eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
خیلی دیر به واقعیت فضای مجازی پی بردیم و ماهیت آن برای ما آشکار شد. فضای مجازی بستر مزاج‌شناسی، ذائقه‌سازی و هاضمه‌سوزی است. سرآشپزهای سایبری، مزه‌ی دهان ملت‌ها را می‌فهمند، لقمه‌های چرب و نرم تعارف می‌کنند و تا چشم بهم بزنی، قورتت می‌دهند. تا وقتی روی سفره‌ی اجنبی نشسته‌ایم، بلع و هضم و جذب و دفع ما غیرارادی است. برای حفظ تمامیتِ ارضی، گُردان‌گُردان خون داده‌ایم اما در گردنه‌ی سوق‌الجِیشی مجازی، شبیخون خورده‌ایم. در زمين مجازیِ دشمن، بازی می‌کنیم و بازی می‌خوریم تا توپ ضعف و انفعال همیشه در سرزمین حقیقی ما بوده و دستِ برتر و دسته‌ی بهتر همواره در اختیار دشمن ما باشد. در هزاره‌ی سوم، "داده" عنصر قدرت‌ساز و "اطلاعات"، زیربنای هژمونی است. اگر دیروز قشون‌کشی وسیله‌ی استعمار کهنه بود، امروز "داده‌کاوی" ابزار استعمار نوین است. دیروز ستون پنجم راپورت می‌داد تا آتش بریزند و امروز ریپورت‌ها آن طرفِ فایروال‌ها روی میز دشمن است. "شبکه‌ی ملی اطلاعات"، محدودیت نیست، مصونیت است. آسانسور پلتفرم‌های وطنی است اما سانسور آزادی‌های مدنی نیست. دسترسی هیتلرهای مجازی را با هدف اخاذی ویرانگر اطلاعاتی، فیلتر می‌کند. در بوران حوادث ناگوار، بهمن‌های عظیم شُبهه را تبدیل به برف شادی می‌کند. تفکری که از کود انسانی تا مدیر، به دنبال واردات است و از جو بایدن تا کری به دنبال ارتباطات است، را انزوای سایبری می‌پندارد و خودکفایی مجازی را لابد در حد آفتابه و آبگوشت بُزپاش می‌داند. مجلس انقلابی، جلوی طرح‌های قلابی را بگیرد و برای مطالبه‌ی رهبری، طرحی نو بریزد. ✍ زهرا محسنی‌فر @tollabolkarimeh
💢 تکذیبیه وزارت ارشاد در مورد آمار ادعایی مهدی نصیری درباره حجاب ▫️پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد با انتشار مطلبی در سایت خود ضمن تکذیب آمار ارائه شده از سوی مهدی نصیری درباره حجاب نوشت: "یافته‌­های پیمایش ارزش ها و نگرش­های ایرانیان در مورد حجاب نشان می‌دهد برداشت و اظهارنظر آقای نصیری با یافته‌های این پژوهش کاملا ناهمخوان است." متن کامل این تکذیبیه را در لینک زیر مطالعه فرمایید. https://www.ricac.ac.ir/news/3147 @tollabolkarimeh 🌷
✅نقدی بر اشکال مهدی‌نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ ✍محسن مهدیان @tollabolkarimeh 🌷
18.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎ ادله و شگردهای مدعیان دروغین مهدویت ♦جریان‌های انحرافی همواره برای جذب افراد با ادعای ارتباط با حضرت صاحب‌الزمان(عج) و یا ادعای نیابت و اولوهیت سعی دارند به نوعی خود را مرتبط و یا زمینه‌ساز ظهور معرفی کنند. 🎥حجت‌الاسلام شهبازیان استاد و پژوهشگر @tollabolkarimeh 🌷
در حال حاضر به طور عمده با سه گروه از مدعیان مهدویت مواجه هستیم:  1⃣دسته‌ی اول کسانی‌اند که خودشان را به مهدی بودن، معرفی کرده‌اند. این دسته، اغلب از میان اهل‌سنت بوده‌اند. 2⃣دسته‌ی دوم، کسانی‌اند که خودشان را مهدی معرفی نکرده و دیگران ایشان را مهدی دانسته‌اند، اما آنها در مقابل این تفکر ساکت بوده‌ و اعتراضی به آن نداشته‌اند. این دسته، غالباً از بین شیعیان ـ البته از بین شیعیان ۱۲ امامی چنین افرادی کم بوده‌اند و اکثر آنها از میان فرقه‌های انحرافی شیعه ـ بوده‌اند. 3⃣دسته‌ی سوم، کسانی‌اند که نه ادعای مهدی بودن داشته‌اند و نه دیگران آنها را مهدی پنداشته‌اند، بلکه اینها ـ با عناوینی هم‌چون سید حسنی، یمانی، سید خراسانی و مدعیان بابیت و زمینه‌سازی ـ ادعای زمینه‌سازی فرهنگی و نظامی برای ظهور امام زمان(عج) را داشته‌اند. از بین اهل‌سنت و شیعیان، افراد فراوانی هستند که متعلق به دسته‌ی سوم می‌باشند. 👈 دسته‌ی سوم، غالباً جریان‌ساز بوده و فضا را برای مدعیان مهدویت، فراهم ساخته و منتسبین به آن، نسبت به دو دسته‌ی دیگر، موفق‌تر بوده‌اند، زیرا می‌دانستند فضای ذهنی شیعه، متأثر از فضای ذهنی اهل‌سنت، به گونه‌ای است که ما را به زمینه‌سازی ترغیب می‌کند. 👈. ویژگی منتسبین به دسته‌ی سوم این است که اولاً توانسته‌اند مردم را به صرف یک ادعا بفریبند، زیرا نیازی به معجزه و علم ندارند و در روایات هم ویژگی خاصی برایشان بیان نشده است، و ثانیاً برخی از آنها، در ادعاهایشان، سیر صعودی داشته‌اند و از ادعای نیابت به نبوت و یا حتی الوهیت صعود کرده‌اند که از جمله‌ی اینها احمد اسماعیل بصری، معروف به احمدالحسن است. @tollabolkarimeh 🌷
🔴دعوت به تورات!! هدیه داماد یهودی ترامپ به پادشاه بحرین ▪️جرد کوشنر داماد ترامپ به شیخ حمد بن عیسی پادشاه بحرین یک جلد تورات هدیه داد. ▪️قرآن مي‌فرمايد «و لن ترضي عنک اليهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم» و حالا در نوبت گرفتن دين، آن ها هستند که به رييس يک کشور اسلامي تورات هدیه می‌دهند، يعني قرآن شما کارآيي ندارد بياييد به تورات ما عمل کنيد. حالا بعد از ده ها سال قهر کردن با اسراييل مجبور شديد خودتان دست صلح را به سوي ما دراز کنيد؟! پس بياييد به تورات عمل کنيد!! ▪️هدیه تورات به او معانی زیادی دارد که یکی از آنها تحقیر عینی و رسمی این پادوهای حقیر آل یهود و آل سعود است. تف بر این همه بی غیرتی!! @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چه لامذهب، چه مسلمان و یا چه مسیحی باشید، به شما پیشنهاد صلح می دهند اما دستور دارند تا وقتی به دین و بردگیشان در نیامده اید، به کشورهایتان بیایند‌، شهر به شهر تسخیرتان کنند، مردهایتان را بکشند و زنانتان را نگهدارند ربی «ایسرائیل آریل» رییس مرکز قضات یهودی - اورشلیم - ۲۰۱۵ @tollabolkarimeh 🌷
🔘 دست به قلم شوید 🔆 توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات وجود دارد. در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه‌زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد. 🎤امام خامنه ای؛ ۱۳۹۰۷،۱۱،۰۷ @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ ارتباط سبک زندگی و جریان‌های انحرافی 🔹 براین باورند نمی‌توان تفکر یک فرد را به صورت مستقیم تغییر داد لذا ابتدا بر حوزه‌های دیگر تمرکز می‌کنند. مثلاً، پوشش افراد را مورد مطالعه قرار داده و بر آن سرمایه‌گذ‌اری میکنند. انسانها به‌طور طبیعی، در سنین نوجوانی با بحران هویت مواجه می‌شوند. نوجوان در پی متمایز ساختن خود از دیگران است، لذا دنبال مسائل و اموری خاص است. آنها تصور می‌کنند باید هویتی متمایز و متفاوت با دیگران داشته باشند. وجود فاصله اندیشه‌ای بین والدین و فرزندان و عدم درک صحیح والدین از بحران در سنین نوجوانی نیز باعث می‌شود درک متقابلی میان آنها وجود نداشته باشد و نوجوانان جذب افکار و ایده‌هایی شوند که با آنچه در خانواده و جامعه وجود دارد، متفاوت است. کسانی که پشت‌پرده این افکار و ایده‌ها قرار دارند، قطعاً بر موضوعاتی تمرکز می‌کنند که جوانان به آنها علاقه داشته باشند. کم‌کم مدلی که از پوشش آغاز و به مسائل اندیشه‌ا‌‌ی و فکری بی‌انجامد طراحی می‌کنند. آنها الگوهای طراحی‌شده بر اساس این مدل را آنقدر جذاب می‌کنند که ابتدا طرف را جذب کرده و اندک‌اندک تفکر او را با مسئله آشنا می‌سازند. 🔻به این ترتیب، یادگیری‌هایی که از قبل در فرد به وجود آمده، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که درنهایت آن اندیشه‌های مدنظر را پذیرا شود. یادگیری‌های قبلی ما قطعاً در یادگیریهای آینده‌مان تأثیرگذار است، به همین خاطر در ابتدا - به صورت تدریجی- دست به زمینه‏سازی در فرد می‌زنند. آنها هیچگاه یکدفعه و به طور ناگهانی، تفکر و ایده‌ای را طراحی و راه‌اندازی نمی‌کنند، بلکه ابتدا روی ظاهر و پوشش کار می‌کنند، سپس برغذا، رسانه (فیلم، سریال و...)، آنگاه به‌تدریج به عادی‌سازی الگوهای فکری خود در جامعه می‌پردازند. امروز، قهرمان‌هایی در فیلم‌های به نمایش گذاشته می‌شوند که چنین ایده و تفکراتی دارند؛ قهرمان‌هایی که می‌خواهند دنیا را نجات دهند. هر نوجوانی دوست دارد با این شخصیت‌ها همذات پنداری کند. این قهرمان میتواند رهبر یک ایده و تفکر خاص و انحرافی باشد. ▪️حس همذات پنداری نوجوانان و جوانان با آن شخصیت صورت می‌گیرد و ناخودآگاه آن تفکر به فرد القا می‌شود و آنها در جلد آن شخصیت فرو میروند. بنابراین به‌تدریج، افراد را از طرق مختلف به سمت و سوی اهداف و اندیشه‌های مورد نظر خود هدایت می‌کنند. این شگرد در همه حوزه‌ها به کار می‌رود. القای نیز درست به همین روش صورت می‌گیرد. /فرق و ادیان @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ «مردی با کاپشن بهاری» زیر نورافکن ضدانقلاب 🔻 مرز میان «شجاعت» و «حماقت» بسیار باریک است؛ جسارتی که تابع عقلانیت مومنانه نباشد به حماقت خواهد انجامید. 🔻 احمدی نژاد به جسارت داشتن معروف بود و همین هم او را به ورطه حماقت کشانده است. 🔻 توبه احمدی نژاد از گذشته انقلابی و دلبری برای رسانه‌های معاند نظام، هم سرمایه انقلابی‌اش را سوزاند و هم او را تا سرحد یک سیاستمدارِ کودک‌صفتِ محتاج توجه پایین آورد. 🔻 احمدی نژاد خودش را مفت فروخت؛ قیمت او مصاحبه با رادیوفردا نبود. گنده‌تر و جنتلمن‌تر از رادیوی ورشکسته‌های سیاسی حاضر بودند او را بخرند و به حراج بگذارند؛ کاش لااقل قیمت خودش را پایین نمی‌آورد. /نسرا @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هشدار مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی "تخریب چهره های مورد قبول مردم از طریق فضای مجازی" @tollabolkarimeh 🌷