هدایت شده از پارسائیان
882185757.mp3
4.39M
🔺نقد یوگا
🎤 #استاد_جعفری
❗️یوگا یک عرفان کاذب است
@tollabolkarimeh 🌷
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا امام اجازه می داد دستش را ببوسند؟🔸
#تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، #عمل_کردن_به_وظیفه است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می آمدند و دست امام را بوسه می زدند! امام دستش را نمی کشید!
این تواضع است. چون وظیفهاش است. می خواهد #قدرت_خودش را به رژیم نشان بدهد. می خواهد ارادت مردم به خودش را به دشمن نشان دهد. وگرنه این نیست که از دست بوسیدن لذت ببرد. وظیفهاش را انجام می داد.
مأمون به امام رضا (ع) مجبور کرد که ولیعهد باشد، حضرت گفت: این کار را از من نخواه. گفت: اختیاری نیست. می خواهی با من مقابله کنی؟ من هم نوع دیگری رفتار می کنم؛ یعنی تو را می کشم. حضرت کرهاً (از روی کراهت) قبول کرد. حالا ولیعهد شده، دو برادر بودند به نام حسن بن سهل و فضل بن سهل. اینها همه کارههای مأمون هستند. این وزیر ارشد می آید پیش امام رضا -پیش ولیعهد-. حضرت دارند با یکی از یارانشان صحبت می کنند. ایستاده جلوی درب. حضرت به حرفشان ادامه دادند. مدتها اذن (اجازه) داخل شدن به او نمی دهند. بعد حضرت می گوید کاری داری؟ اجازه می دهند که بیاید داخل. اما اذن نشستن را به او نمی دهند. #ایستاده مطلبش را می گوید و حضرت جوابش را می دهند، می رود.
دیگران نباید این کار را بکنند. برایشان #خطرناک است. امام در یک تواضعی است نسبت به خدا که اینگونه بی اعتنایی ها، او را متکبر نمی کند. او آنچنان ذلت باطنی دارد که این بی اعتنایی ها غرور برایش نمی آورد.
آقای گورباچف، آقای شوارت ناتزه را فرستاده بود که پاسخ پیام امام را بیاورد. امام خیلی عادی آمد. این وقتی می خواست پیام را بدهد میلرزید. امام هم وقتی که این فرد پیام را ابلاغ کرد گفت: اینها جواب من نیست. دستش را به علامت ردّ حرکت می داد. گفت: اینها جواب من نیست، من می خواستم دری بر دنیای جدیدی به روی شما باز کنم.
ببین! پس اخلاق و تواضع و بندگی خدا کردن، حرف خدا گوش دادن است. تواضع، این است. باید نگاه کند ببیند تکلیف چیست؟ عمده این است که انسان وقتی می خواهد کاری کند #حجت داشته باشد.
@haerishirazi
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کسب وجهه با نزدیک شدن به امام، شگرد جریان های سیاسی
⭕️پایگاه اجتماعی و #رهبری_بلامنازع #امام_خمینی در انقلاب موجب شده بود برخی افراد و شخصیت ها برای #کسب_وجهه میان مردم، خود را به امام نزدیک نشان دهند و تاییدی برای خود دست و پا کنند.
🔹سمت راست، کریم سنجابی رئیس جبهه ملی در هنگام پیروزی انقلاب بود که در یکی از دیدارهای مردمی امام، خود را به ایشان رسانده و #حرکات_عجیب وی در لمس دست مردم و امام سوژه رسانه ها شده بود.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مقایسه ای جذاب بین حکومت شاهنشاهی و ولایت فقیه
🔸مناسب برای بحثهای خانوادگی و فامیلی
@tollabolkarimeh 🌷
🛑 فضای مجازی چگونه احمق میکند؟
✅ کتاب «فقر احمق میکند» زوایه جالبی را برای تبیین مسئله فقر طرح میکند. این کتاب که به قلم یک روانشناس و یک اقتصاددان نوشته شده، بر این فرض استوار است که فقر با ایجاد اشتغالات ذهنی فراوان ذیل نیازهای روزمره و ضروری مثل تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل فرزندان و...، پهنای باند ذهن افراد فقیر را اشغال کرده و این اشغال شدن، موجب ایجاد اختلال در قوای شناختی افراد فقیر میشود. این اختلال شناختی باعث اتخاذ تصمیمات بد در آنها شده و اساساً احمق بودن درواقع همین تصمیمات بدی است که مثلاً موجب ترجیح نفع کوتاهمدت بر نفع درازمدت شده یا نوعی از ناتوانی را در پی دارد که برآمده از تحلیل پیامدهای تصمیم و تصمیم بدی است که حالا پایه تصمیمات بد دیگر میشود. درواقع این تصمیمات بد نیست که افراد را فقیر میکند بلکه این فقر است که موجب تصمیمات بد در افراد شده است. بنابراین سیاستهای رفع فقر از این جهت توجیه میشوند که تلاش دارند تا پهنای باند ذهنی افراد را باز کرده و به تبع آن، افراد شرایط اتخاذ تصمیمات بهتری برای خود و جامعه داشته باشند.
🔴 مشابه همین منطق، میتوان ادعا کرد؛ فضای مجازی نیز بهخصوص به شیوهای که غالباً در ایران استفاده میشود؛ مانند فقر میتواند تولیدکننده نادانی باشد. درواقع شاید بتوان گفت: فضای مجازی، احمق میکند!
🔴 مصداق بارز این احمق شدن را اما میتوان در بسیاری از چهرههای ورزشی، هنری و موسیقیایی دید که تحت عنوان سلبریتی شناخته میشوند. برخی حرفها و گزارههایی که از سوی این افراد طرح و بیان میشود، چنان عجیبوغریب و بیحسابوکتاب است که انسان را در وضعیت «ما هیچ؛ ما نگاه» قرار میدهد. اعلام مرگ مرحوم علی انصاریان در اثر ابتلاء به کرونا به عنوان شهید واکسن، فریادهای جگرخراش یک بازیگر بر سر وطن به عنوان خراب شده یا بکار بردن تعابیری مثل سرزمین نفرین شده برای ایران و...، در این چارچوب قابلتأمل است.
🔴 حال میتوان پرسید چرا و چگونه فضای مجازی احمق یا نادان میکند؟ فضای حاکم بر شبکههای اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام متکی بر کنشها و شاخصهایی نظیر آمار لایک، فالوئر، ریپلای، ریتوئیت و میزان ایمپرشن و... است. این یعنی شاخصهای کمّی فوق، سنجه وزنکشی حرفها و مواضع و دیدگاههاست. این وضعیتِ ساختاری اما به تدریج در قوای شناختی افراد دائمالمصرف که مدام در معرض آن هستند، ایجاد اختلال میکند. اختلالی که باعث میشود جدیترین معیار و دغدغه در تولید پیام، چه از منظر محتوایی و چه به جهت فرمی، ناظر به همین جلب توجه آماری باشد. به بیان دیگر اینکه «چه بگویم و چگونه بگویم» تا بیشترین بازخورد و توجه اجتماعی را جلب کنم، به مهمترین دغدغه کاربران شبکههای اجتماعی تبدیل میشود. در واقع در این ساختار، کسب کف و هورا، جایگزین واقعیت و استدلال میشود تا در فضایی که واقعیت و استدلال کمارزش است، به ناچار، نادانی تولید و توسعه یابد.
🔴 طبیعتاً پیامد طرح پرسش بالا و انتقال آن از حاشیه به متنِ فعالیتِ یک فرد در شبکههای اجتماعی، این است که پرسشهای عقلانیتسازِ حرف و سخن، به حاشیه میرود. مثلا این پرسشها که آیا این موضع بر واقعیت متکی است؟ آیا اخباری که مبنای اعلام مواضعاند، از فیلتر راستیآزمایی عبور کردهاند؟ آیا این مواضع با باورها و عقاید من سازگار است؟ آیا احساسات عمومی و منافع هموطنان من در این موضع لحاظ شده است؟ آیا این میزان و به این شکل حرف زدن به حل مسئله کمک میکند؟ و سئوالاتی از این دست که به مواضع ما عقلانیت میبخشد، از دستور بحث خارج میشود. و اینچنین، فضای شبکه اجتماعی که میتواند موجد آگاهی و خردورزی باشد، به مهلکه ترویج و گسترش نادانی میافتد.
🔴 آنچه مایه تأسف است، این است که کژکارکردهای رسانههای اجتماعی در سطح عموم مردم منحصر نبوده و به سطح نخبگان سیاسی و فکری و فرهنگی و حتی تصمیمگیران و تصمیمسازان کشور نیز تعمیم یافته است. آنجا که این افراد نیز در رقابت بیانتهای دیدهشدن، خود را تابع قواعد مبتذل این فضا کرده یا حداقل این فضا را مرجع تحلیل یا مبنای فهم فضای اجتماعی قرار میدهند. اینک تعداد زیادی از افراد را میشناسم که بعد از فعال شدن در بستر شبکههای اجتماعی، به جهت سطح دغدغه و مواضعشان، نسبت به پیش از فعالیت در این فضا، افت قابلتوجهی داشتهاند. تلختر آنکه اگرچه پیامدهای نادانی و گسترش آن همیشه خطرناک و پرهزینه است اما هزینه توسعه نادانی در میان تصمیمسازان، تصمیمگیران و سیاستمداران با هزینه نادانی سلبریتیها هم قابلمقایسه نیست چراکه اگر تبعات نادانی گروه دوم تنها به بخشی از هوادارانشان بازمیگردد، هزینههای نادانی اینها، بهناچار به میلیونها شهروند ایرانی تحمیل خواهد شد.
✍ دکتر پرویز امینی
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🔘 انقلابی که حوزههای علمیه را متحول کرد!
🔚 امام فهمی از دین داشت که بر پایه آن تفکراتی مانند «شاه سایه خداست» و یا «ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم» و از همه گمراه کنندهتر شعار «حکومت قبل از ظهور امام زمان باطل است» را از اندیشههای اهل جمود میدانست. فهم امام آنقدر متمایز بود که برخی امام را مشرک میدانستند.
🔚 خودشان درباره برخی از مشکلات حوزههای علمیه در دوران پیش از انقلاب میفرمایند: «یاد گرفتن زبان خارجه، کفر و فراگرفتن فلسفه و عرفان گناه به شمار میرفت. در مدرسه فیضیه فرزند خردسالم مرحوم مصطفی از کوزه آب نوشید. کوزه را آب کشیدند چرا که من فلسفه میگفتم. تردیدی ندارم اگر همین روند ادامه مییافت وضع روحانیت و حوزهها وضع کلیساهای قرون وسطیٰ میشد.» (برگرفته از منشور روحانیت)
✍🏻محمدرضا فلاح/فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
🔻بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی:
🔹بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی.
✍سالگرد انقلاب اسلامی بر همه مردم ایران و جهان اسلام مبارک باد.
@tollabolkarimeh 🌷
15.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷آیا جامعهی قبل از #انقلاب، نسبت به جامعهی بعد از انقلاب متدینتر بود؟
📺پاسخ حجتالاسلام والمسلمین قاسم #روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به تحلیلTv را بشنوید...
/تحلیل tv
@tollabolkarimeh 🌷
❓ «ایام الله» چه زمانی به وقوع می پیوندد؟
✍ «ایامالله» آنگاه بهوقوع میپیوندد که جامعهی اسلامی با تمام تلاشها و مقاومتها در برابر دشمنان، دچار گرههایی در پیروزیها میشود. آنگاه خداوند با دست قدرت خود آن گرهها را باز میکند. گاهی نیز «ایامالله» بهعنوان نعمت و به شکرانهی مقاومت مردم، نصیب جامعه میشود. نکتهی مهم اینکه «ایامالله»، در دوران مبارزه و مقاومت بهوقوع میپیوندد؛ نه در دوران راحتیها، آسودگیها و سازشها.
✅ در حقیقت باید مبارزه کرد تا «ایامالله»ها بهوجود بیایند. این نکته را میتوان از مصادیقی که مفسران و امامین انقلاب برای «ایامالله» بیان کردهاند به روشنی فهمید.
بنا بر این دیدگاه، «ایامالله»، تفسیری از همان آیهی «وَ لَینْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ ینْصُرُه» حج/۴۰، و آیهی «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکمْ وَ یثَبِّتْ أَقْدامَکم» محمد/۷، است که همان تحقق قدرت الهی است. بههمین دلیل در برخی برهههای حساس که مؤمنان در اوج مبارزه هستند، «ایامالله»ها یکی پس از دیگری فرا میرسند و خداوند دست قدرت خود را مستمراً آشکار میکند.
✅ بهعنوان نمونه، حضرت امام خمینی( ره) روزهای ۱۷ شهریور، ۲۶ دی، ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن را از «ایامالله» میدانند. روزهایی که همگی در سال ۵۷ اتفاق افتاد و به پیروزی نهایی انقلاب اسلامی رسید. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارهی دفاع مقدس میفرمایند: «هشت سال دفاع مقدّس، به یک معنا هر روزش را حساب کنیم، جزو این ایّامالله است.» یا دربارهی دههی فجر میفرمایند: «هر روزی از روزهای این دهه - مخصوصاً روز بیستودوم بهمن - ایاماللَّه و خاطرههای فراموشنشدنی برای ملت ایران هستند. حقیقتاً ملت ما در این دهه جان گرفت.»
✅ این نشان میدهد وقتی پیروزیهای نهایی و بزرگ در راهند، خداوند نیز «ایامالله»های خود را مستمراً و پیدرپی نصیب جامعه میکند و دست قدرت خود را روز به روز بیشتر نمایانتر میکند.
/مفاخر
@tollabolkarimeh 🌷
velayate-faghih-jalili.mp3
6.68M
🔴دفع اصلح با صالح مقبول‼️
◻️کسی که می گوید در شرایطی که اصلح وجود دارد به صالح مقبول! رای دهید؛ فردا روزی می گوید در شرایطی که صالح وجود دارد به مفسد مقبول رای دهید تا افسد رای نیاورد!
◾️این خود نوعی براندازی نرم و پیچیده است که اصلح ها را با اینگونه سخنان منافقانه پیچیده حذف می کند و راه را برای منافقین باز میکند....
◻️◾️سخنان بسیار مهم #سعید_جلیلی درباره نحوه تحلیل درست و شناخت راه صحیح در دوراهی های مهم
@tollabolkarimeh 🌷