انتخابات عمومی در کشور ما جزو کمنظیرترین انتخاباتها در تمام دنیا و در کشورهای مختلف است. تقریباً همهی سالها و اخیراً هر دوسال یک بار، انتخابات انجام میگیرد. در انتخابات همه آزادند، همه شرکت میکنند، با شور و شوق هم ملّت ما شرکت میکنند. شما ملاحظه کنید در این چهل سال، دولتهایی که با انتخاب مردم سرِ کار آمدند، دارای گرایشهای مختلف بودند؛ یکوقت گرایش به نوعِ سیاستی داشتند، یکوقت گرایش به ضدّ آن داشتند؛ همهی اینها را مردم انتخاب کردند. مردمسالاری در کشور ما مستقر است. ما در انتخاباتهای خودمان نگذاشتیم یک روز تأخیر بشود، حتّی در دوران جنگ.
۱۳۹۷/۱/۱
@tollabolkarimeh 🌷
🔻حج_سیاسی
📛 بدون برائت از مشرکین، حج ما، حج نیست 📛
⛔️ ممکن نیست حجاج ما به حج بروند و دست به تظاهرات علیه #استکبار_جهانی نزنند.
💠 اصولاً #برائت_از_مشرکین از #وظایف_سیاسی_حج است و بدون آن، حج ما حج نیست. آل سعود بدانند اگر غیر از این عمل کنند، در مقابل تمام مسلمین دنیا ایستادهاند و اگر صحیح و درست عمل کنند به نفع خودشان است.
🌐 ۱۳۶۷/۰۱/۲۲
#امام_خمینی
#حج_سیاسی
#برائت_از_مشرکین
@tollabolkarimeh 🌷
♦️از صبر استراتژیک تا نبرد استراتژیک
چهار سال قبل سعودیهای مغرور با حمایت آمریکا به یمن حمله کردند، یمن را از زمین و هوا و دریا محاصره نمودند، به هواپیماهای ایران اجازه فرود در فرودگاه های این کشور را ندادند، تا این گونه مانع کمک های ایران به یمن شوند و به راحتی پیروز این نبرد نابرابر شوند.
در آن ایام لاجرم استراتژی جبهه مقاومت این شد که به جای انتقال تجهیزات به یمن، دانش ساخت تجهیزات و رزم جنگی در شرایط سخت را آموزش دهند و رزمندگان مقاوم یمنی در مرحله «صبر استراتژیک» این استراتژی را به خوبی عملیاتی کردند و چهار سال مقاومت جانانه آنها؛ مانع پیروزی سعودیها و مزدورانشان شد.
صبر استراتژیک کلید واژه ای بود که سید حسن نصرالله چندین بار بر آن تاکید کردند.
اما چند صباحی است که مقاومت یمن، از مرحله صبر استراتژیک وارد مرحله «نبرد استراتژیک» شده است.
مرحله ای که مهمترین هدف آن حملات تاکتیکی و هدفمند به فرودگاه ها، بنادر و پایگاه های نظامی عربستان و امارات است.
این حملات تا زمانی ادامه خواهد داشت که فرودگاه های یمن بازگشایی شود و با بازگشایی فرودگاه های یمن، مرحله بعدی عملیات یعنی حضور تجهیزات و نیروهای تازه نفس جبهه مقاومت که به تازگی از نبرد عراق و سوریه فارغ شده اند، آغاز خواهد شد و این به معنای پایان عمر آل سعود و آل صهیون در منطقه خواهد بود.
چیزی تا یک فتح راهبردی و استراتژیک دیگر برای جبهه مقاومت نمانده است.
اللهم انصر الاسلام و المسلمین و اخذل الکفار و المنافقین
نقل از بینش راهبردی
@tollabolkarimeh 🌷
8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 طلبههای فیک، سربازان جدید جنگ روانی!
🔸از فیک نیوزها تا اکانتهای فیک!
در این کلیپ از یکی دیگر از پروژه های دشمن و پیاده نظام داخلی اش علیه حوزه های علمیه و روحانیت پرده برداری می شود...
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 مقصر خواص طرفدار حق هستند!
امام خامنه ای:
مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه میکنم، میبینم #خواص_طرفدار_حق_مقصرند و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنیامیّه نبود! کسی بود که میفهمید حق با کیست. میفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیلهی او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند.
ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند: شما هانی را کشتهاید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمیآیند مرا از اینجا نجات دهند؟! مگر مردهاند؟! شریح قاضی گفت: میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آنجا حضور داشت و #جرأت_نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما میگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد، تاریخ عوض میشد. اگر شریح به مردم میگفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به اینکه عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها میریختند و هانی را نجات میدادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا میکردند، روحیه مییافتند، دارالاماره را محاصره میکردند، عبیدالله را میگرفتند؛ یا میکشتند و یا میفرستادند میرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیهالسّلام میشد و دیگر واقعهی کربلا اتّفاق نمیافتاد! اگر واقعهی کربلا اتّفاق نمیافتاد؛ یعنی امام حسین علیهالسّلام به حکومت میرسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول میکشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
✍🏻مقاومت در قم :
از اول انقلاب روز بدون فساد در جمهوری اسلامی نداشته ایم ، ولی در کارنامه ی خیلی از خواص طرفدار حق یک قیام علنی و با صدای رسا علیه فساد ندیده ایم.
افراد مرضی طرفین که اغلب این شکل افراد خروجی حوزه است .
#محافظه_کاری_موجه_ترین_صورت_نفاق
#مرضی_طرفین
#ساکتین_فتنه_فساد
@tollabolkarimeh 🌷
🔻پاسداشت چهاردهم تیر، روز قلم: "ن و القلم و ما یسطرون"
روز چهاردهم تیرماه، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان "روز قلم" در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است. روز قلم، بهانهای است برای یادآوری منزلت، قداست و حرمت قلم.
در بیان ارزش، جایگاه و اهمیت قلم همان بس که قرآن فرموده است: «ن والقلم و ما یسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه مینویسد» و چه زیبا و بزرگ است این قلم که خداوند به آن سوگند یاد میکند.
هویت، چیستی و «قلمرو قلم» بسیار گستردهتر از آن است که در بیان بگنجد. هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی، آرامش، معرفت، شناخت ریشه در قلم دارد. قلم ترسیمکننده خطوط فکری، سیاسی، اجتماعی و ادبی است. انتقالدهنده «فکر و فرهنگ» به نسلهای حاضر و آینده است. حلقه وصل فرهنگها و اندیشههاست. قلم ترجمان فکر، هنر، اندیشه و پردهگشای راز آفرینش است. هدایتگر عقلها و مغزهاست. قلم، تخریب میکند. میسازد. واقعیتها را آشکار میکند. آشکارها را نهان میکند. به واقع قلم، معجزهای است جاودان!
در یک کلام، قلم نمایشگاه توانمندیهای اندیشمندان بوده و هست. امیر بیان، حضرت علی(ع) در این مورد میفرماید: "اندیشههای دانشمندان، به بلندای قدرت قلمهاشان است."
نقش قلم از نقش زبان، شمشیر، درهم و دینار، شهرت و فرزند بیشتر است. زیرا قلم تجربه قرنها را به هم منتقل میکند و فرهنگ را رشد میدهد. افراد را با قلم میتوان خواب یا بیدار کرد. ملّتى را میتوان با قلم، عزیز یا ذلیل کرد. قلم یک فریاد ساکت است. قلم سند رسمى و گزارشگر تاریخ است.
فرمودند: در میان تمام صداها، سه صدا امتیاز دارد: صداى قلم دانشمندان، صداى پاى مجاهدان و صداى چرخ ریسندگان. آرى، امّتى عزیز است که علم و قدرت و اقتصادش پویا باشد و اگر امروز بخواهیم این سه صدا را نقل کنیم، باید بگوییم: صداى چاپخانه، توپخانه و کارخانه، یعنى «قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى» پس بهوش باشید یاران قائم (عج) که حراست کنیم، همزمان سه صدا را در این انتظارِ سبز!
جان کلام
قلمهای نویسندگان حقیقتگرا و فضیلتخواه و واقعبین، عامل بقای قدرت سالم در حکومتاند و هرگز حکومت سالم به جنگ اهل قلم نمیرود و در حکومت سالم، شمشیر و سرنیزه در مقابل "قلم" قرار نمیگیرد. به فرموده حضرت امام (ره) قلمها اگر در دنیا برای خدا و برای خلق خدا به کار بیفتد، مسلسلها کنار میرود، و اگر برای خدا و برای خلق خدا نباشد مسلسلساز میشود. همچنین، امام شهدا فرمود: شهدا را قلمها میسازند و قلمها هستند که شهید پرورند. پس امروز قلم را و صاحب قلم را رسالتی است بس شگرف و تعهدآور!
به واسطۀ قلم و کتابت، اینهمه علوم در دسترس ماست و اگر احیاناً قلمى نبود و نوشتهاى در عالم وجود، صورت تحقّق به خود نمىگرفت این عالم فعلى ما در پهناى ظلمت و جهل و کورى باطنى گرفتار، و در امواج دلهرهآمیز لُجّههاى غامره و گردابهاى ژرف دریاى تاریکى غوطهور بود.
به این «قلم» سوگندی یاد شده که از سوگندهای معجزه آسای قرآن کریم است. پس سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تکیه بر قلم، تکیه بر سند و استدلال است. رابطه با قلم رابطه با علم است.
الحَمْدُ لِلّهِ وَحْدَه که چنین پروردگارى انسان را بیافرید، و وى را به نیروى علم به وسیلۀ قلم و کتابت بیاراست. الحمد لله شکراً
✍ به قلم #فاطمه_شبانیارانی
چرا فرهنگ #کار_جمعى در جامعهى ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعى را غربىها به اسم خودشان ثبت کردهاند، اما اسلام خیلى قبل از اینها گفته است: «تعاونوا على البرّ و التّقوى»، یا: «واعتصموا بحبل الله جمیعا». یعنى حتّى اعتصام به حبلالله هم باید دستهجمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا». ۹۱/۷/۲۳
🔹امام خامنهای
@tollabolkarimeh 🌷
آیتالله مصباح یزدی:
🔸مشکلات سالهای اخیر کشور ناشی از عدم انتخاب «اصلح» بوده است.
🔸سهمخواهی یعنی دنیاطلبی، یعنی اگر من میدانم فردی از یک گروه دیگر اصلح است، به او رأی ندهم بلکه به همگروهی خود رأی بدهم. اما چرا او را انتخاب نکنم؟! فردا که خودم بخواهم رأی بدهم اگر به او رأی ندهم چه حجتی پیش خدا دارم؟!
@tollabolkarimeh 🌷
1.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 حجت الاسلام رهدار: شورای عالی فقهی وزارت نفت یک طلبه پایه 7 است❗️
@tollabolkarimeh 🌷