eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 دفاع نمی‌کنند که هیچ، سنگ هم می‌زنند! ♨️مخالفت تلویحی با قید در «جمهوری اسلامی» شاهکار جدید، روحانی سلبریتی است. که می‌گوید دارای دکترای دین و رسانه است و خود را اسلام شناس می‌داند، ظاهراً دچار پارادُکس شده و به نقد اسلام روی آورده! ♨️ هنگامی که به مبانی دینی مستخرج از قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مراجعه می‌کنیم، شاهد هستیم که حفظ و تعظیم شعائر اسلامی را از باب مصادیق تقوای قلبی معرفی کرده‌اند. آیه 32 سوره حج می‌فرماید: وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ: هر كس شعائر خدا را گرامي بدارد، پس اين از تقواي دل‌هاست . ♨️ آنچه يكی را ارزشمند و ديگری را ضدارزش مي‌كند، همان روح و باطن كار است كه مربوط به قلب‌هاست. تقواي دروني بايد آثار بيروني هم داشته باشد، هر كس به شعائر بي‌اعتنا باشد، در حقيقت تقواي قلبي او كم است. ♨️ پس از سه سال که پیامبر(ص)، بنی هاشم و مسلمانان در «شعب ابیطالب» و در محاصره اقتصادی دشمن بودند، هنگامی که کار به جای بسیار سخت کشیده شد، جبرئیل بر پیغمبر نازل گردید و گفت: «یا رسول الله! خداوند موریانه‌ای را فرستاده و عهدنامه قریش را خورده جز قسمتی که در آن نام خداست». ♨️ امروز که در جنگ اراده‌ها بین حق و باطل، تقابل ایجاد شده و مردم جهان، شکست دموکراسی را به نظاره نشسته‌اند امثال چرا سر خود را در برف فرو کرده‌اند و به دفاع از اسلام بر نمی‌خیزند؟ دفاع نمی‌کنند که هیچ، سنگ هم می‌زنند! ✍میثم میرطاهری /حوزه سکولار @tollabolkarimeh 🌷
⭕️پشت پرده رفتار ریحانه پارسا تبدیل معصومیت به وقاحت 💢سال گذشته، در هیاهوی جنجال‌های سیاسی در آمریکا و در سایه شروع بحران کرونا در این کشور، یک خبر بسیار مهم، آن‌چنان که باید و شاید دیده نشد و ضریب پیدا نکرد: مرگ جفری اپستین 🔺جفری اپستین، جعبه سیاه فساد و انحراف جنسی عمیق طبقه حاکم بر آمریکا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود. دست‌کم رفاقت نزدیک دو تن از روسای جمهور ایالات متحده (از دو حزب) یعنی بیل کلینتون و دانلد ترامپ با او آشکار و قطعی بود و البته ده‌ها چهره متنفذ و قدرتمند آمریکا در دایره دوستان جفری اپستین بودند. 💢تخصص اصلی جفری اپستین، قاچاق دختران نوجوان به آمریکا و تشکیل محفل‌های شیطانی برای بهره‌کشی جنسی سیاستمداران، سوپرسرمایه‌داران، ستارگان موسیقی و سینما و ورزش از این دختران بود. جفری اپستین که به لطف حامیان قدرتمند خود، بارها از تله قانون گریخته بود و گویی مصونیت آهنین داشت، سرانجام در پی همه‌گیر شدن جنبش «me too»، به واسطه کثرت و وسعت سیاه‌کاری‌هایش بازداشت شد و در روند رسیدگی قضایی، به نحوی آشکارا مشکوک با ادعای خودکشی در سلول، از صحنه خارج شد. 💢اواخر دهه 1980، غول‌های صهیونیست حاکم بر هالیوود (به عنوان بایگاه اصلی تولید سبک زندگی و ایدئولوژی مدرن) موسیقی و سینما را به سمت پرده‌دری‌های اخلاقی و طغیان در برابر اخلاقیات ریشه‌دار مسیحی هدایت کردند و برای این روند، نمادهایی هم تراشیدند. «مدونا»، آوازه‌خوان و رقصنده لاتین تبار، تبدیل به نماد عصیان فمینیستی در برابر سنت‌های اخلاقی و محدودیت‌های اخلاقی شد و موزیک ویدیوهای اروتیک و سرشار از نمادهای جنسی او، دوران جدیدی را در موسیقی و به تبع آن لایف استایل آمریکایی رقم زد. 💢متن اشعار، سناریوهای داستانی دقیقی که برای ویدیوهای این پدیده جدید نوشته می‌شد، همراه با کارگردانی فنی بسیار ماهرانه و به روز، از دخترکی «معصوم» روایت می‌کرد که با ظاهری بیگناه، موهای کوتاه به سبک دختران دبیرستانی و کمی رمانتیک، به ناگهان به قالبی اروتیک، تحریک‌کننده و به شدت عصیانگر تغییر ماهیت می‌داد. مدانا تبدیل به یک نماد از شورش «دخترکان معصوم» در برابر اخلاقیات ریشه‌دار و هنجارهای پذیرفته شده و به یک الهه‌ی فتانه و افسون‌گر و بی‌پروا به لحاظ جنسی و اخلاقی تبدیل شد. 💢شاید اگر ریحانه پارسا (که به لحاظ فنی و هنری، جایگاه خاصی در سینما و تلویزیون ایران نداشت)، یک نقش «خاص» را در کارنامه خود نداشت، این حجم از جنجال و کنجکاوی پیرامون او به وجود نمی آمد و مثل بسیاری از بازیگران درجه چندمی که فرضا به شبکه ماهواره‌ای جم پیوستند یا به هوای کشف حجاب و فعالیت هنری در فضایی بی قید و بند به کشورهای غربی مهاجرت کردند و نه تنها هیچ توفیقی کسب نکردند که بعد از جنجالی کوتاه، فراموش هم شدند، او هم فراموش می شد. 💢کلید ماجرا، همان تبدیل بازیگر کاراکتر «چادری» سریال پرمخاطب به یک دختر جسور و هنجارشکن بود و این همان سناریوی آشنایی است که بالاتر شرحش دادیم: تبدیل «معصومیت» به «وقاحت» که گویی فانتزی سیاه ذهن‌های شیطانی است که قصد دارند دختران نوجوان یک ملت مسلمان شیعه را با نمادسازی‌های منحط، به مسلخ «معصومیت» بکشانند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞🔞🔞🔞🔞🔞 🕹بر مسئولی که این ویدئو را ببیند و بمیرد حرجی نیست! ⭕️این خانوم که در انتهای لایو به اشتباهِ خودش اعتراف کرده شرف دارد به مسئولینی که فرزندان خود را در محدودیت قرار می‌دهند؛ ولی فضا را برای بچه‌هایی که پدر و مادرشان از خستگی کار روزانه و مشکلات زندگی یا زود به خواب می‌روند، یا حوصله‌ی نظارت ندارند و یا سواد مدیریت فرزندانشان را ندارند، باز می‌گذارند. ♨️لعنت خدا بر مسئولی که خودش را به خواب زده است. ♨️لعنت خدا بر مسئولی که در عین نالایقی صندلی‌اش را رها نمی‌کند. ♨️لعنت خدا بر کسانی که فضای افسارگسیخته مجازی که علنا تیشه به ریشه‌ی فرهنگ و معصومیت بچه‌های این سرزمین می‌زند را رها کردند و خود به پاک کردن سبزی در منزل یا کوهپیمایی با همسر و فرزندان! مشغولند و به‌قدری اوقات فراغت دارند که با توییت‌بازی وقت می‌گذرانند. ♨️لعنت خدا بر آن مسئولی که به‌محض ایراد سخن از بررسی کارشناسانه و کنترل فضای مجازی، سعی در هوچی‌گری و گل‌آلود کردن آب دارد. ♨️لعنت خدا بر آن مسئول جمهوری اسلامی که به‌جای برنامه‌ریزی و هدایت استعدادهای نوجوان‌ها در مسیر صحیح، آن‌ها را در فاضلاب فضای مجازی لجن‌مال می‌کند. ♨️لعنت خدا بر آن مسئولی که از این دردها باخبر است و شب، سر راحت بر بالین می‌گذارد. ⚠️مسئولین نظارتی، قوه قضاییه، نهاد‌های عریض و طویل فرهنگی، شما هم نمی‌بینید یا صلاح را در ندیدن می‌دانید؟ چه زمانی قرار است اقدامی بکنید؟ پرپر شدن معصومیت‌ها تا کجا باید عمق بگیرد که پا پیش بگذارید و فکری به حال ولنگاریِ حاصل از عملکردتان بکنید؟ /وایپ @tollabolkarimeh 🌷
💢 شخصیت‌سازی برای نوجوانان ⁉️ امروز فکر افراد جامعه ما، به ویژه نوجوان ها با چه چیزی ساخته می‌شود؟ آیا با سخنان امام، و دیدن صحنه هایی از شهداء و دفاع مقدس؟ نوجوان ما دین، فکر، شخصیت و هویت خود را از معلم، استاد، رسانه‌ها و فیلم‌ها می‌گیرد؛ ما برای این‌ها چه کار کرده‌ایم؟ چه توقعی داریم که این‌ها مثل فلان شهید و فلان شخصیت شوند و حاضر باشند همه چیز خود را برای خدا، دین، مصلحت مردم و کمک به مستضعفین فداکنند؟ چه چیزی به آن‌ها داده‌ایم که توقع داریم این‌گونه شوند؟ ⭕️ می‌گویند ما به برکت تعالیم امام، هفت سال دفاع مقدس و به برکت هزاران عواملی که در انقلاب مؤثر بودند این‌گونه شدیم؛ پس شما هم مثل ما باشید. شما آن‌ها را داشتید و این‌گونه شدید. این نوجوان‌ها چه چیزی دارند که آن‌گونه شوند؟ آیا توقع دارید فقط با دستور شما این‌گونه شوند؟ عزیزان من! این کار معلول صدها عامل است؛ چند مورد از آن عوامل الان وجود دارد؟ پس ما باید فکری کنیم تا عواملی به وجود آوریم که زمینه را فراهم سازد تا نسل بعد لااقل در این حد بمانند. /فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨وظیفه بر زمین مانده حوزه های علمیه در قبال کودکان! 🎤رهبر معظم انقلاب یکی از رشته‌های تألیف و کار فلسفی، نوشتن فلسفه برای کودکان است. کتابهای فلسفیِ متعدّدی برای کودکان نوشته‌اند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفی‌ای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا می‌کنند. یقیناً در نظام شوروی سابق و دیگر نظامهای مارکسیستی اگر دستگاه فلسفه برای کودکان و جوانان بود، چیزی بود که مثلاً به فلسفه‌ی علمی «مارکس» منتهی شود. ما از این کار غفلت داریم. من به دوستانی که در مشغول کار هستند، سفارش کردم، گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان کتاب بنویسید. این کاری است که قم می‌تواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب. 1382/10/29 @tollabolkarimeh 🌷
🔰لزوم ارتقاء اندیشه در نیروهای انقلابی ✍️ سیدجواد نقوی 🔸این نگاه من به است ، معتقدم انقلابی که توانسته از کلان شهر مدرن مثل تهران تا روستاهای جنوب خراسان را تحت تاثیر گفتمان خود قرار دهد ، قطعا واقعه عظیم و فوق العاده ای بوده و حتما در ظرف زمانی خودش کار عجیب و مهمی را رقم زده چرا که در مقایسه با انقلاب های دیگر هم شعاع جذبش بالاتر بوده هم در ادبیات توده های اگاه به خوبی نفوذ کرده 🔹در واقع مهم فرای سویه فیزیکی خودش ، از یک عقبه تئوریک و تلاش شبانه روزی متفکرانی همچون ال احمد گرفته تا بهشتی و و خمینی نشات گرفته است ، این تلاش شبانه روزی که فقط هم در ظرف دین و فرهنگ بوده است ، و توانسته خالق انسان جدیدی شود که در وجه کوچک ان پدیده دفاع مقدس را خلق کند ، در وجه دیگر انسان هایی چون و و ادروارد آنیلی و قاسم سلیمانی را تربیت کند. 🔸اما امروز بعد از گذشته چهل و دو سال از این واقعه ، فرای بحث که قصد دارند انقلاب را با روش مدرن بخوانند و ان را یک کنش مقطعی جلو دهند و ان را محدود به همان مقطع کنند در سر دیگر ماجرا این نیروهای انقلابی موجود در صحنه ام هم متاسفانه به قدری اوضاع اندیشه و تفکرشان ضعیف است که نه قادر به تربیت انسانی در تراز انقلاب هستند و نه حتی خودشان دقیق و منسجم دارند ، این نیروهای انقلابی در تمام سطوح ارگان های وابسته به جبهه انقلاب نفوذ کرده‌اند و با ساده‌سازی واقعه انقلاب و با وقت تلف کردن در تولید اندیشه، دست رنج تمام متفکرانی که از دهه چهل تلاش کردن را به عکس ان تبدیل کردن .... 🔹راه حل فعلی را من خیلی رک میگویم‌، دست از رفیق بازی برداریم و را کنار بگذاریم و خودمان را در مقابل این میراث و این عقبه غنی فکری مسئول بدانیم و نگذاریم که فردا با حسرت نگاه کنیم و بگوییم کاش چنین راهی را طی نمی‌کردیم! 🔸من مخالف کادرسازی و تربیت نیرو نیستم اما باید افرادی که قصد تربیت نیرو دارند ،خودشان سوادی داشته باشند حداقل یا فردی که مسئول یا مدیر یک مجموعه هست به جز تعلقات باید سواد و تخصص لازم را هم داشته باشد. اگر همین الان‌هم دست از کارهای ای و تکراری برنداریم قطعا اینده کل جبهه انقلاب،ضربه خواهد خورد! @Taammolat74 @tollabolkarimeh 🌷
❤️ امام جماعت محله‌ای که ۲۰۳ معتاد را ترک داد و شاغلشان کرد! ♦️ حجت‌الاسلام جهانگیری، امام جماعت محله ای که فقط ۲۴ سال دارد و فراتر از اقامه نماز در مسجد، دغدغه‌مند مردم به خصوص جوانان است؛ پای حرفشان می‌نشیند و برای رفع مشکلاتشان آستین بالا می‌زند تا گره‌گشای کارشان شود. ♦️او می‌گوید: زمانی که در این مرحله وارد شدم، دیدم وظیفه من این است که الآن در این موقعیت به مسأله دشوار اعتیاد رسیدگی کنم؛ زیرا در شهر کنگاور از هر ۴ ازدواج، ۲ مورد به طلاق ختم می‌شود که همگی ناشی از اعتیاد است. ما در مسجد ابتدا یک مرکز مشاوره راه انداختیم که توانسیتم این آمار را نصف کنیم. ♦️در گام اول ۲۱۴ معتاد مرد را به کمپ فرستادیم که تاکنون ۱۸۵ نفر ترک کردند و برای همه آن‌ها شغل ایجاد کرده ایم @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نیم نگاهی به شایعات ایجاد شده درباره چهار برابر بودن بودجه حوزه علمیه نسبت به بودجه کرونا! واقعیاتی درباره بودجه و سهم حوزه های علمیه از آن مظلومیت روحانیت و حوزویان در ماجرای بودجه وقتی بیشتر رخ می نماید که بدانید تنها نیم درصد از بودجه فرهنگی به حوزه تعلق دارد! @tollabolkarimeh 🌷
💢 فرهنگ نوعثمانی؛ تهدیدی بزرگ‌تر از سیاست خارجی ✍ محمد محبوبی 🔻 این روزها که مقامات و مطبوعات ایرانی پاسخ‌های متعددی به رجب طیب اردوغان داده‌اند، نام سیاست نوعثمانی‌گرایی مکرر به گوش می‌رسد: می‌گویند اردوغان تلاش دارد با استفاده از آن سرزمین‌های سابق امپراتوری عثمانی را بازپس‌گیرد و با آرزوی دستیابی به اقتدار سلطان محمد فاتح، سلطان سلیمان محتشم و سلطان سلیم مهیب، خلافتی دیگر بنا کند و از همین روست که برای ایران خط و نشان می‌کشد. در صحنۀ واقعیت اما ایدئولوژی نوعثمانی‌گرایی، اندکی متفاوت از گزارش‌های مطبوعاتی است. 🔻 نوعثمانی‌گرایی یک ایدئولوژی است که اشاره به احیای قدرت سابق ترکیه و خصوصاً بخش آناتولی به‌عنوان میراث‌دار امپراتوری عثمانی دارد، به‌ویژه از جنبه غرب‌ستیزانه آن. این ایدئولوژی از این جهت یک لفظ مشترک تلقی می‌شود که انواع گوناگونی از نوعثمانی‌گرایی تاکنون طلوع و غروب کرده‌اند؛ از تورگوت اوزال تا احمد داوداوغلو و اکنون اردوغان؛ از حزب رفاه و حزب فضیلت تا اینک حزب عدالت وتوسعه. آنچه امروزه محل بحث کارشناسان مسائل بین‌الملل قرار دارد، نوعثمانی‌گرایی اردوغانی است که ماهیتا با دیگر ایدئولوژی‌ها متفاوت است. 🔻 نوعثمانی‌گرایی اردوغانی یک پروژۀ هویتی برای ترکیۀ قرن بیست‌ویک است، یعنی دورۀ روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه؛ و شدیدا متاثر از عصر سلطان عبدالحمید دوم است. این ایدئولوژی هم برای سیاست داخلی، هم سیاست خارجی و هم سبک زندگی برنامه‌ریزی دارد و از این جهت یک ایدئولوژی دولتی تمام‌عیار است. در سیاست داخلی، نوعثمانی‌گرایی ظاهرا توجیه‌گر حکومت اقتدارگرای اردوغان است؛ در حالی که در سیاست خارجی، تعریف‌کنندۀ منافع ملی، راهبردها و تاکتیک‌هاست. 🔻 در این میان، بیشترین اثرگذاری در جامعۀ ایران را نه سیاست خارجی نوعثمانی‌گرایی، بلکه سبک زندگی آن دارد. این ایدئولوژی همان‌قدر که هویت‌بخش است، ذائقه‌ساز هم هست. تغییر اسامی معابر و احیای سنت‌های عثمانی کوچک‌ترین نشانۀ این تغییر ذائقه است. برای جامعۀ ایران امروزه مبلمان شهری، سبک آشپزی، پوشاک، صنعت فیلم‌سازی و در یک کلام سبک زندگی اسلامی-عثمانی ترکیه است که جذاب است. فیلم‌ها و سریال‌های فتح ۱۴۵۳، قیام ارطغرل و پایتخت عبدالحمید همان قدر نوعثمانی‌گرایانه است که رستوران‌های زنجیره‌ای حاجی عبدالله، بورسا، لیمان، حاجی صالح افندی با «منوهای عثمانی»شان. اگرچه نباید از سیاست خارجی نوعثمانی‌گرایانۀ اردوغان غافل شد، اما رسوخ سبک زندگی این ایدئولوژی می‌تواند برای جامعه و فرهنگ ایران خطرناک‌تر باشد. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تُف به غیرت مسئولین! خاک بر سر سازمان تبلیغات اسلامی! خاک بر سر حوزه های علمیه! 🎥🔥گفتگوی جنسی و شرم آور زن فاسد و پسر ۱۴ ساله در اینستاگرام و فریاد‌های جنجالی استاد پورآقایی بر سر مسئولین و نهاد های مختلف... @tollabolkarimeh 🌷
کارزار «درخواست محاکمه وزیر ارتباطات» لطفا با کلیک روی لینک زیر حمایت کنید👇👇 https://www.karzar.net/jahromi با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، نسبت به جمع آوری امضا اقدام کنید.
طلاب الکریمه
⭕️ تُف به غیرت مسئولین! خاک بر سر سازمان تبلیغات اسلامی! خاک بر سر حوزه های علمیه! 🎥🔥گفتگوی جنسی
❗️ طرفدارن حضور در اینستاگرام به بهانه‌ی کار فرهنگی و ... لطفا جواب بدهند! چقدر در این میدان طراحی شده توسط دشمن موفق بوده‌اند؟!! واقعا خوابیم یا خودمان را به خواب زده‌ایم ؟!! ❗️
🔴سینه چاکی وزیر دولت روحانی برای حفظ فحشا خانه اینستاگرام😡😡 مگر وقتی پیامبر اسلام حکومت تشکیل دادند کاباره ها و مشروب فروشی ها را نبستند به امید فرهنگ سازی ؟؟!! یا مثلاً دستور دادند در این مکانها یک کار فرهنگی انجام دادند به امید کمتر شدن اثر این مکانها؟ این وزیر خائن خودش به خوبی می‌داند که چه میگوید اما متاسفانه انگار مسئولان ذیربط چه نمایندگان مجلس چه قوه قضاییه گوشهایشان را گرفته اند! اینستاگرام تحت مدیریت اسرائیل است همان اسرائیلی که دانشمندان ایرانی را ترور میکند. جریان امنیتی وابسته به دولت اینستاگرام را تبدیل کرد به بزرگترین شبکه اجتماعی کشور و اتوبان اینترنت کشور را دربست در اختیار اسرائیلی ها قرار دادند. این فحشاخانه شد ابزار نابودی فرهنگ و هویت و اخلاق جامعه ایرانی حالا که گند قضیه بالا امده دولتی های برای دفاع از آن سینه چاک میکنند اینستاگرام از ناموس براشون مهمتره لذا برا دفاع ازش سینه چاک میکنند . وزیر امنیتی ارتباطات میگوید چاره کار فرهنگی هست نه بستن فحشاخانه اینستاگرام کدوم چاره کار فرهنگی وقتی اینستاگرام پیج های انقلابی رو مسدود میکنه و به صفحات غیراخلاقی و ضدفرهنگی ضریب میده.... آقای رئیسی آیا وقت برخورد با پایه گذران و حامیان فساد در فضای مجازی کشور فرا نرسیده؟ @tollabolkarimeh 🌷
🔻تهاجم فرهنگی علیه جهان اسلام 💢 تهاجم فرهنگی غرب علیه جهان اسلام بسیار زیرکانه از حمله نظامی و اشتغال مستقیم سرزمین‌های اسلامی بود. حرکتی‌که تلفات آن به مراتب بیش‌تر تلفات جنگ نظامی به‌شمار می‌رود که به بهانه اصلاحات اداری، آموزشی و نظامی جایگاه خود را در ممالک اسلامی تصویب کرده بود. 🏛 به مرور زمان با تشکیل دانشگاه‌ها، مدارس و لژهای فراماسونری به پرورش نیروهایی در راستای اهداف خود پرداخت. غرب ضمن روان ساختن آن‌ها به دیار خود برای تکمیل آموخته‌ها، آنان را با زندگی فرنگی آشنا ساخت. ✖️ این‌کار موجب شد تا غرب‌زدگان بازگشته از غرب با اندیشه و زندگی غربی با ورود به سرزمین خویش درصدد برآیند بدون توجه به اعتقادات و باورهای مذهبی مردم و هنجارهای حاکم بر جامعه یک نظام فرنگی را جایگزین نظام‌های حاکم بر جامعه خود سازند. ✍🏻 حسن ابراهیم‌زاده /فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ بازخورد گیری تقلید و تلقین 👤 دکتر علی کرمی(فعال سیاسی) 🔸 لایویی اینستاگرامی که در آن شیادی در کسوت پزشک جنسی بیمار خود را معاینه و بازجویی می کند و اثربخشی صدر در صدی نسخه تجویزی خود را به رخ دیگر رقبا می کشاند بهانه ای شد برای نوشتن این برداشت تحلیلی. 🔹 پیامی که در لایو به صورت روتین وجود دارد این است که نوجوانی در اثر تلقین های این شیاد و سایر رقبا فکر، احساس و رفتارش واکنش و انعکاسی شده است از کنش این پزشک جنسی. 🔸 انسان به فکر فرو می رود که رفتار آن دختر نوجوان مخاطب این شیاد جنسی چگونه است؟ احتمالا میل به تقلید 100 درصدی سراسر وجود او را نیز فرا گرفته است و کلاً آرزوی همانی شدن پیدا کرده است. اما لایه ای دورتر را نیز می توان در این رابطه استاد و شاگرد و یا پزشک و بیمار دید. این که عقبه اجتماعی بروز این رفتارها در اینستاگرام به کجا بر می گردد؟ آیا فضای مجازی را بایستی مقصر اصلی دانست؟ بی شک نه. زیرا این رقابت جنسی شکل یافته ی جامعه است که ادامه ان را در فضای مجازی شاهدیم. 🔹 رقابتی که اشاره شد میان دو گروه است: گروهی که در راس هستند و حکم استادی و پزشکی دارند و نسخه می نویسند و به خود می خوانند و گروهی نیز شاگرد و دنباله رو و به اصطلاح خودمان بیمار. 🔸 شاگرد موفق شاگردی است که آنقدر تقلید کند که باعث افتخار استادش شود و یا آن قدر تحت تاثیر نسخه استادش قرار گیرد که بیشترین علائم بیماری را در خود به وجود اورد. ▪️وقتی جاذبه ها و محرک¬های طبیعی و غیر طبیعی جنسی از محیط ارسال می شود و تحت تاثیر فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام نگرش ها و ارزش های افراد جامعه را درباره امر جنسی دچار تغییر می کند وضعیتی پیش می آید شبیه وضعیت امروزی که باید ان را «کشف جنسی» نامید. 🔹 مساله این است که فضای مجازی و اینستاگرام شده است پایگاه اجتماعی شدن که نتیجه ان اشفتگی نگرش ها و ارزش های اجتماعی بوده و از جمله حوزه هایی که این اتفاق در آن بیشترین بسامد را داشته و دارد حوزه امر جنسی است. / نسرا @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا .. حمایت استاد اخلاق حوزه علمیه از روح الله زم ❗️ 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
⭕️آخرین منبر آیت الله امجد... آقای امجد گردن خیلی از ما حق دارند. چه شب هایی که پای منبرکوی دانشگاه ایشان مقدرات شب قدرمان رقم خورد. استاد اخلاق و عرفان و زندگی. اما سالهاست که روزگار تلخی پشت سر می گذرانند. روزهایی که البته باز هم برای همه ما درس است و آموزنده. آقای امجد عزیز سالهاست تحت تاثیر آقازاده و غیره بارها و بارها ناروا و ناسزا و ناحق علیه انقلاب موضع گرفتند و ناشایست و نامعقول بر رهبری نظام تاختند؛ اما اخیرا کار بدانجا رسیده است که از یک تروریست رسانه ای دفاع می کنند. دفاع از روح الله زم با کدام حجت؟ کسی که حتا قبل دستگیری اش معترف بود برای تحریم اقتصادی مردم به دشمن گرا داده و برای موشک های دشمن آدرس و برای ترور سردار دل ها نقشه و مسیر راه شده است. کسی که برای تخریب اموال مردم و آدم کشتن در تجمعات دستورالعمل آموزشی منتشر می کرد تاآنجا که آش آنقدر شور شد که رسانه اش را نهادهای غیرایرانی مسدود کردند. کسی که خودش معترف بود رهبر آشوب دی ماه است. همان آشوبی که دهها تن در آتشش سوختند و به اعتراف استکبار بهانه تحریم بیشتر مردم می شود. دفاع از یک تروریست رسانه ای که علیه مردم ایران شرارت داشت دارای چه منطقی است؟ این روزهای جناب امجد هم برای ما آموزنده است. چه آنکه حقیقتا اگر شناخت و چارچوب سیاسی نباشد، استاد کامل اخلاق و عرفان هم به خدمت اهریمن می رود. جناب امجد این چند روز تیتر یک رسانه های خناسی است که کمترین خواسته شان خفت ملت ایران است. اگر به حقانیت جمهوری اسلامی تردید دارند، آیا سوت وکف شیاطین رسانه ای و ناخن تیز کردن دیوهای خبیث و آب ریختن از دهان عفریته های خبری را هم نمی بینند؟ این روزها خواهد گذشت. اما در روز افتادن پرده ها و به وعده موعود با کدام ادب اخلاقی و داشته عرفانی شان، تاب پاسخ به این ظلم ها را خواهند داشت؟ فارغ از تعیین مصداق، رهبرانقلاب خوش فرمود: « خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه! خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از این‌که ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند! باید گریه کند! حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است» آخرین منبر جناب امجد انذار از عاقبت به شری است، هرچند دعا می کنیم واپسین منبرشان را حق، خیر و توبه و انابه قرار دهند. ✍ محسن مهدیان @tollabolkarimeh 🌷
📸 تحریف سخنان رهبرانقلاب به سبک عمر و عاص 🔸روزنامه های اعتماد، آرمان، همشهری، شرق، تعادل، شهروند، مردمسالاری و... فرازی از بیانات رهبرانقلاب را بصورت ناقص و با اغراض جناحی خود که بوی مذاکره از آن می‌آمد با تیتر درشت کار کردند! 🔹این تحریف در حالی‌است که رهبرانقلاب روز گذشته در جمله‌ای انتقادی به بی‌نتیجه بودن مذاکرات با دشمن اشاره کردند و با صراحت فرمودند: باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر کردن آن تمرکز کنیم. البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد. @tollabolkarimeh 🌷
🎓 فقیهان شیعه، در ابواب قضاء، حدود و شهادات، بر اساس روایات معتبر امامان معصوم (علیهم‌السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده‌اند... «دیاثت» از گناهان کبیره است؛ به‌گونه‌ای که در روایتی از وجود مقدس رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) آمده است که: «دیوث بوى بهشت را استشمام نمى‌کند» و امام صادق (علیه‌السلام) نیز مى‌فرماید: «بهشت بر دیوث حرام است». از این رو شهادت دیوث نیز در محاکم شرعی پذیرفته نیست. ⚠ آیت‌الله‌العظمی (دام‌ظلّه) با تبیین معنای غیرت در فرهنگ اسلامی می‌گویند: «در فرهنگ قرآنی، غیرت را معرفت، هویت و غیرزدایی تشکیل می‌دهد و غیرزدایی هم به این معنا است که اولاً اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و ثانیاً خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن، با غیرت سازگار نیست». براساس چنین معنای فقهی و اخلاقی، معظم‌له با بیان اینکه کشور ما، کشوری غنی و برخوردار از نعمات و مواهب الهی است، اظهار داشتند: «با وجود این همه منابع غنی در داخل کشور، واردات برخی کالاها که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، دلیلی جزء سوءءمدیریت و در برخی موارد بی‌غیرتی ندارد». ایشان در چنین فضایی بحث غیرت دینی را مطرح نموده و با توسعه مفهومی نسبت به کلمه دیاثت و دیوث فرمودند: «کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به‌روی کشور می گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند». آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که واژه‌ای به شکوه و عظمت «غیرت» کم دیده‌ام، بیان داشتند: «در غیرت باید سه عنصر جمع شود تا آن را بسازد؛ عنصر اول «غیرزدایی» است؛ به این معنا که اجازه ندهیم بیگانه نفوذ کند و خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم». آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه دیاثت یا اخلاقی است و یا سیاسی عنوان کرد: «کسی که بیگانه را راه می‌دهد، است. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیرشدن با غیرت سازگار نیست». 💣 با توجه به این توضیحات، بی‌تردید واردات بی‌حساب پهنای‌باند و اجازه دادن به فعالیت شبکه‌های ضداجتماعی خارجی و... مصداق قطعیِ دیاثت مسئولین مربوطه است؛ اگر به دسترسی این سرویس‌ها توجه کنیم که بدون اجازه از نوامیس کشور عکس و فیلم می‌گیرند و صدا را بی‌اجازه ضبط و ارسال می‌کنند و بدون اجازهٔ مردم، با شمارهٔ آن‌ها پیام می‌فرستند و پیام‌های ارسالی به مردم را قبل از اینکه به آن‌ها نشان دهند، حذف می‌کنند و... این یعنی سلطه تمام عیار دشمن بر حریم خصوصی امّت اسلامی، که جز «دیوث» کسی نمی‌تواند پشت چنین اتفاقاتی باشد. ✍🏻 حجت‌الاسلام محمد @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚جذب حداکثری و دفع حداقلی در مکتب حاج قاسم🌷 یادبگیریم که چطور جمهوری اسلامی وانقلاب رو حفظ کنیم @tollabolkarimeh 🌷
به مناسبت جمادی الاول سالروز انتشار حکم تحریم تنباکو ‍ 🎤گفتگوی اختصاصی با ؛ 🛑 نهضت تنباکو ماجرای زندگی هر روز ماست. 🔺قضیه ، یک واقعه مهم تاریخی مربوط به ۱۳۳ سال پیش است و ۱۵ سال قبل از نهضت مشروطیت رخ داده است. این جنبش نوعی بیداری اسلامی مهم در تاریخ ایران محسوب می شود که زمینه ساز جریان های مهم تاریخی مثل نفی استبداد و در ایران گردید. 🔻بحث و حمایت از آن یک بحث زیر بنایی است که استقلال و «ما میتوانیم» را در اذهان عموم مردم القا می کند. این مطلبی است که قرن هاست در ملل شرق روی آن کار کرده که «شما نمی توانید»؛ که امروز هم رویکرد اصلی غرب همین است. 🔺 نهضت تنباکو صرفا یک ماجرای تاریخی گذشته نیست، بلکه ماجرای زندگی هرروز ماست. در ابعاد مختلف این ماجرا تکرار می شود. ما همان مردم زمان میرزا هستیم و کمپانی رژی در قالب های مختلف در زندگی ما ظهور و بروز دارد. این نهضت نشان داد که اگر درک و شعور و اراده ملی در مردم و مسئولین وجود داشته باشد، بازهم می توان پوزه استعمار را به خاک مالید. متن کامل این گفتگو را در لینک زیر بخوانید👇 http://mesdaq.ir/?p=64217 @tollabolkarimeh 🌷
📖 هر چه شهوت فعال‌تر، عقل خاموش‌تر 🔹صحنه‌های مبتذل، مثل میخ در ذهن بیننده فرو خواهند رفت، در تمام طولِ روز مدام در ذهن بیننده مجسم شده و تکرار می‌گردند. سر کلاس درس، سر نماز، هنگام خواب، وقت مطالعه و مخصوصاً زمان‌های بیکاری. 🔸شما حساب کنید وقتی ذهن یک جوان در طول روز مدام درگیر صحنه‌های شهوت‌انگیز باشد، این جوان به چه کار دیگری خواهد رسید؟ 🔹سیستم بدن به شکلی است که هرچه شهوت فعال‌تر شود، عقل خاموش تر خواهد شد، خب عقل هم که خاموش شود، صدها نتیجه مضر دیگر پیش خواهد آمد. 🔸علاوه بر آن، تماشای صحنه‌های مبتذل، تمامی نتایج مخرب چشم‌چرانی که از ابتدای کتاب گفتیم را داراست، البته با تاثیر ده‌ها برابری. نتایجی مانند اضطراب، افسردگی، تندخویی، نارضایتی از همسر، بیماری‌های جسمی و روحی و ... 🔹شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به شکلی طراحی شده که مخاطب خود را آهسته آهسته به سمت محتوای جنسی می‌کشاند، یعنی در مرحله اول، تماشای یک فیلم مبتذل را به شما پیشنهاد نمی‌دهد. در ابتدا تصاویری ساده از افراد بدون پوشش را به نمایش می‌گذارد. آن‌قدر زمینه تماشای این تصاویر را برای شما فراهم می‌کند و همچون رگبار این تصاویر را به سمتتان می‌فرستد که اگر اولی و دومی و سومی را باز نکنید، چهارمی را باز خواهید کرد و اگر خیلی مقاومت کنید، آن‌قدر به کارش ادامه خواهد داد تا مقاومت شما را بشکند و درنهایت گناه نگاه به نامحرم و تصاویر نامناسب را پیش چشم شما عادی می کند، همین که شما با باز کردن تصاویر پیشنهادی به اینستاگرام چراغ سبز نشان دهید، در مرحله بعد تصاویری با پوشش‌های نامناسب تر به نمایش خواهد گذاشت. این روال ادامه پیدا خواهد کرد و نهایتاً به نمایش محتوای برهنه و حیوانی خواهد رسید. 🔸به احتمال زیاد بادی به غبغبتان انداخته‌اید و می‌گویید ما کاری با تصاویر آنچنانی اینستاگرام نداریم. بله قبول! اما حاضرید قسم بخورید حتی یک‌بار هم تصویری نامناسب در اینستاگرام ندیده‌اید و یا بعداً نخواهید دید؟ 🔹حاضرید ماشینتان را چسبیده به پرتگاه یک دره خطرناک پارک کنید؟ قطعاً نه! پس چطور خودتان را کنار پرتگاه دره ی اینستاگرام مستقر می‌کنید؟ ما که می‌دانیم این فضا ما را به سمت گناه خواهد کشاند از همان ابتدا از آن فاصله بگیریم. البته ما فقط اینستاگرام را مثال زدیم، ممکن است ده‌ها برنامه مشابه آن هم موجود باشد. تشخیص با خود شماست. ✂️ : تَرگُل (بيست دليل عقلي و روانشناسي براي حجاب) ؛ ص ۷۶ ✍🏻 عماد داوري دولت آبادی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید علیرضا آل داود دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما: پشت پرده شبکه امنیتی قمار و شرط بندی سازمان های اطلاعاتی غربی، اسکورت سرویس ها و قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارند فضای مجازی رها شده با شبکه های اجتماعی و ارتباطی تحت مدیریت سازمان های اطلاعاتی غربی بستر جنگ شناختی ادراکی ترکیبی ضد مردم و کشور ما هستند شرط بندی و قمار یعنی تزریق مال حرام به جامعه و در کنار آن بازیگران فاسدی قرار دارند که علاوه بر کلاهبرداری های اقتصادی، به ترویج فحشا و منکرات و مسائل جنسی می پردازند هدف دشمن از گسترش موضوع شرط بندی و قمار در داخل کشور توسط تلگرام و اینستاگرام تغییر سبک زندگی جوانان و نوجوانان است. خانواده های درگیر موضوع شرط بندی با آسیب های جدی اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی روبرو خواهند شد. @tollabolkarimeh 🌷