه های نزدیک به مرگ جهان شود. 🔸می‌‎خواهم بگویم که خارج از ماده غیرماده هم هست. 🔹هر چه تجربه از ۵۰ سال پیش در آمریکا ثبت شده همه یک طرف و این دو برنامه یک طرف. ارزش این دو برنامه را بنده می‎دانم و روسای انجمن‎های ان‎دی‎ای جهان. 🌐 http://irna.ir/xjJjgL ✍پ.ن: یکی از دستاورد های این برنامه این بود که توانست به طور ملموس برای بسیاری مرگ اندیشی را به ارمغان بیاورد. فکر کردن به مرگ آثار بسیار خوبی دارد. ✍پ.ن۲: خبری مهم دیروز از آقای موزون منتشر شد که حدود ۷۰۰۰نفر با دیدن این برنامه از خودکشی منصرف شدند. بسیار عالیست، اما باید مراقب آفات بود که بخشی از آفات رو قبلا ذکر کردیم 👉 ✅طلاب پاسخگو🔻 ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌸🌼🌸⸙჻ᭂ࿐
🔺آنچه سجده بر آن صحیح است👆 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌸🌼🌸⸙჻ᭂ࿐
🚫شبهه🚫 شیعه معتقد است امامان دوازده‌گانه آن‌ها علم غیب دارند، در حالی‌که خود آن‌ها در روایات متعددی علم غیب را از خود نفی کرده‌اند به طور مثال کشی از علمای بزرگ شیعه نقل می‌کند که امام صادق(ع) فرموده: به خدا قسم و من علم غیب ندارم و اگر داشتم زمین خوبی را برای خود بر می‌داشتم. ✅ پاسخ شبهه: در ابتدا باید توجه داشت که روش دشمن در برابر اعتقادات شیعه، پیدا کردن یک روایت از گوشه و کنار کتب روایی و با استفاده از آن، به اعتقادات ناب شیعه اشکال کردن است. مرحوم کشی در رجال خود نقل می‌کند: امام صادق(ع) فرمود: به خدای یکتا - که جز او خدایی نیست- سوگند که من غیب نمی‌دانم، ... باغی بین من و عبدالله بن الحسن به شراکت بود که تقسیم کردیم، قسمت هموار و خوب آن زمین به او رسید و قسمت سنگلاخ به من؛ اگر من علم غیب داشتم هر آینه آن قسمت هموار را بر می‌داشتم. 🔹در رابطه با این روایت و بحث علم غیب امام صادق(ع) باید گفت: 🔸 اولا: این روایت با روایات فراوانی که در اکثر کتب روایی شیعه نقل شده و مضمون آن‌ها این است که ائمه اطهار(ع) علم غیب داشته‌اند در تعارض است و با یک روایت نمی‌توان آن همه روایت را کنار گذاشت، به طور مثال خود امام صادق(ع) فرمود: به خدا كه من كتاب خدا را از آغاز تا پايانش می‌دانم، چنان كه گویى در كف دست من است، در قرآن است خبر آسمان و خبر زمين و خبر گذشته و خبر آينده. 👈یا در روایت دیگری فرمود: من آن‌چه در آسمان‌ها و زمين است مى‏‌دانم و آن‌چه در بهشت و دوزخ است مى‌‏دانم و گذشته و آينده را مى‏‌دانم. 🔸 ثانیا: این روایت تنها در کتاب رجال کشی نقل شده و در هیچ کتاب قدیمی دیگری نیست و یک سند بیشتر ندارد، هیچ کدام از محدثین هم عصر کشی یا حتی بعد از ایشان نیز آن را نقل نکرده‌اند، لذا از حیث اعتبار، ضعیف است. 📜سند روایت نیز از این قرار است: «أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ الْقُمِّيُّ السَّلُولِيُّ، قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ صَفْوَانَ، عَنْ عَنْبَسَةَ بْنِ مُصْعَبٍ، قَالَ‏، قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع)» نفر اول «أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ الْقُمِّيُّ السَّلُولِيُّ» مجهول است و هیچ مدحی و ذمی ندارد لذا این روایت، ضعیف محسوب می‎شود و با یک روایت ضعیف نمی‌توان روایات بسیاری که چندین سند صحیح دارند را کنار زد. 🔹نکته سوم: معمولا این‌گونه روایات حمل بر تقیه می‌شوند، یعنی اگر هم بپذیریم که این سخن از امام صادق(ع) صادر شده، می‌گوییم حتما در آن مجلس جاسوسی از خلیفه وجود داشته است و قصد تخریب حضرت را داشته، لذا حضرت در مقام تقیه بوده و علم غیب خود را انکار کرده است، تا مدرکی برای آنان وجود نداشته باشد. 🔴نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است ————————————— 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ------❀••┈••❈✿🌸✿❈••┈••❀------ 💫طلاب‌پاسخگوسوالات‌شما💫 🕊•| @Tollabe_pasokhgoo|•🕊 ------❀••┈••❈✿🌸✿❈••┈••❀------
‍ ❓مفهوم آیه شریفه «لا اکراه فى الدّین قد تَبَیّن الرّشدُ مِن الغىِّ...» را با توجه به تفاسیر مختلف بیان نمایید. ✍پاسخ اجمالی: با توجه به تفاسیر مختلف، در مجموع پنج قول در مفهوم و معناى آیه شریفه بیان گردیده که قول صحیح آن است که آیه، پیامى عام و جهان شمول و انسانى دارد و آن این‌که؛ دین یک مسئله اعتقادى و قلبى است و اکراه و اجبار در آن محال است و بنده مختار و مخیر است. این قول هم دلیل روشنى بر ردّ جبریون می‌باشد که گفته‌اند: «انسان در قبول اسلام یا کفر و یا عبادات و معاصى و سایر افعال مجبور است». و در عین حال ذیل آیه به انضمام آیه بعد از آن، حجت آشکارى است بر ردّ مفوضه که گفته‌اند: «بعد از خلقت انسان همه امور به اراده و اختیار انسان تفویض شده و خداوند به کنارى رفته و انتظارى می‌کشد تا روز قیامت»؛ زیرا که ذیل آیه و مابعدش مُشْعِر به ولایت و سنّت الهى است که هیچ چیزى از تحت مالکیت و سیطره الهى خارج نمی‌باشد. به عبارتى دیگر؛ همان‌طور که اجبار و اکراهى در ایمان آوردن انسان‌ها نمی‌باشد، در عین حال نمی‌توانند از تحت مالکیت و سیطره الهى خارج گردند، بلکه بر مبناى سنّت الهى کسانى که روى گردان از کفر و طاغوت شوند و به خدا ایمان آورند به مقتضاى نظام علّى و معلولى، به دستاویزى استوار چنگ زده‌اند که زمینه را براى هدایت بعدى و نجات از تاریکی‌ها به سوى روشنایى هموار نموده‌اند و به عکس، کسانى که با آن همه ادّله روشن و آشکار باز هم کفر ورزیده‌اند، بر اساس همان سنّت الهى از روشنایى به سوى تاریکی‌ها سوق داده می‌شوند. پس انسان با وجود قدرت انتخاب در نتیجه‌گیرى و حاصل انتخابش، هیچ قدرتى ندارد، بلکه تابع سنت الهى است. در نتیجه می‌توان از مجموع دو آیه اصلى را استظهار نمود که در لسان ائمه هدى(ع) نیز جارى می‌باشد که: «لا جبر و لا تفویض بل امر بین الامرین». 📕مطالعه بیشتر👇 🔑 pasokhgoo.ir/node/48766 🔺در ثواب انتشار این متن شریک باشید🔻 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تواضع در برابر تواضع بعد از پایان جلسه وعظ حضرت استاد مؤیدی در شرح صحیفه مبارکه سجادیه علیه‌السلام، جناب آقای عباس موزون (تهیه‌کننده محترم برنامه ) برای گفت‌وگو با استاد و کسب ارشاد از ایشان، به ملاقات آمد. —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|آپارات@Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌸🌼🌸⸙჻ᭂ࿐
❓حق الناس چیست؟ و اگر صاحبان آن حق در دسترس نباشند چه باید کرد؟👆 ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
🌐وبگاه "کودک و نوجوان" به همت پایگاه اطلاع رسانی و مرکز فناوری اطلاعات دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی شروع به کار کرده: http://nikoonikan.com 👈 ⭐️ویژگی ها: ارائه انیمیشن و کتاب صوتی و کاردستی و... مخصوص کودکان 🌼 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌺🌺⸙჻ᭂ࿐
❓آیا خواندن آنچه روی قبرها نگاشته شده است، باعث فراموشی می‌شود؟ ✅پاسخ: روایاتی وجود دارد که خواندن نوشته‌های روی قبرها را موجب فراموشی و یا کُندذهنی اعلام می‌کنند.[1] این روایات از جهت سندی ضعیف هستند. با فرض پذیرش و قطع نظر از ضعف سندی؛ شاید توصیه به نخواندن سنگ‌نوشته‌ها بدان دلیل باشد که انسان نباید در قبرستان‌ها به جای تفکر در مرگ و یا قرائت قرآن بر سر قبر آشنایان، با خواندن سنگ‌نوشته‌های قبرهایی که به او مرتبط نیستند، ذهن خود را درگیر کند. این روایات عبارتند از: 1. پیامبر اسلام(ص) فرمود: «ده خصلت فراموشى می‌آورد: خوردن پنیر، نیم‌خورده موش، خوردن تخم گشنیز، حجامت بر پشت سر، راه رفتن میان دو زن، نگاه بر دار زده، انداختن شپش، و خواندن نوشته گورستان».[2] 2. امام موسى بن جعفر(ع) فرمود: «نُه چیز است که فراموشى می‌آورد: خوردن سیب ترش، خوردن گشنیز، خوردن پنیر، خوردن نیم‌خورده موش، در آبی که جریان ندارد بول نمودن، خواندن نوشته سنگ‌هاى قبر، در میان دو زن راه رفتن، شپش را نکشته دور انداختن و از گودى پس گردن حجامت نمودن».[3] گفتنی است؛ با توجه به ضعف سند این روایات؛ فقها به کراهت خواندن نوشته‌های روی قبور فتوا نداده‌اند. 🔖پاورقی: [1]. در مجموع دو روایت نقل شده است. [2]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ‏73، ص 321، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. [3]. شیخ صدوق، الخصال، ج ‏2، ص 422 – 423، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1362ش. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. •┈┈••✾•✨⁦🌸⁩✨•✾••┈┈• 🌷با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید🌷 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸⁩✨•✾••┈┈•
28.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥ضرورت شناخت روحیات همسر 🎤 🌼  @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌺🌺⸙჻ᭂ࿐
❓فلسفه‌ی وجودی شیطان که موجودی اغواگر و گمراه کننده است، چیست؟ و چرا خداوند او را خلق کرد؟ ✅پاسخ: اوّلاً: خداوند را، شیطان خلق نکرد. به دلیل این‌که او سال‌ها (6 هزار سال)[1] هم‌نشین فرشتگان و اهل عبادت بود، ولی بعداً به خواست خود و بر اثر تکبر راه طغیان و انحراف را در پیش گرفت و از رحمت خداوند دور شد. ثانیاً: وجود شیطان، برای انسان‌های با ایمان و آنها که می‌خواهند راه حق را بپیمایند، مضر نیست، بلکه وسیله‌ی پیش‌رفت و تکامل است؛ چرا که پیش‌رفت و ترقی و تکامل، همواره در میان تضادها صورت می‌گیرد.[2] 🔹نقش شیطان در این جهان نقش دعوت کننده است؛ یعنی شیطان فقط انسان‌ها را به گمراهی و انحراف دعوت می‌کند. خداوند به او قدرت تصرف در نفوس و سلطه‌ی بر آنها نبخشیده است: «إِنَّهُ‏ لَیْسَ‏ لَهُ‏ سُلْطانٌ‏ عَلَى‏ الَّذِینَ‏ آمَنُوا وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ‏ یَتَوَکَّلُونَ‏»؛[3] بی‌گمان او را بر کسانی که ایمان آورده‌اند و به پروردگارشان توکل می‌کنند، تسلطی نیست. به همین جهت وقتی که در قیامت عده‌ای شیطان را به دلیل این‌که آنها را گمراه کرد ملاقات می‌کنند، شیطان با آنها محاجه می‌کند می‌گوید: «... وَ ما کانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ ...»؛[4] و من بر شما سلطه‌ای نداشتم، جز این‌که شما را دعوت کردم. 🔸در همین راستا باید گفت؛ آموزه‌های قرآنی حکایت از آن دارد که نقش شیطان در انحراف و گمراهی انسان، فقط در حد دعوت است و او هیچ‌گاه انسان‌ها را به اجبار به انحراف نمی‌کشاند؛ زیرا که انسان، مخاطب دو دعوت است. یکی دعوت خدا و یکی شیطان، و این انسان است که با اختیار خود یکی از این دو دعوت را می‌پذیرد. اما انسان‌هایی که با میل و اراده خود دعوت شیطان را پذیرفتند و او را الگوی خود قرار دادند و از دستورات او پیروی کردند، بر آنها سلطه پیدا می‌کند و آنها را به نابودی می‌کشاند: «إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ ...»؛[5] جز این نیست که تسلط او بر کسانی است که او را دوست می‌دارند. 📌پاورقی: [1]. سید رضی، محمد بن حسین، نهج البلاغه، محقق، صبحی صالح، ص 287، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق. [2]. بیستونی، محمد، شیطان شناسی از دیدگاه قرآن کریم، ص 17. [3]. نحل، 99. [4]. ابراهیم، 22. [5]. نحل، 100. 📜اطلاعات بیشتر👇 https://b2n.ir/229253 ✅پاسخگوی سوالات هستیم🔻 [ • 🍁 @Tollabe_pasokhgoo 🍁 • ]