🔸باور نمیکنم این فقر و تورمی که بهوجود آمده، دستساز و عمدی نباشد
🔸چطور میتوانند یک ملت غنی را به این درصد از تورم دچار کنند؟ کار پیچیدهای است
🔸 اگر جامعه رها میشد و فقط نفوذیها کارشکنی نمیکردند، وضع ما بهتر از این بود
🔻 خدا نابود کند مسئولینی که خبیثانهترین رفتار ضد دین را انجام میدهند و آن، به فقر و فلاکت کشاندن مردم است. من باور نمیکنم این فقر و تورمی که بهوجود آمده، دستساز و عمدی نباشد. حالا اینکه نفوذیها در چه سطحی در این دولت وجود دارند، بحث دیگری است.
🔻 چطور میتوانند یک ملت غنی را به این درصد از تورم دچار کنند؟ خیلی کار پیچیدهای است! ایجادکردنِ اینمقدار از تورم و این مقدار از تعطیلی کارخانهها و این مقدار از گرانی، چهل سال برنامهریزی و صدها نفوذی میخواهد! نمیدانم نهادهای امنیتی چهکار میکنند؟ و شاید نفوذیها شیوههای جدیدی از نفوذ و جاسوسی را پیدا کردهاند.
🔻 اگر این جامعه بهطور طبیعی با استعدادهایش رها بشود و فقط نفوذیها کارشکنی نکنند حتی بدون مدیریت جهادی، وضع ما بهتر از این خواهد بود. تا یک کارخانۀ حساسی میخواهد رونق پیدا کند، یکدفعهای میبینید که به تعطیلی کشیده میشود! در این شرایط تحریم، مصالحی که برای تولید نیاز دارند به گمرک میآورند، اما با یک بهانۀ واهی چند ماه ترخیص نمیشود!
🔻 فعلاً توسط قوۀ قضائیه، دستگیریهایی در خصوص عوامل فساد، انجام میشود. اما بنده بر اساس تحلیل-نه بر اساس خبر- اطمینان دارم که در آینده، جریان دستگیریهای گسترده در ادارات دولتی خواهیم داشت از نفوذیها و جواسیسی که کارشان کارشکنی در کار این ملت است تا به این فقر و گرفتاری و تورم مبتلا بشوند.
🔻 البته گرفتنِ جاسوس و نفوذی خیلی کار دشواری است. امیرالمؤمنین(ع) آخرش هم نتوانست کسی مثل اشعث را که یک نفوذی برجسته بود، بگیرد و نابود کند. پیامبر(ص) و امامحسن(ع) هم نتوانست نفوذیها را بگیرند و از بین ببرند. ما تا وقتی نفوذیها را از بین نبریم، شایستۀ حکومت امامزمان(ع) نخواهیم بود.
🔻 اینکه ما صرفاً مظلوم و کتکخوردۀ تاریخ باشیم و دعا کنیم امامزمان بیاید، با این دعا امامزمان نخواهد آمد، مظلوم و کتکخورده در تاریخ، فراوان هست. مظلومیت و فراوانی ظلم، شرط کافی برای ظهور نیست. ما باید شایستۀ حکومت حضرت بشویم، باید طوری ایشان را یاری کنیم که نفوذیها نتوانند وجود داشته باشند و منافقین، ذلیل بشوند «تُذلُّ بهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ»
👤علیرضا پناهیان
🚩 مشهد مقدس - ۹۹.۷.۲۵
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اجبار در مؤمن کردنِ انسانها رسالت پیامبر است؟!
🎙 #شهید_بهشتی:
💬 خدا به پیغمبرش می گوید تو می خواهی مردم را مجبور کنی مؤمن باشند؟ تو برای این رسالت نیامدهای. حالا تو، پدر و مادر، می خواهی بچهات را مجبور کنی که مؤمن باشد؟ و تو معلم و مربی می خواهی این بچه را مجبور کنی مؤمن و خوشرفتار باشد؟
💬 قیمت این آدمکهای مصنوعیِ ظریفِ زیبایِ دلربا از قیمت یک مجسمهی قشنگ بیشتر نخواهد بود. بیایید همه با هم تصمیم بگیریم بچه هایمان آدم باشند آدم باشند یعنی چه؟ یعنی...
🔺 آیا در جامعۀ ما در امورِ تربیتی، آنطور که باید به آزادی و اختیارِ انسانها توجه میشود؟ آیا با سلب اختبار و آزادیِ انسان، امکانِ رشد برای او فراهم میشود؟
/مستضعفین تیوی
@tollabolkarimeh 🌷
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴″برای پرندگان؛ انیمیشنی در خدمت صهیون″
✍انیمیشن بین
♨️ کمپانی پیکسار، منتشرکننده انیمیشنهای پرفروشِ داستان اسباببازی، کوکو، درون و بیرون و... است، محتوای غالب آنها در خدمت اهداف تمدن مادی است.
🎥 «برای پرندگان» پویانمایی کوتاه و برنده جایزه اسکار است که توسط کمپانی پیکسار در سال 2000 منتشر شده است.
❌این انیمیشن، بارها از شبکه پویا بدون هیچ نقدی پخش شده و خواهد شد. نکته تأملبرانگیز آنکه؛ این پویانمایی چندین مرتبه در «روز قدس» از شبکههای مخصوص کودکان پخش شد! بنابراین ضروری است که آگاهیبخشی از محتوای این محصولات برای خانوادهها و بویژه مسئولان و مدیرانی که آگاهانه یا بر اثر کمسوادی از کنار امثال این پویانماییها، سهلانگارانه گذر میکنند، ارائه گردد.
⭕️ مشاهده ظاهری: همان است که در نگاه اول در فیلم دیده میشود. نزاع چند پرنده بر روی سیم و ...
⁉️ مشاهده پرسشگر: چرا باید پرنده بزرگ بر روی سیم نازکی که قاعدتا تحمل وزن او را ندارد و مکان او نیست، بنشیند؟ چرا پرندگان کوچک، در آخر به او پناهنده میشوند؟ چرا اقدام پرندگان کوچک جهت بازپس گرفتن جایشان از یک پرنده بزرگ، مضحک به نمایش درآمد و عاقبت در تقابل با رفتار قلدرمآبانه او با شکست مواجه شدند؟
💢مشاهده تحلیلی: هر انیمیشنی سوای سرگرمی، رسالت آموزشی منطبق با مبناهای کمپانی و نویسندگان آن دارد. سیم موجود در این پویانمایی مشابه یک کیان است که متعلق به پرندگان کوچک است و قاعدتا با حضور پرنده بزرگ روی آن سیم، خطر از بین رفتن وجود دارد، بنابراین طبیعیست که مبارزه و مقاومت صورت پذیرد. اما این مبارزه مضحک و بیشتر مشابه غیظ بچهگانه به نمایش درآمده! با توجه به روند و اهداف کمپانی پیکسار که عمده آثارش در القای تمدن غربی و تسلط بر سایرین است، این تحلیل دور از ذهن نیست که مبارزه علیه یک قدرت را احمقانه جلوه دهد! چراکه وقتی در نهایت ضعفا مجبور به پناه بردن به همان قدرتاند، پس چه بهتر که از ابتدا پناهنده شوند!!
📌با یک بررسی، تعداد پرندگان کوچک با تعداد کشورهای ایران و افغانستان و کشورهای عربی درگیر در جنگ شش روزه صهیونیسم برابر است، جنگی که شکست میخورد و اکنون اکثر دول عربی با صهیونیستها رابطه دوستانه دارند، تنها میماند ایران و نیروهای مبارز افغان و... که نگرش الهی جهت نابودی قدرت شیطانی و پوشالی را دارند که طبق این انیمیشن کاری ابلهانه بنظر میرسد.
⭕️ شاید بتوان تحلیل سیاسی را توهم نگارنده خواند، اما ایجاد نگرش منفی در مبارزه با قدرت و عریان شدن در پی مبارزه را چگونه میتوان توهم خواند؟
📡 وایپ
@tollabolkarimeh 🌷
⚡️نقدی بر منطق گسترش عزاداری/ عزاداری محسنیه مناسبتی که تاریخ نیز با آن همراه نیست
✍#مهدی_مسائلی
درباره عزاداری، منطقی در جامعه امروزی شیعه حکمفرما شده که میگوید:
1. برای فراموش نکردن هر اتفاق ناگواری باید برای آن عزاداری داشته باشیم.
2. برای تعظیم و بزرگداشت افراد باید در سالروز درگذشت یا شهادت آنها عزاداری کنیم.
این دو گزینه در واقع برداشتی از عزاداری شهادت امام حسین(ع) و تسری آن به سایر افراد و رویدادهاست. این درحالی است که از نگاه دین استمرار و دنبالهدار بودن عزاداری کارکردی منفی دارد و عزاداری امام حسین(ع) نیز در منظومه تعالیم دینی یک استثنا به شمار میآید که در بعضی از روایات به آن تصریح شده است. (رک: شیخ طوسی، الأمالی، ص ۱۶۲ و ابن قولویه قمی، کامل الزیارات، ص۱۰۰.)
اما حاکم شدن منطق بالا موجب شده به جای این که «عزاداری نکردن» تخصیص بخورد، «عزاداری کردن» بدون هرگونه تخصیص و قیدی اطلاق پیدا کند و به مناسک اصلی جامعه شیعه تبدیل شود و حتی به خاطر تردیدها و اختلاف های تاریخی درباره روز شهادت اهلبیت(ع)، عزاداریهای متعدد برای یک شهادت برگزار شود. حول و پیرامون روزهای شهادت نیز گسترش پیدا کنند و از یک روز به سه روز، سپس یک هفته و یک دهه تسری یابند.
عمومیت دادن به استفاده تبلیغی از عزاداری برای ترویج مذهب، موجب شده که علما حتی درباره عزاداری خارج از محدوده دین نیز محافظهکاری کنند و انکاری بر رویههای نادرست در عزاداری و سوگواریهای مردم عادی نداشته باشند تا شاید ترکشهای آن به جان عزاداریهای مذهبی نیفتد.
گذشته از این، گسترش عزاداری بدین صورت جنجالهای اجتماعی و مذهبی را دامن میزند و حتی زمینه هتک حرمت مذهب را نیز فراهم میکند؛ زیرا خواه یا ناخواه، مناسبتهای عزاداری به یک مناسبت اجتماعی تبدیل میشوند که برای پاسداشت آنها باید همهی مردم حرمت آنها را نگه دارند و از شادی یا رفتارهایی که با شئون سوگواری این روزها مخالفت دارد، پرهیز کنند. اما بسیاری از مردم ظرفیت و تحمل این حجم از عزاداریها را ندارند و این موضوع موجب میشود تا آنها خود را رویاروی عرفیات مذهبی تازه ایجاد شده ببینند و ناتوان از انکار این عرفیات بیاساس، تقابل با مناسک مذهبی برای آنها به وجود آید.
حکایت عزاداری ایام محسنیه نیز بر همین منوال است، مناسبتی که حتی گزارشهای تاریخی برای به وجود آمدنش در ابتدای ربیعالاول همراهی نمیکنند، ولی چون عدهای عزاداری و برافروختن احساس را بهترین روش تبلیغ مذهبی میبینند، تلاش میکنند در ادامه دو ماه عزاداری محرم و صفر آن را نیز به مناسبتهای مذهبی اضافه کنند.
✍ مهدی مسائلی
@tollabolkarimeh 🌷
استاد #خسروپناه:
چرا علوم پایه و دقیق در غرب جدید و معاصر رشد می کنند؛ ولی در جهان اسلام به افول می گرایند؛
زیرا روز به روز عقلانیت سینوی سیر نزولی و عقلانیت صوفیانه سیر صعودی در جهان اسلام پیدا می کند؛ ولی این فرایند در غرب سیر معکوس داشته است.
پس با رشد و حاکمیت فرقه های صوفیانه در جهان اسلام، عقلانیت کل نگرانه غیراستدلالی پیش می رود و نه تنها به حقایق مادی و جزئی وقعی نمی نهد و آن را نازلترین مرتبه هستی می یابد، بلکه حتی عقلانیت شخص محورانه او نمی تواند به دفاع قابلی نسبت به آموزه های دینی بپردازد.
متأسفانه با شبهاتی که غزالی در کتاب تهافت الفلاسفه به فلسفه سینوی وارد کرد و بر اثر اصالت دادن به عرفان و تصوف، فلسفه سینوی با دو کارکردش به حاشیه رفت؛ هرچند شیخ اشراق، میرداماد و ملاصدرا با ارائه فلسفه و مدل عقلانی خود توانستند با ترکیب عرفان و فلسفه و دل و عقل، یکی از کارکردهای فلسفه سینوی یعنی دفاع از الهیات اسلامی را احیا کنند؛
بنابراین می توان گفت عقلانیت تصوف از مهمترین عوامل رکود علوم تجربی در جهان اسلام بوده است و به صورت کلاسیک این آسیب جدی را غزالی رقم زده است.
/حوزه وفلسفه
@tollabolkarimeh 🌷
✅سید علیرضا آل داود در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان:
⭕️ مومو؛ کابوس این شبهای برخی نوجوانان/ سر و کله «مومو» از کجا پیدا شد؟
⭕️ مومو مانند نهنگ آبی یک چالش اینترنتی بر بستر پیامرسان غیربومی و ناامن واتساپ است که در قالب اکانتی با همین نام به افراد پیام میدهد و پس از اینکه فرد این پیام را دید بر اساس اطلاعاتی که از بستر اینترنت جمع آوری کرده و یا با استفاده از تکنیک مهندسی اجتماعی، تهدید و ارعاب اطلاعاتی را از فرد اخذ میکند.
⭕️درگیر شدن فرزندان ایرانی با این چالش نشان میدهد که فضای مجازی افسار گسیخته و بیضابطه همچنان در کشورما بستری برای جریان تحریف داخلی و جنگ شناختی دشمن به فعالیت خود ادامه میدهد.
ادامه خبر👇👇
📶 https://www.yjc.ir/00Vaxi
@tollabolkarimeh 🌷
❗️چالش مومو و دلهره کودکان
این روزها بچه هایی که در جبر زمانه کرونایی به ناچار کیف و کتاب و دفترشان را از روی نیمکتهای مدرسه جمع کرده و گوشی های هوشمند مدرسه و کلاس درسشان شده در مدرسه شان یک میهمان ناخوانده و مزاحم دارند. اکانتی با عکس یک زن عروسکی با چهره ای ترسناک که کابوس این روزهای بچه مدرسه ای ها شده. مزاحمی که بدون اجازه وارد لیست اکنتهای پیام رسان واتس آپشان شده و یک بازی و چالشی جدید راه انداخته است. حتی شایعه شده که پسری یازده ساله در جنوب کشور به خاطر این چالش خودکشی کرده. خبری که پلیس آن را تکذیب کرده است.
مومو از کجا آمده؟
چالش مومو چیز جدیدی نیست و چند سال قبل از فیس بوک شروع شد. راه اندازندگان این چالش با استفاده از تصویر مومو تصویر زنی با چشمهای گشاد و صورت آویزان با تَن پرنده است که از عروسکی به این شکل اثر یک هنرمند ژاپنی که چند سال قبل در نمایشگاه وحشت ژاپن به نمایش درآمده، گرفته شده است. در این چالش کاربران باشماره ای ناشناس پیامی دریافت می کنند و با ارسال پاسخ به مومو به چالش کشیده می شوند. و پس از آن پیامهای تهدید آمیز و خشونت بار دریافت میکنند.
چالش مومو این روزها باعث نگرانی کودکان و والدین آنها شده است.
مواقعیت این است که مومو یک بازی بیشتر نیست. مومو در ابتدا هم با جمله بیا با هم بازی کنیم با مخاطبش ارتباط برقرار میکند اما در ادامه با ترس و ارعاب کودک را به انجام کارهای خطرناک و غیر منطقی مجبور میکند و تهدید می کند که در صورت انجام ندادن آنها را اذیت خواهد کرد و یا آنها را خواهد کشت. تهدیدی که به هیچ وجه جدی نیست وتمامی این ها در یک بازی رقم می خورد بازی که کودکان می تواند دلهره آور و عذاب دهنده باشد.
واقعیت این است که هر فرد ناشناسی می تواند در پشت تصویر پروفایل مومو اقدام به ارسال پیام و ایجاد مزاحمت کند. این کار می تواند با هدف سرقت اطلاعات کاربر، ایجاد مزاحمت تلفنی با ذخیره تلفن شما در پروفایل مومو، ارسال پیامهای حاوی تهدید و خشونت، ترغیب کودکان و نوجوانان به اعمال خطرناک ازجمله خودکشی، امکان اخاذی و باج گرفتن همراه باشد.
ما باید چکار کنیم؟
برای پیشگیری از هر گونه اتفاق بد در فضای مجازی ما باید به کودکانمان توضیح دهیم که مومویی وجود ندارد و اینها مزاحم هایی اند که همیشه بوده و هستند. به آنها بیاموزیم که به شماره های ناشناس پاسخ ندهند و ارتباط نگیرند. اطلاعات خودشان را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و اگر اکانتی با تصویر پروفایل مومو پیام داد به آن پاسخ نداده و آن کاربر را بلاک کنند.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️ نظام شیطانی
🔻 خدا میگفت: فرعون مفسد است. اینها میگفتند: موسی مفسد است و آمده است که وضع ما را به هم بزند. ما زندگی به این خوبی داریم؛ نظم، انضباط، درآمد خوب و این نهرهای جاری! ما چه مشکلی داریم؟ اینجا بین خدا و فرعونیان اختلاف فتواست!
❓ به کدام یک از این فتواها میشود عمل کرد و کدامشان حجت است؟ اگر من و شما در میان آن قوم زندگی میکردیم و جزو درباریان بودیم و حقوقهای گذاف و نجومی داشتیم، سخن چه کسی را قبول میکردیم؟
⁉️ دست از آن حقوقهای نجومی میکشیدیم، یا میگفتیم موسی و هارون مفسدند و میخواهند اوضاع را به هم بزنند و شورش کنند؟! چه کسی باید بگوید فساد چیست؟ این مفسد است یا آن؟ آن تعریفی که ما برای مفسد و مسلح کردیم در کدام یک از اینها منطبق میشود؟
📝 علامه مصباح یزدی (حفظهالله) /فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️ تطبیق نادرست تاریخی موجب تصمیم نادرست است
اینکه امروز ما، با کدام برهه تاریخی شباهت و مطابقت دارد، امری پیچیده است که از هر کسی بر نمیآید! برای این مهم هم باید به ماجراهای تاریخی، تحلیل آن ماجراها و شناخت وقایع گذشته مسلط بود، هم باید به #جغرافیای_زمان_و_مکان حال مشرف بود وگرنه یا به #تحریف_تاریخ گرفتار شده یا #تطبیق_نادرست، موجب #تصمیم_نادرست میشود یا هر دو!
سیره اهل بیت(ع) علاوه بر بعد تاریخی، برای ما شیعیان ساحت حجیت و شرعیت اعمال است؛ چرا که یکی از منابع دینی تشیع، سنت است و یکی از مصادیق سنت، فعل معصوم است. از این رو دقت و تیزبینی در این حوزه باید مضاعف باشد؛ یعنی هم بعد تاریخی و تحلیلی را دربر بگیرد و هم جنبه شرعی را شامل شود. #تطبیق_نادرست در این وادی، فقط به مخاطرات پیش گفته دچار نمیشود و چه بسا به وهن اهل بیت و جابهجایی حکمالله نیز منجر شود؛ به همین دلیل در این حوزه کارشناس تاریخ بودن کافی نیست و اجتهاد فقهی نیز اهمیت دارد.
در دوران ما بازار تطبیق اعمال و افراد با اقوال و افعال ائمه معصوم(ع) داغ است. بر اصل کار نباید خرده گرفت که اصلش کار نادرستی نیست؛ بلکه سخن در تشخیص مصداق و گویندگانی است که گاه با نگاههای سهلاندیشانه و سطحی با قیاسات معالفارق روشن، سعی دارند امور بیربط را به هم ربط دهند و با توسل به #اشتراکات_لفظی، میکوشند #اشتراکات_تاریخی را اثبات کنند!
برای نمونه در تاریخ، صلح حدیبیه یا صلح امام حسن(ع) را خواندهاند و هر گونه توافق و سازش ناموزونی را میخواهند به آن مرتبط کنند! این روند در نگاهی خوشبینانه از سر نگاه سطحی به تاریخ است.
⭕️ در تاریخ آمده است، در حالی که امام حسن مجتبی(ع)، آرایش جنگی به خود گرفته تا با معاویه ستیز کند و سپاهی بزرگ آماده کرده بود، اولین زمزمههای صلح از جانب معاویه شنیده شد. او با حربههای رسانهای، شایعه کرده بود که قرار است امام حسن با او مصالحه کند و حتی صلح را پذیرفته است! این در حالی بود که امام کاملاً آماده نبرد با جریان فاسد اموی بود و بعدها به طور رسمی نیز درخواست صلح و شایعات از جانب معاویه آغاز شد. این نکته اساسی ماجرای صلح تحمیلی بر امام مجتبی(ع) است.
⭕️کسانی که قرار است آن تاریخ را با شرایط امروز تطبیق بدهند، باید استدلال کنند در حال حاضر، ایران اسلامی از جانب چه کسی به صلح دعوت شده است؟ اکنون دشمن بیمحابا و با وقاحت تمام به ایران اهانت و هتاکی میکند، ملت ایران را تهدید و تحریم میکند، این شرایط چه نسبتی با جریان امام حسن(ع) دارد؟ بر فرض که امام حسن(ع) به خواسته اکثریت مردمی که از جنگ خسته شده و در برابر#شایعات_معاویه خام شده بودند،تن داد و با معاویه در مجلس صلح نشست، اما آیا واقعا شرایط امروز شرایط امام حسن(ع) است؟ امروز دشمن ملت ما، حتی مانند معاویه، نمایش صلحطلبی هم اجرا نمیکند، بلکه به صراحت از براندازی انقلاب و دولت ایران میگوید، ترجیعبند سخنرانیهایشان گزینه نظامی است و حتی در برابر دیدگان همه دنیا، سرداران ما را ترور کردند! در این اوضاع چرا از اردوگاه ما باید ندای صلح شنیده شود؟ آن هم از زبان کسانی که چندین سال است به جای آرایش جنگی، آغوش صلح باز کردهاند و هنر خود را مذاکره معرفی میکردند!
⭕️ اگر کسانی قصد دارند امروز ما را با دوران امام حسن(ع) مقایسه کنند، جدای از جفایی که با#فهم_نادقیق_و_قشری خود به تاریخ و حضرت مجتبی(ع) کردهاند، مرتکب#جفای_بزرگی نیز به مردم دلیر ایران شدهاند! مردمی که سالهاست برای حفظ انقلاب خود از خودگذشتگی کردهاند و به تعبیر حضرت امام(ره)، از مردم صدر اسلام بهتر هستند، چه نسبتی با مردم دنیازده و بیبصیرت دوران امام مجتبی(ع) دارند که فریب سخنان ریاکارانه و اغواگرانه معاویه را خورده بودند؟
⭕️ روا نیست اگر عدهای از راه انقلابی و مواضع سابق خود خسته و#پشیمان شدهاند، این را به مردم ایران هم نسبت دهند! شاید مردم از#ناکارآمدی برخی مسئولان و افراد#پرادعای_بیعمل خسته شده باشند؛اما به یقین به#سازش_پرچالش با کسانی که نقشه نابودی آنها را میکشند، تن نمیدهند.
صلح امام حسن(ع)، یک کارکرد داخلی بین مسلمین داشت در برابر دشمن خارجی تا امام بتواند، با مدیریت جهان اسلام، ضمن دفاع از آرمانهای اصیل اسلامی، مانع نابودی کامل دین خدا بشود. در شرایطی که به هر دلیل دور امام(ع) از سرداران جنگی و تودههای حامی خود خالی شده بود، برای حفظ اسلام، راهی جز پذیرش صلح باقی نمانده بود، آیا انصافاً امروز کیان اسلام و انقلاب بسته به سازش با دشمنان است؟ آیا کسانی که این گونه سخن میگویند خبر از تاریخ ندارند؟ یا از قدرت ملت و نیروهای مسلح و ظرفیتهای متعدد کشور خود هم آگاه نیستند؟ آیا خبر ندارند با تکیه به ملت و امکانات درون میتوان بسیاری از مشکلات را برطرف و دشمن را ناامید کرد؟
✍مهدی عامری
@tollabolkarimeh 🌷