⛔️ تناقض گویی با ژست روشنفکری
❌ مهدی نصیری در کانال شخصی خود نوشته: آیت الله مصباح (ره) مخالفان خود را به جهل و فسق متهم میکرد و چهره ای خشن از خود در نزد طیفی به یادگار گذاشت.
او ادامه داد ما چاره ای جز به رسمیت شناختن قرائت های مختلف نداریم و چون احتمال خطا در فهم وجود دارد لذا اندیشه ایشان نمیتواند اسلام ناب قلمداد شود!
👈آقای نصیری شما می گویید در عصر غیبت ما فصل الخطاب نداریم بسیار خب، پس چرا گفتمان خود را فصل الخطاب می دانید؟
از یک طرف می گویید ما قائل به پلورالیسم مدرن نیستیم از طرف دیگر می گویید ما نمی توانیم هیچ دیدگاه منبعث از آموزه های دینی را متهم به بدفهمی کنیم مگر این غیر از پلورالیسم است؟
🔹شما در همین نوشته کذایی علامه مصباح را متهم به تندروی می کنید، طبق حرف شما نباید آموزه های منبعث از دین را متهم به کج فهمی و بد فهمی کرد در حالی که چنین کار انجام می دهید.
🔹سستی این حرف ها برای یک دانش آموز هم ثابت است چه رسد به یک انسان فاضل.
آن چه مشخص است شما با این حرف ها می خواهید واقع را آن جور که به شما القاء شده جلوه دهید.
عجیب تر این که کسی که قائل به حیرت در عصر غیبت است، گفتمان برای رفع تحیر ارائه می دهد، مگر نمی گویی حیرت؟ بگذار همه در حیرت بمانند، تا فصل الخطاب بیاید، پس لطفا خاموش..
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#مهدی_نصیری
@tollabolkarimeh 🌷
🔴پنج مغالطه بامزه در دفاع از بی حجابی
1⃣یکم. میگه بدحجابی امروز نتیجه الزام حجاب است.
مثل اینکه کسی بگوید عبور از چراغ قرمز بخاطر قوانین پلیس است.
2⃣دوم.میگه کشف حجاب بیشتر شده است.
یعنی اگر معتاد به تریاک، حشیش کشید، معتاد بیشتر شده؟ نکنه فکر می کنید کسی که امروز روسری برمیداره قبلا چادری بوده؟
3⃣سوم.میگه این همه دزد چرا گیر دادین به حجاب؟
مثل این می مونه که پلیس به کسی که خونه اش رو دزد زده بگه درگیراختلاسیم، بماند بعد.
4⃣چهارم.میگه این وضع بیحجابی نشون میده مردم به اصل حجاب بی اعتقاد شدن.
یعنی اگر کسی غیبت کرد به اصل غیبت بی اعتقاد شده؟ کلا همه معصومند و هرکس گناه کرد از سرکافری است؟
5⃣پنجم. میگه حجاب اولویت نیست.
بله اولویت ما نیست. ولی ظاهرا اولویت ضدانقلاب هست. نمی بینید؟ حالا چه کنیم؟ بی خیال باشیم؟
✍ محسن مهدیان
@tollabolkarimeh 🌷
﷽
💎 بدون برهان تصدیق کردی مسئولی
💎 بدون برهان تکذیب کردی مسئولی
🔰علامه جوادی آملی:
🔶 بندگان مؤمن را از نظر معرفتشناسي، خداي سبحان با دو آيه اختصاص داده، خصيصهاي برايشان ذكر كرده:
اگر بخواهند رأي مثبت بدهند بايد محقّقانه باشد،
بخواهند رأي منفي بدهند بايد محقّقانه باشد،
اگر هم نميدانند كه خُب ساكتاند.
🔷 فرمود ميخواهي تكذيب كني محقّقانه باش، برهان داشته باش!
ميخواهي تصديق كني محقّقانه باش، برهان داشته باش!
🔶 بدون برهان تصديق كردي مسؤولي،
بدون برهان تكذيب كردي مسؤولي!،
آن وقت اين ميشود دين!؛
فرهنگ دين يعني فرهنگ علمي، انسان روي پايه علم ايستاده است.
🔷وجود مبارك پيغمبر (ص) خيلي كار كرده، كلّ نظام جاهلي را عوض كرده، هم زير آن عقايد باطل آب بست، هم معرفتشناسي اينها را اصلاح كرد.
🔶 فرمود هر وقت شما ميخواهيد قبول كنيد ميگوييد چون پدران ما گفتند، هر وقت ميخواهيد نفي كنيد ميگوييد پدران ما نگفتند! آخر آنها مگر ميزانالحقيقه هستند؟!
🔷 اگر براي چيزي برهان داشتيد بپذيريد،
اگر برهان بر خلاف داشتيد نپذيريد
و اگر چيزي نداشتيد هم كه ساكت باشيد.
🔶 انسان چه تابع، چه متبوع بايد محقّقانه باشد.
@tollabolkarimeh 🌷
📛اتهامات خلاف واقع عبدالکریم سروش برای تخریب شخصیت آیت الله مصباح یزدی
🔴آقای سروش در سخنرانی اخیرش به مناسبت ارتحال ملکوتی آیت الله مصباح یزدی اتهامات زیادی از جمله مخالفت با انقلاب اسلامی و ... به ایشان زده است.
❌این نخستین بار نیست که دکتر سروش برای تقابل با روحانیت انقلابی شیعه به چنین مدعیات بدون استنادی متوسل میشود؛ بلکه چندین سال است که چنین شیوهای را در پیش گرفته و برای اثبات مدعیاتش نسبتهایی را به دیگران می دهد که خلاف واقع بودن بسیاری از آنها آشکار شده است.
✅نمونه اول:
آبان ماه سال 1393 دکتر سروش در مقالهای که درباره اسیدپاشی در اصفهان نگاشت، خاطرهای از آقای عطاء الله مهاجرانی نقل کرد تا با استناد به آن، امام جمعه شهر اصفهان و نیروهای حزب اللهی این منطقه را تخریب کند. چندی نگذشت که سید عطاءالله مهاجرانی، نقل قول منسوب به خود در مقاله عبدالکریم سروش درباره ی انصار حزب الله اصفهان را تکذیب کرد و با طعنه به دکتر سروش نوشت: " حتماً ناقل خاطرهای که به نام اینجانب در مقاله دکتر سروش آمده است، فرد دیگری بوده است." www.rahesabz.net/1393/8/16)
✅نمونه دوم:
در تیر ماه سال 1392 دکتر سروش در مقاله "بازی با دین مردم" که در باب نقد حکم فقهی "بهتان به مخالفان" نوشته، به دروغ به آیت الله مومن نسبت داد که وی وارد کردن اتهام لواط و زنا و ... به مخالفان را مجاز میداند.
📢این ادعای خلاف واقع سروش با واکنش مهاجرانی روبرو شد و ایشان در پاسخ چنین نوشت:
«دانشمند گرامی، جناب آقای دکتر سروش ... به عنوان شاهدی و مصداقی بر نوشته خویش مطلبی را از فقیه ارجمند آیت الله مومن روایت کردهاند...به گمانم دکتر سروش متن نوشته آیه الله مومن را ندیدهاند، و یا دقیق نخواندهاند و یا نسخه مورد استناد ایشان به کلی متفاوت از نسخهای است که اینجانب دیدهام و گرنه ممکن نبود چنین نسبتی را به آیه الله مومن دهند.» www.rahesabz.net(1392/4/31))
✅نمونه سوم:
دکتر سروش در سال 1387 با میشل هوبینگ خبرنگار هلندی، مصاحبهای دربارۀ وحی و قرآن انجام داد. سروش در این مصاحبه تأکید کرد که قرآن کلام بشر است نه کلام خدا. سپس سروش مدعی شد که معتزله نیز چنین دیدگاهی داشتهاند.
انتساب چنین دیدگاهی به معتزله برای کسی که اندک آشنایی با دیدگاه و آثار متفکران معتزله درباره قرآن داشته باشد، بسیار مضحک است؛ زیرا معتزلیان بر خلاف اهل حدیث، قرآن را مخلوق خدا میدانستند نه قدیم؛ در حالی که دکتر سروش، دیدگاه معتزله درباره مخلوق بودن قرآن را به دروغ به این معنا معرفی میکند که آنان قرآن را مخلوق بشر میدانستند.
✅نمونه چهارم:
در مصاحبه سروش در باب کرونا، وی نقل می کند که : «وقتی که آیت الله جوادی آملی به شوروی سفر کرد تا نامه امام خمینی را به گورباچف آخرین رهبر شوروی سابق تحویل دهد، مترجم روسی از آیت الله جوادی سوال کرد چرا خداوند زلزله را میفرستد که در اثر آن هزاران نفر کشته میشوند؟ و آیت الله جوادی آملی از پاسخ دادن عاجز میشود؛ چون تاکنون به این مسئله فکر نکرده بود.»
بدیهی است که نقل مزبور نادرست است؛ زیرا مسئله شرور یکی از مباحث اصلی علم کلام و فلسفه است که حتی طلاب حوزه بارها در طول تحصیل آنها را فرامیگیرند؛ چه برسد به آیت الله جوادی آملی که در مباحث فلسفی به طور عمیق و تحلیلی به مباحث شرور پرداختهاند. (ر.ک: مسلم محمدی، «حل معمای شرّ در آثاراستاد آیت الله جوادی آملی»، حکمت اسراء، شماره 3)
✅نمونه پنجم:
سروش در سخنان اخیرش نیز دهها اتهام به آیت الله مصباح می زند و هیچ سندی نیز برای اتهاماتش ارائه نمی کند. از جمله آیت الله مصباح را در دوران قبل از انقلاب از مخالف انقلاب اسلامی معرفی می کند. در حالی که حتی برخی روحانیونی که مخالف فکری آیت الله مصباح هستند و از سوابق ایشان آگاهی دارند به مشارکت فعال ایشان در مبارزه با رژیم شاه اذعان دارند.(ر.ک: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/10/12/2422821/) به عنوان نمونه آقای حجتی کرمانی، از مخالفان فکری آیت الله مصباح، می نویسد:«وی(آقای مصباح) از آغاز نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی همیشه در خفا یار و یاور انقلاب بود. »(https://www.ettelaat.com/mobile/?p=199331&device=phone)
⚫️دکتر سروش، همان طور که در بالا به نمونههایی اشاره شد، در نقل قول ها و انتسابهای خلاف واقع، کارنامه سیاهی دارد و دستور قرآن مجید دربارۀ سخنان این گونه افراد چنین است:
☀️« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ » « ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید.»
📝 حجت الاسلام دکتر جواد گلی
@tollabolkarimeh 🌷
🔰استاد آیت الله فرحانی:
⁉️راهکار مقابله با افرادی که آزادی اسلامی و مبانی اسلامی را محترم نمی شمارند چیست؟
⁉️چگونه می توان علاوه بر تاثیر نپذیرفتن برآنها تاثیر گذاشت؟
✅قرآن کریم نسبت به دیگران دوگونه رویکرد را تعریف می نماید:
🔘 یک عده دشمن اند ، می دانند حق چیست ، از خیلی ها بهتر هم میدانند حق چیست ،لکن منافعشان در خطر است ؛
در مورد این عده قانون «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» باید محقق شود.
اگر احساس قدرت و استقلال و توان در نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند ، ساکت می نشینند و می پذیرند. اما اگر احساس ضعف در نظام اسلامی کردند ،جلو می آیند.
💢 یعنی ما یک بخشی از رویکردمان ،در مقابل دشمنان باید همین باشد. هرجا با قدرت آمدیم و حقمان را مطالبه کردیم و ایستادیم ، حق ما را دادند و پذیرفتند و جلو رفتیم .
اگر ما در مقابل برخی دشمنان با قدرت در چارچوب حقمان عمل کردیم ، تکلیف معلوم است .
🔘 در ارتباط با عده دیگری که جاهل اند مستضعف اند ، باید بهشان کمک کرد محبت و مودت کرد ، در این رابطه باید کار تبلیغ و آموزش و تبیین را انجام دهیم و واقعا «قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» محقق می شود.
🔺از یک طرف باید قدرت در مقابل دشمن را داشته باشیم.
🔺و از یک طرف نجات عزیزانی که از این جهت دچار مشکل هستند .
/البیان
@tollabolkarimeh 🌷
وقتی گفته میشود اگر حقیقت را نگویی و برایش هیاهو نکنی دستخوش تحریف می شود یعنی اینکه، وقتی پرسیدند چرا برای ماجرای کربلا ۱۴۰۰ سال است که به سر و سینه می زنید و صدایتان را تا رسیدن به همه ی جهان بلند کردهاید جواب میدهیم: چون برای ماجرای «غدیر»مان این کار را نکردیم و آن شد که نباید می شد. انحراف و تحریف عمیق و تغییر مسیر تاریخی که میتوانست شکل دیگری امروز داشته باشد و اینکه اگر غدیر درست به گوش همه رسیده بود اصلا تحریفی نمی شد که کربلایی به وقوع بپیوندد.
فیلم «امپراطوری خورشید» را دیدیم. ماجرای زدن بمب به هیروشیمای ژاپن، البته از نگاه آمریکاییها.
در این فیلم می بینید که چه هنرمندانه البته هنر آلوده شده، نشان میدهد که بمب اتمی در واقع نجات جهان از دست ژاپنیهایی بود که اگر قدرت را به دست می آوردند به صغیر و کبیر رحم نمی کردند.
شاید باشند کسانی که فیلم را که میبینند دلشان برای انگلیسی ها و آمریکایی ها کباب شود و حس تنفر نسبت به ژاپنیها در وجودشان شکل بگیرد و بعد شاید بگوید حقش بود این ژاپن با این همه جنایت و وحشیگری...
این واقعیت هالیوود است. تحریف تاریخ و تحویل دروغ به ملت خود و مردم جهان.
/تا انتهای افق
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
❌ باسواد شوید !
اگر میخواهید افکار و پیشنهاد های برجسته ای که دارید در جامعه تاثیر بگذارد باید با سواد باشید ما در بین روحانیون انقلابی کسانی را داشتیم که از لحاظ مبارزه چیری کم نداشتند اما نصاب علمی لازم را نداشتند آن کسی توانست این کار را بکند که در حدنصاب کامل بود مثل امام.
96/06/06
@tollabolkarimeh 🌷
💢 جریان ماندگار
برخی تلقیشان این است که آقای مصباح خار چشم دشمن بود، ولی این، تفسیر ناقصی از شخصیت ایشان است؛
آقای مصباح در کتاب جامعه و تاریخش میگوید؛ عالمِ دینی باید «انحرافِپنهان» را تشخیص دهد، و سپس «اعلامِخطر» کند؛ و ایشان خود اینچنین بود، معمولا علیه انحرافی که دیگران نمیدیدند، فریاد میکشید، آنگاه اندیشمندان، به آنانحراف توجه یافته و به نقد آن میپرداختند، لذا همراه خود، جمعی را میشورانید،
یک بار در دههی هفتاد پس از یکی از سخنرانیهایش، خدمت ایشان رفته و پرسیدم: استاد! شما کتابی در نقد آقای سروش نمینویسید؟! ایشان فرمودند: «کتابهای زیادی در این زمینه نوشته شده، و کتاب آقای لاریجانی هم خوب است، نظر من اجمالا همان است که ایشان در آنجا گفته!»، آقای مصباح با فریادش، ناقدان را میشورانید و نقدها با فریادهایش آغاز و یا گسترده میشد؛ پس از فریادهای آقای مصباح علیه دولت خاتمی، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مطالعات ویژه تشکیل داد و هزاران شبهه، علیه باورهای دینی، از نشریات جبههی اصلاحات جمعآوری کرد و آنها را به سمع و نظر اندیشمندان رساند، امروز بحمدالله حجم زیادی از آنشبهات، در قالب پژوهشهای موضوعی، نقد شدهاست.
کوتاه سخن اینکه آقای مصباح با فریادهایش، خار چشم کسانی بود که در قامت دوست، سخن دشمن را میگفتند، همچنین خار چشم کسانی بود که دشمن، آنها را دوست داشت و بعضاً، آنها نیز دشمن را دوست داشتند؛ هزینههای زیادی داد اما توانست پژوهشگران دینی را علیه آنها بشوراند؛ و این روحیه را تبدیل به یک «جریانِماندگار» کند.
✍ احمد فربهی
@tollabolkarimeh 🌷
⛔️دروغ ابزار کاسبی کثیف لیبرالهای برجامی است!
جریان انحرافی که سر در آخور #حجتیه و #سکولاریسم_مقدس دارد، تنها به طرف همفکران خود از امثال شما، غش میکند. آنها را چه کار با عمار انقلاب.
به لطف خدا احمدی نژاد برای فقدان مرحوم علامه پیام تسلیت هم نداد تا معلوم شود که او را نسبتی با جریان ناب انقلابی نیست؛ اگرچه روزگاری برای کسب وجاهت، از آبروی انقلابیون استفاده برده باشد.
حالا پسر مو فرفری مرحوم ابطحی که برای پدرش در نشریه توقیف شده خورشید مکه و برخی کتب، خواب و کرامت و این حرفها نقل می کردند، توهم زده شده یا مخاطب خود را می خواهد فریب بدهد.
شاید از علاقه زیاد و پیوندهای فکری نامرئی باشد که او در دل جمعیت تشییع کنندگان احمدی نژاد را در خیال خود تصور کرده و همان خیال را بهانه تهاجم و تمسخر قرار داده است.
این شیخ بی سواد و پرمدعا که حتی لیاقت ریاست دفتر رئیس دولت اصلاحات را هم نداشت و از آن برکنار شد، هر از چندی برای دیده شدن، چرندی می پراند. یکبار هم مزاحم یک خانم در فضای مجازی شده بود و مایه رسوایی شد.
این جماعت مایه سرافکندگی و خجالت روحانیت شیعه اند.
/ روزنه
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ پاسخ شگفت آیت الله کاشانی (ره) به تقاضای پهلوی برای کشف حجاب همسرش!
👈 از زبان امام خمینی (ره)
💥به مناسبت ایام سالگرد کشف حجاب رضاخانی
@tollabolkarimeh 🌷