🎙/ شهیدآیتاللهمحمدباقرصدر:
◾️از خداوند خواستارم
ما را چنان نکند «که اهدافِ "حسین؏" را بِکُشیم درحالی که بر او مۍگرییم!»
@tollabolkarimeh 🌷
15.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ_معرفتی
👇
🍀وقتی با #تأویل_قرآن به جنگ امام حسین علیه السلام رفتند ❌
💠حجت الاسلام دکتر عاملی
@tollabolkarimeh 🌷
💠 #غلط_تر_از_مشهور 24
🔰 متاسفانه این روایت هم دارد در فضای مجازی دست به دست می شود که واقعا جای تاسف دارد که چطور عده ای جرات می کنند برای رسیدن به هدفی، هر حدیثی را جعل کنند و نشر دهند
واقعا داریم به کجا می رویم؟؟؟
خداشاهد هست کانال های ضد اسلام ، این مطالب را با سرعت زیاد نشر می دهند و می گویند شیعیان برای عزاداری های خود هیچ دلیلی ندارند و روی آورده اند به جعل حدیث !!!
عزیزان ، چرا داریم با دست خودمان ، آبروی اهل بیت را می بریم؟؟؟
حدیث زیر جعلی هست 👇
به امام صادق (علیه السلام)عرض شد: آقای من به فدایتان شوم!...وقتی کسی می میرد یا کشته می شود جلسه نوحه ای برای او می گیرند، و من مشاهده می کنم که شما و شیعیانتان از اول ماه محرم اقامه ی جلسه عزا می کنید.
حضرت فرمودند: این چه حرفی است!
هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین را آویزان می کنند در حالیکه پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است؛
ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم دل (و نه با چشم ظاهری) می بینیم پس اشک های ما سرازیر می شود.
جزایری، خصائص الزینبیه ص49 ، الهاشمی النجفی، ثمرات الاعواد، ص36
⬅️ در مورد این روایت باید گفت در اولین منبعی که این روایت آمده است همین کتاب ثمرات الأعواد است که از تاریخ وفات مولف کتاب کمتر از نیم قرن می گذرد؛ و منبعی معاصر محسوب می شود. لذا باید دید این کتاب از چه منبع قبل از خودش و با چه سندی ذکر کرده است. در صورتی وقتی به کتاب مراجعه می کنیم؛ می بینیم نه منبعی برای روایت ذکر کرده است نه سندی برای روایت آورده است. لذا هیچ اعتمادی به روایت نیست؛ و باید از نشر آن جلوگیری کرد. این روایت حتی در مجامع روایی مفصل ما امثال بحارالأنوار، وسائل الشیعة و مستدرک الوسائل نیز نیامده است
⬅️ بخدا قسم راه زیاد است برای اثبات عزاداری برای امام حسین (ع) ، پس چرا به احادیث جعلی و راه غلط روی بیاوریم؟؟؟
⬅️ یادمان نرود گناه حدیث دروغ به اهل بیت نسبت دادن اینقدر زیاد است که یکی از مبطلات روزه است ، بی تفاوت نباشیم خواهشا
👌 درست عزاداری کنیم، درست از مکتب اهل بیت دفاع کنیم ، درست اثبات عزاداری کنیم
✍️ احسان عبادی/ مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@ma_va_o
🔸 نقل مطالب بدون سند
⁉️ در بعضی از هیأتهای مذهبی مصیبتهایی خوانده میشود که مستند به مقتل معتبری نیست و از هیچ عالم یا مرجعی هم شنیده نشده است و هنگامی که از خواننده مصیبت از منبع آن سؤال میشود، پاسخ میدهند که اهلبیت(علیهمالسلام) اینگونه به ما فهماندهاند و یا ما را راهنمایی کردهاند و واقعه کربلا فقط در مقاتل نیست و منبع آن هم فقط گفتههای علما نمیباشد بلکه گاهی بعضی از امور برای مدّاح یا خطیب حسینی از راه الهام و مکاشفه مکشوف میشود، سؤال من این است که آیا نقل وقایع از این طریق صحیح است یا خیر؟ و در صورتی که صحیح نباشد، تکلیف شنوندگان چیست؟
✅ نقل مطالب به صورت مزبور بدون اینکه مستند به روایتی باشد و یا در تاریخ ثابت شده باشد، وجه شرعی ندارد مگر آنکه نقل آن به عنوان بیان حال به حسب برداشت متکلّم بوده و علم به خلاف بودن آن، نداشته باشد و تکلیف شنوندگان نهی از منکر است به شرطی که موضوع و شرایط آن نزد آنان ثابت شده باشد.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💢 راز تأثير سخن پيامبران
💢 سالک تا انسان داغدیدهای را نبیند، از عمر و زندگی خود بهرهای نبرده است
علامه #جوادی_آملی:
انبيا (عليهم السلام) كه از جان، سخن مي گفتند، و گفتارشان همانند سخنِ انسانِ داغديده اثر مي گذاشت.
ممكن است كسي درس بگويد و سخنراني و تبليغ كند، ولي سخنش اثری در ديگران نداشته باشد.
امام صادق (عليه السلام) فرمودند: عالم اگر به علم خويش عمل نكند موعظت او لغزان است، و در دل قرار نمی گيرد، همان طور كه باران روی سنگ صاف نمی ايستد بلكه فوراً آن را رها مي كند: «إنّ العالم إذا لم يعمل بعلمه زلّت موعظته عن القلوب كما يزلّ المطر عن الصفا»
اما گوينده اي كه خود اهل عمل است، با نصيحت خود شنونده ی آماده را تسخير مي كند، چون سخن، از جانِ گداخته اش بر می خیزد.
انسان تا خود داغ نديده باشد، سخنش در ديگران اثر نمی گذارد.
و از اين رو گفته اند: كوشش كنيد، انسان داغديده اي پيدا كنيد تا سخنش در شما اثر كند.
انبيا داغديده اند؛ ...
غرض آن كه سالك تا انسان داغديده اي را نبيند، از عمر و زندگي خود بهره اي نبرده است.
#شیخ_اشراق مي گويد: من قسمت مهم عمرم را در سفر گذراندم، ولي متأسفانه كسي را نيافتم كه اهل شهود بوده، غيب را چون شهادت بنگرد يا به آن مؤمن باشد.
آنچه در مراكز علمي و در بين مردم رواج دارد علم حصولي است كه از راه استدلال حاصل مي شود ولي علم شهودي كه از راه تزكيه حاصل مي شود و در پرتو آن معارف الهي مشاهده مي گردد ناياب است[مطارحات، ص ۵۰۵].
📔 تفسیرموضوعی، جلد ۶ (سیره پیامبران در قرآن) ، ص ۱۵
/حوزه و فلسفه
@tollabolkarimeh 🌷
سوال:
متاسفانه مدتی است شبهاتی در راستای انکار وجود مبارک حضرت رقیه بنت الحسین سلام الله علیها در برخی مجالسی یا مقالات مطرح می شود که این شبهات موجب آزردگی خاطر مؤمنین و محبین اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین شده است. نظر شما چیست؟
✅ پاسخ آیت الله سید احمد #مددی (حفظه الله تعالی) از قوی ترین اساتید علوم حدیث و رجال و تاریخ :
بسم الله الرحمن الرحیم
عدم ذکر بعضی مطالب در مصادر، و یا اختلاف مصادر، در این گونه مسائل، امری کاملاً طبیعی است. در مورد حضرت سیدالشهداء ـ ارواحنا فداه ـ راجع به پسران ایشان اختلاف وجود دارد، چه رسد به دختران که عادتاً مستور و در حجاب بوده اند. آنچه فرموده اید، در مورد حضرت رقیه کاملاً مشهور و معروف است و با در نظر گرفتن مجموعه شواهد، می توان آن را قبول نمود.
/ما و او
@tollabolkarimeh 🌷
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فلسفه گریه در سوگواری محرم
👈 دکتر غلامی در نخستین برنامه #تکیه درباره فلسفه گریه بر امام حسین(ع) میگوید، اینکه علاوه بر همه دلایل ظاهری و باطنی، انسانی که گریه میکند به ارتباطی معنادار با آن مسئله دست مییابد /افق
@tollabolkarimeh 🌷
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ انجمنی که تعطیل شد، تفکری که باقی ماند
🎙 #دکتر_محمود_بازرگانی (استاد دانشگاه و عضو جدا شده از انجمن حجتیه):
💬 شیخ محمود حلبی، در جریانِ ملی شدن صنعت نفت، مبارز و طرفدار دکتر مصدق بوده و با آیتالله کاشانی هم همکاری داشته است. بعد از شکست ملی شدن صنعت نفت، کاندیدایِ مجلس هفدهم میشود و رأی نمیآورد. لذا از محافل سیاسی، طرد میشود و از فعالیتهای سیاسی دوری میگزیند.
💬 نعمتالله نصیری، رئیس ساواک، از فعالیتهای انجمن حجتیه حمایت میکرد. اگر کسی دستگیر میشد و متوجه میشدند که عضوِ انجمن است، آن را آزاد میکردند.
💬 امروز هم، انجمنیها دارند فعالیت میکنند. دارند مسائل قبل از انقلاب را پاک میکنند و خودشان را مبارز و انقلابی جلوه میدهند تا دوباره، جوانهای ما را که الان باید بیانات رهبری برای آنها فصلالخطاب باشد، به بیراهه بکشانند.
/مستضعفین تیوی
@tollanolkarimeh 🌷
⭕️ بهائیت و حرمت عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)
🔹 «طاهره قره العین» زنی که #بهائیان به او افتخار میکنند کسی است که کمتر از 180 سال پیش در همین ایام محرم الحرام، مجلس شادی به پا و شیرینی پخش و اظهار سرور میکرد و از آن طرف به دلیل افکار پوچ و انحرافی این زن، پیروان جناب شیخ احمد احسائی و کاظم رشتی (همان عدّه که در سالروز به شهادت رسیدن حضرت اباعبدالحسین علیه السلام مراسم ماتم سرایی به پا میکردند و نسبت به این مسئله به حق تعصب داشتند) با او مخالفت کرده و کنارش گذاشتند.
🔻ایّام تسعه (نهگانه) بهائیت را هم به این ستیز و عداوت #فرقه_بهائیت با شعائر حسینی علیه السلام بیفزاییم که تا همین چند سال گذشته به مناسبت ایاّم میلاد باب و بهاءالله در روز اول و دوم محرم، مراسم شادی و جشن به پا میکردند ولی بنابر دستور تشکیلاتی از طرف بیت العدل آن هم در اسرائیل، تاریخ قمری به تاریخ میلادی تغییر یافت تا حکومتهای اسلامی نسبت به این اقدام ضد دینی و ضد انسانی بهائیت، عکس العمل نشان ندهند.
◽️دفاع بهائیت از معاندین دین #اسلام، شرکت طاهره قره العین در سپاه یزیدیان و ایام تسعه بهائیت و دهها مورد دیگر از جمله نشانههایی است که بیان میکند فرقهی بهائیت، در برابر مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شمشیر را از رو بسته است. /فرق و ادیان
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 از وزیری که خود دارای مشکل اعتقادی نسبت به خدای متعال است و رسماً عقیده فاسد خود را جار می زند، انتظار داشته باشیم که نسبت به ولنگاری در فضای مجازی دغدغه داشته باشد، انتظار زیادی است!
🔹 هزار تاسف بر این مدیران لیبرال و فاسد العقیده که در حکومت اسلامی وزیر و رییس شده اند.
@tollabolkarimeh 🌷
کربلا نتیجه تحریف روایت ها و مهندسی عادت ها
قال الامام الحسین (ع):
«الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»
چگونه می شود که دین لقلقه زبان می شود و به نوعی از مقام اعتقادمقدس به یک عادت صرف تنزل پیدا می کند؟ چگونه می شود که در لحظه بلا و در بزنگاه ها که جامعه نیاز به منجی و ایفای نقش مردمی دارد تا تفاوت ها رقم خورده و بنوعی ورق برگردد، خیل کثیری از مردم آنزمان تماشاگر می شوند و حتی متوجه انحراف و فاجعه هم نشده و آنچنان متاثر نمی شوند؟
جامعه شناسی سال۶۱ برای شناخت لحظه های حساس و نقاط عطف تاریخی بسیار مهم است والا چه کسی است نداند که وفاداری و بصیرت مردم الان ما کجا و کوفیان دوران حضرات معصومین(ع) کجا؟ مساله اینجاست که ممکن است شبیه سازی در یک سطح متفاوت تری رقم بخورد. ممکن است کاملا موقعیتی و نقطه ای از ماکت جامعه سال۶۱ ق بهره برداری شود.
در این راستا مساله راهبردی این است که بدانیم دشمنان ما برای تحریم انقلاب چگونه از خط تحریف بهره برده اند و می برند و خواهند برد..خیلی موقعیتی و نقطه ای انتخاب های ما را مهندسی می کنند و خیلی مدیریت شده روایت های جدید و خوانش های متفاوت از مبانی و مسائل و شاخص ها و شخصیت های انقلاب ارائه می کنند و به نوعی #انگاره_سازی_کنترل_شده برای تحریف اسلام و انقلاب را رقم می زنند.
علاوه بر مهندسی انتخاب ها و تولید روایت متفاوت از مبانی و شاخص ها، نتیجه بذر تحریف را بایستی در جاده صاف کنی کنش های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی رصد نمود.
آنچه که اهمیت دارد فهم روایت درست بجای #فهم_کاریکاتوری از جریان عاشورا در منابر و مداحی هاست. سه عنصر ۱.منطق ۲.حماسه ۳.عاطفه بایستی باهم فهم شوند و قرائت مسیحی یا انتحاری از امام حسین(ع) نقد و محکوم شود.
اگر فهم درست و روایت صحیح و جامع از کربلا و حرکت عاشورایی امام حسین صورت بگیرد، جریان تحریف در لحظه های خاص نمی تواند با گروگان گرفتن اقتصاد و معیشت جامعه و با تکیه بر خوانش متفاوت از مبانی ایدئولوژیک، در عرصه های فرهنگی و دیپلماتیک، خلاف انتظار و اعتقاد جامعه و با تئوری شوک و بهت عمل کند.
الغرض که باید گفت: دینداران زمانی کم می شوند که عادت های فرسوده و کلیشه ای تحریف شده.، برخلاف گفتمان مقدس بر ذهنیت هایشان حاکم شده و کنشگری آن ها را دچار تاخیر یا انحراف بنماید. عادت های ذهنی نیز حاصل روایت ها و انگاره سازی هایی که صاحبان تریبون و ارباب سیاست و رسانه رقم می زنند و به تدریج با شبیه سازی موقعیتی_تاریخی، رفتارهای منفعلانه در عوام یا کنشگری بی خاصیت و کم اثر در سطح خواص اتفاق می افتد.
#تحلیل۲ از واقعه عاشورا
علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷