هدایت شده از روشنگری
🔴 بعد از فروش زنان ویترینی در اسرائیل حالا
❌ فروشگاه شوهر در فرانسه
طبقاتی مختلف با انواع مرد در ویترین
#جاهلیت_مدرن
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از کانال طرح المپیاد کتابخوانی (ویژه مربیان)
طرح تجهیز جنگ نرم.pdf
339.8K
کانال عملیات فرهنگی :
https://eitaa.com/amaliatefarhangy
هدایت شده از کانال طرح المپیاد کتابخوانی (ویژه مربیان)
طرح تجهیز جنگ نرم
گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت
بسمه تعالی
مقدمه :
دیروز جانها را میخواستند و امروز جوانان را ..................................
حمله امروز دشمن بسیار جدیتر از هجمه دیروز اوست و ابزار کشتار جمعی فرهنگیاش وحشتناکتر از جنگ افزار دیروز اوست .دیروز توپها و تفنگها ، خانه و خاک را نشانه میگرفتند و امروز دل و دیده را هدف قرار داده اند . دیروز در صدد گرفتن « جانها » بودند و امروز در صدد گرفتن جوان ها هستند .دیروز در میدان جنگ ، مین میکاشتند و امروز در تمام معابر ما مین منیت و شهوت میکارند .دیروز صحبت از مین ضد نفر بود ، و امروز سخن از مین ضد دین و اجتماع است .دیروز فتح خاک مطرح بود و امروز فتح دلهای پاک .دیروز شبیخون میزدند و امروز در وسط روز به ارزشها حمله میکنند .دیروز شهدا را به تیر بستند و امروز هدف شهدا را نشانه گرفتند .دیروز صدای زنگ جنگ ، ما را برای دفاع بیدار کرد و امروز بدون صدا می خواهند ما را خواب کنند .دیروز دشت آزادگان خوزستان در معرض هجوم بود و امروز دشت آزادگی و حرّیت این خاک در معرض حمله است تفنگ میدان دیروز گرم بود ، و سلاح میدان امروز سرد است و از جنس قلم .دشمن امروز میخواهد با قلم ، پای ارزش ها را قلم کند .تیر های دیروز گلوله های داغ بود و وحشت آور و با جهت مشخص ، اما تیرهای امروز واژه های سم آلودی است که آرایشگران مزد بگیر، آنها را با رنگ و روغن شهوت و هوس شیطانی بزک کرده اند و زینت داده اند ،که ظاهرشان دلکَش و باطنش دلکُش است .تیرهای دیروز قالب را نشانه میرفتند و تیرهای امروز قلب را !باید هشیار بود که اگر تیرهای دیروز با سر و صدا می آمدند ، تیرهای امروز با سکوت محض به هدف عقل و دل میخورند اسیر جنگ دیروز مشخص بود و مقدس . اسیر تهاجم فرهنگی امروز نامقدس است و گاهی نامشخص .مفقودالاثر دیروز فرشته ترین انسان روی زمین بود و هست ، و مفقودالاثر این هجوم ، چه بسا دیوترین انسان شود . چه آنکه اثری از ایمان و دین و معنویت در او نیست ...درمان مجروح جنگی دیروز ، آسان تر بود و مداوای زخمی این تهاجم بسیار دشوار بلکه مجروح جنگ دیروز جراحت و مرضش مسری نبود و مجروح این تهاجم بی امان ، جرایتش سرایت میکند و مرضش مسری است . دیروز با کارد سر میبریدند و امروز با پنبه سر ارزش ها را می برند .دیروز با جار و جنجال و سر و صدا آمدند و ما هم برای دفاع بسیج شدیم ، اما امروز لالایی هوس میخوانند و میخواهند با ابزار بی صدای جنگ فرهنگی ، دلمان را به خواب عمیق غفلت فرو برند . باید به هوش باشیم که تانک تهاجم فرهنگی دشمن به شدت عقبه ی ایمان ما را می کوبد .این حمله از قرارگاه غرب که بوی غروب میدهد شروع شده و به سوی قرارگاه شرق که ایرانش بوی شهود و شهادت میدهد روانه شده است ؛ با این تفاوت که دیروز برای خاکریز های جبهه ، دندان های طمع تیز کرده بودند و امروز خاکریزهای فرهنگ و دین را میخواهند فتح کنند.باید به هوش بود که امروز بمب های شیمیایی شهوت را در منطقه ی حلبچه هویت ما رها کردهاند که باید ماسک معنویت زد.امروز باید پدافند پرهیزگاری را برای برانداختن هواپیماهای هوای و هوسِ نفس و شیطان های ضد فرهنگی فعال کرد .و توپ های تدین را از تانک تقوا و تهذیب نفس شلیک کرد و با تک تیر تکبیر ، مغز دشمن فرهنگی را نشانه رفته و با حمله ، سنگر او را به سنگریزه تبدیل کرد .باشد که با تقویت سپاه فرهنگی ، لشگر های سیاهدل ضدفرهنگ را بار دیگر در این دفاع مقدس تر از دیروز شکست دهم و سینههای خود را سپر اهداف مقدس شهیدان و امام شهیدان (ره) کنیم .انشاالله
هدایت شده از کانال طرح المپیاد کتابخوانی (ویژه مربیان)
بخش دوم) چیستی طرح تجهیز جنگ نرم :
1 - طرح تجهیز جنگ نرم بدین گونه می باشدکه با محوریت استاد و مربی ؛ امر کتاب و کتابخوانی بین نوجوانان و جوانان نهادینه می شود و نسل نو با قهرمانهای حقیقی و واقعی خود آشنا می شوند و در زندگی واقعی از آنان الگو می گیرند .این طرح خط بطلانی است بر قهرمانهای پوشالی غربی و شرقی مثل شرک و زورو و باربی و بنتن و باب اسفنجی و مرد عنکبوتی و ...........و تاسی است از قهرمانهای شجاع و حقیقی همچون خمینی کبیر و مطهری و بهشتی و رجائی و چمران و باکری و خرازی و همت و .............
2- کتابهایی که برای تدریس طرح لحاظ شده کتابهایی جذاب ، جوان پسند ، موثر ، ساندویچی و کنسرو شده می باشد که قطعا در سبک زندگانی و زاویه نگاه و رشد افق فکری مخاطبین تاثیر بسزایی خواهد داشت و به نسل نو گرا می دهد و نسلی پویا و فعال و زنده و متحرک و تعیین کننده و سازنده و امیدوار تحویل جامعه می دهد .
3- این طرح در چهار سطح مقدماتی ، تکمیلی ، پیشرفته و عالی می باشد که اجمالا تعدادی از کتب سطح یک به پیوست تقدیم می گردد .
بخش سوّم ) چگونگی اجرای طرح تجهیز جنگ نرم :
قوانین و آئین نامه مربوط به طرح تجهیز جنگ نرم به شرح ذیل می باشد :
الف ) مزایای شرکت در طرح تجهیز جنگ نرم برای متربیان :
1 – به نفرات اول تا سوم هر کلاس لوح تقدیر اهداء می شود .
2- به متربیانی که نمره آنان بالای 16 باشد به شرط حضور مرتب در کلاس ؛ گواهی نامه اعطاء می گردد .
3- به متربیانی که علاوه بر آزمون کتبی در آزمون شفاهی هم نمره 20 را کسب نمایند و کتاب آموزش دیده را حداقل به سه نفر تدریس نمایند مجوز تدریس داده می شود .
افرادی که در مراحل مختلف برگزاری دوره های طرح ممتاز شناخته شوند به عنوان نخبه شناسائی می گردند و از آنان به عنوان مربی گروه استفاده می شود و برای آنان امتیازات ویژه ای لحاظ می گردد و در صورت امکان دوره ها و اردوهای ویژه ای برای آنان برگزار می گردد .
4- در طول سال بین متربیان مستضعف بن کالا و ارزاق توزیع می گردد .
5- در هر مرحله طرح ، یک المپیاد شهرستانی برگزار خواهد شد که به نفر اول تا سوم شهرستان علاوه بر لوح تقدیر ، بلیت سفر زیارتی مشهد مقدس یا قم مقدس اهداء می گردد تا بعد از به حد نصاب رسیدن افراد (40نفر) در قالب یک اردوی زیارتی سیاحتی به مشهد مقدس یا قم مقدس اعزام گردند . در صورتی که در مراحل بعدی ، متربی مجددا ممتاز شود و جزء سه نفر برتر شود مشمول جایزه مجدد می گردد .
بر آنیم که ان شاء الله در صورت امکان در ضمن سفر زیارتی دوره های فشرده فرهنگی تبلیغی برای متربیان برگزار گردد .
6- کسانی که مایل به شرکت در دوره های طرح می باشند اما امکان حضور در کلاسها را ندارند می توانند کتابها را تهیه کرده و به صورت غیر حضوری در طرح شرکت نموده و موقع آزمون حضور یابند .
7- مخاطب طرح کلاس ششم و مقطع شش سال دوم تحصیلی ( راهنمایی ، دبیرستان) و جوانان کمتر از 25 سال می باشند لذا آزمون فقط از همین محدوده سنی برگزار می گردد ولی شرکت افراد خارج از این سن به عنوان مستمع آزاد بلا مانع می باشد .
هدایت شده از کانال طرح المپیاد کتابخوانی (ویژه مربیان)
گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت جهت لبیک گفتن به اوامر رهبری (حفظه الله تعالی ) مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم ) طرحی را تدوین نموده است به نام طرح تجهیز جنگ نرم که تا کنون به صورت آزمایشی در چندین منطقه آن را انجام داده است و به لطف الهی با استقبال چشم گیری مواجه بوده است .
بخش اول ) چرایی و اهمیت طرح تجهیز جنگ نرم :
فقر ، شب را ” بی غذا ” سر کردن نیست ..
فقر ، روز را ” بی اندیشه” سر کردن است
فقر ، گرسنگی نیست ، عریانی هم نیست ……
فقر ، چیزی را ” نداشتن ” است ، ولی ، آن چیز پول نیست ….. طلا و غذا نیست…….
فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفتۀ یک کتابفروشی می نشیند ……
فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است ، که روزنامه های برگشتی را خرد میکند ……
فقر یعنی سرانه مطالعاتی ایرانی ها در روز فقط ۱۸ دقیقه و۴۷ ثانیه است و در جهان 70 دقیقه ؛ یعنی یک چهارم میانگین جهانی
سرانه مطالعاتی آمریکایی ها ۲۰ دقیقه، انگلیسیها۵۵ دقیقه و ژاپنیها ۹۰ دقیقه ؛ ۹۱ درصد مردم کشور ژاپن به طور معمول کتاب، روزنامه و مجله مي خوانند؛ براي مثال يک ژاپني در سال بين ۴۶ تا ۴۷ کتاب مي خواند و ۶۵ درصد مردم کره جنوبي نيز عادت به مطالعه دارند.
مردم ايسلند در سال، ۴۰ کتاب مي خوانند که بعد از کشور فنلاند با خواندن ۴۷ کتاب در سال، بيشترين مردم کتابخوان را دارند و هر ۱۰ شهروند ايسلندي در طول زندگي خود يک کتاب تاليف مي کنند
فقر یعنی آنکه سهم کتاب و کتابخوانی در زندگی ما نزدیک به صفر است
فقر یعنی تیراژ 2000 الی 5000 در ایران در مقایسه با تیراژ 000/000/1 در ژاپن
فقر یعنی کتابخانه های بدون مشتری ایران در مقایسه با صف های عریض و طویل برای ورود به کتابخانه در ژاپن
فقر یعنی آنکه دغدغه اول و دوم و سوم شکم است و شکم و حتی دغدغه چهارم هم شکم است نه کتاب
فقر یعنی تعفن جهل در فقدان عطر کتاب
فقر یعنی دی اکسید کربن حماقت در فقدان اکسیژن کتاب
فقر یعنی رای آوردن قدّاره کِشهای جامعه به دلیل خاک خوردن کتابهای تاریخی و سیاسی
فقر یعنی شلوغ بودن صف زندان و خلوت بودن صف کتابخانه ها و کتابفروشی ها
فقر یعنی حجیم بودن قُطر پرونده های قضائی مجرمین و نازک بودن قطرکتب مطالعه شده آنان
فقر یعنی آمار بالای طلاق و اختلافات خانوادگی به دلیل مهجور بودن کتب راهنمای خانواده
فقر یعنی تا دو نصف شب پای ماه پاره بودن و وقت نگذاشتن برای یک دقیقه تفکر و مطالعه
بعد از سالهای سال خدمات رسانی به مناطق محروم جنوب کرمان به این نتیجه رسیدیم که ؛
دردناک تر از یتیم معیشتی یتیم معرفتی است ؛ دردناک تر از فقر مالی ، فقر فکری فرهنگی است ؛ دردناک تر از ضعف شکم ضعف شرافت است ؛ دردناک تر از سر درد ، درد سر است ؛ دردناک تر از دل درد ، درد دل است ؛ دردناک تر از زندگی کپری زندگی پکری است ؛ دردناک تر از خواری زندگی ، زندگی خماری و قماری است ؛ دردناک تر از بیکاری ، بی عاری است ، بی حالی است ، بی عرضگی است
بعد از سالهای سال خدمات رسانی به مناطق محروم جنوب کرمان به این نتیجه رسیدیم که ؛
مهم تر از پول داری ، وجدان داری است
مهم تر از ماهی دادن ، آموزش ماهیگیری است
و مهم تر از آموزش ماهیگیری ، آموزش فرهنگ کار و تلاش و کوشش است .
و مهم تر از فرهنگ کار و تلاش و کوشش ، فرهنگ انسانیت و شرافت است .
و مهم تر از فرهنگ انسانیت ، فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است .
بعد از سالهای سال خدمات رسانی به مناطق محروم جنوب کرمان به این نتیجه رسیدیم که ؛
تا فرهنگ مردم تغییر نکند هیچ چیز تغییر نمی کند ِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ برای رشد و تعالی مردم هیچ راهی نداریم الا اینکه سبک زندگی آنان را تغییر دهیم سبک زندگی اسلامی ایرانی ؛ تا فرهنگ کار و تلاش و کوشش و همت و بلند نظری و بلند همتی و گذشت و ایثار و تواضع و ادب و انسانیت در قلب مردم جوانه نزند هیچ کاری از پیش نمی رود و به این نتیجه رسیدیم که باید تمام همّتمان را متمرکز در تغییر سبک زندگی مردم نمائیم و تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم رسوخ پیدا نکند و مردم با قهرمانهای خودشان آشنا نشوند چیزی تغییر نخواهد کرد و اگر الان شروع کنیم شاید 20 سال بعد ، نسل آینده متحول شود و متحول نماید و الا المتعبد علی غیر فقه کحمار طاحونه یدور و لا یبرح
حالا این گوی و این میدان ؛ هر که هوس کرببلا دارد بسم الله
هدایت شده از کانال طرح المپیاد کتابخوانی (ویژه مربیان)
ب ) تکالیف و مزایای شرکت در طرح تجهیز جنگ نرم برای مربیان محترم :
1 – ابتدائا مربیان محترم مورد مصاحبه قرار گرفته و بعد از قبولی در مصاحبه جهت تدریس برای آنان مجوز تدریس صادر می گردد .
2- بعد از تدریس هر کتاب ؛ جهت تجلیل از مربی محترم لوح تقدیری برای ایشان صادر می گردد که در مراسم اختتامیه تقدیم می گردد .
3- بعد از تدریس کامل کتاب در کل شهرستان ، به بهترین ، فعال ترین ، موثرترین ، خوش اخلاق ترین مربی شهرستان که بیشترین جذب را داشته علاوه بر لوح تقدیر ویژه ، بلیت سفر زیارتی مشهد مقدس یا قم مقدس اهداء می گردد تا بعد از به حد نصاب رسیدن افراد (40نفر) در قالب یک اردوی زیارتی سیاحتی به مشهد مقدس یا قم مقدس اعزام گردند .
بر آنیم که ان شاء الله در صورت امکان در ضمن سفر زیارتی دوره های فشرده فرهنگی تبلیغی برای مربیان محترم برگزار گردد .
لازم به ذکر است که در دوره های بعدی اسم آن مربی محترمی که ممتاز شده بود از قید قرعه خارج می گردد .
4 - معیار مربی نمونه :
آمار بالای قبولی متربیان ، ابتکارات آموزشی ، استفاده از ابزار روز مثل ویدیو پرژکتور و .... ، آموزش چند رسانه ای (پاورپینت ، کلیپ ، فیلم جشنواره عمار و ..... ) ، برگزاری اردو ، خوش اخلاقی و خوش برخوردی و .... از معیارهای تشخیص مربی نمونه می باشد .
5- در طول سال بین مربیان مستضعف بن کالا و ارزاق توزیع می گردد .
6- معارفۀ کتاب :
در نظر است که برای هر کتاب افتتاحیه و اختتامیه برگزار گردد . در مراسم افتتاحیه حتی الامکان از نویسنده کتاب دعوت می شود که کتاب خود را معرفی نماید و در صورت عدم امکان از استادی که کتاب را خوانده و مسلط می باشد دعوت می گردد تا برای مخاطبین فرازهای ناب و جذاب را معرفی نموده و مخاطبین تشنه شرکت در آن دوره گردند .
7- در مراسم اختتامیه ؛ جوایز ، لوح تقدیر و گواهی نامه ها اهداء می گردد . اهدای جوایز نباید به تاخیر بیفتد جوایز در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام دوره باید اهداء گردد والا باعث دلسردی و بی اعتمادی شرکت کنندگان در طرح می گردد .
8- اسامی مربیان و متربیان ممتاز در نماز جمعه ها خوانده می شود .
9- آزمون مرحله اول که در سطح کلاس برگزار می گردد به عهده مربی محترم می باشد و آزمون مرحله دوم که در سطح شهرستان برگزار می گردد به صورت کتبی و سراسری برگزار می گردد .
10- مربی محترم در مرحله اول می بایست آزمون را به صورت شفاهی و کتبی برگزار نماید و بعد برگزاری لیست نمرات شفاهی ، کتبی و معدل آن دو را به علاوه لیست کامل و دقیق حضور و غیاب را تحویل مسولین طرح بدهد .
لازم به ذکر است که مربیان محترم در مرحله شفاهی می بایست برای کتاب 12 نمره و برای فعال بودن و مشارکت در بحث و منظم بودن متربی و سایر آیتمهای فعالیت متربی 8 نمره لحاظ نمایند .
11- در طول دوره از مربیان محترم انتظار می رود که سعی نمایند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بین متربیان نهادینه نمایند و آنان را تشویق کنند که کتاب بخوانند و برای بقیه متربیان بیان نمایند .
12- لیست مشخصات کامل مربیان و متربیان محترم در هر دوره ای تدوین و به مسئول طرح ارائه گردد (نام و نام خانوادگی . کد ملی . تلفن . نام محل سکونت . مقطع تحصیلی یا سن . نام دوره )
13- اگر متولیان امر به دقت و منظم طرح را اجرا نموده و همکاری لازم را داشته باشند زمانبندی طرح به اینگونه می باشد که در هر فصل یک کتاب تدریس گردد البته جهت تدریس در فصل تابستان سه کتاب لحاظ گردیده است .
قرار بر آن است که ان شاء الله در فصل تابستان ، ماهی یک کتاب و در سایر فصول سال ، فصلی یک کتاب تدریس شود لذا در تابستان حداقل باید هفته ای سه جلسه و در سایر فصول سال هفته ای یک جلسه برگزار گردد .
یعنی در فصل تابستان ماهی 12 جلسه و در سایر فصول سال ، فصلی 12 جلسه برگزار می گردد .
14- لازم به ذکر است که کتاب ها جهت تدریس به صورت رایگان در اختیار مربیان محترم گذاشته می شود البته بعد از تدریس باید محبت بفرمایند و کتاب را عودت دهند تا آن کتاب جهت تدریس به شهرستان دیگر داده شود . البته در صورتی که خواهان کتاب برای خود یا متربیانشان می باشند بعد از ثبت سفارش ،کتابها با تخفیف ویژه تقدیم می گردد . نماینده طرح در شهرستان می بایست هزینه کتاب را به حساب گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت واریز نمایند تا کتاب تهیه و ارسال گردد .
15- این طرح برآن است تا ان شاء الله در صورت امکان برای مربیان محترم دوره های حضوری و غیر حضوری نیز برگزار نماید .
16- حتی الامکان هنگام برگزاری کلاس و آزمون از شرکت کنندگان پذیرائی گردد ولو با یک چایی یا بستنی و ......
17- جهت تسهیل در استفاده از منبع طرح و به روز رسانی مربیان و متربیان محترم در برنامه ایتا دو کانال راه اندازی شده که از مربیان و متربیان محترم دعوت می شود حتما حتما حتما عضو شوند تا از مطالب به روز کانال ها استفاده نمایند .
هدایت شده از کانال طرح المپیاد کتابخوانی (ویژه مربیان)
ج ) نکات مهم :
1- متولی و مجری برگزاری طرح و عملیاتی نمودن آن در هر شهرستان بدین گونه می باشد که شورایی توسط مربیان محترم شهرستان تشکیل می شود و از بین خودشان افرادی کاندیدا می شوند و به سه نفر برادر و سه نفر خواهر به عنوان شورای مرکزی و یک نفر به عنوان دبیرکل رای داده می شود تا طرح را اجرائی نمایند . ضمنا هر ساله جهت تمدید و یا تعیین شورای مرکزی جدید رای گیری می شود .
2- بسیاری از کارهای ما یا سخت افزاری است و یا اگر نرم افزاری هم باشد خروجی خاص و تاثیر گذاری ندارد و یک کار صوری و آماری است لذا این طرح را باید جدی گرفت تا مطالب کتاب در بین نوجوانان و جوانان نهادینه شود . آمار صوری قتلگاه آرمان است از دادن هر گونه آمار صوری به شدت پرهیز شود .
3-نظارت دقیق و قوی :
از آنجا که هدف از این برنامه یک کار صوری و آماری نیست و هدف رشد و ارتقای واقعی علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان می باشد باید نظارت مجریان محترم طرح تجهیز جنگ نرم در هنگام برگزاری آزمون بسیار قوی باشد و با متخلفین قاطع برخورد گردد و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف و تقلبی باید از آزمون حذف گردد تجویز تقلب خیانت علمی می باشد و در حق همه شرکت کنندگان نیز خیانت محسوب می گردد .
4- جهت همکاری مضاعف ادارات و نهادهای دولتی و مردمی در هر شهرستان پیشنهاد می گردد ستادی تشکیل شود به نام ستاد طرح تجهیز جنگ نرم و تمامی نهادهایی که مایل به عضویت در این ستاد هستند یک نماینده معرفی نمایند و فصلی یک جلسه با حضور تمامی اعضاء تشکیل شود و هر نهادی در پیشبرد برنامه نقشی ایفاء نماید از کمک مالی گرفته تا اهدای جوایز گرفته تا برگزاری دوره و .......
5- ضمنا گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت به عنوان دبیر این ستاد می باشد و مسئول پیگیریها نیز دبیر ستاد می باشد .
6- قبل از شروع طرح ، طرح مذکور را با امام جمعه محترم و متولیان فرهنگی شهرستان ( سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه علمیه برادران و خواهران ، سپاه پاسدارن و ...... ) در میان گذاشته و از ظرفیت آن نهادهای مقدس استفاده نمائید و از امام جمعه محترم بخواهید علمدار اصلی طرح ایشان باشند و حداکثر حمایت را از طرح نموده و بالاخص در خطبه های نماز جمعه و در جلسات با مسئولین شهرستان طرح را برای مخاطبین توضیح داده و مردم و مسئولین را تشویق به شرکت در این طرح و مسئولین را تشویق به حمایت از این طرح نمایند .
د ) نکته ای با خیرین محترم :
لازم به ذکر است که از ابتدای سال 97 سیاست گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت بر آن شده که حتی الامکان اقلام خوراکی و ارزاق و گوشت قربانی و آرد و ...... را با اولویت مربیان و متربیان مستضعف لحاظ نموده و تقسیم نماید کما اینکه در ماه مبارک امسال حدود 20 میلیون تومان ارزاق مختلف را با اولویت مربیان و متربیان مستضعف تقسیم نمودیم تا هم گدا پروری ننموده باشیم و به فرهنگ تکدّی گری دامن نزده باشیم و هم عزت مستضعفین حفظ شده باشد و هم سایر مستضعفین را تشویق نمائیم که در طرح های فرهنگی شرکت نمایند و هم آنکه غیر از زدودن فقر مالی ، فقر فکری فرهنگی را نیز از بین ببریم و اعتماد به نفس و خودباوری را به آنان برگردانیم .
بدیهی آنکه از آن مستضعفینی که قادر به شرکت در این برنامه ها نیستند (مثل افراد سالخورده ) غافل نبوده و نیستیم .
نکته مهم آنکه منبع تامین اعتبار این طرح شما خیرین محترم می باشید بدیهی اینکه حمایت دائمی شما از این طرح مزید امتنان خواهد بود . با تشکر ویژه
والسلام
گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت
کانال طرح تجهیز جنگ نرم در ایتا :
https://eitaa.com/tarhetajhizejangenarm
کانال عملیات فرهنگی در ایتا :
https://eitaa.com/amaliatefarhangy
کانال گروه جهادی تبلیغی فداییان عدالت در ایتا :
https://eitaa.com/fadaeiyaneadalat
هدایت شده از جنبش مقسطین
⏳جامعه شناسی از منظر امام باقر عليه السلام
🔸در جامعه شناسی از منظر امام باقر عليه السلام شرايط و #سنجه های مقاطع و عصر های مختلف مطرح شده است، كه عبارتند از:
1️⃣⏳ #عصر_گرگ 🐺
عصر گرگ عصری است كه آحاد جامعه نه اهتمام و همتی دارند كه حقی را محقق كنند، و نه عمل می كنند. در دوره انبيا بسيار شاهد اين بوديم كه مردم نه اهتمام داشتند و نه عمل می كردند، لذا عذاب نازل می شد. در سوره والعصر دكترين خسران انسان ها آمده است.
«همانا همه انسان ها در خسران و زيان هستند، مگر كسانی كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دهند، و يكديگر را به #حق سفارش كرده و يكديگر را به شكيبايى و استقامت توصيه نموده اند!» اگر شرايط گرگ بود همه در خسران هستند، چرا كه نه ايمان و اهتمام و باور دارند و نه عمل می كنند.
2️⃣⏳ #عصر_قوچ 🐑
عصر قوچ عصری است كه مردم اهتمام دارند كه گزاره مثبتی را رقم بزنند اما عمل نمی كنند، مرددند، به مثابه كسی كه ايمان دارد اما عمل صالح انجام نمی دهد. در قرآن كريم 65 بار تاكيد شده است، كه ايمان بياوريد و عمل صالح انجام دهيد. اگر شرايط قوچ باشد، افراد باور دارند، لكن ترديد وجود دارد و به تبعش عمل نمی كنند. قوه محرك و انبعاث به قدری در آن باور و اهتمام نيست، كه به عمل منجر شود.
3️⃣⌛️ #عصر_ميزان ⚖️
عصر ميزان عصری است كه مردم هم ايمان، اهتمام و باور دارند و هم عمل صالح وجود دارد. خسران و خسارت در اين مواقع در مسير انسان ها نيست.
🔸زمان تشكيل #حكومت_حق
زمان تشكيل حكومت حقه و عصر ظهور زمانی خواهد بود كه اين دو حالت در مردم به وجود آيد، كه هم باور و اهتمام داشته باشند و هم عمل كنند. دليل اين كه در زمان ائمه، تنها در دوره امام علی عليه السلام به مدت 4 سال ساختار حكومت در منطقه محدودی رقم خورد، و چندين جنگ به ايشان تحميل شد و مظلومانه به شهادت رسيدند اين است كه آحاد مردم آن زمان در #دوره_گرگ بودند.
⌛️ #عصر_تحقق_قسط ⚖️
✊️ #جنبش_مقسطين
@Moghsetin_ir
هدایت شده از جنبش مقسطین
4_6010409927313458100.mp3
3.73M
⌛️حکومت حقهی الهی چه زمانی برپای میشود؟
🔸 امام باقر(ع) با شرح داستانی جالب، پاسخ میدهند.
عصر گرگ🐺، عصر قوچ🐏، عصر ترازو⚖️ ( #قسط)
✨استاد حسن عباسی- مهر۹۶
@Moghsetin_ir
هدایت شده از جنبش مقسطین
🔰همراهی با امام زمان عجاللهتعالی فرجه شريف
همراهی با امام زمان عجاللهتعالی فرجه شريف در اين است، كه جامعه هدايت و راهنمايی شود كه مردم از #عصر_گرگ به #عصر_قوچ و از آن به #عصر_ميزان هدايت شوند. از مسئله انتظار تصور غلطی وجود دارد، امام زمان(عج) بین ما هستند و اگر انقلاب اسلامی دوام آورده، از حضور حضرت در صحنه است. ما منتظر ظهور هستیم، منتظر آمدن نیستیم، لذا باید در خودمان تغییر ایجاد کنیم و منتظر واقعی باشیم. مهدویت برای ما در بستر موضوع موعودگرایی شناخته میشود و موعودگرایی سه شاخصه اصلی دارد:
1⃣ ايمان به آخرت
2⃣ تغيير در نفس
3⃣ ايمان به شخصی که حی و زنده است اما حرکتش مخفی است.
ويژگی 313 نفر ياران خاص حضرت، اين است كه به #عصر_ميزان رسيده اند. می بايست به اين عصر رسيد چرا كه خداوند در قرآن می فرمايد:«ان الله لايغير بقوم حتی يغيروا ما بانفسهم» نبايد فقط منتظر بود. هم ايمان و هم اهتمام به #قسط هم عمل به #قسط در دو سطح عوام و خواص هدف اصلی است، همراهی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف در اين است كه احصا شود هر عصر چقدر جمعيت دارد، و همه تلاش ها در اين راستا صورت پذيرد كه؛
- جلوگيری از تنزل عصر شود،
- تلاش برای ارتقا عصر صورت پذيرد،
- مسئله #قسط فرهنگ شود.
- معرفت توحيدی شاخص و مولفه حركت در مسير آينده باشد.
🔰لذا بايد مديريت شود تا ريزش كم شود و رويش به سمت حركت از #عصر_گرگ به #عصر_قوچ و سپس #عصر_ميزان شكل گيرد.
#مقسطين می بايست به وعده الهی ايمان داشته باشند كه « وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ »؛ و آنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند، قطعاً به راه هاى خود، هدایتشان خواهیم کرد، و خداوند با نیکوکاران است.
✊جنبش مقسطین
@Moghsetin_ir
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔴20سال در مریخ!!
🔲بخشی از مصاحبه خواندنی با حجة الاسلام مستشاری؛ مشاور عالی نهاد رهبری در دانشگاه ها:
🔸بعضی از ما طلبه ها گاهی سی سال در حوزه می مانیم ولی در واقع گویا سی سال در مریخ بوده ایم!!
🔸 کسی که در اجتماع نباشد شاید عالم باشد و لی هر چه از نظر علمی رشد می کند، از آن طرف عقل اجتماعی اش تنازل پیدا می کند.
🔸معروف است که بازاری ها عاقل اند چرا؟ چون با مردم اند. آدمی در اجتماع رشد می کند هر چه انسان از اجتماع دوری کند ممکن است معلوماتش زیاد شود، ولی عقل اجتماعی اش ضعیف می شود!
🔺یک استادی به گردنم حق داشت. چند سالی پیش ایشان تلمذ کرده بودم از از ایشان پرسیدم که شما وقتتان را چطور می گذرانید؟ گفتند: از اول انقلاب تا حالا -که 20 سال از انقلاب گذشته بود -فقط کارم این بوده که برای تدریس از خانه می آیم به مسجد اعظم و بر می گردم!
▪️گفتیم: روزنامه یا تلویزیون نمی بینید؟! گفت: ابدا وقت این کار را ندارم!!
▪️گفتیم: به دیدن بچه هایتان نمی روید؟! گفتند: از همه شان خواهش کردم آنها بیایند سر بزنند، من نمی توانم!!
▪️گفتیم: یعنی حتی به زیارت هم نمی روید؟! گفتند: من در عمرم یک بار آن هم، همین چند سال پیش به مکه رفتم و در آنجا تنها دعایم این بود که خدایا شر اخباری ها را از سر اسلام بردار!
🔸ببینید جهان اسلام این همه مشکل دارد اسرائیل، آمریکا، تکفیری ها، مظلومیت تشیع، اما ایشان اخباری ها را نفرین می کنند!! الان که دیگر اخباری ها اصلا مطرح نیستند!
🔸 این همان فردی است که 20 سال در مریخ بوده است! این عامل بی بصیرتی می شود چون عقل اجتماعی اش ضعیف است.
📚دو هفته نامه عهد شماره 43
🆔 @feghahat
هدایت شده از سیدمحمد سیدی فرد
✅ مباحث
کانالی برای پاسخگویی به نیازهای #طلبه_پسا_انقلاب
📗 #مدیریت_زمان
📗 #برنامه_درسی برای رسیدن به #اجتهاد
📗 #تبلیغ_بین_الملل
📗 #فقه_حکومتی
📗 #ولایت_فقیه #رجال #هرمنوتیک #نظام_سازی
eitaa.ir/mabaheth
موج اول فراخوان 24 ؛ مبلغ 13ت با هدف روستاهای محروم و کپرنشین جمع آوری شد خدا قوت . موج دوم فراخوان قربانی عید قربان فقط مختص مدارس شبانه روزی مناطق محروم است که روز عید قربانی انجام می شود و برای مدارس ذخیره می شود.مدارس شبانه روزی رودبار جنوب کرمان ازمحرومترین،مغفول ترین و مظلومترین مناطق دانش آموزی است که صدرصد آنها به نون شب نیازمندند ، کمتر از یکماه دیگه مدارس دایرند و آن وقت بدبختی کولاک می کند و دیدن سوءتغذیه فرزندان جازموریان و رنگ های پریده و زرد دختران و پسران معصوم دل هر انسانی را به درد می آورد. رسانه باشیم . گروه جهادی تبلیغی فداییان عدالت. بانک رسالت .
5041721018871583
هدایت شده از فرقان سایبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سکولاریسم
🔴 یکی از بزرگان حوزه گفته اند :
منبری های محرم مسائل سیاسی را با مباحث منبر مخلوط نکنند...
🔹امام خامنه ای : هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است....
@Forqancybery
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🏴دارد محرم تو ز ره میرسد حسین
بایک نگاه، اسم مرا هم زهیر کن
🏴من حر روسیاه توأم، یابن فاطمه
دستم بگیر و عاقبتم را بخیر کن
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
لینک کانال طرح المپیاد کتابخوانی در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/4FZLDyvgr658k8PYAmjv2U
قرارگاه جهادی طلاب تحول خواه:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت دادستان دادگاه ویژه روحانیت حجت الاسلام رئیسی
با سلام
همچنان که کاملا مطلع هستید چند روز پیش تعدادی از بهترین فرزندان این ملت که از فعال ترین حوزویان در عرصه ی دفاع از انقلاب هستند توسط نهاد متبوع جناب عالی به جرم مبارزه با فساد و هم دردی با مردم (تجمع مدرسه فیضیه که رسانه های معاند آن را تحمل نکردند و با برجسته کردن یک شعار سعی در کم اثر شدن این تجمع مهم و مبارک داشتند) به دادسرای ویژه روحانیت قم احضار شده و یک شب در سلول انفرادی محبوس بوده اند.
بنابر اطلاع دقیق مسئولین دادگاه ویژه به این طلاب انقلابی اطمینان داده بودند که جلسه صرفا برای گفت وگو و رایزنی می باشد و البته مانند موارد متعدد دیگر بر خلاف گفته ی خود عمل کردند.
جناب آقای رئیسی!
فلسفه ی وجودی دادگاه ویژه دفاع از نهاد مقدس روحانیت شیعه و دفاع از انقلاب می باشد نه اینکه دادگاه ویژه دادگاهی باشد ویژه ی برخورد با روحانیت انقلابی!
طبیعتا این دست اقدامات نسنجیده موجب انقلاب زدایی از حوزه های علمیه می شود که از نگرانی های اصلی رهبر معظم انقلاب بوده و موجب خوشحالی دشمنان انقلاب خواهد شد.
متاسفانه روند همیشگی این دادگاه برخورد با روحانیت و طلاب انقلابی بوده است.
بدبختانه دروغ گویی در احضار و بازجویی و دیگر مراحل کاری این نهاد به امری عادی تبدیل شده است.
این دادگاه در موارد زیادی مرتکب سندسازی و پرونده سازی علیه حوزویان مطالبه گر شده است.
تأثر و توصیه پذیری از اصحاب زر و زور از بخش های غیر قابل دفاع روند ذکر شده است.
استفاده از پابند، دست بند، چشم بند، توهین و تحقیر، نسبت به طلاب انقلابی بسیاری از شهرستان های کشور از دیگر خدمات دادگاه ویژه روحانیت به انقلاب بوده است!
اگر قضاوت بر اساس گزارشات به جای مستندات را نیز به این کارنامه بیفزاییم، باید عدالت قضایی را دچار فاجعه آمیزترین وضعیت بدانیم!
ارعاب و تحریک خانواده های طلاب انقلابی که برخی کارکنان دادگاه ویژه روحانیت در این کار خبره! هستند نیز روال ثابت دادگاه می باشد.
دادگاه ویژه روحانیت بر خلاف قانون در مواردی هیچ گونه اطلاعی از وضعیت بازداشتی های خود به خانواده ها نمیدهد.
با توجه به شرایط خاص جامعه و لزوم قدر شناسی دلسوزان نسبت به جوانان مطالبه گر، اگر کسی غیر از شما در این جایگاه بود احتمال همراهی با دشمنان انقلاب را در مورد آن شخص میدادیم...
جناب آقای رئیسی با حضور جنابعالی در این سمت انتظار می رفت اکثریت بدنه کارکنان این دادگاه اعم از دادیار ها، قضات، مسئولان اطلاعات عملیات ها و سایر افراد را تغییر اساسی دهید و در روند این دادگاه تحول جدی ایجاد کنید که این اتفاق نیافتاد!
برای امت حزب الله پذیرفته نیست که هنوز بسیاری از قضات و تاثیرگذاران ویژه روحانیت از ارادتمندان پایه گذار اشرافیت در کشور یعنی اکبر رفسنجانی باشند و تاثیر همین ارادت در بسیاری از قضاوت ها و برخورد های آنها مشهود باشد!
این در حالیست که به اذعان عام و خاص این دادگاه نسبت به معممین اختلاس گر، جریان ضدانقلاب و فتنه گر، جریان تشیع لندنی و... کاملا منفعل می باشد.
اتفاق اخیر قم نشان داد که خط و مشی دادگاه ویژه روحانیت با خط و مشی امام امت یکی نیست!
در پایان ضمن محکوم کردن اقدام غیر قابل توجیه دادسرای ویژه روحانیت قم خواستار عذر خواهی جناب عالی و مجازات مسببین و عاملین این اقدام دشمن شاد کن هستیم.
قرارگاه جهادی طلاب تحول خواه:
این متن نامه سرگشاده هستش
لطفا نام برادرانی که میل هستن امضا کنند بفرستید به شماره 09216518873
جزاکم الله
هدایت شده از کانال حاج آقا خلفانی
نخستین انسانی که پرواز کرد چه کسی بود؟
داوینچی؟
برادران رایت؟
یا عباس بن فرناس؟!
#تمدن_اسلامی
🏴 @mkhalfani
https://eitaa.com/mkhalfani
هدایت شده از m.s
#حسن_روحانی_را_هم_بازداشت_کنید
✍حسین قدیانی
🔻آقای آملی! لطفا زورتان را به همهی روحانیها برسانید!
🔹اگر قرار باشد قوهی قضا مستند به یک شعار، اینگونه فرض کند که طلبهای قصد جان حسن روحانی را کرده و ذیل همین فرض، چند تایی از طلاب را بازداشت کند؛ بر مبنای همین فرض، خود حسن روحانی هم باید بازداشت شود! چرا که رئیس قوهی مجریه، بارها و بارها با زبان تهدیدآمیز علیه منتقدان خود سخن گفته و حتی باری خواب جهنم- البته بخوانید بهشت!- هم برای جناح منتقد خود دیده است!
🔸لذا از کجا معلوم عوامل حسن روحانی و ذیل تهدیدات او، این بلا را بر سر طلبهی مظلوم مشهدی «محمد تولایی» نیاورده باشند؟! قطعا اگر قوهی قضا اقدام به بازداشت حسن روحانی نکند، این یعنی «تبعیض» آقای آملی! اگر بر مبنای یک شعار، میتوان چند طلبه را در پی جان حسن روحانی دانست، حتما بر مبنای سخنان رئیس قوهی مجریه، این احتمال هم مفروض است که دست حسن روحانی به خون طلبهی مظلوم مشهدی «محمد تولایی» آغشته باشد! عاقبت، تو وقتی منتقد را حواله به آن دنیا میدهی، از کجا معلوم تهدیدت را عملی هم نکنی؟! قدرمسلم، مادام که قوهی قضا، حسن روحانی را هم مثل آن چند طلبه بازداشت نکند، من حق دارم پیکر این طلبهی مظلوم مشهدی را در حالت کما، علامت استیلای تبعیض بدانم در قوهای که باید مجری عدالت باشد!
🔹حالا میفهمم چرا خمینی گفت؛ «اهل جهنم از بوی تعفن بعضی روحانیها در عذاباند»! نه! من سردار سپاه نیستم که بخواهم دست حسن روحانی را ببوسم! من سرباز آه مردمم و اگر بخواهم ببوسم، دست طلبههایی را میبوسم که غریبانه دارند تقاص قصور و تقصیر روحانیهای دیگر را پس میدهند!
🔸آقای آملی! اگر راست میگویید که هیچ خط قرمزی ندارید، حسن روحانی را هم بازداشت کنید! و الا اعتراف میکنم؛ هر چه تا کنون در مدح شما نوشتهام، سبب خشم خدا از این قلم خواهد شد! خدایا! مرا ببخش بابت حمایتهای پیشینم از آیتالله آملی و قوهی تحت امر ایشان، اگر عوض اجرای عدل و داد، در پی تبعیض باشند! که ظاهرا و معالاسف همین گونه است! حضرت آقا! اجازه داریم که معطوف به این قوهی قضا، هیچ امیدی به اجرای عدالت در نظام جمهوری اسلامی نداشته باشیم؟!
🔹به خدا در یأس کامل هستیم، با وجود این قوه! وقتی ناظر بر آن ادعاهایی که در مناظره مطرح شد، نه در دهان قالیباف میکوبد و نه در دهان روحانی، چه عدالتی؟! چه امیدی؟! چه ایمانی؟! چه انگیزهای؟! اصلا گیرم من به فلان دولتزن، رسما گفتهام «آشغال»! این «۶ ماه حبس تعزیری» دارد؟! نکند «دیکتاتوری» است؟!
رونوشت: رهبر انقلاب
#محمد_تولایی
#حسن_روحانی
@voinews
هدایت شده از حوزه انقلابی
⭕️جناب آقای رئیسی در خصوص بازداشت چند طلبه انقلابی بخاطر یک نشست طلبگی در فیضیه قم توضیح دهید